Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 164 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
abyss
16. May 2024, 09:54 #5721

Kopš: 26. Jun 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 8036

Braucu ar: e39 523


15 May 2024, 22:02:39 @Fandulis rakstīja:

15 May 2024, 18:15:20 @abyss rakstīja:

15 May 2024, 16:12:12 @Fandulis rakstīja:
Biķiņ aizdomāties, ka tas saistīts ar jaunām sankcijā pret ķīnu? Nav variants? Kurš elektriskais fords maksā 100k€?


Īsti normāls Tu neesi, tas nu ir skaidrs...


Iemācies kaut ko, nezinu, moš rēķināt?


Ej labāk pabloķē kādu kreisajā joslā. Mašīna var maksāt 200k un kompānija uz katru vienību var zaudēt 100k. Ar Ķīnu tur sakars mazs, pirms gada uz katru pārdoto f150 lighting ford zaudēja 50k. Xiaomi pašreiz zaudē 10-12k.

Tesla ir vieni no retajiem, kuriem ir izdevies panākt, ka ev bizness ir cash flow positive. Nu pietiekami pozitīvs, lai kompānija nebankrotētu kopā ar bezgalīgu akciju printēšanu.

Kā jau teicu pirms tam īsti normāls Tu neesi, ja uzskati, ka mašīnas cenai ir kaut kāda tieša saistība ar to cik izmaksā to uzražot.
Offline
elbruss
16. May 2024, 10:56 #5722

Kopš: 12. May 2006

Ziņojumi: 960

Braucu ar: BMW, Škoda, velo, slēpes

Tie zaudējumi ir tādi nosacīti. Tie parasti "uz papīra" rodas dēļ milzīgajām R&D (reserach/development) izmaksām, kas ir daudz maz fiksēts vienreizējs pasākums.
Attiecīgi, ja pārdod tikai 1000 Fordus, tad izmaksas jeb zaudējumi uz papīra katram Fordam ir milzīgi ,bet ja pārdod 1 miljonu Fordus, tad jau iziet pa nullēm, bet pie 2 miljoniem, jau būs cash positive. Tesla sāka agrāk, paspēja nocelt krējumu, attiecīgi ātrāk izlīda no EV sākotnējām izmaksām.
Neviens neražotu un netirgotu auto, kas detaļās/komponentēs izmaksā dargāk, nekā salikts.
Offline
abyss
16. May 2024, 11:19 #5723

Kopš: 26. Jun 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 8036

Braucu ar: e39 523


16 May 2024, 10:56:02 @elbruss rakstīja:
Tie zaudējumi ir tādi nosacīti. Tie parasti "uz papīra" rodas dēļ milzīgajām R&D (reserach/development) izmaksām, kas ir daudz maz fiksēts vienreizējs pasākums.
Attiecīgi, ja pārdod tikai 1000 Fordus, tad izmaksas jeb zaudējumi uz papīra katram Fordam ir milzīgi ,bet ja pārdod 1 miljonu Fordus, tad jau iziet pa nullēm, bet pie 2 miljoniem, jau būs cash positive. Tesla sāka agrāk, paspēja nocelt krējumu, attiecīgi ātrāk izlīda no EV sākotnējām izmaksām.
Neviens neražotu un netirgotu auto, kas detaļās/komponentēs izmaksā dargāk, nekā salikts.

Ja vien necerētu ar cenu iekarot daļu tirgus, lai vēlāk varētu noteikt cenu. Kā arī gan jau arī ar laiku cer, ka tehnoloģiju attīstība samazinās izmaksas. Ford uz pusi tagad samazina saražotu modeļu skaitu. Pirms tam samazināja msrp pa 10k. Diezvai ar 2x mazāku skaitu kompensēs r&d izmkasas. Tā kā jā, ford gadījumā noteikti daļas ir vērtīgākas pa gala produktu. Xiaomi tur vēl varētu aiz ausīm pievilkt r&d izmaksas.

P. S lai nav tukša diršana. 2019.gadā rd izmaksas bija 7.1, 2023 8.2. Ja visus zaudējumus norakstam rd tad 24k *100k, kas ir 2.4b. Līdz ar to apmēram pusi var droši norakstīt uz cogs.
Offline
elbruss
16. May 2024, 11:42 #5724

Kopš: 12. May 2006

Ziņojumi: 960

Braucu ar: BMW, Škoda, velo, slēpes

Piekrītu, ka pa lielam viņi visi ir ielidojuši ar investīcijām EV un ir zaudējumos. No otras puses viņi nevarēja neskriet pakaļ vilcienam un pateikt, ka mēs paliksim ar ICE mūžīgi mūžos. Tad viņi arī izmirtu kā dinozauri. Kurš ražotājs spēs labāk sabalancēt ICE/EV un kaut kā izcelties, tie arī dominēs.
Offline
kkas
16. May 2024, 13:58 #5725

Kopš: 22. Apr 2008

Ziņojumi: 9020

Braucu ar: zviedru ledusskapi

tāds klasisks binzesa cikls. ir tādi termini kā zilais un sarkanais okeāns. Tesla sāka pirmā viena zilajā, trāpija, ieguva pieredzi un nosmēļa/smeļ krējumu. Tie kas sāka sarkanajā un kas ražo tikai EV, tie jau ir walking dead un bankrots.
Būs/ir tirgus korekcija un nāks tikai par labu EV pircējiem.

Offline
protams
16. May 2024, 14:11 #5726

Kopš: 11. Nov 2005

Ziņojumi: 5488

Braucu ar: null ziiben


14 May 2024, 13:33:03 @BE23 rakstīja:
kādi ieteikumi par lētajiem mazlietotiem EV ap 20k EUR ?


Jebkuru ko tirgo pa 40k...kaulējies un atdos

-----------------
Tradicionāli - vīrietis ar sievieti - auto ar iekšdedzes dzinēju!
Offline
GirtzB
16. May 2024, 14:30 #5727

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 22021

Braucu ar: 2x(R6+LSD)


14 May 2024, 13:33:03 @BE23 rakstīja:
kādi ieteikumi par lētajiem mazlietotiem EV ap 20k EUR ?


Tur sāk ari pirmie ID3 parādīties un par Model3, tad ir tepat saslavētas Konas u.c brīnumi.


-----------------
Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE
Offline
foobar
16. May 2024, 19:00 #5728

Kopš: 04. Jun 2002

Ziņojumi: 6032

Braucu ar: M57TU2D30

Nav labāk tad to ķīnas sūdu https://www.youtube.com/watch?v=Qu181HDadBA pirkt?
Offline
cipargalva
28. May 2024, 21:16 #5729

Kopš: 07. Jul 2009

No: Valmiera

Ziņojumi: 6557

Braucu ar: quattro

Šodien pieredzēju ko nebijušu, EV brauca uz 130
Offline
RaL
28. May 2024, 22:05 #5730

Kopš: 23. Jul 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3449

Braucu ar: kruīzu


28 May 2024, 21:16:46 @cipargalva rakstīja:
Šodien pieredzēju ko nebijušu, EV brauca uz 130


Retu reizi, bet gadās.
Vienreiz mani arī apsteidza viens aiz otra braucoši taycan un tesla model 3... kaut kur 130-140 turēja
Offline
Samsasi
28. May 2024, 22:13 #5731

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 3956

Braucu ar:


28 May 2024, 21:16:46 @cipargalva rakstīja:
Šodien pieredzēju ko nebijušu, EV brauca uz 130


arī bija, kautkāds dhl ev buss uz pleskavenes
Offline
e34
29. May 2024, 08:13 #5732

Kopš: 11. Feb 2004

Ziņojumi: 3991

Braucu ar: e53 is; Simply cleveri; Honda XL

Protams, ka tikai tā. Kā var braukt ar, piemēram, T3P 90
Offline
kkas
29. May 2024, 08:55 #5733

Kopš: 22. Apr 2008

Ziņojumi: 9020

Braucu ar: zviedru ledusskapi

kā EV ar range karstumā? Jāslēdz kondišķa nost, lai tiktu tālāk?
kādreiz visādi volvo un vojādžeri traucēja braukt, tagad EV savairojušies. visādi etroni utml 100k superkāri čunčina. es varu derēt, ka tiem cilvēkiem nākamais auto nebūs EV.
Offline
e34
29. May 2024, 08:58 #5734

Kopš: 11. Feb 2004

Ziņojumi: 3991

Braucu ar: e53 is; Simply cleveri; Honda XL


29 May 2024, 08:55:43 @kkas rakstīja:
kā EV ar range karstumā? Jāslēdz kondišķa nost, lai tiktu tālāk?
kādreiz visādi volvo un vojādžeri traucēja braukt, tagad EV savairojušies. visādi etroni utml 100k superkāri čunčina. es varu derēt, ka tiem cilvēkiem nākamais auto nebūs EV.


Nekas traģisks ar to range nenotiek. Vismaz, ja ārā ir +28 un iekšā ieregulē uz +23. Piebraucot pie jūras vai kur citur uz tām dažām stundām, atstāju mašīnā arī climate uz leave.
Offline
qa
29. May 2024, 09:18 #5735

Kopš: 09. Dec 2008

Ziņojumi: 1391

Braucu ar:


16 May 2024, 13:58:17 @kkas rakstīja:
tāds klasisks binzesa cikls. ir tādi termini kā zilais un sarkanais okeāns. Tesla sāka pirmā viena zilajā, trāpija, ieguva pieredzi un nosmēļa/smeļ krējumu. Tie kas sāka sarkanajā un kas ražo tikai EV, tie jau ir walking dead un bankrots.
Būs/ir tirgus korekcija un nāks tikai par labu EV pircējiem.



Tu tiešām domā, ka Tesla smeļ baigo krējumu? Ar 'pārcenotām' akcijām un savām ražošanas problēmām EU?
Offline
versatile
29. May 2024, 09:18 #5736

Kopš: 03. Sep 2015

Ziņojumi: 1052

Braucu ar:

Range šādā laikā ļoti normāls.
Drīzāk cilvēki vnk paliek vecāki, uzliek adaptīvo kruīzu uz +10 un bauda braucienu, nevis pulsējošām vēnām pie gandrīz strādājoša kondicioniera streso par ietaupītām sekundēm.
Offline
cipargalva
29. May 2024, 09:48 #5737

Kopš: 07. Jul 2009

No: Valmiera

Ziņojumi: 6557

Braucu ar: quattro


28 May 2024, 21:16:46 @cipargalva rakstīja:
Šodien pieredzēju ko nebijušu, EV brauca uz 130

Viss skaidrs. Nebijusī pieredze bija ap 15:30, vakar no 14:00 līdz 16:00 bija lētākās cenas biržā, tāpēc arī varēja atļauties tādu greznību.

[ Šo ziņu laboja cipargalva, 29 May 2024, 09:53:44 ]

Offline
e34
29. May 2024, 09:52 #5738

Kopš: 11. Feb 2004

Ziņojumi: 3991

Braucu ar: e53 is; Simply cleveri; Honda XL

Starp citu Teslai 3 performance ar 20 collu riteņiem spidometrs rāda mats matā kā GPS. Tātad +10 tur jau ir bīstami, ja uzliek, kā ierasts ICE 110km/h, resp var likt 100, kur ir 90.
Offline
versatile
29. May 2024, 09:56 #5739

Kopš: 03. Sep 2015

Ziņojumi: 1052

Braucu ar:


29 May 2024, 09:52:31 @e34 rakstīja:
Starp citu Teslai 3 performance ar 20 collu riteņiem spidometrs rāda mats matā kā GPS. Tātad +10 tur jau ir bīstami, ja uzliek, kā ierasts ICE 110km/h, resp var likt 100, kur ir 90.

Ja rāda precīzi, tad kas tieši tur ir bīstami?
Tieši ICE 110 pie atļautā 90 ir, nu, nevis bīstami, bet jāmīž no radariem un netrafarētajiem, jo tur būs ~105-106, tipiski.
Kopš ir vidējā ātruma radari, lieku +10 pēc GPS un nestresoju. Kādreiz liku +11.

[ Šo ziņu laboja versatile, 29 May 2024, 09:57:32 ]

Offline
e34
29. May 2024, 10:25 #5740

Kopš: 11. Feb 2004

Ziņojumi: 3991

Braucu ar: e53 is; Simply cleveri; Honda XL


29 May 2024, 09:56:08 @versatile rakstīja:

29 May 2024, 09:52:31 @e34 rakstīja:
Starp citu Teslai 3 performance ar 20 collu riteņiem spidometrs rāda mats matā kā GPS. Tātad +10 tur jau ir bīstami, ja uzliek, kā ierasts ICE 110km/h, resp var likt 100, kur ir 90.

Ja rāda precīzi, tad kas tieši tur ir bīstami?
Tieši ICE 110 pie atļautā 90 ir, nu, nevis bīstami, bet jāmīž no radariem un netrafarētajiem, jo tur būs ~105-106, tipiski.
Kopš ir vidējā ātruma radari, lieku +10 pēc GPS un nestresoju. Kādreiz liku +11.



Es uzsvēru,ka Tesla rāda precīzi un tur nevar likt 110 pie 90. ICe liela daļa rāda mazāk kā GPS. Vai +10 vidējā kontrolē nav par daudz? Neesi atrāvies?

[ Šo ziņu laboja e34, 29 May 2024, 10:25:41 ]

Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo