Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 94 viesi un 5 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
mrpresident
10. Aug 2022, 16:56 #3801

Kopš: 31. May 2004

Ziņojumi: 1275

Braucu ar:

Protams, Rīga jau ar nekad nebūšot gatava….
Offline
abyss
10. Aug 2022, 17:07 #3802

Kopš: 26. Jun 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 7902

Braucu ar: e39 523

Elementāra atbilde. Kad būs tik pat daudz cik tagad degvielas uzpildes trubu. Un laiks identisks un range tāds pats. Ilgāks laiks, mazāk trubu vai mazāks range = nav gatava infrastruktūra.
Offline
user
10. Aug 2022, 17:14 #3803

Kopš: 12. May 2020

Ziņojumi: 12969

Braucu ar:


10 Aug 2022, 16:56:17 @mrpresident rakstīja:
Protams, Rīga jau ar nekad nebūšot gatava….


Nu Rīga paliek negatavaka un negatavaka
Offline
Locis
10. Aug 2022, 17:50 #3804

Kopš: 14. Aug 2008

No: Dobele

Ziņojumi: 10799

Braucu ar: X5 , Jeep, Tuareg, L200, Jumper,Master ,Transit, Stralis x2, Volvo FL, Atego, Deu


10 Aug 2022, 12:00:29 @versatile rakstīja:

10 Aug 2022, 10:39:19 @Locis rakstīja:
Nereti braukts 1300 km viens gals,no rīta izbrauc,vakara esi gala punktā un no rita slepo,vizinies. Tiešām neko tur tādu neredzu nobraukt 800 km ar vieglo auto. Soferi ikdienā ar smagajiem brauc 600km.

Nu, braukt jau brauc, bet arī viņiem pa vidu ir pauzītes. Plus, tas ir DARBS, mēs te par atvaļinājumu runājam.
OK, braukt slēpot uz kaut kādiem tuvākajiem kalniem, jā, arguments - ģimenei ar samaļotu un ekipu sanāk dārgi. Bet, arī ja tur 2-3h jālādējas pa ceļam (kursora 1000km braucienos uzlādei aiziet ap 2h parasti) - ko tas, globāli, maina? Tieši labāk - piebrauc, pieštepselējies, pasnaud un svaigiem spēkiem rullē tālāk.
1x pie stūres aizmigu, paldies, atkārtot negribu.

Nu 13 -14 h braukt var arī mierīgi bez gulēšanas ,ja brauc pa dienu un tas ir vispār neiespringstot ,bet protams,atkarīgs ,cik ātri ar kādu auto ,ja laba piekare tad mazāk saspringums utt
Offline
Locis
10. Aug 2022, 17:54 #3805

Kopš: 14. Aug 2008

No: Dobele

Ziņojumi: 10799

Braucu ar: X5 , Jeep, Tuareg, L200, Jumper,Master ,Transit, Stralis x2, Volvo FL, Atego, Deu


10 Aug 2022, 14:36:53 @versatile rakstīja:
Vispār, komentārs vietā. Nafigam sipties padsmit h ar auto, ja relatīvi drīz varēs ar visām slēpēm iepakoties normālā vilcienā un kulturāli atpūsties pa ceļam?

Man personīgi patīk pasaut vaļā pa bānīti utt ja ir iegādāts tāds auto ar ko nepatik braukt ,tad varbūt tā ir sipsanas,bet tā neredzu atšķirtību ar braucienu uz ,piemēram,Rēzekni,kur iespējams arī gribējies apstāties un pacurat,bet itkā tadas lietas nedarītu ja nekur brauktu vai brauktu tuvuma
Offline
user
10. Aug 2022, 18:00 #3806

Kopš: 12. May 2020

Ziņojumi: 12969

Braucu ar:


10 Aug 2022, 17:50:52 @Locis rakstīja:

10 Aug 2022, 12:00:29 @versatile rakstīja:

10 Aug 2022, 10:39:19 @Locis rakstīja:
Nereti braukts 1300 km viens gals,no rīta izbrauc,vakara esi gala punktā un no rita slepo,vizinies. Tiešām neko tur tādu neredzu nobraukt 800 km ar vieglo auto. Soferi ikdienā ar smagajiem brauc 600km.

Nu, braukt jau brauc, bet arī viņiem pa vidu ir pauzītes. Plus, tas ir DARBS, mēs te par atvaļinājumu runājam.
OK, braukt slēpot uz kaut kādiem tuvākajiem kalniem, jā, arguments - ģimenei ar samaļotu un ekipu sanāk dārgi. Bet, arī ja tur 2-3h jālādējas pa ceļam (kursora 1000km braucienos uzlādei aiziet ap 2h parasti) - ko tas, globāli, maina? Tieši labāk - piebrauc, pieštepselējies, pasnaud un svaigiem spēkiem rullē tālāk.
1x pie stūres aizmigu, paldies, atkārtot negribu.

Nu 13 -14 h braukt var arī mierīgi bez gulēšanas ,ja brauc pa dienu un tas ir vispār neiespringstot ,bet protams,atkarīgs ,cik ātri ar kādu auto ,ja laba piekare tad mazāk saspringums utt

aha, tur jau tā lieta un katra sēdēšana besī, jātiek ātri cauri LV, LT, PL, tad jau var sākt baudīt kaut ko bet pirmais 1500 ir jānovelk
Offline
smudo
10. Aug 2022, 18:05 #3807

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3506

Braucu ar: 944T & Cayman & G05 & 330iX

EV tēmai sekoju jau kādu laiku. Esmu noskatījies daudz Bjorn Nyland video pa EV tēmu, regulāri skatos vienu vācu EV kanālu, kas laiž ziņas un testus pa EV tēmu, runāju ar paziņām, kam Latvijā ir EV (pamatā Model 3 un Taycan). Pats gan tikai nedaudz esmu pie stūres izbraucis ar Taycanu un sajūtas bija OK. No tās visas info redzu, ka noteiktos apstākļos jau tagad EV ir laba alternatīva, bet apgalvot, ka LV un Baltijā ir laba infrastruktūra, es gan negribētu (kaut vai sākot ar to, ka Latvijā reāli ir tikai viena publiska fast charge stacija (otra ir privāta BSA klientiem). Zinu, ka daudzus apmierina 50kWh uzlāde, bet cilvēkiem ir dažādas prasības un ekspektācijas. Zinu cilvēkus, kas pēc gada ir šķīrušies no Taycan (ar 94kWh lielo bateriju), jo daudz braukāja pa Baltiju un dažreiz devās tālāk un dēļ infrastruktūras Baltijā tas ik pa laikam sagādāja ļoti nepatīkamus pārsteigumus un piespiedu plānu maiņas.
Offline
Samsasi
10. Aug 2022, 19:04 #3808

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 3608

Braucu ar:

hvz, te man liekas puikas nonāk pretrunās - vieni kliedz, ka bmw uber alles, pats komfotablākais un krutakais auto, dirsa nemaz negrib citu auto atzīt... tajā pat laikā ar šo fantastisko aut ir problēmas nobraukt vairak par 50 km
un tad sāk kautko stāstīt par baudu uz tostera, kur īstā bauda ir izslēgt visu, lai tiktu līdz 220V
Offline
DeeCee
10. Aug 2022, 19:12 #3809

Kopš: 29. Jun 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 9264

Braucu ar: Tenere 700 un Procaliber

Moderno EV attālums 95% cilvēku 95% gadījumu der, tiem atsevišķajiem gadījumiem var noīrēt busu, jautājums vai var atļauties EV un ir iespēja lādēt mājās.

Ja var lādēt pie mājas, tad to, ka pa retam jālādē 30 min stacijā kompensē tas, ka ikdienā nav jābrauc tankā un var lādēt mājās.

[ Šo ziņu laboja DeeCee, 10 Aug 2022, 19:15:41 ]

Offline
user
10. Aug 2022, 19:19 #3810

Kopš: 12. May 2020

Ziņojumi: 12969

Braucu ar:


10 Aug 2022, 19:12:18 @DeeCee rakstīja:
Moderno EV attālums 95% cilvēku 95% gadījumu der, tiem atsevišķajiem gadījumiem var noīrēt busu, jautājums vai var atļauties EV un ir iespēja lādēt mājās.

Ja var lādēt pie mājas, tad to, ka pa retam jālādē 30 min stacijā kompensē tas, ka ikdienā nav jābrauc tankā un var lādēt mājās.


Cik bieži Tev ir 100% pilna bāka? Tos ev kaut kā pieņem ka katru rītu ir pilni
Offline
DeeCee
10. Aug 2022, 19:26 #3811

Kopš: 29. Jun 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 9264

Braucu ar: Tenere 700 un Procaliber

Ja var lādēt mājās tad katru rītu var būt pilna baterija, vai uz 80% ja grib taupīt resursu. bāku mājās nebūtu praktiski liet.

Ja dzīvoklī, tad kādai nedēļai tā pat pietiek

[ Šo ziņu laboja DeeCee, 10 Aug 2022, 19:28:29 ]

Offline
Samsasi
10. Aug 2022, 19:33 #3812

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 3608

Braucu ar:


10 Aug 2022, 19:19:37 @user rakstīja:

10 Aug 2022, 19:12:18 @DeeCee rakstīja:
Moderno EV attālums 95% cilvēku 95% gadījumu der, tiem atsevišķajiem gadījumiem var noīrēt busu, jautājums vai var atļauties EV un ir iespēja lādēt mājās.

Ja var lādēt pie mājas, tad to, ka pa retam jālādē 30 min stacijā kompensē tas, ka ikdienā nav jābrauc tankā un var lādēt mājās.


Cik bieži Tev ir 100% pilna bāka? Tos ev kaut kā pieņem ka katru rītu ir pilni


hvz, kad tās cenas te tirinājās uz augšu leju, tad es katru vakaru, ja bij mazak par pusi vai puse, piegāzu pilnu....
Offline
Locis
10. Aug 2022, 22:08 #3813

Kopš: 14. Aug 2008

No: Dobele

Ziņojumi: 10799

Braucu ar: X5 , Jeep, Tuareg, L200, Jumper,Master ,Transit, Stralis x2, Volvo FL, Atego, Deu


10 Aug 2022, 19:04:04 @Samsasi rakstīja:
hvz, te man liekas puikas nonāk pretrunās - vieni kliedz, ka bmw uber alles, pats komfotablākais un krutakais auto, dirsa nemaz negrib citu auto atzīt... tajā pat laikā ar šo fantastisko aut ir problēmas nobraukt vairak par 50 km
un tad sāk kautko stāstīt par baudu uz tostera, kur īstā bauda ir izslēgt visu, lai tiktu līdz 220V

Tur tā lieta Tad kad stāstīt cik kruta nullītes pilnas ,behas pilnas tad daudz blaveji ,bet kā runa par braukšanu ,tad -neviens normāls ar auto jau nekur nebrauc kaut kādiem pilsētas maziem braucieniem pietiek pilnīgs sūds ,auto jau sāc sajust to komforta ,extru nozīmi garākos gabalos. Bet nu galvenais ,lai pilna mašīna pagalma

[ Šo ziņu laboja Locis, 10 Aug 2022, 22:34:43 ]

Offline
ab1894
10. Aug 2022, 22:32 #3814

Kopš: 28. Jun 2022

Ziņojumi: 24

Braucu ar:


10 Aug 2022, 19:26:38 @DeeCee rakstīja:
Ja var lādēt mājās tad katru rītu var būt pilna baterija, vai uz 80% ja grib taupīt resursu. bāku mājās nebūtu praktiski liet.

Ja dzīvoklī, tad kādai nedēļai tā pat pietiek


ar EV, ko uzlādē mājās atkrīt arī problēma (varbūt tikai man raksturīga), kad no rīta ir jāsteidzas, bet bākā gandrīz tukša, jo atliki uzpildi uz vēlāku, lai ātrāk tiku mājās

vienmēr pilns nav jātērē laiks benzīntankā, vai jāplāno maršruts, lai būtu pa ceļam iecienītā uzpildes stacija

[ Šo ziņu laboja ab1894, 10 Aug 2022, 22:33:22 ]

Offline
Locis
10. Aug 2022, 22:39 #3815

Kopš: 14. Aug 2008

No: Dobele

Ziņojumi: 10799

Braucu ar: X5 , Jeep, Tuareg, L200, Jumper,Master ,Transit, Stralis x2, Volvo FL, Atego, Deu


10 Aug 2022, 19:12:18 @DeeCee rakstīja:
Moderno EV attālums 95% cilvēku 95% gadījumu der, tiem atsevišķajiem gadījumiem var noīrēt busu, jautājums vai var atļauties EV un ir iespēja lādēt mājās.

Ja var lādēt pie mājas, tad to, ka pa retam jālādē 30 min stacijā kompensē tas, ka ikdienā nav jābrauc tankā un var lādēt mājās.

Nu ko var muldēt. Tiešām 95 % reti izbrauc tālāk par 100 km no sava rajona? Nu nav tā ka visiem visi radi kaimiņos ,visas hobiju lietas pagalmā ,visi mīļi dziedātāji ,koncerti pasakumi tepat tikai savā dzimtajā pilsētā un vēl visādas lietas ko brīvā laika darīt ,apmeklēt. Manuprāt te konkrēti daži pārspīlē ,ka 95 % cilvēkiem vai nu neko nedara vai uzreiz lec lotene. No kurienes tādi dati?
Tikai neparprotiet,savā ziņā cienu eV braucējus un tas šķiet stilīgi ,bet nu tas ir stipri pārspīlēts ,ka lielākajai daļai tas ir pietiekami ērti . Manuprāt ir daudz aktīvi cilvēki ,kas viss kaut kur apkārt braukā un ar ev tas viņiem butu stipri sarežģītāk.

[ Šo ziņu laboja Locis, 10 Aug 2022, 22:52:32 ]

Offline
DeeCee
10. Aug 2022, 23:18 #3816

Kopš: 29. Jun 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 9264

Braucu ar: Tenere 700 un Procaliber

Protams infrastruktūra jāuzlabo, bet normāli ev, nerunājt par visādiem pilsētas brīnumiem, 300+ iet, samazinoties uz kādiem 200+ ziemā, ja neskatāmies tās 3 dienas gadā, kad ir -20. Tas sanāk vasarā var +/- uz jebkuru Baltijas valstu stūri aizbraukt.

Ja var atļauties regulāri stipri tālāk braukt, tad tā pat ērtāk ir busu nopirkt mantām utt. vai lidot.
Vienu divas reizes gadā vienkāršāk izīrēt pa naudu, kas ietaupīta uz stāvvietām, degvielu utt.
Offline
Samsasi
10. Aug 2022, 23:38 #3817

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 3608

Braucu ar:


10 Aug 2022, 22:32:21 @ab1894 rakstīja:

10 Aug 2022, 19:26:38 @DeeCee rakstīja:
Ja var lādēt mājās tad katru rītu var būt pilna baterija, vai uz 80% ja grib taupīt resursu. bāku mājās nebūtu praktiski liet.

Ja dzīvoklī, tad kādai nedēļai tā pat pietiek


ar EV, ko uzlādē mājās atkrīt arī problēma (varbūt tikai man raksturīga), kad no rīta ir jāsteidzas, bet bākā gandrīz tukša, jo atliki uzpildi uz vēlāku, lai ātrāk tiku mājās

vienmēr pilns nav jātērē laiks benzīntankā, vai jāplāno maršruts, lai būtu pa ceļam iecienītā uzpildes stacija
iecienītais uzlades stabiņš....
Offline
bum_bumz
10. Aug 2022, 23:47 #3818

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 6421

Braucu ar: E34

Kāds tev 95%. Večiem ir reāli džipi, pikapi u.c. darba zirgi, kuri pa nozīmi arī tiek lietoti. Tie laiki, kad sapirkās autiņus krāniņa staipīšanai, arī LV pamazām izzūdMans bembis arī ir reāls darba zirgs, kas ved un velk visuko. Varbūt ir reāls EV, tirdziņu nezinu, kur var salādēt iekšā kultivatorus, pielikt piekabes, bet tā nav lēta pilsētas blakts un jaunu tādu es nevaru pacelt un tik drīz nevarēšu
Bet, šodien es izkrauju tukšu autiņu un rīt gāžu uz Tatriem, pirmā uzpilde Podlesie
Offline
XMAX
10. Aug 2022, 23:51 #3819

Kopš: 03. Dec 2002

Ziņojumi: 1193

Braucu ar: ....u.c

pagājušā gada vasarā nopirkàm mazlietotu EV ar 36kW bateriju (range: ziemā +/-130, vasara +/-230km) un esam nobraukuši ar to jau 38500km… vidēji mēnesī nobraucam 2500km. Vispār bez problēmām un stresiņa par lādēšanu.


Patīkami ir arī tas, ka apkope mūsu auto ir jāveic ik pa 30000km - izmaksas: 184,-EUR.

Take it easy
Offline
Mixzzz
11. Aug 2022, 00:33 #3820

Kopš: 09. May 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 2624

Braucu ar: e34 un e91 kuuc


10 Aug 2022, 22:39:34 @Locis rakstīja:

10 Aug 2022, 19:12:18 @DeeCee rakstīja:
Moderno EV attālums 95% cilvēku 95% gadījumu der, tiem atsevišķajiem gadījumiem var noīrēt busu, jautājums vai var atļauties EV un ir iespēja lādēt mājās.

Ja var lādēt pie mājas, tad to, ka pa retam jālādē 30 min stacijā kompensē tas, ka ikdienā nav jābrauc tankā un var lādēt mājās.

Nu ko var muldēt. Tiešām 95 % reti izbrauc tālāk par 100 km no sava rajona? Nu nav tā ka visiem visi radi kaimiņos ,visas hobiju lietas pagalmā ,visi mīļi dziedātāji ,koncerti pasakumi tepat tikai savā dzimtajā pilsētā un vēl visādas lietas ko brīvā laika darīt ,apmeklēt. Manuprāt te konkrēti daži pārspīlē ,ka 95 % cilvēkiem vai nu neko nedara vai uzreiz lec lotene. No kurienes tādi dati?
Tikai neparprotiet,savā ziņā cienu eV braucējus un tas šķiet stilīgi ,bet nu tas ir stipri pārspīlēts ,ka lielākajai daļai tas ir pietiekami ērti . Manuprāt ir daudz aktīvi cilvēki ,kas viss kaut kur apkārt braukā un ar ev tas viņiem butu stipri sarežģītāk.
Nu jau liela daļa jauno EV var nobraukt vairāk par 300km pa šoseju. No Rīgas tas apņem visu LV principā. Ja tu aizbrauci ciemos 300km, tad stipri apšaubāmi, ka tajā pašā vakarā brauksi atpakaļ uz Rīgu. Tad beigās sanāk, ka vairāk pavadi ceļā nekā ciemos. Ja vajag, tad uzlādes stacijas ir visur(jautājums vai tikai viņas ir pietiekami daudzuma ziņā un protams ne vairāk par 50kw) tā kā pa ceļam arī var salādēties. 50kw = rupji rēķinot 100km/20min, atkarīgs no auto protams. Galamērķī ar tak var lādēties.

Pašam bija šaubas par to vērts ar savu EV doties uz laukiem, beigās ar to principā tgd braucu visur. Nepelnu powera vidējos 10k mēnesī, tā kā ir patīkami ietaupīt 30eur par katru reizi. Jā, bish pakustināt smadzeni vajag, bet pie tā ātri pierod.

Sākumā tā vien liekas, ka EV tur baigi daudz viskkādi nosacījumi, bet to visu pats diezgan ātri atkod un pie tā pierod. Vienkārši savādāk sanāk plānot dienu. Personīgi nekad nav bijusi vajadzība braukt uz DPili un uzreiz atpakaļ, so no problem. Ja tik ļoti man vajadzētu rīt braukt, es nez, piem uz Berlīni, tad ģimenē ir 2 auto vai ir čomi, kas labprāt iemainītu auto uz pāris dienām. Bet tas tīri tāpēc, ka man skaitās bomzīgs EV.

Turklāt pa pilsētu tas auto ir stipri labāks par parasto. ///M, Borsche, u.c. jautros auto neizskatīsim, jo nu tas nav tas ar ko pārvietojas cilvēki ikdienā neskaitot dažus. Nav smirdīgs un vibrējošs dīzelis(kā jau lielākai LV daļai) zem haubes, visa grieze ir pieejama vienmēr uzreiz, nav jāgaida kamēr pārslēdzas ātrumi uz leju, ja vajag pēkšņi paātrināties, nav jābraukā uz DUSiem utt. Ja varētu atļauties braukt ar kkādu V8 atmo, tad cits stāsts protams, bet nu tas manā skatījumā nav ikdienas auto.

Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo