Online

Pašreiz BMWPower skatās 182 viesi un 21 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
barney
15. May 2024, 21:50 #5721

Kopš: 20. Oct 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 494

Braucu ar: i3 & Subaru


15 May 2024, 21:28:18 @tomy_lee rakstīja:

14 May 2024, 21:40:17 @barney rakstīja:

14 May 2024, 13:33:03 @BE23 rakstīja:
kādi ieteikumi par lētajiem mazlietotiem EV ap 20k EUR ?



Man bija i3 ar vidējo 94ah baču. Viss ļoti patika, izņemot tizlās riepas un neērto kāpšanu aizmugurē. Ja bērnus jāvadā, nav īpaši ērti.
Viss pārējais priekš daily ļoti labi. Četri normāla izmēra pieaugušie var iesēsties. Ar nolaistu beņķi var iekrāmēt ričuku aizmugurē. Vasarā brauca ~200km, ziemā ~150.

Tagad man ir e-golfs. Durvis un riteņi ir normāli, bet kopumā ir ar kārtu garlaicīgāks pakaļas pārvietotājs - kā jau golfs

Tagad sāku domāt, ka varētu atkal paņemt i3, bet ar lielo 120ah baču.


Vai ar Golfu esi apmierināts? Tev ir ar siltumsūkni vai nē?

Jā, ar golfu viss ok. Principā viņš ir tāds pats kā ar fosilo darbināmais golfs, tikai brauc uz elektrības
Siltumsūknis ir un visiem ev ar mazajām bačām iesaku šo kā obligātu opciju. Bez ss ziemā tas range var izrādīties pavisam pieticīgs. Man visu gadu salonā klimats ir uz 22 grādiem, attiecīgi ziemā bez ss manā gadījumā piekurināt prasītu daudz enerģijas. Bet nu atkal, jāskatās cik vajag braukt ikdienā.
Offline
Fandulis
15. May 2024, 22:02 #5722

Kopš: 29. Nov 2004

Ziņojumi: 12989

Braucu ar: sipisnīku pi vuškom


15 May 2024, 18:15:20 @abyss rakstīja:

15 May 2024, 16:12:12 @Fandulis rakstīja:
Biķiņ aizdomāties, ka tas saistīts ar jaunām sankcijā pret ķīnu? Nav variants? Kurš elektriskais fords maksā 100k€?


Īsti normāls Tu neesi, tas nu ir skaidrs...


Iemācies kaut ko, nezinu, moš rēķināt?
Online
abyss
16. May 2024, 09:54 #5723

Kopš: 26. Jun 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 7943

Braucu ar: e39 523


15 May 2024, 22:02:39 @Fandulis rakstīja:

15 May 2024, 18:15:20 @abyss rakstīja:

15 May 2024, 16:12:12 @Fandulis rakstīja:
Biķiņ aizdomāties, ka tas saistīts ar jaunām sankcijā pret ķīnu? Nav variants? Kurš elektriskais fords maksā 100k€?


Īsti normāls Tu neesi, tas nu ir skaidrs...


Iemācies kaut ko, nezinu, moš rēķināt?


Ej labāk pabloķē kādu kreisajā joslā. Mašīna var maksāt 200k un kompānija uz katru vienību var zaudēt 100k. Ar Ķīnu tur sakars mazs, pirms gada uz katru pārdoto f150 lighting ford zaudēja 50k. Xiaomi pašreiz zaudē 10-12k.

Tesla ir vieni no retajiem, kuriem ir izdevies panākt, ka ev bizness ir cash flow positive. Nu pietiekami pozitīvs, lai kompānija nebankrotētu kopā ar bezgalīgu akciju printēšanu.

Kā jau teicu pirms tam īsti normāls Tu neesi, ja uzskati, ka mašīnas cenai ir kaut kāda tieša saistība ar to cik izmaksā to uzražot.
Offline
elbruss
16. May 2024, 10:56 #5724

Kopš: 12. May 2006

Ziņojumi: 935

Braucu ar: BMW, Škoda, velo, slēpes

Tie zaudējumi ir tādi nosacīti. Tie parasti "uz papīra" rodas dēļ milzīgajām R&D (reserach/development) izmaksām, kas ir daudz maz fiksēts vienreizējs pasākums.
Attiecīgi, ja pārdod tikai 1000 Fordus, tad izmaksas jeb zaudējumi uz papīra katram Fordam ir milzīgi ,bet ja pārdod 1 miljonu Fordus, tad jau iziet pa nullēm, bet pie 2 miljoniem, jau būs cash positive. Tesla sāka agrāk, paspēja nocelt krējumu, attiecīgi ātrāk izlīda no EV sākotnējām izmaksām.
Neviens neražotu un netirgotu auto, kas detaļās/komponentēs izmaksā dargāk, nekā salikts.
Offline
abyss
16. May 2024, 11:19 #5725

Kopš: 26. Jun 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 7943

Braucu ar: e39 523


16 May 2024, 10:56:02 @elbruss rakstīja:
Tie zaudējumi ir tādi nosacīti. Tie parasti "uz papīra" rodas dēļ milzīgajām R&D (reserach/development) izmaksām, kas ir daudz maz fiksēts vienreizējs pasākums.
Attiecīgi, ja pārdod tikai 1000 Fordus, tad izmaksas jeb zaudējumi uz papīra katram Fordam ir milzīgi ,bet ja pārdod 1 miljonu Fordus, tad jau iziet pa nullēm, bet pie 2 miljoniem, jau būs cash positive. Tesla sāka agrāk, paspēja nocelt krējumu, attiecīgi ātrāk izlīda no EV sākotnējām izmaksām.
Neviens neražotu un netirgotu auto, kas detaļās/komponentēs izmaksā dargāk, nekā salikts.

Ja vien necerētu ar cenu iekarot daļu tirgus, lai vēlāk varētu noteikt cenu. Kā arī gan jau arī ar laiku cer, ka tehnoloģiju attīstība samazinās izmaksas. Ford uz pusi tagad samazina saražotu modeļu skaitu. Pirms tam samazināja msrp pa 10k. Diezvai ar 2x mazāku skaitu kompensēs r&d izmkasas. Tā kā jā, ford gadījumā noteikti daļas ir vērtīgākas pa gala produktu. Xiaomi tur vēl varētu aiz ausīm pievilkt r&d izmaksas.

P. S lai nav tukša diršana. 2019.gadā rd izmaksas bija 7.1, 2023 8.2. Ja visus zaudējumus norakstam rd tad 24k *100k, kas ir 2.4b. Līdz ar to apmēram pusi var droši norakstīt uz cogs.
Offline
elbruss
16. May 2024, 11:42 #5726

Kopš: 12. May 2006

Ziņojumi: 935

Braucu ar: BMW, Škoda, velo, slēpes

Piekrītu, ka pa lielam viņi visi ir ielidojuši ar investīcijām EV un ir zaudējumos. No otras puses viņi nevarēja neskriet pakaļ vilcienam un pateikt, ka mēs paliksim ar ICE mūžīgi mūžos. Tad viņi arī izmirtu kā dinozauri. Kurš ražotājs spēs labāk sabalancēt ICE/EV un kaut kā izcelties, tie arī dominēs.
Offline
kkas
16. May 2024, 13:58 #5727

Kopš: 22. Apr 2008

Ziņojumi: 8907

Braucu ar: zviedru ledusskapi

tāds klasisks binzesa cikls. ir tādi termini kā zilais un sarkanais okeāns. Tesla sāka pirmā viena zilajā, trāpija, ieguva pieredzi un nosmēļa/smeļ krējumu. Tie kas sāka sarkanajā un kas ražo tikai EV, tie jau ir walking dead un bankrots.
Būs/ir tirgus korekcija un nāks tikai par labu EV pircējiem.

Online
protams
16. May 2024, 14:11 #5728

Kopš: 11. Nov 2005

Ziņojumi: 5435

Braucu ar: null ziiben


14 May 2024, 13:33:03 @BE23 rakstīja:
kādi ieteikumi par lētajiem mazlietotiem EV ap 20k EUR ?


Jebkuru ko tirgo pa 40k...kaulējies un atdos

-----------------
Tradicionāli - vīrietis ar sievieti - auto ar iekšdedzes dzinēju!
Offline
GirtzB
16. May 2024, 14:30 #5729

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 21936

Braucu ar: 2x(R6+LSD)


14 May 2024, 13:33:03 @BE23 rakstīja:
kādi ieteikumi par lētajiem mazlietotiem EV ap 20k EUR ?


Tur sāk ari pirmie ID3 parādīties un par Model3, tad ir tepat saslavētas Konas u.c brīnumi.


-----------------
Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE
Offline
foobar
16. May 2024, 19:00 #5730

Kopš: 04. Jun 2002

Ziņojumi: 6014

Braucu ar: M57TU2D30

Nav labāk tad to ķīnas sūdu https://www.youtube.com/watch?v=Qu181HDadBA pirkt?
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo