Online
Pašreiz BMWPower skatās 111 viesi un 3 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Elektroauto EV
Autors | Ziņojums |
4525 | 26. Jun 2023, 13:04 |
#4341
|
| Kopš: 22. Jan 2018
Ziņojumi: 78
Braucu ar:
| Pirmais 300+300 km brauciens ar leaf.
Ar pilnu akumulatoru range rāda 370km
Līdz Jēkabpilij braucu uz 100-105km/h, Jēkabpilī ieliekot galamērķi rādijās 20km rezerve. Pāris reizes bērniem vajadzēja zaļo pieturu (-3km no range katra apstāšanās) Pie Atašienes man jau gala range bija mīnusos un tad sāku braukt 90 pa šoseju, 80 pa mazākiem ceļiem (caur Gaigalavu) Galā ar nelielu izbīli - tieši 10 km bija range palicis.
Atpakaļ biju tālredzīgāks, spēlējoties atradu, ka pie mašīnas spidometra 95 (waze 92) spidometrā un waze atlikumi krītas vienādi. Bija tikai 2 apstāšanās un pēc Rīgas pēdējos 50km jau varēju atļauties uz 105 braukt. Galā atlika 35km range.
Publiski atvainojos visiem, kam nācās mani apdzīt.
Es tur neko nevarēju darīt- ev disciplinē ievērot noteikumus. | Offline | | |
XK220 | 26. Jun 2023, 13:40 |
#4342
|
| Kopš: 26. Dec 2015
Ziņojumi: 3024
Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu
| Nu tā arī ir, 90 pret 105 ir tie paši 15-20% lielāks patēriņš, tā būs arī iekšdedzes auto. Braucot uz 90 pēc gps un nekur nestājoties, Tu tos 370 būtu arī nobraucis. | Offline | | |
Mizx | 26. Jun 2023, 14:09 |
#4343
|
|  Kopš: 26. Apr 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 5259
Braucu ar:
|
26 Jun 2023, 13:40:05 @XK220 rakstīja:
Nu tā arī ir, 90 pret 105 ir tie paši 15-20% lielāks patēriņš, tā būs arī iekšdedzes auto. Braucot uz 90 pēc gps un nekur nestājoties, Tu tos 370 būtu arī nobraucis.
Iekšdedzes motoram ar tilpumu zem litra būs 15-20% lielāks patēriņš. Normālam motoram tur minimāli paaugstināsies apgriezieni un patēriņa pieaugumu nepamanīsi. | Offline | | |
|
smudo  | 26. Jun 2023, 14:57 |
#4344
|
|  Kopš: 18. Jan 2015
Ziņojumi: 3232
Braucu ar: 944T & Cayman & G05
|
26 Jun 2023, 14:09:47 @Mizx rakstīja:
26 Jun 2023, 13:40:05 @XK220 rakstīja:
Nu tā arī ir, 90 pret 105 ir tie paši 15-20% lielāks patēriņš, tā būs arī iekšdedzes auto. Braucot uz 90 pēc gps un nekur nestājoties, Tu tos 370 būtu arī nobraucis.
Iekšdedzes motoram ar tilpumu zem litra būs 15-20% lielāks patēriņš. Normālam motoram tur minimāli paaugstināsies apgriezieni un patēriņa pieaugumu nepamanīsi.
Elektroauto ļoti piedomāts pie aerodinamikas (izņemot lielos SUV, kas balstīti uz ICE platformām) un ja nerausties, tad lielu range var panākt. Ja brauc virs plūsmas un bieži dzen, tad range var dalīt ar 1,5 (protams, katrs gadījums individuāls). ICE jau arī 90-105kmh ir tā robeža, ka kā minimums 10-15% pieaugums būs redzams, par ja nebrauc ar mazauto. | Offline | | |
XK220 | 26. Jun 2023, 15:14 |
#4345
|
| Kopš: 26. Dec 2015
Ziņojumi: 3024
Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu
|
26 Jun 2023, 14:09:47 @Mizx rakstīja:
26 Jun 2023, 13:40:05 @XK220 rakstīja:
Nu tā arī ir, 90 pret 105 ir tie paši 15-20% lielāks patēriņš, tā būs arī iekšdedzes auto. Braucot uz 90 pēc gps un nekur nestājoties, Tu tos 370 būtu arī nobraucis.
Iekšdedzes motoram ar tilpumu zem litra būs 15-20% lielāks patēriņš. Normālam motoram tur minimāli paaugstināsies apgriezieni un patēriņa pieaugumu nepamanīsi.
ICE ļoti apuveni rāda atlikumu nobraukumam, EV to sarēķina krietni precīzāk pēc pēdējiem braucieniem. Pamēģini ar ICE nobtraukt vienādus maršrutus noresetojot trip meter, izbrauc ar 90 pēc gps lietojot kruīzu un pirms apdzīvotām vietām atmetot pedāli nevis bremzējot un pamēģini braukt uz 105 un apdzīt lēnākos, regulāri lietot bremzes tā vietā lai palaistu nedaudz brīvgaitu un tur tie 10-15% salasīsies. EV ar retiem izņēmumiem atlikušais nobraukums nemelo, vienkārši ICE ir tik liela rezerve, ka tie procenti braucot agresīvāk ir vienaldzīgi. | Offline | | |
treshaa_josla | 26. Jun 2023, 16:04 |
#4346
|
|  Kopš: 07. Mar 2023
Ziņojumi: 139
Braucu ar:
|
26 Jun 2023, 13:04:08 @4525 rakstīja:
Pirmais 300+300 km brauciens ar leaf.
Ar pilnu akumulatoru range rāda 370km
Līdz Jēkabpilij braucu uz 100-105km/h, Jēkabpilī ieliekot galamērķi rādijās 20km rezerve. Pāris reizes bērniem vajadzēja zaļo pieturu (-3km no range katra apstāšanās) Pie Atašienes man jau gala range bija mīnusos un tad sāku braukt 90 pa šoseju, 80 pa mazākiem ceļiem (caur Gaigalavu) Galā ar nelielu izbīli - tieši 10 km bija range palicis.
Atpakaļ biju tālredzīgāks, spēlējoties atradu, ka pie mašīnas spidometra 95 (waze 92) spidometrā un waze atlikumi krītas vienādi. Bija tikai 2 apstāšanās un pēc Rīgas pēdējos 50km jau varēju atļauties uz 105 braukt. Galā atlika 35km range.
Publiski atvainojos visiem, kam nācās mani apdzīt.
Es tur neko nevarēju darīt- ev disciplinē ievērot noteikumus.
Es izlaidu šādu loku
Te vej dati
Reizēm grūtu iebraukt tajos grafikos, tāpēc "iztulkošu".
Tajā dienā nobraucot 324 km aķis nokrita no 100% līdz 40 %
| Offline | | |
Marex_FF6  | 26. Jun 2023, 17:35 |
#4347
|
| Kopš: 25. Mar 2003
Ziņojumi: 5236
Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6
| Jāsaka, ka baigi neko vairs nerēķinu... cik tērē, cik var nobraukt utt. Skaidrs ir tas, ka EV patēriņš ir ļoooti atkarīgs no braukšanas dinamikas... pilsētā tas mazāk jūtams, dēļ rekuperācijas. Ja ārpus pilsētas brauc ar 90/100 un nespaida baigi, tad patēriņš ir puslīdz ok. Tiklīdz parādās kāds baiks un sagribas viņam ierādīt vietu, tā ir cauri... jo reti kurš garākā posmā spēj turēt līdzi...  | Offline | | |
jurrus | 26. Jun 2023, 18:10 |
#4348
|
|  Kopš: 22. May 2002
Ziņojumi: 1473
Braucu ar: Obk, Leaf e+
|
26 Jun 2023, 13:04:08 @4525 rakstīja:
Pirmais 300+300 km brauciens ar leaf.
Ar pilnu akumulatoru range rāda 370km
Līdz Jēkabpilij braucu uz 100-105km/h, Jēkabpilī ieliekot galamērķi rādijās 20km rezerve. Pāris reizes bērniem vajadzēja zaļo pieturu (-3km no range katra apstāšanās) Pie Atašienes man jau gala range bija mīnusos un tad sāku braukt 90 pa šoseju, 80 pa mazākiem ceļiem (caur Gaigalavu) Galā ar nelielu izbīli - tieši 10 km bija range palicis.
Atpakaļ biju tālredzīgāks, spēlējoties atradu, ka pie mašīnas spidometra 95 (waze 92) spidometrā un waze atlikumi krītas vienādi. Bija tikai 2 apstāšanās un pēc Rīgas pēdējos 50km jau varēju atļauties uz 105 braukt. Galā atlika 35km range.
Publiski atvainojos visiem, kam nācās mani apdzīt.
Es tur neko nevarēju darīt- ev disciplinē ievērot noteikumus.
Neaizmirsti, ka leafs nerāda pēdējos 10-12% baterijas uzlādes, tā ka nesatraucies pārāk, kad iet uz nullēm- tur vēl 30-50km range. Norvēģim apskatos labi var redzēt lietotjot Leaf Spy pro. | Offline | | |
DeeCee | 26. Jun 2023, 18:12 |
#4349
|
|  Kopš: 29. Jun 2007
No: Rīga
Ziņojumi: 8997
Braucu ar: Tenere 700 un Procaliber
| ICE daudz vairāk aiziet zudumos - siltums utt. tāpēc nav tik liela atšķirība atkarībā no ātruma, elektromotoriem mazāki zudumi, līdz ar to vairāk jūtama atšķirība. | Offline | | |
4525 | 26. Jun 2023, 21:51 |
#4350
|
| Kopš: 22. Jan 2018
Ziņojumi: 78
Braucu ar:
|
26 Jun 2023, 16:04:37 @treshaa_josla rakstīja:
26 Jun 2023, 13:04:08 @4525 rakstīja:
Pirmais 300+300 km brauciens ar leaf.
Ar pilnu akumulatoru range rāda 370km
Līdz Jēkabpilij braucu uz 100-105km/h, Jēkabpilī ieliekot galamērķi rādijās 20km rezerve. Pāris reizes bērniem vajadzēja zaļo pieturu (-3km no range katra apstāšanās) Pie Atašienes man jau gala range bija mīnusos un tad sāku braukt 90 pa šoseju, 80 pa mazākiem ceļiem (caur Gaigalavu) Galā ar nelielu izbīli - tieši 10 km bija range palicis.
Atpakaļ biju tālredzīgāks, spēlējoties atradu, ka pie mašīnas spidometra 95 (waze 92) spidometrā un waze atlikumi krītas vienādi. Bija tikai 2 apstāšanās un pēc Rīgas pēdējos 50km jau varēju atļauties uz 105 braukt. Galā atlika 35km range.
Publiski atvainojos visiem, kam nācās mani apdzīt.
Es tur neko nevarēju darīt- ev disciplinē ievērot noteikumus.
Es izlaidu šādu loku
Reizēm grūtu iebraukt tajos grafikos, tāpēc "iztulkošu".
Tajā dienā nobraucot 324 km aķis nokrita no 100% līdz 40 %
Paldies, ka iztulkoji, citādi pēc grafika izskatās ka no 100% līdz 30% nokrita.
Bet diskusijas doma bija nevis mērīt pašu lētāko EV pret teslu, bet padiskutēt par ātrumu kurā braucot range atlikums sakrīt ar waze atlikumu.
Es biju iedomājies, ka 100- 105 būs ok, bet nekā - viss ir iekodēts diezgan precīzi uz 92 pēc gps.
Ikdienā mani tas vispār nesatrauc, jo parasti ir 100-160 km dienā jānobrauc.
| Offline | | |
Marex_FF6  | 27. Jun 2023, 10:05 |
#4351
|
| Kopš: 25. Mar 2003
Ziņojumi: 5236
Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6
|
26 Jun 2023, 21:51:05 @4525 rakstīja:
26 Jun 2023, 16:04:37 @treshaa_josla rakstīja:
26 Jun 2023, 13:04:08 @4525 rakstīja:
Pirmais 300+300 km brauciens ar leaf.
Ar pilnu akumulatoru range rāda 370km
Līdz Jēkabpilij braucu uz 100-105km/h, Jēkabpilī ieliekot galamērķi rādijās 20km rezerve. Pāris reizes bērniem vajadzēja zaļo pieturu (-3km no range katra apstāšanās) Pie Atašienes man jau gala range bija mīnusos un tad sāku braukt 90 pa šoseju, 80 pa mazākiem ceļiem (caur Gaigalavu) Galā ar nelielu izbīli - tieši 10 km bija range palicis.
Atpakaļ biju tālredzīgāks, spēlējoties atradu, ka pie mašīnas spidometra 95 (waze 92) spidometrā un waze atlikumi krītas vienādi. Bija tikai 2 apstāšanās un pēc Rīgas pēdējos 50km jau varēju atļauties uz 105 braukt. Galā atlika 35km range.
Publiski atvainojos visiem, kam nācās mani apdzīt.
Es tur neko nevarēju darīt- ev disciplinē ievērot noteikumus.
Es izlaidu šādu loku
Reizēm grūtu iebraukt tajos grafikos, tāpēc "iztulkošu".
Tajā dienā nobraucot 324 km aķis nokrita no 100% līdz 40 %
Paldies, ka iztulkoji, citādi pēc grafika izskatās ka no 100% līdz 30% nokrita.
Bet diskusijas doma bija nevis mērīt pašu lētāko EV pret teslu, bet padiskutēt par ātrumu kurā braucot range atlikums sakrīt ar waze atlikumu.
Es biju iedomājies, ka 100- 105 būs ok, bet nekā - viss ir iekodēts diezgan precīzi uz 92 pēc gps.
Ikdienā mani tas vispār nesatrauc, jo parasti ir 100-160 km dienā jānobrauc.
Tur ir vesela čupa blakusparādību, kas to ietekmē... temperatūra, vējš, cik piekrauts auto utt... EV nebūs viena ideāla ātruma. Pag gadā kolēģis norķos uzlika slēpes uz jumta, iesēdināja pilnu model x un gānijās ka range nokrities dramatiski... un norvēģija nav lielceļu valsts, max 90kmh. | Offline | | |
DimanC | 27. Jun 2023, 12:24 |
#4352
|
| Kopš: 07. Jan 2004
Ziņojumi: 284
Braucu ar: elektrību
|
26 Jun 2023, 21:51:05 @4525 rakstīja:
[...]
Bet diskusijas doma bija nevis mērīt pašu lētāko EV pret teslu, bet padiskutēt par ātrumu kurā braucot range atlikums sakrīt ar waze atlikumu.
Es biju iedomājies, ka 100- 105 būs ok, bet nekā - viss ir iekodēts diezgan precīzi uz 92 pēc gps.
Ikdienā mani tas vispār nesatrauc, jo parasti ir 100-160 km dienā jānobrauc.
tur jau nevajag EV, lai zinātu, ka aerodinamika āturmos virs 90kmh sāk aizņemt būtiski lielāku daļu no patēriņa. Un, kā rakstīja DeeCee, EV ir vienkārši krietni jūtīgāki pret to visu.
Bateriju mārketologi par orientējošo range norādīs to, kur gaisa stumšanas komponente ir pēc iespējas mazāka. Nevis homo soveticus specifiskais "+15km/h". Tai pašā Norvēģijā sodu var atrauties arī par +3km/h.
Tāpēc - jā, 92kmh, un pārbaudi aizmugurē braucošo nervus. 
p.s. varbūt gribi pamēģināt, cik tālu ar to mašīnu var nobraukt, ja brauc vienmērīgi uz 65km/h ? | Offline | | |
Marex_FF6  | 27. Jun 2023, 14:58 |
#4353
|
| Kopš: 25. Mar 2003
Ziņojumi: 5236
Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6
| Man ir MB Vklase, ar kuru braucot 90kmh, nevienu neapdzenot un neizdarot liekas kustības esmu sasniedzis 1070km reindžu ar bāku (bāka kkas ap 60 litriem). Normālā ikdienas režīmā būs kādi 700km reindžs. Pa DE bāni un pilnāku salonu 500/600km. EV jau baigi neatšķiras, ja neskaita ziemas periodu, kad nākas sildīt papildus salonu... proporcijas pa lielam ir līdzīgas... nu vismaz teslai točna. Tik starpība tā, ka ICE var piestāt tankā uz max 10min...  | Offline | | |
Mixzzz | 27. Jun 2023, 15:11 |
#4354
|
|  Kopš: 09. May 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 2441
Braucu ar: e34 un e91 kuuc
|
26 Jun 2023, 15:14:09 @XK220 rakstīja:
26 Jun 2023, 14:09:47 @Mizx rakstīja:
26 Jun 2023, 13:40:05 @XK220 rakstīja:
Nu tā arī ir, 90 pret 105 ir tie paši 15-20% lielāks patēriņš, tā būs arī iekšdedzes auto. Braucot uz 90 pēc gps un nekur nestājoties, Tu tos 370 būtu arī nobraucis.
Iekšdedzes motoram ar tilpumu zem litra būs 15-20% lielāks patēriņš. Normālam motoram tur minimāli paaugstināsies apgriezieni un patēriņa pieaugumu nepamanīsi.
ICE ļoti apuveni rāda atlikumu nobraukumam, EV to sarēķina krietni precīzāk pēc pēdējiem braucieniem. Pamēģini ar ICE nobtraukt vienādus maršrutus noresetojot trip meter, izbrauc ar 90 pēc gps lietojot kruīzu un pirms apdzīvotām vietām atmetot pedāli nevis bremzējot un pamēģini braukt uz 105 un apdzīt lēnākos, regulāri lietot bremzes tā vietā lai palaistu nedaudz brīvgaitu un tur tie 10-15% salasīsies. EV ar retiem izņēmumiem atlikušais nobraukums nemelo, vienkārši ICE ir tik liela rezerve, ka tie procenti braucot agresīvāk ir vienaldzīgi.
Tie tavi mistiskie 20% atšķirība man bija 95 vietā maucot uz 130 jeb citiem vārdiem, no 5l uz 6l patēriņš. Šobrīd lai jautri pabrauktu pa šoseju ar EV tad vajag max lielāko bateriju kkādām teslām, lai pat LV robežās tiktu līdz gala mērķim bez hotdogiem pa ceļam.
Vēl nav pienācis tas moments, kad EV ir līdzvērtīgs ICE. Bet jūs tik pērciet, kad nākamo reizi pirkšu EV, tad cerams jau būs norm attīstījušies uz priekšu  [ Šo ziņu laboja Mixzzz, 27 Jun 2023, 15:16:54 ] | Offline | | |
dsks | 27. Jun 2023, 15:38 |
#4355
|
|  Kopš: 12. Nov 2008
No: Liepāja
Ziņojumi: 834
Braucu ar:
|
27 Jun 2023, 15:11:52 @Mixzzz rakstīja:
26 Jun 2023, 15:14:09 @XK220 rakstīja:
26 Jun 2023, 14:09:47 @Mizx rakstīja:
26 Jun 2023, 13:40:05 @XK220 rakstīja:
Nu tā arī ir, 90 pret 105 ir tie paši 15-20% lielāks patēriņš, tā būs arī iekšdedzes auto. Braucot uz 90 pēc gps un nekur nestājoties, Tu tos 370 būtu arī nobraucis.
Iekšdedzes motoram ar tilpumu zem litra būs 15-20% lielāks patēriņš. Normālam motoram tur minimāli paaugstināsies apgriezieni un patēriņa pieaugumu nepamanīsi.
ICE ļoti apuveni rāda atlikumu nobraukumam, EV to sarēķina krietni precīzāk pēc pēdējiem braucieniem. Pamēģini ar ICE nobtraukt vienādus maršrutus noresetojot trip meter, izbrauc ar 90 pēc gps lietojot kruīzu un pirms apdzīvotām vietām atmetot pedāli nevis bremzējot un pamēģini braukt uz 105 un apdzīt lēnākos, regulāri lietot bremzes tā vietā lai palaistu nedaudz brīvgaitu un tur tie 10-15% salasīsies. EV ar retiem izņēmumiem atlikušais nobraukums nemelo, vienkārši ICE ir tik liela rezerve, ka tie procenti braucot agresīvāk ir vienaldzīgi.
Tie tavi mistiskie 20% atšķirība man bija 95 vietā maucot uz 130 jeb citiem vārdiem, no 5l uz 6l patēriņš. Šobrīd lai jautri pabrauktu pa šoseju ar EV tad vajag max lielāko bateriju kkādām teslām, lai pat LV robežās tiktu līdz gala mērķim bez hotdogiem pa ceļam.
Vēl nav pienācis tas moments, kad EV ir līdzvērtīgs ICE. Bet jūs tik pērciet, kad nākamo reizi pirkšu EV, tad cerams jau būs norm attīstījušies uz priekšu 
Kādēļ domā, ka EL attīstīsies max range virzienā? Tik pat labi attīstīties baterijas, tās būs uz pusi mazākas/vieglākas un range paliks tas pats. Iespējams paliks pie esošā range, bet max attīstīs uzlādes punktus komplektā ar hotdogiem, lai max biežāk Tu aizostu hotdoga smaku un vairāk kāpostu tērētu  | Offline | | |
Marex_FF6  | 27. Jun 2023, 18:45 |
#4356
|
| Kopš: 25. Mar 2003
Ziņojumi: 5236
Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6
| Objektīvi, piespiedu pāreja uz EV ir tupiks… gan jau kāds ir sarēķinājis cik būtu jāsaražo elektroenerģija lai kompensētu visu ICE naftas patēriņu… baidos, ka tur cipari nesastātos. Jau šobrīd sadales tīklam vairākos virzienos ir ierobežota kapacitāte, nu par kādiem superchargeriem uz katra stūra mēs varam sapņot? Pat ja pieņem, ka visi lādēsies mājās ar 11/22kw, pat tad mani māc šaubas, ka esošais tīkls to pavilks… vrb es kļūdos… | Offline | | |
DeeCee | 27. Jun 2023, 18:54 |
#4357
|
|  Kopš: 29. Jun 2007
No: Rīga
Ziņojumi: 8997
Braucu ar: Tenere 700 un Procaliber
|
27 Jun 2023, 18:45:03 @Marex_FF6 rakstīja:
Objektīvi, piespiedu pāreja uz EV ir tupiks… gan jau kāds ir sarēķinājis cik būtu jāsaražo elektroenerģija lai kompensētu visu ICE naftas patēriņu… baidos, ka tur cipari nesastātos. Jau šobrīd sadales tīklam vairākos virzienos ir ierobežota kapacitāte, nu par kādiem superchargeriem uz katra stūra mēs varam sapņot? Pat ja pieņem, ka visi lādēsies mājās ar 11/22kw, pat tad mani māc šaubas, ka esošais tīkls to pavilks… vrb es kļūdos…
Objektīvi tavi argumenti ir ~ tie paši, kas bija kad no zirgiem pārkāpa uz auto
Vienīgā problemātiskā lieta ir materiāli bateriju ražošanai pēc esošās tehnoloģijas.
pa 20 gadiem var atjaunot tīklu un ievērojami celt elektroenerģijas ražošanas jaudas. | Offline | | |
Mixzzz | 27. Jun 2023, 20:40 |
#4358
|
|  Kopš: 09. May 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 2441
Braucu ar: e34 un e91 kuuc
|
27 Jun 2023, 15:38:02 @dsks rakstīja:
27 Jun 2023, 15:11:52 @Mixzzz rakstīja:
26 Jun 2023, 15:14:09 @XK220 rakstīja:
26 Jun 2023, 14:09:47 @Mizx rakstīja:
26 Jun 2023, 13:40:05 @XK220 rakstīja:
Nu tā arī ir, 90 pret 105 ir tie paši 15-20% lielāks patēriņš, tā būs arī iekšdedzes auto. Braucot uz 90 pēc gps un nekur nestājoties, Tu tos 370 būtu arī nobraucis.
Iekšdedzes motoram ar tilpumu zem litra būs 15-20% lielāks patēriņš. Normālam motoram tur minimāli paaugstināsies apgriezieni un patēriņa pieaugumu nepamanīsi.
ICE ļoti apuveni rāda atlikumu nobraukumam, EV to sarēķina krietni precīzāk pēc pēdējiem braucieniem. Pamēģini ar ICE nobtraukt vienādus maršrutus noresetojot trip meter, izbrauc ar 90 pēc gps lietojot kruīzu un pirms apdzīvotām vietām atmetot pedāli nevis bremzējot un pamēģini braukt uz 105 un apdzīt lēnākos, regulāri lietot bremzes tā vietā lai palaistu nedaudz brīvgaitu un tur tie 10-15% salasīsies. EV ar retiem izņēmumiem atlikušais nobraukums nemelo, vienkārši ICE ir tik liela rezerve, ka tie procenti braucot agresīvāk ir vienaldzīgi.
Tie tavi mistiskie 20% atšķirība man bija 95 vietā maucot uz 130 jeb citiem vārdiem, no 5l uz 6l patēriņš. Šobrīd lai jautri pabrauktu pa šoseju ar EV tad vajag max lielāko bateriju kkādām teslām, lai pat LV robežās tiktu līdz gala mērķim bez hotdogiem pa ceļam.
Vēl nav pienācis tas moments, kad EV ir līdzvērtīgs ICE. Bet jūs tik pērciet, kad nākamo reizi pirkšu EV, tad cerams jau būs norm attīstījušies uz priekšu 
Kādēļ domā, ka EL attīstīsies max range virzienā? Tik pat labi attīstīties baterijas, tās būs uz pusi mazākas/vieglākas un range paliks tas pats. Iespējams paliks pie esošā range, bet max attīstīs uzlādes punktus komplektā ar hotdogiem, lai max biežāk Tu aizostu hotdoga smaku un vairāk kāpostu tērētu 
Nu tad vilkshu ice auto max garumā... | Offline | | |
Mixzzz | 27. Jun 2023, 20:42 |
#4359
|
|  Kopš: 09. May 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 2441
Braucu ar: e34 un e91 kuuc
|
27 Jun 2023, 18:54:27 @DeeCee rakstīja:
27 Jun 2023, 18:45:03 @Marex_FF6 rakstīja:
Objektīvi, piespiedu pāreja uz EV ir tupiks… gan jau kāds ir sarēķinājis cik būtu jāsaražo elektroenerģija lai kompensētu visu ICE naftas patēriņu… baidos, ka tur cipari nesastātos. Jau šobrīd sadales tīklam vairākos virzienos ir ierobežota kapacitāte, nu par kādiem superchargeriem uz katra stūra mēs varam sapņot? Pat ja pieņem, ka visi lādēsies mājās ar 11/22kw, pat tad mani māc šaubas, ka esošais tīkls to pavilks… vrb es kļūdos…
Objektīvi tavi argumenti ir ~ tie paši, kas bija kad no zirgiem pārkāpa uz auto
Vienīgā problemātiskā lieta ir materiāli bateriju ražošanai pēc esošās tehnoloģijas.
pa 20 gadiem var atjaunot tīklu un ievērojami celt elektroenerģijas ražošanas jaudas.
Varētu...Tāpat kā pa pēdējiem 30 gadiem varēja atjaunot tīklu utt, bet vēl joprojām visur trūkst jauda. | Offline | | |
DeeCee | 27. Jun 2023, 20:53 |
#4360
|
|  Kopš: 29. Jun 2007
No: Rīga
Ziņojumi: 8997
Braucu ar: Tenere 700 un Procaliber
| neesmu dzirdējis ka LV kaut kur konkrēti trūktu pieslēguma jaudas, ražot varētu vairāk, bet grūti tādā NIMBY valstī.
Par range, kāda jēga virs 600~1000km celt, tā pat neviens saprātīgs cilvēks vairāk vienā piegājienā nebrauks un arī ICE lielākas bākas neliek[ Šo ziņu laboja DeeCee, 27 Jun 2023, 20:54:40 ] | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo
|