Online

Pašreiz BMWPower skatās 91 viesi un 21 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
RaL
17. Mar 2023, 22:36 #4121

Kopš: 23. Jul 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3373

Braucu ar: kruīzu

Es tad laikam kaut kādu stipri vienkāršotu aprakstu lasīju
Apkopojot visu, ja pareizi saprotu, tad vēl 12 gadus varēs nopirkt jaunus ICE auto, kas nebūs būtiski atšķirīgi vai nenormāli piegriezti no ekoloģijas viedokļa salīdzinot ar esošajiem. Un pārēja uz elektriskajiem līdz ar to notiks pakāpeniskāk
Offline
Mizx
17. Mar 2023, 22:46 #4122

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 5730

Braucu ar:

Vēl iespējamas kaut kādas pārmaiņas, jo nav pat runa tikai par finanšu pusi, bet vispār paspēt nodrošināt visu atbilstību šādām prasībām. Jaunākie secinājumi ir apmēram tādi:
"The Euro 7/VII legislative package will likely not be ready before mid-end 2024, especially considering the long list of additional tests it covers. The proposed implementation dates – July 2025 for cars and vans and July 2027 for heavy-duty vehicles – are unrealistic, given the huge number of vehicle models and variants that need to be developed, engineered, tested and type approved before then."
Offline
DeeCee
18. Mar 2023, 07:34 #4123

Kopš: 29. Jun 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 9264

Braucu ar: Tenere 700 un Procaliber

Pieļauju ka samazināti euro7 un atteikšanās no tālākiem bija saistīti ar plāniem atbrīvoties no ice ikdienas transportā pēc 35.

Kad tiks galā ar bateriju tehnoloģiju, no ICE būs tik pat liela jēga kā no zirgiem. Labāk domāt kā taisīt interesantus ICE, nevis turēt ICE pie sistēmas.
Offline
4525
20. Mar 2023, 14:51 #4124

Kopš: 22. Jan 2018

Ziņojumi: 82

Braucu ar:

ESVE sienas lādētājam ir iebūvēts ''Residual-current device'' Un 2 varianti A- iekļauts cenā un B +165 eur jāpiemaksā.
Kāds varētu paskaidrot atšķirību un kādos gadījumos kurš variants jāizvēlas?
Vietējais pārdevējs rausta plecus - gribi pērc, negribi nepērc.
Offline
josi
20. Mar 2023, 15:27 #4125

Kopš: 24. May 2002

No: Sigulda

Ziņojumi: 3014

Braucu ar: Ne-BMW

Kas ir ESVE
Cik noprotams, tad runa varētu būt par noplūdes automātu, taču ir pārāk maz informācijas lai ko saprastu.
Offline
4525
20. Mar 2023, 15:33 #4126

Kopš: 22. Jan 2018

Ziņojumi: 82

Braucu ar:


20 Mar 2023, 15:27:24 @josi rakstīja:
Kas ir ESVE
Cik noprotams, tad runa varētu būt par noplūdes automātu, taču ir pārāk maz informācijas lai ko saprastu.



Sorry EVSE laikam pareizi saucās.
tik daudz es pats sapratu, ka tā ir noplūdes aizsardzība, bet kas varētu būt A un B

https://shop.evtun.com/product/accelev-v2-8kw-2-phase/
Offline
josi
20. Mar 2023, 15:56 #4127

Kopš: 24. May 2002

No: Sigulda

Ziņojumi: 3014

Braucu ar: Ne-BMW

A tipa noplūdes automāts ir domāts tikai maiņstrāvai, B tips - maiņstrāvai un līdzstrāvai, tātad tādā teorētiskā scenārijā, kad pašā EV saiet uz īso lādētājs un tas iedod atpakaļ vadā pilnu akumulatoru spriegumu, A tipa automāts to nespēs detektēt.
Offline
4525
20. Mar 2023, 16:05 #4128

Kopš: 22. Jan 2018

Ziņojumi: 82

Braucu ar:

Ko tieši viņš varētu pasargāt? mašīnu no sadegšanas vai lādētāju?
Ir vērts maksāt tos 165 eur un mēģināt sūtīt no Polijas? Latvijā piedāvā tikai A tipu.
Offline
EmWe
20. Mar 2023, 22:08 #4129

Kopš: 02. Dec 2003

Ziņojumi: 1439

Braucu ar:

Vēl viens AKMENS EV dārziņā. Lietota EV pirkšana paliek vēl apšaubāmāka.
Offline
DeeCee
20. Mar 2023, 22:26 #4130

Kopš: 29. Jun 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 9264

Braucu ar: Tenere 700 un Procaliber


20 Mar 2023, 22:08:29 @EmWe rakstīja:
Vēl viens AKMENS EV dārziņā. Lietota EV pirkšana paliek vēl apšaubāmāka.


lietota ev pirkšana paliek drošāka, ja tiek normāli sekots norakstīšanai, nebūs tirgū visādi frankenšteini.

Problēma ir pārstrādē un lietotu auto pieejamībā. Tā ir ka tesla un daži grib ražot mobilos, ko pēc max 5 gadiem met ārā, nevis auto, ko lietos 20 gadus. jauno tehnoloģiju problēmas tās palaižot plašā lietošanā.
Offline
Samsasi
20. Mar 2023, 22:29 #4131

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 3604

Braucu ar:


20 Mar 2023, 22:26:17 @DeeCee rakstīja:

20 Mar 2023, 22:08:29 @EmWe rakstīja:
Vēl viens AKMENS EV dārziņā. Lietota EV pirkšana paliek vēl apšaubāmāka.


lietota ev pirkšana paliek drošāka, ja tiek normāli sekots norakstīšanai, nebūs tirgū visādi frankenšteini.

Problēma ir pārstrādē un lietotu auto pieejamībā. Tā ir ka tesla un daži grib ražot mobilos, ko pēc max 5 gadiem met ārā, nevis auto, ko lietos 20 gadus. jauno tehnoloģiju problēmas tās palaižot plašā lietošanā.


uztaisīs baterijai droshaaku būri nekā draiverim
Offline
DimanC
20. Mar 2023, 23:26 #4132

Kopš: 07. Jan 2004

Ziņojumi: 302

Braucu ar: elektrību


20 Mar 2023, 14:51:31 @4525 rakstīja:
ESVE sienas lādētājam ir iebūvēts ''Residual-current device'' Un 2 varianti A- iekļauts cenā un B +165 eur jāpiemaksā.
Kāds varētu paskaidrot atšķirību un kādos gadījumos kurš variants jāizvēlas?
Vietējais pārdevējs rausta plecus - gribi pērc, negribi nepērc.
tad, atvainojos, nafig pirkt no pārdevēja, kuram nav kompetences un neuzticies?

jāskatās konkrētās valsts prasības.
Latvijā "visiem viss pofig", karsē Schuko rozetes ar 16A, aci nepamirkšķinot, un atzīst to kā labāko lādēšanas metodi
Norvēģijā B tipa drošinātājs ir obligāts (ja nav uzlādes stacijā, tad skapī), citādāk apdrošinātāji vai inspekcijas var lielas bumbas piekārt.

Kā citur - interesējies pie vietējiem elektriķiem.

Piemēram, kkāds NZ specifisks raksts: https://www.evnex.com/articles/ev-charging-and-type-b-rcds
Offline
R_S
25. Mar 2023, 20:43 #4133

Kopš: 08. Jul 2010

No: Jūrmala

Ziņojumi: 759

Braucu ar: nākotnes klasiku

Vai pie mums, Latvijā, ir kāds atbalsts vai priekšrocība ievedot un reģistrējot EV no ne EU valsts vai arī muita + reģsitrācija kā jebkuram auto?
Offline
smudo
25. Mar 2023, 22:35 #4134

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3505

Braucu ar: 944T & Cayman & G05 & 330iX


25 Mar 2023, 20:43:27 @R_S rakstīja:
Vai pie mums, Latvijā, ir kāds atbalsts vai priekšrocība ievedot un reģistrējot EV no ne EU valsts vai arī muita + reģsitrācija kā jebkuram auto?


Par registraciju nezinu, bet muitas likmes ir harmonizetas ES limeni un Latvija (vai cita vaksts atseviski) tur neko nevar ipasi ietekmet.
Offline
gacciZm
28. Mar 2023, 01:54 #4135

Kopš: 06. Sep 2011

No: Bauska

Ziņojumi: 490

Braucu ar: 314


Jau drīzumā Rīgas naksnīgajās ielās.
Offline
ozo
08. Apr 2023, 22:02 #4136

Kopš: 27. Oct 2005

Ziņojumi: 18824

Braucu ar: Braucu ar

Mājas 25A spriegums pietiek, lai lādētu auto no wallbox ar max jaudu?
Offline
wl
08. Apr 2023, 22:07 #4137

Kopš: 08. Mar 2009

Ziņojumi: 805

Braucu ar: bmw


08 Apr 2023, 22:02:08 @ozo rakstīja:
Mājas 25A spriegums pietiek, lai lādētu auto no wallbox ar max jaudu?


Atkarīgs no tā, cik Tev pašam jaudīgs wallbox un kādi citi patērētāji mājā ir. Vienreiz pieslēgsi un būs zināms - sit korķus ārā vai nesit
Offline
AigarsV
08. Apr 2023, 22:09 #4138

Kopš: 26. May 2003

Ziņojumi: 441

Braucu ar:

Varbūt jāsāk ar fāžu skaitu
Offline
ozo
08. Apr 2023, 23:12 #4139

Kopš: 27. Oct 2005

Ziņojumi: 18824

Braucu ar: Braucu ar

3, protams.
Offline
Maxis
08. Apr 2023, 23:32 #4140

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 10080

Braucu ar: F30 ‘19

Long story short (kadreiz saņemšos un plašāk izklāstīšu): Jau 3 mēn ikdienas gaitās braucu ar EV, dienā nobraucu ~ 70-100km, lādēju ar “parasto” mājas ladētāju no rozetee un tikai 1x bija situācija, kad būtu wallbox “prasījies” (un to atrisināju ar 15min lādēšanos emobi stacijā centrā).
Droši vien, ka wallbox par skādi nebūtu, bet ar maniem nobraucajamiem gabaliem nudien līdz šim tā nav bijusi problēma
Lai tos 700€ atpelnītu, diezgan ilgan laikam (un/vai neikdienšķam “grafikam” jābūt) jāpaiet, lai to naudu atpelnītu. Tā ka, manuprāt, tas nav must-have pirms ev iegādes (vēl pavisam nesen pats tā uzskatīju )
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo