Autors | Ziņojums |
DeeCee | 17. Mar 2023, 17:06 |
#4141
|
|
 Kopš: 29. Jun 2007
No: Rīga
Ziņojumi: 8570
Braucu ar: Tenere 700 un Procaliber
| Ar tā laika EURO standartiem ICE tā pat būs nereāli uztaisīt vai nereāli sūdi un tās mākslīgās degvielas ražošana ir pieteikami resursietilpīga, lai būtu lolnauveerc |
Offline | |
|
V_Riks | 17. Mar 2023, 17:44 |
#4142
|
|
 Kopš: 26. Jun 2017
No: Rīga
Ziņojumi: 1383
Braucu ar: 1488
| Dabūt kobaltu iekš Kongo nav resurietilpīgi?  |
Offline | |
|
Mizx | 17. Mar 2023, 17:53 |
#4143
|
|
 Kopš: 26. Apr 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 5004
Braucu ar:
|
17 Mar 2023, 17:06:26 @DeeCee rakstīja:
Ar tā laika EURO standartiem ICE tā pat būs nereāli uztaisīt vai nereāli sūdi un tās mākslīgās degvielas ražošana ir pieteikami resursietilpīga, lai būtu lolnauveerc
man kaut kā prātā, ka EURO standartu griesti jau ir sasniegti, ka vairāk nekādu augstāku nebūs un nu jau diskutē vai vispār pēdējais līmenis vispār ir pamatoti izvirzīts. |
Offline | |
|
|
smudo  | 17. Mar 2023, 18:53 |
#4144
|
|
 Kopš: 18. Jan 2015
Ziņojumi: 2965
Braucu ar: 944T & Cayman
|
17 Mar 2023, 17:53:19 @Mizx rakstīja:
17 Mar 2023, 17:06:26 @DeeCee rakstīja:
Ar tā laika EURO standartiem ICE tā pat būs nereāli uztaisīt vai nereāli sūdi un tās mākslīgās degvielas ražošana ir pieteikami resursietilpīga, lai būtu lolnauveerc
man kaut kā prātā, ka EURO standartu griesti jau ir sasniegti, ka vairāk nekādu augstāku nebūs un nu jau diskutē vai vispār pēdējais līmenis vispār ir pamatoti izvirzīts.
Ja, ta ir. No EURO7 atteicas, jo auto razotaji pateica PN. Tas ko zalie politiki gribeja, lidzinajas zinatniskajai fantastikai un vienkarsi nebutu lietderigi ko tadu vispar meginat attistit, nemot vera ka mainstream paries uz EV jebkura gadijuma. Paliks pie EURO6, bet nedaudz stingraki tie standarti vel paliks.[ Šo ziņu laboja smudo, 17 Mar 2023, 18:54:33 ] |
Offline | |
|
RaL | 17. Mar 2023, 20:45 |
#4145
|
|
 Kopš: 23. Jul 2006
No: Rīga
Ziņojumi: 3074
Braucu ar: kruīzu
|
17 Mar 2023, 18:53:46 @smudo rakstīja:
17 Mar 2023, 17:53:19 @Mizx rakstīja:
17 Mar 2023, 17:06:26 @DeeCee rakstīja:
Ar tā laika EURO standartiem ICE tā pat būs nereāli uztaisīt vai nereāli sūdi un tās mākslīgās degvielas ražošana ir pieteikami resursietilpīga, lai būtu lolnauveerc
man kaut kā prātā, ka EURO standartu griesti jau ir sasniegti, ka vairāk nekādu augstāku nebūs un nu jau diskutē vai vispār pēdējais līmenis vispār ir pamatoti izvirzīts.
Ja, ta ir. No EURO7 atteicas, jo auto razotaji pateica PN. Tas ko zalie politiki gribeja, lidzinajas zinatniskajai fantastikai un vienkarsi nebutu lietderigi ko tadu vispar meginat attistit, nemot vera ka mainstream paries uz EV jebkura gadijuma. Paliks pie EURO6, bet nedaudz stingraki tie standarti vel paliks.
Vai tad atcēla? Vēl pavisam nesen lasīju, ka 2025. Gada jūnijā stāsies spēkā...
Benzīnam nekas nemainīsies, bet dīzelim būs jāizpilda tās pašas normas, kas benzīnam (ja pareizi atceros, šobrīd dīzelim atļauti ~3 reizes lielāki izmeši).
Nu un motoram jāiekļaujas normas 200k vai 10gadi nevis 100k un 5 gadi ka šobrīd. Un vēl bremzēm tur kaut kādas normas ievieš, kas nav bijušas līdz šim |
Offline | |
|
smudo  | 17. Mar 2023, 21:58 |
#4146
|
|
 Kopš: 18. Jan 2015
Ziņojumi: 2965
Braucu ar: 944T & Cayman
|
17 Mar 2023, 20:45:49 @RaL rakstīja:
Vai tad atcēla? Vēl pavisam nesen lasīju, ka 2025. Gada jūnijā stāsies spēkā...
Benzīnam nekas nemainīsies, bet dīzelim būs jāizpilda tās pašas normas, kas benzīnam (ja pareizi atceros, šobrīd dīzelim atļauti ~3 reizes lielāki izmeši).
Nu un motoram jāiekļaujas normas 200k vai 10gadi nevis 100k un 5 gadi ka šobrīd. Un vēl bremzēm tur kaut kādas normas ievieš, kas nav bijušas līdz šim
Tev taisnība - ar 2025. gada vasaru būs EURO7, bet tas nav EURO7, kas bija plānots pirms tam, kur bija doma, ka izmešus čekos online režīmā visu laiku (kas notiektos braukšanas apstākļos padarītu to izpildi tuvu neiespējamu - piemēram, velkot kalnā smagu piekabi pie max slodzes) + būs būtiski samazinājumi.
Pašreizējā priekšlikumā tiek pielīdzināti dīzeļa un benzīna izmešu rādītāji pie zemākās robežos, bet praksē liela daļa rādītāju bija identiska (piemēram, DI benzīnam un dīzelim ir identiski mikro daļiņu standarti jau tagad). NOx dīzelim tiks samazināts no 0,080gr/km uz 0,060g/km (pielīdzinot benzīnam). CO savukārt, diesel paliek kā bija, bet benzīnam būs jāsamazina uz 0,5 gr/km, kas jau sen ir dīzeļa standarts.
Lielākās izmaiņas diesel ir tas, ka HC būs jāsamazina uz nulli, kā benzīnam, no esošajiem aptuveni 0,1g uz 1/km.
Un sistēmai jākalpo 2 reizes ilgāk (5g un 100k km vietā 10g un 200k km), ko čekos on board sistēma un metīs brīdinājumu panelī, ja kas izies ārpus parametriem (tagad pie EURO6 arī tādas jau ir). EK prognozē, ka tas sadārdzinās jaunu auto pa 90 līdz 150 EUR. Testu apstākļus nedaudz sarežģīs tuvāk real life smagiem apstākļiem. Nu un vēl kā jau teici, būs arī standarti bremžu klučiem un riepām + būs jāmonitorē EV bateriju degradāciju. |
Offline | |
|
RaL | 17. Mar 2023, 22:36 |
#4147
|
|
 Kopš: 23. Jul 2006
No: Rīga
Ziņojumi: 3074
Braucu ar: kruīzu
| Es tad laikam kaut kādu stipri vienkāršotu aprakstu lasīju 
Apkopojot visu, ja pareizi saprotu, tad vēl 12 gadus varēs nopirkt jaunus ICE auto, kas nebūs būtiski atšķirīgi vai nenormāli piegriezti no ekoloģijas viedokļa salīdzinot ar esošajiem. Un pārēja uz elektriskajiem līdz ar to notiks pakāpeniskāk |
Offline | |
|
Mizx | 17. Mar 2023, 22:46 |
#4148
|
|
 Kopš: 26. Apr 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 5004
Braucu ar:
| Vēl iespējamas kaut kādas pārmaiņas, jo nav pat runa tikai par finanšu pusi, bet vispār paspēt nodrošināt visu atbilstību šādām prasībām. Jaunākie secinājumi ir apmēram tādi:
"The Euro 7/VII legislative package will likely not be ready before mid-end 2024, especially considering the long list of additional tests it covers. The proposed implementation dates – July 2025 for cars and vans and July 2027 for heavy-duty vehicles – are unrealistic, given the huge number of vehicle models and variants that need to be developed, engineered, tested and type approved before then." |
Offline | |
|
DeeCee | 18. Mar 2023, 07:34 |
#4149
|
|
 Kopš: 29. Jun 2007
No: Rīga
Ziņojumi: 8570
Braucu ar: Tenere 700 un Procaliber
| Pieļauju ka samazināti euro7 un atteikšanās no tālākiem bija saistīti ar plāniem atbrīvoties no ice ikdienas transportā pēc 35.
Kad tiks galā ar bateriju tehnoloģiju, no ICE būs tik pat liela jēga kā no zirgiem. Labāk domāt kā taisīt interesantus ICE, nevis turēt ICE pie sistēmas. |
Offline | |
|
4525 | 20. Mar 2023, 14:51 |
#4150
|
|
Kopš: 22. Jan 2018
Ziņojumi: 62
Braucu ar:
| ESVE sienas lādētājam ir iebūvēts ''Residual-current device'' Un 2 varianti A- iekļauts cenā un B +165 eur jāpiemaksā.
Kāds varētu paskaidrot atšķirību un kādos gadījumos kurš variants jāizvēlas?
Vietējais pārdevējs rausta plecus - gribi pērc, negribi nepērc. |
Offline | |
|
josi | 20. Mar 2023, 15:27 |
#4151
|
|
 Kopš: 24. May 2002
No: Sigulda
Ziņojumi: 2871
Braucu ar: Ne-BMW
| Kas ir ESVE 
Cik noprotams, tad runa varētu būt par noplūdes automātu, taču ir pārāk maz informācijas lai ko saprastu.
|
Offline | |
|
4525 | 20. Mar 2023, 15:33 |
#4152
|
|
Kopš: 22. Jan 2018
Ziņojumi: 62
Braucu ar:
|
20 Mar 2023, 15:27:24 @josi rakstīja:
Kas ir ESVE 
Cik noprotams, tad runa varētu būt par noplūdes automātu, taču ir pārāk maz informācijas lai ko saprastu.
Sorry EVSE laikam pareizi saucās.
tik daudz es pats sapratu, ka tā ir noplūdes aizsardzība, bet kas varētu būt A un B
https://shop.evtun.com/product/accelev-v2-8kw-2-phase/ |
Offline | |
|
josi | 20. Mar 2023, 15:56 |
#4153
|
|
 Kopš: 24. May 2002
No: Sigulda
Ziņojumi: 2871
Braucu ar: Ne-BMW
| A tipa noplūdes automāts ir domāts tikai maiņstrāvai, B tips - maiņstrāvai un līdzstrāvai, tātad tādā teorētiskā scenārijā, kad pašā EV saiet uz īso lādētājs un tas iedod atpakaļ vadā pilnu akumulatoru spriegumu, A tipa automāts to nespēs detektēt.
|
Offline | |
|
4525 | 20. Mar 2023, 16:05 |
#4154
|
|
Kopš: 22. Jan 2018
Ziņojumi: 62
Braucu ar:
| Ko tieši viņš varētu pasargāt? mašīnu no sadegšanas vai lādētāju?
Ir vērts maksāt tos 165 eur un mēģināt sūtīt no Polijas? Latvijā piedāvā tikai A tipu. |
Offline | |
|
EmWe  | 20. Mar 2023, 22:08 |
#4155
|
|
 Kopš: 02. Dec 2003
Ziņojumi: 1403
Braucu ar: Swedishmetal
| Vēl viens AKMENS EV dārziņā. Lietota EV pirkšana paliek vēl apšaubāmāka.  |
Offline | |
|
DeeCee | 20. Mar 2023, 22:26 |
#4156
|
|
 Kopš: 29. Jun 2007
No: Rīga
Ziņojumi: 8570
Braucu ar: Tenere 700 un Procaliber
|
20 Mar 2023, 22:08:29 @EmWe rakstīja:
Vēl viens AKMENS EV dārziņā. Lietota EV pirkšana paliek vēl apšaubāmāka. 
lietota ev pirkšana paliek drošāka, ja tiek normāli sekots norakstīšanai, nebūs tirgū visādi frankenšteini.
Problēma ir pārstrādē un lietotu auto pieejamībā. Tā ir ka tesla un daži grib ražot mobilos, ko pēc max 5 gadiem met ārā, nevis auto, ko lietos 20 gadus. jauno tehnoloģiju problēmas tās palaižot plašā lietošanā. |
Offline | |
|
Samsasi | 20. Mar 2023, 22:29 |
#4157
|
|
 Kopš: 01. Nov 2014
Ziņojumi: 2121
Braucu ar:
|
20 Mar 2023, 22:26:17 @DeeCee rakstīja:
20 Mar 2023, 22:08:29 @EmWe rakstīja:
Vēl viens AKMENS EV dārziņā. Lietota EV pirkšana paliek vēl apšaubāmāka. 
lietota ev pirkšana paliek drošāka, ja tiek normāli sekots norakstīšanai, nebūs tirgū visādi frankenšteini.
Problēma ir pārstrādē un lietotu auto pieejamībā. Tā ir ka tesla un daži grib ražot mobilos, ko pēc max 5 gadiem met ārā, nevis auto, ko lietos 20 gadus. jauno tehnoloģiju problēmas tās palaižot plašā lietošanā.
uztaisīs baterijai droshaaku būri nekā draiverim |
Offline | |
|
DimanC | 20. Mar 2023, 23:26 |
#4158
|
|
Kopš: 07. Jan 2004
Ziņojumi: 271
Braucu ar: elektrību
|
20 Mar 2023, 14:51:31 @4525 rakstīja:
ESVE sienas lādētājam ir iebūvēts ''Residual-current device'' Un 2 varianti A- iekļauts cenā un B +165 eur jāpiemaksā.
Kāds varētu paskaidrot atšķirību un kādos gadījumos kurš variants jāizvēlas?
Vietējais pārdevējs rausta plecus - gribi pērc, negribi nepērc.
tad, atvainojos, nafig pirkt no pārdevēja, kuram nav kompetences un neuzticies?
jāskatās konkrētās valsts prasības.
Latvijā "visiem viss pofig", karsē Schuko rozetes ar 16A, aci nepamirkšķinot, un atzīst to kā labāko lādēšanas metodi 
Norvēģijā B tipa drošinātājs ir obligāts (ja nav uzlādes stacijā, tad skapī), citādāk apdrošinātāji vai inspekcijas var lielas bumbas piekārt.
Kā citur - interesējies pie vietējiem elektriķiem.
Piemēram, kkāds NZ specifisks raksts: https://www.evnex.com/articles/ev-charging-and-type-b-rcds |
Offline | |
|
R_S | 25. Mar 2023, 20:43 |
#4159
|
|
 Kopš: 08. Jul 2010
No: Jūrmala
Ziņojumi: 734
Braucu ar: nākotnes klasiku
| Vai pie mums, Latvijā, ir kāds atbalsts vai priekšrocība ievedot un reģistrējot EV no ne EU valsts vai arī muita + reģsitrācija kā jebkuram auto? |
Offline | |
|
smudo  | 25. Mar 2023, 22:35 |
#4160
|
|
 Kopš: 18. Jan 2015
Ziņojumi: 2965
Braucu ar: 944T & Cayman
|
25 Mar 2023, 20:43:27 @R_S rakstīja:
Vai pie mums, Latvijā, ir kāds atbalsts vai priekšrocība ievedot un reģistrējot EV no ne EU valsts vai arī muita + reģsitrācija kā jebkuram auto?
Par registraciju nezinu, bet muitas likmes ir harmonizetas ES limeni un Latvija (vai cita vaksts atseviski) tur neko nevar ipasi ietekmet. |
Offline | |
|