Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 104 viesi un 12 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
Output
08. Jun 2024, 09:56 #6021

Kopš: 02. Jan 2017

Ziņojumi: 462

Braucu ar: G20


08 Jun 2024, 08:07:54 @abyss rakstīja:
Pašreiz gan uzmanību pievērsa hyundai/nissan pa 16k-18k. Ar lielakām baterijām range ziemā solās būt virs 200km. Dzīvoju dzīvoklī, nekādas infrastruktūras nav un netaisos par to domāt. Viss taču jau ir, chargeri visās malās

Vairāk domāju vai baterijai vienalga, ka principā tiks lietota tikai auksta. Pašreiz šo necilo mērķi veic fabia, bet rūsa liek uzdot šādus neērtus jautājumus...


Domāju šī tev ir īstā lapa:
https://kursors.lv/category/auto-moto-jaunumi/kursors-lv-lietota-elektroauto-eksperiments/

Skutelis (ne tas kurš komiķis) nopirka lietotu Hyundai EV. Dzīvoja dzīvoklī bez sava lādētāja. Tagad gan laikam ieviesa.

Bet nu vari plasīt par viņa dienām un nedienām.
Offline
kkas
08. Jun 2024, 09:59 #6022

Kopš: 22. Apr 2008

Ziņojumi: 9021

Braucu ar: zviedru ledusskapi


08 Jun 2024, 08:34:03 @abyss rakstīja:

08 Jun 2024, 08:14:42 @martins_usars rakstīja:
Noteikti, iepist 16 pakas nobrauktā lūznī būs veiksminieka stāsts Fabias metināšana točno izmaksās dārgāk.

P.S.
Esi ievērojis, ka šī topika EV ambasadori šos sapņus pērk jaunus? Izņemot velokaspiču, bet tur ir cits stāsts un viņam 3 tačkas.


Ok, ok. Mans jautājums gan bija nedaudz cits.

Paldies par atbildi. To jau saprotu tāpēc tika pirks kaut kas max vienkāršs.

Bet jā, tagad gan man arī rodas jautājums kāpēc šeit neviens neslavina lietotus ev? 4-5 gadi taču nekas nav mašīnai. Baterijai range 80-90%, elektromotori knapi iebraukti. 2x lētāk kā jauni. Šķiet pārk labi, lai būtu taisnība


Tapēc ka nabagi nepērk EV. Cik daudz vidējo latviešu var atļauties auto pa 20-25k? Turklāt kā otro. Powerā brauc ar jauniem ev
Offline
GirtzB
08. Jun 2024, 10:07 #6023

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 22021

Braucu ar: 2x(R6+LSD)


08 Jun 2024, 05:46:19 @ezis_ rakstīja:
Nesen rakstiju ka pazistamie brauc ar EV škodiaku un vis esot labi.. Tad nu vairs nav labi...
Pirmais kas paradijas , uzsakot braukt atpakaļgaita tads ka pisaks dilers bola acis visu izpeta un pasaka ka problemu neredz, neatrod,turpini braukt.

Šis reizēm Bornam pēc ilgākas stāvēšanas novērots. Šie ir auto ar elektrisko stāvbremzi un trumuļiem aizmugurē, attiecīgi manuprāt izskaidrojums ir triviāls - uzlikas pielīp pie trumuļa un tā kā tās ir vienlaicīgi arī darba bremzes tad to jūt vairāk kā ar kaut ko, kam "turmulis" tikai stāvbremzei.
Risinājums - biežāk jābrauc ...

-----------------
Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE
Offline
ezis_
08. Jun 2024, 10:17 #6024

Kopš: 13. May 2017

Ziņojumi: 1212

Braucu ar: T@C- R6 un citiem


08 Jun 2024, 10:07:52 @GirtzB rakstīja:

08 Jun 2024, 05:46:19 @ezis_ rakstīja:
Nesen rakstiju ka pazistamie brauc ar EV škodiaku un vis esot labi.. Tad nu vairs nav labi...
Pirmais kas paradijas , uzsakot braukt atpakaļgaita tads ka pisaks dilers bola acis visu izpeta un pasaka ka problemu neredz, neatrod,turpini braukt.

Šis reizēm Bornam pēc ilgākas stāvēšanas novērots. Šie ir auto ar elektrisko stāvbremzi un trumuļiem aizmugurē, attiecīgi manuprāt izskaidrojums ir triviāls - uzlikas pielīp pie trumuļa un tā kā tās ir vienlaicīgi arī darba bremzes tad to jūt vairāk kā ar kaut ko, kam "turmulis" tikai stāvbremzei.
Risinājums - biežāk jābrauc ...
Normals izskaidrojums Es to visu labi zinu , ar tehniku kramejos no berna kajas
Bet es nelienu nekur kas ir dileris un zem garantijas un pat netaisos tur meklet kur ir proba.
Offline
1986
08. Jun 2024, 11:16 #6025

Kopš: 25. Jan 2015

Ziņojumi: 294

Braucu ar: 3 dāmām un ar V8


08 Jun 2024, 08:34:03 @abyss rakstīja:

08 Jun 2024, 08:14:42 @martins_usars rakstīja:
Noteikti, iepist 16 pakas nobrauktā lūznī būs veiksminieka stāsts Fabias metināšana točno izmaksās dārgāk.

P.S.
Esi ievērojis, ka šī topika EV ambasadori šos sapņus pērk jaunus? Izņemot velokaspiču, bet tur ir cits stāsts un viņam 3 tačkas.


Ok, ok. Mans jautājums gan bija nedaudz cits.

Paldies par atbildi. To jau saprotu tāpēc tika pirks kaut kas max vienkāršs.

Bet jā, tagad gan man arī rodas jautājums kāpēc šeit neviens neslavina lietotus ev? 4-5 gadi taču nekas nav mašīnai. Baterijai range 80-90%, elektromotori knapi iebraukti. 2x lētāk kā jauni. Šķiet pārk labi, lai būtu taisnība


Apbēdināšu ar faktiem - 3 gadus saimniecībā tika izmantots i3, kas tika nopirkts 4 gadus vecs. Pēc septiņiem gadiem auto joprojām tikpat labi ripo un nekādu bēdu. Pa 3 gadiem remontu izmaksas apaļa 0.
Vēl ir 9 gadus veca Tesla ar nobraukumu jau tuvu 200k, nesen interes pēc uztaisīja baterijas atlikuma testu - 86% atlikums. Baterija origināla, ja kas. Jā, pie superchargeriem gan salīdzinoši maz lādējusies. Tesla gan prasīgāka uz piekares remontiem, tur ik pa laikam kaut kas tika darīts, bet tur Rīgas ceļi pie vainas, nevis auto. Detaļu izmaksas pilnīgi adekvātas, nekas īpaši dārgāks piekarē nav.
Tā kā kamēr vieni runā par un ap, citi brauc ar EV, gan ar jaunu, gan lietotu.
Paša viedoklis par elektroauto - kā vienīgais auto noteikti jāizvērtē (braukšanas paradumi un vajadzības), kā otrais saimniecībā nekad vairs ICE, tikai un vienīgi EV. To saku ar visu to, ka dzīve 2 vietās strap pagalmu un dzīvokli, un savu saules paneļu nav.
Offline
martins_usars
08. Jun 2024, 11:27 #6026

Kopš: 01. May 2023

Ziņojumi: 1026

Braucu ar: BMW 530i, VW Passat 2.0TDI, AR Giulia 2.0T

Tizls jautājums tam vēl nepieradušai publikai. Vai Latvijā drīkst pāri balkonam pārmest pagarinātāju un novilkt līdz auto, kas ir noparkots ielas malā? Loģiski, ka vads šķērso ietvi. Rietumeiropā dzīvojamos rajonos vadi no wallboxiem uz auto iet pāri ietvēm, taču mums cilvēkiem daudz kas traucē. Vai to maz drīkst? Es esmu ar mieru pārdot alfu un vietā nopirkt kaut kādu elektrogolfu, ja es viņu varu lādēt kā telefonu - kaut kā nebūt pie daudzdzīvokļu mājas, kur EV uzlādes stāvvietā nav un nebūs. Toties man ir balkons uz ielas pusi. Tas ir kolhozs + var pa nakti sagriezt. 100% visādi kebabus vedoši kebabi un nixx pa nakti brauks par velti lādēties, vai bomži salaidīs vadus uz īso, lai izšauj korķus. Kā cīnīties pret to? Braukt un lādēt publiskajās lādētavās vai viršos ir debīli. Pagājšmēnes es pasātā iepildīju 60L 10. maijā un 980km vēlāk 29. maijā es pildījos atkal. Negribu katru dienu braukt uz viršiem vai rimi, lai tur torčītu pie vada kā lohs. Ir varianti? Ja ir, tad es nododu ICE, respektu un krāmēšanu, lai pilnībā pievērstos santīmu pišanai

[ Šo ziņu laboja martins_usars, 08 Jun 2024, 11:28:38 ]

Offline
1986
08. Jun 2024, 11:28 #6027

Kopš: 25. Jan 2015

Ziņojumi: 294

Braucu ar: 3 dāmām un ar V8

Tagad vecām Teslām bateriju var nomainīt pa 2,5-3k. Kādas izmaksas ir ja 3 litru dīzeļbembim plīst ķēdes, nav gadījumā 2x lielākas?
Offline
e34
08. Jun 2024, 11:38 #6028

Kopš: 11. Feb 2004

Ziņojumi: 3991

Braucu ar: e53 is; Simply cleveri; Honda XL


08 Jun 2024, 11:28:00 @1986 rakstīja:
Tagad vecām Teslām bateriju var nomainīt pa 2,5-3k. Kādas izmaksas ir ja 3 litru dīzeļbembim plīst ķēdes, nav gadījumā 2x lielākas?


Parādi kur un kādai Teslai var bateriju nomainīt pa 3k? Dumš
Offline
1986
08. Jun 2024, 11:49 #6029

Kopš: 25. Jan 2015

Ziņojumi: 294

Braucu ar: 3 dāmām un ar V8


08 Jun 2024, 11:38:12 @e34 rakstīja:

08 Jun 2024, 11:28:00 @1986 rakstīja:
Tagad vecām Teslām bateriju var nomainīt pa 2,5-3k. Kādas izmaksas ir ja 3 litru dīzeļbembim plīst ķēdes, nav gadījumā 2x lielākas?


Parādi kur un kādai Teslai var bateriju nomainīt pa 3k? Dumš


S sākuma modelim ap 3k, model 3 modelim ap 6-7k.
Interesēties vari sāk ar Liepāju un paturpini leišos.
Protams ne jaunu, lietotu, pārlasītu ar garantiju. Bet brauksi atkal daudzus gadus bez bēdu.
Offline
e34
08. Jun 2024, 12:01 #6030

Kopš: 11. Feb 2004

Ziņojumi: 3991

Braucu ar: e53 is; Simply cleveri; Honda XL


08 Jun 2024, 11:49:33 @1986 rakstīja:

08 Jun 2024, 11:38:12 @e34 rakstīja:

08 Jun 2024, 11:28:00 @1986 rakstīja:
Tagad vecām Teslām bateriju var nomainīt pa 2,5-3k. Kādas izmaksas ir ja 3 litru dīzeļbembim plīst ķēdes, nav gadījumā 2x lielākas?


Parādi kur un kādai Teslai var bateriju nomainīt pa 3k? Dumš


S sākuma modelim ap 3k, model 3 modelim ap 6-7k.
Interesēties vari sāk ar Liepāju un paturpini leišos.
Protams ne jaunu, lietotu, pārlasītu ar garantiju. Bet brauksi atkal daudzus gadus bez bēdu.


Nu redz. Par tiem daudzajiem gadiem bez bēdu es neesmu pārliecināts. Sanāk, ka dīzeļbembim, kuram plīsa ķēdes, tās un visu, kas plīšanas rezultātā ir noliekts, arī var likt lietotu pa lēto.

[ Šo ziņu laboja e34, 08 Jun 2024, 12:02:08 ]

Offline
martins_usars
08. Jun 2024, 12:03 #6031

Kopš: 01. May 2023

Ziņojumi: 1026

Braucu ar: BMW 530i, VW Passat 2.0TDI, AR Giulia 2.0T

Tas "ilgus gadus pa lēto" izklausās pēc elpojošiem dīzeļmotoriem, egr un dpf off
Offline
1986
08. Jun 2024, 12:06 #6032

Kopš: 25. Jan 2015

Ziņojumi: 294

Braucu ar: 3 dāmām un ar V8


08 Jun 2024, 12:01:37 @e34 rakstīja:

08 Jun 2024, 11:49:33 @1986 rakstīja:

08 Jun 2024, 11:38:12 @e34 rakstīja:

08 Jun 2024, 11:28:00 @1986 rakstīja:
Tagad vecām Teslām bateriju var nomainīt pa 2,5-3k. Kādas izmaksas ir ja 3 litru dīzeļbembim plīst ķēdes, nav gadījumā 2x lielākas?


Parādi kur un kādai Teslai var bateriju nomainīt pa 3k? Dumš


S sākuma modelim ap 3k, model 3 modelim ap 6-7k.
Interesēties vari sāk ar Liepāju un paturpini leišos.
Protams ne jaunu, lietotu, pārlasītu ar garantiju. Bet brauksi atkal daudzus gadus bez bēdu.


Nu redz. Par tiem daudzajiem gadiem bez bēdu es neesmu pārliecināts. Sanāk, ka dīzeļbembim, kuram plīsa ķēdes, tās un visu, kas plīšanas rezultātā ir noliekts, arī var likt lietotu pa lēto.


Labi, labi, pierunāji! Turpināšu baidīties no MEGA dārgām baterijām, kuras jāmaina EV jau uzreiz pēc 3-5 gadiem...
Offline
bum_bumz
08. Jun 2024, 12:44 #6033

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 6552

Braucu ar: E34


08 Jun 2024, 09:13:18 @martins_usars rakstīja:

širmīt, jebal, tā aprīties, ka sestdienas rītā nefilmē bazaru runa ir par 16-18 tūkstošus vērtiem, lietotiem elektro-sapņiem. etron ir krietni dārgāks. vispār sāk rasties vaibs, ka esi profesionāls virtuālo miljonu bīdītājs

Tev jau tākā vajadzētu 'rubīt', kas širmis ir par putnu
Offline
abyss
08. Jun 2024, 13:29 #6034

Kopš: 26. Jun 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 8036

Braucu ar: e39 523

Nez, greenmotors ļoti atsaucīgi. Pieņēmēji arī tehniski saprot mašīnu. Pēdējā garantijas dienās nomainīja stūres statni .

Bet par EV apmēram skaidrs, ka manam scenārijam derētu, paldies poweram
Offline
HiJaCKeR
08. Jun 2024, 13:49 #6035

Kopš: 04. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 4556

Braucu ar: BMW E90 330i

VW palielinājis investīcijas iekšdedzes dzinēju izstrādē
Offline
XK220
08. Jun 2024, 14:43 #6036

Kopš: 26. Dec 2015

Ziņojumi: 3250

Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu


08 Jun 2024, 10:07:52 @GirtzB rakstīja:

08 Jun 2024, 05:46:19 @ezis_ rakstīja:
Nesen rakstiju ka pazistamie brauc ar EV škodiaku un vis esot labi.. Tad nu vairs nav labi...
Pirmais kas paradijas , uzsakot braukt atpakaļgaita tads ka pisaks dilers bola acis visu izpeta un pasaka ka problemu neredz, neatrod,turpini braukt.

Šis reizēm Bornam pēc ilgākas stāvēšanas novērots. Šie ir auto ar elektrisko stāvbremzi un trumuļiem aizmugurē, attiecīgi manuprāt izskaidrojums ir triviāls - uzlikas pielīp pie trumuļa un tā kā tās ir vienlaicīgi arī darba bremzes tad to jūt vairāk kā ar kaut ko, kam "turmulis" tikai stāvbremzei.
Risinājums - biežāk jābrauc ...

Jap, man šis pats bija Konai - suporti ierūsējuši
Offline
smudo
08. Jun 2024, 22:21 #6037

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3561

Braucu ar: 944T & Cayman & G05 & 330iX


07 Jun 2024, 22:24:59 @Locis rakstīja:

07 Jun 2024, 17:37:51 @Marex_FF6 rakstīja:
Degradāciju var ļoti vienkārši "novērot" vai noteikt, piefiksē cik tev šodien km parāda range un paskaties pēc gada. Ja +/- tas pats, tad degradācija ir niecīga. Pa lielam pieredze parāda, ka lādējot tikai mājās ar 11kw degradācija 5 gados ir tuvu nullei. Ir vairāki paziņas, kam batt tests jaguāram un teslai ir šo apstiprinājis. Būs jāsaņemās kādreiz pašam uztaisīt testu, nekad neatliek laika, jo tam tomēr jāvelta diezgan laiks.

Tās baterijas degradējās laikā ietekmē vai no padarītā darba ? Ja reiz tiek pieminēti gadi,tad gribēju precizet. Paldies!


Degradācija nav lineāra - sākumā lielāka un pēc tam samazinās. Galvenie degradācijas veicinātāji ir uzlādes cikli, baterijas pilna uzlāde vai pilna izlāde un augstas t baterijā. Tādēļ karstos klimatos vai apstākļos, kur baterija pakļautas augstām t, tās kopumā degradējas ātrāk un LV klimats tādā ziņa pateicīgs. Līdz ar to arī EV ar labu heat management baterijas kalpos ilgāk.

Ja ir LFP baterija, tad tās ir super noturīgas pret degradāciju un daļa no augstāk minētā uz tām neattiecas.
Offline
shmurger
13. Jun 2024, 01:12 #6038

Kopš: 15. Oct 2007

Ziņojumi: 12767

Braucu ar: xc40

https://x.com/xx17965797n/status/18005866689548...bR_5rIuzK9ZzYVAA
Offline
DimanC
13. Jun 2024, 12:13 #6039

Kopš: 07. Jan 2004

Ziņojumi: 319

Braucu ar: elektrību


13 Jun 2024, 01:12:37 @shmurger rakstīja:
https://x.com/xx17965797n/status/18005866689548...bR_5rIuzK9ZzYVAA
jā, un?
Esi ievērojis, ka DUS'i nevar darboties bez elektrības? Aizej, nofilmē, kā pie Cirkuļa pienāk elektrības vadi. Būsi tik-tok slavenība

šī ziņa, manuprāt, apspriesta. Kad grid'ā amerikas nomaļā vietā pietrūkst jaudas (tīkla pārslodze vai remontdarbi), tur palīdz mobilais ģenerators. Tā nav normalitāte, bet gan izņēmums.

Ja šādā situācijā nevarētu uzlādēties vispār, cietējs būtu gan klients, gan kompānija. Bēdīgāk, ka ICE mašīnām analogs backup (no elektrības ģenerēt degvielu) nav iespējams.

[ Šo ziņu laboja DimanC, 13 Jun 2024, 12:14:11 ]

Offline
XK220
13. Jun 2024, 12:40 #6040

Kopš: 26. Dec 2015

Ziņojumi: 3250

Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu

Klau, ielieciet kāds to bildi ar 2h lohu rindu pie staķika ziemā -20 grādos kad degvielai uzlika 15 centu atlaidi lai tie e46 muļķi apklust vienreiz
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo