Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 253 viesi un 9 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV un PHEV

AutorsZiņojums
AiwaShuraLLP
06. Oct 2025, 16:45 #7321

Kopš: 12. Jul 2008

Ziņojumi: 182

Braucu ar: raudī

EV ir zaibis iepist kapeicinju, ja ir sava rozete, bet vinjiem lielaakoties apdares materiaali en shit pieklibo (kaut kur pat dzirdeeju ka taikans esot taads pats meesls kaa mustanga kroplais beerns), tapeec phevs ir way to go ja vien ne +/- EQS
Offline
versatile
06. Oct 2025, 17:02 #7322

Kopš: 03. Sep 2015

Ziņojumi: 1511

Braucu ar:


06 Oct 2025, 15:56:33 @RR04 rakstīja:
Man patīk, ka pa retam arī kaut kas rūc un smird


Latvijā tā nav problēma, visu laiku sanāk piebraukt aiz kāda, kas smird. Labi, ka recirkulācija ir uz liela shortcuta ekrānā iznesta.
Offline
alnisg
06. Oct 2025, 17:40 #7323

Kopš: 29. Jul 2015

Ziņojumi: 2108

Braucu ar:

Spriežot, kādi komenti te tiek dzēsti, vismaz viens no adminiem ir hibrīdu dīleris...
Offline
shirminieks
06. Oct 2025, 17:59 #7324

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1972

Braucu ar: 81


06 Oct 2025, 15:13:01 @RR04 rakstīja:

06 Oct 2025, 15:02:19 @shirminieks rakstīja:
Kam jums to tvaikoni ar burām?

Vadāt apkārt visu ICE-agregātu (kārbu / motoru / filtrus), visu BEV-agregātu (motoru / bateriju / AC-DC invertoru), un taisīt apkopes vienlaicīgi diviem auto.. Ja baidies no EV, tad paņem parastu ICE un brauc laimīgs; ja gribi braukt pa kluso, paņem normālu EV ar 400km range

Citādāk dabū produktu, kas nav ne viens ne otrs…

Manā gadījumā, ikdienā nobraucu ap 40km, bet reizi nedēļā vai divās ir vismaz 500km brauciens. Tāpēc skatos uz kkādu gibrīdu, jo spēj izpildīt abas manas prasības un uzņēmuma nodoklis ir ievērojami mazāks


Pie šāda varianta PHEV varētu arī but loģiska izvēle - tik cik tizli tas, ka katru dienu jāsprauž lādēties, ja gribi ar elektrību maukt

Bet citādi gan es teiktu, ka uzlādes infrastruktūra ir pietiekoša lai nebūtu jāiespringst par uzlādi arī braucot garākus gabalus

[ Šo ziņu laboja shirminieks, 06 Oct 2025, 18:03:30 ]

Offline
RR04
06. Oct 2025, 18:05 #7325

Kopš: 15. Nov 2016

Ziņojumi: 3914

Braucu ar: 41


06 Oct 2025, 17:59:03 @shirminieks rakstīja:

06 Oct 2025, 15:13:01 @RR04 rakstīja:

06 Oct 2025, 15:02:19 @shirminieks rakstīja:
Kam jums to tvaikoni ar burām?

Vadāt apkārt visu ICE-agregātu (kārbu / motoru / filtrus), visu BEV-agregātu (motoru / bateriju / AC-DC invertoru), un taisīt apkopes vienlaicīgi diviem auto.. Ja baidies no EV, tad paņem parastu ICE un brauc laimīgs; ja gribi braukt pa kluso, paņem normālu EV ar 400km range

Citādāk dabū produktu, kas nav ne viens ne otrs…

Manā gadījumā, ikdienā nobraucu ap 40km, bet reizi nedēļā vai divās ir vismaz 500km brauciens. Tāpēc skatos uz kkādu gibrīdu, jo spēj izpildīt abas manas prasības un uzņēmuma nodoklis ir ievērojami mazāks


Pie šāda varianta PHEV varētu arī but loģiska izvēle - tik cik tizli tas, ka katru dienu jāsprauž lādēties, ja gribi ar elektrību maukt

Bet citādi gan es teiktu, ka uzlādes infrastruktūra ir pietiekoša lai nebūtu jāiespringst par uzlādi arī braucot garākus gabalus

Spraust lādēties katru dienu nebūtu problēma. Kabeli izvilktu no garāžas. Nebūs jākarina lejā no bloķenes 7tā stāva
Offline
Gordenfromlv
06. Oct 2025, 18:48 #7326

Kopš: 22. Feb 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 688

Braucu ar: Pajero 2 (2.8) offroad, VW Tayron / Golf 8 / Passat B8 / Suzuki GSX-R

Runājot par PHEV, ir ienācis nu jau kā mēnesi PHEV VW Tayron.
Man arī uznāk domas par ziemu, kā būs un kas būs?

Šobrīd pie 0 % battery, viņš tāpat īsti nestartējas uz ICE, iesēdies mašīnā, tev jau sen ir 0 %, ieslēdz pogu, klusums, pabrauc līdz kādiem 30-40 km/h, momentā ieslēdzas ICE.
Nu un pagājušo nedēļu bija situācija, iesēdos, uzgaidīju, klusums, izbraucu no pagalma, izbraucu uz ceļa, 30kmh zonā, lēni kustos, un ar tādu kā sitienu pa kārbu vai aizturi, ieslēdzās ICE.

Kā būs ziemā, hvz, moš datčiki uzreiz ieslēgs ICE, kā iesēdies auto.

Par nobraukumu, pēc grāmatas EV režīmā ir 120km (100 %), bet es turu 80 % un reālo rāda it kā 80-84km.

Publiskajā uzlādes vietā 0-80 % ir aptuveni 30-35min.
Mājās pašlaik no rozetes 10h.
Bet nu labi, netika pirkts dēļ PHEV, bija laba cena pre-orderā 2024.gādā, bija saņemts arī EKII, tāpēc pofig, var braukt arī uz beņas, tas EV nav būtiski.
Offline
Mizx
06. Oct 2025, 20:33 #7327

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 7156

Braucu ar:

Nevaru pateikt par visiem hibrīdiem, bet MB tie uztur ICE motoru siltu arī ja ICE motoru nelieto. Kad tiek iedarbināts auksts, tad normāli auto iedarbojas EV režīmā, aukstā laikā, ziemās, kad temperatūras ārā ir zemas, tad sākumā ieslēdzas ICE un pēc īsa brīža izslēdzas, motora sildīšanu turpinot ar elektrību. Situāciju novērtē daudzi dažādi temperatūras sensori visās malās. Tā ka nav iespējams variants, ka braucot pa bāni 150 km/h ar elektrību attiecīgā situācijā ieslēdzas pilnīgi auksts ICE.
Un baterija tāpat tiek dzesēta kā pilna laika EV.
Tā ka stresot tur nav par ko.
Offline
Jedai
06. Oct 2025, 21:16 #7328

Kopš: 23. Mar 2025

Ziņojumi: 10

Braucu ar:

Nobraukti 10k ar tayron.
1x ar 100% uzlādi izdevās 122km nobraukt (sakrita apstākļi laikam).
Ar elektrību ātrāk pa 150 neiet, bija pedālis grīdā (neieslēdzās ICE - tobrīd domāju, ka viss sabojājies nevar ātrāk pa 150 ), ja ieleik sport režīmā tad uzreiz iekšdedzes motors ieslēdzas un turpini braukt hibrīda režīmā.
Vidējais patēriņš 2,5l/100 km un 12kWh/100km - baigi nedomāju, ka jābrauc ekonomiski (Kaut kad pie 8K bija labāki rādījumi).
Uzliku 16A lādētaju tad ~2h uzlādējas no 5% līdz 80%. Bet lielākoties turu 20-80% robežās. Sajūta, ka ziemā ar 80% bateriju varēšu max 60km nobraukt.

[ Šo ziņu laboja Jedai, 06 Oct 2025, 21:17:10 ]

Offline
foobar
06. Oct 2025, 22:27 #7329

Kopš: 04. Jun 2002

Ziņojumi: 6066

Braucu ar: M57TU2D30

kāda no tā PHEV ir jēga.

Abas opcijas (lādēt katru dienu), vai braukt ar dīzeli, kuram, kāpēc, ir papildus pieskrūvēta baterija un elektromotors, nav pārāk perspektīvas...
Offline
Mizx
06. Oct 2025, 22:41 #7330

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 7156

Braucu ar:


06 Oct 2025, 22:27:38 @foobar rakstīja:
kāda no tā PHEV ir jēga.

Abas opcijas (lādēt katru dienu), vai braukt ar dīzeli, kuram, kāpēc, ir papildus pieskrūvēta baterija un elektromotors, nav pārāk perspektīvas...
Tad nav jātur saimniecībā 2 auto. Pilsētā esi zaļš, nobraukums kā veciem EV, bet vienlaicīgi vari ar vienu uzpildīšanos aizbraukt līdz Eiropas vidum. Tak katram savi apsvērumi, ir jau kas joprojām uzstāda gāzes iekārtas, jo viņiem tas šķiet pareizākais pārvietošanās veids.
Offline
AiwaShuraLLP
06. Oct 2025, 23:46 #7331

Kopš: 12. Jul 2008

Ziņojumi: 182

Braucu ar: raudī

Pa meenesi esmu nobraucis 1500km ar phevu, nestee bijis 1reiz uz 30eur, jeegas vsp pilniigi nekaadas

[ Šo ziņu laboja AiwaShuraLLP, 06 Oct 2025, 23:50:29 ]

Offline
Mizx
07. Oct 2025, 00:01 #7332

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 7156

Braucu ar:


06 Oct 2025, 23:46:04 @AiwaShuraLLP rakstīja:
Pa meenesi esmu nobraucis 1500km ar phevu, nestee bijis 1reiz uz 30eur, jeegas vsp pilniigi nekaadas


Šo triku par aizbraukšanu no Marokas uz Lielbritāniju tagad jau laikam atkārtojuši arī citi, bet arī piemērs par "bezjēdzīgumu". Video no cienījama auto žurnāla. Cilvēki ar maziem nobraukumiem vispār var aizmirst, ka mašīnai kaut kāda enerģija var būt vajadzīga. Gandrīz 2000 km ar vienu uzpildi braucot atļautajos ātrumos.
Spied "Play", lai skatītos video!

[ Šo ziņu laboja Mizx, 07 Oct 2025, 00:04:52 ]

Offline
shirminieks
07. Oct 2025, 00:14 #7333

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1972

Braucu ar: 81


06 Oct 2025, 23:46:04 @AiwaShuraLLP rakstīja:
Pa meenesi esmu nobraucis 1500km ar phevu, nestee bijis 1reiz uz 30eur, jeegas vsp pilniigi nekaadas




Un ko no šī visa Tu nebūtu izdarijis pat ar veco 50’o etronu?

Tikai tur nebūtu jāvadā apkārt lieks motors un kārba, kas katru gadu jāved uz apkopi
Offline
AiwaShuraLLP
07. Oct 2025, 00:21 #7334

Kopš: 12. Jul 2008

Ziņojumi: 182

Braucu ar: raudī

Es pat nezinu ko uz tik stulbu jautaajumu lai atbild
Offline
AiwaShuraLLP
07. Oct 2025, 00:26 #7335

Kopš: 12. Jul 2008

Ziņojumi: 182

Braucu ar: raudī

Man ir gan evs gan phevs. Vismaz vienam smirdiigam benciinam gimenee jaabuut bet ja buutu jaaizveelas viens no abiem tad atstaatu phevu.
Offline
AiwaShuraLLP
07. Oct 2025, 00:29 #7336

Kopš: 12. Jul 2008

Ziņojumi: 182

Braucu ar: raudī

Un no kurienes tu izziidi ka apkope katru gadu? Servisa intervaals ir taads pats kaa ice 2 gadi vai 30kkm.
Offline
shirminieks
07. Oct 2025, 00:31 #7337

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1972

Braucu ar: 81


07 Oct 2025, 00:21:47 @AiwaShuraLLP rakstīja:
Es pat nezinu ko uz tik stulbu jautaajumu lai atbild


Laikam liels sasniegums, ka 20x pie rozetes piespraužot auto var nobraukt 1’500km
Offline
shirminieks
07. Oct 2025, 00:34 #7338

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1972

Braucu ar: 81


07 Oct 2025, 00:29:52 @AiwaShuraLLP rakstīja:
Un no kurienes tu izziidi ka apkope katru gadu? Servisa intervaals ir taads pats kaa ice 2 gadi vai 30kkm.


Vispar jau visi te savus ICE uz apkopem ved pec 10-15k, lamajot tos kas stiepj 30k intervālus

Bet pats jau pareizi pateici - apkopes tās pašas kas ICE, tik pa virsu vēl PHEV apkopītes
Offline
Mizx
07. Oct 2025, 00:34 #7339

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 7156

Braucu ar:


07 Oct 2025, 00:29:52 @AiwaShuraLLP rakstīja:
Un no kurienes tu izziidi ka apkope katru gadu? Servisa intervaals ir taads pats kaa ice 2 gadi vai 30kkm.
Nesaprati. Viņaprāt EV lido 10 cm virs zemes, piekarei apkopes nav jāveic, nekas nekam nav jādara, EV brauks mūžīgi līdz baterija viņus šķirs. Auto ražotāji ir atmetuši pēdējo vēlmi pelnīt uz jebkādām apkopēm un tagad ražo auto, kam nekas nav jādara. Stulbie CSDD tikai kaut ko piekasās par neatbilstošu riepu protektora atlikumu, jo nezina, ka EV tak nekādas apkopes nav paredzētas.
Offline
Mizx
07. Oct 2025, 00:37 #7340

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 7156

Braucu ar:


07 Oct 2025, 00:34:05 @shirminieks rakstīja:

07 Oct 2025, 00:29:52 @AiwaShuraLLP rakstīja:
Un no kurienes tu izziidi ka apkope katru gadu? Servisa intervaals ir taads pats kaa ice 2 gadi vai 30kkm.


Vispar jau visi te savus ICE uz apkopem ved pec 10-15k, lamajot tos kas stiepj 30k intervālus

Bet pats jau pareizi pateici - apkopes tās pašas kas ICE, tik pa virsu vēl PHEV apkopītes
Kāpēc iedomājies, ka PHEV ir tādi paši apkopju intervāli kā ICE? Kur tādus murgus esi izdomājis? Braukājot ar elektrību motors nestrādā, darba stundas un kilometri nekrājas, tā ka eļļas maiņu utt. intervāls stipri izstiepjas.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, BigArchi, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, R_BERGS, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo