Online

Pašreiz BMWPower skatās 74 viesi un 4 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
bum_bumz
13. May 2025, 09:17 #6601

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 7195

Braucu ar: E34

Ja Ilonas ražojums, tad labāk nē. Svaigi sižeti, ka Teslas joprojām tiek izmantotas malkas vietā
Offline
Samsasi
13. May 2025, 09:57 #6602

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 5201

Braucu ar:


13 May 2025, 07:26:55 @foobar rakstīja:
Tie kam nav naudas lidmašīnas biļetei, parasti uz maiņām ēvelē līdz galam, maksimums 2x pa ceļam apstājoties pamīzt


Ir cilvēki, kuriem patīk braukt ar auto
Offline
GirtzB
13. May 2025, 10:12 #6603

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 22325

Braucu ar: 2x(R6+LSD)

Parasti gan tie cilvēki garajiem braucieniem izvēlas kaut ko interesantāku pat EV, tieši tapēc ka vajag "procesu".

-----------------
Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE
Offline
GirtzB
13. May 2025, 10:22 #6604

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 22325

Braucu ar: 2x(R6+LSD)


12 May 2025, 21:45:37 @Artis_D rakstīja:
Paldies! Skatīšos, varbūt ar ar X braukšu, bet tomēr vilina doma pamēģināt ar EV. Nav tur kāds reģions totāli bez uzlādes iespējām?Kopš man tagad ir divi EV, tā X aizdevu radiniecei, jo 3 mēneši jau stāvēja nekustināts. Xsā tik daudz salikts, ka jāliek šķūnī mazbērniem. Cik sapratu lielākā ir psiholoģiskā problēma ir brauciens mājup, gribās vilkt - bet ik pa 300-400 km jātaisa charging pauzes.

Ja brauc ar EV tad izvēlies "mazos" ceļus nevis ātrgaitas šosejas, jo uz tām "lielajos" ātrumos baterija būs sausa ievērojami ātrāk...
EV tomēr vairāk ir "pieturas" punktu apskatei un lēnai bet dinamiskai kustībai nevis "vilkšanai pa bāni"

-----------------
Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE
Offline
treshaa_josla
13. May 2025, 11:25 #6605

Kopš: 07. Mar 2023

Ziņojumi: 645

Braucu ar:


10 May 2025, 17:46:50 @Artis_D rakstīja:
Kādi padomi eirotripam ar EV? Plāns Horvātijas augša un Dolomīti? Vai labāk braukt ar x5



Kas par auto ?

Ja Tesla, tad viss būs normāli. Ja panasoniks ar chademo, tad labāk nē

Un vēl braukšanas grafiks. Ja plānā ir vilkt lielus gabalus ātri, jau atkal - ar teslu būs ok, bet tas stiepiens cenā būs līdzīgi kā ar mazu dyzelini. Lētāk par X gan jau noteikti, bet nu tā pat

Ja brauc nesteidzīgi (līdz 1000 km dienā) un pa naktīm vari izmantot ~ 2 X lētāko AC, tad būs diezgan
Offline
Kidd
13. May 2025, 12:11 #6606

Kopš: 18. May 2009

Ziņojumi: 8355

Braucu ar: 400Zs


13 May 2025, 11:25:01 @treshaa_josla rakstīja:


Ja brauc nesteidzīgi (līdz 1000 km dienā) un pa naktīm vari izmantot ~ 2 X lētāko AC, tad būs diezgan


Cik, aptuveni, ir šādas izmaksas uz 1000 km? Ja vadās pēc Taviem parametriem? nevajag , protams, precīzi - vienkārši aptuveni. Joprojām briestu sievai paķert tomēr vojadžiera vietā kaut ko teslveidīgu
Offline
treshaa_josla
13. May 2025, 12:38 #6607

Kopš: 07. Mar 2023

Ziņojumi: 645

Braucu ar:


13 May 2025, 12:11:55 @Kidd rakstīja:

13 May 2025, 11:25:01 @treshaa_josla rakstīja:


Ja brauc nesteidzīgi (līdz 1000 km dienā) un pa naktīm vari izmantot ~ 2 X lētāko AC, tad būs diezgan


Cik, aptuveni, ir šādas izmaksas uz 1000 km? Ja vadās pēc Taviem parametriem? nevajag , protams, precīzi - vienkārši aptuveni. Joprojām briestu sievai paķert tomēr vojadžiera vietā kaut ko teslveidīgu


Es ar savu pa gadu esmu nobraucis 48700 km
iztērēju 8365 kwh
ja lādētu tikai mājās, kur pa kwh maksāju vidēji 0.17 €, tad būtu 2,9200205 € /100 km


Viss staigā uz abām pusēm, jo vietām lādējos par brīvu, vietām maksāju 0.5 €.
Mājās cenu iespaido pieslēguma komponente - jo lielāks patēriņā jo lētāks kwh

Ceru, ka esmu atbildējis saprotami
Offline
Kidd
13. May 2025, 12:54 #6608

Kopš: 18. May 2009

Ziņojumi: 8355

Braucu ar: 400Zs


13 May 2025, 12:38:07 @treshaa_josla rakstīja:

13 May 2025, 12:11:55 @Kidd rakstīja:

13 May 2025, 11:25:01 @treshaa_josla rakstīja:


Ja brauc nesteidzīgi (līdz 1000 km dienā) un pa naktīm vari izmantot ~ 2 X lētāko AC, tad būs diezgan


Cik, aptuveni, ir šādas izmaksas uz 1000 km? Ja vadās pēc Taviem parametriem? nevajag , protams, precīzi - vienkārši aptuveni. Joprojām briestu sievai paķert tomēr vojadžiera vietā kaut ko teslveidīgu


Es ar savu pa gadu esmu nobraucis 48700 km
iztērēju 8365 kwh
ja lādētu tikai mājās, kur pa kwh maksāju vidēji 0.17 €, tad būtu 2,9200205 € /100 km


Viss staigā uz abām pusēm, jo vietām lādējos par brīvu, vietām maksāju 0.5 €.
Mājās cenu iespaido pieslēguma komponente - jo lielāks patēriņā jo lētāks kwh

Ceru, ka esmu atbildējis saprotami


Diezgan saprotami Paldies
Offline
HiJaCKeR
13. May 2025, 13:30 #6609

Kopš: 04. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 4797

Braucu ar: BMW E90 330i


13 May 2025, 12:38:07 @treshaa_josla rakstīja:

13 May 2025, 12:11:55 @Kidd rakstīja:

13 May 2025, 11:25:01 @treshaa_josla rakstīja:


Ja brauc nesteidzīgi (līdz 1000 km dienā) un pa naktīm vari izmantot ~ 2 X lētāko AC, tad būs diezgan


Cik, aptuveni, ir šādas izmaksas uz 1000 km? Ja vadās pēc Taviem parametriem? nevajag , protams, precīzi - vienkārši aptuveni. Joprojām briestu sievai paķert tomēr vojadžiera vietā kaut ko teslveidīgu


Es ar savu pa gadu esmu nobraucis 48700 km
iztērēju 8365 kwh
ja lādētu tikai mājās, kur pa kwh maksāju vidēji 0.17 €, tad būtu 2,9200205 € /100 km


Viss staigā uz abām pusēm, jo vietām lādējos par brīvu, vietām maksāju 0.5 €.
Mājās cenu iespaido pieslēguma komponente - jo lielāks patēriņā jo lētāks kwh

Ceru, ka esmu atbildējis saprotami

tavam dranduļetam arī gadījumā nav tā ?

“Tesla” transportlīdzekļiem nav tradicionālā odometra, bet tie novērtē nobraukto attālumu, izmantojot algoritmu, kas cita starpā balstīts uz enerģijas patēriņu


“Tesla” īpašnieki vēršas tiesā par uzņēmuma interesēs manipulētiem odometra rādījumiem

[ Šo ziņu laboja HiJaCKeR, 13 May 2025, 13:41:31 ]

Offline
kb
13. May 2025, 16:32 #6610

Kopš: 02. Jan 2007

Ziņojumi: 201

Braucu ar: pārsvarā ar elektrību


13 May 2025, 12:11:55 @Kidd rakstīja:

13 May 2025, 11:25:01 @treshaa_josla rakstīja:


Ja brauc nesteidzīgi (līdz 1000 km dienā) un pa naktīm vari izmantot ~ 2 X lētāko AC, tad būs diezgan


Cik, aptuveni, ir šādas izmaksas uz 1000 km? Ja vadās pēc Taviem parametriem? nevajag , protams, precīzi - vienkārši aptuveni. Joprojām briestu sievai paķert tomēr vojadžiera vietā kaut ko teslveidīgu


Ja rēķināsiet, ka "mājās" EV izmaksā ap 3 EUR/100km un ceļojumos ap 8 EUR/100km, tad daudz nekļūdīsities.
Rupjais aprēķins: puslīdz taupīgs EV vidēji tērē 20kWh. Mājās biržas elektrība vidēji 0,04 EUR/kWh+PVN (ja ir iespēja +/- izvēlēties, kad tieši lādēt), sadale/pārvade vēl tikpat.
Ceļojumos var orientēties uz Ionity, kas ir gandrīz visur Eiropā un ar ikmēneša abonēšanas plānu prasa vidēji 0,40 EUR/kWh.

Rīga-Tallina-Rīga tikko ar Model 3 izmaksāja ap 25 EUR un prasīja reālu 15 minūšu pauzi (pārējā uzlāde notika pie viesnīcas).
Offline
Kidd
13. May 2025, 18:04 #6611

Kopš: 18. May 2009

Ziņojumi: 8355

Braucu ar: 400Zs

Izmaksas nav sliktas, piekrītu. Rīga-Tallina-Rīga bija kautkādi +-600 km, ja nemaldos. Tāds model 3 var novilkt realitātē to distanci ar 1 uzlādi? Sorry, ja dumjš jautājums - neesmu tėmā galīgi. Ir bijušas domas par ev iegādi, bet neesmu tam pieķēries tå pamatīgāk. Šai diskusijai ar tå īsti nesekoju līdzi
Offline
protams
13. May 2025, 18:13 #6612

Kopš: 11. Nov 2005

Ziņojumi: 6027

Braucu ar: NS7

Nebija tā, ka tas EV auto vēl jānopērk lai pēc tam rēķinātu izmakas uz 100km?

-----------------
Tradicionāli - vīrietis ar sievieti - auto ar iekšdedzes dzinēju!
Offline
JDS
13. May 2025, 18:59 #6613

Kopš: 18. Mar 2012

No: Rīga

Ziņojumi: 11114

Braucu ar: 3, 5, TS, YP


13 May 2025, 18:04:18 @Kidd rakstīja:
Izmaksas nav sliktas, piekrītu. Rīga-Tallina-Rīga bija kautkādi +-600 km, ja nemaldos. Tāds model 3 var novilkt realitātē to distanci ar 1 uzlādi? Sorry, ja dumjš jautājums - neesmu tėmā galīgi. Ir bijušas domas par ev iegādi, bet neesmu tam pieķēries tå pamatīgāk. Šai diskusijai ar tå īsti nesekoju līdzi

Ja Tu domaa ar vienu uzladi pa vidu Tallinaa, tad jaa, long range / performance iizii braucot sapraata robezhaas, ( plus 10-20kmh atljautajam) ja nestiepj uz 200kmh.
Arii ziemaa.
Offline
Agrello
13. May 2025, 19:31 #6614

Kopš: 12. Feb 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 311

Braucu ar: BMW S54B32 // G32 // i3s

Jautājums par i3 no 2018 facelift.

120 ah/184zs VS 94 ah/170 zs

Plānoju iegādāties: Vai ir vērts maksāt cenas starpību starp i3 un i3s ?
Auto skatos ar nobraukumu līdz 60 t km.
Plānots izmantot Rīga (centrs) - pārdaugava - Jūrmala. Kā ģimenes otrais auto.

Cik kritisku lomu auto patēriņā spēlē siltumsūknis apsildei?
Offline
versatile
14. May 2025, 08:19 #6615

Kopš: 03. Sep 2015

Ziņojumi: 1448

Braucu ar:

Ir arī i3 ar 120Ah.
i3s ir tikai par kripatu lielāka jauda un vēl specifiskāks riepu izmērs (laikam bij dažāda platuma priekšā un aizmugurē, ja nejaucu).
Offline
treshaa_josla
14. May 2025, 09:13 #6616

Kopš: 07. Mar 2023

Ziņojumi: 645

Braucu ar:


13 May 2025, 18:04:18 @Kidd rakstīja:
Izmaksas nav sliktas, piekrītu. Rīga-Tallina-Rīga bija kautkādi +-600 km, ja nemaldos. Tāds model 3 var novilkt realitātē to distanci ar 1 uzlādi? Sorry, ja dumjš jautājums - neesmu tėmā galīgi. Ir bijušas domas par ev iegādi, bet neesmu tam pieķēries tå pamatīgāk. Šai diskusijai ar tå īsti nesekoju līdzi


Mod3 long range / performance var nobraukt ~ 400 km



Izbrauc no Rygas pilns, vienīcā TLL salādē pilnu,
un izbrauc minēto distanci ātrāk kā iekšdedzīte

Offline
juriz
14. May 2025, 09:15 #6617

Kopš: 24. May 2002

No: Jūrmala

Ziņojumi: 2534

Braucu ar: būzu

Siltumsūknis dos labu ietaupījumu.
Ja līdzekļi atļauj, noteikti ņemtu lielo akumulatoru, ziemā nebūs jābaidās līdz Rīgai aizbraukt ar ieslēgtu apsildi.
Neiegrābies tik ar kādu, kam tas mopēda motors range extender.
Offline
dr_viruss
14. May 2025, 09:42 #6618

Kopš: 29. Apr 2015

No: Rīga

Ziņojumi: 1225

Braucu ar: e60 530d FL


13 May 2025, 19:31:15 @Agrello rakstīja:
Jautājums par i3 no 2018 facelift.

120 ah/184zs VS 94 ah/170 zs

Plānoju iegādāties: Vai ir vērts maksāt cenas starpību starp i3 un i3s ?
Auto skatos ar nobraukumu līdz 60 t km.
Plānots izmantot Rīga (centrs) - pārdaugava - Jūrmala. Kā ģimenes otrais auto.

Cik kritisku lomu auto patēriņā spēlē siltumsūknis apsildei?



Bračka nopirka pāris gadus atpakaļ i3s, ar siltumsūkni, nebija gan lielākā bača.
Kā pilsētas mašīna ideāla, ļoti apmierināts.
Šogad nopirka arī sievai tādu pašu tikai pilnāko versiju ar lielo baču.

Rīgai, Jūrmalai domāju pilnīgi pietiek
Offline
Fandulis
14. May 2025, 10:10 #6619

Kopš: 29. Nov 2004

Ziņojumi: 13794

Braucu ar: sipisnīku pi vuškom

i3s ar vienādu baču nobrauks mazāk un riepas aizmugurē platākas.
Offline
walder
14. May 2025, 10:23 #6620

Kopš: 18. Apr 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 8654

Braucu ar: 7 seat MPV

Atgriežoties no eirotripiem jau tā besī ka sievai/sīkajiem vajag pieturas, jo gribas stiept pilnā ručkā. Ja vēl pa vidam jālādē, tad tas ceļš škiet vēl garāks. Ja vēl nevar braukt pa bāni 130+ (kas EV gan jau normāli tērē baču), tad tas ir borings un nāk miegs.

Es brauktu ar X
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, BigArchi, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, R_BERGS, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo