Online
Pašreiz BMWPower skatās 74 viesi un 4 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Elektroauto EV
Autors | Ziņojums |
bum_bumz | 13. May 2025, 09:17 |
#6601
|
| Kopš: 05. Jan 2006
Ziņojumi: 7195
Braucu ar: E34
| Ja Ilonas ražojums, tad labāk nē. Svaigi sižeti, ka Teslas joprojām tiek izmantotas malkas vietā  | Offline | | |
Samsasi | 13. May 2025, 09:57 |
#6602
|
|  Kopš: 01. Nov 2014
Ziņojumi: 5201
Braucu ar:
|
13 May 2025, 07:26:55 @foobar rakstīja:
Tie kam nav naudas lidmašīnas biļetei, parasti uz maiņām ēvelē līdz galam, maksimums 2x pa ceļam apstājoties pamīzt 
Ir cilvēki, kuriem patīk braukt ar auto | Offline | | |
GirtzB  | 13. May 2025, 10:12 |
#6603
|
|  Kopš: 15. May 2002
No: Rīga
Ziņojumi: 22325
Braucu ar: 2x(R6+LSD)
| Parasti gan tie cilvēki garajiem braucieniem izvēlas kaut ko interesantāku pat EV, tieši tapēc ka vajag "procesu".
----------------- Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE | Offline | | |
GirtzB  | 13. May 2025, 10:22 |
#6604
|
|  Kopš: 15. May 2002
No: Rīga
Ziņojumi: 22325
Braucu ar: 2x(R6+LSD)
|
12 May 2025, 21:45:37 @Artis_D rakstīja:
Paldies! Skatīšos, varbūt ar ar X braukšu, bet tomēr vilina doma pamēģināt ar EV. Nav tur kāds reģions totāli bez uzlādes iespējām?Kopš man tagad ir divi EV, tā X aizdevu radiniecei, jo 3 mēneši jau stāvēja nekustināts. Xsā tik daudz salikts, ka jāliek šķūnī mazbērniem. Cik sapratu lielākā ir psiholoģiskā problēma ir brauciens mājup, gribās vilkt - bet ik pa 300-400 km jātaisa charging pauzes.
Ja brauc ar EV tad izvēlies "mazos" ceļus nevis ātrgaitas šosejas, jo uz tām "lielajos" ātrumos baterija būs sausa ievērojami ātrāk...
EV tomēr vairāk ir "pieturas" punktu apskatei un lēnai bet dinamiskai kustībai nevis "vilkšanai pa bāni"
----------------- Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE | Offline | | |
treshaa_josla | 13. May 2025, 11:25 |
#6605
|
|  Kopš: 07. Mar 2023
Ziņojumi: 645
Braucu ar:
|
10 May 2025, 17:46:50 @Artis_D rakstīja:
Kādi padomi eirotripam ar EV? Plāns Horvātijas augša un Dolomīti? Vai labāk braukt ar x5 
Kas par auto ?
Ja Tesla, tad viss būs normāli. Ja panasoniks ar chademo, tad labāk nē 
Un vēl braukšanas grafiks. Ja plānā ir vilkt lielus gabalus ātri, jau atkal - ar teslu būs ok, bet tas stiepiens cenā būs līdzīgi kā ar mazu dyzelini. Lētāk par X gan jau noteikti, bet nu tā pat
Ja brauc nesteidzīgi (līdz 1000 km dienā) un pa naktīm vari izmantot ~ 2 X lētāko AC, tad būs diezgan  | Offline | | |
Kidd | 13. May 2025, 12:11 |
#6606
|
|  Kopš: 18. May 2009
Ziņojumi: 8355
Braucu ar: 400Zs
|
13 May 2025, 11:25:01 @treshaa_josla rakstīja:
Ja brauc nesteidzīgi (līdz 1000 km dienā) un pa naktīm vari izmantot ~ 2 X lētāko AC, tad būs diezgan 
Cik, aptuveni, ir šādas izmaksas uz 1000 km? Ja vadās pēc Taviem parametriem? nevajag , protams, precīzi - vienkārši aptuveni. Joprojām briestu sievai paķert tomēr vojadžiera vietā kaut ko teslveidīgu | Offline | | |
treshaa_josla | 13. May 2025, 12:38 |
#6607
|
|  Kopš: 07. Mar 2023
Ziņojumi: 645
Braucu ar:
|
13 May 2025, 12:11:55 @Kidd rakstīja:
13 May 2025, 11:25:01 @treshaa_josla rakstīja:
Ja brauc nesteidzīgi (līdz 1000 km dienā) un pa naktīm vari izmantot ~ 2 X lētāko AC, tad būs diezgan 
Cik, aptuveni, ir šādas izmaksas uz 1000 km? Ja vadās pēc Taviem parametriem? nevajag , protams, precīzi - vienkārši aptuveni. Joprojām briestu sievai paķert tomēr vojadžiera vietā kaut ko teslveidīgu
Es ar savu pa gadu esmu nobraucis 48700 km
iztērēju 8365 kwh
ja lādētu tikai mājās, kur pa kwh maksāju vidēji 0.17 €, tad būtu 2,9200205 € /100 km

Viss staigā uz abām pusēm, jo vietām lādējos par brīvu, vietām maksāju 0.5 €.
Mājās cenu iespaido pieslēguma komponente - jo lielāks patēriņā jo lētāks kwh
Ceru, ka esmu atbildējis saprotami | Offline | | |
Kidd | 13. May 2025, 12:54 |
#6608
|
|  Kopš: 18. May 2009
Ziņojumi: 8355
Braucu ar: 400Zs
|
13 May 2025, 12:38:07 @treshaa_josla rakstīja:
13 May 2025, 12:11:55 @Kidd rakstīja:
13 May 2025, 11:25:01 @treshaa_josla rakstīja:
Ja brauc nesteidzīgi (līdz 1000 km dienā) un pa naktīm vari izmantot ~ 2 X lētāko AC, tad būs diezgan 
Cik, aptuveni, ir šādas izmaksas uz 1000 km? Ja vadās pēc Taviem parametriem? nevajag , protams, precīzi - vienkārši aptuveni. Joprojām briestu sievai paķert tomēr vojadžiera vietā kaut ko teslveidīgu
Es ar savu pa gadu esmu nobraucis 48700 km
iztērēju 8365 kwh
ja lādētu tikai mājās, kur pa kwh maksāju vidēji 0.17 €, tad būtu 2,9200205 € /100 km

Viss staigā uz abām pusēm, jo vietām lādējos par brīvu, vietām maksāju 0.5 €.
Mājās cenu iespaido pieslēguma komponente - jo lielāks patēriņā jo lētāks kwh
Ceru, ka esmu atbildējis saprotami
Diezgan saprotami Paldies | Offline | | |
|
HiJaCKeR | 13. May 2025, 13:30 |
#6609
|
|  Kopš: 04. Aug 2003
No: Rīga
Ziņojumi: 4797
Braucu ar: BMW E90 330i
|
13 May 2025, 12:38:07 @treshaa_josla rakstīja:
13 May 2025, 12:11:55 @Kidd rakstīja:
13 May 2025, 11:25:01 @treshaa_josla rakstīja:
Ja brauc nesteidzīgi (līdz 1000 km dienā) un pa naktīm vari izmantot ~ 2 X lētāko AC, tad būs diezgan 
Cik, aptuveni, ir šādas izmaksas uz 1000 km? Ja vadās pēc Taviem parametriem? nevajag , protams, precīzi - vienkārši aptuveni. Joprojām briestu sievai paķert tomēr vojadžiera vietā kaut ko teslveidīgu
Es ar savu pa gadu esmu nobraucis 48700 km
iztērēju 8365 kwh
ja lādētu tikai mājās, kur pa kwh maksāju vidēji 0.17 €, tad būtu 2,9200205 € /100 km

Viss staigā uz abām pusēm, jo vietām lādējos par brīvu, vietām maksāju 0.5 €.
Mājās cenu iespaido pieslēguma komponente - jo lielāks patēriņā jo lētāks kwh
Ceru, ka esmu atbildējis saprotami
tavam dranduļetam arī gadījumā nav tā ?
“Tesla” transportlīdzekļiem nav tradicionālā odometra, bet tie novērtē nobraukto attālumu, izmantojot algoritmu, kas cita starpā balstīts uz enerģijas patēriņu
“Tesla” īpašnieki vēršas tiesā par uzņēmuma interesēs manipulētiem odometra rādījumiem[ Šo ziņu laboja HiJaCKeR, 13 May 2025, 13:41:31 ] | Offline | | |
kb | 13. May 2025, 16:32 |
#6610
|
|  Kopš: 02. Jan 2007
Ziņojumi: 201
Braucu ar: pārsvarā ar elektrību
|
13 May 2025, 12:11:55 @Kidd rakstīja:
13 May 2025, 11:25:01 @treshaa_josla rakstīja:
Ja brauc nesteidzīgi (līdz 1000 km dienā) un pa naktīm vari izmantot ~ 2 X lētāko AC, tad būs diezgan 
Cik, aptuveni, ir šādas izmaksas uz 1000 km? Ja vadās pēc Taviem parametriem? nevajag , protams, precīzi - vienkārši aptuveni. Joprojām briestu sievai paķert tomēr vojadžiera vietā kaut ko teslveidīgu
Ja rēķināsiet, ka "mājās" EV izmaksā ap 3 EUR/100km un ceļojumos ap 8 EUR/100km, tad daudz nekļūdīsities.
Rupjais aprēķins: puslīdz taupīgs EV vidēji tērē 20kWh. Mājās biržas elektrība vidēji 0,04 EUR/kWh+PVN (ja ir iespēja +/- izvēlēties, kad tieši lādēt), sadale/pārvade vēl tikpat.
Ceļojumos var orientēties uz Ionity, kas ir gandrīz visur Eiropā un ar ikmēneša abonēšanas plānu prasa vidēji 0,40 EUR/kWh.
Rīga-Tallina-Rīga tikko ar Model 3 izmaksāja ap 25 EUR un prasīja reālu 15 minūšu pauzi (pārējā uzlāde notika pie viesnīcas). | Offline | | |
Kidd | 13. May 2025, 18:04 |
#6611
|
|  Kopš: 18. May 2009
Ziņojumi: 8355
Braucu ar: 400Zs
| Izmaksas nav sliktas, piekrītu. Rīga-Tallina-Rīga bija kautkādi +-600 km, ja nemaldos. Tāds model 3 var novilkt realitātē to distanci ar 1 uzlādi? Sorry, ja dumjš jautājums - neesmu tėmā galīgi. Ir bijušas domas par ev iegādi, bet neesmu tam pieķēries tå pamatīgāk. Šai diskusijai ar tå īsti nesekoju līdzi | Offline | | |
protams  | 13. May 2025, 18:13 |
#6612
|
|  Kopš: 11. Nov 2005
Ziņojumi: 6027
Braucu ar: NS7
| Nebija tā, ka tas EV auto vēl jānopērk lai pēc tam rēķinātu izmakas uz 100km? 
----------------- Tradicionāli - vīrietis ar sievieti - auto ar iekšdedzes dzinēju! | Offline | | |
JDS | 13. May 2025, 18:59 |
#6613
|
|  Kopš: 18. Mar 2012
No: Rīga
Ziņojumi: 11114
Braucu ar: 3, 5, TS, YP
|
13 May 2025, 18:04:18 @Kidd rakstīja:
Izmaksas nav sliktas, piekrītu. Rīga-Tallina-Rīga bija kautkādi +-600 km, ja nemaldos. Tāds model 3 var novilkt realitātē to distanci ar 1 uzlādi? Sorry, ja dumjš jautājums - neesmu tėmā galīgi. Ir bijušas domas par ev iegādi, bet neesmu tam pieķēries tå pamatīgāk. Šai diskusijai ar tå īsti nesekoju līdzi
Ja Tu domaa ar vienu uzladi pa vidu Tallinaa, tad jaa, long range / performance iizii braucot sapraata robezhaas, ( plus 10-20kmh atljautajam) ja nestiepj uz 200kmh.
Arii ziemaa. | Offline | | |
Agrello | 13. May 2025, 19:31 |
#6614
|
| Kopš: 12. Feb 2007
No: Rīga
Ziņojumi: 311
Braucu ar: BMW S54B32 // G32 // i3s
| Jautājums par i3 no 2018 facelift.
120 ah/184zs VS 94 ah/170 zs
Plānoju iegādāties: Vai ir vērts maksāt cenas starpību starp i3 un i3s ?
Auto skatos ar nobraukumu līdz 60 t km.
Plānots izmantot Rīga (centrs) - pārdaugava - Jūrmala. Kā ģimenes otrais auto.
Cik kritisku lomu auto patēriņā spēlē siltumsūknis apsildei?
| Offline | | |
versatile | 14. May 2025, 08:19 |
#6615
|
|  Kopš: 03. Sep 2015
Ziņojumi: 1448
Braucu ar:
| Ir arī i3 ar 120Ah.
i3s ir tikai par kripatu lielāka jauda un vēl specifiskāks riepu izmērs (laikam bij dažāda platuma priekšā un aizmugurē, ja nejaucu). | Offline | | |
treshaa_josla | 14. May 2025, 09:13 |
#6616
|
|  Kopš: 07. Mar 2023
Ziņojumi: 645
Braucu ar:
|
13 May 2025, 18:04:18 @Kidd rakstīja:
Izmaksas nav sliktas, piekrītu. Rīga-Tallina-Rīga bija kautkādi +-600 km, ja nemaldos. Tāds model 3 var novilkt realitātē to distanci ar 1 uzlādi? Sorry, ja dumjš jautājums - neesmu tėmā galīgi. Ir bijušas domas par ev iegādi, bet neesmu tam pieķēries tå pamatīgāk. Šai diskusijai ar tå īsti nesekoju līdzi
Mod3 long range / performance var nobraukt ~ 400 km
Izbrauc no Rygas pilns, vienīcā TLL salādē pilnu,
un izbrauc minēto distanci ātrāk kā iekšdedzīte
 | Offline | | |
|
juriz | 14. May 2025, 09:15 |
#6617
|
| Kopš: 24. May 2002
No: Jūrmala
Ziņojumi: 2534
Braucu ar: būzu
| Siltumsūknis dos labu ietaupījumu.
Ja līdzekļi atļauj, noteikti ņemtu lielo akumulatoru, ziemā nebūs jābaidās līdz Rīgai aizbraukt ar ieslēgtu apsildi.
Neiegrābies tik ar kādu, kam tas mopēda motors range extender.
| Offline | | |
dr_viruss | 14. May 2025, 09:42 |
#6618
|
| Kopš: 29. Apr 2015
No: Rīga
Ziņojumi: 1225
Braucu ar: e60 530d FL
|
13 May 2025, 19:31:15 @Agrello rakstīja:
Jautājums par i3 no 2018 facelift.
120 ah/184zs VS 94 ah/170 zs
Plānoju iegādāties: Vai ir vērts maksāt cenas starpību starp i3 un i3s ?
Auto skatos ar nobraukumu līdz 60 t km.
Plānots izmantot Rīga (centrs) - pārdaugava - Jūrmala. Kā ģimenes otrais auto.
Cik kritisku lomu auto patēriņā spēlē siltumsūknis apsildei?
Bračka nopirka pāris gadus atpakaļ i3s, ar siltumsūkni, nebija gan lielākā bača.
Kā pilsētas mašīna ideāla, ļoti apmierināts.
Šogad nopirka arī sievai tādu pašu tikai pilnāko versiju ar lielo baču.
Rīgai, Jūrmalai domāju pilnīgi pietiek | Offline | | |
Fandulis | 14. May 2025, 10:10 |
#6619
|
| Kopš: 29. Nov 2004
Ziņojumi: 13794
Braucu ar: sipisnīku pi vuškom
| i3s ar vienādu baču nobrauks mazāk un riepas aizmugurē platākas. | Offline | | |
walder | 14. May 2025, 10:23 |
#6620
|
|  Kopš: 18. Apr 2007
No: Rīga
Ziņojumi: 8654
Braucu ar: 7 seat MPV
| Atgriežoties no eirotripiem jau tā besī ka sievai/sīkajiem vajag pieturas, jo gribas stiept pilnā ručkā. Ja vēl pa vidam jālādē, tad tas ceļš škiet vēl garāks. Ja vēl nevar braukt pa bāni 130+ (kas EV gan jau normāli tērē baču), tad tas ir borings un nāk miegs.
Es brauktu ar X  | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, BigArchi, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, R_BERGS, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo
|