Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 97 viesi un 15 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
BigDog24
30. Jun 2023, 16:58 #4421

Kopš: 12. Apr 2008

No: Liepāja

Ziņojumi: 829

Braucu ar: dīzeli


30 Jun 2023, 14:11:28 @Marex_FF6 rakstīja:

Es pirms elektrificēšanās reāli skeptiski skatījos uz EV, tagad mani nevarētu pierunāt pārkāpt atpakaļ uz ICE. Range ikdienai ir ok un lielākā daļa ICE skatāmi atpakaļsakata spogulī... whats not to like?


Visi Tavi vāģi jau elektriski? Jeb tomēr katram uzdevumam savs instruments?
Offline
esir
30. Jun 2023, 17:02 #4422

Kopš: 08. Feb 2010

Ziņojumi: 572

Braucu ar:


30 Jun 2023, 11:36:14 @RaL rakstīja:
man ir interesantāka tēma, ko padiskutēt

jautājums, vai arī citiem EV ražotājiem ir tāpat, vai tikai Volkswagen.

Tātad VW paziņoja, ka samazina plānotos ID.4 un ID.7 ražošanas apjomus, atlaidīs 300 darbiniekus no 1500, jo neesot tik liels pieprasījums kā plānots. Ok, šeit es teiktu, ka, manuprāt, ID dizains ir stipri neveiksmīgs un visi ir vienādi nesmuki (esmu samērā liels piekritējs līdzšinējam VW dizainam dauzu gadu garumā) + cena tomēr arī ir augsta. Bet nu EV kā tāds jauns ir dārgāks. VW gan saka, ka pieprasījuma kritums ir visiem EV ražotājiem.

Bet saistībā ar šo uzdūros vienam youtube video un veicu nelielu "ātro" izpēti.

Tātad VW Golf 8 vs VW ID.3.

LV jauni šie auto lētākajos variantos maksā golf no 26k, id.3 no 39k. Atverot mobili, pameklējot, piemēram no 2021. gada ražojumus ar nobraukumu līdz 50k km, golf8 maksā no 19k eur, kamēr pēc tādiem pašiem kritērijiem ID.3, maksā no 22k..

Tātad jauns vs mazlietots golf starpība ir 7k, kamēr id.3 17k Tas ir cenas kritums 2 gadu laikā, golfs ir zaudējis 3.5k eur vērtību gadā, kamēr id.3 8.5k gadā.

nez kā ar citiem EV, bet šis vērtības kritums mani pārsteidza.


vai tad tam id3 2021 gadā nebija 9k subsīdija? attiecīgi tie bija 30k => 22/30 = 73% atlikusī vērtība, golf'am tie sanāk 19/26 = 65% atlikusī vērtība...
Offline
treshaa_josla
30. Jun 2023, 18:46 #4423

Kopš: 07. Mar 2023

Ziņojumi: 286

Braucu ar:


29 Jun 2023, 20:09:21 @kaprons rakstīja:
Labāk pastāstiet, ko valsts darīs ar neieņemto degvielas akcīzi, kas tikai pieaugs.



Tu labāk pasaki, kāpēc tas tevi uztrauc ?



Es (kā jau kapeikpisis ), esmu vieglā orgasmā, kad padomāju par to, ka 3 g / 100.000 km laikā neesmu nomaksājis ~ 4,500 UVTL un hvz cik bencīna akcīzē
Offline
treshaa_josla
30. Jun 2023, 19:08 #4424

Kopš: 07. Mar 2023

Ziņojumi: 286

Braucu ar:


29 Jun 2023, 14:01:17 @Blackadder rakstīja:

Lai nodrošinātu aptuveni 1 miljonu elektroauto, nepieciešamas 2,8 TWh elektroenerģijas. Tas ir pieņemot, ka vidējais automašīnu patēriņš ir 22 kWh uz 100 km, vidējais nobraukums ir 13 000 km gadā (tas ir šobrīd esošais vidējais patēriņš vieglajam auto pēc CSDD datiem).

No ražošanas viedokļa 2,8 TWh absolūti nav liels elelktroenerģijas apjoms. Latvija šobrīd patērē aptuveni 7,2 TWh gadā, bet, piemēram 1990.gadā patēriņš bija ap 10 TWh. Līdz ar to papildus patēriņš 2,8 TWh apjomā absolūti nav nekas pārdabiski liels vai nozīmīgs. Būs pieprasījums pēc šāda apjoma, tad nebūs arī problēmu to saražot vai importēt.

Balstoties uz šiem datiem, diezgan viegli var arī secināt, ka pārvades sistēmas (tātad augstspsprieguma tīklu) jauda visiem elektromobiļiem gada griezumā ir pietiekama ar atliektiem galiem. Vēl pat ar lielu rezervi, jo kopš 1990.gada kopumā augstsprieguma tīkli modernizēti un paplašināti.






krossčekam kāds, kurš saprot statistikas datus, vēl var aprēķināt pēc enerģijas no ievestā mīnus exportētā deģa apjoma.

Tā loģika ir diezgan prasta. Ja LV nokurina X litrus bendžas, tad ņemot vērā, ka katrā litrā ir 10 kwh enerģijas, bet EV ir vidēji 4 X efektīvāka par ICE, var saprast, cik daudz elektrības aizstās nokūpināto bendžu.


Mani 0,02 usd
+ tīkla attīstība būs diezgan plūdena, bez krasām kustībām. Mašīnu skaits pieaug pakāpeniski, tīkls attīstās tam līdzi.
Elektrības tirgus komersanti ir ļoti ieinteresēti nolikt ceļmalā nosacīto 10k € vērtu torni, caur kuru elektrību var tirgot 3 ... 4 reizes dārgāk, nekā brīvajā tirgū

+ mēs noteikti neesam šīs joma pionieri. Atliek tikai kopēt labāko praksi.
Piemēram, man ļoti patīk somu piegājiens. Paņem, teiksim, 300 kW pieslēgumu, bet ierīko 6 vietas X 150 kW. Jo tā pat 6 TUKŠAS Teslas / Tukāni tajā stacijā diez vai VIENLAICĪGI satiksies. Labākajā gadijumā būs 6 golfi / i3 vienlaicīgi, un tie varēs visi vienlaicīgi lādēties ar saviem max 50 kW.
Bet 2 TUKŠAS Teslas, arī ja satiksies, tā pat varēs cepties ar 150 kW jaudu. Kas ir ļoti kūūl

+ es pats šovasar ar Teslu pirmo reizi aizbraucu līdz Vācijai. Ļoti apmierināts ar to, kā man gāja.
Polijas ziemeļi vēl ir mazliet tricky, bet tā pat, kopumā temps ir ļoti labs.
Nenoliegšu, mazliet atpaliek no ICE (1 stunda uz 1300 km braucienu).
Bet izmaksas gan ir ievērojami zemākas
Offline
Mixzzz
01. Jul 2023, 01:40 #4425

Kopš: 09. May 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 2637

Braucu ar: e34 un e91 kuuc


30 Jun 2023, 19:08:55 @treshaa_josla rakstīja:

29 Jun 2023, 14:01:17 @Blackadder rakstīja:

Lai nodrošinātu aptuveni 1 miljonu elektroauto, nepieciešamas 2,8 TWh elektroenerģijas. Tas ir pieņemot, ka vidējais automašīnu patēriņš ir 22 kWh uz 100 km, vidējais nobraukums ir 13 000 km gadā (tas ir šobrīd esošais vidējais patēriņš vieglajam auto pēc CSDD datiem).

No ražošanas viedokļa 2,8 TWh absolūti nav liels elelktroenerģijas apjoms. Latvija šobrīd patērē aptuveni 7,2 TWh gadā, bet, piemēram 1990.gadā patēriņš bija ap 10 TWh. Līdz ar to papildus patēriņš 2,8 TWh apjomā absolūti nav nekas pārdabiski liels vai nozīmīgs. Būs pieprasījums pēc šāda apjoma, tad nebūs arī problēmu to saražot vai importēt.

Balstoties uz šiem datiem, diezgan viegli var arī secināt, ka pārvades sistēmas (tātad augstspsprieguma tīklu) jauda visiem elektromobiļiem gada griezumā ir pietiekama ar atliektiem galiem. Vēl pat ar lielu rezervi, jo kopš 1990.gada kopumā augstsprieguma tīkli modernizēti un paplašināti.






krossčekam kāds, kurš saprot statistikas datus, vēl var aprēķināt pēc enerģijas no ievestā mīnus exportētā deģa apjoma.

Tā loģika ir diezgan prasta. Ja LV nokurina X litrus bendžas, tad ņemot vērā, ka katrā litrā ir 10 kwh enerģijas, bet EV ir vidēji 4 X efektīvāka par ICE, var saprast, cik daudz elektrības aizstās nokūpināto bendžu.


Mani 0,02 usd
+ tīkla attīstība būs diezgan plūdena, bez krasām kustībām. Mašīnu skaits pieaug pakāpeniski, tīkls attīstās tam līdzi.
Elektrības tirgus komersanti ir ļoti ieinteresēti nolikt ceļmalā nosacīto 10k € vērtu torni, caur kuru elektrību var tirgot 3 ... 4 reizes dārgāk, nekā brīvajā tirgū

+ mēs noteikti neesam šīs joma pionieri. Atliek tikai kopēt labāko praksi.
Piemēram, man ļoti patīk somu piegājiens. Paņem, teiksim, 300 kW pieslēgumu, bet ierīko 6 vietas X 150 kW. Jo tā pat 6 TUKŠAS Teslas / Tukāni tajā stacijā diez vai VIENLAICĪGI satiksies. Labākajā gadijumā būs 6 golfi / i3 vienlaicīgi, un tie varēs visi vienlaicīgi lādēties ar saviem max 50 kW.
Bet 2 TUKŠAS Teslas, arī ja satiksies, tā pat varēs cepties ar 150 kW jaudu. Kas ir ļoti kūūl

+ es pats šovasar ar Teslu pirmo reizi aizbraucu līdz Vācijai. Ļoti apmierināts ar to, kā man gāja.
Polijas ziemeļi vēl ir mazliet tricky, bet tā pat, kopumā temps ir ļoti labs.
Nenoliegšu, mazliet atpaliek no ICE (1 stunda uz 1300 km braucienu).
Bet izmaksas gan ir ievērojami zemākas
Tā efektivitāte tuvāk 3x ne 4x... Anyway, jautājums uz kādiem ātrumiem brauci ar teslu uz to DE, jo kas man apnika ilgtermiņā ar EV ir tas, ka tiklīdz kā gribi pabraukt ātrāk vai pa līkumotu šoseju pasportot, tā bezmazvai range samazinās 2x. Un tad jau lielai daļai esošo EV ir problēmas tikt pat līdz, piemēram, tai pašai Viļņai/Tallinai bez pitstopiem.
Offline
qveruss
01. Jul 2023, 07:28 #4426

Kopš: 24. Jan 2022

Ziņojumi: 10

Braucu ar:


30 Jun 2023, 17:02:08 @esir rakstīja:

30 Jun 2023, 11:36:14 @RaL rakstīja:
man ir interesantāka tēma, ko padiskutēt

jautājums, vai arī citiem EV ražotājiem ir tāpat, vai tikai Volkswagen.

Tātad VW paziņoja, ka samazina plānotos ID.4 un ID.7 ražošanas apjomus, atlaidīs 300 darbiniekus no 1500, jo neesot tik liels pieprasījums kā plānots. Ok, šeit es teiktu, ka, manuprāt, ID dizains ir stipri neveiksmīgs un visi ir vienādi nesmuki (esmu samērā liels piekritējs līdzšinējam VW dizainam dauzu gadu garumā) + cena tomēr arī ir augsta. Bet nu EV kā tāds jauns ir dārgāks. VW gan saka, ka pieprasījuma kritums ir visiem EV ražotājiem.

Bet saistībā ar šo uzdūros vienam youtube video un veicu nelielu "ātro" izpēti.

Tātad VW Golf 8 vs VW ID.3.

LV jauni šie auto lētākajos variantos maksā golf no 26k, id.3 no 39k. Atverot mobili, pameklējot, piemēram no 2021. gada ražojumus ar nobraukumu līdz 50k km, golf8 maksā no 19k eur, kamēr pēc tādiem pašiem kritērijiem ID.3, maksā no 22k..

Tātad jauns vs mazlietots golf starpība ir 7k, kamēr id.3 17k Tas ir cenas kritums 2 gadu laikā, golfs ir zaudējis 3.5k eur vērtību gadā, kamēr id.3 8.5k gadā.

nez kā ar citiem EV, bet šis vērtības kritums mani pārsteidza.


vai tad tam id3 2021 gadā nebija 9k subsīdija? attiecīgi tie bija 30k => 22/30 = 73% atlikusī vērtība, golf'am tie sanāk 19/26 = 65% atlikusī vērtība...


Ja tosteris maksā 100€ no ražotāja un viens andelmanis man to tosteri ir gatavs atdot pa 80 naudiņām, tad tostera vērtība ir 80 vai 100?

Ar to gribu pateikt - ok, subsīdija 9000€ no rēķina samaksās fonds/valsts/mēs visi kopā..., mašīnas vērtību nemaina tas no kura konta ieripo cipariņi, tā uzparikte maksāja 39k, pofig vai tos 9k nozaga dīleris, ražotājs vai oligarhs, pirmā cena ir 39k.
Offline
RaL
01. Jul 2023, 09:23 #4427

Kopš: 23. Jul 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3409

Braucu ar: kruīzu

Ar to atbalstu, jā. Nezinu vai tam būtiski vajadzētu ietekmēt pārdošanas cenu pēc vairākiem gadiem.
Ja cilveks kaut ko nopērk lētāk, vai tādēļ to pārdod arī lētāk, ja tirgus cena būtu lielāka?
Otrs - ja tagad jauns auto maksā dārgāk, jo atbalsts mazāks, tad teorētiski arī lietotam cenai vajadzētu palielināties, jo jaunu ir grūtāk dabūt...


Offline
Marex_FF6
01. Jul 2023, 09:33 #4428

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5300

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6


30 Jun 2023, 16:58:06 @BigDog24 rakstīja:

30 Jun 2023, 14:11:28 @Marex_FF6 rakstīja:

Es pirms elektrificēšanās reāli skeptiski skatījos uz EV, tagad mani nevarētu pierunāt pārkāpt atpakaļ uz ICE. Range ikdienai ir ok un lielākā daļa ICE skatāmi atpakaļsakata spogulī... whats not to like?


Visi Tavi vāģi jau elektriski? Jeb tomēr katram uzdevumam savs instruments?


Vēl ne, bet droši varu teikt, ka 90% nobraucu tieši ar EV. Pārējais MB V, jo vajag kko bišku lielāku..., bet ir plāns to nomainīt uz X un tad jau būs visi 100% elektriski.
Offline
esir
01. Jul 2023, 10:13 #4429

Kopš: 08. Feb 2010

Ziņojumi: 572

Braucu ar:


01 Jul 2023, 07:28:19 @qveruss rakstīja:

30 Jun 2023, 17:02:08 @esir rakstīja:

30 Jun 2023, 11:36:14 @RaL rakstīja:
man ir interesantāka tēma, ko padiskutēt

jautājums, vai arī citiem EV ražotājiem ir tāpat, vai tikai Volkswagen.

Tātad VW paziņoja, ka samazina plānotos ID.4 un ID.7 ražošanas apjomus, atlaidīs 300 darbiniekus no 1500, jo neesot tik liels pieprasījums kā plānots. Ok, šeit es teiktu, ka, manuprāt, ID dizains ir stipri neveiksmīgs un visi ir vienādi nesmuki (esmu samērā liels piekritējs līdzšinējam VW dizainam dauzu gadu garumā) + cena tomēr arī ir augsta. Bet nu EV kā tāds jauns ir dārgāks. VW gan saka, ka pieprasījuma kritums ir visiem EV ražotājiem.

Bet saistībā ar šo uzdūros vienam youtube video un veicu nelielu "ātro" izpēti.

Tātad VW Golf 8 vs VW ID.3.

LV jauni šie auto lētākajos variantos maksā golf no 26k, id.3 no 39k. Atverot mobili, pameklējot, piemēram no 2021. gada ražojumus ar nobraukumu līdz 50k km, golf8 maksā no 19k eur, kamēr pēc tādiem pašiem kritērijiem ID.3, maksā no 22k..

Tātad jauns vs mazlietots golf starpība ir 7k, kamēr id.3 17k Tas ir cenas kritums 2 gadu laikā, golfs ir zaudējis 3.5k eur vērtību gadā, kamēr id.3 8.5k gadā.

nez kā ar citiem EV, bet šis vērtības kritums mani pārsteidza.


vai tad tam id3 2021 gadā nebija 9k subsīdija? attiecīgi tie bija 30k => 22/30 = 73% atlikusī vērtība, golf'am tie sanāk 19/26 = 65% atlikusī vērtība...


Ja tosteris maksā 100€ no ražotāja un viens andelmanis man to tosteri ir gatavs atdot pa 80 naudiņām, tad tostera vērtība ir 80 vai 100?

Ar to gribu pateikt - ok, subsīdija 9000€ no rēķina samaksās fonds/valsts/mēs visi kopā..., mašīnas vērtību nemaina tas no kura konta ieripo cipariņi, tā uzparikte maksāja 39k, pofig vai tos 9k nozaga dīleris, ražotājs vai oligarhs, pirmā cena ir 39k.


piena vērtību arī skaiti bez visām subsīdījām?
Offline
esir
01. Jul 2023, 10:23 #4430

Kopš: 08. Feb 2010

Ziņojumi: 572

Braucu ar:


01 Jul 2023, 09:23:09 @RaL rakstīja:
Ar to atbalstu, jā. Nezinu vai tam būtiski vajadzētu ietekmēt pārdošanas cenu pēc vairākiem gadiem.
Ja cilveks kaut ko nopērk lētāk, vai tādēļ to pārdod arī lētāk, ja tirgus cena būtu lielāka?
Otrs - ja tagad jauns auto maksā dārgāk, jo atbalsts mazāks, tad teorētiski arī lietotam cenai vajadzētu palielināties, jo jaunu ir grūtāk dabūt...





mobile.de jauns bendzīna golfs makšā zem MRSP(konfigurējot vw.de sākas pliks golfs sākas no 31k, bet mobile'ā ir nullītes sākot ar 24k), id3 sākas no +-33k, kas noskaitot nost 6.75k subsīdijas no starta 40k arī sanāk tāda cena

tad jautājums kāpēc bendzīna golfs ir pieejams tik lēti?
Offline
DeeCee
01. Jul 2023, 10:32 #4431

Kopš: 29. Jun 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 9264

Braucu ar: Tenere 700 un Procaliber

tāpēc, ka nevienam nah to benzīna golpu negribas.

Offline
bum_bumz
01. Jul 2023, 11:16 #4432

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 6453

Braucu ar: E34


01 Jul 2023, 10:32:17 @DeeCee rakstīja:
tāpēc, ka nevienam nah to benzīna golpu negribas.



Pagājis gads, EV attīstība ~800 privātmājās ir palielinājusies no 3 1/3 uz 3 2/3 (viens jauns hibrīds). Toties redzu jaunus X, Q, Golfus, Škodiakus ...
Cilvēks paņem uzreiz jaunu pa 50K un tērē tos ietaupītos 20K citur. Tas, kurš braucis ar premium taču nepirks Līfu
EV vajag 5% gadā tirgus pieaugumu. Savādāk būs kā ar 3D TV.

Klima neitralitātes starpposms 2035 jau esot izgāzies.
Ar EV var panākt tīrāku gaisu lielpilsētās. Dirseļus neielaist tur. Rīgā nekas nekustas, pārējā LV pie kājas elektromobilitāte. Es pie VeA štepselēm neesmu redzējis nevienu, pat LT vai EE tūristu
Offline
esir
01. Jul 2023, 11:20 #4433

Kopš: 08. Feb 2010

Ziņojumi: 572

Braucu ar:


01 Jul 2023, 11:16:28 @bum_bumz rakstīja:

01 Jul 2023, 10:32:17 @DeeCee rakstīja:
tāpēc, ka nevienam nah to benzīna golpu negribas.



Cilvēks paņem uzreiz jaunu pa 50K un tērē tos ietaupītos 20K citur. Tas, kurš braucis ar premium taču nepirks Līfu


Nu jā, jo vidējais bambālis TCO(total cost of ownership) nerēķina...
Offline
bum_bumz
01. Jul 2023, 11:24 #4434

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 6453

Braucu ar: E34


01 Jul 2023, 11:20:44 @esir rakstīja:

01 Jul 2023, 11:16:28 @bum_bumz rakstīja:

01 Jul 2023, 10:32:17 @DeeCee rakstīja:
tāpēc, ka nevienam nah to benzīna golpu negribas.



Cilvēks paņem uzreiz jaunu pa 50K un tērē tos ietaupītos 20K citur. Tas, kurš braucis ar premium taču nepirks Līfu


Nu jā, jo vidējais bambālis TCO(total cost of ownership) nerēķina...

Praktiskais latvietis dzīvo šodien un negaida, kad elektrības rēķini izbalansēs zaudēto degvielas akcīzi
Offline
treshaa_josla
01. Jul 2023, 11:57 #4435

Kopš: 07. Mar 2023

Ziņojumi: 286

Braucu ar:


01 Jul 2023, 01:40:58 @Mixzzz rakstīja:
Tā efektivitāte tuvāk 3x ne 4x...

Anyway, jautājums uz kādiem ātrumiem brauci ar teslu uz to DE, jo kas man apnika ilgtermiņā ar EV ir tas, ka tiklīdz kā gribi pabraukt ātrāk vai pa līkumotu šoseju pasportot, tā bezmazvai range samazinās 2x. Un tad jau lielai daļai esošo EV ir problēmas tikt pat līdz, piemēram, tai pašai Viļņai/Tallinai bez pitstopiem.


Teslai uz 100k km vidējais patēriņš ir 19 kwh/100
Tas būtu nu tā kā 2 l/100
Ar ICE awd mašīnu, kas 100 km/h ceļ 3,9 sec, dabūt patēriņu pat 8 l/100 būs paliels čelendžs
Bet labi



Slinkums iet pēc bildēm, bet izraksts no logera par to vienu dienu:

Total Kilometers 1,343.38
Time Driven 12 Hours 1 Minutes
kWh Used 261.38 kWh

Tas ir no Rygas līdz mazam ciemam ~ 100 km aiz Berlīnes

Lādējos 3 x 40 min + 1 x 30 min = 150 min.
Tarifu un citu apsvērumu dēļ, no laika viedokļa, tas nebija ĻOTI optimāli
Ja tantei būtu riteņi un Elons būtu salicis SuC-us pilnas ceļmalas, tad būtu jālādē kādas 5 X 20 min. Aptuveni


Viens posms:

Orchidea, Nagoszewka Druga, Masovian Voivodeship 07-300,
Porto-Fino, Lućmierz-Las, Łódź Voivodeship 95-100, Poland
1 Hour 37 Minutes

12:50 - 14:27
Battery 75%
86% - 12%
207.81 km Driven
101,794.30 - 102,002.11
51.19 kWh
246 Wh/km
Avg 128 km/h
Max 214 km/h

Vidējo ātrumu nosit korķītis pie Warschau. Kad bija brīvs ceļš ar kaut kādu M taisijām gonki mašinnije

Nākošais


Porto-Fino, Lućmierz-Las, Łódź Voivodeship 95-100, Poland
Poznańska, 64-320 Niepruszewo, Greater Poland Voivodeship, Poland
1 Hour 32 Minutes

15:11 - 16:43

Data 100%
Battery 69%
90% - 21%
208.92 km Driven
102,002.11 - 102,211.03
47.35 kWh
227 Wh/km
Avg 136 km/h
Max 224 km/h

Te sanāca ātri, bet plūdeni - patēriņš nokrita. Lai gan tā pat ir ļooooti liels
Offline
Dzega
01. Jul 2023, 14:12 #4436

Kopš: 13. May 2007

No: Jūrmala

Ziņojumi: 693

Braucu ar: 333 & 3333

Mani 2 centi pēc dažādu elektroauto izmēģināšanas. Ar katru no mašīnām esmu pabraucis ilgāku laiku nevis notestējis tikai ap kvartālu.

1. Audi e tron / e tron sportback - praktiski mans favorīts no visiem. Man patīk auto dizains, interjera dizains, kas ir saprotams, viegli lietojams un nav samocīts, lai izskatītos pēc nākotnes auto. Galvenais šī auto bonuss ir gaitas īpašības. Auto brauc ļoti viegli, ideāli pārvar ceļa nelīdzenumus, salonā ir absolūts klusums, dēļ mega skaņas izolācijas. Braukšanas sajūtas ir līdzīgas kā q7 un tas ir ļoti liels kompliments. Pēc sajūtām paātrinājums liekas straujš, bet ne tik ass kā citiem EV - paskatoties spidometrā gan redzams, ka sajūtas ir greizas, jo ātrums kāpj straujāk nekā liekas un to vienkārši nejūt, pa pilsētu regulāri nākas attapties braucot nepieklājīgā ātrumā. Ir premium mašīnas sajūta - viss ir uztaisīts pamatīgi - materiāli salonā augstā līmenī, kārtīgas, smagas durvis, forši sēdekļi, patīkami spaidās visas pogas, kloķīši utt, multimedia viss ērti un saprotami.
Liels salons, daudz vietas, liels bagāžnieks - sportback gadījumā gan nedaudz mazāks, bet arī ir ok pilnīgi. Super labas gaismas. Labi jūt gabarītus, labi var noregulēt sēdpozīciju. Ja brauc mēreni un nenesās, uzrādītais range pēc uzlādes nemelo stipri un rāda diezgan precīzi.

No mīnusiem - diezgan daudz ēd to elektrību, cipariem nepiesieties, bet laikam kādi 25kw.
Reģenerācija tiek regulēta ar lāpstiņām pie stūres (kur “normālām” mašīnām ātrumi slēdzās) - tas kaut kā nav ērti un defaultā iedarbinot auto reģenerācija nav ieslēgta. Es mēģināju atrast vai var kaut kā ieslēgt, bet neatradu.
Tie digitālie spoguļi man nepatīk - nav organiski skatīties spogulī, kas atrodas uz durvīm. Pie tam es tā arī nepieradu pie viņiem, lai kārtīgi saprastu tajos ekrānos cik tālu kas notiek aizmugurē. It īpaši man neērtības viņi sagādāja parkojoties patumšā pazemes stāvvietā, kur man nedaudz vairāk jāpagrozās. Abi spoguļi arī tika mainīti pa garantiju, jo ekrāni mēdza noraustīties. Es noteikti ņemtu ar parastajiem spoguļiem, ja jāizvēlas.
Gaita ir super komfortabla, bet dažreiz dinamiskāk braucot, liekas, ka līkumos asākos mazliet par daudz šūpojas. Šis gan nav liels mīnuss un kopumā 95% gadījumu esmu priecīgs par to, ka auto ir tāds līgans.

Šobrīd e tron 55 ar nobraukumu ap 50.000 km var nopirkt cenā no 40-45 eur, par šo naudu tas ir ļoti deals, manuprāt.
Offline
Dzega
01. Jul 2023, 15:01 #4437

Kopš: 13. May 2007

No: Jūrmala

Ziņojumi: 693

Braucu ar: 333 & 3333

2. Tesla model 3 - sākšu ar to, kas patīk. Dinamika, it īpaši dual motor un performance variantiem. Tiešām iet ļoti labi. Tā pedāļa spaidīšana līdz galam gan diezgan ātri apnīk, bet, protams, tā dinamika ir forša ikdienā. Diezgan liels range, ar vienādu baterijas lielumu pret citiem ražotājiem nobraukt var vairāk. Melo gan dikti teslas par nobraucamo daudzumu - pēc uzlādes parāda baigi daudz, realitātē samelojās stipri. Pabraukt var diezgan dinamiski, uz ceļa turās labi un stabili, stūre nav pārāk viegla, stūrējas diezgan forši braucot straujāk. Liels bagāžnieks, arī iekšā diezgan ietilpīgs, aizmugurē iesēsties var un priekš tās klases ir ok ar vietas daudzumu. Priekšā zem kapota daudz vietas arī samērā. Superchargeru tīklu varētu minēt pie plusiem, bet man personīgi absolūti neinteresē nekur tālu ar tādu teslu braukt. Ekrāna kvalitāte laba, touchscreens strādā ļoti labi. Autopilots strādā labāk kā citās mašīnās adaptīvais kruīzs. Patīk lielais stikla jumts.

Mīnusi:
Apgriešanās rādiuss. Drausmīgs, briesmīgs. Mašīna totāli nav manevrētspējīga, tāda sajūta, ka riteņi pagriežas pa kādiem 5 grādiem. Ļoti šī lieta traucē ikdienā.
Durvju rokturi. Tie nav ērti, pilnīgs fail ar tiem rokturiem, ar vieglu rokas kustību organiski tie nav atverami.
Apdares/uzbūves kvalitāte reāli štruntīga. Ar acīm skatoties apkārt izskatās, ka leišos būtu pa otram lāgam salikta. Šeit gan vairāk varu piesieties tieši uzbūves kvalitātei, jo materiāli/plastmasas atsevišķi pašas par sevi nav pašas sliktākās.
Krāsas kvalitāte. Baigi viegli un ātri iesitās akmentiņi krāsā, jāliek plēve virsū, ja negrib, ka apdauzās. Te gan varētu būt, ka atsķiras no modeļu gadiem, jo citām mašīnām esmu izteikti novērojis, citām nē.
Skaņas izolācija objektīvi bēdīga, mašīnā ir ļoti skaļš.
Gaitas īpašības. Ciets, grabeklīgs, kopumā diezgan švaki. Pa nelīdzenumiem lēkā, mazliet līdzīga sajūta kā braucot ar mašīnu ar lētiem koiloveriem.
Nepatīk tas viena ekrāna princips - man braucot nav ērti skatīties pa vidu tajā ekrānā uz ātrumu. Ar autopilotu braucu sastrēgumā un pa jūrmaleni, citur gribu pats braukt un skatīties ar kādu ātrumu braucu.
Kaut gan iebūvētais google maps ir ērti un karte kopumā strādā labi, vienalga paralēli slēdzu waze, līdz ar to man prasās carplay.
Ja autopilots atslēdzas pats dēļ tā, ka nepiestūrē vai kāda cita iemesla dēļ, tad atpakaļ tas neieslēdzas līdz nākamajai izdarbināšanas/iedarbināšas reizei.
Krēsli - nepatīk ne materiāls krēslam, ne ergonomika sēdēšanas. Arī vizuāli pēc tāda lēta mēbeļu nama dermantīna ofisa beņķa izskatās. Vispār kopumā salonam nav nekāda dizaina. Pat ja tesla to sauc par minimālismu, man tādā atrasties nav nekāda dižā prieka.
Uzvedība ziemā. Ziemā lielos mīnusos mašīna man normāli neuzsila, range melo katastrofāli, aizsala logi, nevērās vaļā/ ciet, kad vēru durvis, bagāžniekā krīt iekšā sniegs. Man gan lielos mīnusos tikai divas reizes palika mašīna ārā, tā kā tās ir atsevišķas epizodes un priekšapsildi neieslēdzu.
Servisa neesamība un kasko cena. Kasko jau varbūt nokrities tagad, ja jau wessā taisa virsbūves, bet servisi tā arī nav.
Mašīnām ar maz km salūzt piekares daļas, sāk traki grabēt kaut kādas atsaites. Lēti to var novērst, bet nu vienalga tā tam būt nevajadzētu. Cupra born gan tāpat notiek, pie 10k km jau atsaites grabēja.

Gandrīz viss augstākminētais attiecas uz model Y, atsevišķi par to rakstīt neredzu īsti jēgu.
Kopumā es model 3 noteikti nepirktu. Ko pirkt tās vietā? To pašu e tron augstākminēto. Jaguar i pace, par ko uzrakstīšu tālāk. Arī ar skoda enyaq es labprātāk braucu kā ar model 3/y. Mercedes eqc laikam dārgāks par Y, bet lietotus ar pavisam maz km var dabūt jau līdzīgā cenā +/-

Offline
Samsasi
01. Jul 2023, 17:28 #4438

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 3679

Braucu ar:


30 Jun 2023, 14:09:36 @agniSV rakstīja:

30 Jun 2023, 13:15:23 @BigDog24 rakstīja:
Man patika tas Timrota viedoklis, ja reiz mums vajag to ekologisko auto- lai tirgu paradas viegli pieejami vienkarsi elektroauto. Bet kaut ka pagaidam pārsvarā tie ir samērā dārgi auto, kur, manuprāt, tehnologisko dardzibu slepj aiz visadam opcijam, premium sajutu. Par vertibas kritumu- es krietni domatu par ev iegadi virs 150k nobraukuma, kur jau paradas varbutiba dargai baterijas mainai. Iespejams, to varetu arstet jau rupnieciski paredzetas modularas baterijas, kur jau iestradata procedura kaadai modulu mainai- peksna remonta izmaksas neparsniegtu 2k eur.


Nevar gribēt lielu nobraukumu un zemu cenu. Un kā mēs šeit pat lasām, kamēr nebūs 1000km ar vienu uzlādi, EV nedrīkst pirkt
Tās visas automašīnas ir dārgas, jo "lētās" nav izdevīgi izgatavot. Dacia Spring var nopirkt, bet baigi uz ielām nekur neredz, jo sniedzamība nekāda, apdare nekāda un braukšanas prieka nav vispār. Bet nekas, drīz būs jaunais VW ID. 2all, tad redzēs kas būs ar pieprasījumu pēc tā. Jo pa lielam, tas būs ideāls pilsētas elektro auto par sakarīgu cenu, kurā būs patīkami atrasties.



Nuok, pietiktu jau uzlade 5-10 min līdz 500 km range
Offline
RaL
01. Jul 2023, 18:21 #4439

Kopš: 23. Jul 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3409

Braucu ar: kruīzu

@Dzega super apraksti

Citādi visos auto review vai komentāros vienmēr viss ir superīgi. Auto apskatnieki nav ieinteresēti stāstīt pilnīgu taisnību, citādi vairāk netiks aicināti testēt konkrēto marku, savukārt īpašnieki nav īsti objektīvi.

[ Šo ziņu laboja RaL, 01 Jul 2023, 18:23:43 ]

Offline
Dzega
01. Jul 2023, 23:06 #4440

Kopš: 13. May 2007

No: Jūrmala

Ziņojumi: 693

Braucu ar: 333 & 3333

3. Jaguar i pace.
Kas patīk: ļoti dinamisks auto arī, līdzīgi kā tesla 3 dual motor.
Patīk vizuāli. No priekšas un aizmugures ļoti patīk, pie sānu silueta jāpierod, bet kopumā patīk kā izskatās. Foršs risinājums ar gaisa ieeju priekšējā restē un izeju kapotā, aizmugurē mazs spoilerīts uz bagāžnieka, lielāks uz jumta, zem bampera difuzors. Vai tam visam ir aerodinamiska jēga nezinu, bet izskatās glīti.
Patīk salons. Glīti noformēti visi trīs ekrāni, patīk kā viss izskatās kopumā. Pieslēdzot carplay (diemžēl caur vadu) viss darbojas ātri. Ērti un ergonomiski jēdzīgi sēdekļi pat vienkāršākajā komplektācijā, augstākajā komplektācijas līmenī pieejami sportiska tipa sēdekļi, pod bucket seats. Tie vizuāli forši izskatās, ērti arī iekāpt un izkāpt, nav pārāk augstas malas, ādas kvalitāte ļoti laba. Salonā daudz vietas gan priekšā, gan aizmugurē. Ar 1.93 m varu sēdēt aiz sevis, nevis tikai apsēsties uz mirkli, pat ar lūku arī galvai ir vieta. Sēdekli var noregulēt labi, pietiekami zemu, lai būtu pareiza sēdpozicīja un nejustos kā renault minivenā.
Gaitas īpašības varu īpaši uzteikt. Ļoti piemērots LV ceļiem, brauc ļoti pārliecinoši pa bruģiem, nelīdzenām ielām, piekare visu izstrādā teicami, auto nav par cietu un nav par mīkstu. Brauc ļoti labi gan versijas ar parastajiem amortizatoriem, protams, labāk ir ar pneimo, bet nav obligāti. Tas man bija vislielākais patīkamais pārsteigums, jo, piemēram, koncerna brāļa F pace piekare ir galīgi garām. Salonā ir kluss, dubultie stikli ir pat bāzes komplektācijā, trokšņi no ceļa nav dzirdami. Ap 140 km/h parādās kaut kādi blakus trokšņi, bet nenozīmīgi. Ātrumu jūt nedaudz vairāk kā etronam, braukšana liekas nedaudz sportiskāka, stūre atsaucīgāka.
Patīk stūre, ērta rokās, foršas pogas uz stūres, kaut kā īpaši gribas izcelt, arī dizainiski labi noformēta.
Kvalitatīti materiāli, visu patīkami čamdīt. Nav nekādu blakus trokšņu, nekas neiečīkstas, negrabinās. Meridian mūzika skan ļoti labi, durvis pagriežot sirsnīgāk negrab.
Paliela mašīna, bet ļoti ērti manevrēt, parkoties, laba pārredzamība, aizmugurējais logs mazliet pašaurs vienīgi.
Daudzām mašīnām ir liels panorāmas jumts, kas tiešām ir liels. Tas izskatās labi un dod salonā daudz gaismas.

Mīnusi:
Nav autohold funkcijas. Ja iekšdedzes JLR mašīnās tas jau kaitina, tad šai mašīnai ir vēl tāda lieta, ka tā stāvot uz vietas mazā slīpumā ripo arī atpakaļ, ja netur bremzi. Bremze jātur pilnīgi vienmēr.
Ne facelift modeļiem maksimālā uzlādes jauda ir 100 kw/h. Mani personīgi tas netraucē, jo tāpat lielākā daļa stacijas ir max 50 kw un lādēju gandrīz tikai mājās, bet nu gan jau kādam tas būs mīnuss.
Diezgan liels patēriņš, man sanāk kādi 22-23, ja baigi nēsājas tad 25.
Priekšējais panelis tāds plats, mazliet tādu minivenu atgādina. Saulē gan neesmu novērojis, ka atspīd un traucē.
Kopējā Jaguar reputācijas problēma. Personīgi gan saskaroties ar koncerna mašīnām nav bijušu daudz problēmu. Kopumā cik bijuši ar i pace un cik lasīts onlainā, nav izteiktas problēmas. Cilvēki mēdz sūdzēties par multimedia gļukiem, kurus gan personīgi neesmu novērojis.
Piedarbināšanai/izdarbināšanai jāspiež start/stop poga. Kad pierod citiem elektrobrīnumiem pie tā, ka var kāpt iekšā, spiest bremzi un doties ceļā, kaut kā liekas, ka arī šim tā vajadzēja būt.

Ļoti sakarīgs auto, vismaz jūtas un brauc kā dārga mašīna, kāds i pace arī ir, ja to pērk jaunu. Jaunu es nepirktu, bet ap 40k eur ar mazu noskrējienu ļoti laba izvēle.

[ Šo ziņu laboja Dzega, 01 Jul 2023, 23:34:18 ]

Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo