Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 121 viesi un 9 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
treshaa_josla
15. Apr 2023, 19:33 #4281

Kopš: 07. Mar 2023

Ziņojumi: 139

Braucu ar:

Šodien dullā braukšana. Vnk vajadzēja nogādāt vienu bebru lidostā. No Gulbenes viesnīcas.

Izbraucu no mājas, cauri Rīgai, līdz Gulbenei, neizkāpjot no mašīnas uzkrāvos un sāku braukt atpakaļ. Tiku līdz līdz Siguldai

pie 330 km / 4 h mana pakaļa bija plakana

Nelādējos, vnk iedzēru kapiju un laidu līdz lidostai

Te otrā posma summary:


No Siguldas līdz RIX jau nu ļooooti efektīvi. Jo cauri pilsētai, tad remonti, tad cauri Rīgai. + vēl diezgan silti. Tpc patēriņš 12 kWh/100

Ārpus kadra palicis atlikums @ RIX = 9 %.
No rīta sāku ar 97 %




Tā kā neesmu poera oligarhs, bet tieši pretēji, man ļoti svarīgi, kas notiek tālāk. Aizbraucu līdz akrapolei, ar lādētāja vadu piekāvu visus [neredzamos] rindā stāvētājus un kamēr paēdu junkfūd un nopirku alu (40 minūtēs) pielādēju līdz 92 %
Offline
barney
15. Apr 2023, 19:46 #4282

Kopš: 20. Oct 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 474

Braucu ar: i3 & Subaru

Nekam nederīgs auto. Vispār nekur nevar aizbraukt un visu laiku jālādē
Offline
bum_bumz
15. Apr 2023, 20:18 #4283

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 6052

Braucu ar: E34


15 Apr 2023, 19:33:54 @treshaa_josla rakstīja:

pie 330 km / 4 h mana pakaļa bija plakana

nav sanācis normālam beņķim jeb tur labākais ir finiera taburete
Offline
Samsasi
15. Apr 2023, 20:21 #4284

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 2821

Braucu ar:

Priekškam tur normalu beņki, ja tapat vislaik jastajas un jālādē
Offline
JDS
15. Apr 2023, 20:39 #4285

Kopš: 18. Mar 2012

No: Rīga

Ziņojumi: 10315

Braucu ar: 5, S, TS.


15 Apr 2023, 19:10:48 @treshaa_josla rakstīja:

ieteiktu pieturēties pie brokastu čeku apspriešanas, nevis kompilēt txt tēmās bez sajēgas

Valstīs, kurās darbojas Teslas "meitas", cenas ir uzrādītas AR nodokļiem
Jebkurš random vācu GmbH vai PP pārkot jebko no Tesla Germany GmbH samaksās 19% PVN. Tāpēc Tesla.com ir parādīta pilnā cena

oo, paldies par labojumu, to nezinaaju.

Par kaadiem brokastu chekiem Tu murgo pelmenii spraudeej?
Bet tev kapeikpisi ieteiktu iet nakuj un naakamreiz arii no akropoles kaatot maajaas ar kaajaam, kaa to miileeji dariit no spices kad atstaaji auto bezmaksas laadeeties
Offline
Fandulis
15. Apr 2023, 21:27 #4286

Kopš: 29. Nov 2004

Ziņojumi: 12386

Braucu ar: sipisnīku pi vuškom

Kad testēju dažadus EV ātrākais bija ioniq5, izbraucu no Rīgas ar 90%, Jēkabpilī bija ap 47% uzlādēju līdz 80 aptuveni 25 minūtēs (jāparokās telefonā,slinkums).
Nu cik var patusēt cirkulī? Apēst desu, aiziet uz toču, paņemt kafiju? Aptuveni tik pat, aizbraucu līdz Depilij, piespraudu uz stundu līdz 100 un aizbraucu līdz Rīgai.
Manā skatījumā problēma ir uzlādes stacijās, kaut gan viņas tagad ir katrā miestā.

Skaidrs, ka ar e60 nonstopā var tālāk aizbraukt, pats esmu maucis līdz Briselei no Rīgas 17h, bet tagad es to vienkārši negribu

Jautājums ir cits, vai šobrīd ir normāla izmēra EV auto pa saprotamu ciparu, droši vien ka nē, diemžēl.


Offline
V.I.P.
17. Apr 2023, 11:43 #4287

Kopš: 18. May 2005

Ziņojumi: 17300

Braucu ar: AA numuriem [///M4, G wagon, GSX-R]


14 Apr 2023, 13:56:48 @Marex_FF6 rakstīja:

14 Apr 2023, 11:17:00 @davisTK rakstīja:

14 Apr 2023, 10:51:27 @XK220 rakstīja:

14 Apr 2023, 09:48:27 @davisTK rakstīja:

14 Apr 2023, 09:08:04 @Samsasi rakstīja:
nu tak range... lai tiktu līdz vadam

Nu kamēr EV nav normāls uzlādes staciju skaits, tā ka brauc un lādē, tikmēr izmaksu ziņā EV ir ļoti garlaicīgs auto ar kuru minimāli kaut ko var ietaupīt

Ja 2-3k gadā ir minimāli un paātrinājums pilsētā ir ekvivalents 300+zs auto(un nav pat runa par teslu, etron, taycan, u.c.), tad mums laikam ir dažādas izpratnes par minimālismu un garlaicību.


Ieliec vot davaj aprēķinu 3-5 gadu posmā, nobraukums gadā 30k, EV uzlāde publiskājās stacijās, nevis mājās pret ICE tādas pašas cenas auto. Ieliec vērtības kritumu, apdrošināšanu un tad parādi 3k gadā ietaupījumu, savādāk visi te EV saka pa kaut kādu ietaupījumu kas ir tukša diršana. Jo liela daļa lādē subsidētu elektroauto mājās no subsidētiem saules paneļiem. Vairums dzīvo tomēr dzīvokļos un tad uz priekšu, parādi ieguvumu, kāpēc vairumam ICE lietotāju vajadzētu pārsēsties uz EV

ICE ar patēriņu 3 litri un degvielas cenu 1,5eur ir līdzvērtīgs EV ar patēriņu 20kW un elektrības cenu 0,2eur, tas salīdzināšanai. Tātad, ja ICE ēd 6 litrus un elektrība (lādējot naktīs mājās) vidēji sanaktu nu teiksim 0,15 eur, tad ietupījums gadā ir 1800eur tikai uz degvielu.
Apdrošināšanu vari nepiesaukt, tā nu jau pat teslai ir līdzīga ierindas auto. Nodokļu nav, eļļa arī uz 30k nav jāmaina, kluči arī.
Vai vairums dzīvojot dzīvoklī nobrauc 30k km gadā? Nedomāju... tieši tapēc visiem nevajag pārsēsties uz EV, par to nav šaubu, bet tiem kas brauc, tiem noteikti tas izmaksā lētāk...

cik teslai maksaa kasko?

bija viena saruna, kur cilveeks nopirka citu auto, jo kasko maksaajot 2-3k sakaraa ar to, ka negadiijuma laikaa auto esot jaaved ar evakuatoru uz PL vai kur tur, utt.

bet, ja buutu taads kosmoss, tad OX drive biznesa modelis veel vairaak apshaubaams.

[ Šo ziņu laboja V.I.P., 17 Apr 2023, 12:07:46 ]

Offline
V.I.P.
17. Apr 2023, 11:49 #4288

Kopš: 18. May 2005

Ziņojumi: 17300

Braucu ar: AA numuriem [///M4, G wagon, GSX-R]


14 Apr 2023, 19:34:28 @smudo rakstīja:

14 Apr 2023, 17:42:07 @Samsasi rakstīja:
Lab cik maksā normala izmera ev vagons? Piem ev pasats vs ice paasats


EV Passāts ID.7 plānots 24-25. gadā. - cik maksās, nev zināms, bet gan jau līdzīgi ID.5 - bez atbalstiem sākot no 50-60k EUR, atkarībā no moifikācijas.

No tagad pieejamiem auto labs salīdzinājums ir Škoda Eniaq un Kodiaq, kur EV sākas no 50k EUR un ICE versija no 30k EUR. Ja salīdzina bāzes cenas, tad diezgan skarbi, protams, jo +20k EUR vs 30k bāzes cena ir + 67%, bet reāli lielākā daļa Kodiaq vidēji sanāk ap 40k EUR un Eniaq ap 55k EUR, kas ir "tikai"" +38%. Bet korektam salīdzinājumam būtu jārēķina iekšā arī apkopes, apdrošināšana, degviela/elektrība un atlikusī vērtība pēc 4-6. gadi, kas varētu būt tipisks periods, kad jauna auto pircējs nomaina auto pret nākamo.

Vēl nosacīti salīdzināmi auto būtu X5 G05 un iX, kur ICE sākās vēl nesen ap 72k EUR (akcijās ap 60k) vs EV bija ap 100k. Bet šogad situācija mainījās, jo LCI jau ir tuvāk 80k EUR, un iX EV tagad ir tieši akcija, kur cenas sākas no kādi 90k EUR. Protams, ka var atrast vēl daudz piemērus un salīdzināt līdzīga izmēra ICE ar EV.

njemot veeraa, kaads ir videejais auto vecums LV un ka baterijai razhotaaji parasti garantiju dod ~8 gadi, hvz, kur tie elektroauto peec tam nonaaks un kaada buus otrreizeejaa tirgus veertiiba.
Offline
Marex_FF6
17. Apr 2023, 12:25 #4289

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5236

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6


17 Apr 2023, 11:43:50 @V.I.P. rakstīja:

14 Apr 2023, 13:56:48 @Marex_FF6 rakstīja:

14 Apr 2023, 11:17:00 @davisTK rakstīja:

14 Apr 2023, 10:51:27 @XK220 rakstīja:

14 Apr 2023, 09:48:27 @davisTK rakstīja:

14 Apr 2023, 09:08:04 @Samsasi rakstīja:
nu tak range... lai tiktu līdz vadam

Nu kamēr EV nav normāls uzlādes staciju skaits, tā ka brauc un lādē, tikmēr izmaksu ziņā EV ir ļoti garlaicīgs auto ar kuru minimāli kaut ko var ietaupīt

Ja 2-3k gadā ir minimāli un paātrinājums pilsētā ir ekvivalents 300+zs auto(un nav pat runa par teslu, etron, taycan, u.c.), tad mums laikam ir dažādas izpratnes par minimālismu un garlaicību.


Ieliec vot davaj aprēķinu 3-5 gadu posmā, nobraukums gadā 30k, EV uzlāde publiskājās stacijās, nevis mājās pret ICE tādas pašas cenas auto. Ieliec vērtības kritumu, apdrošināšanu un tad parādi 3k gadā ietaupījumu, savādāk visi te EV saka pa kaut kādu ietaupījumu kas ir tukša diršana. Jo liela daļa lādē subsidētu elektroauto mājās no subsidētiem saules paneļiem. Vairums dzīvo tomēr dzīvokļos un tad uz priekšu, parādi ieguvumu, kāpēc vairumam ICE lietotāju vajadzētu pārsēsties uz EV

ICE ar patēriņu 3 litri un degvielas cenu 1,5eur ir līdzvērtīgs EV ar patēriņu 20kW un elektrības cenu 0,2eur, tas salīdzināšanai. Tātad, ja ICE ēd 6 litrus un elektrība (lādējot naktīs mājās) vidēji sanaktu nu teiksim 0,15 eur, tad ietupījums gadā ir 1800eur tikai uz degvielu.
Apdrošināšanu vari nepiesaukt, tā nu jau pat teslai ir līdzīga ierindas auto. Nodokļu nav, eļļa arī uz 30k nav jāmaina, kluči arī.
Vai vairums dzīvojot dzīvoklī nobrauc 30k km gadā? Nedomāju... tieši tapēc visiem nevajag pārsēsties uz EV, par to nav šaubu, bet tiem kas brauc, tiem noteikti tas izmaksā lētāk...

cik teslai maksaa kasko?

bija viena saruna, kur cilveeks nopirka citu auto, jo kasko maksaajot 2-3k sakaraa ar to, ka negadiijuma laikaa auto esot jaaved ar evakuatoru uz PL vai kur tur, utt.

bet, ja buutu taads kosmoss, tad OX drive biznesa modelis veel vairaak apshaubaams.


Kasko maksā tik pat cik norm ierindas auto.... tie laiki, kad maksāja kosmosu ir pagājuši...
Offline
bum_bumz
17. Apr 2023, 12:34 #4290

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 6052

Braucu ar: E34


17 Apr 2023, 11:49:47 @V.I.P. rakstīja:

14 Apr 2023, 19:34:28 @smudo rakstīja:

14 Apr 2023, 17:42:07 @Samsasi rakstīja:
Lab cik maksā normala izmera ev vagons? Piem ev pasats vs ice paasats


EV Passāts ID.7 plānots 24-25. gadā. - cik maksās, nev zināms, bet gan jau līdzīgi ID.5 - bez atbalstiem sākot no 50-60k EUR, atkarībā no moifikācijas.

No tagad pieejamiem auto labs salīdzinājums ir Škoda Eniaq un Kodiaq, kur EV sākas no 50k EUR un ICE versija no 30k EUR. Ja salīdzina bāzes cenas, tad diezgan skarbi, protams, jo +20k EUR vs 30k bāzes cena ir + 67%, bet reāli lielākā daļa Kodiaq vidēji sanāk ap 40k EUR un Eniaq ap 55k EUR, kas ir "tikai"" +38%. Bet korektam salīdzinājumam būtu jārēķina iekšā arī apkopes, apdrošināšana, degviela/elektrība un atlikusī vērtība pēc 4-6. gadi, kas varētu būt tipisks periods, kad jauna auto pircējs nomaina auto pret nākamo.

Vēl nosacīti salīdzināmi auto būtu X5 G05 un iX, kur ICE sākās vēl nesen ap 72k EUR (akcijās ap 60k) vs EV bija ap 100k. Bet šogad situācija mainījās, jo LCI jau ir tuvāk 80k EUR, un iX EV tagad ir tieši akcija, kur cenas sākas no kādi 90k EUR. Protams, ka var atrast vēl daudz piemērus un salīdzināt līdzīga izmēra ICE ar EV.

njemot veeraa, kaads ir videejais auto vecums LV un ka baterijai razhotaaji parasti garantiju dod ~8 gadi, hvz, kur tie elektroauto peec tam nonaaks un kaada buus otrreizeejaa tirgus veertiiba.

Bateriju var mazlietotu ieķert Cik tur vidēji bundža vairāk sver 400-700 Kg? Cik stingrāka ir transmisija, salīdzinot ar degvielniekiem?
Bet gan jau tuvākos 15 gados arī šīs lietas sakārtosies un katram maciņa biezumam atradīsies kāds vāgens.
Offline
smudo
17. Apr 2023, 13:00 #4291

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3232

Braucu ar: 944T & Cayman & G05

Jaunam Taycan 4S (pēc cenas vidus līmenis no Taycan modeļu saimes) šogad KASKO vidēji ap 2-3k EUR svārstās. Līdzīgas cenas (120-150k EUR) Panamera un Cayenne būs tikai nedaudz lētāk.
Offline
smudo
17. Apr 2023, 13:09 #4292

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3232

Braucu ar: 944T & Cayman & G05


17 Apr 2023, 11:49:47 @V.I.P. rakstīja:

14 Apr 2023, 19:34:28 @smudo rakstīja:

14 Apr 2023, 17:42:07 @Samsasi rakstīja:
Lab cik maksā normala izmera ev vagons? Piem ev pasats vs ice paasats


EV Passāts ID.7 plānots 24-25. gadā. - cik maksās, nev zināms, bet gan jau līdzīgi ID.5 - bez atbalstiem sākot no 50-60k EUR, atkarībā no moifikācijas.

No tagad pieejamiem auto labs salīdzinājums ir Škoda Eniaq un Kodiaq, kur EV sākas no 50k EUR un ICE versija no 30k EUR. Ja salīdzina bāzes cenas, tad diezgan skarbi, protams, jo +20k EUR vs 30k bāzes cena ir + 67%, bet reāli lielākā daļa Kodiaq vidēji sanāk ap 40k EUR un Eniaq ap 55k EUR, kas ir "tikai"" +38%. Bet korektam salīdzinājumam būtu jārēķina iekšā arī apkopes, apdrošināšana, degviela/elektrība un atlikusī vērtība pēc 4-6. gadi, kas varētu būt tipisks periods, kad jauna auto pircējs nomaina auto pret nākamo.

Vēl nosacīti salīdzināmi auto būtu X5 G05 un iX, kur ICE sākās vēl nesen ap 72k EUR (akcijās ap 60k) vs EV bija ap 100k. Bet šogad situācija mainījās, jo LCI jau ir tuvāk 80k EUR, un iX EV tagad ir tieši akcija, kur cenas sākas no kādi 90k EUR. Protams, ka var atrast vēl daudz piemērus un salīdzināt līdzīga izmēra ICE ar EV.

njemot veeraa, kaads ir videejais auto vecums LV un ka baterijai razhotaaji parasti garantiju dod ~8 gadi, hvz, kur tie elektroauto peec tam nonaaks un kaada buus otrreizeejaa tirgus veertiiba.


Baterijām gan jau nekas nenotiks pēc tiem 8 gadiem - svarīgāk ir uzlādes ciklu skaits un veids. Tie kas brauc ar check engine, brauks ar baču, kuria no 75kWh net būs palikušas 40kWh net. Jaunas diez vai liks, jo 10k EUR auto netērēs 20k EUR par jaunu bateriju. Bet tagad bateriju ražotāju fokuss ir uz bateriju cenu samazinājumu un gan jau pienāks laks, kad jaunu bateriju varēs pāris reizes lētāk dabūt vs 2023 cenas.

Redzēs, kas notiks ar vecākiem EV, kas mūsu ceļos tiks braukti un kam baterija ir daļa virsbūves struktūras - ja tur būs zaļais iemeties, tad tie auto vienkārši tiks norakstīti visdrīzāk.

Nav jau jēgas par to pārāk domāt, jo auto nozare koncentrējas uz pirmo un varbūt nedaudz uz otro pircēju un par pārāk neiespringst - tie paši kulsies kā var vai arī ies kājām.
Offline
shirminieks
17. Apr 2023, 22:19 #4293

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1185

Braucu ar:


17 Apr 2023, 11:49:47 @V.I.P. rakstīja:
njemot veeraa, kaads ir videejais auto vecums LV un ka baterijai razhotaaji parasti garantiju dod ~8 gadi, hvz, kur tie elektroauto peec tam nonaaks un kaada buus otrreizeejaa tirgus veertiiba.


Cik garas ir garantijas iekšdedzes auto un kas notiek ar otrreizējo tirgu?
Offline
Delerium
18. Apr 2023, 16:29 #4294

Kopš: 29. Apr 2004

No: Sigulda

Ziņojumi: 8238

Braucu ar: Alfa Romeo 159


17 Apr 2023, 22:19:10 @shirminieks rakstīja:

17 Apr 2023, 11:49:47 @V.I.P. rakstīja:
njemot veeraa, kaads ir videejais auto vecums LV un ka baterijai razhotaaji parasti garantiju dod ~8 gadi, hvz, kur tie elektroauto peec tam nonaaks un kaada buus otrreizeejaa tirgus veertiiba.


Cik garas ir garantijas iekšdedzes auto un kas notiek ar otrreizējo tirgu?


Tu domā izgriezīs nospraguso bateriju tapat ka piedirsto Dpf un brauks tālāk?

Offline
Samsasi
18. Apr 2023, 18:02 #4295

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 2821

Braucu ar:

Ķīniesiem bij 5-7 gadi, bet ir nianses.
Offline
Peppa_pig
23. Apr 2023, 14:07 #4296

Kopš: 01. Apr 2020

Ziņojumi: 432

Braucu ar: ⸸PE☿PA⸸

Ir kads lietots "tosteris" jau pieejams lidz 10tk, ar range 250-300 km?
Offline
jurrus
23. Apr 2023, 23:10 #4297

Kopš: 22. May 2002

Ziņojumi: 1473

Braucu ar: Obk, Leaf e+


23 Apr 2023, 14:07:56 @Peppa_pig rakstīja:
Ir kads lietots "tosteris" jau pieejams lidz 10tk, ar range 250-300 km?

Neiespējama kombinācija.
Offline
Peppa_pig
24. Apr 2023, 00:52 #4298

Kopš: 01. Apr 2020

Ziņojumi: 432

Braucu ar: ⸸PE☿PA⸸


23 Apr 2023, 23:10:55 @jurrus rakstīja:

23 Apr 2023, 14:07:56 @Peppa_pig rakstīja:
Ir kads lietots "tosteris" jau pieejams lidz 10tk, ar range 250-300 km?

Neiespējama kombinācija.
Cik papetija, normali paskata "tosters" - Golt 7 laikam (atmeto visadas drazas - zoe, leaf, i3...), sakas no 13tk, tik jasaprot cik tads var nobraukt?
Offline
barney
24. Apr 2023, 08:19 #4299

Kopš: 20. Oct 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 474

Braucu ar: i3 & Subaru


24 Apr 2023, 00:52:36 @Peppa_pig rakstīja:

23 Apr 2023, 23:10:55 @jurrus rakstīja:

23 Apr 2023, 14:07:56 @Peppa_pig rakstīja:
Ir kads lietots "tosteris" jau pieejams lidz 10tk, ar range 250-300 km?

Neiespējama kombinācija.
Cik papetija, normali paskata "tosters" - Golt 7 laikam (atmeto visadas drazas - zoe, leaf, i3...), sakas no 13tk, tik jasaprot cik tads var nobraukt?


Pa 13 būs pirms facelift ar mazo bateriju (laikam 24kwh) un ar to ne cik daudz nobraukt nevar - varbūt kādus 150 vasarā. Facelift golf 7 nāk ar 35kwh bateriju un ar tādu vasarā var brauc 200 km, ziemā 150. Maksā tāds 20+k eur
Offline
XK220
24. Apr 2023, 11:14 #4300

Kopš: 26. Dec 2015

Ziņojumi: 3024

Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu

Lētākais ar 250Km range ir 41kW Zoe, ir redzēti ap 15-17k. Ioniq28 arī ir variants, maksā 18+.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo