Online

Pašreiz BMWPower skatās 117 viesi un 11 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
smudo
Vakar, 12:42 #7201

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3988

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540ix

Skaidrs, ka paātrunājumu nosaka piedziņas veids, pārnesumu/reduktora attiecība un pārnesumu skaits (tas ļauj Taycan apsteigt Plaid ar nedaudz mazāku jaudu un lielāku svaru), aero, svars un jauda. Galvenie parameti ir divi pēdējie. Pie lielām jaudām baterijas ietilpība kļust būtiska, lai spētu apgādāt ar enerģiju jaudīgu motoru, bet tiem auto, par ko te spriežam, tas mazāk relevanti. Un kā jau te teica, tad parasti ražotāji modeļiem ar lielāku bateriju liek jaudīgākus motorus, bet tas parasti vairāk mārketinga jautājums, nevisks tehnisks ierobežojums. Piemēram, Taycan, visi "entry" un mid range modeļi pieejami gan ar "mazo" 89kWh bateriju, gan lielo 105kWh bateriju, bet piemaksājot par lielo bateriju, pircējs tam pašam modelim automātiski saņem lielāku jaudu, kas kompensē svara pieaugumu no lielākas baterijas.

Starp citu BMW iX3 jau ir konfigurējam un uzsūtāms. Starta cena modelim ar 108kWh 800v bateriju, 470zs un 640nM 68k EUR vācijā. Svars 2360kg un 0-100 4,9 sekundes - nekas elpu aizraujošs, bet ikdienai pietiek un paliek pāri. Ar m-paku un aprīkojumu cena nadaudz virs 80k EUR.
Offline
uldens1
Vakar, 13:42 #7202

Kopš: 28. Feb 2008

Ziņojumi: 16824

Braucu ar:

4,9 sekundes 80tajos bij tikai sportkāriem ferrari, lambo,porše,šodiem jau nekas īpaš
Offline
Agrello
Vakar, 16:05 #7203

Kopš: 12. Feb 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 313

Braucu ar: BMW S54B32 // G32 // i3s

Yes, laikam sauc par brieduma fāzi.

Kopš EV ienākšanas saimniecībā, arvien vairāk sliecos domāt, ka otrs auto arī būs EV, nevis ladējaimais Hybrids.

Ja mājās ir sava PV sistēma, tad argumentiem pret EV jābūt mazākumā.

p.s. kaut gan rezervei kādu old school bendzīnu ICE laikam jau arī vajadzētu atstāt.






04 Sep 2025, 14:28:20 @V.I.P. rakstīja:

03 Sep 2025, 21:35:05 @Agrello rakstīja:
Pāātrinājums no 60-120.. pēc sajūtām, ka manam m3 ir lēnāks

Tell me you're getting old without telling me you're getting old.
Offline
Agrello
Vakar, 16:10 #7204

Kopš: 12. Feb 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 313

Braucu ar: BMW S54B32 // G32 // i3s

Jā, ix3 jaunais ir smuks. Piekrītu.
Nedaudz būtu jāpagaida pirmā gada cenas kritums.

Interesants price/performance ir iepriekšējais ix3, FCL versija ir ok.

Ja nu kādam ir kas komentējams par ix3 FCL, sakam.



08 Sep 2025, 12:42:46 @smudo rakstīja:
Skaidrs, ka paātrunājumu nosaka piedziņas veids, pārnesumu/reduktora attiecība un pārnesumu skaits (tas ļauj Taycan apsteigt Plaid ar nedaudz mazāku jaudu un lielāku svaru), aero, svars un jauda. Galvenie parameti ir divi pēdējie. Pie lielām jaudām baterijas ietilpība kļust būtiska, lai spētu apgādāt ar enerģiju jaudīgu motoru, bet tiem auto, par ko te spriežam, tas mazāk relevanti. Un kā jau te teica, tad parasti ražotāji modeļiem ar lielāku bateriju liek jaudīgākus motorus, bet tas parasti vairāk mārketinga jautājums, nevisks tehnisks ierobežojums. Piemēram, Taycan, visi "entry" un mid range modeļi pieejami gan ar "mazo" 89kWh bateriju, gan lielo 105kWh bateriju, bet piemaksājot par lielo bateriju, pircējs tam pašam modelim automātiski saņem lielāku jaudu, kas kompensē svara pieaugumu no lielākas baterijas.

Starp citu BMW iX3 jau ir konfigurējam un uzsūtāms. Starta cena modelim ar 108kWh 800v bateriju, 470zs un 640nM 68k EUR vācijā. Svars 2360kg un 0-100 4,9 sekundes - nekas elpu aizraujošs, bet ikdienai pietiek un paliek pāri. Ar m-paku un aprīkojumu cena nadaudz virs 80k EUR.
Offline
treshaa_josla
Vakar, 16:10 #7205

Kopš: 07. Mar 2023

Ziņojumi: 650

Braucu ar:

Lielākām bačām ir iespējama lielāka jaudas atdeve.

launchošanas efekts uz baču ir ~ tāds pat kā "+" un "-" klemmes savienot ar moņķirovku.
Nu tad uz 50 kwh ietilpības bačas tas lomiks paliks iesārts, bet 100 kwh jau spilgti kvēlos. Tā arī ir tā jauda
Offline
versatile
Vakar, 16:11 #7206

Kopš: 03. Sep 2015

Ziņojumi: 1457

Braucu ar:


08 Sep 2025, 16:05:09 @Agrello rakstīja:
ka otrs auto arī būs EV, nevis ladējaimais Hybrids.

Lādējamajam hibrīdam argumentu par labu vienkārši nav. Tik vien tas ieguvums kā nodoklis nulle. Pagaidām.
Visādi citādi - ja ir privātmāja un/vai dienā nebrauc simtiem km katru dienu - elektroauto.
Ja dzīvoklis un/vai benzīntankā pilnu bāku lej vairākas reizes nedēļā, tad tikai ICE.

Kas der visam, neder nekam.
Offline
envy
Vakar, 16:19 #7207

Kopš: 02. Aug 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 2205

Braucu ar: TFSIe



Dzīvoju dzīvoklī , braucu ar phev, laikam neko nesaprotu no dzīves
Offline
ozo
Vakar, 17:49 #7208

Kopš: 27. Oct 2005

Ziņojumi: 19054

Braucu ar: Braucu ar

Iespējams izrunāts, bet ekii atbalsts elektroauto būs pieejams tuvākā/tālākā nākotnē?
Online
Fandulis
Vakar, 18:27 #7209

Kopš: 29. Nov 2004

Ziņojumi: 13799

Braucu ar: sipisnīku pi vuškom


08 Sep 2025, 17:49:53 @ozo rakstīja:
Iespējams izrunāts, bet ekii atbalsts elektroauto būs pieejams tuvākā/tālākā nākotnē?


Vēl jau, teorētiski, var pieteikties rindā, ja pārdevējs gatavs gaidīt. Varbūt kāds atteiksies. Viens oficiālais stāstīja, ka varētu būt pēc pusgada, cits stāstīja, ka ir runājis ar cilvēkiem un nebūs.
Offline
AiwaShuraLLP
Vakar, 18:40 #7210

Kopš: 12. Jul 2008

Ziņojumi: 162

Braucu ar: raudī


08 Sep 2025, 16:11:26 @versatile rakstīja:

08 Sep 2025, 16:05:09 @Agrello rakstīja:
ka otrs auto arī būs EV, nevis ladējaimais Hybrids.

Lādējamajam hibrīdam argumentu par labu vienkārši nav. Tik vien tas ieguvums kā nodoklis nulle. Pagaidām.
Visādi citādi - ja ir privātmāja un/vai dienā nebrauc simtiem km katru dienu - elektroauto.
Ja dzīvoklis un/vai benzīntankā pilnu bāku lej vairākas reizes nedēļā, tad tikai ICE.

Kas der visam, neder nekam.


Jaabuut galiig galvaa pistam vai noliferam kursh nebrauc garos celojumos vai patiik zosi puceet stundaam ilgi pie chargeriem lai visus auto gimenee tureetu EV.

[ Šo ziņu laboja AiwaShuraLLP, 08 Sep 2025, 18:41:54 ]

Offline
e34
Vakar, 18:55 #7211

Kopš: 11. Feb 2004

Ziņojumi: 4076

Braucu ar: e53 V8/KTM 1290 SAS


08 Sep 2025, 16:11:26 @versatile rakstīja:

08 Sep 2025, 16:05:09 @Agrello rakstīja:
ka otrs auto arī būs EV, nevis ladējaimais Hybrids.

Lādējamajam hibrīdam argumentu par labu vienkārši nav. Tik vien tas ieguvums kā nodoklis nulle. Pagaidām.
Visādi citādi - ja ir privātmāja un/vai dienā nebrauc simtiem km katru dienu - elektroauto.
Ja dzīvoklis un/vai benzīntankā pilnu bāku lej vairākas reizes nedēļā, tad tikai ICE.

Kas der visam, neder nekam.


Ir argumenti. Piemēram plugins ar vismaz 80km nobraukumu uz baterijas un mājas lādēšana un ikienas maršruts 30-40km robežās. Ikdiena būs pa lēto un varēs ceļojumos aizšaut ar patēriņu 3 litri uz 100km a nosacījumu, ka beterijā ir džūss.

[ Šo ziņu laboja e34, 09 Sep 2025, 08:30:23 ]

Offline
uteo
Vakar, 20:04 #7212

Kopš: 26. Jun 2010

No: Sigulda

Ziņojumi: 1074

Braucu ar:


08 Sep 2025, 18:27:46 @Fandulis rakstīja:

08 Sep 2025, 17:49:53 @ozo rakstīja:
Iespējams izrunāts, bet ekii atbalsts elektroauto būs pieejams tuvākā/tālākā nākotnē?


Vēl jau, teorētiski, var pieteikties rindā, ja pārdevējs gatavs gaidīt. Varbūt kāds atteiksies. Viens oficiālais stāstīja, ka varētu būt pēc pusgada, cits stāstīja, ka ir runājis ar cilvēkiem un nebūs.


Bija kaut kur raksts, ka strādā jau pie jaunā atbalsta. Budžets tam būšot vēl lielāks, bet plānots tikai uz 2027. Gadu.
Nu un arī noteikumi vēl nav zināmi, bet laikam vairāk mērķēs uz maznodrošinātajiem.
Offline
Fandulis
Vakar, 20:05 #7213

Kopš: 29. Nov 2004

Ziņojumi: 13799

Braucu ar: sipisnīku pi vuškom


08 Sep 2025, 18:40:24 @AiwaShuraLLP rakstīja:

08 Sep 2025, 16:11:26 @versatile rakstīja:

08 Sep 2025, 16:05:09 @Agrello rakstīja:
ka otrs auto arī būs EV, nevis ladējaimais Hybrids.

Lādējamajam hibrīdam argumentu par labu vienkārši nav. Tik vien tas ieguvums kā nodoklis nulle. Pagaidām.
Visādi citādi - ja ir privātmāja un/vai dienā nebrauc simtiem km katru dienu - elektroauto.
Ja dzīvoklis un/vai benzīntankā pilnu bāku lej vairākas reizes nedēļā, tad tikai ICE.

Kas der visam, neder nekam.


Jaabuut galiig galvaa pistam vai noliferam kursh nebrauc garos celojumos vai patiik zosi puceet stundaam ilgi pie chargeriem lai visus auto gimenee tureetu EV.


Nu es ņemu nomā. Stundām tas jau stāsts no tiem, kuri nav braukuši ar EV. Man līdz Berlīnei izrēķināja par stundu ilgāk, kā ar beņu.
Offline
AiwaShuraLLP
Vakar, 20:46 #7214

Kopš: 12. Jul 2008

Ziņojumi: 162

Braucu ar: raudī

Paskaties kaut vai tepat kaut kur Latgalee mazpisaanos cik daudz ir DC uzlaazhu

Man ir gan EV gan PHEV, ar EV meenesii nobraucu ap 2kkm un loti labi zinu ekspluataacijas iipatniibas. Otru EV nekad nenjemtu. Ar PHEV sieva var nobraukt 3 dienas/60-70km nepiesleedzot benju, ideaals variants ar plaanu B
Offline
AiwaShuraLLP
Vakar, 20:48 #7215

Kopš: 12. Jul 2008

Ziņojumi: 162

Braucu ar: raudī

Un kam pis taa Berliine, aizbrauc ar EV uz kkaadu Turciju vai Siciiliju
Offline
foobar
Vakar, 21:06 #7216

Kopš: 04. Jun 2002

Ziņojumi: 6064

Braucu ar: M57TU2D30

Tie kas regulāri braukā uz kautādu pakaļu, vienkārši tur atstāj lādētāju pa 300 eur (var arī lētāk), lai nav jāvadā līdzi un viss...

Braucot uz Liepāju utt, nekad nav bijusi problēma aiziet pusdienās un netālu uzpildīt pilnu bāku...
Offline
foobar
Vakar, 21:22 #7217

Kopš: 04. Jun 2002

Ziņojumi: 6064

Braucu ar: M57TU2D30


08 Sep 2025, 16:10:55 @treshaa_josla rakstīja:
Lielākām bačām ir iespējama lielāka jaudas atdeve.

launchošanas efekts uz baču ir ~ tāds pat kā "+" un "-" klemmes savienot ar moņķirovku.
Nu tad uz 50 kwh ietilpības bačas tas lomiks paliks iesārts, bet 100 kwh jau spilgti kvēlos. Tā arī ir tā jauda


Mūsdienās laikam pēdējais "standarts" ir 800V. Ja Tu rindā saslēdz 3.7V elementus, kas dod ārā 800V, tad cik Tu saliksi tādas virknes paralēli, lai ir vairāk ampērstundu, visdrīzāk neietekmēs to, cik viņi ātri ampērus "atdod"...

Protams, mazai baterijai ātrāk kritīsies spriegums un nebūs "max performance" ātrāk, bet pie pirmā spiediena pilnai baterijai, jau to nejutīs

[ Šo ziņu laboja foobar, 08 Sep 2025, 21:23:15 ]

Offline
versatile
Vakar, 21:45 #7218

Kopš: 03. Sep 2015

Ziņojumi: 1457

Braucu ar:


08 Sep 2025, 18:40:24 @AiwaShuraLLP rakstīja:

Jaabuut galiig galvaa pistam vai noliferam kursh

... tā vietā lai no RIX būtu tajos galamērķos pēc ~4h, izvēlētos 2 diennaktis pavadīt piebezdētā mašīnā, kasoties pēc cik stundām atkal stāsimies pačurāt, kas kuram piekusis un sāp, utt.

Braucot ārpus ES vēl piemetam robežas klāt, nu riktīgs atvaļinājums. Bet za to ar dīzeli.

Katram savs.

[ Šo ziņu laboja versatile, 08 Sep 2025, 21:46:11 ]

Offline
AiwaShuraLLP
Vakar, 21:59 #7219

Kopš: 12. Jul 2008

Ziņojumi: 162

Braucu ar: raudī

Nu ko tad tu dirs par PHEV ja katram savs
Offline
AiwaShuraLLP
Vakar, 22:00 #7220

Kopš: 12. Jul 2008

Ziņojumi: 162

Braucu ar: raudī

Man loti zheel ka nevari atlauties automashiinu ar kuru izbaudiit roadtripu, gan jau kkaads i3 vai leaf
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, BigArchi, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, R_BERGS, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo