Online

Pašreiz BMWPower skatās 131 viesi un 16 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
kaprons
30. Jun 2023, 00:07 #4401

Kopš: 20. Jan 2018

No: Salacgrīva

Ziņojumi: 5247

Braucu ar: Ātrumu, kas nogalina...

Jau iepriekš atvainojos par nekompetenci
Bet vai tad degvielas akcīzi vienkārši neizmanto budžetam?
Attiecīgi- nu jā, skaidrībai par akcīzes iekasēšanu būtu tā kā jābūt gan, EV piedalās akcīzes maksāšanā, un tieši kā tas tiek realizēts?
Offline
bum_bumz
30. Jun 2023, 00:11 #4402

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 6443

Braucu ar: E34


29 Jun 2023, 23:51:19 @Blackadder rakstīja:

29 Jun 2023, 23:42:32 @kaprons rakstīja:
tad jau būtu šodien jāpasaka, ka degvielas(mobilitātes) nodokli(akcīzi) budžetam tomēr baigi vajag, un, tāpēc, nākotnē no EV to ievāks sekojoši, lūdzu, ierēķiniet to savā budžetā
kur tāds skaidrojums ir? kā tieši ievāks nodokli par pārvietošanos? vai neievāks nemaz?


Ko Tavā dzīvē mainīs veids, kā no Tevis tiks iekasēts nodoklis ceļa uzturēšanai un kā tas tiks saukts? Lai būtu pārvietošanās nodoklis, ja Tev labpatīk, jo, galu galā, bez infrastruktūras nekāda dižā pārvietošanās nesanāks. Var iekasēt no katras elektroenerģijas kilovatstundas, var iekasēt no katra transportlīdzekļa - politiskās izškiršanās jautājums. Es balsotu par scenāriju, ka speciāls nodoklis ieviests netiek, bet tiek par kādu procentpunktu palielināts PVN. Kāpēc? Ceļi ir vajadzīgi visiem, tieši vai netieši, un arī fakts, ka kāds tos lieto mazāk vai vairāk, arī neatceļ nepieciešamību tos uzturēt.

No tavas mutes būs abi. Vislabāk - elektroenerģijas nodokli. Panelistiem x2 jo pa daudz te iedomājas būt neatkarīgiem. Un tur jau saitīte savilksies amēbām ap kaklu
Offline
bum_bumz
30. Jun 2023, 00:16 #4403

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 6443

Braucu ar: E34


30 Jun 2023, 00:07:49 @kaprons rakstīja:
Jau iepriekš atvainojos par nekompetenci
Bet vai tad degvielas akcīzi vienkārši neizmanto budžetam?
Attiecīgi- nu jā, skaidrībai par akcīzes iekasēšanu būtu tā kā jābūt gan, EV piedalās akcīzes maksāšanā, un tieši kā tas tiek realizēts?


Un tavs priekšlikums arī nav slikts. Elektroenerģijas akcīzi varētu jau sākt maksāt avansā no 2025.gada paralēli dizelynas nodoklim
Offline
kaprons
30. Jun 2023, 00:24 #4404

Kopš: 20. Jan 2018

No: Salacgrīva

Ziņojumi: 5247

Braucu ar: Ātrumu, kas nogalina...

nē es nesaku, ka tantei Bauskā, kurai ir uz līzingu elektriskā plīts virsma, jāsāk maksāt vēl kādu fakinu braukāšanās nodokli
bet, palaižot legālā satiksmē publiku, kas nemksā to, ko maksā pārējie- nu ir tak faking jāpaska, kā tas viss funkcionēs uz priekšu, jo tas uz priekšu jau ir šeit- kāpēc bled nav skaidra saprotama risinājuma(ja valsts pārvaldes lohiem par to algu mksā ar visām soc garantijām)
Offline
RaL
30. Jun 2023, 08:36 #4405

Kopš: 23. Jul 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3383

Braucu ar: kruīzu

saprotu @kaprons sašutumu.
Tagad tiek aicināts iegādāties elektroauto kā vienu no bonusiem minot lētāku pārvietošanos. Cilvēki iepērk tos auto ar to rēķinoties, bet tad hops vienā brīdī valdība saprot, ka sāk trūkt nodokļu ieņēmumi no akcīzes un uzliek kaut kādu nodokli elektroauto.
Tas pats jau ar ikgadējo transportlīdzekļa nodevu un UVTN - elektroauto šobrīd tas ir attiecīgi 0 un 160eur gadā, kamēr parastam ICE auto attiecīgi no 30 un 360 eur gadā līdz pat vairākiem tūkstošiem katrā pozīcijā, tātad vairāki miljoni ikgadējo ieņēmumu pazudīs, ja tiks lietoti tikai elektro auto.
Cilvēki šobrīd, iegādājoties elektro auto, ir priviliģētākā stāvoklī, jo šos nodokļus pa lielam nemaksā, ta pat laikā viņi arī rēķinās, ka tādu izmaksu nav.

Tad no vienas puses ir daļa cilvēku, kas nav apmierināti, ka elektro auto par neko nav jāmaksā, no otras puses - elektro auto lietotāji, kam nav skaidrības par nākotni. Nu un vēl trešā puse, kas saprot, ka kaut kur tie nodokļi ir jāņem, bet negrib maksāt vairāk, tikai tāpēc, ka kāds brauc ar elektro auto (ja, piemēram, visai patērētai elektrībai uzliek papildu nodokli).

Manuprāt, šī vairāk ir diskusija parunāšanas pēc, jo skaidrs, ka kaut kad elektro auto apliks ar nodokļiem, un arī nodokļu palielinājumus, kamēr nav izstrādāti likumi, tāpat neviens baigi neplāno - tā teikt, pieņem lēmumus tikai, kad problēma ir acīmredzama.

[ Šo ziņu laboja RaL, 30 Jun 2023, 08:38:37 ]

Offline
viagris
30. Jun 2023, 08:42 #4406

Kopš: 06. Jul 2004

Ziņojumi: 4647

Braucu ar:


30 Jun 2023, 00:16:02 @bum_bumz rakstīja:

30 Jun 2023, 00:07:49 @kaprons rakstīja:
Jau iepriekš atvainojos par nekompetenci
Bet vai tad degvielas akcīzi vienkārši neizmanto budžetam?
Attiecīgi- nu jā, skaidrībai par akcīzes iekasēšanu būtu tā kā jābūt gan, EV piedalās akcīzes maksāšanā, un tieši kā tas tiek realizēts?


Un tavs priekšlikums arī nav slikts. Elektroenerģijas akcīzi varētu jau sākt maksāt avansā no 2025.gada paralēli dizelynas nodoklim


No 1. jūlija visi jau sāks maksāt elektroenerģijas akcīzi, nevajag gaidīt nemaz 2025. gadu. Un ar EV būs tāpat kā ar paneļiem - saņēmāt atbalstu un pacēlāt jaudas, tagad par to maksāsies 6x vairāk, tāpat gan jau būs ar EV, sapirksiet, saņemsiet atbalstu un tad pēkšņi būs štuka gada nodoklis
Offline
smudo
30. Jun 2023, 08:43 #4407

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3521

Braucu ar: 944T & Cayman & G05 & 330iX

Katrai ES valstij ir noteiktas saistibas CO2 samazinasana un tadel pagaidam neko neliks, lai veicinatu EV iegadi. Kad kritiska masa tiks sasniegta, tad ari izdomas, ka EV notakset. Visdrizak tas bus kads auto nodoklis, jo tas ir skietami vienigais logiskais veids. Elektribu pamata patere uznemumi, nevis majsaimniecibas un daudzas majsaimniecibas ar EV lieto saules panelus, tadel aplikt elektribu ar “celu nodokli” nav logiski.
Offline
bum_bumz
30. Jun 2023, 10:05 #4408

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 6443

Braucu ar: E34


30 Jun 2023, 08:43:27 @smudo rakstīja:
Katrai ES valstij ir noteiktas saistibas CO2 samazinasana un tadel pagaidam neko neliks, lai veicinatu EV iegadi. Kad kritiska masa tiks sasniegta, tad ari izdomas, ka EV notakset. Visdrizak tas bus kads auto nodoklis, jo tas ir skietami vienigais logiskais veids. Elektribu pamata patere uznemumi, nevis majsaimniecibas un daudzas majsaimniecibas ar EV lieto saules panelus, tadel aplikt elektribu ar “celu nodokli” nav logiski.

Par to loģiskumu, hmm ... labi, ka šodienējie vēl māk rēķināt.
Nabagie ar šrotu EV atkal turēs budžetu, jo viņiem nāksies nodot beiKtās baterijas un tas 100 punkti būs maksas pasākums
Offline
barney
30. Jun 2023, 10:45 #4409

Kopš: 20. Oct 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 492

Braucu ar: i3 & Subaru


30 Jun 2023, 10:05:29 @bum_bumz rakstīja:

30 Jun 2023, 08:43:27 @smudo rakstīja:
Katrai ES valstij ir noteiktas saistibas CO2 samazinasana un tadel pagaidam neko neliks, lai veicinatu EV iegadi. Kad kritiska masa tiks sasniegta, tad ari izdomas, ka EV notakset. Visdrizak tas bus kads auto nodoklis, jo tas ir skietami vienigais logiskais veids. Elektribu pamata patere uznemumi, nevis majsaimniecibas un daudzas majsaimniecibas ar EV lieto saules panelus, tadel aplikt elektribu ar “celu nodokli” nav logiski.

Par to loģiskumu, hmm ... labi, ka šodienējie vēl māk rēķināt.
Nabagie ar šrotu EV atkal turēs budžetu, jo viņiem nāksies nodot beiKtās baterijas un tas 100 punkti būs maksas pasākums


Interesanti. Tad šobrīd, nododot auto akumulatoru, tu saņem $$, bet kaut kad nākotnē būs otrādi? Tas ir tā, ka tie materiāli, kurus tagad bērni āfrikā plikām rokām rok no zemes nākotnē nevienam nebūs vajadzīgi un būs jāpiemaksā, lai kāds tos paņem?
Offline
bum_bumz
30. Jun 2023, 10:56 #4410

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 6443

Braucu ar: E34


30 Jun 2023, 10:45:24 @barney rakstīja:

30 Jun 2023, 10:05:29 @bum_bumz rakstīja:

30 Jun 2023, 08:43:27 @smudo rakstīja:
Katrai ES valstij ir noteiktas saistibas CO2 samazinasana un tadel pagaidam neko neliks, lai veicinatu EV iegadi. Kad kritiska masa tiks sasniegta, tad ari izdomas, ka EV notakset. Visdrizak tas bus kads auto nodoklis, jo tas ir skietami vienigais logiskais veids. Elektribu pamata patere uznemumi, nevis majsaimniecibas un daudzas majsaimniecibas ar EV lieto saules panelus, tadel aplikt elektribu ar “celu nodokli” nav logiski.

Par to loģiskumu, hmm ... labi, ka šodienējie vēl māk rēķināt.
Nabagie ar šrotu EV atkal turēs budžetu, jo viņiem nāksies nodot beiKtās baterijas un tas 100 punkti būs maksas pasākums


Interesanti. Tad šobrīd, nododot auto akumulatoru, tu saņem $$, bet kaut kad nākotnē būs otrādi? Tas ir tā, ka tie materiāli, kurus tagad bērni āfrikā plikām rokām rok no zemes nākotnē nevienam nebūs vajadzīgi un būs jāpiemaksā, lai kāds tos paņem?

plumbum akku celles ieliec traukā, uzliec virs ugunskura, izkausē un atlej stieni, svariņus gruntenei, utml. No 18650 izvilkt tur derīgo ir sarežģītāk, arī izmēri pakai citi
Offline
RaL
30. Jun 2023, 11:36 #4411

Kopš: 23. Jul 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3383

Braucu ar: kruīzu

man ir interesantāka tēma, ko padiskutēt

jautājums, vai arī citiem EV ražotājiem ir tāpat, vai tikai Volkswagen.

Tātad VW paziņoja, ka samazina plānotos ID.4 un ID.7 ražošanas apjomus, atlaidīs 300 darbiniekus no 1500, jo neesot tik liels pieprasījums kā plānots. Ok, šeit es teiktu, ka, manuprāt, ID dizains ir stipri neveiksmīgs un visi ir vienādi nesmuki (esmu samērā liels piekritējs līdzšinējam VW dizainam dauzu gadu garumā) + cena tomēr arī ir augsta. Bet nu EV kā tāds jauns ir dārgāks. VW gan saka, ka pieprasījuma kritums ir visiem EV ražotājiem.

Bet saistībā ar šo uzdūros vienam youtube video un veicu nelielu "ātro" izpēti.

Tātad VW Golf 8 vs VW ID.3.

LV jauni šie auto lētākajos variantos maksā golf no 26k, id.3 no 39k. Atverot mobili, pameklējot, piemēram no 2021. gada ražojumus ar nobraukumu līdz 50k km, golf8 maksā no 19k eur, kamēr pēc tādiem pašiem kritērijiem ID.3, maksā no 22k..

Tātad jauns vs mazlietots golf starpība ir 7k, kamēr id.3 17k Tas ir cenas kritums 2 gadu laikā, golfs ir zaudējis 3.5k eur vērtību gadā, kamēr id.3 8.5k gadā.

nez kā ar citiem EV, bet šis vērtības kritums mani pārsteidza.
Offline
dsks
30. Jun 2023, 11:56 #4412

Kopš: 12. Nov 2008

No: Liepāja

Ziņojumi: 994

Braucu ar:

Man gan vairāk pārsteidz štatu cenas/politika piemēram pilnīgi jaunam no salona Tesla Model 3 ... $22,830

https://insideevs.com/news/670649/tesla-model-3...-california/amp/

Offline
barney
30. Jun 2023, 11:59 #4413

Kopš: 20. Oct 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 492

Braucu ar: i3 & Subaru


30 Jun 2023, 11:36:14 @RaL rakstīja:
man ir interesantāka tēma, ko padiskutēt

jautājums, vai arī citiem EV ražotājiem ir tāpat, vai tikai Volkswagen.

Tātad VW paziņoja, ka samazina plānotos ID.4 un ID.7 ražošanas apjomus, atlaidīs 300 darbiniekus no 1500, jo neesot tik liels pieprasījums kā plānots. Ok, šeit es teiktu, ka, manuprāt, ID dizains ir stipri neveiksmīgs un visi ir vienādi nesmuki (esmu samērā liels piekritējs līdzšinējam VW dizainam dauzu gadu garumā) + cena tomēr arī ir augsta. Bet nu EV kā tāds jauns ir dārgāks. VW gan saka, ka pieprasījuma kritums ir visiem EV ražotājiem.

Bet saistībā ar šo uzdūros vienam youtube video un veicu nelielu "ātro" izpēti.

Tātad VW Golf 8 vs VW ID.3.

LV jauni šie auto lētākajos variantos maksā golf no 26k, id.3 no 39k. Atverot mobili, pameklējot, piemēram no 2021. gada ražojumus ar nobraukumu līdz 50k km, golf8 maksā no 19k eur, kamēr pēc tādiem pašiem kritērijiem ID.3, maksā no 22k..

Tātad jauns vs mazlietots golf starpība ir 7k, kamēr id.3 17k Tas ir cenas kritums 2 gadu laikā, golfs ir zaudējis 3.5k eur vērtību gadā, kamēr id.3 8.5k gadā.

nez kā ar citiem EV, bet šis vērtības kritums mani pārsteidza.


Mana pirmā versija par cenas kritumu būtu saistīta ar subsīdijām. Tas jaunais ID.3 ar subsīdiju droši vien Vācijā maksāja nedaudz virs 30k tā ka starpība pēc diviem gadiem nav tik liela..
Offline
kkas
30. Jun 2023, 12:52 #4414

Kopš: 22. Apr 2008

Ziņojumi: 8887

Braucu ar: zviedru ledusskapi

lietotiem EV nav tāda pieprasījuma, tāpat kā premiumiem vērtība krīt daudz ātrāk kā tautas auto. ierindas cilvēks nepirks bez garantijas.

esošajā tehnoloģiskājā izpildījumā EV vienmēr paliks nišas produkts un tas nekad nebūs alternatīva iekšdedzes dzinējiem.
stimulēšanas politika ir vienīgais, kas šobrīd virza EV attīstību. ja nebūs progresa cenā, range un uzlādes ātrumā, tad EV ir RIP.
ar lādešanu no vada un esošo uzlādes laiku, infrastruktūru, lai 50%, kur nu vēl 90% auto parka.
Offline
GirtzB
30. Jun 2023, 13:11 #4415

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 21925

Braucu ar: 2x(R6+LSD)

Nepārsteidz Id.4 pieprasījuma trūkums škodas ir izdevīgākas un nākošgad būs vēl Cupras versija, kas ir smukāka.

EV pašlaik ir izteikti pirmā lietotāja auto un lietots 5gadi+ eV nespēj konkurēt ar Ice auto.

Pie tam kaut vai salona apdare golf8 ievērojami labāka par ID.3.
P.s. šaubos gan kā salīdzināja 200zs Golf vs 200zs id3 visdrīzāk "reto" 150zs id3 vs 1.5tsi.

-----------------
Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE
Offline
BigDog24
30. Jun 2023, 13:15 #4416

Kopš: 12. Apr 2008

No: Liepāja

Ziņojumi: 829

Braucu ar: dīzeli

Man patika tas Timrota viedoklis, ja reiz mums vajag to ekologisko auto- lai tirgu paradas viegli pieejami vienkarsi elektroauto. Bet kaut ka pagaidam pārsvarā tie ir samērā dārgi auto, kur, manuprāt, tehnologisko dardzibu slepj aiz visadam opcijam, premium sajutu. Par vertibas kritumu- es krietni domatu par ev iegadi virs 150k nobraukuma, kur jau paradas varbutiba dargai baterijas mainai. Iespejams, to varetu arstet jau rupnieciski paredzetas modularas baterijas, kur jau iestradata procedura kaadai modulu mainai- peksna remonta izmaksas neparsniegtu 2k eur.
Offline
kkas
30. Jun 2023, 13:32 #4417

Kopš: 22. Apr 2008

Ziņojumi: 8887

Braucu ar: zviedru ledusskapi

priusiem jau tagad ir normāls aftermarkets. varbūt vēl kādam, bet nu bateriju tehnolģijai ir jāpaliek daudz lētākai un ietilpīgākai, citādi tam visam nav nākotnes. ja šo atrisina, tad lietots EV būs pieejams plašām tautas masām un daudz lētāk un vienkāršāk būs uzturēt kā ICE + ekoloģiskāk.
Offline
agniSV
30. Jun 2023, 14:09 #4418

Kopš: 10. Nov 2012

No: Rīga

Ziņojumi: 127

Braucu ar: F36


30 Jun 2023, 13:15:23 @BigDog24 rakstīja:
Man patika tas Timrota viedoklis, ja reiz mums vajag to ekologisko auto- lai tirgu paradas viegli pieejami vienkarsi elektroauto. Bet kaut ka pagaidam pārsvarā tie ir samērā dārgi auto, kur, manuprāt, tehnologisko dardzibu slepj aiz visadam opcijam, premium sajutu. Par vertibas kritumu- es krietni domatu par ev iegadi virs 150k nobraukuma, kur jau paradas varbutiba dargai baterijas mainai. Iespejams, to varetu arstet jau rupnieciski paredzetas modularas baterijas, kur jau iestradata procedura kaadai modulu mainai- peksna remonta izmaksas neparsniegtu 2k eur.


Nevar gribēt lielu nobraukumu un zemu cenu. Un kā mēs šeit pat lasām, kamēr nebūs 1000km ar vienu uzlādi, EV nedrīkst pirkt
Tās visas automašīnas ir dārgas, jo "lētās" nav izdevīgi izgatavot. Dacia Spring var nopirkt, bet baigi uz ielām nekur neredz, jo sniedzamība nekāda, apdare nekāda un braukšanas prieka nav vispār. Bet nekas, drīz būs jaunais VW ID. 2all, tad redzēs kas būs ar pieprasījumu pēc tā. Jo pa lielam, tas būs ideāls pilsētas elektro auto par sakarīgu cenu, kurā būs patīkami atrasties.

[ Šo ziņu laboja agniSV, 30 Jun 2023, 14:10:28 ]

Offline
Marex_FF6
30. Jun 2023, 14:11 #4419

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5298

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6


30 Jun 2023, 12:52:50 @kkas rakstīja:
lietotiem EV nav tāda pieprasījuma, tāpat kā premiumiem vērtība krīt daudz ātrāk kā tautas auto. ierindas cilvēks nepirks bez garantijas.


Nepiekrītu, līdz šim EV otreizējais tirgus griežas uz nebēdu, domāju tas tapēc, ka jauns jāgaida pusgadu un vairāk.
Es pirms elektrificēšanās reāli skeptiski skatījos uz EV, tagad mani nevarētu pierunāt pārkāpt atpakaļ uz ICE. Range ikdienai ir ok un lielākā daļa ICE skatāmi atpakaļsakata spogulī... whats not to like?
Es savā burbulī zinu vairākas benzīngalvas kas tipa, runčuk, nemūžam.... bet tagad teslisti līdz matu galiņiem
Offline
kkas
30. Jun 2023, 14:30 #4420

Kopš: 22. Apr 2008

Ziņojumi: 8887

Braucu ar: zviedru ledusskapi

bet cenu kritums tieši tapēc ir liels, lai būtu pieprasījums.
nu nav EV masveida produkts pagaidām. tāds nišas produkts rietumos cilvēkiem virs vidējiem ienākumiem un LV gadījumā cilvēkiem ar augstiem ienākumiem.

Nav jautājums vai patīk vai nepatīk, ICE nav nākotnes, bet lai 90% parka būtu EV tur vēl gaismas gadi. RnD neaptverami cipari jāgāž un jāsubsidē 24-00.

[ Šo ziņu laboja kkas, 30 Jun 2023, 14:35:43 ]

Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo