Autors | Ziņojums |
uldens1 | |
 Kopš: 28. Feb 2008
Ziņojumi: 16910
Braucu ar:
| atceros kad tiko nopirku krosenieku,ktm,mazgāju pēc katra brauciena,ratu gultņi reiz gadā vai biežāk bij jāmaina,sadzina iekšā ūdeni,beigās pārstāju mazgāt,tikai noskaloju reizēm lielos dubļus un gultņu maiņas vairs nebij nepieciešamas,tik ka mocis nbij bling bling,bet man tas netraucēja  |
Offline | |
|
toolis | |
 Kopš: 13. Jan 2016
No: Rīga
Ziņojumi: 1882
Braucu ar: xc90 / cbr1000rr
| Manuprāt, uz alumīnija rāmi nav vērts skatīties, ja mērķis ir kaut kāds fitnesa braukšanas formāts. Jau vismaz pēdējos 15 gadus tas ir kļuvis par nišas produktu un race to the bottom/maksimas segmentu — lai tikai varētu palīst zem 999 €, uzreiz tiek ekonomēts uz pilnīgi visu. Rezultātā nereti pat nav hidraulisko bremžu un virsū sēž Altus slēdži, kas neslēdzas jau veikalā. Ja tomēr esi eksotikas fanāts, tad titāns ir tas ko meklē nevis 7xxx alumīnijs. bet tur cena vairs baigi neatšķiras no CF
Entry karbonam šobrīd ir sweet spot: visur slēgtie gultņi, sakarīga grupa, un nav jānodarbojas ar konusgultņu pārjaukšanu pēc katras peļķes vai velo nemazgāšanu “tāpēc, ka gultņi aizies pa pieskari”. Mazgā ar Karcheru, un kad pēc trim gadiem gultņi paliek sausi — pa 30 € ieliec jaunus japāņu ezo no tuvākā gultņu veikala un turpini braukt, bēdu nezinot. |
Offline | |
|
oswald | |
 Kopš: 12. Feb 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 1916
Braucu ar: banderomobīli 4x4
| nu tik aizmirsi garantēto čakaru ar press fit BB ātri beidzas, ātri čīkst |
Offline | |
|
xn3x | |
 Kopš: 09. Sep 2007
Ziņojumi: 2787
Braucu ar: sieviešu auto
|
13 Aug 2025, 13:41:33 @Chepe rakstīja:
Kā ir ar alumīnija lisapēdiem? Gravel un mtb. Kāds ir rāmis? Visiem ir 6061 alu, vai kāds vēl ražo ar 7000 alu? Tas 6061 ir mēsls končennijs, kurš ir smags un ļumīgs. Treku rāmjus ražojot pat ne taivānā vai ķīnā, bet vēl nabagākā valstī.
Nezinu, ko tu ar to ričuku gribi darīt. Man ar 6061 alumīniju pilnīgi pietiek 
Par "smags un ļumīgs" geeka viedoklis: stingums visiem alumīnijiem ir +- vienāds, blīvums arī. Tas, kas atšķiras, ir tecēšanas robeža. Tāpēc 6061 rāmis būs smagāks, jā, bet arī "mazāk ļumīgs" par 7xxx rāmi. |
Offline | |
|
oswald | |
 Kopš: 12. Feb 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 1916
Braucu ar: banderomobīli 4x4
| man arī ALU rāmis nav ļumīgs bijis nekad, pat ar apkrauts ar somām tā kopā ar mani sver ap 150 kg |
Offline | |
|
toolis | |
 Kopš: 13. Jan 2016
No: Rīga
Ziņojumi: 1882
Braucu ar: xc90 / cbr1000rr
|
15 Aug 2025, 08:43:49 @oswald rakstīja:
nu tik aizmirsi garantēto čakaru ar press fit BB ātri beidzas, ātri čīkst
hz, nekad nav gadijies un BB parasti sanāk mainīt jo jāvelk jauna trose nevis viņš būtu izbeidzies, pietiekami lēts lai vnk ieliktu jaunu. |
Offline | |
|
bum_bumz | |
Kopš: 05. Jan 2006
Ziņojumi: 7235
Braucu ar: E34
| https://99spokes.com/en-EU/compare?bikes=canyon...cf-sl-8-1by-2024
Tur Canyon lapā būs precīzāki grami. Viņu Alu nav bijis ļumīgs. 11.gadā paņēmu 26" MTB gonciņām. Tagad vedekla korporatīvajos mačos stāda rekordus ar viņu 
Nē, nu ko es te runāju. Varbūt čalis 120kg un griež 2kW  |
Offline | |
|
Chepe | |
 Kopš: 24. Apr 2019
Ziņojumi: 96
Braucu ar:
|
13 Aug 2025, 14:39:12 @K_K rakstīja:
13 Aug 2025, 13:41:33 @Chepe rakstīja:
Kā ir ar alumīnija lisapēdiem? Gravel un mtb. Kāds ir rāmis? Visiem ir 6061 alu, vai kāds vēl ražo ar 7000 alu? Tas 6061 ir mēsls končennijs, kurš ir smags un ļumīgs. Treku rāmjus ražojot pat ne taivānā vai ķīnā, bet vēl nabagākā valstī.
Bullshits. Rāmis ir kā mājas pamati, ja tie ir sūdīgi, tad nrpalīdz nedz tubeless mega dārgas riepS, nedz xtr slēdzis.brauc ar to sūdu un pieciet, ka vinš šķobās.
1-izlogoties no velo forumiem
2-pieskarties zālei ārpus telpām
3-ieskatīties kontā un nopirkt to, ko sirds var pamatot un mīt ar smaidu
Ja ar velo braukšanu nepelni €, tad šie visi jautājumi ir sekundāri, jo tie tavu reāli izmērāmo rezultātu ietekmēs par kārtu mazāk nekā tava esošā fiziskā kondīcija. Imaginārais rezultāts ir cits stāsts. Pats esmu gājis šim cauri, pareizā atbilde vienmēr ir vienkārši braukt vairāk.
|
Offline | |
|
|
Chepe | |
 Kopš: 24. Apr 2019
Ziņojumi: 96
Braucu ar:
|
14 Aug 2025, 23:03:09 @toolis rakstīja:
Manuprāt, uz alumīnija rāmi nav vērts skatīties, ja mērķis ir kaut kāds fitnesa braukšanas formāts. Jau vismaz pēdējos 15 gadus tas ir kļuvis par nišas produktu un race to the bottom/maksimas segmentu — lai tikai varētu palīst zem 999 €, uzreiz tiek ekonomēts uz pilnīgi visu. Rezultātā nereti pat nav hidraulisko bremžu un virsū sēž kasAltus slēdži, kas neslēdzas jau veikalā.Ja tomēr esi eksotikas fanāts, tad titāns ir tas ko meklē nevis 7xxx alumīnijs. bet tur cena vairs baigi neatšķiras no CF
Entry karbonam šobrīd ir sweet spot: visur slēgtie gultņi, sakarīga grupa, un nav jānodarbojas ar konusgultņu pārjaukšanu pēc katras peļķes vai velo nemazgāšanu “tāpēc, ka gultņi aizies pa pieskari”. Mazgā ar Karcheru, un kad pēc trim gadiem gultņi paliek sausi — pa 30 € ieliec jaunus japāņu ezo no tuvākā gultņu veikala un turpini braukt, bēdu nezinot.
kāda vaina konusgulgtņiem? Vot kā tu to izjūti stūres čaškās, ka tev ir keramiskais gultnis ar nošķeltu malu, kurš maksā kādus 50 eur? Rāmis un tā ģeometrija ir svarīgākais. Negribu carbonu, jo dārgs, jo press fitt monobloks un viņi nav nemaz tik viegli + arī krakšķ. |
Offline | |
|
Chepe | |
 Kopš: 24. Apr 2019
Ziņojumi: 96
Braucu ar:
|
15 Aug 2025, 09:10:59 @xn3x rakstīja:
13 Aug 2025, 13:41:33 @Chepe rakstīja:
Kā ir ar alumīnija lisapēdiem? Gravel un mtb. Kāds ir rāmis? Visiem ir 6061 alu, vai kāds vēl ražo ar 7000 alu? Tas 6061 ir mēsls končennijs, kurš ir smags un ļumīgs. Treku rāmjus ražojot pat ne taivānā vai ķīnā, bet vēl nabagākā valstī.
Nezinu, ko tu ar to ričuku gribi darīt. Man ar 6061 alumīniju pilnīgi pietiek 
Par "smags un ļumīgs" geeka viedoklis: stingums visiem alumīnijiem ir +- vienāds, blīvums arī. Tas, kas atšķiras, ir tecēšanas robeža. Tāpēc 6061 rāmis būs smagāks, jā, bet arī "mazāk ļumīgs" par 7xxx rāmi.
Tas ir fs rāmis braukšanai no kalna jejup. Gan jau sver 2.5. kg. un braukt ar tādu pret kalnu ir abnormālas mokas. |
Offline | |
|
oswald | |
 Kopš: 12. Feb 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 1916
Braucu ar: banderomobīli 4x4
| Konusa gultņiem jāseko līdzi..es tos velo kuriem man ir konusi, eļļoju ik pa 500-1000 km atkarībā kādu braukšanas apstākļi...plus jāiemanās pareizi "nospriegot". Ja esi piešāvies - nekas īpašs un vnm zini ka saeļļots. Lētajam šimano rumbām mēdz būt plastmasas blīvslēgi, tos labāk neņemt ārā..var salayzt...bet grūtāk īztīrīt veco eļļu..mašīngultņi jāpres3 iekšā)ārā..un tas ir čakarīgāk...tie arī mēdz iecepties rumbā...instrumenti arī attiecīgi dārgāki . |
Offline | |
|
GirtzB  | |
 Kopš: 15. May 2002
No: Rīga
Ziņojumi: 22365
Braucu ar: 2x(R6+LSD)
|
15 Aug 2025, 08:43:49 @oswald rakstīja:
nu tik aizmirsi garantēto čakaru ar press fit BB ātri beidzas, ātri čīkst
Čīkst un ātri mirst tāpēc ka gandrīz neviens "oglekļa" rāmis nav ar apaļu un horizontālu bottom bracket "cauruli"...
Un par rāmju stingumu der noskaties PeakTorque divus video... :
P.s. Kuras gan ir tas velo rāmim būtiskas īpašības kuras alu 6061 ir būtiski sliktākas par 7075?[ Šo ziņu laboja GirtzB, 16 Aug 2025, 22:03:25 ]
----------------- Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE |
Offline | |
|
Chepe | |
 Kopš: 24. Apr 2019
Ziņojumi: 96
Braucu ar:
| 6061 Aluminum: It has a good strength-to-weight ratio and is known for its versatility. The T6 temper (a specific heat treatment) is commonly used to maximize its strength, with a typical yield strength of around 270 MPa.
7000 Series Aluminum: This series is significantly stronger than 6061 aluminum, with a superior strength-to-weight ratio. Alloys like 7075-T6 have a yield strength of around 490 MPa, which is closer to that of certain steels. This allows manufacturers to use thinner-walled tubing to achieve the same or greater strength while reducing weight. |
Offline | |
|
smudo  | |
 Kopš: 18. Jan 2015
Ziņojumi: 4030
Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540ix
| Aluminija ramji gandriz visos segmentos, iznemot DH un enduro, bus entry level modeli, lidz ar to rur nav ko iespringt uz aluminija marku. Man ir lietosana top end gravelis un FS MTB, vidus gala sosejnieks ar CF rami un paraleti ari daily alu gravelis(ir vel alu dirta velo, bet tie savadaki nemedz but). Velo riposanu daudz vairak ietekmes rati un riepas - to pus kg uz ramja svaru jūt tikai paatrinoties un braucot kāpumos un ikdiena tas tev neko nemainis. Visdrizak letajiem alu modeliem razotaji vispar neiespringst uz aluminija marku un izmanto letako alternativu - diez vai kads no lielajiem razotajiem piedavas ko citu. Chat GTP to ari apliecina. |
Offline | |
|
xn3x | |
 Kopš: 09. Sep 2007
Ziņojumi: 2787
Braucu ar: sieviešu auto
|
16 Aug 2025, 20:44:05 @Chepe rakstīja:
Tas ir fs rāmis braukšanai no kalna jejup. Gan jau sver 2.5. kg. un braukt ar tādu pret kalnu ir abnormālas mokas.
Braucu gan augšā, gan lejā, dzīvs vēl esmu. |
Offline | |
|
bum_bumz | |
Kopš: 05. Jan 2006
Ziņojumi: 7235
Braucu ar: E34
|
17 Aug 2025, 20:37:31 @smudo rakstīja:
Aluminija ramji gandriz visos segmentos, iznemot DH un enduro, bus entry level modeli, lidz ar to rur nav ko iespringt uz aluminija marku.
Atšķiras gan. Es jau rakstīju kā atšķirt.. Top CroMo būs vieglāks par lētu alumīniju. |
Offline | |
|
|
zutis_slidens | |
 Kopš: 15. Jul 2008
No: Aknīste
Ziņojumi: 1053
Braucu ar: roku pa kokli
| kādam ir pierdze ar velo alu rāmja pārkrāsošanu? nostrūklot un nokrāsot ar pulveri? man ir dzīvi redzējis giant reign, kurš iepriekš bijis uz klana nomas velo. gribas nedaudz savest kārtībā uz nākamo sezonu |
Offline | |
|
oswald | |
 Kopš: 12. Feb 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 1916
Braucu ar: banderomobīli 4x4
| nekādām problēmām nokrāsot tak tur nevajadzētu būt. Ok varbūt nāksies "nofrēzēt" krāsu no BB ja nebūs nolīmēts. Giantam arī var atrast sagatves uzrakstiem, stikerus etc. |
Offline | |
|
smudo  | |
 Kopš: 18. Jan 2015
Ziņojumi: 4030
Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540ix
|
17 Aug 2025, 23:05:13 @bum_bumz rakstīja:
17 Aug 2025, 20:37:31 @smudo rakstīja:
Aluminija ramji gandriz visos segmentos, iznemot DH un enduro, bus entry level modeli, lidz ar to rur nav ko iespringt uz aluminija marku.
Atšķiras gan. Es jau rakstīju kā atšķirt.. Top CroMo būs vieglāks par lētu alumīniju.
Es gan rakstiju par to, ka lielie ražotāji alu rāmju velo pozicionē kā entry level un "7000šās" markas alumīniju fakiski vairs neizmanto rāmjiem. Ja vari atrast kādu aktuālu MTB ar tādu rāmi, lūdzu padalies. |
Offline | |
|
GirtzB  | |
 Kopš: 15. May 2002
No: Rīga
Ziņojumi: 22365
Braucu ar: 2x(R6+LSD)
|
17 Aug 2025, 20:16:32 @Chepe rakstīja:
6061 Aluminum: It has a good strength-to-weight ratio and is known for its versatility. The T6 temper (a specific heat treatment) is commonly used to maximize its strength, with a typical yield strength of around 270 MPa.
7000 Series Aluminum: This series is significantly stronger than 6061 aluminum, with a superior strength-to-weight ratio. Alloys like 7075-T6 have a yield strength of around 490 MPa, which is closer to that of certain steels. This allows manufacturers to use thinner-walled tubing to achieve the same or greater strength while reducing weight.
aha un tālāk, kur tieši tā augstākā stiprība ir vajadzīga velosipēdā?
t.i. vairumā gadījumi šis cipars paliek tālu no izmantošanas iespējam, jo ir kaudze citu apsvērumu kuru deļ ir japalielina cauruļu izmēri un sieniņas biezumi...
+7075 salīdzinoši ar 6061 "nemetinās" t.i. process ir sarežģītāks un būtiski dārgāks.
----------------- Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE |
Offline | |
|