Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 259 viesi un 13 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Velosipēdu topiks

AutorsZiņojums
uldens1
14. Aug 2025, 17:00 #20141

Kopš: 28. Feb 2008

Ziņojumi: 16910

Braucu ar:

atceros kad tiko nopirku krosenieku,ktm,mazgāju pēc katra brauciena,ratu gultņi reiz gadā vai biežāk bij jāmaina,sadzina iekšā ūdeni,beigās pārstāju mazgāt,tikai noskaloju reizēm lielos dubļus un gultņu maiņas vairs nebij nepieciešamas,tik ka mocis nbij bling bling,bet man tas netraucēja
Offline
toolis
14. Aug 2025, 23:03 #20142

Kopš: 13. Jan 2016

No: Rīga

Ziņojumi: 1882

Braucu ar: xc90 / cbr1000rr

Manuprāt, uz alumīnija rāmi nav vērts skatīties, ja mērķis ir kaut kāds fitnesa braukšanas formāts. Jau vismaz pēdējos 15 gadus tas ir kļuvis par nišas produktu un race to the bottom/maksimas segmentu — lai tikai varētu palīst zem 999 €, uzreiz tiek ekonomēts uz pilnīgi visu. Rezultātā nereti pat nav hidraulisko bremžu un virsū sēž Altus slēdži, kas neslēdzas jau veikalā. Ja tomēr esi eksotikas fanāts, tad titāns ir tas ko meklē nevis 7xxx alumīnijs. bet tur cena vairs baigi neatšķiras no CF

Entry karbonam šobrīd ir sweet spot: visur slēgtie gultņi, sakarīga grupa, un nav jānodarbojas ar konusgultņu pārjaukšanu pēc katras peļķes vai velo nemazgāšanu “tāpēc, ka gultņi aizies pa pieskari”. Mazgā ar Karcheru, un kad pēc trim gadiem gultņi paliek sausi — pa 30 € ieliec jaunus japāņu ezo no tuvākā gultņu veikala un turpini braukt, bēdu nezinot.
Offline
oswald
15. Aug 2025, 08:43 #20143

Kopš: 12. Feb 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1916

Braucu ar: banderomobīli 4x4

nu tik aizmirsi garantēto čakaru ar press fit BB ātri beidzas, ātri čīkst
Offline
xn3x
15. Aug 2025, 09:10 #20144

Kopš: 09. Sep 2007

Ziņojumi: 2787

Braucu ar: sieviešu auto


13 Aug 2025, 13:41:33 @Chepe rakstīja:
Kā ir ar alumīnija lisapēdiem? Gravel un mtb. Kāds ir rāmis? Visiem ir 6061 alu, vai kāds vēl ražo ar 7000 alu? Tas 6061 ir mēsls končennijs, kurš ir smags un ļumīgs. Treku rāmjus ražojot pat ne taivānā vai ķīnā, bet vēl nabagākā valstī.


Nezinu, ko tu ar to ričuku gribi darīt. Man ar 6061 alumīniju pilnīgi pietiek



Par "smags un ļumīgs" geeka viedoklis: stingums visiem alumīnijiem ir +- vienāds, blīvums arī. Tas, kas atšķiras, ir tecēšanas robeža. Tāpēc 6061 rāmis būs smagāks, jā, bet arī "mazāk ļumīgs" par 7xxx rāmi.
Offline
oswald
15. Aug 2025, 09:19 #20145

Kopš: 12. Feb 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1916

Braucu ar: banderomobīli 4x4

man arī ALU rāmis nav ļumīgs bijis nekad, pat ar apkrauts ar somām tā kopā ar mani sver ap 150 kg
Offline
toolis
15. Aug 2025, 09:23 #20146

Kopš: 13. Jan 2016

No: Rīga

Ziņojumi: 1882

Braucu ar: xc90 / cbr1000rr


15 Aug 2025, 08:43:49 @oswald rakstīja:
nu tik aizmirsi garantēto čakaru ar press fit BB ātri beidzas, ātri čīkst


hz, nekad nav gadijies un BB parasti sanāk mainīt jo jāvelk jauna trose nevis viņš būtu izbeidzies, pietiekami lēts lai vnk ieliktu jaunu.
Offline
bum_bumz
15. Aug 2025, 10:33 #20147

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 7235

Braucu ar: E34

https://99spokes.com/en-EU/compare?bikes=canyon...cf-sl-8-1by-2024

Tur Canyon lapā būs precīzāki grami. Viņu Alu nav bijis ļumīgs. 11.gadā paņēmu 26" MTB gonciņām. Tagad vedekla korporatīvajos mačos stāda rekordus ar viņu

Nē, nu ko es te runāju. Varbūt čalis 120kg un griež 2kW
Offline
Chepe
16. Aug 2025, 20:34 #20148

Kopš: 24. Apr 2019

Ziņojumi: 96

Braucu ar:


13 Aug 2025, 14:39:12 @K_K rakstīja:

13 Aug 2025, 13:41:33 @Chepe rakstīja:
Kā ir ar alumīnija lisapēdiem? Gravel un mtb. Kāds ir rāmis? Visiem ir 6061 alu, vai kāds vēl ražo ar 7000 alu? Tas 6061 ir mēsls končennijs, kurš ir smags un ļumīgs. Treku rāmjus ražojot pat ne taivānā vai ķīnā, bet vēl nabagākā valstī.
Bullshits. Rāmis ir kā mājas pamati, ja tie ir sūdīgi, tad nrpalīdz nedz tubeless mega dārgas riepS, nedz xtr slēdzis.brauc ar to sūdu un pieciet, ka vinš šķobās.


1-izlogoties no velo forumiem
2-pieskarties zālei ārpus telpām
3-ieskatīties kontā un nopirkt to, ko sirds var pamatot un mīt ar smaidu

Ja ar velo braukšanu nepelni €, tad šie visi jautājumi ir sekundāri, jo tie tavu reāli izmērāmo rezultātu ietekmēs par kārtu mazāk nekā tava esošā fiziskā kondīcija. Imaginārais rezultāts ir cits stāsts. Pats esmu gājis šim cauri, pareizā atbilde vienmēr ir vienkārši braukt vairāk.
Offline
Chepe
16. Aug 2025, 20:39 #20149

Kopš: 24. Apr 2019

Ziņojumi: 96

Braucu ar:


14 Aug 2025, 23:03:09 @toolis rakstīja:
Manuprāt, uz alumīnija rāmi nav vērts skatīties, ja mērķis ir kaut kāds fitnesa braukšanas formāts. Jau vismaz pēdējos 15 gadus tas ir kļuvis par nišas produktu un race to the bottom/maksimas segmentu — lai tikai varētu palīst zem 999 €, uzreiz tiek ekonomēts uz pilnīgi visu. Rezultātā nereti pat nav hidraulisko bremžu un virsū sēž kasAltus slēdži, kas neslēdzas jau veikalā.Ja tomēr esi eksotikas fanāts, tad titāns ir tas ko meklē nevis 7xxx alumīnijs. bet tur cena vairs baigi neatšķiras no CF

Entry karbonam šobrīd ir sweet spot: visur slēgtie gultņi, sakarīga grupa, un nav jānodarbojas ar konusgultņu pārjaukšanu pēc katras peļķes vai velo nemazgāšanu “tāpēc, ka gultņi aizies pa pieskari”. Mazgā ar Karcheru, un kad pēc trim gadiem gultņi paliek sausi — pa 30 € ieliec jaunus japāņu ezo no tuvākā gultņu veikala un turpini braukt, bēdu nezinot.
kāda vaina konusgulgtņiem? Vot kā tu to izjūti stūres čaškās, ka tev ir keramiskais gultnis ar nošķeltu malu, kurš maksā kādus 50 eur? Rāmis un tā ģeometrija ir svarīgākais. Negribu carbonu, jo dārgs, jo press fitt monobloks un viņi nav nemaz tik viegli + arī krakšķ.
Offline
Chepe
16. Aug 2025, 20:44 #20150

Kopš: 24. Apr 2019

Ziņojumi: 96

Braucu ar:


15 Aug 2025, 09:10:59 @xn3x rakstīja:

13 Aug 2025, 13:41:33 @Chepe rakstīja:
Kā ir ar alumīnija lisapēdiem? Gravel un mtb. Kāds ir rāmis? Visiem ir 6061 alu, vai kāds vēl ražo ar 7000 alu? Tas 6061 ir mēsls končennijs, kurš ir smags un ļumīgs. Treku rāmjus ražojot pat ne taivānā vai ķīnā, bet vēl nabagākā valstī.



Nezinu, ko tu ar to ričuku gribi darīt. Man ar 6061 alumīniju pilnīgi pietiek



Par "smags un ļumīgs" geeka viedoklis: stingums visiem alumīnijiem ir +- vienāds, blīvums arī. Tas, kas atšķiras, ir tecēšanas robeža. Tāpēc 6061 rāmis būs smagāks, jā, bet arī "mazāk ļumīgs" par 7xxx rāmi.

Tas ir fs rāmis braukšanai no kalna jejup. Gan jau sver 2.5. kg. un braukt ar tādu pret kalnu ir abnormālas mokas.
Offline
oswald
16. Aug 2025, 21:47 #20151

Kopš: 12. Feb 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1916

Braucu ar: banderomobīli 4x4

Konusa gultņiem jāseko līdzi..es tos velo kuriem man ir konusi, eļļoju ik pa 500-1000 km atkarībā kādu braukšanas apstākļi...plus jāiemanās pareizi "nospriegot". Ja esi piešāvies - nekas īpašs un vnm zini ka saeļļots. Lētajam šimano rumbām mēdz būt plastmasas blīvslēgi, tos labāk neņemt ārā..var salayzt...bet grūtāk īztīrīt veco eļļu..mašīngultņi jāpres3 iekšā)ārā..un tas ir čakarīgāk...tie arī mēdz iecepties rumbā...instrumenti arī attiecīgi dārgāki .
Offline
GirtzB
16. Aug 2025, 21:48 #20152

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 22365

Braucu ar: 2x(R6+LSD)


15 Aug 2025, 08:43:49 @oswald rakstīja:
nu tik aizmirsi garantēto čakaru ar press fit BB ātri beidzas, ātri čīkst

Čīkst un ātri mirst tāpēc ka gandrīz neviens "oglekļa" rāmis nav ar apaļu un horizontālu bottom bracket "cauruli"...

Un par rāmju stingumu der noskaties PeakTorque divus video... :

P.s. Kuras gan ir tas velo rāmim būtiskas īpašības kuras alu 6061 ir būtiski sliktākas par 7075?

[ Šo ziņu laboja GirtzB, 16 Aug 2025, 22:03:25 ]



-----------------
Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE
Offline
Chepe
17. Aug 2025, 20:16 #20153

Kopš: 24. Apr 2019

Ziņojumi: 96

Braucu ar:

6061 Aluminum: It has a good strength-to-weight ratio and is known for its versatility. The T6 temper (a specific heat treatment) is commonly used to maximize its strength, with a typical yield strength of around 270 MPa.


7000 Series Aluminum: This series is significantly stronger than 6061 aluminum, with a superior strength-to-weight ratio. Alloys like 7075-T6 have a yield strength of around 490 MPa, which is closer to that of certain steels. This allows manufacturers to use thinner-walled tubing to achieve the same or greater strength while reducing weight.
Offline
smudo
17. Aug 2025, 20:37 #20154

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 4030

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540ix

Aluminija ramji gandriz visos segmentos, iznemot DH un enduro, bus entry level modeli, lidz ar to rur nav ko iespringt uz aluminija marku. Man ir lietosana top end gravelis un FS MTB, vidus gala sosejnieks ar CF rami un paraleti ari daily alu gravelis(ir vel alu dirta velo, bet tie savadaki nemedz but). Velo riposanu daudz vairak ietekmes rati un riepas - to pus kg uz ramja svaru jūt tikai paatrinoties un braucot kāpumos un ikdiena tas tev neko nemainis. Visdrizak letajiem alu modeliem razotaji vispar neiespringst uz aluminija marku un izmanto letako alternativu - diez vai kads no lielajiem razotajiem piedavas ko citu. Chat GTP to ari apliecina.
Offline
xn3x
17. Aug 2025, 22:29 #20155

Kopš: 09. Sep 2007

Ziņojumi: 2787

Braucu ar: sieviešu auto


16 Aug 2025, 20:44:05 @Chepe rakstīja:
Tas ir fs rāmis braukšanai no kalna jejup. Gan jau sver 2.5. kg. un braukt ar tādu pret kalnu ir abnormālas mokas.

Braucu gan augšā, gan lejā, dzīvs vēl esmu.
Offline
bum_bumz
17. Aug 2025, 23:05 #20156

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 7235

Braucu ar: E34


17 Aug 2025, 20:37:31 @smudo rakstīja:
Aluminija ramji gandriz visos segmentos, iznemot DH un enduro, bus entry level modeli, lidz ar to rur nav ko iespringt uz aluminija marku.

Atšķiras gan. Es jau rakstīju kā atšķirt.. Top CroMo būs vieglāks par lētu alumīniju.
Offline
zutis_slidens
18. Aug 2025, 08:56 #20157

Kopš: 15. Jul 2008

No: Aknīste

Ziņojumi: 1053

Braucu ar: roku pa kokli

kādam ir pierdze ar velo alu rāmja pārkrāsošanu? nostrūklot un nokrāsot ar pulveri? man ir dzīvi redzējis giant reign, kurš iepriekš bijis uz klana nomas velo. gribas nedaudz savest kārtībā uz nākamo sezonu
Offline
oswald
18. Aug 2025, 09:00 #20158

Kopš: 12. Feb 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1916

Braucu ar: banderomobīli 4x4

nekādām problēmām nokrāsot tak tur nevajadzētu būt. Ok varbūt nāksies "nofrēzēt" krāsu no BB ja nebūs nolīmēts. Giantam arī var atrast sagatves uzrakstiem, stikerus etc.
Offline
smudo
18. Aug 2025, 09:16 #20159

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 4030

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540ix


17 Aug 2025, 23:05:13 @bum_bumz rakstīja:

17 Aug 2025, 20:37:31 @smudo rakstīja:
Aluminija ramji gandriz visos segmentos, iznemot DH un enduro, bus entry level modeli, lidz ar to rur nav ko iespringt uz aluminija marku.

Atšķiras gan. Es jau rakstīju kā atšķirt.. Top CroMo būs vieglāks par lētu alumīniju.


Es gan rakstiju par to, ka lielie ražotāji alu rāmju velo pozicionē kā entry level un "7000šās" markas alumīniju fakiski vairs neizmanto rāmjiem. Ja vari atrast kādu aktuālu MTB ar tādu rāmi, lūdzu padalies.
Offline
GirtzB
18. Aug 2025, 10:36 #20160

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 22365

Braucu ar: 2x(R6+LSD)


17 Aug 2025, 20:16:32 @Chepe rakstīja:
6061 Aluminum: It has a good strength-to-weight ratio and is known for its versatility. The T6 temper (a specific heat treatment) is commonly used to maximize its strength, with a typical yield strength of around 270 MPa.


7000 Series Aluminum: This series is significantly stronger than 6061 aluminum, with a superior strength-to-weight ratio. Alloys like 7075-T6 have a yield strength of around 490 MPa, which is closer to that of certain steels. This allows manufacturers to use thinner-walled tubing to achieve the same or greater strength while reducing weight.

aha un tālāk, kur tieši tā augstākā stiprība ir vajadzīga velosipēdā?
t.i. vairumā gadījumi šis cipars paliek tālu no izmantošanas iespējam, jo ir kaudze citu apsvērumu kuru deļ ir japalielina cauruļu izmēri un sieniņas biezumi...
+7075 salīdzinoši ar 6061 "nemetinās" t.i. process ir sarežģītāks un būtiski dārgāks.

-----------------
Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, BigArchi, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, R_BERGS, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo