Online

Pašreiz BMWPower skatās 163 viesi un 10 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
abyss
22. May 2023, 13:15 #4321

Kopš: 26. Jun 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 8031

Braucu ar: e39 523

Offline
XK220
22. May 2023, 15:21 #4322

Kopš: 26. Dec 2015

Ziņojumi: 3248

Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu


22 May 2023, 13:10:30 @Deivid rakstīja:
Tēvs uzlika ventīļus ar spiediena kontroli un temp sensoru savam vecajam minivenam un bija pārsteigts cik ļoti mainās. Negribu samelot, bet šķiet ka uzkāpa no 2.4 uz 3.0 braucot pa šoseju. Temperatūra arī ievērojami uzkāpa

Jā, tagad pirms pāris nedēļām bija aukstās naktis, iekāpjot auto rāda 33-34psi. Saulē pastāv, ir redzēts arī 45
Offline
dsks
22. May 2023, 15:32 #4323

Kopš: 12. Nov 2008

No: Liepāja

Ziņojumi: 1047

Braucu ar:


22 May 2023, 15:21:56 @XK220 rakstīja:

22 May 2023, 13:10:30 @Deivid rakstīja:
Tēvs uzlika ventīļus ar spiediena kontroli un temp sensoru savam vecajam minivenam un bija pārsteigts cik ļoti mainās. Negribu samelot, bet šķiet ka uzkāpa no 2.4 uz 3.0 braucot pa šoseju. Temperatūra arī ievērojami uzkāpa

Jā, tagad pirms pāris nedēļām bija aukstās naktis, iekāpjot auto rāda 33-34psi. Saulē pastāv, ir redzēts arī 45


Un kā būtu ja ar slāpekli sapildītu?
Offline
XK220
22. May 2023, 15:34 #4324

Kopš: 26. Dec 2015

Ziņojumi: 3248

Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu

Pieredzes nav, bet nosponsorē šādu pasākumu un pastāstīšu pieredzi

[ Šo ziņu laboja XK220, 22 May 2023, 15:34:56 ]

Offline
dsks
22. May 2023, 15:45 #4325

Kopš: 12. Nov 2008

No: Liepāja

Ziņojumi: 1047

Braucu ar:


22 May 2023, 15:34:41 @XK220 rakstīja:
Pieredzes nav, bet nosponsorē šādu pasākumu un pastāstīšu pieredzi


Nu tur nekādi brīnumi nebus, tur būs konstants spiediens pie temperatūras izmaiņām.
Offline
HiJaCKeR
22. May 2023, 16:28 #4326

Kopš: 04. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 4556

Braucu ar: BMW E90 330i


22 May 2023, 13:10:30 @Deivid rakstīja:
Tēvs uzlika ventīļus ar spiediena kontroli un temp sensoru savam vecajam minivenam un bija pārsteigts cik ļoti mainās. Negribu samelot, bet šķiet ka uzkāpa no 2.4 uz 3.0 braucot pa šoseju. Temperatūra arī ievērojami uzkāpa

tas bija ziemā vai vasarā uz uzkarēta asfalta ?
Offline
Deivid
22. May 2023, 16:38 #4327

Kopš: 02. Mar 2004

Ziņojumi: 40692

Braucu ar: E46 M3 / C5X

Gan ziemā, gan vasarā. Uzzvanīju, bet precīzus skaitļus viņš ar neatceras, tik to ka jūtamas izmaiņas bija manāmas pie šosejas ātruma garākos gabalos. Pilsētā, protams, nekas.

Es savam ziemsitim to sistēmu ātri novācu, man apnika ka katru rītu bļāva par sīkām spiediena izmaiņām.
Offline
Locis
22. May 2023, 18:56 #4328

Kopš: 14. Aug 2008

No: Dobele

Ziņojumi: 10969

Braucu ar: X5 , Jeep, Tuareg, L200, Jumper,Master ,Transit, Stralis x2, Volvo FL, Atego, Deu


22 May 2023, 16:28:01 @HiJaCKeR rakstīja:

22 May 2023, 13:10:30 @Deivid rakstīja:
Tēvs uzlika ventīļus ar spiediena kontroli un temp sensoru savam vecajam minivenam un bija pārsteigts cik ļoti mainās. Negribu samelot, bet šķiet ka uzkāpa no 2.4 uz 3.0 braucot pa šoseju. Temperatūra arī ievērojami uzkāpa

tas bija ziemā vai vasarā uz uzkarēta asfalta ?

Riepa jau karst no svara un ātruma,jo lielāks berzes spēks . Konkrēta vieta uz riepas saķeres virsmas kontaktā ar asfaltu neatrodas tik ilgi, lai tā uzņemtu siltumu. Tas tā kā karstu kartupeli mēta lai rokas neapdedzina ,ilgi neturot vienā vietā.

[ Šo ziņu laboja Locis, 22 May 2023, 18:56:57 ]

Offline
smudo
22. May 2023, 19:12 #4329

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3553

Braucu ar: 944T & Cayman & G05 & 330iX

Trase riepa 10-15min sesijas laika uzkarst 70+ gradi. Pirms pirma brauciena palaiz nost spiedienu un parasti pec 2-3 sesijas tas nostabilizejas. Parasti no ielas spiediena janolaiz 0,4-0,5 bari, lai kompensetu papildus t radito spiediena pieaugumu. Pa ielu tas deltas nav tik lielas parasti. Bet jo atrak brauksi, jo riepa bus karstaka.

[ Šo ziņu laboja smudo, 22 May 2023, 19:19:10 ]

Offline
HiJaCKeR
22. May 2023, 19:19 #4330

Kopš: 04. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 4556

Braucu ar: BMW E90 330i


22 May 2023, 18:56:33 @Locis rakstīja:

22 May 2023, 16:28:01 @HiJaCKeR rakstīja:

22 May 2023, 13:10:30 @Deivid rakstīja:
Tēvs uzlika ventīļus ar spiediena kontroli un temp sensoru savam vecajam minivenam un bija pārsteigts cik ļoti mainās. Negribu samelot, bet šķiet ka uzkāpa no 2.4 uz 3.0 braucot pa šoseju. Temperatūra arī ievērojami uzkāpa

tas bija ziemā vai vasarā uz uzkarēta asfalta ?

Riepa jau karst no svara un ātruma,jo lielāks berzes spēks . Konkrēta vieta uz riepas saķeres virsmas kontaktā ar asfaltu neatrodas tik ilgi, lai tā uzņemtu siltumu. Tas tā kā karstu kartupeli mēta lai rokas neapdedzina ,ilgi neturot vienā vietā.

tā riepa atrodas uzkarsētā vidē, gaiss virs asfalta ir karsts
Offline
zimmbah
23. May 2023, 09:19 #4331

Kopš: 21. Apr 2009

Ziņojumi: 48

Braucu ar:


22 May 2023, 15:32:02 @dsks rakstīja:

22 May 2023, 15:21:56 @XK220 rakstīja:

22 May 2023, 13:10:30 @Deivid rakstīja:
Tēvs uzlika ventīļus ar spiediena kontroli un temp sensoru savam vecajam minivenam un bija pārsteigts cik ļoti mainās. Negribu samelot, bet šķiet ka uzkāpa no 2.4 uz 3.0 braucot pa šoseju. Temperatūra arī ievērojami uzkāpa

Jā, tagad pirms pāris nedēļām bija aukstās naktis, iekāpjot auto rāda 33-34psi. Saulē pastāv, ir redzēts arī 45


Un kā būtu ja ar slāpekli sapildītu?


Ir darīts četrus gadus no vietas vienam auto (slāpeklis 2xgadā pie riepu maiņas). Pirmos divus gadus viss bija labi un spiediens mainījās ļoti minimāli. Pēc tam vai nu čaļi sāka atjaukt ar gaisu, vai arī vēl kaut ko mudīt, bet spiediens sāka svārstīties krietni vairāk. Tad nospļāvos un pārgāju atpakaļ uz gaisu, jā spiediens staigā palielā diapazonā.
Offline
smilee45
23. May 2023, 16:40 #4332

Kopš: 26. Jan 2014

Ziņojumi: 958

Braucu ar:


20 May 2023, 15:27:30 @treshaa_josla rakstīja:

20 May 2023, 14:18:22 @smilee45 rakstīja:
Izmaksas neatbilst patiesībai. Pārējais viss skaisti. 33eur++ 290km~~ vai es kļūdos?



Kļūdies.

Man tā programma rēķina kkādu videjo
SuC Vācijā elektrība maksa 0,41. Ja būtu pēdējo nedēļu ladejies tikai SuC-os, tad tas brauciens butu 22 €
Bet es nedēļu biju izstādē, kur parkingā bija bezmaksas lādes, tpc vidējā ceēēna ir limonāds

Nezinu ko nozīmē SuC. Ātrā uzlāde? Tad tā maksā aral stacijās 0.79eur ieskaitot jau pvn. Teslas uzlādes stacijās ir lētāk kā aral?
Bet vēl viena lieta gan varētu būt pluss un liels e-auto r-eiropā. Uz bāņa es saprotu elektrības cena ir tāda pati kā kādā ciemā ne?
Jo es teiksim, kad mēroju ceļu De-Lv tomēr nākas 5km nobraukt no maršruta, lai
pa tiem 0.80eur lētāk ielietu degvielu
Un nevajag pārprast mani, es pats vēlētos elektro auto, ja vien maciņš to spētu pavilkt.

[ Šo ziņu laboja smilee45, 23 May 2023, 16:47:56 ]

Offline
smilee45
23. May 2023, 16:53 #4333

Kopš: 26. Jan 2014

Ziņojumi: 958

Braucu ar:


22 May 2023, 13:00:11 @XK220 rakstīja:
Ziemā no aptuveni 32psi braucot spiediens pakāpjas līdz 37-38. Grādos grūti teikt, jāpaņem termokamera un jānomēra.
Bet mainās arī riepas elastība, un tieši tā ir galvenā īpašība, kas samazina rites pretestību.
Te nav runa par drastiskiem ieraupījumiem, bet fakts ir un paliek fakts.

Pilnīga taisnība un precīzi tā pat ir arī ar iekšdedzes auto.
Man mazajam auto par 0.5bar gluži spiediens braucot nepakāpjas, bet ziemā pa 0.2bar gan
Offline
Marex_FF6
24. May 2023, 10:59 #4334

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5319

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6


23 May 2023, 16:40:15 @smilee45 rakstīja:

20 May 2023, 15:27:30 @treshaa_josla rakstīja:

20 May 2023, 14:18:22 @smilee45 rakstīja:
Izmaksas neatbilst patiesībai. Pārējais viss skaisti. 33eur++ 290km~~ vai es kļūdos?



Kļūdies.

Man tā programma rēķina kkādu videjo
SuC Vācijā elektrība maksa 0,41. Ja būtu pēdējo nedēļu ladejies tikai SuC-os, tad tas brauciens butu 22 €
Bet es nedēļu biju izstādē, kur parkingā bija bezmaksas lādes, tpc vidējā ceēēna ir limonāds

Nezinu ko nozīmē SuC. Ātrā uzlāde? Tad tā maksā aral stacijās 0.79eur ieskaitot jau pvn. Teslas uzlādes stacijās ir lētāk kā aral?
Bet vēl viena lieta gan varētu būt pluss un liels e-auto r-eiropā. Uz bāņa es saprotu elektrības cena ir tāda pati kā kādā ciemā ne?
Jo es teiksim, kad mēroju ceļu De-Lv tomēr nākas 5km nobraukt no maršruta, lai
pa tiem 0.80eur lētāk ielietu degvielu
Un nevajag pārprast mani, es pats vēlētos elektro auto, ja vien maciņš to spētu pavilkt.



SUC = supercharger

Elektrība Vācijas suc, vismaz ap Berlīni maksā 0,4eur ne pīķī un 0,44eur pīķī. Sanāk, ka stipri lētāk kā aral.
Offline
4525
26. Jun 2023, 13:04 #4335

Kopš: 22. Jan 2018

Ziņojumi: 86

Braucu ar:

Pirmais 300+300 km brauciens ar leaf.
Ar pilnu akumulatoru range rāda 370km
Līdz Jēkabpilij braucu uz 100-105km/h, Jēkabpilī ieliekot galamērķi rādijās 20km rezerve. Pāris reizes bērniem vajadzēja zaļo pieturu (-3km no range katra apstāšanās) Pie Atašienes man jau gala range bija mīnusos un tad sāku braukt 90 pa šoseju, 80 pa mazākiem ceļiem (caur Gaigalavu) Galā ar nelielu izbīli - tieši 10 km bija range palicis.
Atpakaļ biju tālredzīgāks, spēlējoties atradu, ka pie mašīnas spidometra 95 (waze 92) spidometrā un waze atlikumi krītas vienādi. Bija tikai 2 apstāšanās un pēc Rīgas pēdējos 50km jau varēju atļauties uz 105 braukt. Galā atlika 35km range.
Publiski atvainojos visiem, kam nācās mani apdzīt.
Es tur neko nevarēju darīt- ev disciplinē ievērot noteikumus.
Offline
XK220
26. Jun 2023, 13:40 #4336

Kopš: 26. Dec 2015

Ziņojumi: 3248

Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu

Nu tā arī ir, 90 pret 105 ir tie paši 15-20% lielāks patēriņš, tā būs arī iekšdedzes auto. Braucot uz 90 pēc gps un nekur nestājoties, Tu tos 370 būtu arī nobraucis.
Offline
Mizx
26. Jun 2023, 14:09 #4337

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 5885

Braucu ar:


26 Jun 2023, 13:40:05 @XK220 rakstīja:
Nu tā arī ir, 90 pret 105 ir tie paši 15-20% lielāks patēriņš, tā būs arī iekšdedzes auto. Braucot uz 90 pēc gps un nekur nestājoties, Tu tos 370 būtu arī nobraucis.
Iekšdedzes motoram ar tilpumu zem litra būs 15-20% lielāks patēriņš. Normālam motoram tur minimāli paaugstināsies apgriezieni un patēriņa pieaugumu nepamanīsi.
Offline
smudo
26. Jun 2023, 14:57 #4338

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3553

Braucu ar: 944T & Cayman & G05 & 330iX


26 Jun 2023, 14:09:47 @Mizx rakstīja:

26 Jun 2023, 13:40:05 @XK220 rakstīja:
Nu tā arī ir, 90 pret 105 ir tie paši 15-20% lielāks patēriņš, tā būs arī iekšdedzes auto. Braucot uz 90 pēc gps un nekur nestājoties, Tu tos 370 būtu arī nobraucis.
Iekšdedzes motoram ar tilpumu zem litra būs 15-20% lielāks patēriņš. Normālam motoram tur minimāli paaugstināsies apgriezieni un patēriņa pieaugumu nepamanīsi.


Elektroauto ļoti piedomāts pie aerodinamikas (izņemot lielos SUV, kas balstīti uz ICE platformām) un ja nerausties, tad lielu range var panākt. Ja brauc virs plūsmas un bieži dzen, tad range var dalīt ar 1,5 (protams, katrs gadījums individuāls). ICE jau arī 90-105kmh ir tā robeža, ka kā minimums 10-15% pieaugums būs redzams, par ja nebrauc ar mazauto.
Offline
XK220
26. Jun 2023, 15:14 #4339

Kopš: 26. Dec 2015

Ziņojumi: 3248

Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu


26 Jun 2023, 14:09:47 @Mizx rakstīja:

26 Jun 2023, 13:40:05 @XK220 rakstīja:
Nu tā arī ir, 90 pret 105 ir tie paši 15-20% lielāks patēriņš, tā būs arī iekšdedzes auto. Braucot uz 90 pēc gps un nekur nestājoties, Tu tos 370 būtu arī nobraucis.
Iekšdedzes motoram ar tilpumu zem litra būs 15-20% lielāks patēriņš. Normālam motoram tur minimāli paaugstināsies apgriezieni un patēriņa pieaugumu nepamanīsi.

ICE ļoti apuveni rāda atlikumu nobraukumam, EV to sarēķina krietni precīzāk pēc pēdējiem braucieniem. Pamēģini ar ICE nobtraukt vienādus maršrutus noresetojot trip meter, izbrauc ar 90 pēc gps lietojot kruīzu un pirms apdzīvotām vietām atmetot pedāli nevis bremzējot un pamēģini braukt uz 105 un apdzīt lēnākos, regulāri lietot bremzes tā vietā lai palaistu nedaudz brīvgaitu un tur tie 10-15% salasīsies. EV ar retiem izņēmumiem atlikušais nobraukums nemelo, vienkārši ICE ir tik liela rezerve, ka tie procenti braucot agresīvāk ir vienaldzīgi.
Offline
treshaa_josla
26. Jun 2023, 16:04 #4340

Kopš: 07. Mar 2023

Ziņojumi: 330

Braucu ar:


26 Jun 2023, 13:04:08 @4525 rakstīja:
Pirmais 300+300 km brauciens ar leaf.
Ar pilnu akumulatoru range rāda 370km
Līdz Jēkabpilij braucu uz 100-105km/h, Jēkabpilī ieliekot galamērķi rādijās 20km rezerve. Pāris reizes bērniem vajadzēja zaļo pieturu (-3km no range katra apstāšanās) Pie Atašienes man jau gala range bija mīnusos un tad sāku braukt 90 pa šoseju, 80 pa mazākiem ceļiem (caur Gaigalavu) Galā ar nelielu izbīli - tieši 10 km bija range palicis.
Atpakaļ biju tālredzīgāks, spēlējoties atradu, ka pie mašīnas spidometra 95 (waze 92) spidometrā un waze atlikumi krītas vienādi. Bija tikai 2 apstāšanās un pēc Rīgas pēdējos 50km jau varēju atļauties uz 105 braukt. Galā atlika 35km range.
Publiski atvainojos visiem, kam nācās mani apdzīt.
Es tur neko nevarēju darīt- ev disciplinē ievērot noteikumus.


Es izlaidu šādu loku


Te vej dati


Reizēm grūtu iebraukt tajos grafikos, tāpēc "iztulkošu".
Tajā dienā nobraucot 324 km aķis nokrita no 100% līdz 40 %
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo