Online
Pašreiz BMWPower skatās 131 viesi un 9 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Elektroauto EV un PHEV
| Autors | Ziņojums |
karro  | | 08. Oct 2025, 10:45 |
#7341
|
|  Kopš: 08. Apr 2003
No: Rīga
Ziņojumi: 4876
Braucu ar: studentu variantu
| Tam, ka degvielas ražotāji nevar izdomāt, ko darīt ar dīzeļa pārprodukciju, nevajadzētu būt par iemeslu pirkt vieglo dīzeļauto 
+ tad, kad PHEV nolietojums sāks kļūt par problēmu (ja sāks), super vecie dīzeļi jau, cerams, būs tolmetā, abet +- modernie cīnīsies ar "daļiņām"/DPF/AdBlue, un nebūs tur ne jaudas, ne ekonōmijas.
Bencīnc vai EV  | Offline | | |
| envy | | 08. Oct 2025, 10:48 |
#7342
|
|  Kopš: 02. Aug 2006
No: Rīga
Ziņojumi: 2213
Braucu ar: Q7 TFSIe
| Mūsdienās dīzelis, lai paliek darba un kravas auto. | Offline | | |
| shirminieks | | 08. Oct 2025, 10:58 |
#7343
|
|  Kopš: 13. Jan 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 1993
Braucu ar: 81
|
08 Oct 2025, 10:14:34 @Kvarks rakstīja:
Kādas domas kāds vērtības kritums būs jaunākajiem VAG PHEV pēc 5 gadiem salīdzinājumā ar dīzeli un bendzīnu. Tagad visi pērk phev, bet beigās ka dīzelis nesanāk deficīts, it īpaši ja vag phev ilgtermiņā izrādīsies problemātisks.
Šobrīd PHEV’us pamatā dzen Eiropas ražotāji (VAG šis ir super izteikti) lai uzpildītu prasību pēc fleet-wide-CO2 samazināšanas - paskatieties paši, ka PHEV’iem cena ir identiska vai pat zemāka par identisku ICE-variantu, neskatoties uz to, ka to auto ir dārgā saražot (divas paralēlas sistēmas).
Jau tagad runā, ka PHEV’u real-life izmeši nemaz nav tik mazi (daudzi vnk rullē uz ICE), un tad gan jau mainīsies definētie CO2 + nodokļu politika; tad arī šo 2023-2026 bumu redzēsiet lietoto auto tirgū.
Pirmā izmaiņa jau gaidāma 2026’ gadā, kad jaunajam WLTP testam būtiski palielina ICE-daļu, kas arī pacels deklarētos CO2 izmešus | Offline | | |
| Jurka88 | | 08. Oct 2025, 10:58 |
#7344
|
| Kopš: 08. Nov 2021
Ziņojumi: 668
Braucu ar:
| Dīzelis darbam
Benzīns baudai
EV privātmāju planktoniem
| Offline | | |
| Zeip | | 08. Oct 2025, 11:58 |
#7345
|
| Kopš: 22. May 2016
Ziņojumi: 176
Braucu ar:
|
08 Oct 2025, 10:58:00 @shirminieks rakstīja:
08 Oct 2025, 10:14:34 @Kvarks rakstīja:
Kādas domas kāds vērtības kritums būs jaunākajiem VAG PHEV pēc 5 gadiem salīdzinājumā ar dīzeli un bendzīnu. Tagad visi pērk phev, bet beigās ka dīzelis nesanāk deficīts, it īpaši ja vag phev ilgtermiņā izrādīsies problemātisks.
Šobrīd PHEV’us pamatā dzen Eiropas ražotāji (VAG šis ir super izteikti) lai uzpildītu prasību pēc fleet-wide-CO2 samazināšanas - paskatieties paši, ka PHEV’iem cena ir identiska vai pat zemāka par identisku ICE-variantu, neskatoties uz to, ka to auto ir dārgā saražot (divas paralēlas sistēmas).
Jau tagad runā, ka PHEV’u real-life izmeši nemaz nav tik mazi (daudzi vnk rullē uz ICE), un tad gan jau mainīsies definētie CO2 + nodokļu politika; tad arī šo 2023-2026 bumu redzēsiet lietoto auto tirgū.
Pirmā izmaiņa jau gaidāma 2026’ gadā, kad jaunajam WLTP testam būtiski palielina ICE-daļu, kas arī pacels deklarētos CO2 izmešus
PHEVi jau baigi dažādi - tagad jau ir ar lielākām baterijām, kas var jau diezgan nobraukt, bet iepriekš jau modeļi bija ar tādām diezgan smieklīgām baterijām, kas tāpat nozīmē daudz braukt ar benzīnu. | Offline | | |
| kkas | | 08. Oct 2025, 12:36 |
#7346
|
|  Kopš: 22. Apr 2008
Ziņojumi: 10055
Braucu ar: Alfu
| Pēdējā desmitgadē nav vairs baigās patēriņa starpības dīzelis vs benzīns. PHEViem lietoto auto tirgū nespīd nekas wow, es pat teiktu būs kā ar etroniem un EV vispār. Bez garantijas un ar esošajām detaļu un remonta stundas cenām nebūs viņi baigi interesanti otreizējam tirgum. 2 auto iekš viena tīri statistiski garantē ieberzties uz skaistu remontu. Nav viņiem lēti remonti. Piemēram BMS bloks ierauj kļūdu dēļ tā ka kkas ārpus barterijas nomiris. Kļūda nav vairs dzēšama un bloks var nebūt pārpogramējams. Jārauj baterija nost, jauns bloks 600 eur, ja nav programmējams. A tev varbūt tikai invertors nomira. | Offline | | |
| shirminieks | | 08. Oct 2025, 14:38 |
#7347
|
|  Kopš: 13. Jan 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 1993
Braucu ar: 81
|
08 Oct 2025, 11:58:05 @Zeip rakstīja:
08 Oct 2025, 10:58:00 @shirminieks rakstīja:
08 Oct 2025, 10:14:34 @Kvarks rakstīja:
Kādas domas kāds vērtības kritums būs jaunākajiem VAG PHEV pēc 5 gadiem salīdzinājumā ar dīzeli un bendzīnu. Tagad visi pērk phev, bet beigās ka dīzelis nesanāk deficīts, it īpaši ja vag phev ilgtermiņā izrādīsies problemātisks.
Šobrīd PHEV’us pamatā dzen Eiropas ražotāji (VAG šis ir super izteikti) lai uzpildītu prasību pēc fleet-wide-CO2 samazināšanas - paskatieties paši, ka PHEV’iem cena ir identiska vai pat zemāka par identisku ICE-variantu, neskatoties uz to, ka to auto ir dārgā saražot (divas paralēlas sistēmas).
Jau tagad runā, ka PHEV’u real-life izmeši nemaz nav tik mazi (daudzi vnk rullē uz ICE), un tad gan jau mainīsies definētie CO2 + nodokļu politika; tad arī šo 2023-2026 bumu redzēsiet lietoto auto tirgū.
Pirmā izmaiņa jau gaidāma 2026’ gadā, kad jaunajam WLTP testam būtiski palielina ICE-daļu, kas arī pacels deklarētos CO2 izmešus
PHEVi jau baigi dažādi - tagad jau ir ar lielākām baterijām, kas var jau diezgan nobraukt, bet iepriekš jau modeļi bija ar tādām diezgan smieklīgām baterijām, kas tāpat nozīmē daudz braukt ar benzīnu.
Esošais WLTP tests ir balstīts uz pieņēmumu, ka PHEV sāk ar 100% uzlādētu bateriju, un tāpec gandrīz visu testu, kas ir <30km, var nobraukt ar elektrību. Tas pieņem, ka PHEV visus braucienus veiks ar pilnu bateriju.
Realitātē daudzi PHEV’us mājās nemaz nelādē, un aktuālie izmeši daudz lielāki. Tāpēc arī pārskatis aprēķina metodiku. | Offline | | |
| envy | | 08. Oct 2025, 15:10 |
#7348
|
|  Kopš: 02. Aug 2006
No: Rīga
Ziņojumi: 2213
Braucu ar: Q7 TFSIe
|
08 Oct 2025, 12:36:33 @kkas rakstīja:
Pēdējā desmitgadē nav vairs baigās patēriņa starpības dīzelis vs benzīns. PHEViem lietoto auto tirgū nespīd nekas wow, es pat teiktu būs kā ar etroniem un EV vispār. Bez garantijas un ar esošajām detaļu un remonta stundas cenām nebūs viņi baigi interesanti otreizējam tirgum. 2 auto iekš viena tīri statistiski garantē ieberzties uz skaistu remontu. Nav viņiem lēti remonti. Piemēram BMS bloks ierauj kļūdu dēļ tā ka kkas ārpus barterijas nomiris. Kļūda nav vairs dzēšama un bloks var nebūt pārpogramējams. Jārauj baterija nost, jauns bloks 600 eur, ja nav programmējams. A tev varbūt tikai invertors nomira.
Par kādām 2 paralēlām sistēmās mēs runājam? Man tā izskatās pēc parastas benzīna mašīnas ar nelielu bateriju, nelielu elektromotoru un dažiem vadiņiem.
jauns bloks par 600 eur izklausās letāk kā DPF filtrs  [ Šo ziņu laboja envy, 08 Oct 2025, 15:11:49 ] | Offline | | |
|
|
| Mixzzz | | 08. Oct 2025, 15:11 |
#7349
|
|  Kopš: 09. May 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 3031
Braucu ar: e34 un e91 kuuc
|
08 Oct 2025, 09:10:55 @Frostijs rakstīja:
Tā vai tā, AC sistēmā vairāk par 11kW iepūst nevarēsiet. Tā kā īsti nav starpības ar uzlādes ātrumu, kur ručkā iet 1F vai 3F.
Vienīgā starpība ir tāda, ka uz 3F strāva tiks sadalīta vienmērīgi pa fāzēm, nevis noslogota kā 1F gadījumā.
Paga, ko? Kā nav starpības? 1f 16A būs 3.6kw, 3f 16A būs ~11kw. Kā tieši var nebūt starpība?
Visnotaļ loģiski, ka 10h vietā ar 1f 10A 2kw lādētāju būs tikai 2h ar 3f 16A 11kw lādētāju. | Offline | | |
GirtzB  | | 08. Oct 2025, 15:17 |
#7350
|
|  Kopš: 15. May 2002
No: Rīga
Ziņojumi: 22380
Braucu ar: 2x(R6+LSD)
| Ja nemaldos VAG hibrīda motors ir viltīgs starteris/ģenerators/spararats un atrodas starp ICE un pārnesumkārbu apvienojot vienā elementa kaudzi veco smago elemntu. Sanāk, ka papildu svars ir tik cik viens "lieks" pasažieris baterija.
----------------- Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE | Offline | | |
| Mixzzz | | 08. Oct 2025, 15:21 |
#7351
|
|  Kopš: 09. May 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 3031
Braucu ar: e34 un e91 kuuc
|
08 Oct 2025, 09:25:25 @Frostijs rakstīja:
Reti kurš auto atbalsta. Te džeki nerunā par porsche taycan un kuram vēl nāca.
Standartā ražotāji AC uzlikuši max 11kW maiņspriegumā un smukus ciparus līdzspriegumā
Nu vipsār diezgan daudzi atbalsta 22kw. Šobrīd pieejami 156 dažādi modeļi ar 22kw AC lādēšanu pēc EV-database info. Nu lab, tas tur ieskaitot variācijas( piem iX1 20, iX1 30...), bet nu teikt ka reti kurš atbalsta jau nu būtu nekorekti. Tā pati renault zoe atbalstīja 22kw.[ Šo ziņu laboja Mixzzz, 08 Oct 2025, 15:27:54 ] | Offline | | |
| shirminieks | | 08. Oct 2025, 17:22 |
#7352
|
|  Kopš: 13. Jan 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 1993
Braucu ar: 81
|
08 Oct 2025, 15:10:49 @envy rakstīja:
08 Oct 2025, 12:36:33 @kkas rakstīja:
Pēdējā desmitgadē nav vairs baigās patēriņa starpības dīzelis vs benzīns. PHEViem lietoto auto tirgū nespīd nekas wow, es pat teiktu būs kā ar etroniem un EV vispār. Bez garantijas un ar esošajām detaļu un remonta stundas cenām nebūs viņi baigi interesanti otreizējam tirgum. 2 auto iekš viena tīri statistiski garantē ieberzties uz skaistu remontu. Nav viņiem lēti remonti. Piemēram BMS bloks ierauj kļūdu dēļ tā ka kkas ārpus barterijas nomiris. Kļūda nav vairs dzēšama un bloks var nebūt pārpogramējams. Jārauj baterija nost, jauns bloks 600 eur, ja nav programmējams. A tev varbūt tikai invertors nomira.
Par kādām 2 paralēlām sistēmās mēs runājam? Man tā izskatās pēc parastas benzīna mašīnas ar nelielu bateriju, nelielu elektromotoru un dažiem vadiņiem.
jauns bloks par 600 eur izklausās letāk kā DPF filtrs 
Nu rēķinies, ka PHEV’am ir viss tas pats, kas BEV’am (augstsprieguma baterija ar savu vadību, AC/DC konverters, elektromotors-ģenerators, utt) plus viss, kas parastam benzīnam.
Jā, baterija ir mazāka, bet tas jau sastāvdaļas nemaina. Es gan piekrītu, ka BEV’am pēc būtības nav pārāk daudz kam nobirt salīdzinot ar ICE (it īpaši dīzeli), bet tam auto ir visas abu divu auto sastāvdaļas. | Offline | | |
| RaL | | 08. Oct 2025, 20:48 |
#7353
|
|  Kopš: 23. Jul 2006
No: Rīga
Ziņojumi: 3916
Braucu ar: kruīzu
| https://youtu.be/MVuYFSg4FOA?si=_CigfLIKO2cZiKh7
Te bija salīdzinājums starp ev vs phev vs ice BMW.
Nav zinātniski un UK nodokļi mums nav aktuāli, bet patērinus var salīdzināt. | Offline | | |
smudo  | | 08. Oct 2025, 21:37 |
#7354
|
|  Kopš: 18. Jan 2015
Ziņojumi: 4095
Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540ix
|
08 Oct 2025, 15:17:20 @GirtzB rakstīja:
Ja nemaldos VAG hibrīda motors ir viltīgs starteris/ģenerators/spararats un atrodas starp ICE un pārnesumkārbu apvienojot vienā elementa kaudzi veco smago elemntu. Sanāk, ka papildu svars ir tik cik viens "lieks" pasažieris baterija.
Realitātē baterija uz 20kWh net iepilpību ar karkasu, vadien, dzesēšanu un vadiem tāpat būs vismaz 150kg vai vairāk. Kopā ar elektromotoru, ivertotiem un citām lietām PHEV papildus svars būs ap 250-350kg. Piemēram, aktuālā G20 320i un 330e svara delta ir 320kg pēc papīriem. Un tas ar to, ka PHEVam ir par 19l mazāka bāka, kas vēl dod aptuveni 12kg ietaupījumu vs ICE versija. Aprīkojumu gan neesmu salīdzinājis. | Offline | | |
| Fandulis | | 08. Oct 2025, 22:01 |
#7355
|
| Kopš: 29. Nov 2004
Ziņojumi: 13856
Braucu ar: sipisnīku pi vuškom
| Ir kāds loģisks skaidrojums, kāpēc jāpērk phev, ja ir hev? | Offline | | |
| Jaunais_Gads | | 08. Oct 2025, 22:21 |
#7356
|
|  Kopš: 26. Feb 2010
No: Rīga
Ziņojumi: 429
Braucu ar:
| Tas, ka no sienas lādējot lētāk braukt? | Offline | | |
|
|
| kkas | | 09. Oct 2025, 09:37 |
#7357
|
|  Kopš: 22. Apr 2008
Ziņojumi: 10055
Braucu ar: Alfu
|
08 Oct 2025, 22:01:25 @Fandulis rakstīja:
Ir kāds loģisks skaidrojums, kāpēc jāpērk phev, ja ir hev?
Tikai vienīgi atbalsts pirkumam un nodokļi. Bez atbalsta cena nav vairs baigi interesanta. Nišas produkts, privātmājām un tiem kam neiestājas zajebs viņu visu laiku turēt pie vada. Bez vada patēriņš nav baigi interesants viņiem. | Offline | | |
| dsks | | 09. Oct 2025, 11:08 |
#7358
|
|  Kopš: 12. Nov 2008
No: Liepāja
Ziņojumi: 1557
Braucu ar:
|
08 Oct 2025, 22:01:25 @Fandulis rakstīja:
Ir kāds loģisks skaidrojums, kāpēc jāpērk phev, ja ir hev?
Pāris čomiem savulaik bija loģisks skaidrojums ... piepilsētas nameļus nomainīja uz Liepājas centru ... kopš tā brīža nulle loģistikas problēmas ģimenē,jo nav vairs vispār nekur jābrauc  | Offline | | |
| treshaa_josla | | 09. Oct 2025, 12:14 |
#7359
|
|  Kopš: 07. Mar 2023
Ziņojumi: 664
Braucu ar:
| Vakar atbraucu no Warschau (~ Ikeja).
Braucu +/- kā atļauts - 120 ... 140 kmh. No rīta agrumā bija +3 C
Stājos 2 reizes
Poļiem tajā maķī lādētājs ir paliels nabaKs 100 vai 120 kw.
Teslas SuC to pašu enerģijas apjomu var iedot pa +/- 15 min.
Bet kaut kā pajāt, jo abas reizes biju novienojis mašīnu un gaidiju līdzbraucēju 
Droši variet turpināt ļurināt, ka tālākos gabalus ar EV nevar utt
Pa 18 mēnešiem esmu nobraucis 66000 km  | Offline | | |
smudo  | | 09. Oct 2025, 12:38 |
#7360
|
|  Kopš: 18. Jan 2015
Ziņojumi: 4095
Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540ix
|
09 Oct 2025, 12:14:37 @treshaa_josla rakstīja:
Vakar atbraucu no Warschau (~ Ikeja).
Braucu +/- kā atļauts - 120 ... 140 kmh. No rīta agrumā bija +3 C
Stājos 2 reizes
Poļiem tajā maķī lādētājs ir paliels nabaKs 100 vai 120 kw.
Teslas SuC to pašu enerģijas apjomu var iedot pa +/- 15 min.
Bet kaut kā pajāt, jo abas reizes biju novienojis mašīnu un gaidiju līdzbraucēju 
Droši variet turpināt ļurināt, ka tālākos gabalus ar EV nevar utt
Pa 18 mēnešiem esmu nobraucis 66000 km 
Pie tādiem attālumiem un savingiem noteikti var pamatot braukšanu ar Model 3! Man ar daily kopā ģimenē 12-15k km gadā salasās un vēl kādi 5-8k km ar 3 hobijauto kopā. Kad ICE vairs neko foršu nevarēs dabūt, arī pārēdīšos uz kādu lielu EV sedanu (redzēs,k ādas būs long term atsauksmes par jaunu A6 ar 800v athitektūru. Ceru, ka BMW arī uz to laiku 5er būs pārlicis uz 800v arhitektūru - tagad sāka ar iX3, tad sekos neue klasse 3er un tad pamazām nākamie modeļi paletē. [ Šo ziņu laboja smudo, 09 Oct 2025, 12:40:09 ] | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, BigArchi, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, R_BERGS, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo
|