Online

Pašreiz BMWPower skatās 88 viesi un 21 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
Lauva
08. Feb 2016, 11:03 #161

Kopš: 19. Apr 2005

Ziņojumi: 686

Braucu ar: VW Polo 1.7 SDI 1998.

Izklaides pēc iedomāsimies, ka kāds uzdāvina Tesla Model S 90D ar 90 kWh bateriju un iespēju ar vienu uzlādi nobraukt 550 km. Pieņemsim arī, ka uzlāde notiek bez jebkādiem enerģijas zudumiem (ha, ha!); šobrīd 1 kWh elektroenerģijas cena ir ap 15 centiem, tātad pilna baterijas uzlāde maksā ~13,50 eiro. Pārrēķinot izmaksās uz 100 km, iegūstam, ka tās ir ap 2,45 eiro. Vai tas tiešām atmaksājas, kaut vai rēķinot degvielas izmaksās?
Saprotams, ziemas apstākļos Teslas range ievērojami samazinās, tādēļ izmaksas par 100 km pieaug līdz vismaz 3,00-3,50 eiro. Ņemot vērā, ka dīzeļdegvielas litra cena šobrīd svārstās ap 90 centiem un mazs 3-cilindru dīzelītis, izmantojot ekobraukšanas paņēmienus, tērē ap 3,-3,5 l/100 km, piemērā minētā Tesla Model S sanāk pat dārgāka par, teiksim, Kia Rio 1.1 CRDi.
Braucot ar Teslu sportiski, izmaksas būs vēl augstākas.
Tātad, ignorējot sākotnējās investīcijas (elektroauto ir nesalīdzināmi dārgāki), vienalga iegūstam, ka maza tilpuma ekonomisks dīzeļdzinējs ir lētāks par elektroauto.
Kāds, lūdzu, man varētu paskaidrot, KĀDS IR IEGUVUMS NO ELEKTROAUTO IEGĀDES!?
Offline
Laoshi
08. Feb 2016, 11:06 #162

Kopš: 01. Aug 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 17948

Braucu ar:


08 Feb 2016, 11:03:13 Lauva rakstīja:
Izklaides pēc


Pirms Tu izklaidējies, salīdzini līdzīgas veiktspējas auto Tesla un sprāgonis dīzelis, muahahahā
Offline
Lauva
08. Feb 2016, 11:17 #163

Kopš: 19. Apr 2005

Ziņojumi: 686

Braucu ar: VW Polo 1.7 SDI 1998.


08 Feb 2016, 11:06:15 Laoshi rakstīja:

Pirms Tu izklaidējies, salīdzini līdzīgas veiktspējas auto Tesla un sprāgonis dīzelis, muahahahā


Piekrītu, ka Tesla ir ātrs auto sprintā 0-100 km/h, taču, lai elektrodzinējs attīstītu maksimālo jaudu, nepieciešama milzu strāva, bet fizikas likumus (bateriju iekšējo pretestību) neviens nav atcēlis, tādēļ bateriju paka uzkarst. Lieki piebilst, ka "dragojot" ar elektroauto, tā baterijas ilgi nedzīvo.
Tesla ir tikai galējs piemērs. Ja salīdzinātu Nissan Leaf ar maza tilpuma dīzeli, izmaksu ziņā vienalga dīzelis uzvarētu.
Offline
bliss1
08. Feb 2016, 11:29 #164

Kopš: 17. Dec 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 552

Braucu ar:

Kia Rio vs Tesla Model S
Objektīvāk ņem kādu VW UP vai ko tādu.
Offline
Hirschenhof
08. Feb 2016, 12:28 #165

Kopš: 07. May 2013

Ziņojumi: 657

Braucu ar: SL 500

80% uzlāde ar 6.6 Kw iekārtu max. 2 stundas, maksāja papildus 1k EUR apmēram. Ja pa taisno no guļamistabas rozetes, tad 6 stundas laikam bija
Offline
Chainsaw
08. Feb 2016, 12:31 #166

Kopš: 28. Oct 2006

Ziņojumi: 6436

Braucu ar: trimmeri

vispār norvēģi brauc ap 450km ziemā ar teslu
Offline
Hirschenhof
08. Feb 2016, 12:31 #167

Kopš: 07. May 2013

Ziņojumi: 657

Braucu ar: SL 500


08 Feb 2016, 11:03:13 Lauva rakstīja:
Kāds, lūdzu, man varētu paskaidrot, KĀDS IR IEGUVUMS NO ELEKTROAUTO IEGĀDES!?


To redzēs pēc gadiem, kārtīgi pielietojot TCO metodoloģiju. Pagaidām par agru ko teikt, lai būtu argumentēta pieredze.

Bet iespēja braukt SAB TRANS joslās ir OK, nodoklis ar nav, kādreiz planojās parkošanās ar zemāku maksu - daži sīkumi jau ir tīri OK.

Offline
juriz
08. Feb 2016, 12:34 #168

Kopš: 24. May 2002

No: Jūrmala

Ziņojumi: 2183

Braucu ar: būzu


08 Feb 2016, 11:03:13 Lauva rakstīja:
Kāds, lūdzu, man varētu paskaidrot, KĀDS IR IEGUVUMS NO ELEKTROAUTO IEGĀDES!?


Nav tur ne kas ekoloģisks, ne ekonomisks.

Jā, elektrība ir lēta, apkopes lētākas, jo nav jāmaina eļļas, siksnas utml. Vai tas atmaksājas - nē.

OK, valsts iedod subsīdiju, bet sanāk tā, ka kāds tagad vizinās uz visu pārējo rēķina, pie tam, vairākumam no tā nekāds labums.

Lētā elektrība tiek iegūta vai nu dedzinot fosilo, vai atomelektrostacijā. Ar elektroauto dūmu piesārņojums tiek pārnests un pie tam koncentrēts, citā vietā.

Aķiem nepieciešamais litijs ir dārgs (dārgākā lieta iekš elektroauto), utilizācija sūdīga. Litija ieguves laikā zeme tiek piemsēlota ne pa jokam. Iegūst to kurinot to pašu fosilo degvielu utml. Pie tam tas notiek valstīs, kur par ekoloģiju īpaši neaizdomājas.

Vienīgais eko risinājums būtu tāds, ka visus pēc iespējams pārsēdina uz sabiedrisko transportu, rada iespējams, ka cilvēki var dzīvot blakus darbam, arī viss pārējais ir pēc iespējas tuvāk. Pamatā visi pārvietojas ar kājām vai velo. Protams, utopija, bet, iespējams, kādreiz mēs būsim spiesti tā darīt, jo nebūs vairs fosilā enerģija, bet pārējā būs nežēlīgi dārga.

Nē, es neesmu ne zaļš, ne kāds cits.
Offline
422167
08. Feb 2016, 13:11 #169

Kopš: 04. Aug 2014

Ziņojumi: 1942

Braucu ar: liektajiem diskiem

nu veel cerot uz halavno paarvietosanos vajag atcereeties taadu lietu kaa akciizi un pvn, no kaa barojaas valsts.
Sodien ja pareizi saprotu iegaazot baakaa benju vai diizeli par 100 e tu praktiski pusi atdod akciizee un PVN(0,40*1,21 sanaak ap 0,50€). Nu tur +- bendza/diizelis bet ap to videeji laikam.
Ja tu gaazee, tad jau tu esi legaals pushaljavsciks, kas aizbrauc ar tiem pasiem litriem praktiski tikpat taalu, bet budzetaa atdod skiet apmeeram uz pusi mazaak(palabojiet ja kluudos).(iipasi komiski sajaa sakaraa ir tie gaazeetaaji, kuri skali breec ka jaamaksaa nodokli lai aarstiem un skolotaajiem tiek, bet pasi izmanto sito legaalo skirbu lai nemaksaatu)
T.i. ja visi saaks braukt uz gaazi, akciizee no degvielas ieneemumi buus /2, ja visi saaks braukt uz elektriibu, nebuus vispaar so ieneemumu.
Valstij attieciigi naaksies so neienemto kaapostu panemt kautkaa savaadaak, un tas buutu tikai godiigi piesaistiit sos nod nobrauktajiem kilometriem, neatkariigi, vai tu brauc ar bendzu, diizeli, vai elektriibu(ganjau ka taa naakotnee buus).
Ideja ir- ja tu paarvietojies, tad:
-taisi bizi(brauc uz sanci kautvai) un taatad maksaa par tiem kas netaisa
-brauc uz daacu/ciemos/ekskursijaa, taatad maksaa par so ekstru
Karoce taa haljava nebuus muuziiga ja valsts neizdomaas kaa citaa veidaa aizlaapiit radusos caurumu(neienemto nodokli par paarvietosanos)
Offline
Arsmens
08. Feb 2016, 14:38 #170

Kopš: 28. Jun 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 13305

Braucu ar: Trim durvīm

Nu grib atstāt fosilo otrā plānā un attīsta otru iespējamāko alternatīvu Elektrība visreālākā, tāpēc arī to sāk attīstīt, dotēt, dot atvieglojumus tiem, kas ar savu maciņu nobalso.

Saprotams, kad būs vairāk elektro kā benzo, efekts būs panākts un nekādi atvieglojumi vairs nebūs, visus EX numurus noliks pie vietas un no sabtransu joslām padzīs, nodokļus iekasēs un vēl pa virsu uzkarinās, jo jāsolidarizējas ar tiem izpūtējniekiem

Kur izdevīgums elektro? Tīri sausā kapeika, kas ietaupās uz kilometru, brauc ar klusu nākotnes skaņu un baudi vienmērīgu, labu griezi bez ātrumkārbas iejaukšanās, DUS tavā pagalmā, darbā, pie lielveikala.
Imho pietiekoši bonusi, lai tuvākā nākotnē būtu ņemams!
Offline
Lauva
08. Feb 2016, 14:44 #171

Kopš: 19. Apr 2005

Ziņojumi: 686

Braucu ar: VW Polo 1.7 SDI 1998.


08 Feb 2016, 14:38:49 Arsmens rakstīja:

Kur izdevīgums elektro? Tīri sausā kapeika, kas ietaupās uz kilometru...

Jau aplēsām, ka elektroauto ekspluatācijas izmaksas ir salīdzināmas ar mazu dīzeļauto, neskaitot milzīgo atšķirību mašīnu cenā.

08 Feb 2016, 14:38:49 Arsmens rakstīja:

... brauc ar klusu nākotnes skaņu

Elektroauto ražotāji cenšas maksimāli samazināt auto masu, tādēļ skaņas izolācija ir visai bēdīga: vēja un riteņu trokšņi.

08 Feb 2016, 14:38:49 Arsmens rakstīja:

...DUS tavā pagalmā, darbā, pie lielveikala.

Jā, jāuzkavējas DUSā vismaz 8 h.
Offline
Arsmens
08. Feb 2016, 14:48 #172

Kopš: 28. Jun 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 13305

Braucu ar: Trim durvīm

vakars/nakts tā pat garāki par 8h. Darbā arī līdz apm 8h. Vietām ātrās uzlādes un teholoģijai attīstoties gan jau arī parastās uzlādes ātrums augs. Neredzu baigo probl
Offline
Lauva
08. Feb 2016, 14:58 #173

Kopš: 19. Apr 2005

Ziņojumi: 686

Braucu ar: VW Polo 1.7 SDI 1998.

Baterijas kapacitāte (pie konstanta sprieguma) atkarīgs no tā, cik daudz elektronu pārnests uzlādes procesā. Jo vairāk vēlamies pārnest laika vienībā, jo lielāka uzlāde strāva nepieciešama, Nelaime ir tāda, ka jebkurai baterijai ir iekšējā pretestība: uzlādējot un izlādējoties, tā sasilt. Ja vēlamies bateriju uzlādēt ļoti īsā laikā, jādod milzu strāva, bet litija jonu baterijas mēdz uzliesmot tādā gadījumā. Fundamentāli nav iespējams bateriju uzlādēt ātri.
Jebkurai baterijai ir noteikta tās energoietilpība: cik džoulus (kilovatstundas) enerģijas spēj akumulēt sevī 1 kg baterijas. Lieki piebilst, ka pat vislabākajiem akumulatoriem šis rādītājs ir zems, salīdzinot ar fosilajām degvielām.
Es drīzāk balsotu par ūdeņraža šūnu dzinēju, bet tur ir cita problēma - kā uzglabāt saspiestu ūdeņradi.
Citiem vārdiem sakot, labas alternatīvas fosilajām degvielām šobrīd nesaskatu.
Offline
juriz
08. Feb 2016, 15:38 #174

Kopš: 24. May 2002

No: Jūrmala

Ziņojumi: 2183

Braucu ar: būzu

Tikai tā elektrība kaut kur būs jārauj.
Atomstacijas ir sliktas, un tās slēdz. Cita avota, kur raut daudz un lētu elektrību nav. Teiksiet Saule? Nekā. Tā spīd tikai pa dienu. Un arī ne katru. Moš paspēs salādēties. Līniju no tālās saulainās zemes līdz mums neatvilks. Uzkrāt tādo apjomos, lai izlietotu pa nakti, arī nav nemaz tik vienkārši. Ar vēju līdzīgi, tik tur vispār nav skaidrs, kad un cik būs.
Ja vēl saules baterijas var kaut cik nemanāmi jau salikt uz esošo māju jumtiem, tad ar vēju ir traki, to ventilatoru nenoslēpsi.
Pie tam, arī tipa šie "zaļie" avoti ir jāsaražo, kas atkal nav nemaz tik zaļi.
Upes ar HESiem pa lielam jau aizbūvētas. Kaut ko jaunu būvēt, tur atkal "zaļie" būs priekšā.
Offline
jimbo
08. Feb 2016, 15:57 #175

Kopš: 24. Oct 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 211

Braucu ar: pilnu bāku


08 Feb 2016, 15:38:54 juriz rakstīja:
Tikai tā elektrība kaut kur būs jārauj.
Atomstacijas ir sliktas, un tās slēdz. Cita avota, kur raut daudz un lētu elektrību nav. Teiksiet Saule? Nekā. Tā spīd tikai pa dienu. Un arī ne katru. Moš paspēs salādēties. Līniju no tālās saulainās zemes līdz mums neatvilks. Uzkrāt tādo apjomos, lai izlietotu pa nakti, arī nav nemaz tik vienkārši. Ar vēju līdzīgi, tik tur vispār nav skaidrs, kad un cik būs.
Ja vēl saules baterijas var kaut cik nemanāmi jau salikt uz esošo māju jumtiem, tad ar vēju ir traki, to ventilatoru nenoslēpsi.
Pie tam, arī tipa šie "zaļie" avoti ir jāsaražo, kas atkal nav nemaz tik zaļi.
Upes ar HESiem pa lielam jau aizbūvētas. Kaut ko jaunu būvēt, tur atkal "zaļie" būs priekšā.


Tas, ka šodien nav risinājuma, nenozīmē, ka rīt nebūs. Atliek vien paskatīties cilvēces progresu pēdējo 10-20 gadu laikā, lai saprastu, ka viss mainās straujāk nekā mūsu prāts ļauj to aptvert
Offline
422167
08. Feb 2016, 16:16 #176

Kopš: 04. Aug 2014

Ziņojumi: 1942

Braucu ar: liektajiem diskiem

Vienalga sanaak haljavsciki peec manas logikas. Kaa valsts var man prasiit maksaat nodokljus no visiem ienaakumiem, ja vienlaikus viena dalja, kas gaazee, aizbrauc kur vajag nolocot nodokljos kaadu pusi, un veel viena dalja nemaksaa vispaar, bet piedevaam izmanto sabtransa joslas. Nemaz nerunaajot ja taas lamatas iegaade veel tiek subsideeta uz nodoklju maksaataaju reekina tad vispaar vaaks. Lai iet dillees man taads hokejs nav vajadziigs
Ja vajag eksperimenteet tad lai lieto valsts iestaazu autoparkam taas elektro lamatas kur probleema
Offline
ParaTr00per
08. Feb 2016, 16:29 #177

Kopš: 07. Oct 2005

Ziņojumi: 2048

Braucu ar: pakaļpiedziņas plastmasas spaini vai spaini bez vāka

skatos, lielākie elektro auto experti ir savākušies...

par šādiem cilvēkiem mūspusē kādreiz teica "dirš par jūru, dīķi nav redzējis"
Offline
XK220
08. Feb 2016, 18:24 #178

Kopš: 26. Dec 2015

Ziņojumi: 3168

Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu

Nav gluži elektroauto, bet princips no tā nemainās.

Esmu īpašnieks un lietoju bildē redzamos elektro aparātus. Abiem litija akumulatori, vienam 48v28Ah, otram 48v10Ah, jauda attiecīgi 1.5kW un 1kW, kas priekš to nelielās pašmasas ir daudz.



Saimniecībā vēl ir 2 iekšdedzes divriteņu aparāti, nerunājot par nemotorizētiem divriteņu aparātiem vai auto, tā, ka ar ko salīdzināt ir.
Elektrība uber alles, bet jāsaprot, ka visam ir savs pielietojums un teikt ka elektroauto slikts, jo 3 dienas gadā ir zem -20 un uz poliju pēc persila nevar aizbraukt ir LLP.
Gaidu lētāku Teslu un Teslas superchargerus, tad arī ikdienai elektroauto būs jāpievieno garāžai

Uz šo vasaru ir plānots uzbūvēt saules elektrostaciju, pagaidām ir nopirkti divi 50w paneļi, bet plānā to skaitu palielināt līdz ~20-30. Enerģija tiks krāta 12v 180Ah(2.16kWh) akumulatorā, kurš man stāv lieks. Var, protams akumulēt siltumā vai dot atpakaļ tīklā(nepieciešams speciāls līgums un skaitītājs), bet patestēšu ar akumulatoru, jo tas ienācās pilnīgi par brīvu.

[ Šo ziņu laboja XK220, 08 Feb 2016, 18:30:48 ]

Offline
DeeCee
08. Feb 2016, 18:25 #179

Kopš: 29. Jun 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 9264

Braucu ar: Tenere 700 un Procaliber


08 Feb 2016, 15:38:54 juriz rakstīja:
Teiksiet Saule? Nekā. Tā spīd tikai pa dienu. Un arī ne katru. Moš paspēs salādēties. Līniju no tālās saulainās zemes līdz mums neatvilks. Uzkrāt tādo apjomos, lai izlietotu pa nakti, arī nav nemaz tik vienkārši.


http://www.solarreserve.com/en/technology/molte...t-energy-storage


08 Feb 2016, 18:24:26 XK220 rakstīja:
Nav gluži elektroauto, bet princips no tā nemainās.

Esmu īpašnieks un lietoju bildē redzamos elektro aparātus. Abiem litija akumulatori, vienam 48v28Ah, otram 48v10Ah, jauda attiecīgi 1.5kW un 1kW, kas priekš to nelielās pašmasas ir daudz.

kā ar praktiskām lietām - izmaksas, nobraucamais attālums un uzlādes ilgums ?

[ Šo ziņu laboja DeeCee, 08 Feb 2016, 18:30:01 ]

Offline
XK220
08. Feb 2016, 18:38 #180

Kopš: 26. Dec 2015

Ziņojumi: 3168

Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu

Mazais sarkanais aparāts elektroenerģijā apēd ap 25 centi. Elektroenerģija ~17 centi par kWh, akumulatora ietilpība ~1.35kW, nobraukt var līdz 100Km braucot ar 30Km/h, bet nesēņojot uz 50-53(tā max ātrums līdz ierobežotājam) var nobraukt 50-60Km.
Šim aparātam ir reduktors ar 2 ātrumiem.
Otrajam aparātam ir direct drive, max ātrums apmēram tāds pats, taču tas ir nedaudz efektīvāks. Akumulatora ietilpība ~0.5kW, nobraukumu var aprēķināt un paspēlēties ar kalkulatoru šeit
http://www.miromax.lt/simulator/
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo