Online

Pašreiz BMWPower skatās 123 viesi un 1 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Civilā aviācija (lidaparāti, katastrofas utt.)

AutorsZiņojums
BAE
24. Mar 2015, 22:23 #4032

Kopš: 23. Mar 2015

Ziņojumi: 18

Braucu ar:


24 Mar 2015, 19:32:09 Ch rakstīja:

24 Mar 2015, 15:19:30 sirsenis rakstīja:
Divi jautājumi, cik vecas lidmašīnas drīkst lietot Eiropas Savienībā, tas ir vest tik daudz cilvēku, jo konkrētai lamatai jau gandrīz 25 gadi?
Un kāpēc pilotam vajadzēja lidot pāri kalniem? Jeb tas neko nemaina?

Maršruts


Vecumam nav absolūti nekādu ierobežojumu..
Reāli ierobežo tas, ka pienāk tāds punkts kurā vairs nav rentabli uzturēt konkrēto GK.

+ kā jūs domājiet kurā gadā ražoti daži baltica boeingi?


Ir viens ierobežojums, ko nevar ar apkopi vien novērst - pressurization cycle count. Un tas tomēr ir kkā saistīts ar GK vecumu.
Offline
terihards
24. Mar 2015, 22:32 #4033

Kopš: 04. Feb 2015

No: Rīga

Ziņojumi: 317

Braucu ar: katlu


24 Mar 2015, 22:23:37 BAE rakstīja:

24 Mar 2015, 19:32:09 Ch rakstīja:

24 Mar 2015, 15:19:30 sirsenis rakstīja:
Divi jautājumi, cik vecas lidmašīnas drīkst lietot Eiropas Savienībā, tas ir vest tik daudz cilvēku, jo konkrētai lamatai jau gandrīz 25 gadi?
Un kāpēc pilotam vajadzēja lidot pāri kalniem? Jeb tas neko nemaina?

Maršruts


Vecumam nav absolūti nekādu ierobežojumu..
Reāli ierobežo tas, ka pienāk tāds punkts kurā vairs nav rentabli uzturēt konkrēto GK.

+ kā jūs domājiet kurā gadā ražoti daži baltica boeingi?


Ir viens ierobežojums, ko nevar ar apkopi vien novērst - pressurization cycle count. Un tas tomēr ir kkā saistīts ar GK vecumu.



Vecumam noteikti Ir ierobežojumi, savādāk Econom Class nolūkos visi vēl lidotu ar kaut kādiem otrā pasaules kara zadrotiem. WTF, nav ierobežojuma.. visai šai tehnikai ir, Kuģiem, Zemūdenēm, Raķetēm, Lidmašīnām, tikai E36 nav.
Offline
BAE
24. Mar 2015, 22:37 #4034

Kopš: 23. Mar 2015

Ziņojumi: 18

Braucu ar:

Ch pareizi teica, ka ierobežojums ir ekonomiskais izdevīgums. Un vēl hermetizācijas ciklu skaits (metāla nogurums). Vairāk nav. Pārējo visu var salipināt.
Offline
Ch
24. Mar 2015, 22:49 #4035

Kopš: 08. Jan 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 4363

Braucu ar: E92 M3, E30 318i, F11 535d

Teikšu godīgi, ka par hermetizācijas cikliem nebiju dzirdējis - nezināju, ka airframe arī skaitās kā life limited part. Vienīgi hvz kā to kontrolē, jo hermetizācijas ciklus īsti neuzskaita. Tiek skaitīti tikai pacelšanās-nolaišanās cikli. Bet nu hvz, var būt, nav mana specialitāte.


24 Mar 2015, 22:32:02 terihards rakstīja:
Vecumam noteikti Ir ierobežojumi, savādāk Econom Class nolūkos visi vēl lidotu ar kaut kādiem otrā pasaules kara zadrotiem. WTF, nav ierobežojuma.. visai šai tehnikai ir, Kuģiem, Zemūdenēm, Raķetēm, Lidmašīnām, tikai E36 nav.


Nav ierobežojumu tieši uz vecumu.
Vecām lidmašīnām sanāk daaaaudz dārgākas apkopes, lielāki un dārgāki remonti, inspekcijas utt. Tāpat arī sanāk ļooooti dārgi aprīkot lidmašīnas ar sistēmām, kas tiek noteiktas kā obligātas (nu pie tas pats CPDLC mods puslīdz svaigai lidmašīnai izmaksā reizes 4 lētāk kā padsmitgadīgai lamatai utt). Pāriet uz jaunākiem GK ir izdevīgāk kā tjūnēt vecos. Tāpat jaunie ir daudz izdevīgāki no degvielas patēriņa viedokļa, trokšņiem utt.

Pēc Tavas loģikas, kkādai Ryanair flotei, kuri spiež uz zemām izmaksām, vajadzētu būt 20 gadus vecai, nevis 3-4.
Offline
terihards
24. Mar 2015, 22:53 #4036

Kopš: 04. Feb 2015

No: Rīga

Ziņojumi: 317

Braucu ar: katlu


24 Mar 2015, 22:49:45 Ch rakstīja:
Teikšu godīgi, ka par hermetizācijas cikliem nebiju dzirdējis - nezināju, ka airframe arī skaitās kā life limited part. Vienīgi hvz kā to kontrolē, jo hermetizācijas ciklus īsti neuzskaita. Tiek skaitīti tikai pacelšanās-nolaišanās cikli. Bet nu hvz, var būt, nav mana specialitāte.


24 Mar 2015, 22:32:02 terihards rakstīja:
Vecumam noteikti Ir ierobežojumi, savādāk Econom Class nolūkos visi vēl lidotu ar kaut kādiem otrā pasaules kara zadrotiem. WTF, nav ierobežojuma.. visai šai tehnikai ir, Kuģiem, Zemūdenēm, Raķetēm, Lidmašīnām, tikai E36 nav.


Nav ierobežojumu tieši uz vecumu.
Vecām lidmašīnām sanāk daaaaudz dārgākas apkopes, lielāki un dārgāki remonti, inspekcijas utt. Tāpat arī sanāk ļooooti dārgi aprīkot lidmašīnas ar sistēmām, kas tiek noteiktas kā obligātas (nu pie tas pats CPDLC mods puslīdz svaigai lidmašīnai izmaksā reizes 4 lētāk kā padsmitgadīgai lamatai utt). Pāriet uz jaunākiem GK ir izdevīgāk kā tjūnēt vecos. Tāpat jaunie ir daudz izdevīgāki no degvielas patēriņa viedokļa, trokšņiem utt.

Pēc Tavas loģikas, kkādai Ryanair flotei, kuri spiež uz zemām izmaksām, vajadzētu būt 20 gadus vecai, nevis 3-4.





negribas sākt reķināt, pēc manas loģikas economs uz vecu zadrotu iepirkumu nosegtu maintenance uz normāliem gadiem. Vecumam ir ekonomisku interešu ierobežojumi. Tas skaitās.
Offline
terihards
24. Mar 2015, 22:55 #4037

Kopš: 04. Feb 2015

No: Rīga

Ziņojumi: 317

Braucu ar: katlu


24 Mar 2015, 22:53:54 terihards rakstīja:

24 Mar 2015, 22:49:45 Ch rakstīja:
Teikšu godīgi, ka par hermetizācijas cikliem nebiju dzirdējis - nezināju, ka airframe arī skaitās kā life limited part. Vienīgi hvz kā to kontrolē, jo hermetizācijas ciklus īsti neuzskaita. Tiek skaitīti tikai pacelšanās-nolaišanās cikli. Bet nu hvz, var būt, nav mana specialitāte.


24 Mar 2015, 22:32:02 terihards rakstīja:
Vecumam noteikti Ir ierobežojumi, savādāk Econom Class nolūkos visi vēl lidotu ar kaut kādiem otrā pasaules kara zadrotiem. WTF, nav ierobežojuma.. visai šai tehnikai ir, Kuģiem, Zemūdenēm, Raķetēm, Lidmašīnām, tikai E36 nav.


Nav ierobežojumu tieši uz vecumu.
Vecām lidmašīnām sanāk daaaaudz dārgākas apkopes, lielāki un dārgāki remonti, inspekcijas utt. Tāpat arī sanāk ļooooti dārgi aprīkot lidmašīnas ar sistēmām, kas tiek noteiktas kā obligātas (nu pie tas pats CPDLC mods puslīdz svaigai lidmašīnai izmaksā reizes 4 lētāk kā padsmitgadīgai lamatai utt). Pāriet uz jaunākiem GK ir izdevīgāk kā tjūnēt vecos. Tāpat jaunie ir daudz izdevīgāki no degvielas patēriņa viedokļa, trokšņiem utt.

Pēc Tavas loģikas, kkādai Ryanair flotei, kuri spiež uz zemām izmaksām, vajadzētu būt 20 gadus vecai, nevis 3-4.





negribas sākt reķināt, pēc manas loģikas economs uz vecu zadrotu iepirkumu nosegtu maintenance uz normāliem gadiem. Vecumam ir ekonomisku interešu ierobežojumi. Tas skaitās.




+ viss tavs teiktais balstās uz vecumu, tātad vecums ir ierobežojums. Nepareizi noformulēju domu. Pensionārs arī var braukt amerikāņu kalniņā, bet to nedarīs, jo aizies ar sirdi, te tas pats princips.
Offline
Ch
24. Mar 2015, 22:59 #4038

Kopš: 08. Jan 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 4363

Braucu ar: E92 M3, E30 318i, F11 535d


24 Mar 2015, 22:53:54 terihards rakstīja:
negribas sākt reķināt, pēc manas loģikas economs uz vecu zadrotu iepirkumu nosegtu maintenance uz normāliem gadiem. Vecumam ir ekonomisku interešu ierobežojumi. Tas skaitās.

Tāpat tai vecajai mizai būs jātaisa dārgas apkopes un jāatbilst visām prasībām, lai drīkstētu vispār pacelties. + neesmu drošs, ka atsevišķus GK vispār kaut vai teorētiski ir iespējams aprīkot ar to, ko mūsdienās prasa.


Enīway, cepienam par to, ka tas bija 90tā gada airbus toch nav pamata. Drīzāk tas, ka, cik sapratu no avheralda, pēdējā bāzes apkope bija 2013. gadā, attiecīgi ļoti drīz bija laiks nākamajai plānotajai apkopei. Bet nedomāju, ka tas kaut mazākajā mērā ir sasaistāms ar negadījuma cēloni.

Un par to kas ir cēlonis nav ko zīlēt - ar to informāciju kas ir pieejama ir krietni par maz lai kaut ko viennozīmīgi secinātu. Tāpat, ja FDR un CVR būs dzīvi, drīz uzzināsim čjo pa čjom.
Offline
xn3x
24. Mar 2015, 23:03 #4039

Kopš: 09. Sep 2007

Ziņojumi: 2783

Braucu ar: sieviešu auto


24 Mar 2015, 22:49:45 Ch rakstīja:
Teikšu godīgi, ka par hermetizācijas cikliem nebiju dzirdējis - nezināju, ka airframe arī skaitās kā life limited part. Vienīgi hvz kā to kontrolē, jo hermetizācijas ciklus īsti neuzskaita. Tiek skaitīti tikai pacelšanās-nolaišanās cikli. Bet nu hvz, var būt, nav mana specialitāte.


24 Mar 2015, 22:32:02 terihards rakstīja:
Vecumam noteikti Ir ierobežojumi, savādāk Econom Class nolūkos visi vēl lidotu ar kaut kādiem otrā pasaules kara zadrotiem. WTF, nav ierobežojuma.. visai šai tehnikai ir, Kuģiem, Zemūdenēm, Raķetēm, Lidmašīnām, tikai E36 nav.


Nav ierobežojumu tieši uz vecumu.
Vecām lidmašīnām sanāk daaaaudz dārgākas apkopes, lielāki un dārgāki remonti, inspekcijas utt. Tāpat arī sanāk ļooooti dārgi aprīkot lidmašīnas ar sistēmām, kas tiek noteiktas kā obligātas (nu pie tas pats CPDLC mods puslīdz svaigai lidmašīnai izmaksā reizes 4 lētāk kā padsmitgadīgai lamatai utt). Pāriet uz jaunākiem GK ir izdevīgāk kā tjūnēt vecos. Tāpat jaunie ir daudz izdevīgāki no degvielas patēriņa viedokļa, trokšņiem utt.

Pēc Tavas loģikas, kkādai Ryanair flotei, kuri spiež uz zemām izmaksām, vajadzētu būt 20 gadus vecai, nevis 3-4.


Visas detaļas projektē uz Design Service Goal, ieskaitot Airframe. Tas A320/B737 ir ap 50k lidojumiem (neiedziļinoties detaļās). Tas varētu arī izskaidrot Raiņa flotes vecumu . Ekspluatācijas laiku var pagarināt, bet tur ir papildus jāinspicē viss, jārēķina, jātestē - kā to dar(īj)a Aviatest ar Mi-26. Domāju, tas atmaksājas tikai tādiem brīnumiem kā minētais Mi-26, vai An-225...
Offline
Fruktists
24. Mar 2015, 23:06 #4040

Kopš: 27. Jan 2013

Ziņojumi: 1614

Braucu ar:


24 Mar 2015, 22:46:08 adolfs rakstīja:
kursh te dziivo

https://goo.gl/maps/iNxKb

edit: tik laikam nav majas - 707 nestaav pagalma


Neatceros kur, bet laikam pa Discovery redzēju raidījumu par šitiem avio ciematiem. ASV diezgan daudz tādu esot, kur tu ar ļotaku vari piebraukt pie mājas.
Offline
arizah
24. Mar 2015, 23:08 #4041

Kopš: 17. Nov 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 11323

Braucu ar: 43


24 Mar 2015, 22:46:08 adolfs rakstīja:
kursh te dziivo

https://goo.gl/maps/iNxKb


Travolta

Offline
er
24. Mar 2015, 23:10 #4042

Kopš: 22. Sep 2014

No: Jelgava

Ziņojumi: 55

Braucu ar: 316 e30

Principā vecums ir komplicēts jautājums ,bet īsumā kā jau ch un bae minēja - pamata ierobežojums ir ekonomiskais izdevīgums un pres. ciklu skaits un/vai lidojumu stundu skaits. Vecumu kā tādu ne vienmēr var pievilkt klāt.
Lidmašīnas tiek projektētas priekš iepriekšminēta ciklu skaita, kuru ražotājs var palielināt skatoties kāds ir reālo a/c nolietojums un veicot fatigue testus.

a320-200 ražotāja sākumā paredzētais cycle limit bija 48'000 FC un 60'000 FC. Taču plāns ir palielināt šos limitus līdz 60'000 FC un 120'000 FH un ja rezultāti atļaus tad uz 90'000 FC un 180'000 FH.

Par D-AIPX, tur cik netā var atrast 46700 FC un 58300 FH savākti. Bet nu es ieteiktu nekliegt - es taču teicu ka veca ļotene, jo tas vien vēl nav rādītājs.
Offline
Fruktists
24. Mar 2015, 23:12 #4043

Kopš: 27. Jan 2013

Ziņojumi: 1614

Braucu ar:


24 Mar 2015, 23:08:21 arizah rakstīja:

24 Mar 2015, 22:46:08 adolfs rakstīja:
kursh te dziivo

https://goo.gl/maps/iNxKb


Travolta




Vo!Toč. Tieši par šo miestu un Travoltu tā doķene bija. Gan jau ka jūtūbē var atrast.
Offline
SEMIGALL
25. Mar 2015, 09:53 #4044

Kopš: 10. Apr 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 4693

Braucu ar: 3.2DID

vecumam ir savs faktors ,ja skatās uz tādu faktoru,kā metāla nogurums .Katrā gadījumā tiek testēti attiecīgi mezgli ar attiecīgām metodēm,kā piemēram metinājumu šuves šasijās un tt., x-ray etc.,

jebkura normāla AVIO kompānija izmanto CAMP Maintenace solutions ,jeb kādu citu Maintenance plānu ,kas ietver visus ražotāja noteiktos servisa intervālus, remonta vēsturi,plānojamos remontus,detaļu mezglu nomaiņu,upgradus un tt.,
tāpat ir uzraugošās institūcijas EU (tā ir EASA),USA ,kas attiecīgi sertificē,resertificē doto liķeni izdod jeb pagarina sertifikātus
sertifikācijai pakļauts ir apkalpojošais tehniskais personāls,subcontractor un tt., kas veic jebkāda veida servisus tiek sertificēti un tt., un vēl 101 nianse



Offline
JDS
26. Mar 2015, 07:35 #4045

Kopš: 18. Mar 2012

No: Rīga

Ziņojumi: 11114

Braucu ar: 3, 5, TS, YP


24 Mar 2015, 22:53:54 terihards rakstīja:

24 Mar 2015, 22:49:45 Ch rakstīja:
Teikšu godīgi, ka par hermetizācijas cikliem nebiju dzirdējis - nezināju, ka airframe arī skaitās kā life limited part. Vienīgi hvz kā to kontrolē, jo hermetizācijas ciklus īsti neuzskaita. Tiek skaitīti tikai pacelšanās-nolaišanās cikli. Bet nu hvz, var būt, nav mana specialitāte.


24 Mar 2015, 22:32:02 terihards rakstīja:
Vecumam noteikti Ir ierobežojumi, savādāk Econom Class nolūkos visi vēl lidotu ar kaut kādiem otrā pasaules kara zadrotiem. WTF, nav ierobežojuma.. visai šai tehnikai ir, Kuģiem, Zemūdenēm, Raķetēm, Lidmašīnām, tikai E36 nav.


Nav ierobežojumu tieši uz vecumu.
Vecām lidmašīnām sanāk daaaaudz dārgākas apkopes, lielāki un dārgāki remonti, inspekcijas utt. Tāpat arī sanāk ļooooti dārgi aprīkot lidmašīnas ar sistēmām, kas tiek noteiktas kā obligātas (nu pie tas pats CPDLC mods puslīdz svaigai lidmašīnai izmaksā reizes 4 lētāk kā padsmitgadīgai lamatai utt). Pāriet uz jaunākiem GK ir izdevīgāk kā tjūnēt vecos. Tāpat jaunie ir daudz izdevīgāki no degvielas patēriņa viedokļa, trokšņiem utt.

Pēc Tavas loģikas, kkādai Ryanair flotei, kuri spiež uz zemām izmaksām, vajadzētu būt 20 gadus vecai, nevis 3-4.





negribas sākt reķināt, pēc manas loģikas economs uz vecu zadrotu iepirkumu nosegtu maintenance uz normāliem gadiem. Vecumam ir ekonomisku interešu ierobežojumi. Tas skaitās.

Tieshaam labaak nesaac reekjinaat, Tu pat airsmokeam nespeejinsareekjinaat izdeviigumu, kur bij tikai dazhas saskaitiishanas darbiibas te vinsh saaks reekjinaat par ljopeneem taadam ryanairam viss ir stroka po grafiku sekunde sekundee, un uz veciem drotiem taa nevar paljauties

[ Šo ziņu laboja JDS, 26 Mar 2015, 07:36:10 ]

Offline
kaartmens
26. Mar 2015, 08:11 #4046

Kopš: 21. Oct 2004

Ziņojumi: 818

Braucu ar:

http://www.theguardian.com/world/2015/mar/26/on...s-new-york-times
Offline
ryder_e28
26. Mar 2015, 08:14 #4047

Kopš: 12. Jul 2008

Ziņojumi: 1434

Braucu ar: E61/// A6

Jauns pavērsiens Germanwings viens no pilotiem netika pilotu kabinē, pat mēģināja izgāzt durvis.
Links uz TVnet

[ Šo ziņu laboja ryder_e28, 26 Mar 2015, 08:17:46 ]

Offline
hronists
26. Mar 2015, 08:26 #4048

Kopš: 01. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 14820

Braucu ar: Svensk hjul

avheraldā ļauži teic, ka NYT varētu būt viskautko izdomājusi.
Offline
er
26. Mar 2015, 08:46 #4049

Kopš: 22. Sep 2014

No: Jelgava

Ziņojumi: 55

Braucu ar: 316 e30

Tas gan tāds WTF moments.
Offline
rihardsv
26. Mar 2015, 08:57 #4050

Kopš: 20. Apr 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 1858

Braucu ar: Veseliem spoguļiem


26 Mar 2015, 08:26:55 hronists rakstīja:
avheraldā ļauži teic, ka NYT varētu būt viskautko izdomājusi.


Nu, nu. Un kā Tev liekas- ļotene vienkārši tāpat noplanēja kalnos, jo sagribējās!!! Tak skaidrs, ka ja ļopene bija tehniskā kārtībā, tad kāds ir palīdzējis tai nogāzties- kāpēc- tas jau ir cits jautājums.
Offline
hronists
26. Mar 2015, 09:04 #4051

Kopš: 01. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 14820

Braucu ar: Svensk hjul


26 Mar 2015, 08:57:35 rihardsv rakstīja:

Nu, nu. Un kā Tev liekas


man liekas, ka ir jēga sagaidīt info no oficiāliem avotiem. iepriekš tas pats NYT rakstīja, ka nez vai izdošoties kaut ko izkasīt laukā no CVR, un tagad pēkšņi viņi raksta par klusu klauvēšanu. klusu klauvēšanu katrs kas ir lidojis zina, ka kluss lidmašīnās ir tikai filmās. tas viens. otrs, lai mani palabo zinātāji, bet kaut kas man liek domāt, ka cockpit voice recorder ieraksta to ko piloti saka savā mikrofonā, kas tiem ir pie mutes. un šis mikrofons nez vai spēs fiksēt "klusu klauvēšanu".
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, BigArchi, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, R_BERGS, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo