Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 108 viesi un 16 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
MERKABA
07. Aug 2022, 20:05 #3721

Kopš: 28. Dec 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 39

Braucu ar: 21/43


05 Aug 2022, 12:50:53 @XK220 rakstīja:
Es dažbrīž domāju vai šis ir veču vai pediņu forums.
Wallbox maksā no 400Eur, uzstādīt 4 vadi un divas skrūves.
Kāda tur bl uzstādīšana, kādi 1k+?


Ne visi no tiem, kuriem viens no veidiem noblatot/pagarināt.. ir pazīmēties ar auto (t.i., citiem vārdiem sakot - šī vortāla lietotājiem) ir piedzimuši ar eļļainām rokām un baigo vēlmi kaut ko hvz ko censties skrūvēt.

[ Šo ziņu laboja MERKABA, 07 Aug 2022, 20:23:19 ]

Offline
AV89
07. Aug 2022, 22:29 #3722

Kopš: 27. Dec 2009

Ziņojumi: 1776

Braucu ar: Javac metināmajiem bagāžniekā

Jā, vakar kā reiz sapratu, ka tas ir izdevīgāk nekā lādēt mājās pie pašreizējā tarifa
Vienīgais pie 80% kad ātrumu met nost tad zūd izdevīgums, bet no otras puses range pietiek un Akb mūžs arī pagarinās nedzenot pilnu..
Offline
jurrus
07. Aug 2022, 22:50 #3723

Kopš: 22. May 2002

Ziņojumi: 1493

Braucu ar: Obk, Leaf e+


07 Aug 2022, 22:29:22 @AV89 rakstīja:
Jā, vakar kā reiz sapratu, ka tas ir izdevīgāk nekā lādēt mājās pie pašreizējā tarifa
Vienīgais pie 80% kad ātrumu met nost tad zūd izdevīgums, bet no otras puses range pietiek un Akb mūžs arī pagarinās nedzenot pilnu..

Lādēties ātrajās baterijai ilgtermiņā nepatīk. Tāpēc tas pēdējas arguments par range ir nu tā..
Offline
Mixzzz
08. Aug 2022, 01:34 #3724

Kopš: 09. May 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 2630

Braucu ar: e34 un e91 kuuc


07 Aug 2022, 18:53:49 @rabbit rakstīja:
Tātad beidzot ir sanācis iztestēt elektro auto uz garāku gabalu, konkrētāk vw ID4.Tika nobraukts 250 km un paterēts 53.84kw.Atlikušais rādija vēl 118 km tātad jālādē lai tiktu atpakaļ,ņēmu ātro uzlādi 175kw, nezinu cik īsti šis modelis spēj ņemt pretī , bet uzlāde prasīja 1h38min , itkā jau nebija ilgi, iegāju uzpildes stacijā padzēri kafiju, apēdi hotdogu Samaksāts par šo visu prieku 255NOK, cena bija 4.75NOK 1kwh, nav no tas lētākais prieks jo ja ņem verā ka elektrība šeit Norveģijā maksā mazāk kā 2 centi par kwh. Tatad intereses pēc parēķināju cik liela starpība būtu ar manu 11 gadus veco dabai nedraudzīgo f11 3 litru dīzeli, kurš tālakos pārbraucienos vairāk par 7 l/100km nepaterē. Sanāca ka būtu ap 17.5l dīzeļa.Šeit pašlaik dd 23NOK , tātad izmaksātu ~405 NOK, ietaupījums ap 150NOK , itkā jau nav slikti, bet ja ņem ka stipri vecāka mašina , tad kaut kāds līdzvērtīgs x1 ar 2.0d praktiski būtu līdzvērtīgs tam pašam ID4 gtx, kurš Latvijā ar visu valsts atlaidi maksā gandrīz 60k, un komplektācija šim konkrētam eksemplāram nebija tā pilnākā,(mehaniskie sedekli,bagažnieks ar roku verams, pusādas salons... nekā diža), tad labak ņemt x1 ar 2.0d ko pa 60k jau ļoti labu komplektāciju var dabūt.Ja parēķina pēc Latvijas cenām cik tagad ir ātrā uzlāde (0.76 eiro/kwh) tad man sanāk izdevīgāk braukt ar savu veco dabai nedraudzigo dīzeli
Secinājums ka elektro auto ir izdevīgs , ja brauc mazus attāļumus un lādē mājās no parastās rozetes , sazin cik stundas
p.s brauciena laikā nebija ieslēgts ne A/C ne apsilde
edit: ziemas laikā vispār būtu 2x dārgāk gan jau nekā ar parastu auto braukt
Īsais rezumē - iebraucu dārgā lādēšanas stacijā, nevajadzīgi lādēji pilnu akb, līdz ar to bija ilgi jāgaida. Ja brauc garajos pārbraucienos, tad pilnu akb nelādē bet nu max 80%, jo tie pēdējie procenti lādējas krietni krietni lēnāk un vienk biežāk piestāj. Līdz ar to lādēšana ātrums tiek uzturēts krietni augstāks un mazāk laika pavadi lādējoties. Šeit zemāk grafiks, kur var redzēt, kā ātrums samazinās. https://ev-database.org/car/1494/Volkswagen-ID4-GTX
Offline
michals1
08. Aug 2022, 10:49 #3725

Kopš: 17. Apr 2019

No: Salaspils

Ziņojumi: 1980

Braucu ar: Pilnu ķerru uz taras punktu.Nekad un neko lēti netirgoju.Ja kādam vajag lēti-tas nav pie manis!

Lasu un nespēju iebraukt,kā vārdā viss šis gemorojs ar elektroauto.
Kāds reālais ieguvums no visas šīs pišas?
Sākumcena elektriskajam dārga,lādēšana publiskajās vietās gana ilga un dārga,īsti izmantojams tikai īsajās distancēs,tb tipisks pilsētnieks.
Ar ko labāks par kādu mazo dīzeli?
Offline
Samsasi
08. Aug 2022, 11:18 #3726

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 3647

Braucu ar:

Izskatās, ka nav nemaz tik vienkārši ar to EV, nekāds plug and play.... Ir lbāki un sliktāki lādētāji, līdz galam nebar lādēt utt......
Offline
bum_bumz
08. Aug 2022, 11:22 #3727

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 6439

Braucu ar: E34


08 Aug 2022, 10:49:15 @michals1 rakstīja:
Lasu un nespēju iebraukt,kā vārdā viss šis gemorojs ar elektroauto.
Kāds reālais ieguvums no visas šīs pišas?
Sākumcena elektriskajam dārga,lādēšana publiskajās vietās gana ilga un dārga,īsti izmantojams tikai īsajās distancēs,tb tipisks pilsētnieks.
Ar ko labāks par kādu mazo dīzeli?

Jādarbina prāti un jāmeklē kas labāks par saļaru. Citādi nākotnes paaudzes teiks, ka nehuja neesam darījuši progresa labā.
Ja visi spēs, tad ieguvums būs no tīrākas tiešās vides sev apkārt. Kopējs zaļums būs, kad spēs to auto uzražot zaļi.
Elektrība noteikti ir pārejas process kautkam labākam
Online
mrpresident
08. Aug 2022, 12:20 #3728

Kopš: 31. May 2004

Ziņojumi: 1275

Braucu ar:

Tas ir acīmredzams, ka cilvēkiem, kuriem tikai dīzelis ir lietojams, katram punktam būs pretī - bet ja nu man pēkšņi jābūt Varšavā pēc 4h #f1.
Katram ir sava pārliecība un man daži paziņas izbraucot ar ev, sajūtu dēl vien sāk skatīties tajā virzienā, nerunājot nemaz par visiem pārējiem plusiem.
Un īsumā mani pamatplusi:
RS stāvvietas bezmaksas, sab tr. joslas, nodokļ pa 0 un uzņēmuma nodoklis - 10eur/mēnesī, izmakas (~3eur/100km), braukšanas sajūta un pilsētas skaņas un izplūdes gāzu samazināšana.
Offline
user
08. Aug 2022, 12:24 #3729

Kopš: 12. May 2020

Ziņojumi: 13022

Braucu ar:


08 Aug 2022, 12:20:45 @mrpresident rakstīja:
Tas ir acīmredzams, ka cilvēkiem, kuriem tikai dīzelis ir lietojams, katram punktam būs pretī - bet ja nu man pēkšņi jābūt Varšavā pēc 4h #f1.
Katram ir sava pārliecība un man daži paziņas izbraucot ar ev, sajūtu dēl vien sāk skatīties tajā virzienā, nerunājot nemaz par visiem pārējiem plusiem.
Un īsumā mani pamatplusi:
RS stāvvietas bezmaksas, sab tr. joslas, nodokļ pa 0 un uzņēmuma nodoklis - 10eur/mēnesī, izmakas (~3eur/100km), braukšanas sajūta un pilsētas skaņas un izplūdes gāzu samazināšana.


nu Tu pieej no finansiālās puses, bet ir, kas pieiet no ērtības un braukšanas man atkal sanāca pabrakāt un es teiktu, ka infrastruktūra vēl nav gatava. Īpaši, dzīvojot dzīvoklī.

visāda ekoloģija utt - reklāmastriks un sūds. Visi zina, ka ekoloģiski vislabāk ir neko jaunu neražot, remontēt esoō, taisīt cik var un lietot cik ilgi var
Offline
Samsasi
08. Aug 2022, 12:27 #3730

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 3647

Braucu ar:

hvz, man patīk V8 skaņa
Offline
mrpresident
08. Aug 2022, 12:32 #3731

Kopš: 31. May 2004

Ziņojumi: 1275

Braucu ar:

Protams, ka katram jāizvērtē savas iespējas un varbūt arī kaut kas jādara, ja ir vēlme pāriet uz ev, nevis jāgaida uz mistirko infrastruktūras attīstību un tad raud, ka tā ir krāpšana ar tik augstām cenām tur.
Bet nu laikam tieši sajūtas es liktu pašā augšā pāri finansiālajiem un pārējiem plusiem.
Bet kā jau rakstīju katram savi argumenti un savs redzējums uz savu argumentu pareizumu un nevajag mēģināt vienam otru pārliecināt par savas izvēles pareizumu.
Offline
K_K
08. Aug 2022, 12:40 #3732

Kopš: 24. Nov 2016

Ziņojumi: 159

Braucu ar:


08 Aug 2022, 12:32:27 @mrpresident rakstīja:
Protams, ka katram jāizvērtē savas iespējas un varbūt arī kaut kas jādara, ja ir vēlme pāriet uz ev, nevis jāgaida uz mistirko infrastruktūras attīstību un tad raud, ka tā ir krāpšana ar tik augstām cenām tur.
Bet nu laikam tieši sajūtas es liktu pašā augšā pāri finansiālajiem un pārējiem plusiem.
Bet kā jau rakstīju katram savi argumenti un savs redzējums uz savu argumentu pareizumu un nevajag mēģināt vienam otru pārliecināt par savas izvēles pareizumu.

tas nav priekš šīs vietnes.
par taviem minētajiem bonusiem - kamēr EV ir liels mazākums, tikmēr būs bonusi. Kad tas sāks kļūt par vairākumu, tad bonusi noteikti tiks griezti, kaut vai, lai sab.transp. +/- iekļautos sarakstā.
kā arī piekrītu par infrastruktūras neesamību tiem, kuri dzīvo dzīvokļos. varbūt jaunajos projektos tas kaut kā ir risināts, bet pagarinātāju no 9. stāva 602. sērijā neuzskatu par jebkādu risinājumu.
Offline
michals1
08. Aug 2022, 12:50 #3733

Kopš: 17. Apr 2019

No: Salaspils

Ziņojumi: 1980

Braucu ar: Pilnu ķerru uz taras punktu.Nekad un neko lēti netirgoju.Ja kādam vajag lēti-tas nav pie manis!

Nezinu vai šāda veida bonusi darbojas pie kaimiņiem PL un DE.
Tur EV atšķirīgas nummura zīmes nemanīju,varbūt ko nezinu,taču laikam jau tā ir,ka te tā joprojām ir exotika,kuru bik stimulē.
Kad būs vairāk,iespējams ka bonusi samazināsies.
Offline
mrpresident
08. Aug 2022, 12:55 #3734

Kopš: 31. May 2004

Ziņojumi: 1275

Braucu ar:

Nu kas par to, ka tie bonusi kaut kad beigsies? Degvielas cena arī gan jau kaut kad būs 3€/litrā. Un?
Protams, ka pagarinātājs nav risinājums, bet gan jau risinājums (vai drīzāk pirmie soļi) ir daudzzīvokļu mājas pieguļošās stāvvietas vai rajona vietējās stāvvietas aprīkošana ar uzlādes iekārtām u.c. darbības, kuras var darīt. Bet arī šim ir 100 un viens pretarguments kāpēc nedarīt, grūti izdarīt vai neiespējami.
Kā jau rakstīju katrs turās pie saviem argumentiem un pretargumentiem lai pamatotu savu taisnību.
Offline
XK220
08. Aug 2022, 12:58 #3735

Kopš: 26. Dec 2015

Ziņojumi: 3159

Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu


08 Aug 2022, 10:49:15 @michals1 rakstīja:
Lasu un nespēju iebraukt,kā vārdā viss šis gemorojs ar elektroauto.
Kāds reālais ieguvums no visas šīs pišas?
Sākumcena elektriskajam dārga,lādēšana publiskajās vietās gana ilga un dārga,īsti izmantojams tikai īsajās distancēs,tb tipisks pilsētnieks.
Ar ko labāks par kādu mazo dīzeli?

Če?
Cena mazajam suv vienādā komplektācijā ar iekšdedzes auto +10k.
Publiskajās emobi stacijās lādēšana ir pat lētāka par lādēšanu mājās.
Īsajās distancēs? Praktiski ar visiem tagad tirgū esošajiem elektroauto var nobraukt 300Km+, ar daudziem 500km+. Tu pilsētā dienā nobrauc 500Km? Tu neēd, nečurā, no auto neizkāp?

Uzliec mājās paneļus, brauc tik pat kā par velti.
Offline
K_K
08. Aug 2022, 13:07 #3736

Kopš: 24. Nov 2016

Ziņojumi: 159

Braucu ar:


08 Aug 2022, 12:55:52 @mrpresident rakstīja:
Nu kas par to, ka tie bonusi kaut kad beigsies? Degvielas cena arī gan jau kaut kad būs 3€/litrā. Un?
Protams, ka pagarinātājs nav risinājums, bet gan jau risinājums (vai drīzāk pirmie soļi) ir daudzzīvokļu mājas pieguļošās stāvvietas vai rajona vietējās stāvvietas aprīkošana ar uzlādes iekārtām u.c. darbības, kuras var darīt. Bet arī šim ir 100 un viens pretarguments kāpēc nedarīt, grūti izdarīt vai neiespējami.
Kā jau rakstīju katrs turās pie saviem argumentiem un pretargumentiem lai pamatotu savu taisnību.

Par rajonu stāvvietu aprīkošanu piekrītu, bet redzot kādas ir dažas no stāvvietām, runāju par Ķengaragu, būs pieejama nākamā tehnoloģija, bet joprojām būs bedrains dubļu laukums ar puscauru pīto žogu...
Lai attīstību aiznestu tālāk, ir jāspēj mainīt savu domāšanu, skatīt michals....
Mums vēl tālu, ceru, ka kļūdos...
Offline
XK220
08. Aug 2022, 13:07 #3737

Kopš: 26. Dec 2015

Ziņojumi: 3159

Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu


08 Aug 2022, 12:55:52 @mrpresident rakstīja:
Nu kas par to, ka tie bonusi kaut kad beigsies? Degvielas cena arī gan jau kaut kad būs 3€/litrā. Un?
Protams, ka pagarinātājs nav risinājums, bet gan jau risinājums (vai drīzāk pirmie soļi) ir daudzzīvokļu mājas pieguļošās stāvvietas vai rajona vietējās stāvvietas aprīkošana ar uzlādes iekārtām u.c. darbības, kuras var darīt. Bet arī šim ir 100 un viens pretarguments kāpēc nedarīt, grūti izdarīt vai neiespējami.
Kā jau rakstīju katrs turās pie saviem argumentiem un pretargumentiem lai pamatotu savu taisnību.

Vienmēr ņem vērā faktu, ka 99% EV braucēju ir braukuši ar ICE, bet teju neviens EV skeptiķis ar ICE nav braucis, bet viedoklis ir.
Tāpat vairums ICE braucēju nevar atļauties jaunu EV un pa lielam pie dirsas viņu viedoklis. Tev šķiet, ja Tu noiesk Jūrmalā gar kādu 1mil+ māju un pateiksi - man nepatīk Tava māja, viņu tas uztrauks?
Offline
JDS
08. Aug 2022, 13:15 #3738

Kopš: 18. Mar 2012

No: Rīga

Ziņojumi: 10606

Braucu ar: 3, 5, TS, YP


08 Aug 2022, 12:58:54 @XK220 rakstīja:

08 Aug 2022, 10:49:15 @michals1 rakstīja:
Lasu un nespēju iebraukt,kā vārdā viss šis gemorojs ar elektroauto.
Kāds reālais ieguvums no visas šīs pišas?
Sākumcena elektriskajam dārga,lādēšana publiskajās vietās gana ilga un dārga,īsti izmantojams tikai īsajās distancēs,tb tipisks pilsētnieks.
Ar ko labāks par kādu mazo dīzeli?

Če?
Cena mazajam suv vienādā komplektācijā ar iekšdedzes auto +10k.
Publiskajās emobi stacijās lādēšana ir pat lētāka par lādēšanu mājās.
Īsajās distancēs? Praktiski ar visiem tagad tirgū esošajiem elektroauto var nobraukt 300Km+, ar daudziem 500km+. Tu pilsētā dienā nobrauc 500Km? Tu neēd, nečurā, no auto neizkāp?

Uzliec mājās paneļus, brauc tik pat kā par velti.


Ko Tu tur murgo, ar visiem var nobraukt 300+. Ar kaudzi nevar nobraukt pat 200km.
Par tiem 500+ vispaar reeciigi. Cik taadu ir ? Bmw Mercedes, Tesla un Lucid?
Nevajag skatiities tikai nobraukumu iedeaalos apstaakljos pa pilseetu

Un beidz blatot par
To, ka kaads nevar atljauties EV auto. Nopircis leetaakas kiskastes un tagad domaa, ka ir karalis te daudziem 10 gadus veci auto maksaa daargaak, kaa tava jaunaa veljasmashina

Ev range

[ Šo ziņu laboja JDS, 08 Aug 2022, 13:17:38 ]

Offline
XK220
08. Aug 2022, 13:21 #3739

Kopš: 26. Dec 2015

Ziņojumi: 3159

Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu

Tu izbrauc arī ar kādu no tiem auto.

Kona 64kWh pa šoseju spēj nobraukt ap 500, tur norādīts 395.

Šobrīd tikai mx30, fiat 500e ar mazo akumulatoru un dacia spring nevar nobraukt vasarā 300.

Uzraksti sarakstu, kuriem ir 10 gadus veci auto, kuri maksā 40k+ Nez, cik man darīšana ar poweristiem, tad 8 no 10 brauc ar ceturto golfu vai e46. īsti jau nekasa, kurš ar ko brauc, bet ja jau kāds te sprēgāt sāk, tad lai paskatās uz sevi

[ Šo ziņu laboja XK220, 08 Aug 2022, 13:26:21 ]

Offline
JDS
08. Aug 2022, 13:25 #3740

Kopš: 18. Mar 2012

No: Rīga

Ziņojumi: 10606

Braucu ar: 3, 5, TS, YP


08 Aug 2022, 13:21:09 @XK220 rakstīja:
Tu izbrauc arī ar kādu no tiem auto.

Kona 64kWh pa šoseju spēj nobraukt ap 500, tur norādīts 395.

Šobrīd tikai mx30, fiat 500e ar mazo akumulatoru un dacia spring nevar nobraukt vasarā 300.

Renault zoe tas pats, nobrauks? Veelies paarbaudiit?
Ne pa pilseetu, ne ideaalis apstaakljos. Piemeeram iekaap auto un brauc liidz tallinai

[ Šo ziņu laboja JDS, 08 Aug 2022, 13:26:37 ]

Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo