Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 107 viesi un 12 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
Samsasi
16. Apr 2024, 11:55 #5261

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 3665

Braucu ar:


16 Apr 2024, 09:45:35 @DusmigsZirgs rakstīja:

Nevar vainot EV pie tā, ka veicot pirkumu Tu nespēj definēt savas vajadzības vai nespēju pašam veikt reālu analīzi.




man liekas, ka daudziem ir problēma sabalansēt vajadzības ar iespējām.... bet ev gribas. un tad rodas problēmas.
Offline
versatile
16. Apr 2024, 12:30 #5262

Kopš: 03. Sep 2015

Ziņojumi: 991

Braucu ar:

Ar EV ir ļoti vienkārši. Ir jāpaņem dienas vidējais nobraukums, ņemot vērā dienas, kad reāli tiek braukts.
ja brauc katru dienu, gadā 20k, tad dienas vidējais nobraukums ir 55km.
Ja darba dienās ir dienesta auto, un brauc tikai brīvdienās, tad tie paši 20k gadā ir 192km dienā vidēji.

Paņemam šo ciparu, kāds nu kuram sanāk, sareizinām ar 2.5 un dabūjam wltp nobraukuma ciparu, uz kuru skatīties, lai ziemā pie -20 varētu dienas darbus veikt bez stresa. Tas pirmais.

Otrais. Ņemam to pašu dienas vidējo ciparu un skatāmies, kādas ir iespējas to ielādēt pa nakti vai pa dienu, kad auto netiek lietots. Teiksim, ir pie mājas pieejama parastā 230V rozete - ar 2KW lādētāju laika posmā no 20:00 līdz 07:30 ielādēs 23kWh - rupji sakot, ~100km ziemā. Ja ar to pietiek, ideāli. Ja ne, jāskatās citas iespējas. Ja var uzlikt 7KW wallbox, tad tajā pašā laikā ielādēs ~80kWh, kas ir vairāk, kā lielākajai daļai EV vispār ir baterija. Te arī jāskatās, kāda ir specifika - varbūt atbrauc mājās ap pusnakti, bet 5:30 jau dodas ārā. Nu, jāvērtē iespējas, vienvārdsakot.

Ja ievēro šos 2 kritērijus, tad 99% laika EV nesagādās nekādas neērtības.
Būs cilvēki, kam tas nederēs, būs cilvēki, kam pietiks ar otrās paaudzes Leaf, būs cilvēki, kam vajadzēs long range teslu. Bet savas vajadzības ir jāsaprot pirmkārt.

[ Šo ziņu laboja versatile, 16 Apr 2024, 12:33:57 ]

Offline
Marex_FF6
16. Apr 2024, 13:56 #5263

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5300

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6

Džīzas, šī tēma laikam nekad nebeigsies... Ar EV var visu to pašu ko ar ICE, tikai jārēķinās, ka biš jāpiedomā vairāk. Nav attālumi vai cilvēki, kam EV nederētu, ir tikai jautājums cik ļoti tam ir jāpielāgojas un cik daudz efforta tas prasa lai nebūtu čakars. Tas arī viss. Var izbraukt gan Latviju, gan baltiju, gan eiropu. Nu jau lādētāji ir priekšā un pakaļā un 50kw skaitās lēns. Braucu ar EV visur jau vairākus gadus un nav bijusi situācija, kad nestrādātu kāda no uzlādēm, bet gan jau arī tā var gadīties...
Joprojām uzskatu, ka neviens ICE nesniedz tādu kaifu braukšanā, kā EV... dinamikas ziņā... nu kkā tā...

Ja ļoti gribas sevi un citus atrunāt no EV, tad argumentu pietiek, bet ar katru gadu to paliek mazāk...
Offline
Peppa_pig
16. Apr 2024, 13:59 #5264

Kopš: 01. Apr 2020

Ziņojumi: 506

Braucu ar: ⸸PE☿PA⸸


15 Apr 2024, 18:00:41 @HiJaCKeR rakstīja:
gadās arī tā

https://www.tiktok.com/@skrebelfam/video/7358043971521760545?is_from_webapp=1&sender_device=pc&web_id=7201265057634928134
kada dura, varu iedomaties, ka vina kauc, ka noluzt nags - nez, ka tas "virs" to cikstessanu var izturet
Offline
versatile
16. Apr 2024, 14:37 #5265

Kopš: 03. Sep 2015

Ziņojumi: 991

Braucu ar:

Tas, ka 50kw skaitās lēns, ir kaut kāds sviests.
Ziemā, piebraucot pie 200kw lādētāja ar 30% atlikumu, tāpat ņem 35-50 kw robežās pirmās 20 minūtes.
Vasarā jā, tur ņems pretī vairāk, pie tā paša vada arī 100+ vai cik nu katra mašīna ņem. Īpaši, ja ar tukšāku bateriju piebrauc.
Skaitīties jau skaitās lēni, tikai uz papīra. Dzīvē jau cik dabū, tik dabū.
Offline
DusmigsZirgs
16. Apr 2024, 15:37 #5266

Kopš: 05. Oct 2020

Ziņojumi: 143

Braucu ar:


16 Apr 2024, 12:30:41 @versatile rakstīja:
23kWh - rupji sakot, ~100km ziemā.


Protams atkarīgs no auto, bet konfortablai braukšanai 23kw būs pie maigas ziemas ar šī brīza DE auto piedāvājumu. Teslas nemāku, bet piemēram enyaq -10 grādos braucot komfortā nedomājot par ekonomiju zem 30kw/100km nepalīzt lai vai ko solītu ražotājs.
Pieļauju, ka šeit arī rodas naids pret ev. Ieiet jau minētajā škodā, pasaka, ka ar 60kw bateriju nobrauks 350-400 km. Paiet zem nulle grādu un realitāte ir 200km. EV sūds, konspirācijas teorijas utt.
Atkārtošos, EV neuzskatu par sūdu, vnk daudz naida ir cilvēku pašu stulbuma dēļ un visiem EV šobrīd nav risinājums.
Pats braucu ar plug in un claimed 100km (reālais 70km) range ev mode only, man perfekts risinājums ikdienā Rīgai tikai uz ev, ārpus Rīgas vajadzībām ir hybrid mode.

[ Šo ziņu laboja DusmigsZirgs, 16 Apr 2024, 15:40:03 ]

Offline
Marex_FF6
16. Apr 2024, 15:51 #5267

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5300

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6


16 Apr 2024, 14:37:50 @versatile rakstīja:
Tas, ka 50kw skaitās lēns, ir kaut kāds sviests.
Ziemā, piebraucot pie 200kw lādētāja ar 30% atlikumu, tāpat ņem 35-50 kw robežās pirmās 20 minūtes.
Vasarā jā, tur ņems pretī vairāk, pie tā paša vada arī 100+ vai cik nu katra mašīna ņem. Īpaši, ja ar tukšāku bateriju piebrauc.
Skaitīties jau skaitās lēni, tikai uz papīra. Dzīvē jau cik dabū, tik dabū.


"ātros", ar to es domāju ne mājas 11kw, pārsvarā izmanto kkur pārvietojoties, līdz ar to "moderniem" auto, puslīdz siltu bateriju un 30% atlikumu, tie būs 100kw noteikti. Te atgriežos pie iepriekš teiktā, standarti mainās pa gadiem un attiecīgi mainās pieradumi... Es noteikti skatīšos uz tālāku un dārgāku Viršu 160kw, nekā tuvāku un lētāku csdd 50kw. Bet vajadzības un pieradumi ir dažādi...
Offline
Marex_FF6
16. Apr 2024, 15:59 #5268

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5300

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6


16 Apr 2024, 15:37:41 @DusmigsZirgs rakstīja:

16 Apr 2024, 12:30:41 @versatile rakstīja:
23kWh - rupji sakot, ~100km ziemā.


Protams atkarīgs no auto, bet konfortablai braukšanai 23kw būs pie maigas ziemas ar šī brīza DE auto piedāvājumu. Teslas nemāku, bet piemēram enyaq -10 grādos braucot komfortā nedomājot par ekonomiju zem 30kw/100km nepalīzt lai vai ko solītu ražotājs.
Pieļauju, ka šeit arī rodas naids pret ev. Ieiet jau minētajā škodā, pasaka, ka ar 60kw bateriju nobrauks 350-400 km. Paiet zem nulle grādu un realitāte ir 200km. EV sūds, konspirācijas teorijas utt.
Atkārtošos, EV neuzskatu par sūdu, vnk daudz naida ir cilvēku pašu stulbuma dēļ un visiem EV šobrīd nav risinājums.
Pats braucu ar plug in un claimed 100km (reālais 70km) range ev mode only, man perfekts risinājums ikdienā Rīgai tikai uz ev, ārpus Rīgas vajadzībām ir hybrid mode.


Ražotājiem tiešām ļoti atšķiras efektivitātes līmeņi, man teslai 55km un 18kw vidējais patēriņš pēc 3 ziemām... un es reti braucu ar atļauto maksimālo.
Pag nedēļā paeksperimantējām - Rīga>Tallina pēc noteikumiem, atlikums galā 30%. Tallina>Rīga apm 2:40, atlikums galā 3% šaubos vai ICE tik ļoti atšķiras patēriņš pie dažādiem braukšanas stiliem... nekad gan neesmu mērījis.
Offline
Mizx
16. Apr 2024, 16:00 #5269

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 5784

Braucu ar:


16 Apr 2024, 13:56:06 @Marex_FF6 rakstīja:
Džīzas, šī tēma laikam nekad nebeigsies... Ar EV var visu to pašu ko ar ICE, tikai jārēķinās, ka biš jāpiedomā vairāk. Nav attālumi vai cilvēki, kam EV nederētu, ir tikai jautājums cik ļoti tam ir jāpielāgojas un cik daudz efforta tas prasa lai nebūtu čakars. Tas arī viss. Var izbraukt gan Latviju, gan baltiju, gan eiropu. Nu jau lādētāji ir priekšā un pakaļā un 50kw skaitās lēns. Braucu ar EV visur jau vairākus gadus un nav bijusi situācija, kad nestrādātu kāda no uzlādēm, bet gan jau arī tā var gadīties...
Joprojām uzskatu, ka neviens ICE nesniedz tādu kaifu braukšanā, kā EV... dinamikas ziņā... nu kkā tā...

Ja ļoti gribas sevi un citus atrunāt no EV, tad argumentu pietiek, bet ar katru gadu to paliek mazāk...
@versatile visu uzrakstīja korekti un ir cilvēku daļa, kam EV ir ideāli derīgs. Tajā pašā laikā šobrīd ar EV šis ar saprātīgām izmaksām nav izdarāms sevi nepārmokot:

Diez vai ar kādu EV varētu šajā laikā veikt šādu attālumu ar šādu vidējo (!) ātrumu un par šādām izmaksām. Cik ātrās uzlādes pa vidu jātaisa un cik tās izmaksātu, kā arī cik tādam EV (ja nu kādu nezinu) būtu mēneša maksājums.
Neesot attālumi un cilvēki, kam nederētu... Kādā brīvā brīdī parēķini kā ar EV nobraukt gandrīz 1300 km 10,5h laikā — tāds normāls vienas dienas brauciens, lai ari nākamajā dienā vēl ar prieku sēstos mašīnā.
Offline
Marex_FF6
16. Apr 2024, 16:11 #5270

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5300

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6


16 Apr 2024, 16:00:58 @Mizx rakstīja:

16 Apr 2024, 13:56:06 @Marex_FF6 rakstīja:
Džīzas, šī tēma laikam nekad nebeigsies... Ar EV var visu to pašu ko ar ICE, tikai jārēķinās, ka biš jāpiedomā vairāk. Nav attālumi vai cilvēki, kam EV nederētu, ir tikai jautājums cik ļoti tam ir jāpielāgojas un cik daudz efforta tas prasa lai nebūtu čakars. Tas arī viss. Var izbraukt gan Latviju, gan baltiju, gan eiropu. Nu jau lādētāji ir priekšā un pakaļā un 50kw skaitās lēns. Braucu ar EV visur jau vairākus gadus un nav bijusi situācija, kad nestrādātu kāda no uzlādēm, bet gan jau arī tā var gadīties...
Joprojām uzskatu, ka neviens ICE nesniedz tādu kaifu braukšanā, kā EV... dinamikas ziņā... nu kkā tā...

Ja ļoti gribas sevi un citus atrunāt no EV, tad argumentu pietiek, bet ar katru gadu to paliek mazāk...
@versatile visu uzrakstīja korekti un ir cilvēku daļa, kam EV ir ideāli derīgs. Tajā pašā laikā šobrīd ar EV šis ar saprātīgām izmaksām nav izdarāms sevi nepārmokot:

Diez vai ar kādu EV varētu šajā laikā veikt šādu attālumu ar šādu vidējo (!) ātrumu un par šādām izmaksām. Cik ātrās uzlādes pa vidu jātaisa un cik tās izmaksātu, kā arī cik tādam EV (ja nu kādu nezinu) būtu mēneša maksājums.
Neesot attālumi un cilvēki, kam nederētu... Kādā brīvā brīdī parēķini kā ar EV nobraukt gandrīz 1300 km 10,5h laikā — tāds normāls vienas dienas brauciens, lai ari nākamajā dienā vēl ar prieku sēstos mašīnā.

Nu tas nav vidēja autobraucēja rādītājs, es pat teiktu, ka šis ir ļoti reta autobraucēja rādītājs. Tas nav arī LV rādītājs un pēc šāda brauciena nez vai kāds nākamajā dienā pie jebkāda auto stūres, jutīsies baigi atpūties un svaigs. Kapēc vajag uzreiz ar galējībām? Parēķinot, pieļauju ka izmaksas būtu ļoti līdzīgas, stāties lādēt vai pildīties vai čurāt vajag visiem. Tavā foto ir tīrais braukšanas laiks, nevis uzpildes, pusdienas utt, bez tā tāpat neviens neiztiks... Tā ka nebūs beigās TIk traki...
Offline
versatile
16. Apr 2024, 16:21 #5271

Kopš: 03. Sep 2015

Ziņojumi: 991

Braucu ar:


16 Apr 2024, 15:37:41 @DusmigsZirgs rakstīja:

Protams atkarīgs no auto, bet konfortablai braukšanai 23kw būs pie maigas ziemas ar šī brīza DE auto piedāvājumu. Teslas nemāku, bet piemēram enyaq -10 grādos braucot komfortā nedomājot par ekonomiju zem 30kw/100km nepalīzt lai vai ko solītu ražotājs.

Atkarīgs no tā, kā brauc. Ja daudzas reizes dienā brauc pa 3km, tad jā, būs pat virs 30. Pie lielajiem mīnusiem bija kkādi 24, ja tic borta kompim. Protams, uzlādē nedaudz lielāks cipars, jo zudums, utt. Bet braucot garākus gabalus, bik nokrītas. VW ID.3

Dīzelim, starp ckitu, ziemā braucot īsus braucienus pilsētā, patēriņš ar nav četri litri uz simtu. Ja vasarā uz šosejas varēju palīst zem 6, tad pilsētā ziemā ar to pašu dīzeli bija 9.5, ja tic borta kompim.

[ Šo ziņu laboja versatile, 16 Apr 2024, 16:23:50 ]

Offline
Fandulis
16. Apr 2024, 16:21 #5272

Kopš: 29. Nov 2004

Ziņojumi: 12957

Braucu ar: sipisnīku pi vuškom

Cik reizes gadā ir tā jābrauc? 6,4l/100km = ~45kw/100km

[ Šo ziņu laboja Fandulis, 16 Apr 2024, 16:26:34 ]

Offline
versatile
16. Apr 2024, 16:22 #5273

Kopš: 03. Sep 2015

Ziņojumi: 991

Braucu ar:


16 Apr 2024, 16:21:58 @Fandulis rakstīja:
Cik reizes gadā ir tā jābrauc?


Tak katru dienu, uz/no darba tā brauc. Tas vienā virzienā.
Bet. Ja tur nevar ielikt 24 paletes ar tādu patēriņu, tad man tādu nevajag
Offline
Mizx
16. Apr 2024, 16:24 #5274

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 5784

Braucu ar:


16 Apr 2024, 16:11:11 @Marex_FF6 rakstīja:

16 Apr 2024, 16:00:58 @Mizx rakstīja:
@versatile visu uzrakstīja korekti un ir cilvēku daļa, kam EV ir ideāli derīgs. Tajā pašā laikā šobrīd ar EV šis ar saprātīgām izmaksām nav izdarāms sevi nepārmokot:
Diez vai ar kādu EV varētu šajā laikā veikt šādu attālumu ar šādu vidējo (!) ātrumu un par šādām izmaksām. Cik ātrās uzlādes pa vidu jātaisa un cik tās izmaksātu, kā arī cik tādam EV (ja nu kādu nezinu) būtu mēneša maksājums.
Neesot attālumi un cilvēki, kam nederētu... Kādā brīvā brīdī parēķini kā ar EV nobraukt gandrīz 1300 km 10,5h laikā — tāds normāls vienas dienas brauciens, lai ari nākamajā dienā vēl ar prieku sēstos mašīnā.

Nu tas nav vidēja autobraucēja rādītājs, es pat teiktu, ka šis ir ļoti reta autobraucēja rādītājs. Tas nav arī LV rādītājs un pēc šāda brauciena nez vai kāds nākamajā dienā pie jebkāda auto stūres, jutīsies baigi atpūties un svaigs. Kapēc vajag uzreiz ar galējībām? Parēķinot, pieļauju ka izmaksas būtu ļoti līdzīgas, stāties lādēt vai pildīties vai čurāt vajag visiem. Tavā foto ir tīrais braukšanas laiks, nevis uzpildes, pusdienas utt, bez tā tāpat neviens neiztiks... Tā ka nebūs beigās TIk traki...
Man normāls darba režīms, pagājušajā gadā 2x bija tādas 8000 km darba tūres (4000 km vienā virzienā), citreiz tās ir īsākas. Vidējais patēriņš redzams, var parēķināt izmaksas. Ar normālu auto nākamajā dienā nobrauksi tikpat, vispār nekādas piepūles. Čurāt uz RedBuliem nesēžot baigi neprasās, viena pusdienu pauze ar degvielas uzpildi. Vari piemest 1 stundu reālajam ceļam klāt, jo tā nav žmiegšana līdz pēdējam sēžot uz pieminētajiem RedBuliem. Ir cilvēki, kas stājas ik pēc stundas, es esmu no tiem, kas stājas ik pēc bākas. No rīta kārtīga izgulēšanās un tad ceļš. Braucu viens, divatā mainoties būtu pilnīgs relax. Piekrītu, ka aizbraukšana līdz Liepājai vai Daugavpilij ir nogurdinošāka. Bet, redz, ir tomēr cilvēki un attālumi, kam EV radītu liekas problēmas un prasītu vairāk laika ceļā. Bilde parāda.
Offline
versatile
16. Apr 2024, 16:25 #5275

Kopš: 03. Sep 2015

Ziņojumi: 991

Braucu ar:


16 Apr 2024, 15:51:54 @Marex_FF6 rakstīja:
līdz ar to "moderniem" auto, puslīdz siltu bateriju un 30% atlikumu, tie būs 100kw noteikti.


Es tak Tev saku, ka nav. Pirms nedēļas Olainē piespraudos pie Viršu 160nieka ar atlikumu ap 40%, virs 45 pa 15min neuzkāpa. Un tas bija pēc braukšanas pa šoseju.

Ja var uzlikt aktīvo baterijas sildīšanu, tad būs cits stāsts. Bet ne visiem tas ir.

[ Šo ziņu laboja versatile, 16 Apr 2024, 16:25:55 ]

Offline
protams
16. Apr 2024, 16:27 #5276

Kopš: 11. Nov 2005

Ziņojumi: 5420

Braucu ar: null ziiben

EV: How much does it take to full tank?
ICE: 5 minutes!

-----------------
Tradicionāli - vīrietis ar sievieti - auto ar iekšdedzes dzinēju!
Offline
Fandulis
16. Apr 2024, 16:30 #5277

Kopš: 29. Nov 2004

Ziņojumi: 12957

Braucu ar: sipisnīku pi vuškom

A tas autiņš tev ņem to ātro? Škodai tak bija jāmaksā lai atslēdz ātro, vēl kaut kādiem līdz 100kw. Viens tāds nopirka tojotu, atvainojos, subaru un nesprot naher nekur nevar aizbraukt.
Offline
Fandulis
16. Apr 2024, 16:32 #5278

Kopš: 29. Nov 2004

Ziņojumi: 12957

Braucu ar: sipisnīku pi vuškom


16 Apr 2024, 16:25:23 @versatile rakstīja:

16 Apr 2024, 15:51:54 @Marex_FF6 rakstīja:
līdz ar to "moderniem" auto, puslīdz siltu bateriju un 30% atlikumu, tie būs 100kw noteikti.


Es tak Tev saku, ka nav. Pirms nedēļas Olainē piespraudos pie Viršu 160nieka ar atlikumu ap 40%, virs 45 pa 15min neuzkāpa. Un tas bija pēc braukšanas pa šoseju.

Ja var uzlikt aktīvo baterijas sildīšanu, tad būs cits stāsts. Bet ne visiem tas ir.


Kruīzā baterija nesilst. Vajag gāzēt.
Offline
treshaa_josla
16. Apr 2024, 18:42 #5279

Kopš: 07. Mar 2023

Ziņojumi: 279

Braucu ar:


16 Apr 2024, 15:59:54 @Marex_FF6 rakstīja:

16 Apr 2024, 15:37:41 @DusmigsZirgs rakstīja:

16 Apr 2024, 12:30:41 @versatile rakstīja:
23kWh - rupji sakot, ~100km ziemā.


Protams atkarīgs no auto, bet konfortablai braukšanai 23kw būs pie maigas ziemas ar šī brīza DE auto piedāvājumu. Teslas nemāku, bet piemēram enyaq -10 grādos braucot komfortā nedomājot par ekonomiju zem 30kw/100km nepalīzt lai vai ko solītu ražotājs.
Pieļauju, ka šeit arī rodas naids pret ev. Ieiet jau minētajā škodā, pasaka, ka ar 60kw bateriju nobrauks 350-400 km. Paiet zem nulle grādu un realitāte ir 200km. EV sūds, konspirācijas teorijas utt.
Atkārtošos, EV neuzskatu par sūdu, vnk daudz naida ir cilvēku pašu stulbuma dēļ un visiem EV šobrīd nav risinājums.
Pats braucu ar plug in un claimed 100km (reālais 70km) range ev mode only, man perfekts risinājums ikdienā Rīgai tikai uz ev, ārpus Rīgas vajadzībām ir hybrid mode.


Ražotājiem tiešām ļoti atšķiras efektivitātes līmeņi, man teslai 55km un 18kw vidējais patēriņš pēc 3 ziemām... un es reti braucu ar atļauto maksimālo.
Pag nedēļā paeksperimantējām - Rīga>Tallina pēc noteikumiem, atlikums galā 30%. Tallina>Rīga apm 2:40, atlikums galā 3% šaubos vai ICE tik ļoti atšķiras patēriņš pie dažādiem braukšanas stiliem... nekad gan neesmu mērījis.


Man ar PreFL M3 pa 4 ziemām / 125k km vidējais 19
Tas ar visādiem prehīteriem, piekabēm utt. Nu galīgi netaupot
tagad highland sajūtās ir jūtami taupīgāks.
Nu labi, vēl 200 km neesmu nobraucis


16 Apr 2024, 16:00:58 @Mizx rakstīja:

16 Apr 2024, 13:56:06 @Marex_FF6 rakstīja:
Džīzas, šī tēma laikam nekad nebeigsies... Ar EV var visu to pašu ko ar ICE, tikai jārēķinās, ka biš jāpiedomā vairāk. Nav attālumi vai cilvēki, kam EV nederētu, ir tikai jautājums cik ļoti tam ir jāpielāgojas un cik daudz efforta tas prasa lai nebūtu čakars. Tas arī viss. Var izbraukt gan Latviju, gan baltiju, gan eiropu. Nu jau lādētāji ir priekšā un pakaļā un 50kw skaitās lēns. Braucu ar EV visur jau vairākus gadus un nav bijusi situācija, kad nestrādātu kāda no uzlādēm, bet gan jau arī tā var gadīties...
Joprojām uzskatu, ka neviens ICE nesniedz tādu kaifu braukšanā, kā EV... dinamikas ziņā... nu kkā tā...

Ja ļoti gribas sevi un citus atrunāt no EV, tad argumentu pietiek, bet ar katru gadu to paliek mazāk...
@versatile visu uzrakstīja korekti un ir cilvēku daļa, kam EV ir ideāli derīgs. Tajā pašā laikā šobrīd ar EV šis ar saprātīgām izmaksām nav izdarāms sevi nepārmokot:

Diez vai ar kādu EV varētu šajā laikā veikt šādu attālumu ar šādu vidējo (!) ātrumu un par šādām izmaksām. Cik ātrās uzlādes pa vidu jātaisa un cik tās izmaksātu, kā arī cik tādam EV (ja nu kādu nezinu) būtu mēneša maksājums.
Neesot attālumi un cilvēki, kam nederētu... Kādā brīvā brīdī parēķini kā ar EV nobraukt gandrīz 1300 km 10,5h laikā — tāds normāls vienas dienas brauciens, lai ari nākamajā dienā vēl ar prieku sēstos mašīnā.







no Teslas statistikas:

Total Kilometers 1,343.38
Time Driven 12 Hours 1 Minutes
kWh Used 261.38 kWh
Wh/km 195 Wh
Cost € 41.82


Offline
versatile
16. Apr 2024, 18:58 #5280

Kopš: 03. Sep 2015

Ziņojumi: 991

Braucu ar:


16 Apr 2024, 16:30:21 @Fandulis rakstīja:
A tas autiņš tev ņem to ātro?

Jā, vasarā ar <20% pieliekot pie vada, 100-110 ņem.

Jasaprot, ka tie lielie kw lielākajā daļā gadījumu ir pīķis un ātri nokrīt. Ir izņēmumi, protams.
Un ir zināms, ka gāzejot/bremzējot var uzsildīt nedaudz, bet nu satiksmē ar tādām muļķībām nodarboties negribas.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo