Online

Pašreiz BMWPower skatās 41 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties



Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
DeeCee
17. Mar 2023, 17:06 #4141

Kopš: 29. Jun 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 8570

Braucu ar: Tenere 700 un Procaliber

Ar tā laika EURO standartiem ICE tā pat būs nereāli uztaisīt vai nereāli sūdi un tās mākslīgās degvielas ražošana ir pieteikami resursietilpīga, lai būtu lolnauveerc
Offline
V_Riks
17. Mar 2023, 17:44 #4142

Kopš: 26. Jun 2017

No: Rīga

Ziņojumi: 1383

Braucu ar: 1488

Dabūt kobaltu iekš Kongo nav resurietilpīgi?
Offline
Mizx
17. Mar 2023, 17:53 #4143

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 5004

Braucu ar:


17 Mar 2023, 17:06:26 @DeeCee rakstīja:
Ar tā laika EURO standartiem ICE tā pat būs nereāli uztaisīt vai nereāli sūdi un tās mākslīgās degvielas ražošana ir pieteikami resursietilpīga, lai būtu lolnauveerc
man kaut kā prātā, ka EURO standartu griesti jau ir sasniegti, ka vairāk nekādu augstāku nebūs un nu jau diskutē vai vispār pēdējais līmenis vispār ir pamatoti izvirzīts.
Offline
smudo
17. Mar 2023, 18:53 #4144

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 2965

Braucu ar: 944T & Cayman


17 Mar 2023, 17:53:19 @Mizx rakstīja:

17 Mar 2023, 17:06:26 @DeeCee rakstīja:
Ar tā laika EURO standartiem ICE tā pat būs nereāli uztaisīt vai nereāli sūdi un tās mākslīgās degvielas ražošana ir pieteikami resursietilpīga, lai būtu lolnauveerc
man kaut kā prātā, ka EURO standartu griesti jau ir sasniegti, ka vairāk nekādu augstāku nebūs un nu jau diskutē vai vispār pēdējais līmenis vispār ir pamatoti izvirzīts.


Ja, ta ir. No EURO7 atteicas, jo auto razotaji pateica PN. Tas ko zalie politiki gribeja, lidzinajas zinatniskajai fantastikai un vienkarsi nebutu lietderigi ko tadu vispar meginat attistit, nemot vera ka mainstream paries uz EV jebkura gadijuma. Paliks pie EURO6, bet nedaudz stingraki tie standarti vel paliks.

[ Šo ziņu laboja smudo, 17 Mar 2023, 18:54:33 ]

Offline
RaL
17. Mar 2023, 20:45 #4145

Kopš: 23. Jul 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3074

Braucu ar: kruīzu


17 Mar 2023, 18:53:46 @smudo rakstīja:

17 Mar 2023, 17:53:19 @Mizx rakstīja:

17 Mar 2023, 17:06:26 @DeeCee rakstīja:
Ar tā laika EURO standartiem ICE tā pat būs nereāli uztaisīt vai nereāli sūdi un tās mākslīgās degvielas ražošana ir pieteikami resursietilpīga, lai būtu lolnauveerc
man kaut kā prātā, ka EURO standartu griesti jau ir sasniegti, ka vairāk nekādu augstāku nebūs un nu jau diskutē vai vispār pēdējais līmenis vispār ir pamatoti izvirzīts.


Ja, ta ir. No EURO7 atteicas, jo auto razotaji pateica PN. Tas ko zalie politiki gribeja, lidzinajas zinatniskajai fantastikai un vienkarsi nebutu lietderigi ko tadu vispar meginat attistit, nemot vera ka mainstream paries uz EV jebkura gadijuma. Paliks pie EURO6, bet nedaudz stingraki tie standarti vel paliks.


Vai tad atcēla? Vēl pavisam nesen lasīju, ka 2025. Gada jūnijā stāsies spēkā...
Benzīnam nekas nemainīsies, bet dīzelim būs jāizpilda tās pašas normas, kas benzīnam (ja pareizi atceros, šobrīd dīzelim atļauti ~3 reizes lielāki izmeši).
Nu un motoram jāiekļaujas normas 200k vai 10gadi nevis 100k un 5 gadi ka šobrīd. Un vēl bremzēm tur kaut kādas normas ievieš, kas nav bijušas līdz šim
Offline
smudo
17. Mar 2023, 21:58 #4146

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 2965

Braucu ar: 944T & Cayman


17 Mar 2023, 20:45:49 @RaL rakstīja:
Vai tad atcēla? Vēl pavisam nesen lasīju, ka 2025. Gada jūnijā stāsies spēkā...
Benzīnam nekas nemainīsies, bet dīzelim būs jāizpilda tās pašas normas, kas benzīnam (ja pareizi atceros, šobrīd dīzelim atļauti ~3 reizes lielāki izmeši).
Nu un motoram jāiekļaujas normas 200k vai 10gadi nevis 100k un 5 gadi ka šobrīd. Un vēl bremzēm tur kaut kādas normas ievieš, kas nav bijušas līdz šim


Tev taisnība - ar 2025. gada vasaru būs EURO7, bet tas nav EURO7, kas bija plānots pirms tam, kur bija doma, ka izmešus čekos online režīmā visu laiku (kas notiektos braukšanas apstākļos padarītu to izpildi tuvu neiespējamu - piemēram, velkot kalnā smagu piekabi pie max slodzes) + būs būtiski samazinājumi.

Pašreizējā priekšlikumā tiek pielīdzināti dīzeļa un benzīna izmešu rādītāji pie zemākās robežos, bet praksē liela daļa rādītāju bija identiska (piemēram, DI benzīnam un dīzelim ir identiski mikro daļiņu standarti jau tagad). NOx dīzelim tiks samazināts no 0,080gr/km uz 0,060g/km (pielīdzinot benzīnam). CO savukārt, diesel paliek kā bija, bet benzīnam būs jāsamazina uz 0,5 gr/km, kas jau sen ir dīzeļa standarts.

Lielākās izmaiņas diesel ir tas, ka HC būs jāsamazina uz nulli, kā benzīnam, no esošajiem aptuveni 0,1g uz 1/km.

Un sistēmai jākalpo 2 reizes ilgāk (5g un 100k km vietā 10g un 200k km), ko čekos on board sistēma un metīs brīdinājumu panelī, ja kas izies ārpus parametriem (tagad pie EURO6 arī tādas jau ir). EK prognozē, ka tas sadārdzinās jaunu auto pa 90 līdz 150 EUR. Testu apstākļus nedaudz sarežģīs tuvāk real life smagiem apstākļiem. Nu un vēl kā jau teici, būs arī standarti bremžu klučiem un riepām + būs jāmonitorē EV bateriju degradāciju.
Offline
RaL
17. Mar 2023, 22:36 #4147

Kopš: 23. Jul 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3074

Braucu ar: kruīzu

Es tad laikam kaut kādu stipri vienkāršotu aprakstu lasīju
Apkopojot visu, ja pareizi saprotu, tad vēl 12 gadus varēs nopirkt jaunus ICE auto, kas nebūs būtiski atšķirīgi vai nenormāli piegriezti no ekoloģijas viedokļa salīdzinot ar esošajiem. Un pārēja uz elektriskajiem līdz ar to notiks pakāpeniskāk
Offline
Mizx
17. Mar 2023, 22:46 #4148

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 5004

Braucu ar:

Vēl iespējamas kaut kādas pārmaiņas, jo nav pat runa tikai par finanšu pusi, bet vispār paspēt nodrošināt visu atbilstību šādām prasībām. Jaunākie secinājumi ir apmēram tādi:
"The Euro 7/VII legislative package will likely not be ready before mid-end 2024, especially considering the long list of additional tests it covers. The proposed implementation dates – July 2025 for cars and vans and July 2027 for heavy-duty vehicles – are unrealistic, given the huge number of vehicle models and variants that need to be developed, engineered, tested and type approved before then."
Offline
DeeCee
18. Mar 2023, 07:34 #4149

Kopš: 29. Jun 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 8570

Braucu ar: Tenere 700 un Procaliber

Pieļauju ka samazināti euro7 un atteikšanās no tālākiem bija saistīti ar plāniem atbrīvoties no ice ikdienas transportā pēc 35.

Kad tiks galā ar bateriju tehnoloģiju, no ICE būs tik pat liela jēga kā no zirgiem. Labāk domāt kā taisīt interesantus ICE, nevis turēt ICE pie sistēmas.
Offline
4525
20. Mar 2023, 14:51 #4150

Kopš: 22. Jan 2018

Ziņojumi: 62

Braucu ar:

ESVE sienas lādētājam ir iebūvēts ''Residual-current device'' Un 2 varianti A- iekļauts cenā un B +165 eur jāpiemaksā.
Kāds varētu paskaidrot atšķirību un kādos gadījumos kurš variants jāizvēlas?
Vietējais pārdevējs rausta plecus - gribi pērc, negribi nepērc.
Offline
josi
20. Mar 2023, 15:27 #4151

Kopš: 24. May 2002

No: Sigulda

Ziņojumi: 2871

Braucu ar: Ne-BMW

Kas ir ESVE
Cik noprotams, tad runa varētu būt par noplūdes automātu, taču ir pārāk maz informācijas lai ko saprastu.
Offline
4525
20. Mar 2023, 15:33 #4152

Kopš: 22. Jan 2018

Ziņojumi: 62

Braucu ar:


20 Mar 2023, 15:27:24 @josi rakstīja:
Kas ir ESVE
Cik noprotams, tad runa varētu būt par noplūdes automātu, taču ir pārāk maz informācijas lai ko saprastu.



Sorry EVSE laikam pareizi saucās.
tik daudz es pats sapratu, ka tā ir noplūdes aizsardzība, bet kas varētu būt A un B

https://shop.evtun.com/product/accelev-v2-8kw-2-phase/
Offline
josi
20. Mar 2023, 15:56 #4153

Kopš: 24. May 2002

No: Sigulda

Ziņojumi: 2871

Braucu ar: Ne-BMW

A tipa noplūdes automāts ir domāts tikai maiņstrāvai, B tips - maiņstrāvai un līdzstrāvai, tātad tādā teorētiskā scenārijā, kad pašā EV saiet uz īso lādētājs un tas iedod atpakaļ vadā pilnu akumulatoru spriegumu, A tipa automāts to nespēs detektēt.
Offline
4525
20. Mar 2023, 16:05 #4154

Kopš: 22. Jan 2018

Ziņojumi: 62

Braucu ar:

Ko tieši viņš varētu pasargāt? mašīnu no sadegšanas vai lādētāju?
Ir vērts maksāt tos 165 eur un mēģināt sūtīt no Polijas? Latvijā piedāvā tikai A tipu.
Offline
EmWe
20. Mar 2023, 22:08 #4155

Kopš: 02. Dec 2003

Ziņojumi: 1403

Braucu ar: Swedishmetal

Vēl viens AKMENS EV dārziņā. Lietota EV pirkšana paliek vēl apšaubāmāka.
Offline
DeeCee
20. Mar 2023, 22:26 #4156

Kopš: 29. Jun 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 8570

Braucu ar: Tenere 700 un Procaliber


20 Mar 2023, 22:08:29 @EmWe rakstīja:
Vēl viens AKMENS EV dārziņā. Lietota EV pirkšana paliek vēl apšaubāmāka.


lietota ev pirkšana paliek drošāka, ja tiek normāli sekots norakstīšanai, nebūs tirgū visādi frankenšteini.

Problēma ir pārstrādē un lietotu auto pieejamībā. Tā ir ka tesla un daži grib ražot mobilos, ko pēc max 5 gadiem met ārā, nevis auto, ko lietos 20 gadus. jauno tehnoloģiju problēmas tās palaižot plašā lietošanā.
Offline
Samsasi
20. Mar 2023, 22:29 #4157

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 2121

Braucu ar:


20 Mar 2023, 22:26:17 @DeeCee rakstīja:

20 Mar 2023, 22:08:29 @EmWe rakstīja:
Vēl viens AKMENS EV dārziņā. Lietota EV pirkšana paliek vēl apšaubāmāka.


lietota ev pirkšana paliek drošāka, ja tiek normāli sekots norakstīšanai, nebūs tirgū visādi frankenšteini.

Problēma ir pārstrādē un lietotu auto pieejamībā. Tā ir ka tesla un daži grib ražot mobilos, ko pēc max 5 gadiem met ārā, nevis auto, ko lietos 20 gadus. jauno tehnoloģiju problēmas tās palaižot plašā lietošanā.


uztaisīs baterijai droshaaku būri nekā draiverim
Offline
DimanC
20. Mar 2023, 23:26 #4158

Kopš: 07. Jan 2004

Ziņojumi: 271

Braucu ar: elektrību


20 Mar 2023, 14:51:31 @4525 rakstīja:
ESVE sienas lādētājam ir iebūvēts ''Residual-current device'' Un 2 varianti A- iekļauts cenā un B +165 eur jāpiemaksā.
Kāds varētu paskaidrot atšķirību un kādos gadījumos kurš variants jāizvēlas?
Vietējais pārdevējs rausta plecus - gribi pērc, negribi nepērc.
tad, atvainojos, nafig pirkt no pārdevēja, kuram nav kompetences un neuzticies?

jāskatās konkrētās valsts prasības.
Latvijā "visiem viss pofig", karsē Schuko rozetes ar 16A, aci nepamirkšķinot, un atzīst to kā labāko lādēšanas metodi
Norvēģijā B tipa drošinātājs ir obligāts (ja nav uzlādes stacijā, tad skapī), citādāk apdrošinātāji vai inspekcijas var lielas bumbas piekārt.

Kā citur - interesējies pie vietējiem elektriķiem.

Piemēram, kkāds NZ specifisks raksts: https://www.evnex.com/articles/ev-charging-and-type-b-rcds
Offline
R_S
25. Mar 2023, 20:43 #4159

Kopš: 08. Jul 2010

No: Jūrmala

Ziņojumi: 734

Braucu ar: nākotnes klasiku

Vai pie mums, Latvijā, ir kāds atbalsts vai priekšrocība ievedot un reģistrējot EV no ne EU valsts vai arī muita + reģsitrācija kā jebkuram auto?
Offline
smudo
25. Mar 2023, 22:35 #4160

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 2965

Braucu ar: 944T & Cayman


25 Mar 2023, 20:43:27 @R_S rakstīja:
Vai pie mums, Latvijā, ir kāds atbalsts vai priekšrocība ievedot un reģistrējot EV no ne EU valsts vai arī muita + reģsitrācija kā jebkuram auto?


Par registraciju nezinu, bet muitas likmes ir harmonizetas ES limeni un Latvija (vai cita vaksts atseviski) tur neko nevar ipasi ietekmet.
Offline

Moderatori: AV, BigArchi, Czars, GirtzB, Jagr, Lafter, PERFS, Puxxx, SteelRat, VLD, linda, noisex, zzips