Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 99 viesi un 17 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
Fandulis
14. Apr 2023, 14:07 #4241

Kopš: 29. Nov 2004

Ziņojumi: 12939

Braucu ar: sipisnīku pi vuškom

Apkopes EV, cik man oficiālie teica, jāveic pēc 30 tk, bet izcenojums ir trīs reizes zemāks, ko teica to atskaņoju.
Kā ir gada griezumā? Kona un ioniki mazie neinteresē.
Škodai un Hyundajam un Audi zemāk par 18 nevarēju dabūt, negribu braucot rēķināt, svīst, salt vai neklausīties mūziku.

[ Šo ziņu laboja Fandulis, 14 Apr 2023, 14:11:19 ]

Offline
XK220
14. Apr 2023, 14:09 #4242

Kopš: 26. Dec 2015

Ziņojumi: 3159

Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu

Tā arī ir. EV nomaina salona filtru un atjauno firmwari. Nekādas eļļas, eļļas filtru, etc maiņas, kas pie ofic. dīlera vienmēr ir padārgi.
Offline
Fandulis
14. Apr 2023, 14:13 #4243

Kopš: 29. Nov 2004

Ziņojumi: 12939

Braucu ar: sipisnīku pi vuškom

Vispār painteresējos, teica, ka Ioniq7 būs lētāks par 5. Hvz vai patiesība.
Offline
deadalive
14. Apr 2023, 14:28 #4244

Kopš: 21. Sep 2008

Ziņojumi: 1504

Braucu ar: fiat panda 0,7tdi


14 Apr 2023, 13:56:48 @Marex_FF6 rakstīja:
ICE ar patēriņu 3 litri un degvielas cenu 1,5eur ir līdzvērtīgs EV ar patēriņu 20kW un elektrības cenu 0,2eur, tas salīdzināšanai. Tātad, ja ICE ēd 6 litrus un elektrība (lādējot naktīs mājās) vidēji sanaktu nu teiksim 0,15 eur, tad ietupījums gadā ir 1800eur tikai uz degvielu.
Apdrošināšanu vari nepiesaukt, tā nu jau pat teslai ir līdzīga ierindas auto. Nodokļu nav, eļļa arī uz 30k nav jāmaina, kluči arī.
Vai vairums dzīvojot dzīvoklī nobrauc 30k km gadā? Nedomāju... tieši tapēc visiem nevajag pārsēsties uz EV, par to nav šaubu, bet tiem kas brauc, tiem noteikti tas izmaksā lētāk...

Vis ir forši līdz brīdim, kamēr elektrības cena ir tie 0,15c un nevajag palielāku ietilpību auto. Nemaz nerunāsim par piekabi.
Ir ģimenē/pagalmā i3 (kādus 5 gadus jau). Ja pāgājušo gad nebūtu man saules paneļi un biržas cena bij +0,4c tad izdevīgāk bij braukt ar 3tdi Q7 Bet sanbernāru iestūķēt i3 bagāžniekā būtu diezgan ekstrēmi.
Es ļoti gaidu, kad būs par nosacīti adekvātu cenu kāds tiešām SUV's ne paaugstināts unītis. Pirms pirku Q7 bij doma par škoda enyaq iv, bet dzīvē mazs...

-----------------
crapwork

JA KĀDAM KAUT KAS NEPATĪK VNK IDITE NAHUJ PLEASE NEZVANIET UN NEKO NEPRASIET @LAKSHMI

Man tik dziļi pohui ka pat netaisos neko dzēst un slēpt :D @valvoline
Offline
Marex_FF6
14. Apr 2023, 16:19 #4245

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5298

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6


14 Apr 2023, 14:28:51 @deadalive rakstīja:

14 Apr 2023, 13:56:48 @Marex_FF6 rakstīja:
ICE ar patēriņu 3 litri un degvielas cenu 1,5eur ir līdzvērtīgs EV ar patēriņu 20kW un elektrības cenu 0,2eur, tas salīdzināšanai. Tātad, ja ICE ēd 6 litrus un elektrība (lādējot naktīs mājās) vidēji sanaktu nu teiksim 0,15 eur, tad ietupījums gadā ir 1800eur tikai uz degvielu.
Apdrošināšanu vari nepiesaukt, tā nu jau pat teslai ir līdzīga ierindas auto. Nodokļu nav, eļļa arī uz 30k nav jāmaina, kluči arī.
Vai vairums dzīvojot dzīvoklī nobrauc 30k km gadā? Nedomāju... tieši tapēc visiem nevajag pārsēsties uz EV, par to nav šaubu, bet tiem kas brauc, tiem noteikti tas izmaksā lētāk...

Vis ir forši līdz brīdim, kamēr elektrības cena ir tie 0,15c un nevajag palielāku ietilpību auto. Nemaz nerunāsim par piekabi.
Ir ģimenē/pagalmā i3 (kādus 5 gadus jau). Ja pāgājušo gad nebūtu man saules paneļi un biržas cena bij +0,4c tad izdevīgāk bij braukt ar 3tdi Q7 Bet sanbernāru iestūķēt i3 bagāžniekā būtu diezgan ekstrēmi.
Es ļoti gaidu, kad būs par nosacīti adekvātu cenu kāds tiešām SUV's ne paaugstināts unītis. Pirms pirku Q7 bij doma par škoda enyaq iv, bet dzīvē mazs...


Par ietilpību piekrītu, laikam nav baigie varianti... par cik ģimenē ir V klase, bija doma vrb to nomainīt uz elektro, bet nu kur tu ar 300km range aizbrauksi uz eiropu... EV šobrīd ir pilsētas/piepilsētas/ikdienas auto. Pieļauju, ka ūdeņradis padarīs visu to padarīšanu gargabalaināku, bet līdz tam vēl jāaug...
Offline
Samsasi
14. Apr 2023, 17:42 #4246

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 3647

Braucu ar:

Lab cik maksā normala izmera ev vagons? Piem ev pasats vs ice paasats

[ Šo ziņu laboja Samsasi, 14 Apr 2023, 17:42:23 ]

Offline
smudo
14. Apr 2023, 19:34 #4247

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3517

Braucu ar: 944T & Cayman & G05 & 330iX


14 Apr 2023, 17:42:07 @Samsasi rakstīja:
Lab cik maksā normala izmera ev vagons? Piem ev pasats vs ice paasats


EV Passāts ID.7 plānots 24-25. gadā. - cik maksās, nev zināms, bet gan jau līdzīgi ID.5 - bez atbalstiem sākot no 50-60k EUR, atkarībā no moifikācijas.

No tagad pieejamiem auto labs salīdzinājums ir Škoda Eniaq un Kodiaq, kur EV sākas no 50k EUR un ICE versija no 30k EUR. Ja salīdzina bāzes cenas, tad diezgan skarbi, protams, jo +20k EUR vs 30k bāzes cena ir + 67%, bet reāli lielākā daļa Kodiaq vidēji sanāk ap 40k EUR un Eniaq ap 55k EUR, kas ir "tikai"" +38%. Bet korektam salīdzinājumam būtu jārēķina iekšā arī apkopes, apdrošināšana, degviela/elektrība un atlikusī vērtība pēc 4-6. gadi, kas varētu būt tipisks periods, kad jauna auto pircējs nomaina auto pret nākamo.

Vēl nosacīti salīdzināmi auto būtu X5 G05 un iX, kur ICE sākās vēl nesen ap 72k EUR (akcijās ap 60k) vs EV bija ap 100k. Bet šogad situācija mainījās, jo LCI jau ir tuvāk 80k EUR, un iX EV tagad ir tieši akcija, kur cenas sākas no kādi 90k EUR. Protams, ka var atrast vēl daudz piemērus un salīdzināt līdzīga izmēra ICE ar EV.
Offline
smudo
14. Apr 2023, 19:40 #4248

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3517

Braucu ar: 944T & Cayman & G05 & 330iX

Pats nesen mainīju auto un bija doma pa EV - tā kā ir trīs bērni, tad mazs auto nederēja. Apsvēru Eniaq un varēja sakonfigurēt ar lielo bateriju pa napilniem 60k EUR, bet piegādi solīja 12-18 mēneši Tagad Skatos, ka ID.5 AWD 300 zs versiju ar 82kWh bateriju akcijā ar atbalstu sviež pakaļ pa 52k EUR - normāli aprīkotu var pa apaļiem 60k EUR paņemt. Beigās tomēr paliku pie ICE Pabraukšu vēl 5 gadi un un tad ceru, ka būs super liela izvēle un varbūt arī bateriju tehnoloģijas būs pagājušas uz priekšu.

[ Šo ziņu laboja smudo, 14 Apr 2023, 19:41:16 ]

Offline
smudo
14. Apr 2023, 19:47 #4249

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3517

Braucu ar: 944T & Cayman & G05 & 330iX

Daudzi paziņas brauc ar Taycan - dažiem patīk dažiem nepatīk. Kā jau ar visiem auto. Ziemā uz šosejas braucot nedaudz virs plūsmas vidēji kādi 25-28kwh uz 100km - vasarā ap 21-23kWh. Ja brauc agresīvāk, tad arī vasarā būs 30+ kWh. Savukārt, ka brauc čilā nepārsniedzot ātrumu un daudz nedzen, tad vasarā range tuvojas 500km (ap 17kWh uz 100km). Bet nu Porsche jaudīgs, ar platām riepām (lielākajiem diskiem aizmugurē 300+ mm un priekš laikam bija 265 vai 275mm) un vairāk uz Performance un komfortu tendēts, nevis taupīšanai. Lieliem attālumiem pa šoseju Tesla vēl arvien ir līderos.
Offline
deadalive
14. Apr 2023, 20:16 #4250

Kopš: 21. Sep 2008

Ziņojumi: 1504

Braucu ar: fiat panda 0,7tdi


14 Apr 2023, 19:40:22 @smudo rakstīja:
Pats nesen mainīju auto un bija doma pa EV - tā kā ir trīs bērni, tad mazs auto nederēja. Apsvēru Eniaq un varēja sakonfigurēt ar lielo bateriju pa napilniem 60k EUR, bet piegādi solīja 12-18 mēneši Tagad Skatos, ka ID.5 AWD 300 zs versiju ar 82kWh bateriju akcijā ar atbalstu sviež pakaļ pa 52k EUR - normāli aprīkotu var pa apaļiem 60k EUR paņemt. Beigās tomēr paliku pie ICE Pabraukšu vēl 5 gadi un un tad ceru, ka būs super liela izvēle un varbūt arī bateriju tehnoloģijas būs pagājušas uz priekšu.

Pilnīgi +1 manai situācijai
Ja pirms gada+ varētu saprātīgā termiņā dabūt eniaq, iespējams pat būtu ņēmis. Beigās nolēmām tagad pēdējo ICE un pēc 5 gadi cerams būs forši elektro.

-----------------
crapwork

JA KĀDAM KAUT KAS NEPATĪK VNK IDITE NAHUJ PLEASE NEZVANIET UN NEKO NEPRASIET @LAKSHMI

Man tik dziļi pohui ka pat netaisos neko dzēst un slēpt :D @valvoline
Offline
Samsasi
14. Apr 2023, 20:56 #4251

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 3647

Braucu ar:


14 Apr 2023, 19:34:28 @smudo rakstīja:

14 Apr 2023, 17:42:07 @Samsasi rakstīja:
Lab cik maksā normala izmera ev vagons? Piem ev pasats vs ice paasats


EV Passāts ID.7 plānots 24-25. gadā. - cik maksās, nev zināms, bet gan jau līdzīgi ID.5 - bez atbalstiem sākot no 50-60k EUR, atkarībā no moifikācijas.

No tagad pieejamiem auto labs salīdzinājums ir Škoda Eniaq un Kodiaq, kur EV sākas no 50k EUR un ICE versija no 30k EUR. Ja salīdzina bāzes cenas, tad diezgan skarbi, protams, jo +20k EUR vs 30k bāzes cena ir + 67%, bet reāli lielākā daļa Kodiaq vidēji sanāk ap 40k EUR un Eniaq ap 55k EUR, kas ir "tikai"" +38%. Bet korektam salīdzinājumam būtu jārēķina iekšā arī apkopes, apdrošināšana, degviela/elektrība un atlikusī vērtība pēc 4-6. gadi, kas varētu būt tipisks periods, kad jauna auto pircējs nomaina auto pret nākamo.

Vēl nosacīti salīdzināmi auto būtu X5 G05 un iX, kur ICE sākās vēl nesen ap 72k EUR (akcijās ap 60k) vs EV bija ap 100k. Bet šogad situācija mainījās, jo LCI jau ir tuvāk 80k EUR, un iX EV tagad ir tieši akcija, kur cenas sākas no kādi 90k EUR. Protams, ka var atrast vēl daudz piemērus un salīdzināt līdzīga izmēra ICE ar EV.


nu lab, 15k sprauga..... nez vai vidusmēra braucējs apkopēs nolocīs 15k, tur baigi jaiesvist

p.s. saldajam ēdienam:
elektrogrupā kautkāds čuvaks tirgo savu elektro škodu ar 25k nobraukumu. pāriešot atpakaļ uz ICE... iemesls - range
Offline
kaprons
14. Apr 2023, 22:27 #4252

Kopš: 20. Jan 2018

No: Salacgrīva

Ziņojumi: 5247

Braucu ar: Ātrumu, kas nogalina...


14 Apr 2023, 13:34:33 @XK220 rakstīja:
Kā to bāni, kur pastiept to divīti sauc? Pat atmetot to diršanu par bāņu stiepšanu, kurš vidusmēra iekšdedzes auto var to divīti sasniegt?
Tāds vidusmēra auto Golf8 ar 2.0Tdi manuāli max ir 202Km/h max.

kaut pa 3 un 45 bāni izskrienot cauri DE bezlimita zonas ir ēd-negribu.
Lieki teikt, ka EV kreisajā joslā nebija kā šķira
Offline
XK220
14. Apr 2023, 22:41 #4253

Kopš: 26. Dec 2015

Ziņojumi: 3159

Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu

ā, nu es daudz ēdu un man nepatīk ilgi braukt pie stūres, es saniteksā nestrādāju
Offline
treshaa_josla
14. Apr 2023, 22:58 #4254

Kopš: 07. Mar 2023

Ziņojumi: 262

Braucu ar:

Šis topiks reāli spridzina.
Katrs nāk reflektēt savu patiesību, mēģina izrādīt savu krutumu.
Piemēram, kad vairs veci viesnīcu brokastu čeki nelido, tad vismaz jāpamēģina citiem uzmest kādu sūduku, lai uz citu fona labāk izskatītos
Vai kāds pataloģisks santīmpisis VISUS CITUS mēģina apsaukāt par tādiem. :freids:
Un kāpēc jāmēģina citiem iestāstīst, ka viņiem gan e-mašīna neder ??!! Tas man liekas šīs topika lielākais paradokss.



BTW, tikko biju Akrapolē. Kamēr braucu, rādija "5 min waiting time". Piebraucot bija jau 2 vietas brīvas.
35 min laikā ielādēju 50 kWh
Pats biju veikalā, bet cik redzēju, visu laiku bija vismaz 1 brīva vieta. Prom braucot bija 1 mašīna pie vada
Offline
Samsasi
14. Apr 2023, 23:01 #4255

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 3647

Braucu ar:

Nu diskusija
Offline
smudo
14. Apr 2023, 23:03 #4256

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3517

Braucu ar: 944T & Cayman & G05 & 330iX

Biju braucienā, kur izbraucām no Rīgas un viens auto bija arī Taycan ar lielo bateriju 100% SOC un 400+km estimated range. Jēkabpilī kamēr pusdienojām, Taycan brauca lādēties, jo pēc ātrāka brauciena saprata, ka ar 30+kWh uz šosejas nepietiks ar 84kWh uz nepilniem 300km. Beigās gan izrādījās, ka tur pietrūka tikai kādi 10-15%. Bet ja brauc līdz 100-110kmh un aktīvi nepaātrinās, tad EV ir super ekonomiski. Tas Taycans arī BSK pāris sesija tika pabraukts un turējās OK. 90% cilvēku Latvijas nelielajos attālumos ikdienā jau tagad EV range būs pietiekams. Man pašam reti kad sanāk vairāk kā 300km braucieni pa LV - varbūt pāris reizes gadā, kādā garākā izbraucienā uz jūru (turp & atpakaļ) un tad jau var iespringt un saplānot lādēšanu pa ceļam.
Offline
1986
15. Apr 2023, 00:03 #4257

Kopš: 25. Jan 2015

Ziņojumi: 283

Braucu ar: 3 dāmām un ar V8

Ir ģimenē gan V8 bobiks, gan i3 elektro. Izcila kombinācija, gan pa bāni 230+ ir ar ko vilkt, gan iekrāmēt vairāk, gan bērnus pa dārziņiem/pulciņiem izvadāt un arī Vecrīgā visu dienu pa brīvu nostāvēt!

Abu auto vidējais degvielenerģijas patēriņš naudā sanāk ļoti izcils, sajūtas un funkcijas ar tiek perfekti izpildītas.

Nav universāla risinājuma, taču ja pareizi izvērtē savas individuālās/ģimenes/saimniecības vajadzības/vēlmes un pareizi tās sakombinē, tad viss ir vairāk kā labi un ikdienā super komfortabli.
Offline
AV89
15. Apr 2023, 08:27 #4258

Kopš: 27. Dec 2009

Ziņojumi: 1776

Braucu ar: Javac metināmajiem bagāžniekā


14 Apr 2023, 23:34:01 @shibernieks rakstīja:

14 Apr 2023, 13:34:33 @XK220 rakstīja:
Kā to bāni, kur pastiept to divīti sauc? Pat atmetot to diršanu par bāņu stiepšanu, kurš vidusmēra iekšdedzes auto var to divīti sasniegt?
Tāds vidusmēra auto Golf8 ar 2.0Tdi manuāli max ir 202Km/h max.

Uz Alpiem ar auto aizbraukt slēpot. Te nu īzī ir bānis ar divīti.

Da nevajag nekādus divīšus. Mēnesi atpakaļ Zviedrijā uz Āri braucot visas tās superteslas vilkās zem simtiņa. Ar dīzelīti bez stresa kā cilvēks un jā. Galvu netverami 700+km un bākā vēl 300km pietiek
Uzlādes pa ceļam nu nebija daudz redzamas.

Nu vidusmēra powerists 4 reizes ziemā uz Alpiem brauc noteikti EV ikdienai 90% mūsu apstākļos pietiek ar galiem un, kas attiecās uz Alpiem neesmu mazahists, es labāk aizlidoju un tur nomas auto paņemu
Offline
GirtzB
15. Apr 2023, 09:36 #4259

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 21925

Braucu ar: 2x(R6+LSD)

Diskusija starp tiem, kas pērk auto 90% dzīves situāciju un tiem, kam nepieciecašms 99% situāciju atrisināt ar vienu auto. Šī iemesla (99% dēļ) arī ir izskaidrojama SUV-krāmu popularitāte.

-----------------
Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE
Offline
AV89
15. Apr 2023, 09:53 #4260

Kopš: 27. Dec 2009

Ziņojumi: 1776

Braucu ar: Javac metināmajiem bagāžniekā

Bet suv krāmi servisos pavada vairāk laika kā EV uzlādes stacijās
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo