Online

Pašreiz BMWPower skatās 209 viesi un 15 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
Arsm3ns
28. May 2025, 15:02 #6801

Kopš: 27. Oct 2023

Ziņojumi: 1202

Braucu ar:


28 May 2025, 14:49:07 @Mizx rakstīja:
Es saprotu, ka te ir cilvēki ar klapēm uz acīm, kam ir tikai balts / melns, es visu zinu / visi citi lohi utt. Tāpat kā savulaik mazāka izmēra auto pasaulē uz palikšanu ienāca dīzeļi, tā ienāca EV, arī uz palikšanu. Tāpat kā geji sabiedrībā ir uz palikšanu (izņemot specifiskas valstis) un neviens normālā sabiedrībā neliktu pret tiem kaut kā īpaši atšķirīgi / no kādas puses priviliģēti izturēties (tādas pašas paralēles ar EV). Piedevām, šis ir otrais uznāciens — ar EV tomēr sākās autoindustrija, bet vēlāk EV piedzīvoja pilnīgu norietu. Bijušas korekcijas samazinoties benzīna auto apjomiem, tad bija dīzeļgeita, tagad mākslīgais spiediens uz EV, bet nupat jau saprot, ka tas arī nav universāls risinājums, ka turpmākos gadus blakus eksistēs visi. Un vēl kaut kur vsiam pa vidu minoritāte — ar gāzi aprīkotie. Mērīšanās ar gailīšiem kas kuram kā arī ir absurda, serviss reizi gadā ir normāla auto standarts un ja kaut kas jālabo vairāk kā 2x gadā, tad tas vairs nevar būt vienīgais ikdienas darba auto lai ar kādu enerģiju tas brauktu. Tas ir temats visiem, jo tuvākos pārdesmit gadus ielās būs visi minētie veidi, samierinieties!
tā jau tam arī startā bija jābūt, ka ir visi minētie un katrs izvēlās, kas viņam piemērotāks un kas pa kabatai.
Bet galvā ķertie izdomāja, ka pēc pāris gadiem nost ar ice un tikai elektro. Un tagad, kad šai idejai ir kirdik, trakākais, ka tos personāžus vēl nav sašņirējuši garajās piedurknēs, kas nozīmē, varēs atkal tādi bezatbildīgie būt (vai tie paši), kuri paraus kuģi jebkura cita aisberga virzienā.

[ Šo ziņu laboja Arsm3ns, 28 May 2025, 15:04:39 ]

Offline
versatile
28. May 2025, 15:14 #6802

Kopš: 03. Sep 2015

Ziņojumi: 1338

Braucu ar:


28 May 2025, 14:49:18 @Mizx rakstīja:
Tagad EV nāk nākamā problēma — ierobežojumi tos turēt pazemes autostāvvietās. Faktiski kolēģei pat ar hibrīdu tikko bija šī problēma, ka viesnīca parādīja vidējo pirkstu rezervētajai autostāvvietai, jo viņiem tajā nav atļauts atrasties lielām baterijām. Sākumā piedāvāja 10 km attālumā turēt, pēc ilgām diskusijām atradās darbinieku stāvvietā vieta uz 1 nakti ielas malā. Par šo kaut kā te nerunā, ierobežojums tāds pats kā sagāzētajiem. Ir prāmju līnijas, kas vairs neuzņem, tuneļi, tagad sākas daudzstāvu autostāvvietu problēma. Palasiet internetā. Redzēs, kā šis attīstīsies, pagaidām pazemes garāžā, kurā vairs Eiropā neielaida ar gāzi, laiž ar bateriju, bet ir satraukums, ja nu ugunsdzēsējiem radīsies iebildumi.


Šis ir interesanti, jo iekšedzīši deg stipri vairāk, arī, ja rēķina uz 100 000 mašīnām.
Offline
shirminieks
28. May 2025, 15:37 #6803

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1842

Braucu ar: 81


28 May 2025, 14:49:18 @Mizx rakstīja:
Tagad EV nāk nākamā problēma — ierobežojumi tos turēt pazemes autostāvvietās. Faktiski kolēģei pat ar hibrīdu tikko bija šī problēma, ka viesnīca parādīja vidējo pirkstu rezervētajai autostāvvietai, jo viņiem tajā nav atļauts atrasties lielām baterijām. Sākumā piedāvāja 10 km attālumā turēt, pēc ilgām diskusijām atradās darbinieku stāvvietā vieta uz 1 nakti ielas malā. Par šo kaut kā te nerunā, ierobežojums tāds pats kā sagāzētajiem. Ir prāmju līnijas, kas vairs neuzņem, tuneļi, tagad sākas daudzstāvu autostāvvietu problēma. Palasiet internetā. Redzēs, kā šis attīstīsies, pagaidām pazemes garāžā, kurā vairs Eiropā neielaida ar gāzi, laiž ar bateriju, bet ir satraukums, ja nu ugunsdzēsējiem radīsies iebildumi.


Ir tomēr stipri vairāk vietas, kur ar iekšdedzes dzinēja auto nevar iebraukt (nemaz nerunājot pre-EURO6), nekā vietas, kur ar BEV'u nelaiž iekšā

Tas pats ar degšanu (avots): With data corroborated from a US insurer, the study found that EVs suffer 25 fires per 100,000 sold. Petrol or diesel vehicles were found to experience 1,530 fires per 100,000, with hybrid vehicles at a notably higher risk of 3,475 fires per 100,000​​​​.

[ Šo ziņu laboja shirminieks, 28 May 2025, 15:37:44 ]

Offline
shirminieks
28. May 2025, 15:41 #6804

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1842

Braucu ar: 81

Bet vispār es piekrītu, ka tāda mākslīga kāda konkrēta degvielas veida ierobežošana/uzspiešana nav korekta - katram tomēr jāļauj pašam pieņemt lēmums par ar ko braukt; tikai pareizi jāiekļauj visas tiešās un netiešās izmaksas.

Kad fosilajiem pierēķinās CO2-offset/collection izmaksas, tad redzēs cik daudz te benzīngalvas gribēs liet suslu pa 4e/litrā
Offline
XK220
28. May 2025, 15:42 #6805

Kopš: 26. Dec 2015

No: Rīga

Ziņojumi: 3288

Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu


28 May 2025, 14:13:11 @Elviss rakstīja:

28 May 2025, 14:07:54 @uteo rakstīja:
Diez vai kāds pērk EV, cerot izglābt pasauli.

Vairumam vnk apnikusi visa tā ņemšanas ar iekšdedzes dzinēju remontiem un apkopēm. Cilvēks grib kāpt auto un vienkārši braukt.

Papildus bonusi, protams, forši, bet domāju, ka arī nav noteicošais.


Jā, 1x uz apkopi gadā aizbraukt uz pāris h ir vāks.

Nobraukt auto, cita lieta. Nedomāju tie elektro pie 250k noskrējiena mazāk remontā maksās.

Katru vakaru pie rozetes slēgt, vispār nav nekāds čakars, kā 1x pāris nedēļās bāku pieliet.

Tagadējam auto ir 610km pē wltp.
6dien uzlādēju pilnu. Aizbraucu no Jelgavas novada uz koncertu olainē, tad Siguldā, tad atpakaļ uz mājām, tad 1dien uz rīgu, un nākamās dienas ap 50km dienā. ir trešdiena. Range ir vēl 160km.
Uzlāde man maksāja 5 centi(sadales izmaksas, saules paneļi jau ir atmaksājušies). Akumulators 98kwh, lietojamais 88. Paņemam 95kwh*5centi = nepilni 5eur.
Paldies par uzmanību.

Tavs apgalvojums ir legit ar pirmo leafu, nejau ar tagad aktuālajiem ev.

[ Šo ziņu laboja XK220, 28 May 2025, 15:46:49 ]

Offline
Arsm3ns
28. May 2025, 15:46 #6806

Kopš: 27. Oct 2023

Ziņojumi: 1202

Braucu ar:


28 May 2025, 15:41:04 @shirminieks rakstīja:
Bet vispār es piekrītu, ka tāda mākslīga kāda konkrēta degvielas veida ierobežošana/uzspiešana nav korekta - katram tomēr jāļauj pašam pieņemt lēmums par ar ko braukt; tikai pareizi jāiekļauj visas tiešās un netiešās izmaksas.

Kad fosilajiem pierēķinās CO2-offset/collection izmaksas, tad redzēs cik daudz te benzīngalvas gribēs liet suslu pa 4e/litrā
esi aprēķinājis arī ko būtu jāpierēķina bateriju un to saturošo lietu iegūšanu, utilizēšanu utt sakarā?
Offline
XK220
28. May 2025, 15:56 #6807

Kopš: 26. Dec 2015

No: Rīga

Ziņojumi: 3288

Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu

Bezjedzīgi salīdzināt. Var paņemt Fiat 500 ar 24kwh akumulatoru un pikapu ar 100kwh+. Abi būs EV. Pirmais co2 neitrāls paliks ātri, otrais nē. Tas pats ar iekšdedzi. Visticamāk, viens beņķis highend auto būs tāda pati co2 pēda kā Skoda Fabia 1.0. Vēl ņem vērā, kur auto ir ražots un kur pārdots. Mans ikdienas auto ir ražots Meksikā. Cik co2 izmešus rada to dabūt uz Eiropu - noteikti daudz. Ja auto saražo aptuveni turpat kur pārdod - atkal cita aina.
EV atkal būs mazāka pēda rezerves daļu apjoma saražošanā. ICE būs lielāka pēda degvielas pārvadāšanā, ne tikai tās sadedzināšanā.
Ja ņem globāli, EV ir zaļāks. Bet reti kurš dārga EV pirvējs to pērk zaļuma dēļ. Tāpat kā steiku ēd jo garšo un paēšana jau ir gandrīz vai optional extra.
Offline
shirminieks
28. May 2025, 16:11 #6808

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1842

Braucu ar: 81


28 May 2025, 15:46:51 @Arsm3ns rakstīja:

28 May 2025, 15:41:04 @shirminieks rakstīja:
Bet vispār es piekrītu, ka tāda mākslīga kāda konkrēta degvielas veida ierobežošana/uzspiešana nav korekta - katram tomēr jāļauj pašam pieņemt lēmums par ar ko braukt; tikai pareizi jāiekļauj visas tiešās un netiešās izmaksas.

Kad fosilajiem pierēķinās CO2-offset/collection izmaksas, tad redzēs cik daudz te benzīngalvas gribēs liet suslu pa 4e/litrā
esi aprēķinājis arī ko būtu jāpierēķina bateriju un to saturošo lietu iegūšanu, utilizēšanu utt sakarā?


Vienkārši visi ražošanas procesā radušies atkritumi ir jāsavāc, un no fosilo kurināšanas radies CO2 ir tieši tāds pats ražošanas atkritums kā notekūdeņi ķimikāliju rūpnīcai.

Ja ražo baterijas izmantojot fosilos un emitējot CO2 - maksā par to

Tieši tāds process arī veicinās to, ka cilvēki izvēlēsies to risinājumu, kas ir ekonomiski racionālākais un paradumiem atbilstošākais

[ Šo ziņu laboja shirminieks, 28 May 2025, 16:12:58 ]

Offline
kkas
28. May 2025, 16:37 #6809

Kopš: 22. Apr 2008

Ziņojumi: 9776

Braucu ar: Alfu

Tieši tāds process arī veicinās to, ka cilvēki izvēlēsies to risinājumu, kas ir ekonomiski racionālākais un paradumiem atbilstošākais

Primāri ražotāji, pēc tam patērētāji izdara izvēli ar saviem makiem. Valsts pārvalde atbalstot finansiāli vnk attīsta tehnoloģiju, tas arī viss.
EV vnk iziet klasisko produkta ciklu. Tagad modes lieta PHEV. Ražotāji skrien līdzi. Ko dara patēretājs? Nopērk phev, nevis EV, hibrīdu vai ice, jo tā ir lētāk. Un lādēt netaisās jau no pirmā km.
Offline
shirminieks
28. May 2025, 17:05 #6810

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1842

Braucu ar: 81


28 May 2025, 16:37:50 @kkas rakstīja:
Tieši tāds process arī veicinās to, ka cilvēki izvēlēsies to risinājumu, kas ir ekonomiski racionālākais un paradumiem atbilstošākais

Primāri ražotāji, pēc tam patērētāji izdara izvēli ar saviem makiem. Valsts pārvalde atbalstot finansiāli vnk attīsta tehnoloģiju, tas arī viss.
EV vnk iziet klasisko produkta ciklu. Tagad modes lieta PHEV. Ražotāji skrien līdzi. Ko dara patēretājs? Nopērk phev, nevis EV, hibrīdu vai ice, jo tā ir lētāk. Un lādēt netaisās jau no pirmā km.


Nu bet tieši tāpēc arī vajag cost-based-pricing - es arī uzskatu, ka valsts atbalsts PHEV iegādei ir podā nolaista nauda, jo daudzi no tiem auto nekad mūžā neredzēs nevienu rozeti

Ja gribam samazināt CO2 izmešus, tad nepieciešams ieviest nodokļus kā šos CO2 izmešus iecenot iekšā izmešu avotā - fosilajos kurināmajos. Un tālāk katram pašam ir izvēle - (1) pirkt elektroauto/ūdeņraža auto un izvēlēties pirkt saules parkos ražotu elektrību, (2) braukt ar PHEV'u un lādēt katru dienu mājās, bet tikai uz garajiem gabaliem liet pa 4e/l degvielu, vai (3) ignorēt to visu un turpināt braukt ar M57, liet pa 4e/l degvielu, un katru otro gadu mainīt DPF'u

Un 4e/l degviela vienkārši iekļauj tās izmaksas, kas rodas lai tajā litrā ietvertos CO2 izmešus savāktu un noglabātu, vai arī lai ražotu CO2-neitrālu sintētisko degvielu.

Ja uzskatam, ka CO2 izmeši ir tufta, klimata pārmaiņas ir fake-news, un par to nav jāsatraucas, tad jebkāda veida atbalsts PHEV/BEV vai jebkuram citam transporta veidam ir naudas izniekošana.

To vai klimata pārmaiņās ir reālas vai konspirācija atstāšu katra paša ziņā
Offline
abyss
28. May 2025, 17:19 #6811

Kopš: 26. Jun 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 8553

Braucu ar: e39 523

Diezgan episka huiņa sarakstīta. Ne jau mums izlemt planētu izglābt vai nē. LV rūpniecība ir piliens okeānā, un mašīnu co2 ir vēl 1/4 daļa no tā. Jādomā primāri par sevi. Un LV izdevīgi ir braukt ar ICE un lēta degviela. CO2 ir Ķīnas, ASV, Indijas, Meksikas un citu lielo ražojošu valstu radīta problēma, lai viņi ar to risina. Pat gribot mēs neko nevaram viņiem uzspiest
Offline
protams
28. May 2025, 17:40 #6812

Kopš: 11. Nov 2005

Ziņojumi: 5927

Braucu ar: NS7

Atbalsta saņēmeji izlasīja noteikumus, ka 5 gadus nedrīkst pārdot un jābrauc vismaz 10400km gadā?

-----------------
Tradicionāli - vīrietis ar sievieti - auto ar iekšdedzes dzinēju!
Online
shirminieks
28. May 2025, 17:59 #6813

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1842

Braucu ar: 81


28 May 2025, 17:40:23 @protams rakstīja:
Atbalsta saņēmeji izlasīja noteikumus, ka 5 gadus nedrīkst pārdot un jābrauc vismaz 10400km gadā?


Nedrīkst pārdot kamēr nav nobraukti 52k km, kas jaizdara atrak par 5-gadiem; ja pa gadu tos kilometrus nobrauc, tirgo nost

Un ja arī nepaspej 5-gados nobraukt visus 52k vai gribi pardot atrak, tad vienkarsi jaatdod atbalsta proporcionali nenobrauktajiem kilometriem.

[ Šo ziņu laboja shirminieks, 28 May 2025, 18:00:21 ]

Offline
shirminieks
28. May 2025, 18:05 #6814

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1842

Braucu ar: 81


28 May 2025, 17:19:59 @abyss rakstīja:
Diezgan episka huiņa sarakstīta. Ne jau mums izlemt planētu izglābt vai nē. LV rūpniecība ir piliens okeānā, un mašīnu co2 ir vēl 1/4 daļa no tā. Jādomā primāri par sevi. Un LV izdevīgi ir braukt ar ICE un lēta degviela. CO2 ir Ķīnas, ASV, Indijas, Meksikas un citu lielo ražojošu valstu radīta problēma, lai viņi ar to risina. Pat gribot mēs neko nevaram viņiem uzspiest


Es par sistēmu kā vajadzētu regulēt to visu, protams, ka LV neko viena nesamainīs..

Tas, kam vajadzētu satraukt LV iedzīvotājus ir vai auto, kas brauc pa ielām, kūpina (vienalga redzami vai neredzami) vai nekūpina.
Offline
foobar
28. May 2025, 18:54 #6815

Kopš: 04. Jun 2002

Ziņojumi: 6054

Braucu ar: M57TU2D30

Tur kur daudz dedzina co2 (Ķīna), sen jau ir skaidrs, ka EV risina to, ka pilsētā nav smoga un ir daudz zemāks trokšņu līmenis.

Nerunājot jau par, to, ka pūtina truba nav jāsūkā (visi lielākie konflikti pēdējo 50 gadu laikā ir tur, kur pie varas ir dauņi ar naftas dolāriem)...
Offline
XK220
28. May 2025, 19:11 #6816

Kopš: 26. Dec 2015

No: Rīga

Ziņojumi: 3288

Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu


28 May 2025, 17:40:23 @protams rakstīja:
Atbalsta saņēmeji izlasīja noteikumus, ka 5 gadus nedrīkst pārdot un jābrauc vismaz 10400km gadā?

Shirminieks jau atbildēja - nobrauc tos 50k kaut vai gadā un dari ko gribi.
Man tie sanāk 2 gadi.
Offline
968-jk
28. May 2025, 19:36 #6817

Kopš: 08. Dec 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 13881

Braucu ar: 30niekiem


28 May 2025, 15:46:51 @Arsm3ns rakstīja:

28 May 2025, 15:41:04 @shirminieks rakstīja:
Bet vispār es piekrītu, ka tāda mākslīga kāda konkrēta degvielas veida ierobežošana/uzspiešana nav korekta - katram tomēr jāļauj pašam pieņemt lēmums par ar ko braukt; tikai pareizi jāiekļauj visas tiešās un netiešās izmaksas.

Kad fosilajiem pierēķinās CO2-offset/collection izmaksas, tad redzēs cik daudz te benzīngalvas gribēs liet suslu pa 4e/litrā
esi aprēķinājis arī ko būtu jāpierēķina bateriju un to saturošo lietu iegūšanu, utilizēšanu utt sakarā?


Tur nav nekādu izdevumu. Pāris ietaupīti prezervatīvi priekš āfrikāņiem, dzeramais ūdens un saules gaisma lai mazie vergi redz ko raktuvēs darīt.

[ Šo ziņu laboja 968-jk, 28 May 2025, 19:36:53 ]

Offline
Arturiks
28. May 2025, 19:51 #6818

Kopš: 01. Nov 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 9244

Braucu ar: 26 & 26 & 11


28 May 2025, 19:36:38 @968-jk rakstīja:

28 May 2025, 15:46:51 @Arsm3ns rakstīja:

28 May 2025, 15:41:04 @shirminieks rakstīja:
Bet vispār es piekrītu, ka tāda mākslīga kāda konkrēta degvielas veida ierobežošana/uzspiešana nav korekta - katram tomēr jāļauj pašam pieņemt lēmums par ar ko braukt; tikai pareizi jāiekļauj visas tiešās un netiešās izmaksas.

Kad fosilajiem pierēķinās CO2-offset/collection izmaksas, tad redzēs cik daudz te benzīngalvas gribēs liet suslu pa 4e/litrā
esi aprēķinājis arī ko būtu jāpierēķina bateriju un to saturošo lietu iegūšanu, utilizēšanu utt sakarā?


Tur nav nekādu izdevumu. Pāris ietaupīti prezervatīvi priekš āfrikāņiem, dzeramais ūdens un saules gaisma lai mazie vergi redz ko raktuvēs darīt.

Pirms 13 gadiem parādīja multeni par šo - Lorax.

Galvenais, ka mums labi
Offline
Elviss
28. May 2025, 19:57 #6819

Kopš: 02. May 2006

Ziņojumi: 22675

Braucu ar: VAZ 2101 80'

Kad mēs maksāsim 4 eur litrā dēļ nodokļiem, tad EV būs 4 eur par 100 km nodoklis un saules paneļu ekspluatācijas nodoklis. Muļķim jābūt, ja kāds domā, ka neiekasēs nodokļus un ļaus kādam par velti dzīvot.

-----------------

RT Translations
Offline
RolandsK
28. May 2025, 20:01 #6820

Kopš: 06. Sep 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3601

Braucu ar: ᴑᴑ un Zaļo Briesmoni

Vēsture ir parādījusi, ka degvielas veids ir tiešā veidā politika=bizness, kad lielajiem spēlētājiem tādu vai citu iemeslu dēļ ir izdevīgi to virzīt. Pārējais viss ir tukša diršana, gan par ekoloģiju, gan visu pārējo.
Tāpēc arī sākumā tika lobēts benzīns, pēc tam dīzelis un tagad EV. Nevienam neinteresē mazo cilvēku domas un visam apakšā ir tikai un vienīgi bizness. Patērētāji ir tieši atkarīgi no lielo onkuļu spēlītēm. Tas, kas to nesaprot un noliedz, tas ir tups kā zābaks un ar tādu nav jēgas diskutēt.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, BigArchi, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo