Online

Pašreiz BMWPower skatās 158 viesi un 25 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: EGR DPF izprogrammēti, bet kļūdas palika

AutorsZiņojums
cipargalva
07. May 2021, 12:36 #81

Kopš: 07. Jul 2009

No: Valmiera

Ziņojumi: 6488

Braucu ar: quattro


07 May 2021, 11:28:56 @koderis rakstīja:
200k arī ir kaut kas labs? par to naudu var nopirkt <100k toyota yaris, kuram nav pdf filtra un citu dīzeļu problēmu

Koderi, neliekuļo, tu taču arī gribētu braukt ar behu nevis kaut kādu neejošu pseidodžipu.
Offline
Mberg
07. May 2021, 13:25 #82

Kopš: 05. Jun 2007

Ziņojumi: 21462

Braucu ar: B5254T un M57D30

Vai nebija tā, ka daži lielākie tankkuģi atmosfērā izmet tik pat daudz kaitīgo izmešu kā viss pasaules vieglo automobīļu autoparks?

Pašam šķiet, ka diez vai, bet fakts ir tas, ka lielākie piesārņotāji ir komerctransports - kuģi, lidmašīnas, vilciens, kravas automašīnas. Trešajā pasaulē visiem pie kājas Euro 6 u.t.t.

Tas, ka Rīgā, sastrēgumā, nav forši, ja priekšējais auto smird ir skaidrs. Tā nu ir sagadījies, ka mūsu, ap 2 000 000 cilvēku valstī, vairāk kā puse drūzmējas ap vienu pilsētu un rada sev un citiem problēmas.

Šķiet, ka cepiens par šo ir vairāk populisms. Protams, smird un nav forši, bet galvenokārt būtu jāturpina ceļš uz attīstību, tad tie, kas filtrus izņem, jo grib vairāk jaudas, vnk. paliks nemanāmi, jo tie, kas to dara ekonomejot, vnk. varēs atļauties tā nedarīt ..

Tīri filosofiski!

[ Šo ziņu laboja Mberg, 07 May 2021, 13:30:43 ]

Offline
Locis
07. May 2021, 13:39 #83

Kopš: 14. Aug 2008

No: Dobele

Ziņojumi: 10806

Braucu ar: X5 , Jeep, Tuareg, L200, Jumper,Master ,Transit, Stralis x2, Volvo FL, Atego, Deu

Nu protams,ka komerc vairāk izmešus taisa,ja liek vienība pret vienību,bet kopumā arī samazina,jo ja to kravu vestu ar 30 vieglajiem vai katrs braukātu pakaļ savam sūdam uz vāciju vai vēl nez kur,bet kā tagad -atved viena fūre vai kuģis vairākiem kravu,tad būtu daudz vairāk izmeši.

Kopumā,jo milzīgāks transports,jo optimizētākas izmaksas,attiecīgi arī degvielas izmaksas un Co mazāki.
Offline
kexxx
07. May 2021, 13:56 #84

Kopš: 12. Dec 2010

Ziņojumi: 11543

Braucu ar:

Un jau kādu 10to reizi jāmaļ uz riņķi, ka tie sūda MP neatlido no okeāna- tos rada vietējie apgraizītie dībeļi un elpo tie, kas ir pārdesmit m attālumā...
Offline
shirminieks
07. May 2021, 14:01 #85

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1310

Braucu ar: 81


07 May 2021, 13:25:53 @Mberg rakstīja:
Vai nebija tā, ka daži lielākie tankkuģi atmosfērā izmet tik pat daudz kaitīgo izmešu kā viss pasaules vieglo automobīļu autoparks?

Pašam šķiet, ka diez vai, bet fakts ir tas, ka lielākie piesārņotāji ir komerctransports - kuģi, lidmašīnas, vilciens, kravas automašīnas. Trešajā pasaulē visiem pie kājas Euro 6 u.t.t.

Tas, ka Rīgā, sastrēgumā, nav forši, ja priekšējais auto smird ir skaidrs. Tā nu ir sagadījies, ka mūsu, ap 2 000 000 cilvēku valstī, vairāk kā puse drūzmējas ap vienu pilsētu un rada sev un citiem problēmas.



Vienkārša atbilde - nē. Bet, ja skatās uz emisijām pēc tipa.

1. Globālās (CO2) emisijas: Galvenais emisiju avots transporta sektorā ar lielu atrāvienu ir pasažieru auto, kas sastāda gandrīz 40% no kopējām CO2 emisijām.



Papildus visam tam ir @Locis teiktais - ņemot vērā cik daudz kravas pārvadā viens konteinerkuģis, izdalot izmešus uz padarīto darbu tie izmeši ir nebūtiski. Jo kuģošana ir lētākais/efektīvākais transporta veids (ja nav svarīgs ātrums).

2. Lokālās emisijas (NOx, cietās daļiņas, utt) - ņemot vērā vietu, kur kuģis pavada savu mūžu (jūras/okeani) - tā ir stipri mazāka problēma, jo tas neskar cilvēkus (ar laiku cietās daļiņas putekļu formā nosēžas uz ūdens nevis cilvēka plaušās).

Tāpēc arī visi plāni grozās ap pasažieru auto elektrifikāciju, jo (1) tas ir galvenais CO2 emisiju avots, (2) to ir salīdzinoši viegli samazināt (pārsēdināt cilvēkus uz elektroauto ar subsīdijām, investējot infrastruktūrā, kuru var lietot arī smagais komerctransports (otrs lielākais emisiju avots)), un (3) šīs transports rada lokālās emisijas tur, kur dzīvo cilvēki, īstermiņā čakarējot veselību.

Filtru amputēšana ir vienkārši lokālo emisiju palielināšana.

[ Šo ziņu laboja shirminieks, 07 May 2021, 14:10:00 ]

Offline
Mberg
08. May 2021, 13:33 #86

Kopš: 05. Jun 2007

Ziņojumi: 21462

Braucu ar: B5254T un M57D30

Es neatbalstu transportlīdzekļu ekspluatāciju neatbilstoši ražotāja paredzētajam. Bet arī neatbalstu piespiedu pārsēšanos dārgākā trnsporltīdzeklī. Pie tam, ne visi ir vainīgi pie tā, ka tur tas filtrs nav, bieži tas tur jau nav iegādājoties .. tur tad citā topikā gan jādiskutē.

Mēdzu ik pa laikam uz/no darba aizbraukt ar velo (20km caur Rīgu), gan pa bēdīgi slaveno Čaka ielu, gan Barona ielu. Nuuuuuuu, sastrēgumā nav īsti tā, ka mute paliek melna vai saulainā dienā jābrauc cauri mākonim. Lai doma skaidrāka - mums šī problēma ir, bet tā nav tādā apjomā, lai tas būtiski ko uzlabotu. Man šķiet, ka sab. transporta un tā paša veloceliņu tīkla attīstība atrisinātu šo jautājumu bez karošana ..

[ Šo ziņu laboja Mberg, 08 May 2021, 13:40:31 ]

Offline
Locis
08. May 2021, 15:55 #87

Kopš: 14. Aug 2008

No: Dobele

Ziņojumi: 10806

Braucu ar: X5 , Jeep, Tuareg, L200, Jumper,Master ,Transit, Stralis x2, Volvo FL, Atego, Deu

Pamatā jau cepiens nevis par globālo problēmu, tas ir par tiem dūmiem, ko redzi/saod, bet par cietajam daļiņām, ko dpf aiztur, kuras ir smalkas un tajā bridi itkā pats vai apkārtējie elpo.
Pa lielam jau random auto īpašnieks par to tēmu baigi nezin, ja nemeklē info vai nelasa poweri. Brīnos, ka tā tēma nav pacelta plašāka sabiedrībā, visādi šiferi, dzivsudrabi utt jau tiek likti aizmirst kādu laiku.

[ Šo ziņu laboja Locis, 08 May 2021, 15:58:41 ]

Offline
shirminieks
08. May 2021, 18:07 #88

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1310

Braucu ar: 81


08 May 2021, 13:33:45 @Mberg rakstīja:
Es neatbalstu transportlīdzekļu ekspluatāciju neatbilstoši ražotāja paredzētajam. Bet arī neatbalstu piespiedu pārsēšanos dārgākā trnsporltīdzeklī. Pie tam, ne visi ir vainīgi pie tā, ka tur tas filtrs nav, bieži tas tur jau nav iegādājoties .. tur tad citā topikā gan jādiskutē.


Neviens jau neliek pārsēsties dārgākā transportā - Pa 5k€ var pirkt E60, kam DPF vai nu ir jāmaina vai jau ir izravēts, vai arī Toyota Auris ar benzīna motoru. Tikai neviens Auris negrib, jo “5er taču ir klusāks un ērtāks..”. Abi divi auto lieliski derētu kā ģimenes auto (ja vajag vairāk vietas var paņemt Avensis) - tikai ambīcijas prasa 5er, bet maks to nevar


Mēdzu ik pa laikam uz/no darba aizbraukt ar velo (20km caur Rīgu), gan pa bēdīgi slaveno Čaka ielu, gan Barona ielu. Nuuuuuuu, sastrēgumā nav īsti tā, ka mute paliek melna vai saulainā dienā jābrauc cauri mākonim. Lai doma skaidrāka - mums šī problēma ir, bet tā nav tādā apjomā, lai tas būtiski ko uzlabotu.


Vajag lai pa Rīgas centru nevar pastaigāt bez respiratora lai kaut ko darītu lietas labā? Uz Valdemāra ielas agrāk bija gaisa kvalitates kontroles stacija, bet viņu aizvāca prom, jo gaisa kvalitāte vnk visu laiku bija pārāk slikta.
Offline
shirminieks
08. May 2021, 18:11 #89

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1310

Braucu ar: 81


08 May 2021, 15:55:33 @Locis rakstīja:
Pamatā jau cepiens nevis par globālo problēmu, tas ir par tiem dūmiem, ko redzi/saod, bet par cietajam daļiņām, ko dpf aiztur, kuras ir smalkas un tajā bridi itkā pats vai apkārtējie elpo.
Pa lielam jau random auto īpašnieks par to tēmu baigi nezin, ja nemeklē info vai nelasa poweri. Brīnos, ka tā tēma nav pacelta plašāka sabiedrībā, visādi šiferi, dzivsudrabi utt jau tiek likti aizmirst kādu laiku.


Globālo problēmu transporta sektorā principā var risināt tikai ar pāreju uz elektroauto, kurus darbina no AER iegūta elektroenerģija (vējš, saule, plūdmaiņas, kodolenergija).

Lokālā problēma jauniem auto lielā mērā jau ir atrisināta ar DPF/GPF, AdBlue, un katalizatoriem, bet visādi trūcīgu autoīpašnieku motivēti līkroči šos risinājumus apiet.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo