Online

Pašreiz BMWPower skatās 43 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: DPF

AutorsZiņojums
RolandsK
25. Nov 2024, 19:53 #661

Kopš: 06. Sep 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3601

Braucu ar: ᴑᴑ un Zaļo Briesmoni

Jā, protams, tīrāks gaiss no izpūtēja, kā apkārtējā vidē
Offline
uldens1
25. Nov 2024, 20:21 #662

Kopš: 28. Feb 2008

Ziņojumi: 16716

Braucu ar:


25 Nov 2024, 19:53:03 @RolandsK rakstīja:
Jā, protams, tīrāks gaiss no izpūtēja, kā apkārtējā vidē
TUR JAU NE JAU TĪRĪBU MĒRE,BET KVĒPUS
Offline
smudo
25. Nov 2024, 22:02 #663

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3900

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX

Pašam nav dīzeļa, bet esmu lasījis par DPF tīrīšanu. DPF filtra uzbūve ir relatīvi vienkārša. Tas filtra kanālos aiztura noteikta izmēra kvēpu daļiņas (degoša substance lielās t) un sasniedzot noteiktu filtra piepildījumu, auto uzsāk reģenerācijas procesu, kurā lielā t kvēpi tiek sadedzināti. Kā degšanas procesa blakus produkts rodas neliels apjoms pelnu, kas nu jau ir nedegošas daļiņas, kas pamazām nogulsnējas uz filtra sienām. Kad tiek sasniegts kritisks apjoms, filtrā samazinās caurpūstamība ar visām izrietošajām sekām dzinēja darbībā. Ja pats filtra režģis nav cietis, tad ar ķīmiju var atdalīt (izšķīdināt) pelnus no filtra režģa un izskalot ārā - un tur nav vajadzīgs liels spiediens vai mehāniska iedarbība uz filtru, līdz ar to "mazgāšanas" process pats par sevi nerada būtisku filtra nolietojumu. Ja izdodas dabūt ārā visus pelnus un filtra stuktūra ir saglabājusies, tad tas teorētiski un praktiski tuprinās labi kalpot un pildīt savu funkciju. Ja filtrā ir bijušas plaisas, tad viegli redzēs jau pirms "mazgāšanas" , jo izplūde būs nokvēpusi. Precīzi rezultāti būs redzami, kad CSDD sāks mērīt reālo daļinu apjomu izplūdē.
Offline
protams
28. Nov 2024, 10:45 #664

Kopš: 11. Nov 2005

Ziņojumi: 5925

Braucu ar: NS7


28 Nov 2024, 09:25:58 @kolhozs rakstīja:

1. Ja dzinējam viss ir kārtībā, tad DPF var aizdirsties tikai, ja ļurkā pilsētā vai dzinējs nevar sasniegt darba režīmu - īsie gabali, piemēram, bērns netālu uz skolu/veikals utt.


Cik ir iss gabals? Modernam dizelim pietiek 3-5km brauciens, lai notrigeretu regeneraciju.

Trigerēt jau trigerē bet vajag jau arī izpildīt to reģenerāciju, problēmas sākas kad izslēdz dzinēju reģenerācijas laikā, jo lielākā daļa dīzeļbraucēju vispār nesaprot kas tas ir

-----------------
Tradicionāli - vīrietis ar sievieti - auto ar iekšdedzes dzinēju!
Offline
kkas
28. Nov 2024, 12:49 #665

Kopš: 22. Apr 2008

Ziņojumi: 9776

Braucu ar: Alfu


28 Nov 2024, 10:45:21 @protams rakstīja:

28 Nov 2024, 09:25:58 @kolhozs rakstīja:

1. Ja dzinējam viss ir kārtībā, tad DPF var aizdirsties tikai, ja ļurkā pilsētā vai dzinējs nevar sasniegt darba režīmu - īsie gabali, piemēram, bērns netālu uz skolu/veikals utt.


Cik ir iss gabals? Modernam dizelim pietiek 3-5km brauciens, lai notrigeretu regeneraciju.

Trigerēt jau trigerē bet vajag jau arī izpildīt to reģenerāciju, problēmas sākas kad izslēdz dzinēju reģenerācijas laikā, jo lielākā daļa dīzeļbraucēju vispār nesaprot kas tas ir


lielākā daļa vispār pat vizuāli neredz ka kkas notiek. no vienas reizes nekas nenotiks, ja noslāpē reģenerācijas laikā.

imho jau galvenās problēmas ir tad kad tauta braukā ar check engine, reģenerācija nenotiek un aiztirš. braukā ar kkādu eļļas ēšanas, sprauslu problēmu. braukā ar beigtu termostatu, braukā regulāri īsus gabalus, īpaši ziemā zem - padsmit grādiem daudziem īso gabalu braucējiem aiztiršās dpf.

Offline
K_K
28. Nov 2024, 13:59 #666

Kopš: 24. Nov 2016

Ziņojumi: 182

Braucu ar:

ikdienas braucējam grūti saprast, kāds ir tas faktoru kopums, kas izsauc filtra pastiprinātu aizaugšanu, jo cik cilvēku tik pieredžu.

-pašam bija 2014g Astra 180-260k km, beigās regen bija +/- ik pēc 250km, kaut arī sākumā noteikti bija savi 500km intervāls. interesanti, ka to vai notiek regen, var pēc tā, ka panelī rāda ieslēgtu aizm.loga atkausēšanu, kaut arī tā nav ieslēgta
-jauns Hilux jau sākotnēji ik pēc +/-200 veic "mazo" regen, un ik pa pāris reizēm ir lielā, ar paziņojumu panelī, ka nedrīkst slāpēt utml
-tikmēr kolēģa Q5 ar 300+ kkm izmeta error par filtru, aizveda izmazgāt un vizina tālāk.

es uzskatīju, ka labāk būtu to filtru mazgāt profilaktiski pirms kaut kādiem check engine par viņu, jo tad liela iespēja, ka tur ir jau noticis kāds neatgriezenisks mehānisks bojājums, bet izvairījos no tā visa nopērkot benzīna auto
Offline
protams
28. Nov 2024, 14:42 #667

Kopš: 11. Nov 2005

Ziņojumi: 5925

Braucu ar: NS7


28 Nov 2024, 14:30:03 @kolhozs rakstīja:
tapec nevajag nodarboties ar zilniecibu un nopirkt OBD adapteri ar kuru redz cik daudz kvepu, kad regerejas utt.

audi piemeram zinu, ka regeneresies pie 30 gramiem, notiek videji katrus 200km

bmw regenerejas pie 40 gramiem, notiek videji katrus 450km. bmw kompis pat filtra resursa rada - kaut kas ap 350kkm sanak

un tur pat nav svarigi ka brauc. pie noteikta gramu daudzumu auto pats pacel izpludes gazu temperaturu lidz vajadzigiem 600+ gradiem un uztaisa regen/pabeidz pat pie noslapeta. vismaz bmw un audi ta ir.

Pastāsti šo tiem 97% braucēju, noteiki ieklausīsies

-----------------
Tradicionāli - vīrietis ar sievieti - auto ar iekšdedzes dzinēju!
Offline
kkas
28. Nov 2024, 15:02 #668

Kopš: 22. Apr 2008

Ziņojumi: 9776

Braucu ar: Alfu

kā var fiziski regen turpināties pie izslēgta dzinēja
Offline
protams
28. Nov 2024, 15:07 #669

Kopš: 11. Nov 2005

Ziņojumi: 5925

Braucu ar: NS7


28 Nov 2024, 15:02:00 @kkas rakstīja:
kā var fiziski regen turpināties pie izslēgta dzinēja

kolhozs nouz best

-----------------
Tradicionāli - vīrietis ar sievieti - auto ar iekšdedzes dzinēju!
Offline
Bender
28. Nov 2024, 16:00 #670

Kopš: 30. Oct 2014

Ziņojumi: 2039

Braucu ar: E91

Nekad nav manīts vairāk par vienu reģenerāciju uz bāku (800-1000km) gan BMW, gan VW.
Kas tās par mazajām un lielajām reģenerācijām, to tikai kolohzs spēs paskaidrot.
Offline
e34
28. Nov 2024, 16:35 #671

Kopš: 11. Feb 2004

Ziņojumi: 4052

Braucu ar: e53 is; Simply cleveri; Honda XL

Kas tur ir ar tiem tīrajiem vai netīrajiem galiem beigu beigās? Vai nokvēpis gals, bet strādājošs DPFs, kas reģenerē reizi 170-200km un smirdinās nozīmēs to, ka tas DPF tomēr ir saplaisājis un caurs un tāpēc tie sodrēji ir nosēdušies bundulī un līdz ar to arī mazās neredzamās daļas iet cauri ar augstu iespājamību, ka pāri normām

[ Šo ziņu laboja e34, 28 Nov 2024, 16:36:47 ]

Offline
smudo
28. Nov 2024, 16:54 #672

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3900

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


28 Nov 2024, 16:35:57 @e34 rakstīja:
Kas tur ir ar tiem tīrajiem vai netīrajiem galiem beigu beigās? Vai nokvēpis gals, bet strādājošs DPFs, kas reģenerē reizi 170-200km un smirdinās nozīmēs to, ka tas DPF tomēr ir saplaisājis un caurs un tāpēc tie sodrēji ir nosēdušies bundulī un līdz ar to arī mazās neredzamās daļas iet cauri ar augstu iespājamību, ka pāri normām


Ar lielu varbūtību nokvēpuši gali liecina par iepsējamu filtra defektu (plaisām), bet ne 100%, jo kolēģei, kas daudz pa pisētu brauc, svaigam Volvo XC90 (gads un 20k km) kaut kāda iemesla dēļ vienā reizē konvēpa melni gali un bija pie dīlera jābrauc dēļ kļūdas paziņojuma. Pēc dīlera apmeklājuma turpina braukt jau pāris gadus - neesmu gan prasījis, kas tika darīts.

Savukārt, reģenerācijas biežums mēdz atšķirties starp ražotājiem un auto modeļiem.

Man bija 2017. gadā pirkt nullīte Audi A6 C7 - pa reģenerāciju liecināja nedaudz pacelti tukšgaitas rpm. Ja tā tika pārtraukta noslāpējot auto, tad nākamo reizi piestartējot auto, reģenerācija tika atsākta jau īsi pēc starta, pat ja tas bija pēc dienas vai vairākām.
Offline
protams
28. Nov 2024, 16:55 #673

Kopš: 11. Nov 2005

Ziņojumi: 5925

Braucu ar: NS7


28 Nov 2024, 16:35:57 @e34 rakstīja:
Kas tur ir ar tiem tīrajiem vai netīrajiem galiem beigu beigās? Vai nokvēpis gals, bet strādājošs DPFs, kas reģenerē reizi 170-200km un smirdinās nozīmēs to, ka tas DPF tomēr ir saplaisājis un caurs un tāpēc tie sodrēji ir nosēdušies bundulī un līdz ar to arī mazās neredzamās daļas iet cauri ar augstu iespājamību, ka pāri normām

Jā.
Un ja reģenerē biežāk kā ik pēc apm. 500km tad jātīra kolektors.

-----------------
Tradicionāli - vīrietis ar sievieti - auto ar iekšdedzes dzinēju!
Offline
smudo
28. Nov 2024, 17:00 #674

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3900

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


28 Nov 2024, 15:47:33 @kolhozs rakstīja:
Nekad 2 braucienus pec kartas regen nav bijis. Kompi interrupted uzradijies ari ne. Nakam X pec noslapesanas paskatisos soot mass turpina kristies vai ne.


Kad pārtrauc reģenerāciju, tiek darbināti ventilatori, lai dzesētu auto un pa izplūdi tirpina nākt karsts gaiss ar specifisku deguma smaku. Tas gan neliecina par reģenerācijas turpinšānos, bet gan ir drošības pasākums, lai atdzesētu reģenerācijas laikā uzkarsušos mezglus.

Ja taviem auto tā neatsākas pēc starta, tad tas nozīmē, ka algoritms gaida nākamo threshold apjoma sasniegšanu, nevis startē jaunu reģenerāciju, lai sadedzinātu atlikušo pelnu daudzumu.

Offline
smudo
28. Nov 2024, 17:04 #675

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3900

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


28 Nov 2024, 16:55:21 @protams rakstīja:

28 Nov 2024, 16:35:57 @e34 rakstīja:
Kas tur ir ar tiem tīrajiem vai netīrajiem galiem beigu beigās? Vai nokvēpis gals, bet strādājošs DPFs, kas reģenerē reizi 170-200km un smirdinās nozīmēs to, ka tas DPF tomēr ir saplaisājis un caurs un tāpēc tie sodrēji ir nosēdušies bundulī un līdz ar to arī mazās neredzamās daļas iet cauri ar augstu iespājamību, ka pāri normām

Jā.
Un ja reģenerē biežāk kā ik pēc apm. 500km tad jātīra kolektors.


VAG reģenerācijas dažiem modeļeim jau nullītēm notiek biežāk, nekā 500km. Dažādiem auto tie algoritmi mēdz atšķiries. Tāpat arī mērīt reģenerācijas kilometros, nav objektīvi, jo braukšanas apstākļi var atšķirties un kāds 45l dīzeļa nodedzinās 1000 km pa šoseju labos apstākļos un citam 45l nokurināti pēc pilsētā nobrauktiem 300km.
Offline
Mixzzz
29. Nov 2024, 12:19 #676

Kopš: 09. May 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 2940

Braucu ar: e34 un e91 kuuc


28 Nov 2024, 16:00:59 @Bender rakstīja:
Nekad nav manīts vairāk par vienu reģenerāciju uz bāku (800-1000km) gan BMW, gan VW.
Kas tās par mazajām un lielajām reģenerācijām, to tikai kolohzs spēs paskaidrot.
Tas ir ļoti atkarīgs no braukšanas profila. Kā arī, ievēroju ka bmw vismaz mēdz uztaisīt "ātro" reģenerāciju - kko bish padedzina, bet kad skaties datus, tad pēdējā reģenerāciju bijusi pirms daudz vairāk km. Tas viss pēc live data skatīts, nav izdomāts Tāpēc varbūt arī iespaids, ka reģenerējas ik pa 800-1000km.
Offline
pohujs
02. Dec 2024, 13:41 #677

Kopš: 12. Sep 2024

Ziņojumi: 12

Braucu ar:


28 Nov 2024, 16:35:57 @e34 rakstīja:
Kas tur ir ar tiem tīrajiem vai netīrajiem galiem beigu beigās? Vai nokvēpis gals, bet strādājošs DPFs, kas reģenerē reizi 170-200km un smirdinās nozīmēs to, ka tas DPF tomēr ir saplaisājis un caurs un tāpēc tie sodrēji ir nosēdušies bundulī un līdz ar to arī mazās neredzamās daļas iet cauri ar augstu iespājamību, ka pāri normām

Ja nokūpējis gals tad tur ir čau, pašam bija tāda pieredze, te forumā teica kāds, ka melns gals neesot īsti rādītājs, bet es tādu auto ar melnu galu bet fiziski esošu dpf aizdzinu uz pārbaudi un tur pateica, ka nāk ārā vairāki miljoni daļiņas, ieliku citu filtru, pārbaudīju un tagad viss ir labi
Offline
uldens1
02. Dec 2024, 13:48 #678

Kopš: 28. Feb 2008

Ziņojumi: 16716

Braucu ar:


02 Dec 2024, 13:41:57 @pohujs rakstīja:

28 Nov 2024, 16:35:57 @e34 rakstīja:
Kas tur ir ar tiem tīrajiem vai netīrajiem galiem beigu beigās? Vai nokvēpis gals, bet strādājošs DPFs, kas reģenerē reizi 170-200km un smirdinās nozīmēs to, ka tas DPF tomēr ir saplaisājis un caurs un tāpēc tie sodrēji ir nosēdušies bundulī un līdz ar to arī mazās neredzamās daļas iet cauri ar augstu iespājamību, ka pāri normām

Ja nokūpējis gals tad tur ir čau, pašam bija tāda pieredze, te forumā teica kāds, ka melns gals neesot īsti rādītājs, bet es tādu auto ar melnu galu bet fiziski esošu dpf aizdzinu uz pārbaudi un tur pateica, ka nāk ārā vairāki miljoni daļiņas, ieliku citu filtru, pārbaudīju un tagad viss ir labi
Bet loģiski,ja tiek kvēps cauri filtram,tad kā var netikt cietā daļiņa,kas ir krietni mazāka
Offline
crime
02. Dec 2024, 14:08 #679

Kopš: 03. Jul 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 8671

Braucu ar: m635csi


02 Dec 2024, 13:48:59 @uldens1 rakstīja:

02 Dec 2024, 13:41:57 @pohujs rakstīja:

28 Nov 2024, 16:35:57 @e34 rakstīja:
Kas tur ir ar tiem tīrajiem vai netīrajiem galiem beigu beigās? Vai nokvēpis gals, bet strādājošs DPFs, kas reģenerē reizi 170-200km un smirdinās nozīmēs to, ka tas DPF tomēr ir saplaisājis un caurs un tāpēc tie sodrēji ir nosēdušies bundulī un līdz ar to arī mazās neredzamās daļas iet cauri ar augstu iespājamību, ka pāri normām

Ja nokūpējis gals tad tur ir čau, pašam bija tāda pieredze, te forumā teica kāds, ka melns gals neesot īsti rādītājs, bet es tādu auto ar melnu galu bet fiziski esošu dpf aizdzinu uz pārbaudi un tur pateica, ka nāk ārā vairāki miljoni daļiņas, ieliku citu filtru, pārbaudīju un tagad viss ir labi
Bet loģiski,ja tiek kvēps cauri filtram,tad kā var netikt cietā daļiņa,kas ir krietni mazāka

tak te runa iepriekš bija, ka apgarotie prāti teicās, ka varēs iziet skati bez filtra, jo redz bez filtra tik un tā rādīs zem tā miljona
Offline
uldens1
02. Dec 2024, 14:19 #680

Kopš: 28. Feb 2008

Ziņojumi: 16716

Braucu ar:


02 Dec 2024, 14:08:50 @crime rakstīja:

02 Dec 2024, 13:48:59 @uldens1 rakstīja:

02 Dec 2024, 13:41:57 @pohujs rakstīja:

28 Nov 2024, 16:35:57 @e34 rakstīja:
Kas tur ir ar tiem tīrajiem vai netīrajiem galiem beigu beigās? Vai nokvēpis gals, bet strādājošs DPFs, kas reģenerē reizi 170-200km un smirdinās nozīmēs to, ka tas DPF tomēr ir saplaisājis un caurs un tāpēc tie sodrēji ir nosēdušies bundulī un līdz ar to arī mazās neredzamās daļas iet cauri ar augstu iespājamību, ka pāri normām

Ja nokūpējis gals tad tur ir čau, pašam bija tāda pieredze, te forumā teica kāds, ka melns gals neesot īsti rādītājs, bet es tādu auto ar melnu galu bet fiziski esošu dpf aizdzinu uz pārbaudi un tur pateica, ka nāk ārā vairāki miljoni daļiņas, ieliku citu filtru, pārbaudīju un tagad viss ir labi
Bet loģiski,ja tiek kvēps cauri filtram,tad kā var netikt cietā daļiņa,kas ir krietni mazāka

tak te runa iepriekš bija, ka apgarotie prāti teicās, ka varēs iziet skati bez filtra, jo redz bez filtra tik un tā rādīs zem tā miljona
cik TA būs tā robeža??1.milj.kas zin tas ir padaudz,varbūt kaut kādi dzīvāki motori arī izies,redzēs,aiz laba filtra ir ~0
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, BigArchi, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo