Online

Pašreiz BMWPower skatās 111 viesi un 3 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
4525
26. Jun 2023, 13:04 #4341

Kopš: 22. Jan 2018

Ziņojumi: 78

Braucu ar:

Pirmais 300+300 km brauciens ar leaf.
Ar pilnu akumulatoru range rāda 370km
Līdz Jēkabpilij braucu uz 100-105km/h, Jēkabpilī ieliekot galamērķi rādijās 20km rezerve. Pāris reizes bērniem vajadzēja zaļo pieturu (-3km no range katra apstāšanās) Pie Atašienes man jau gala range bija mīnusos un tad sāku braukt 90 pa šoseju, 80 pa mazākiem ceļiem (caur Gaigalavu) Galā ar nelielu izbīli - tieši 10 km bija range palicis.
Atpakaļ biju tālredzīgāks, spēlējoties atradu, ka pie mašīnas spidometra 95 (waze 92) spidometrā un waze atlikumi krītas vienādi. Bija tikai 2 apstāšanās un pēc Rīgas pēdējos 50km jau varēju atļauties uz 105 braukt. Galā atlika 35km range.
Publiski atvainojos visiem, kam nācās mani apdzīt.
Es tur neko nevarēju darīt- ev disciplinē ievērot noteikumus.
Offline
XK220
26. Jun 2023, 13:40 #4342

Kopš: 26. Dec 2015

Ziņojumi: 3024

Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu

Nu tā arī ir, 90 pret 105 ir tie paši 15-20% lielāks patēriņš, tā būs arī iekšdedzes auto. Braucot uz 90 pēc gps un nekur nestājoties, Tu tos 370 būtu arī nobraucis.
Offline
Mizx
26. Jun 2023, 14:09 #4343

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 5259

Braucu ar:


26 Jun 2023, 13:40:05 @XK220 rakstīja:
Nu tā arī ir, 90 pret 105 ir tie paši 15-20% lielāks patēriņš, tā būs arī iekšdedzes auto. Braucot uz 90 pēc gps un nekur nestājoties, Tu tos 370 būtu arī nobraucis.
Iekšdedzes motoram ar tilpumu zem litra būs 15-20% lielāks patēriņš. Normālam motoram tur minimāli paaugstināsies apgriezieni un patēriņa pieaugumu nepamanīsi.
Offline
smudo
26. Jun 2023, 14:57 #4344

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3232

Braucu ar: 944T & Cayman & G05


26 Jun 2023, 14:09:47 @Mizx rakstīja:

26 Jun 2023, 13:40:05 @XK220 rakstīja:
Nu tā arī ir, 90 pret 105 ir tie paši 15-20% lielāks patēriņš, tā būs arī iekšdedzes auto. Braucot uz 90 pēc gps un nekur nestājoties, Tu tos 370 būtu arī nobraucis.
Iekšdedzes motoram ar tilpumu zem litra būs 15-20% lielāks patēriņš. Normālam motoram tur minimāli paaugstināsies apgriezieni un patēriņa pieaugumu nepamanīsi.


Elektroauto ļoti piedomāts pie aerodinamikas (izņemot lielos SUV, kas balstīti uz ICE platformām) un ja nerausties, tad lielu range var panākt. Ja brauc virs plūsmas un bieži dzen, tad range var dalīt ar 1,5 (protams, katrs gadījums individuāls). ICE jau arī 90-105kmh ir tā robeža, ka kā minimums 10-15% pieaugums būs redzams, par ja nebrauc ar mazauto.
Offline
XK220
26. Jun 2023, 15:14 #4345

Kopš: 26. Dec 2015

Ziņojumi: 3024

Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu


26 Jun 2023, 14:09:47 @Mizx rakstīja:

26 Jun 2023, 13:40:05 @XK220 rakstīja:
Nu tā arī ir, 90 pret 105 ir tie paši 15-20% lielāks patēriņš, tā būs arī iekšdedzes auto. Braucot uz 90 pēc gps un nekur nestājoties, Tu tos 370 būtu arī nobraucis.
Iekšdedzes motoram ar tilpumu zem litra būs 15-20% lielāks patēriņš. Normālam motoram tur minimāli paaugstināsies apgriezieni un patēriņa pieaugumu nepamanīsi.

ICE ļoti apuveni rāda atlikumu nobraukumam, EV to sarēķina krietni precīzāk pēc pēdējiem braucieniem. Pamēģini ar ICE nobtraukt vienādus maršrutus noresetojot trip meter, izbrauc ar 90 pēc gps lietojot kruīzu un pirms apdzīvotām vietām atmetot pedāli nevis bremzējot un pamēģini braukt uz 105 un apdzīt lēnākos, regulāri lietot bremzes tā vietā lai palaistu nedaudz brīvgaitu un tur tie 10-15% salasīsies. EV ar retiem izņēmumiem atlikušais nobraukums nemelo, vienkārši ICE ir tik liela rezerve, ka tie procenti braucot agresīvāk ir vienaldzīgi.
Offline
treshaa_josla
26. Jun 2023, 16:04 #4346

Kopš: 07. Mar 2023

Ziņojumi: 139

Braucu ar:


26 Jun 2023, 13:04:08 @4525 rakstīja:
Pirmais 300+300 km brauciens ar leaf.
Ar pilnu akumulatoru range rāda 370km
Līdz Jēkabpilij braucu uz 100-105km/h, Jēkabpilī ieliekot galamērķi rādijās 20km rezerve. Pāris reizes bērniem vajadzēja zaļo pieturu (-3km no range katra apstāšanās) Pie Atašienes man jau gala range bija mīnusos un tad sāku braukt 90 pa šoseju, 80 pa mazākiem ceļiem (caur Gaigalavu) Galā ar nelielu izbīli - tieši 10 km bija range palicis.
Atpakaļ biju tālredzīgāks, spēlējoties atradu, ka pie mašīnas spidometra 95 (waze 92) spidometrā un waze atlikumi krītas vienādi. Bija tikai 2 apstāšanās un pēc Rīgas pēdējos 50km jau varēju atļauties uz 105 braukt. Galā atlika 35km range.
Publiski atvainojos visiem, kam nācās mani apdzīt.
Es tur neko nevarēju darīt- ev disciplinē ievērot noteikumus.


Es izlaidu šādu loku


Te vej dati


Reizēm grūtu iebraukt tajos grafikos, tāpēc "iztulkošu".
Tajā dienā nobraucot 324 km aķis nokrita no 100% līdz 40 %
Offline
Marex_FF6
26. Jun 2023, 17:35 #4347

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5236

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6

Jāsaka, ka baigi neko vairs nerēķinu... cik tērē, cik var nobraukt utt. Skaidrs ir tas, ka EV patēriņš ir ļoooti atkarīgs no braukšanas dinamikas... pilsētā tas mazāk jūtams, dēļ rekuperācijas. Ja ārpus pilsētas brauc ar 90/100 un nespaida baigi, tad patēriņš ir puslīdz ok. Tiklīdz parādās kāds baiks un sagribas viņam ierādīt vietu, tā ir cauri... jo reti kurš garākā posmā spēj turēt līdzi...
Offline
jurrus
26. Jun 2023, 18:10 #4348

Kopš: 22. May 2002

Ziņojumi: 1473

Braucu ar: Obk, Leaf e+


26 Jun 2023, 13:04:08 @4525 rakstīja:
Pirmais 300+300 km brauciens ar leaf.
Ar pilnu akumulatoru range rāda 370km
Līdz Jēkabpilij braucu uz 100-105km/h, Jēkabpilī ieliekot galamērķi rādijās 20km rezerve. Pāris reizes bērniem vajadzēja zaļo pieturu (-3km no range katra apstāšanās) Pie Atašienes man jau gala range bija mīnusos un tad sāku braukt 90 pa šoseju, 80 pa mazākiem ceļiem (caur Gaigalavu) Galā ar nelielu izbīli - tieši 10 km bija range palicis.
Atpakaļ biju tālredzīgāks, spēlējoties atradu, ka pie mašīnas spidometra 95 (waze 92) spidometrā un waze atlikumi krītas vienādi. Bija tikai 2 apstāšanās un pēc Rīgas pēdējos 50km jau varēju atļauties uz 105 braukt. Galā atlika 35km range.
Publiski atvainojos visiem, kam nācās mani apdzīt.
Es tur neko nevarēju darīt- ev disciplinē ievērot noteikumus.

Neaizmirsti, ka leafs nerāda pēdējos 10-12% baterijas uzlādes, tā ka nesatraucies pārāk, kad iet uz nullēm- tur vēl 30-50km range. Norvēģim apskatos labi var redzēt lietotjot Leaf Spy pro.
Offline
DeeCee
26. Jun 2023, 18:12 #4349

Kopš: 29. Jun 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 8997

Braucu ar: Tenere 700 un Procaliber

ICE daudz vairāk aiziet zudumos - siltums utt. tāpēc nav tik liela atšķirība atkarībā no ātruma, elektromotoriem mazāki zudumi, līdz ar to vairāk jūtama atšķirība.
Offline
4525
26. Jun 2023, 21:51 #4350

Kopš: 22. Jan 2018

Ziņojumi: 78

Braucu ar:


26 Jun 2023, 16:04:37 @treshaa_josla rakstīja:

26 Jun 2023, 13:04:08 @4525 rakstīja:
Pirmais 300+300 km brauciens ar leaf.
Ar pilnu akumulatoru range rāda 370km
Līdz Jēkabpilij braucu uz 100-105km/h, Jēkabpilī ieliekot galamērķi rādijās 20km rezerve. Pāris reizes bērniem vajadzēja zaļo pieturu (-3km no range katra apstāšanās) Pie Atašienes man jau gala range bija mīnusos un tad sāku braukt 90 pa šoseju, 80 pa mazākiem ceļiem (caur Gaigalavu) Galā ar nelielu izbīli - tieši 10 km bija range palicis.
Atpakaļ biju tālredzīgāks, spēlējoties atradu, ka pie mašīnas spidometra 95 (waze 92) spidometrā un waze atlikumi krītas vienādi. Bija tikai 2 apstāšanās un pēc Rīgas pēdējos 50km jau varēju atļauties uz 105 braukt. Galā atlika 35km range.
Publiski atvainojos visiem, kam nācās mani apdzīt.
Es tur neko nevarēju darīt- ev disciplinē ievērot noteikumus.


Es izlaidu šādu loku


Reizēm grūtu iebraukt tajos grafikos, tāpēc "iztulkošu".
Tajā dienā nobraucot 324 km aķis nokrita no 100% līdz 40 %



Paldies, ka iztulkoji, citādi pēc grafika izskatās ka no 100% līdz 30% nokrita.
Bet diskusijas doma bija nevis mērīt pašu lētāko EV pret teslu, bet padiskutēt par ātrumu kurā braucot range atlikums sakrīt ar waze atlikumu.
Es biju iedomājies, ka 100- 105 būs ok, bet nekā - viss ir iekodēts diezgan precīzi uz 92 pēc gps.
Ikdienā mani tas vispār nesatrauc, jo parasti ir 100-160 km dienā jānobrauc.

Offline
Marex_FF6
27. Jun 2023, 10:05 #4351

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5236

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6


26 Jun 2023, 21:51:05 @4525 rakstīja:

26 Jun 2023, 16:04:37 @treshaa_josla rakstīja:

26 Jun 2023, 13:04:08 @4525 rakstīja:
Pirmais 300+300 km brauciens ar leaf.
Ar pilnu akumulatoru range rāda 370km
Līdz Jēkabpilij braucu uz 100-105km/h, Jēkabpilī ieliekot galamērķi rādijās 20km rezerve. Pāris reizes bērniem vajadzēja zaļo pieturu (-3km no range katra apstāšanās) Pie Atašienes man jau gala range bija mīnusos un tad sāku braukt 90 pa šoseju, 80 pa mazākiem ceļiem (caur Gaigalavu) Galā ar nelielu izbīli - tieši 10 km bija range palicis.
Atpakaļ biju tālredzīgāks, spēlējoties atradu, ka pie mašīnas spidometra 95 (waze 92) spidometrā un waze atlikumi krītas vienādi. Bija tikai 2 apstāšanās un pēc Rīgas pēdējos 50km jau varēju atļauties uz 105 braukt. Galā atlika 35km range.
Publiski atvainojos visiem, kam nācās mani apdzīt.
Es tur neko nevarēju darīt- ev disciplinē ievērot noteikumus.


Es izlaidu šādu loku


Reizēm grūtu iebraukt tajos grafikos, tāpēc "iztulkošu".
Tajā dienā nobraucot 324 km aķis nokrita no 100% līdz 40 %



Paldies, ka iztulkoji, citādi pēc grafika izskatās ka no 100% līdz 30% nokrita.
Bet diskusijas doma bija nevis mērīt pašu lētāko EV pret teslu, bet padiskutēt par ātrumu kurā braucot range atlikums sakrīt ar waze atlikumu.
Es biju iedomājies, ka 100- 105 būs ok, bet nekā - viss ir iekodēts diezgan precīzi uz 92 pēc gps.
Ikdienā mani tas vispār nesatrauc, jo parasti ir 100-160 km dienā jānobrauc.




Tur ir vesela čupa blakusparādību, kas to ietekmē... temperatūra, vējš, cik piekrauts auto utt... EV nebūs viena ideāla ātruma. Pag gadā kolēģis norķos uzlika slēpes uz jumta, iesēdināja pilnu model x un gānijās ka range nokrities dramatiski... un norvēģija nav lielceļu valsts, max 90kmh.
Offline
DimanC
27. Jun 2023, 12:24 #4352

Kopš: 07. Jan 2004

Ziņojumi: 284

Braucu ar: elektrību


26 Jun 2023, 21:51:05 @4525 rakstīja:
[...]
Bet diskusijas doma bija nevis mērīt pašu lētāko EV pret teslu, bet padiskutēt par ātrumu kurā braucot range atlikums sakrīt ar waze atlikumu.
Es biju iedomājies, ka 100- 105 būs ok, bet nekā - viss ir iekodēts diezgan precīzi uz 92 pēc gps.
Ikdienā mani tas vispār nesatrauc, jo parasti ir 100-160 km dienā jānobrauc.

tur jau nevajag EV, lai zinātu, ka aerodinamika āturmos virs 90kmh sāk aizņemt būtiski lielāku daļu no patēriņa. Un, kā rakstīja DeeCee, EV ir vienkārši krietni jūtīgāki pret to visu.

Bateriju mārketologi par orientējošo range norādīs to, kur gaisa stumšanas komponente ir pēc iespējas mazāka. Nevis homo soveticus specifiskais "+15km/h". Tai pašā Norvēģijā sodu var atrauties arī par +3km/h.

Tāpēc - jā, 92kmh, un pārbaudi aizmugurē braucošo nervus.

p.s. varbūt gribi pamēģināt, cik tālu ar to mašīnu var nobraukt, ja brauc vienmērīgi uz 65km/h ?
Offline
Marex_FF6
27. Jun 2023, 14:58 #4353

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5236

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6

Man ir MB Vklase, ar kuru braucot 90kmh, nevienu neapdzenot un neizdarot liekas kustības esmu sasniedzis 1070km reindžu ar bāku (bāka kkas ap 60 litriem). Normālā ikdienas režīmā būs kādi 700km reindžs. Pa DE bāni un pilnāku salonu 500/600km. EV jau baigi neatšķiras, ja neskaita ziemas periodu, kad nākas sildīt papildus salonu... proporcijas pa lielam ir līdzīgas... nu vismaz teslai točna. Tik starpība tā, ka ICE var piestāt tankā uz max 10min...
Offline
Mixzzz
27. Jun 2023, 15:11 #4354

Kopš: 09. May 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 2441

Braucu ar: e34 un e91 kuuc


26 Jun 2023, 15:14:09 @XK220 rakstīja:

26 Jun 2023, 14:09:47 @Mizx rakstīja:

26 Jun 2023, 13:40:05 @XK220 rakstīja:
Nu tā arī ir, 90 pret 105 ir tie paši 15-20% lielāks patēriņš, tā būs arī iekšdedzes auto. Braucot uz 90 pēc gps un nekur nestājoties, Tu tos 370 būtu arī nobraucis.
Iekšdedzes motoram ar tilpumu zem litra būs 15-20% lielāks patēriņš. Normālam motoram tur minimāli paaugstināsies apgriezieni un patēriņa pieaugumu nepamanīsi.

ICE ļoti apuveni rāda atlikumu nobraukumam, EV to sarēķina krietni precīzāk pēc pēdējiem braucieniem. Pamēģini ar ICE nobtraukt vienādus maršrutus noresetojot trip meter, izbrauc ar 90 pēc gps lietojot kruīzu un pirms apdzīvotām vietām atmetot pedāli nevis bremzējot un pamēģini braukt uz 105 un apdzīt lēnākos, regulāri lietot bremzes tā vietā lai palaistu nedaudz brīvgaitu un tur tie 10-15% salasīsies. EV ar retiem izņēmumiem atlikušais nobraukums nemelo, vienkārši ICE ir tik liela rezerve, ka tie procenti braucot agresīvāk ir vienaldzīgi.
Tie tavi mistiskie 20% atšķirība man bija 95 vietā maucot uz 130 jeb citiem vārdiem, no 5l uz 6l patēriņš. Šobrīd lai jautri pabrauktu pa šoseju ar EV tad vajag max lielāko bateriju kkādām teslām, lai pat LV robežās tiktu līdz gala mērķim bez hotdogiem pa ceļam.

Vēl nav pienācis tas moments, kad EV ir līdzvērtīgs ICE. Bet jūs tik pērciet, kad nākamo reizi pirkšu EV, tad cerams jau būs norm attīstījušies uz priekšu

[ Šo ziņu laboja Mixzzz, 27 Jun 2023, 15:16:54 ]

Offline
dsks
27. Jun 2023, 15:38 #4355

Kopš: 12. Nov 2008

No: Liepāja

Ziņojumi: 834

Braucu ar:


27 Jun 2023, 15:11:52 @Mixzzz rakstīja:

26 Jun 2023, 15:14:09 @XK220 rakstīja:

26 Jun 2023, 14:09:47 @Mizx rakstīja:

26 Jun 2023, 13:40:05 @XK220 rakstīja:
Nu tā arī ir, 90 pret 105 ir tie paši 15-20% lielāks patēriņš, tā būs arī iekšdedzes auto. Braucot uz 90 pēc gps un nekur nestājoties, Tu tos 370 būtu arī nobraucis.
Iekšdedzes motoram ar tilpumu zem litra būs 15-20% lielāks patēriņš. Normālam motoram tur minimāli paaugstināsies apgriezieni un patēriņa pieaugumu nepamanīsi.

ICE ļoti apuveni rāda atlikumu nobraukumam, EV to sarēķina krietni precīzāk pēc pēdējiem braucieniem. Pamēģini ar ICE nobtraukt vienādus maršrutus noresetojot trip meter, izbrauc ar 90 pēc gps lietojot kruīzu un pirms apdzīvotām vietām atmetot pedāli nevis bremzējot un pamēģini braukt uz 105 un apdzīt lēnākos, regulāri lietot bremzes tā vietā lai palaistu nedaudz brīvgaitu un tur tie 10-15% salasīsies. EV ar retiem izņēmumiem atlikušais nobraukums nemelo, vienkārši ICE ir tik liela rezerve, ka tie procenti braucot agresīvāk ir vienaldzīgi.
Tie tavi mistiskie 20% atšķirība man bija 95 vietā maucot uz 130 jeb citiem vārdiem, no 5l uz 6l patēriņš. Šobrīd lai jautri pabrauktu pa šoseju ar EV tad vajag max lielāko bateriju kkādām teslām, lai pat LV robežās tiktu līdz gala mērķim bez hotdogiem pa ceļam.

Vēl nav pienācis tas moments, kad EV ir līdzvērtīgs ICE. Bet jūs tik pērciet, kad nākamo reizi pirkšu EV, tad cerams jau būs norm attīstījušies uz priekšu


Kādēļ domā, ka EL attīstīsies max range virzienā? Tik pat labi attīstīties baterijas, tās būs uz pusi mazākas/vieglākas un range paliks tas pats. Iespējams paliks pie esošā range, bet max attīstīs uzlādes punktus komplektā ar hotdogiem, lai max biežāk Tu aizostu hotdoga smaku un vairāk kāpostu tērētu
Offline
Marex_FF6
27. Jun 2023, 18:45 #4356

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5236

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6

Objektīvi, piespiedu pāreja uz EV ir tupiks… gan jau kāds ir sarēķinājis cik būtu jāsaražo elektroenerģija lai kompensētu visu ICE naftas patēriņu… baidos, ka tur cipari nesastātos. Jau šobrīd sadales tīklam vairākos virzienos ir ierobežota kapacitāte, nu par kādiem superchargeriem uz katra stūra mēs varam sapņot? Pat ja pieņem, ka visi lādēsies mājās ar 11/22kw, pat tad mani māc šaubas, ka esošais tīkls to pavilks… vrb es kļūdos…
Offline
DeeCee
27. Jun 2023, 18:54 #4357

Kopš: 29. Jun 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 8997

Braucu ar: Tenere 700 un Procaliber


27 Jun 2023, 18:45:03 @Marex_FF6 rakstīja:
Objektīvi, piespiedu pāreja uz EV ir tupiks… gan jau kāds ir sarēķinājis cik būtu jāsaražo elektroenerģija lai kompensētu visu ICE naftas patēriņu… baidos, ka tur cipari nesastātos. Jau šobrīd sadales tīklam vairākos virzienos ir ierobežota kapacitāte, nu par kādiem superchargeriem uz katra stūra mēs varam sapņot? Pat ja pieņem, ka visi lādēsies mājās ar 11/22kw, pat tad mani māc šaubas, ka esošais tīkls to pavilks… vrb es kļūdos…


Objektīvi tavi argumenti ir ~ tie paši, kas bija kad no zirgiem pārkāpa uz auto

Vienīgā problemātiskā lieta ir materiāli bateriju ražošanai pēc esošās tehnoloģijas.

pa 20 gadiem var atjaunot tīklu un ievērojami celt elektroenerģijas ražošanas jaudas.
Offline
Mixzzz
27. Jun 2023, 20:40 #4358

Kopš: 09. May 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 2441

Braucu ar: e34 un e91 kuuc


27 Jun 2023, 15:38:02 @dsks rakstīja:

27 Jun 2023, 15:11:52 @Mixzzz rakstīja:

26 Jun 2023, 15:14:09 @XK220 rakstīja:

26 Jun 2023, 14:09:47 @Mizx rakstīja:

26 Jun 2023, 13:40:05 @XK220 rakstīja:
Nu tā arī ir, 90 pret 105 ir tie paši 15-20% lielāks patēriņš, tā būs arī iekšdedzes auto. Braucot uz 90 pēc gps un nekur nestājoties, Tu tos 370 būtu arī nobraucis.
Iekšdedzes motoram ar tilpumu zem litra būs 15-20% lielāks patēriņš. Normālam motoram tur minimāli paaugstināsies apgriezieni un patēriņa pieaugumu nepamanīsi.

ICE ļoti apuveni rāda atlikumu nobraukumam, EV to sarēķina krietni precīzāk pēc pēdējiem braucieniem. Pamēģini ar ICE nobtraukt vienādus maršrutus noresetojot trip meter, izbrauc ar 90 pēc gps lietojot kruīzu un pirms apdzīvotām vietām atmetot pedāli nevis bremzējot un pamēģini braukt uz 105 un apdzīt lēnākos, regulāri lietot bremzes tā vietā lai palaistu nedaudz brīvgaitu un tur tie 10-15% salasīsies. EV ar retiem izņēmumiem atlikušais nobraukums nemelo, vienkārši ICE ir tik liela rezerve, ka tie procenti braucot agresīvāk ir vienaldzīgi.
Tie tavi mistiskie 20% atšķirība man bija 95 vietā maucot uz 130 jeb citiem vārdiem, no 5l uz 6l patēriņš. Šobrīd lai jautri pabrauktu pa šoseju ar EV tad vajag max lielāko bateriju kkādām teslām, lai pat LV robežās tiktu līdz gala mērķim bez hotdogiem pa ceļam.

Vēl nav pienācis tas moments, kad EV ir līdzvērtīgs ICE. Bet jūs tik pērciet, kad nākamo reizi pirkšu EV, tad cerams jau būs norm attīstījušies uz priekšu


Kādēļ domā, ka EL attīstīsies max range virzienā? Tik pat labi attīstīties baterijas, tās būs uz pusi mazākas/vieglākas un range paliks tas pats. Iespējams paliks pie esošā range, bet max attīstīs uzlādes punktus komplektā ar hotdogiem, lai max biežāk Tu aizostu hotdoga smaku un vairāk kāpostu tērētu
Nu tad vilkshu ice auto max garumā...
Offline
Mixzzz
27. Jun 2023, 20:42 #4359

Kopš: 09. May 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 2441

Braucu ar: e34 un e91 kuuc


27 Jun 2023, 18:54:27 @DeeCee rakstīja:

27 Jun 2023, 18:45:03 @Marex_FF6 rakstīja:
Objektīvi, piespiedu pāreja uz EV ir tupiks… gan jau kāds ir sarēķinājis cik būtu jāsaražo elektroenerģija lai kompensētu visu ICE naftas patēriņu… baidos, ka tur cipari nesastātos. Jau šobrīd sadales tīklam vairākos virzienos ir ierobežota kapacitāte, nu par kādiem superchargeriem uz katra stūra mēs varam sapņot? Pat ja pieņem, ka visi lādēsies mājās ar 11/22kw, pat tad mani māc šaubas, ka esošais tīkls to pavilks… vrb es kļūdos…


Objektīvi tavi argumenti ir ~ tie paši, kas bija kad no zirgiem pārkāpa uz auto

Vienīgā problemātiskā lieta ir materiāli bateriju ražošanai pēc esošās tehnoloģijas.

pa 20 gadiem var atjaunot tīklu un ievērojami celt elektroenerģijas ražošanas jaudas.
Varētu...Tāpat kā pa pēdējiem 30 gadiem varēja atjaunot tīklu utt, bet vēl joprojām visur trūkst jauda.
Offline
DeeCee
27. Jun 2023, 20:53 #4360

Kopš: 29. Jun 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 8997

Braucu ar: Tenere 700 un Procaliber

neesmu dzirdējis ka LV kaut kur konkrēti trūktu pieslēguma jaudas, ražot varētu vairāk, bet grūti tādā NIMBY valstī.

Par range, kāda jēga virs 600~1000km celt, tā pat neviens saprātīgs cilvēks vairāk vienā piegājienā nebrauks un arī ICE lielākas bākas neliek

[ Šo ziņu laboja DeeCee, 27 Jun 2023, 20:54:40 ]

Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo