Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 74 viesi un 19 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
Arturiks
28. May 2025, 20:38 #6821

Kopš: 01. Nov 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 9244

Braucu ar: 26 & 26 & 11


28 May 2025, 20:01:35 @RolandsK rakstīja:
Vēsture ir parādījusi, ka degvielas veids ir tiešā veidā politika=bizness, kad lielajiem spēlētājiem tādu vai citu iemeslu dēļ ir izdevīgi to virzīt. Pārējais viss ir tukša diršana, gan par ekoloģiju, gan visu pārējo.
Tāpēc arī sākumā tika lobēts benzīns, pēc tam dīzelis un tagad EV. Nevienam neinteresē mazo cilvēku domas un visam apakšā ir tikai un vienīgi bizness. Patērētāji ir tieši atkarīgi no lielo onkuļu spēlītēm. Tas, kas to nesaprot un noliedz, tas ir tups kā zābaks un ar tādu nav jēgas diskutēt.

Pag, tas netiek darīts, lai man sēžot uz drīzumā jaunsafistās dzirnavu ielas būtu svaigāks gaiss dzerot manu pusdienu latti?
Online
bum_bumz
28. May 2025, 20:40 #6822

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 7074

Braucu ar: E34


28 May 2025, 20:01:35 @RolandsK rakstīja:
Vēsture ir parādījusi, ka degvielas veids ir tiešā veidā politika=bizness, kad lielajiem spēlētājiem tādu vai citu iemeslu dēļ ir izdevīgi to virzīt. Pārējais viss ir tukša diršana, gan par ekoloģiju, gan visu pārējo.
Tāpēc arī sākumā tika lobēts benzīns, pēc tam dīzelis un tagad EV. Nevienam neinteresē mazo cilvēku domas un visam apakšā ir tikai un vienīgi bizness. Patērētāji ir tieši atkarīgi no lielo onkuļu spēlītēm. Tas, kas to nesaprot un noliedz, tas ir tups kā zābaks un ar tādu nav jēgas diskutēt.

Pareizi, tad jau sen Rīgā visi brauktu ar tramvajiem vai metro. Bez dīzeļakcīzes tā būs ar kautko jāaizvieto. 4eur/litrā jau paraus līdzi arī baltmaizi pa 4 eur.
5-6K eiro par lietotu vidusizmēra elektrokapli ar 5 g. derīgumu būs tā mēraukla, kad iekšdedze pati pazudīs bez lobijiem
Offline
kkas
28. May 2025, 21:30 #6823

Kopš: 22. Apr 2008

Ziņojumi: 9772

Braucu ar: Alfu


28 May 2025, 19:57:05 @Elviss rakstīja:
Kad mēs maksāsim 4 eur litrā dēļ nodokļiem, tad EV būs 4 eur par 100 km nodoklis un saules paneļu ekspluatācijas nodoklis. Muļķim jābūt, ja kāds domā, ka neiekasēs nodokļus un ļaus kādam par velti dzīvot.

Enerģija 0 cenā vai tuvu 0 nav vienkārši iespējama ekAnomikā. Tā būtu pasaules apokalipse. Enerģija nekad nebūs par velti.
Offline
Mizx
29. May 2025, 00:06 #6824

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6890

Braucu ar:

Te izskanēja sapnis par CO2 nodokli, tikai jāatceras, ka tādu ieviešot tas automātiski būtu jebkam piemērots, vienkārši iztiesātos visi, kas sajustos apbižoti, ja viņiem nodokli prasa bet turpat blakus citam ne. Attiecīgi tas nav lidzeklis kā kaut ko vienu padarīt pievilcīgāku par kaut ko citu, jo nobruktu balanss visām ikdienas izmaksām plus tās pieaugtu. Tā ka uz to varēs iet tikai pa maziem soļiem. Un lidz tam vēl daudzas lietas jāsakārto, piemēram, izrādās vilcienu un kuģu biļetes joprojām grūti konkurē ar avio cenām tikai tāpēc, ka avio ir atbrīvojums no akcīzes maksājumiem. Rezultātā priviliģēts transporta veids un nav brīnums, ka visi gatavi plivināties pa gaisu, nevis rēķināt vai labāk nebraukt kaut kā citādi videi draudzīgāk, bet lēnāk. Ja nevar šādu sīkumu sakārtot, tad uzlikt reālu CO2 nodokli veselām nozarēm ir visai utopiski.
Offline
Mizx
29. May 2025, 00:14 #6825

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6890

Braucu ar:


28 May 2025, 15:37:23 @shirminieks rakstīja:

28 May 2025, 14:49:18 @Mizx rakstīja:
Tagad EV nāk nākamā problēma — ierobežojumi tos turēt pazemes autostāvvietās. Faktiski kolēģei pat ar hibrīdu tikko bija šī problēma, ka viesnīca parādīja vidējo pirkstu rezervētajai autostāvvietai, jo viņiem tajā nav atļauts atrasties lielām baterijām. Sākumā piedāvāja 10 km attālumā turēt, pēc ilgām diskusijām atradās darbinieku stāvvietā vieta uz 1 nakti ielas malā. Par šo kaut kā te nerunā, ierobežojums tāds pats kā sagāzētajiem. Ir prāmju līnijas, kas vairs neuzņem, tuneļi, tagad sākas daudzstāvu autostāvvietu problēma. Palasiet internetā. Redzēs, kā šis attīstīsies, pagaidām pazemes garāžā, kurā vairs Eiropā neielaida ar gāzi, laiž ar bateriju, bet ir satraukums, ja nu ugunsdzēsējiem radīsies iebildumi.


Ir tomēr stipri vairāk vietas, kur ar iekšdedzes dzinēja auto nevar iebraukt (nemaz nerunājot pre-EURO6), nekā vietas, kur ar BEV'u nelaiž iekšā

Tas pats ar degšanu (avots): With data corroborated from a US insurer, the study found that EVs suffer 25 fires per 100,000 sold. Petrol or diesel vehicles were found to experience 1,530 fires per 100,000, with hybrid vehicles at a notably higher risk of 3,475 fires per 100,000​​​​.
Iemesls šiem aizliegumiem nebalstās uz aizdegšanās biežumu, bet gan uz to, cik viegli nodzēst un cik lielus postījumus šāda aizdegšanās spētu nodarīt. Nodedzis (vai drīzāk gruzdošs) dīzelis varētu būt sīkums salīdzinot ar strauji un augstu temperatūru nodedzis EV, pēc kā izrādās ir apšaubāma virs stāvvietas esošās daudzstāvenes nesošo konstrukciju atlikusī nestspēja. Zem Salu tilta nodegušais benzīnvedējs arī lika kapitāli iziet cauri tam tilta posmam. Pilnībā izdedzis prāmis arī kaut kur figurēja, nevis lokāls ugunsgrēks ar nodegušām, piemēram, 10 automašīnām. Attiecīgi notiek risku izvērtēšana un pieņemti lēmumi, bet risku vadībā tikai viens no parametriem ir iespējamais iestāšanās biežums, par svarīgāku tomēr uzskata riska iestāšanās gadījumā radīto ietekmi.
Offline
RVR
29. May 2025, 09:31 #6826

Kopš: 18. Sep 2008

Ziņojumi: 22606

Braucu ar: RVR


29 May 2025, 00:14:02 @Mizx rakstīja:
Zem Salu tilta nodegušais benzīnvedējs arī lika kapitāli iziet cauri tam tilta posmam. Pilnībā izdedzis prāmis arī kaut kur figurēja, nevis lokāls ugunsgrēks ar nodegušām, piemēram, 10 automašīnām.


Ja vajag vēl piemēru - 1995. gadā Jūrmalā, zem "caurlaižu viadukta", pa ceļam uz Ventspili apgāzās un nodega Statoil benzīnvedējs ar 36 tonnām degvielas. Betona konstrukcijas nācās mainīt, Statoils uzsauca jaunu pārvadu.

Offline
Vienpatis
29. May 2025, 09:35 #6827

Kopš: 27. Oct 2009

No: Jelgava

Ziņojumi: 449

Braucu ar: BMW 535xd (f10)

Teorētiski un praktiski Litija baterijas vispār nevar nodzēst un viņas deg kamēr viss nodeg. Tas ir tāpēc, ka ķīmiskie procesi, kas izraisa degšanu rada arī skābekli un vienīgais veids ir apklāt ar stikla šķiedras pārklāju un dzesēt, lai neaizdegas tuvumā esošās lietas. Pēc tam ja nemaldis 2 diennaktis stāv iekonservēts un tikai pēc tam evakuē. Un tieši šī iemesla dēļ prāmji, slēgtas stāvvietas utt. sāk aizliegt EV un hibrīdus, jo pasaulē gana daudz un sāpīgu precedentu jau bijis.


29 May 2025, 00:14:02 @Mizx rakstīja:

28 May 2025, 15:37:23 @shirminieks rakstīja:

28 May 2025, 14:49:18 @Mizx rakstīja:
Tagad EV nāk nākamā problēma — ierobežojumi tos turēt pazemes autostāvvietās. Faktiski kolēģei pat ar hibrīdu tikko bija šī problēma, ka viesnīca parādīja vidējo pirkstu rezervētajai autostāvvietai, jo viņiem tajā nav atļauts atrasties lielām baterijām. Sākumā piedāvāja 10 km attālumā turēt, pēc ilgām diskusijām atradās darbinieku stāvvietā vieta uz 1 nakti ielas malā. Par šo kaut kā te nerunā, ierobežojums tāds pats kā sagāzētajiem. Ir prāmju līnijas, kas vairs neuzņem, tuneļi, tagad sākas daudzstāvu autostāvvietu problēma. Palasiet internetā. Redzēs, kā šis attīstīsies, pagaidām pazemes garāžā, kurā vairs Eiropā neielaida ar gāzi, laiž ar bateriju, bet ir satraukums, ja nu ugunsdzēsējiem radīsies iebildumi.


Ir tomēr stipri vairāk vietas, kur ar iekšdedzes dzinēja auto nevar iebraukt (nemaz nerunājot pre-EURO6), nekā vietas, kur ar BEV'u nelaiž iekšā

Tas pats ar degšanu (avots): With data corroborated from a US insurer, the study found that EVs suffer 25 fires per 100,000 sold. Petrol or diesel vehicles were found to experience 1,530 fires per 100,000, with hybrid vehicles at a notably higher risk of 3,475 fires per 100,000​​​​.
Iemesls šiem aizliegumiem nebalstās uz aizdegšanās biežumu, bet gan uz to, cik viegli nodzēst un cik lielus postījumus šāda aizdegšanās spētu nodarīt. Nodedzis (vai drīzāk gruzdošs) dīzelis varētu būt sīkums salīdzinot ar strauji un augstu temperatūru nodedzis EV, pēc kā izrādās ir apšaubāma virs stāvvietas esošās daudzstāvenes nesošo konstrukciju atlikusī nestspēja. Zem Salu tilta nodegušais benzīnvedējs arī lika kapitāli iziet cauri tam tilta posmam. Pilnībā izdedzis prāmis arī kaut kur figurēja, nevis lokāls ugunsgrēks ar nodegušām, piemēram, 10 automašīnām. Attiecīgi notiek risku izvērtēšana un pieņemti lēmumi, bet risku vadībā tikai viens no parametriem ir iespējamais iestāšanās biežums, par svarīgāku tomēr uzskata riska iestāšanās gadījumā radīto ietekmi.
Offline
AiwaShuraLLP
29. May 2025, 09:48 #6828

Kopš: 12. Jul 2008

Ziņojumi: 144

Braucu ar: raudī

Labi ka ICE viss safe
Offline
Mizx
29. May 2025, 10:18 #6829

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6890

Braucu ar:


29 May 2025, 09:48:10 @AiwaShuraLLP rakstīja:
Labi ka ICE viss safe
"This story is only covered by news sources that have yet to be evaluated by the independent media monitoring agencies we use to assess the quality and reliability of news outlets"
Offline
Zeip
29. May 2025, 10:51 #6830

Kopš: 22. May 2016

Ziņojumi: 141

Braucu ar:


29 May 2025, 00:06:29 @Mizx rakstīja:
Te izskanēja sapnis par CO2 nodokli, tikai jāatceras, ka tādu ieviešot tas automātiski būtu jebkam piemērots, vienkārši iztiesātos visi, kas sajustos apbižoti, ja viņiem nodokli prasa bet turpat blakus citam ne. Attiecīgi tas nav lidzeklis kā kaut ko vienu padarīt pievilcīgāku par kaut ko citu, jo nobruktu balanss visām ikdienas izmaksām plus tās pieaugtu. Tā ka uz to varēs iet tikai pa maziem soļiem. Un lidz tam vēl daudzas lietas jāsakārto, piemēram, izrādās vilcienu un kuģu biļetes joprojām grūti konkurē ar avio cenām tikai tāpēc, ka avio ir atbrīvojums no akcīzes maksājumiem. Rezultātā priviliģēts transporta veids un nav brīnums, ka visi gatavi plivināties pa gaisu, nevis rēķināt vai labāk nebraukt kaut kā citādi videi draudzīgāk, bet lēnāk. Ja nevar šādu sīkumu sakārtot, tad uzlikt reālu CO2 nodokli veselām nozarēm ir visai utopiski.


Vispār jau tagad arī ir "CO2 nodokļi" un tādus arī ieviesīs vairāk Eiropā. Piemēram, Latvenergo katru gadu tērē nu jau šķiet desmitiem miljonu EUR, lai pirktu emisijas kvotas, lai nosegtu gaisā izlaisto CO2 no TEC1 un TEC2 dabasgāzes dedzināšanas. Aviācijā arī emisijas kvotas ir pārvadātājiem jāpērk. Emisijas kvotu darbība tiks arī paplašināta uz būvniecību un sauszemes transportu - par fosilo degvielu auto transportam arī būs jānodod emisijas kvotas (tirgotājiem), kas būtiski sadārdzinās degvielas cenu (prognozē, ka būs vēl kādi 20-30 centi klāt degvielas cenai - laikam no 2027.gada). Emisijas kvotas, protams, nav nodoklis tiešā veidā, bet pēc būtības tas ir CO2 nodoklis ar papildu soļiem.
Offline
Fandulis
29. May 2025, 11:32 #6831

Kopš: 29. Nov 2004

Ziņojumi: 13727

Braucu ar: sipisnīku pi vuškom

CO2 izmešus rada arī datu glabāšana, tāpēc koncentrēkāk paudiet savu skatījumu uz jebko.
Offline
versatile
29. May 2025, 11:39 #6832

Kopš: 03. Sep 2015

Ziņojumi: 1336

Braucu ar:


29 May 2025, 09:35:08 @Vienpatis rakstīja:
prāmji

https://electrek.co/2023/01/17/worlds-largest-e...nd-2000-friends/
Online
protams
29. May 2025, 11:50 #6833

Kopš: 11. Nov 2005

Ziņojumi: 5914

Braucu ar: NS7


29 May 2025, 10:18:51 @Mizx rakstīja:

29 May 2025, 09:48:10 @AiwaShuraLLP rakstīja:
Labi ka ICE viss safe
"This story is only covered by news sources that have yet to be evaluated by the independent media monitoring agencies we use to assess the quality and reliability of news outlets"

it is not yet entirely clear whether the bans will really enter into force
Fraņči arī šo to bribēja ieviest..

-----------------
Tradicionāli - vīrietis ar sievieti - auto ar iekšdedzes dzinēju!
Online
protams
29. May 2025, 11:54 #6834

Kopš: 11. Nov 2005

Ziņojumi: 5914

Braucu ar: NS7


29 May 2025, 11:39:33 @versatile rakstīja:

29 May 2025, 09:35:08 @Vienpatis rakstīja:
prāmji

https://electrek.co/2023/01/17/worlds-largest-e...nd-2000-friends/

01.2023 – is set for delivery in two years..tobiš bija jābūt šogad janvārī...tak lasiet tekstu pirms postēt



-----------------
Tradicionāli - vīrietis ar sievieti - auto ar iekšdedzes dzinēju!
Online
versatile
29. May 2025, 12:10 #6835

Kopš: 03. Sep 2015

Ziņojumi: 1336

Braucu ar:


29 May 2025, 11:54:22 @protams rakstīja:

29 May 2025, 11:39:33 @versatile rakstīja:

29 May 2025, 09:35:08 @Vienpatis rakstīja:
prāmji

https://electrek.co/2023/01/17/worlds-largest-e...nd-2000-friends/


01.2023 – is set for delivery in two years..tobiš bija jābūt šogad janvārī...tak lasiet tekstu pirms postēt



Lasu un izlasīju, no worries. Skandināvijā un Āzijā elektriskie prāmji jau ir ikdiena, šis ir tikai lielākais plānotais.
https://www.siemens-energy.com/global/en/home/s...ing-the-sea.html
re, šitas mazulis var vest 600 pasažierus un 203 mašīnas jau tagad.

[ Šo ziņu laboja versatile, 29 May 2025, 12:12:30 ]

Online
shirminieks
29. May 2025, 14:24 #6836

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1841

Braucu ar: 81


29 May 2025, 10:18:51 @Mizx rakstīja:

29 May 2025, 09:48:10 @AiwaShuraLLP rakstīja:
Labi ka ICE viss safe
"This story is only covered by news sources that have yet to be evaluated by the independent media monitoring agencies we use to assess the quality and reliability of news outlets"


Tāpēc, ka Groundnews neliek reitingu vietējiem ziņu portāliem

Un cik var saprast, tad jau pieņemts: avots

From 1 October 2025, diesel cars with emission standards Euro 5 or lower will be banned from many northern Italian cities.

Bet turpiniet stresot par to, ka ar elektroauto vienā tunelī un stāvvietā nevar iebraukt
Offline
shirminieks
29. May 2025, 14:32 #6837

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1841

Braucu ar: 81

Bet kopumā šeit cilvēkiem nedaudz šizofrēnija sitas cauri - no vienas puses te cilvēki šūmējas, ka elektroauto ražošana rada vairāk CO2 kā iekšdedzes dzinēju auto (nopirkt nosiltinātu māju arī ir dārgāk kā nenosiltinātu māju), bet tajā pašā laikā saka, ka vienalga cik daudz CO2 ķīnā un citās vietās.

Principā jo vairāk LV ir elektroauto, jo klusāka satiksme un tīrāks šeit gaiss
Offline
Mizx
29. May 2025, 16:52 #6838

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6890

Braucu ar:


29 May 2025, 14:24:35 @shirminieks rakstīja:

29 May 2025, 10:18:51 @Mizx rakstīja:

29 May 2025, 09:48:10 @AiwaShuraLLP rakstīja:
Labi ka ICE viss safe
"This story is only covered by news sources that have yet to be evaluated by the independent media monitoring agencies we use to assess the quality and reliability of news outlets"


Tāpēc, ka Groundnews neliek reitingu vietējiem ziņu portāliem

Un cik var saprast, tad jau pieņemts: avots

From 1 October 2025, diesel cars with emission standards Euro 5 or lower will be banned from many northern Italian cities.

Bet turpiniet stresot par to, ka ar elektroauto vienā tunelī un stāvvietā nevar iebraukt
Ja izlasa mazliet vairāk par tikai virsrakstiem, tad tur notiek parastā zemo emisiju zonu ieviešana, piedevām, mazliet striktāka tikai vienā vietā, pārējā ierobežojumi darba laikā pilsētu centros. Šis tak arī Rīgā būs. Klikšķu vācēji... Nekāda reāla bana tur nav.
Offline
foobar
29. May 2025, 20:21 #6839

Kopš: 04. Jun 2002

Ziņojumi: 6054

Braucu ar: M57TU2D30

https://www.youtube.com/watch?v=9025Q_GSWkc

Cilvēki dzer lati un nesūdzās
Offline
Ksneps
29. May 2025, 21:07 #6840

Kopš: 02. Sep 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 1454

Braucu ar:

Tak tie indieši paši smird un memazgājas. Tīrības tas ir par daudz prasīts no viņiem.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, BigArchi, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo