Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 131 viesi un 9 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV un PHEV

AutorsZiņojums
karro
08. Oct 2025, 10:45 #7341

Kopš: 08. Apr 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 4876

Braucu ar: studentu variantu

Tam, ka degvielas ražotāji nevar izdomāt, ko darīt ar dīzeļa pārprodukciju, nevajadzētu būt par iemeslu pirkt vieglo dīzeļauto

+ tad, kad PHEV nolietojums sāks kļūt par problēmu (ja sāks), super vecie dīzeļi jau, cerams, būs tolmetā, abet +- modernie cīnīsies ar "daļiņām"/DPF/AdBlue, un nebūs tur ne jaudas, ne ekonōmijas.

Bencīnc vai EV
Offline
envy
08. Oct 2025, 10:48 #7342

Kopš: 02. Aug 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 2213

Braucu ar: Q7 TFSIe

Mūsdienās dīzelis, lai paliek darba un kravas auto.
Offline
shirminieks
08. Oct 2025, 10:58 #7343

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1993

Braucu ar: 81


08 Oct 2025, 10:14:34 @Kvarks rakstīja:
Kādas domas kāds vērtības kritums būs jaunākajiem VAG PHEV pēc 5 gadiem salīdzinājumā ar dīzeli un bendzīnu. Tagad visi pērk phev, bet beigās ka dīzelis nesanāk deficīts, it īpaši ja vag phev ilgtermiņā izrādīsies problemātisks.


Šobrīd PHEV’us pamatā dzen Eiropas ražotāji (VAG šis ir super izteikti) lai uzpildītu prasību pēc fleet-wide-CO2 samazināšanas - paskatieties paši, ka PHEV’iem cena ir identiska vai pat zemāka par identisku ICE-variantu, neskatoties uz to, ka to auto ir dārgā saražot (divas paralēlas sistēmas).

Jau tagad runā, ka PHEV’u real-life izmeši nemaz nav tik mazi (daudzi vnk rullē uz ICE), un tad gan jau mainīsies definētie CO2 + nodokļu politika; tad arī šo 2023-2026 bumu redzēsiet lietoto auto tirgū.

Pirmā izmaiņa jau gaidāma 2026’ gadā, kad jaunajam WLTP testam būtiski palielina ICE-daļu, kas arī pacels deklarētos CO2 izmešus
Offline
Jurka88
08. Oct 2025, 10:58 #7344

Kopš: 08. Nov 2021

Ziņojumi: 668

Braucu ar:

Dīzelis darbam
Benzīns baudai
EV privātmāju planktoniem
Offline
Zeip
08. Oct 2025, 11:58 #7345

Kopš: 22. May 2016

Ziņojumi: 176

Braucu ar:


08 Oct 2025, 10:58:00 @shirminieks rakstīja:

08 Oct 2025, 10:14:34 @Kvarks rakstīja:
Kādas domas kāds vērtības kritums būs jaunākajiem VAG PHEV pēc 5 gadiem salīdzinājumā ar dīzeli un bendzīnu. Tagad visi pērk phev, bet beigās ka dīzelis nesanāk deficīts, it īpaši ja vag phev ilgtermiņā izrādīsies problemātisks.


Šobrīd PHEV’us pamatā dzen Eiropas ražotāji (VAG šis ir super izteikti) lai uzpildītu prasību pēc fleet-wide-CO2 samazināšanas - paskatieties paši, ka PHEV’iem cena ir identiska vai pat zemāka par identisku ICE-variantu, neskatoties uz to, ka to auto ir dārgā saražot (divas paralēlas sistēmas).

Jau tagad runā, ka PHEV’u real-life izmeši nemaz nav tik mazi (daudzi vnk rullē uz ICE), un tad gan jau mainīsies definētie CO2 + nodokļu politika; tad arī šo 2023-2026 bumu redzēsiet lietoto auto tirgū.

Pirmā izmaiņa jau gaidāma 2026’ gadā, kad jaunajam WLTP testam būtiski palielina ICE-daļu, kas arī pacels deklarētos CO2 izmešus


PHEVi jau baigi dažādi - tagad jau ir ar lielākām baterijām, kas var jau diezgan nobraukt, bet iepriekš jau modeļi bija ar tādām diezgan smieklīgām baterijām, kas tāpat nozīmē daudz braukt ar benzīnu.
Offline
kkas
08. Oct 2025, 12:36 #7346

Kopš: 22. Apr 2008

Ziņojumi: 10055

Braucu ar: Alfu

Pēdējā desmitgadē nav vairs baigās patēriņa starpības dīzelis vs benzīns. PHEViem lietoto auto tirgū nespīd nekas wow, es pat teiktu būs kā ar etroniem un EV vispār. Bez garantijas un ar esošajām detaļu un remonta stundas cenām nebūs viņi baigi interesanti otreizējam tirgum. 2 auto iekš viena tīri statistiski garantē ieberzties uz skaistu remontu. Nav viņiem lēti remonti. Piemēram BMS bloks ierauj kļūdu dēļ tā ka kkas ārpus barterijas nomiris. Kļūda nav vairs dzēšama un bloks var nebūt pārpogramējams. Jārauj baterija nost, jauns bloks 600 eur, ja nav programmējams. A tev varbūt tikai invertors nomira.
Offline
shirminieks
08. Oct 2025, 14:38 #7347

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1993

Braucu ar: 81


08 Oct 2025, 11:58:05 @Zeip rakstīja:

08 Oct 2025, 10:58:00 @shirminieks rakstīja:

08 Oct 2025, 10:14:34 @Kvarks rakstīja:
Kādas domas kāds vērtības kritums būs jaunākajiem VAG PHEV pēc 5 gadiem salīdzinājumā ar dīzeli un bendzīnu. Tagad visi pērk phev, bet beigās ka dīzelis nesanāk deficīts, it īpaši ja vag phev ilgtermiņā izrādīsies problemātisks.


Šobrīd PHEV’us pamatā dzen Eiropas ražotāji (VAG šis ir super izteikti) lai uzpildītu prasību pēc fleet-wide-CO2 samazināšanas - paskatieties paši, ka PHEV’iem cena ir identiska vai pat zemāka par identisku ICE-variantu, neskatoties uz to, ka to auto ir dārgā saražot (divas paralēlas sistēmas).

Jau tagad runā, ka PHEV’u real-life izmeši nemaz nav tik mazi (daudzi vnk rullē uz ICE), un tad gan jau mainīsies definētie CO2 + nodokļu politika; tad arī šo 2023-2026 bumu redzēsiet lietoto auto tirgū.

Pirmā izmaiņa jau gaidāma 2026’ gadā, kad jaunajam WLTP testam būtiski palielina ICE-daļu, kas arī pacels deklarētos CO2 izmešus


PHEVi jau baigi dažādi - tagad jau ir ar lielākām baterijām, kas var jau diezgan nobraukt, bet iepriekš jau modeļi bija ar tādām diezgan smieklīgām baterijām, kas tāpat nozīmē daudz braukt ar benzīnu.


Esošais WLTP tests ir balstīts uz pieņēmumu, ka PHEV sāk ar 100% uzlādētu bateriju, un tāpec gandrīz visu testu, kas ir <30km, var nobraukt ar elektrību. Tas pieņem, ka PHEV visus braucienus veiks ar pilnu bateriju.

Realitātē daudzi PHEV’us mājās nemaz nelādē, un aktuālie izmeši daudz lielāki. Tāpēc arī pārskatis aprēķina metodiku.
Offline
envy
08. Oct 2025, 15:10 #7348

Kopš: 02. Aug 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 2213

Braucu ar: Q7 TFSIe


08 Oct 2025, 12:36:33 @kkas rakstīja:
Pēdējā desmitgadē nav vairs baigās patēriņa starpības dīzelis vs benzīns. PHEViem lietoto auto tirgū nespīd nekas wow, es pat teiktu būs kā ar etroniem un EV vispār. Bez garantijas un ar esošajām detaļu un remonta stundas cenām nebūs viņi baigi interesanti otreizējam tirgum. 2 auto iekš viena tīri statistiski garantē ieberzties uz skaistu remontu. Nav viņiem lēti remonti. Piemēram BMS bloks ierauj kļūdu dēļ tā ka kkas ārpus barterijas nomiris. Kļūda nav vairs dzēšama un bloks var nebūt pārpogramējams. Jārauj baterija nost, jauns bloks 600 eur, ja nav programmējams. A tev varbūt tikai invertors nomira.




Par kādām 2 paralēlām sistēmās mēs runājam? Man tā izskatās pēc parastas benzīna mašīnas ar nelielu bateriju, nelielu elektromotoru un dažiem vadiņiem.

jauns bloks par 600 eur izklausās letāk kā DPF filtrs

[ Šo ziņu laboja envy, 08 Oct 2025, 15:11:49 ]

Offline
Mixzzz
08. Oct 2025, 15:11 #7349

Kopš: 09. May 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 3031

Braucu ar: e34 un e91 kuuc


08 Oct 2025, 09:10:55 @Frostijs rakstīja:
Tā vai tā, AC sistēmā vairāk par 11kW iepūst nevarēsiet. Tā kā īsti nav starpības ar uzlādes ātrumu, kur ručkā iet 1F vai 3F.
Vienīgā starpība ir tāda, ka uz 3F strāva tiks sadalīta vienmērīgi pa fāzēm, nevis noslogota kā 1F gadījumā.
Paga, ko? Kā nav starpības? 1f 16A būs 3.6kw, 3f 16A būs ~11kw. Kā tieši var nebūt starpība?
Visnotaļ loģiski, ka 10h vietā ar 1f 10A 2kw lādētāju būs tikai 2h ar 3f 16A 11kw lādētāju.
Offline
GirtzB
08. Oct 2025, 15:17 #7350

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 22380

Braucu ar: 2x(R6+LSD)

Ja nemaldos VAG hibrīda motors ir viltīgs starteris/ģenerators/spararats un atrodas starp ICE un pārnesumkārbu apvienojot vienā elementa kaudzi veco smago elemntu. Sanāk, ka papildu svars ir tik cik viens "lieks" pasažieris baterija.

-----------------
Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE
Offline
Mixzzz
08. Oct 2025, 15:21 #7351

Kopš: 09. May 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 3031

Braucu ar: e34 un e91 kuuc


08 Oct 2025, 09:25:25 @Frostijs rakstīja:
Reti kurš auto atbalsta. Te džeki nerunā par porsche taycan un kuram vēl nāca.
Standartā ražotāji AC uzlikuši max 11kW maiņspriegumā un smukus ciparus līdzspriegumā
Nu vipsār diezgan daudzi atbalsta 22kw. Šobrīd pieejami 156 dažādi modeļi ar 22kw AC lādēšanu pēc EV-database info. Nu lab, tas tur ieskaitot variācijas( piem iX1 20, iX1 30...), bet nu teikt ka reti kurš atbalsta jau nu būtu nekorekti. Tā pati renault zoe atbalstīja 22kw.

[ Šo ziņu laboja Mixzzz, 08 Oct 2025, 15:27:54 ]

Offline
shirminieks
08. Oct 2025, 17:22 #7352

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1993

Braucu ar: 81


08 Oct 2025, 15:10:49 @envy rakstīja:

08 Oct 2025, 12:36:33 @kkas rakstīja:
Pēdējā desmitgadē nav vairs baigās patēriņa starpības dīzelis vs benzīns. PHEViem lietoto auto tirgū nespīd nekas wow, es pat teiktu būs kā ar etroniem un EV vispār. Bez garantijas un ar esošajām detaļu un remonta stundas cenām nebūs viņi baigi interesanti otreizējam tirgum. 2 auto iekš viena tīri statistiski garantē ieberzties uz skaistu remontu. Nav viņiem lēti remonti. Piemēram BMS bloks ierauj kļūdu dēļ tā ka kkas ārpus barterijas nomiris. Kļūda nav vairs dzēšama un bloks var nebūt pārpogramējams. Jārauj baterija nost, jauns bloks 600 eur, ja nav programmējams. A tev varbūt tikai invertors nomira.


Par kādām 2 paralēlām sistēmās mēs runājam? Man tā izskatās pēc parastas benzīna mašīnas ar nelielu bateriju, nelielu elektromotoru un dažiem vadiņiem.

jauns bloks par 600 eur izklausās letāk kā DPF filtrs


Nu rēķinies, ka PHEV’am ir viss tas pats, kas BEV’am (augstsprieguma baterija ar savu vadību, AC/DC konverters, elektromotors-ģenerators, utt) plus viss, kas parastam benzīnam.

Jā, baterija ir mazāka, bet tas jau sastāvdaļas nemaina. Es gan piekrītu, ka BEV’am pēc būtības nav pārāk daudz kam nobirt salīdzinot ar ICE (it īpaši dīzeli), bet tam auto ir visas abu divu auto sastāvdaļas.
Offline
RaL
08. Oct 2025, 20:48 #7353

Kopš: 23. Jul 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3916

Braucu ar: kruīzu

https://youtu.be/MVuYFSg4FOA?si=_CigfLIKO2cZiKh7

Te bija salīdzinājums starp ev vs phev vs ice BMW.
Nav zinātniski un UK nodokļi mums nav aktuāli, bet patērinus var salīdzināt.
Offline
smudo
08. Oct 2025, 21:37 #7354

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 4095

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540ix


08 Oct 2025, 15:17:20 @GirtzB rakstīja:
Ja nemaldos VAG hibrīda motors ir viltīgs starteris/ģenerators/spararats un atrodas starp ICE un pārnesumkārbu apvienojot vienā elementa kaudzi veco smago elemntu. Sanāk, ka papildu svars ir tik cik viens "lieks" pasažieris baterija.


Realitātē baterija uz 20kWh net iepilpību ar karkasu, vadien, dzesēšanu un vadiem tāpat būs vismaz 150kg vai vairāk. Kopā ar elektromotoru, ivertotiem un citām lietām PHEV papildus svars būs ap 250-350kg. Piemēram, aktuālā G20 320i un 330e svara delta ir 320kg pēc papīriem. Un tas ar to, ka PHEVam ir par 19l mazāka bāka, kas vēl dod aptuveni 12kg ietaupījumu vs ICE versija. Aprīkojumu gan neesmu salīdzinājis.
Offline
Fandulis
08. Oct 2025, 22:01 #7355

Kopš: 29. Nov 2004

Ziņojumi: 13856

Braucu ar: sipisnīku pi vuškom

Ir kāds loģisks skaidrojums, kāpēc jāpērk phev, ja ir hev?
Offline
Jaunais_Gads
08. Oct 2025, 22:21 #7356

Kopš: 26. Feb 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 429

Braucu ar:

Tas, ka no sienas lādējot lētāk braukt?
Offline
kkas
09. Oct 2025, 09:37 #7357

Kopš: 22. Apr 2008

Ziņojumi: 10055

Braucu ar: Alfu


08 Oct 2025, 22:01:25 @Fandulis rakstīja:
Ir kāds loģisks skaidrojums, kāpēc jāpērk phev, ja ir hev?

Tikai vienīgi atbalsts pirkumam un nodokļi. Bez atbalsta cena nav vairs baigi interesanta. Nišas produkts, privātmājām un tiem kam neiestājas zajebs viņu visu laiku turēt pie vada. Bez vada patēriņš nav baigi interesants viņiem.
Offline
dsks
09. Oct 2025, 11:08 #7358

Kopš: 12. Nov 2008

No: Liepāja

Ziņojumi: 1557

Braucu ar:


08 Oct 2025, 22:01:25 @Fandulis rakstīja:
Ir kāds loģisks skaidrojums, kāpēc jāpērk phev, ja ir hev?


Pāris čomiem savulaik bija loģisks skaidrojums ... piepilsētas nameļus nomainīja uz Liepājas centru ... kopš tā brīža nulle loģistikas problēmas ģimenē,jo nav vairs vispār nekur jābrauc
Offline
treshaa_josla
09. Oct 2025, 12:14 #7359

Kopš: 07. Mar 2023

Ziņojumi: 664

Braucu ar:

Vakar atbraucu no Warschau (~ Ikeja).
Braucu +/- kā atļauts - 120 ... 140 kmh. No rīta agrumā bija +3 C


Stājos 2 reizes





Poļiem tajā maķī lādētājs ir paliels nabaKs 100 vai 120 kw.
Teslas SuC to pašu enerģijas apjomu var iedot pa +/- 15 min.
Bet kaut kā pajāt, jo abas reizes biju novienojis mašīnu un gaidiju līdzbraucēju




Droši variet turpināt ļurināt, ka tālākos gabalus ar EV nevar utt
Pa 18 mēnešiem esmu nobraucis 66000 km
Offline
smudo
09. Oct 2025, 12:38 #7360

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 4095

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540ix


09 Oct 2025, 12:14:37 @treshaa_josla rakstīja:
Vakar atbraucu no Warschau (~ Ikeja).
Braucu +/- kā atļauts - 120 ... 140 kmh. No rīta agrumā bija +3 C


Stājos 2 reizes



Poļiem tajā maķī lādētājs ir paliels nabaKs 100 vai 120 kw.
Teslas SuC to pašu enerģijas apjomu var iedot pa +/- 15 min.
Bet kaut kā pajāt, jo abas reizes biju novienojis mašīnu un gaidiju līdzbraucēju




Droši variet turpināt ļurināt, ka tālākos gabalus ar EV nevar utt
Pa 18 mēnešiem esmu nobraucis 66000 km


Pie tādiem attālumiem un savingiem noteikti var pamatot braukšanu ar Model 3! Man ar daily kopā ģimenē 12-15k km gadā salasās un vēl kādi 5-8k km ar 3 hobijauto kopā. Kad ICE vairs neko foršu nevarēs dabūt, arī pārēdīšos uz kādu lielu EV sedanu (redzēs,k ādas būs long term atsauksmes par jaunu A6 ar 800v athitektūru. Ceru, ka BMW arī uz to laiku 5er būs pārlicis uz 800v arhitektūru - tagad sāka ar iX3, tad sekos neue klasse 3er un tad pamazām nākamie modeļi paletē.

[ Šo ziņu laboja smudo, 09 Oct 2025, 12:40:09 ]

Offline

Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, BigArchi, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, R_BERGS, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo