Online
Pašreiz BMWPower skatās 74 viesi un 19 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Elektroauto EV
Autors | Ziņojums |
Arturiks  | 28. May 2025, 20:38 |
#6821
|
|  Kopš: 01. Nov 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 9244
Braucu ar: 26 & 26 & 11
|
28 May 2025, 20:01:35 @RolandsK rakstīja:
Vēsture ir parādījusi, ka degvielas veids ir tiešā veidā politika=bizness, kad lielajiem spēlētājiem tādu vai citu iemeslu dēļ ir izdevīgi to virzīt. Pārējais viss ir tukša diršana, gan par ekoloģiju, gan visu pārējo.
Tāpēc arī sākumā tika lobēts benzīns, pēc tam dīzelis un tagad EV. Nevienam neinteresē mazo cilvēku domas un visam apakšā ir tikai un vienīgi bizness. Patērētāji ir tieši atkarīgi no lielo onkuļu spēlītēm. Tas, kas to nesaprot un noliedz, tas ir tups kā zābaks un ar tādu nav jēgas diskutēt.
Pag, tas netiek darīts, lai man sēžot uz drīzumā jaunsafistās dzirnavu ielas būtu svaigāks gaiss dzerot manu pusdienu latti?  | Online | | |
bum_bumz | 28. May 2025, 20:40 |
#6822
|
| Kopš: 05. Jan 2006
Ziņojumi: 7074
Braucu ar: E34
|
28 May 2025, 20:01:35 @RolandsK rakstīja:
Vēsture ir parādījusi, ka degvielas veids ir tiešā veidā politika=bizness, kad lielajiem spēlētājiem tādu vai citu iemeslu dēļ ir izdevīgi to virzīt. Pārējais viss ir tukša diršana, gan par ekoloģiju, gan visu pārējo.
Tāpēc arī sākumā tika lobēts benzīns, pēc tam dīzelis un tagad EV. Nevienam neinteresē mazo cilvēku domas un visam apakšā ir tikai un vienīgi bizness. Patērētāji ir tieši atkarīgi no lielo onkuļu spēlītēm. Tas, kas to nesaprot un noliedz, tas ir tups kā zābaks un ar tādu nav jēgas diskutēt.
Pareizi, tad jau sen Rīgā visi brauktu ar tramvajiem vai metro. Bez dīzeļakcīzes tā būs ar kautko jāaizvieto. 4eur/litrā jau paraus līdzi arī baltmaizi pa 4 eur.
5-6K eiro par lietotu vidusizmēra elektrokapli ar 5 g. derīgumu būs tā mēraukla, kad iekšdedze pati pazudīs bez lobijiem  | Offline | | |
kkas | 28. May 2025, 21:30 |
#6823
|
|  Kopš: 22. Apr 2008
Ziņojumi: 9772
Braucu ar: Alfu
|
28 May 2025, 19:57:05 @Elviss rakstīja:
Kad mēs maksāsim 4 eur litrā dēļ nodokļiem, tad EV būs 4 eur par 100 km nodoklis un saules paneļu ekspluatācijas nodoklis. Muļķim jābūt, ja kāds domā, ka neiekasēs nodokļus un ļaus kādam par velti dzīvot.
Enerģija 0 cenā vai tuvu 0 nav vienkārši iespējama ekAnomikā. Tā būtu pasaules apokalipse. Enerģija nekad nebūs par velti.  | Offline | | |
Mizx | 29. May 2025, 00:06 |
#6824
|
|  Kopš: 26. Apr 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 6890
Braucu ar:
| Te izskanēja sapnis par CO2 nodokli, tikai jāatceras, ka tādu ieviešot tas automātiski būtu jebkam piemērots, vienkārši iztiesātos visi, kas sajustos apbižoti, ja viņiem nodokli prasa bet turpat blakus citam ne. Attiecīgi tas nav lidzeklis kā kaut ko vienu padarīt pievilcīgāku par kaut ko citu, jo nobruktu balanss visām ikdienas izmaksām plus tās pieaugtu. Tā ka uz to varēs iet tikai pa maziem soļiem. Un lidz tam vēl daudzas lietas jāsakārto, piemēram, izrādās vilcienu un kuģu biļetes joprojām grūti konkurē ar avio cenām tikai tāpēc, ka avio ir atbrīvojums no akcīzes maksājumiem. Rezultātā priviliģēts transporta veids un nav brīnums, ka visi gatavi plivināties pa gaisu, nevis rēķināt vai labāk nebraukt kaut kā citādi videi draudzīgāk, bet lēnāk. Ja nevar šādu sīkumu sakārtot, tad uzlikt reālu CO2 nodokli veselām nozarēm ir visai utopiski. | Offline | | |
Mizx | 29. May 2025, 00:14 |
#6825
|
|  Kopš: 26. Apr 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 6890
Braucu ar:
|
28 May 2025, 15:37:23 @shirminieks rakstīja:
28 May 2025, 14:49:18 @Mizx rakstīja:
Tagad EV nāk nākamā problēma — ierobežojumi tos turēt pazemes autostāvvietās. Faktiski kolēģei pat ar hibrīdu tikko bija šī problēma, ka viesnīca parādīja vidējo pirkstu rezervētajai autostāvvietai, jo viņiem tajā nav atļauts atrasties lielām baterijām. Sākumā piedāvāja 10 km attālumā turēt, pēc ilgām diskusijām atradās darbinieku stāvvietā vieta uz 1 nakti ielas malā. Par šo kaut kā te nerunā, ierobežojums tāds pats kā sagāzētajiem. Ir prāmju līnijas, kas vairs neuzņem, tuneļi, tagad sākas daudzstāvu autostāvvietu problēma. Palasiet internetā. Redzēs, kā šis attīstīsies, pagaidām pazemes garāžā, kurā vairs Eiropā neielaida ar gāzi, laiž ar bateriju, bet ir satraukums, ja nu ugunsdzēsējiem radīsies iebildumi.
Ir tomēr stipri vairāk vietas, kur ar iekšdedzes dzinēja auto nevar iebraukt (nemaz nerunājot pre-EURO6), nekā vietas, kur ar BEV'u nelaiž iekšā 
Tas pats ar degšanu (avots): With data corroborated from a US insurer, the study found that EVs suffer 25 fires per 100,000 sold. Petrol or diesel vehicles were found to experience 1,530 fires per 100,000, with hybrid vehicles at a notably higher risk of 3,475 fires per 100,000.
Iemesls šiem aizliegumiem nebalstās uz aizdegšanās biežumu, bet gan uz to, cik viegli nodzēst un cik lielus postījumus šāda aizdegšanās spētu nodarīt. Nodedzis (vai drīzāk gruzdošs) dīzelis varētu būt sīkums salīdzinot ar strauji un augstu temperatūru nodedzis EV, pēc kā izrādās ir apšaubāma virs stāvvietas esošās daudzstāvenes nesošo konstrukciju atlikusī nestspēja. Zem Salu tilta nodegušais benzīnvedējs arī lika kapitāli iziet cauri tam tilta posmam. Pilnībā izdedzis prāmis arī kaut kur figurēja, nevis lokāls ugunsgrēks ar nodegušām, piemēram, 10 automašīnām. Attiecīgi notiek risku izvērtēšana un pieņemti lēmumi, bet risku vadībā tikai viens no parametriem ir iespējamais iestāšanās biežums, par svarīgāku tomēr uzskata riska iestāšanās gadījumā radīto ietekmi. | Offline | | |
RVR  | 29. May 2025, 09:31 |
#6826
|
|  Kopš: 18. Sep 2008
Ziņojumi: 22606
Braucu ar: RVR
|
29 May 2025, 00:14:02 @Mizx rakstīja:
Zem Salu tilta nodegušais benzīnvedējs arī lika kapitāli iziet cauri tam tilta posmam. Pilnībā izdedzis prāmis arī kaut kur figurēja, nevis lokāls ugunsgrēks ar nodegušām, piemēram, 10 automašīnām.
Ja vajag vēl piemēru - 1995. gadā Jūrmalā, zem "caurlaižu viadukta", pa ceļam uz Ventspili apgāzās un nodega Statoil benzīnvedējs ar 36 tonnām degvielas. Betona konstrukcijas nācās mainīt, Statoils uzsauca jaunu pārvadu.
| Offline | | |
Vienpatis | 29. May 2025, 09:35 |
#6827
|
|  Kopš: 27. Oct 2009
No: Jelgava
Ziņojumi: 449
Braucu ar: BMW 535xd (f10)
| Teorētiski un praktiski Litija baterijas vispār nevar nodzēst un viņas deg kamēr viss nodeg. Tas ir tāpēc, ka ķīmiskie procesi, kas izraisa degšanu rada arī skābekli un vienīgais veids ir apklāt ar stikla šķiedras pārklāju un dzesēt, lai neaizdegas tuvumā esošās lietas. Pēc tam ja nemaldis 2 diennaktis stāv iekonservēts un tikai pēc tam evakuē. Un tieši šī iemesla dēļ prāmji, slēgtas stāvvietas utt. sāk aizliegt EV un hibrīdus, jo pasaulē gana daudz un sāpīgu precedentu jau bijis.
29 May 2025, 00:14:02 @Mizx rakstīja:
28 May 2025, 15:37:23 @shirminieks rakstīja:
28 May 2025, 14:49:18 @Mizx rakstīja:
Tagad EV nāk nākamā problēma — ierobežojumi tos turēt pazemes autostāvvietās. Faktiski kolēģei pat ar hibrīdu tikko bija šī problēma, ka viesnīca parādīja vidējo pirkstu rezervētajai autostāvvietai, jo viņiem tajā nav atļauts atrasties lielām baterijām. Sākumā piedāvāja 10 km attālumā turēt, pēc ilgām diskusijām atradās darbinieku stāvvietā vieta uz 1 nakti ielas malā. Par šo kaut kā te nerunā, ierobežojums tāds pats kā sagāzētajiem. Ir prāmju līnijas, kas vairs neuzņem, tuneļi, tagad sākas daudzstāvu autostāvvietu problēma. Palasiet internetā. Redzēs, kā šis attīstīsies, pagaidām pazemes garāžā, kurā vairs Eiropā neielaida ar gāzi, laiž ar bateriju, bet ir satraukums, ja nu ugunsdzēsējiem radīsies iebildumi.
Ir tomēr stipri vairāk vietas, kur ar iekšdedzes dzinēja auto nevar iebraukt (nemaz nerunājot pre-EURO6), nekā vietas, kur ar BEV'u nelaiž iekšā 
Tas pats ar degšanu (avots): With data corroborated from a US insurer, the study found that EVs suffer 25 fires per 100,000 sold. Petrol or diesel vehicles were found to experience 1,530 fires per 100,000, with hybrid vehicles at a notably higher risk of 3,475 fires per 100,000.
Iemesls šiem aizliegumiem nebalstās uz aizdegšanās biežumu, bet gan uz to, cik viegli nodzēst un cik lielus postījumus šāda aizdegšanās spētu nodarīt. Nodedzis (vai drīzāk gruzdošs) dīzelis varētu būt sīkums salīdzinot ar strauji un augstu temperatūru nodedzis EV, pēc kā izrādās ir apšaubāma virs stāvvietas esošās daudzstāvenes nesošo konstrukciju atlikusī nestspēja. Zem Salu tilta nodegušais benzīnvedējs arī lika kapitāli iziet cauri tam tilta posmam. Pilnībā izdedzis prāmis arī kaut kur figurēja, nevis lokāls ugunsgrēks ar nodegušām, piemēram, 10 automašīnām. Attiecīgi notiek risku izvērtēšana un pieņemti lēmumi, bet risku vadībā tikai viens no parametriem ir iespējamais iestāšanās biežums, par svarīgāku tomēr uzskata riska iestāšanās gadījumā radīto ietekmi.
| Offline | | |
AiwaShuraLLP  | 29. May 2025, 09:48 |
#6828
|
|  Kopš: 12. Jul 2008
Ziņojumi: 144
Braucu ar: raudī
| Labi ka ICE viss safe | Offline | | |
|
Mizx | 29. May 2025, 10:18 |
#6829
|
|  Kopš: 26. Apr 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 6890
Braucu ar:
|
29 May 2025, 09:48:10 @AiwaShuraLLP rakstīja:
Labi ka ICE viss safe
"This story is only covered by news sources that have yet to be evaluated by the independent media monitoring agencies we use to assess the quality and reliability of news outlets" | Offline | | |
Zeip | 29. May 2025, 10:51 |
#6830
|
| Kopš: 22. May 2016
Ziņojumi: 141
Braucu ar:
|
29 May 2025, 00:06:29 @Mizx rakstīja:
Te izskanēja sapnis par CO2 nodokli, tikai jāatceras, ka tādu ieviešot tas automātiski būtu jebkam piemērots, vienkārši iztiesātos visi, kas sajustos apbižoti, ja viņiem nodokli prasa bet turpat blakus citam ne. Attiecīgi tas nav lidzeklis kā kaut ko vienu padarīt pievilcīgāku par kaut ko citu, jo nobruktu balanss visām ikdienas izmaksām plus tās pieaugtu. Tā ka uz to varēs iet tikai pa maziem soļiem. Un lidz tam vēl daudzas lietas jāsakārto, piemēram, izrādās vilcienu un kuģu biļetes joprojām grūti konkurē ar avio cenām tikai tāpēc, ka avio ir atbrīvojums no akcīzes maksājumiem. Rezultātā priviliģēts transporta veids un nav brīnums, ka visi gatavi plivināties pa gaisu, nevis rēķināt vai labāk nebraukt kaut kā citādi videi draudzīgāk, bet lēnāk. Ja nevar šādu sīkumu sakārtot, tad uzlikt reālu CO2 nodokli veselām nozarēm ir visai utopiski.
Vispār jau tagad arī ir "CO2 nodokļi" un tādus arī ieviesīs vairāk Eiropā. Piemēram, Latvenergo katru gadu tērē nu jau šķiet desmitiem miljonu EUR, lai pirktu emisijas kvotas, lai nosegtu gaisā izlaisto CO2 no TEC1 un TEC2 dabasgāzes dedzināšanas. Aviācijā arī emisijas kvotas ir pārvadātājiem jāpērk. Emisijas kvotu darbība tiks arī paplašināta uz būvniecību un sauszemes transportu - par fosilo degvielu auto transportam arī būs jānodod emisijas kvotas (tirgotājiem), kas būtiski sadārdzinās degvielas cenu (prognozē, ka būs vēl kādi 20-30 centi klāt degvielas cenai - laikam no 2027.gada). Emisijas kvotas, protams, nav nodoklis tiešā veidā, bet pēc būtības tas ir CO2 nodoklis ar papildu soļiem. | Offline | | |
Fandulis | 29. May 2025, 11:32 |
#6831
|
| Kopš: 29. Nov 2004
Ziņojumi: 13727
Braucu ar: sipisnīku pi vuškom
| CO2 izmešus rada arī datu glabāšana, tāpēc koncentrēkāk paudiet savu skatījumu uz jebko.  | Offline | | |
versatile | 29. May 2025, 11:39 |
#6832
|
|  Kopš: 03. Sep 2015
Ziņojumi: 1336
Braucu ar:
|
29 May 2025, 09:35:08 @Vienpatis rakstīja:
prāmji
https://electrek.co/2023/01/17/worlds-largest-e...nd-2000-friends/ | Online | | |
protams  | 29. May 2025, 11:50 |
#6833
|
|  Kopš: 11. Nov 2005
Ziņojumi: 5914
Braucu ar: NS7
|
29 May 2025, 10:18:51 @Mizx rakstīja:
29 May 2025, 09:48:10 @AiwaShuraLLP rakstīja:
Labi ka ICE viss safe
"This story is only covered by news sources that have yet to be evaluated by the independent media monitoring agencies we use to assess the quality and reliability of news outlets"
it is not yet entirely clear whether the bans will really enter into force 
Fraņči arī šo to bribēja ieviest..
----------------- Tradicionāli - vīrietis ar sievieti - auto ar iekšdedzes dzinēju! | Online | | |
protams  | 29. May 2025, 11:54 |
#6834
|
|  Kopš: 11. Nov 2005
Ziņojumi: 5914
Braucu ar: NS7
|
29 May 2025, 11:39:33 @versatile rakstīja:
29 May 2025, 09:35:08 @Vienpatis rakstīja:
prāmji
https://electrek.co/2023/01/17/worlds-largest-e...nd-2000-friends/
01.2023 – is set for delivery in two years..tobiš bija jābūt šogad janvārī...tak lasiet tekstu pirms postēt
----------------- Tradicionāli - vīrietis ar sievieti - auto ar iekšdedzes dzinēju! | Online | | |
versatile | 29. May 2025, 12:10 |
#6835
|
|  Kopš: 03. Sep 2015
Ziņojumi: 1336
Braucu ar:
|
29 May 2025, 11:54:22 @protams rakstīja:
29 May 2025, 11:39:33 @versatile rakstīja:
29 May 2025, 09:35:08 @Vienpatis rakstīja:
prāmji
https://electrek.co/2023/01/17/worlds-largest-e...nd-2000-friends/
01.2023 – is set for delivery in two years..tobiš bija jābūt šogad janvārī...tak lasiet tekstu pirms postēt
Lasu un izlasīju, no worries. Skandināvijā un Āzijā elektriskie prāmji jau ir ikdiena, šis ir tikai lielākais plānotais.
https://www.siemens-energy.com/global/en/home/s...ing-the-sea.html
re, šitas mazulis var vest 600 pasažierus un 203 mašīnas jau tagad.[ Šo ziņu laboja versatile, 29 May 2025, 12:12:30 ] | Online | | |
shirminieks | 29. May 2025, 14:24 |
#6836
|
|  Kopš: 13. Jan 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 1841
Braucu ar: 81
|
29 May 2025, 10:18:51 @Mizx rakstīja:
29 May 2025, 09:48:10 @AiwaShuraLLP rakstīja:
Labi ka ICE viss safe
"This story is only covered by news sources that have yet to be evaluated by the independent media monitoring agencies we use to assess the quality and reliability of news outlets"
Tāpēc, ka Groundnews neliek reitingu vietējiem ziņu portāliem 
Un cik var saprast, tad jau pieņemts: avots
From 1 October 2025, diesel cars with emission standards Euro 5 or lower will be banned from many northern Italian cities.
Bet turpiniet stresot par to, ka ar elektroauto vienā tunelī un stāvvietā nevar iebraukt  | Offline | | |
|
shirminieks | 29. May 2025, 14:32 |
#6837
|
|  Kopš: 13. Jan 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 1841
Braucu ar: 81
| Bet kopumā šeit cilvēkiem nedaudz šizofrēnija sitas cauri - no vienas puses te cilvēki šūmējas, ka elektroauto ražošana rada vairāk CO2 kā iekšdedzes dzinēju auto (nopirkt nosiltinātu māju arī ir dārgāk kā nenosiltinātu māju), bet tajā pašā laikā saka, ka vienalga cik daudz CO2 ķīnā un citās vietās.
Principā jo vairāk LV ir elektroauto, jo klusāka satiksme un tīrāks šeit gaiss  | Offline | | |
Mizx | 29. May 2025, 16:52 |
#6838
|
|  Kopš: 26. Apr 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 6890
Braucu ar:
|
29 May 2025, 14:24:35 @shirminieks rakstīja:
29 May 2025, 10:18:51 @Mizx rakstīja:
29 May 2025, 09:48:10 @AiwaShuraLLP rakstīja:
Labi ka ICE viss safe
"This story is only covered by news sources that have yet to be evaluated by the independent media monitoring agencies we use to assess the quality and reliability of news outlets"
Tāpēc, ka Groundnews neliek reitingu vietējiem ziņu portāliem 
Un cik var saprast, tad jau pieņemts: avots
From 1 October 2025, diesel cars with emission standards Euro 5 or lower will be banned from many northern Italian cities.
Bet turpiniet stresot par to, ka ar elektroauto vienā tunelī un stāvvietā nevar iebraukt 
Ja izlasa mazliet vairāk par tikai virsrakstiem, tad tur notiek parastā zemo emisiju zonu ieviešana, piedevām, mazliet striktāka tikai vienā vietā, pārējā ierobežojumi darba laikā pilsētu centros. Šis tak arī Rīgā būs. Klikšķu vācēji... Nekāda reāla bana tur nav. | Offline | | |
foobar | 29. May 2025, 20:21 |
#6839
|
|  Kopš: 04. Jun 2002
Ziņojumi: 6054
Braucu ar: M57TU2D30
| https://www.youtube.com/watch?v=9025Q_GSWkc
Cilvēki dzer lati un nesūdzās  | Offline | | |
Ksneps | 29. May 2025, 21:07 |
#6840
|
| Kopš: 02. Sep 2005
No: Rīga
Ziņojumi: 1454
Braucu ar:
| Tak tie indieši paši smird un memazgājas. Tīrības tas ir par daudz prasīts no viņiem. | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, BigArchi, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo
|