Online
Pašreiz BMWPower skatās 117 viesi un 11 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Elektroauto EV
Autors | Ziņojums |
smudo  | |  Kopš: 18. Jan 2015
Ziņojumi: 3988
Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540ix
| Skaidrs, ka paātrunājumu nosaka piedziņas veids, pārnesumu/reduktora attiecība un pārnesumu skaits (tas ļauj Taycan apsteigt Plaid ar nedaudz mazāku jaudu un lielāku svaru), aero, svars un jauda. Galvenie parameti ir divi pēdējie. Pie lielām jaudām baterijas ietilpība kļust būtiska, lai spētu apgādāt ar enerģiju jaudīgu motoru, bet tiem auto, par ko te spriežam, tas mazāk relevanti. Un kā jau te teica, tad parasti ražotāji modeļiem ar lielāku bateriju liek jaudīgākus motorus, bet tas parasti vairāk mārketinga jautājums, nevisks tehnisks ierobežojums. Piemēram, Taycan, visi "entry" un mid range modeļi pieejami gan ar "mazo" 89kWh bateriju, gan lielo 105kWh bateriju, bet piemaksājot par lielo bateriju, pircējs tam pašam modelim automātiski saņem lielāku jaudu, kas kompensē svara pieaugumu no lielākas baterijas.
Starp citu BMW iX3 jau ir konfigurējam un uzsūtāms. Starta cena modelim ar 108kWh 800v bateriju, 470zs un 640nM 68k EUR vācijā. Svars 2360kg un 0-100 4,9 sekundes - nekas elpu aizraujošs, bet ikdienai pietiek un paliek pāri. Ar m-paku un aprīkojumu cena nadaudz virs 80k EUR. | Offline | | |
uldens1 | |  Kopš: 28. Feb 2008
Ziņojumi: 16824
Braucu ar:
| 4,9 sekundes 80tajos bij tikai sportkāriem ferrari, lambo,porše,šodiem jau nekas īpaš  | Offline | | |
Agrello | | Kopš: 12. Feb 2007
No: Rīga
Ziņojumi: 313
Braucu ar: BMW S54B32 // G32 // i3s
| Yes, laikam sauc par brieduma fāzi. 
Kopš EV ienākšanas saimniecībā, arvien vairāk sliecos domāt, ka otrs auto arī būs EV, nevis ladējaimais Hybrids.
Ja mājās ir sava PV sistēma, tad argumentiem pret EV jābūt mazākumā.
p.s. kaut gan rezervei kādu old school bendzīnu ICE laikam jau arī vajadzētu atstāt.
04 Sep 2025, 14:28:20 @V.I.P. rakstīja:
03 Sep 2025, 21:35:05 @Agrello rakstīja:
Pāātrinājums no 60-120.. pēc sajūtām, ka manam m3 ir lēnāks 
Tell me you're getting old without telling me you're getting old. 
| Offline | | |
Agrello | | Kopš: 12. Feb 2007
No: Rīga
Ziņojumi: 313
Braucu ar: BMW S54B32 // G32 // i3s
| Jā, ix3 jaunais ir smuks. Piekrītu.
Nedaudz būtu jāpagaida pirmā gada cenas kritums.
Interesants price/performance ir iepriekšējais ix3, FCL versija ir ok.
Ja nu kādam ir kas komentējams par ix3 FCL, sakam.
08 Sep 2025, 12:42:46 @smudo rakstīja:
Skaidrs, ka paātrunājumu nosaka piedziņas veids, pārnesumu/reduktora attiecība un pārnesumu skaits (tas ļauj Taycan apsteigt Plaid ar nedaudz mazāku jaudu un lielāku svaru), aero, svars un jauda. Galvenie parameti ir divi pēdējie. Pie lielām jaudām baterijas ietilpība kļust būtiska, lai spētu apgādāt ar enerģiju jaudīgu motoru, bet tiem auto, par ko te spriežam, tas mazāk relevanti. Un kā jau te teica, tad parasti ražotāji modeļiem ar lielāku bateriju liek jaudīgākus motorus, bet tas parasti vairāk mārketinga jautājums, nevisks tehnisks ierobežojums. Piemēram, Taycan, visi "entry" un mid range modeļi pieejami gan ar "mazo" 89kWh bateriju, gan lielo 105kWh bateriju, bet piemaksājot par lielo bateriju, pircējs tam pašam modelim automātiski saņem lielāku jaudu, kas kompensē svara pieaugumu no lielākas baterijas.
Starp citu BMW iX3 jau ir konfigurējam un uzsūtāms. Starta cena modelim ar 108kWh 800v bateriju, 470zs un 640nM 68k EUR vācijā. Svars 2360kg un 0-100 4,9 sekundes - nekas elpu aizraujošs, bet ikdienai pietiek un paliek pāri. Ar m-paku un aprīkojumu cena nadaudz virs 80k EUR.
| Offline | | |
treshaa_josla | |  Kopš: 07. Mar 2023
Ziņojumi: 650
Braucu ar:
| Lielākām bačām ir iespējama lielāka jaudas atdeve.
launchošanas efekts uz baču ir ~ tāds pat kā "+" un "-" klemmes savienot ar moņķirovku.
Nu tad uz 50 kwh ietilpības bačas tas lomiks paliks iesārts, bet 100 kwh jau spilgti kvēlos. Tā arī ir tā jauda  | Offline | | |
versatile | |  Kopš: 03. Sep 2015
Ziņojumi: 1457
Braucu ar:
|
08 Sep 2025, 16:05:09 @Agrello rakstīja:
ka otrs auto arī būs EV, nevis ladējaimais Hybrids.
Lādējamajam hibrīdam argumentu par labu vienkārši nav. Tik vien tas ieguvums kā nodoklis nulle. Pagaidām.
Visādi citādi - ja ir privātmāja un/vai dienā nebrauc simtiem km katru dienu - elektroauto.
Ja dzīvoklis un/vai benzīntankā pilnu bāku lej vairākas reizes nedēļā, tad tikai ICE.
Kas der visam, neder nekam. | Offline | | |
envy | |  Kopš: 02. Aug 2006
No: Rīga
Ziņojumi: 2205
Braucu ar: TFSIe
|
Dzīvoju dzīvoklī , braucu ar phev, laikam neko nesaprotu no dzīves  | Offline | | |
ozo  | |  Kopš: 27. Oct 2005
Ziņojumi: 19054
Braucu ar: Braucu ar
| Iespējams izrunāts, bet ekii atbalsts elektroauto būs pieejams tuvākā/tālākā nākotnē? | Online | | |
|
Fandulis | | Kopš: 29. Nov 2004
Ziņojumi: 13799
Braucu ar: sipisnīku pi vuškom
|
08 Sep 2025, 17:49:53 @ozo rakstīja:
Iespējams izrunāts, bet ekii atbalsts elektroauto būs pieejams tuvākā/tālākā nākotnē?
Vēl jau, teorētiski, var pieteikties rindā, ja pārdevējs gatavs gaidīt. Varbūt kāds atteiksies. Viens oficiālais stāstīja, ka varētu būt pēc pusgada, cits stāstīja, ka ir runājis ar cilvēkiem un nebūs. | Offline | | |
AiwaShuraLLP  | |  Kopš: 12. Jul 2008
Ziņojumi: 162
Braucu ar: raudī
|
08 Sep 2025, 16:11:26 @versatile rakstīja:
08 Sep 2025, 16:05:09 @Agrello rakstīja:
ka otrs auto arī būs EV, nevis ladējaimais Hybrids.
Lādējamajam hibrīdam argumentu par labu vienkārši nav. Tik vien tas ieguvums kā nodoklis nulle. Pagaidām.
Visādi citādi - ja ir privātmāja un/vai dienā nebrauc simtiem km katru dienu - elektroauto.
Ja dzīvoklis un/vai benzīntankā pilnu bāku lej vairākas reizes nedēļā, tad tikai ICE.
Kas der visam, neder nekam.
Jaabuut galiig galvaa pistam vai noliferam kursh nebrauc garos celojumos vai patiik zosi puceet stundaam ilgi pie chargeriem lai visus auto gimenee tureetu EV.[ Šo ziņu laboja AiwaShuraLLP, 08 Sep 2025, 18:41:54 ] | Offline | | |
e34 | |  Kopš: 11. Feb 2004
Ziņojumi: 4076
Braucu ar: e53 V8/KTM 1290 SAS
|
08 Sep 2025, 16:11:26 @versatile rakstīja:
08 Sep 2025, 16:05:09 @Agrello rakstīja:
ka otrs auto arī būs EV, nevis ladējaimais Hybrids.
Lādējamajam hibrīdam argumentu par labu vienkārši nav. Tik vien tas ieguvums kā nodoklis nulle. Pagaidām.
Visādi citādi - ja ir privātmāja un/vai dienā nebrauc simtiem km katru dienu - elektroauto.
Ja dzīvoklis un/vai benzīntankā pilnu bāku lej vairākas reizes nedēļā, tad tikai ICE.
Kas der visam, neder nekam.
Ir argumenti. Piemēram plugins ar vismaz 80km nobraukumu uz baterijas un mājas lādēšana un ikienas maršruts 30-40km robežās. Ikdiena būs pa lēto un varēs ceļojumos aizšaut ar patēriņu 3 litri uz 100km a nosacījumu, ka beterijā ir džūss.[ Šo ziņu laboja e34, 09 Sep 2025, 08:30:23 ] | Offline | | |
uteo | |  Kopš: 26. Jun 2010
No: Sigulda
Ziņojumi: 1074
Braucu ar:
|
08 Sep 2025, 18:27:46 @Fandulis rakstīja:
08 Sep 2025, 17:49:53 @ozo rakstīja:
Iespējams izrunāts, bet ekii atbalsts elektroauto būs pieejams tuvākā/tālākā nākotnē?
Vēl jau, teorētiski, var pieteikties rindā, ja pārdevējs gatavs gaidīt. Varbūt kāds atteiksies. Viens oficiālais stāstīja, ka varētu būt pēc pusgada, cits stāstīja, ka ir runājis ar cilvēkiem un nebūs.
Bija kaut kur raksts, ka strādā jau pie jaunā atbalsta. Budžets tam būšot vēl lielāks, bet plānots tikai uz 2027. Gadu.
Nu un arī noteikumi vēl nav zināmi, bet laikam vairāk mērķēs uz maznodrošinātajiem. | Offline | | |
Fandulis | | Kopš: 29. Nov 2004
Ziņojumi: 13799
Braucu ar: sipisnīku pi vuškom
|
08 Sep 2025, 18:40:24 @AiwaShuraLLP rakstīja:
08 Sep 2025, 16:11:26 @versatile rakstīja:
08 Sep 2025, 16:05:09 @Agrello rakstīja:
ka otrs auto arī būs EV, nevis ladējaimais Hybrids.
Lādējamajam hibrīdam argumentu par labu vienkārši nav. Tik vien tas ieguvums kā nodoklis nulle. Pagaidām.
Visādi citādi - ja ir privātmāja un/vai dienā nebrauc simtiem km katru dienu - elektroauto.
Ja dzīvoklis un/vai benzīntankā pilnu bāku lej vairākas reizes nedēļā, tad tikai ICE.
Kas der visam, neder nekam.
Jaabuut galiig galvaa pistam vai noliferam kursh nebrauc garos celojumos vai patiik zosi puceet stundaam ilgi pie chargeriem lai visus auto gimenee tureetu EV.
Nu es ņemu nomā. Stundām tas jau stāsts no tiem, kuri nav braukuši ar EV. Man līdz Berlīnei izrēķināja par stundu ilgāk, kā ar beņu. | Offline | | |
AiwaShuraLLP  | |  Kopš: 12. Jul 2008
Ziņojumi: 162
Braucu ar: raudī
| Paskaties kaut vai tepat kaut kur Latgalee mazpisaanos cik daudz ir DC uzlaazhu 
Man ir gan EV gan PHEV, ar EV meenesii nobraucu ap 2kkm un loti labi zinu ekspluataacijas iipatniibas. Otru EV nekad nenjemtu. Ar PHEV sieva var nobraukt 3 dienas/60-70km nepiesleedzot benju, ideaals variants ar plaanu B  | Offline | | |
AiwaShuraLLP  | |  Kopš: 12. Jul 2008
Ziņojumi: 162
Braucu ar: raudī
| Un kam pis taa Berliine, aizbrauc ar EV uz kkaadu Turciju vai Siciiliju  | Offline | | |
foobar | |  Kopš: 04. Jun 2002
Ziņojumi: 6064
Braucu ar: M57TU2D30
| Tie kas regulāri braukā uz kautādu pakaļu, vienkārši tur atstāj lādētāju pa 300 eur (var arī lētāk), lai nav jāvadā līdzi un viss...
Braucot uz Liepāju utt, nekad nav bijusi problēma aiziet pusdienās un netālu uzpildīt pilnu bāku... | Offline | | |
|
foobar | |  Kopš: 04. Jun 2002
Ziņojumi: 6064
Braucu ar: M57TU2D30
|
08 Sep 2025, 16:10:55 @treshaa_josla rakstīja:
Lielākām bačām ir iespējama lielāka jaudas atdeve.
launchošanas efekts uz baču ir ~ tāds pat kā "+" un "-" klemmes savienot ar moņķirovku.
Nu tad uz 50 kwh ietilpības bačas tas lomiks paliks iesārts, bet 100 kwh jau spilgti kvēlos. Tā arī ir tā jauda 
Mūsdienās laikam pēdējais "standarts" ir 800V. Ja Tu rindā saslēdz 3.7V elementus, kas dod ārā 800V, tad cik Tu saliksi tādas virknes paralēli, lai ir vairāk ampērstundu, visdrīzāk neietekmēs to, cik viņi ātri ampērus "atdod"...
Protams, mazai baterijai ātrāk kritīsies spriegums un nebūs "max performance" ātrāk, bet pie pirmā spiediena pilnai baterijai, jau to nejutīs  [ Šo ziņu laboja foobar, 08 Sep 2025, 21:23:15 ] | Offline | | |
versatile | |  Kopš: 03. Sep 2015
Ziņojumi: 1457
Braucu ar:
|
08 Sep 2025, 18:40:24 @AiwaShuraLLP rakstīja:
Jaabuut galiig galvaa pistam vai noliferam kursh
... tā vietā lai no RIX būtu tajos galamērķos pēc ~4h, izvēlētos 2 diennaktis pavadīt piebezdētā mašīnā, kasoties pēc cik stundām atkal stāsimies pačurāt, kas kuram piekusis un sāp, utt.
Braucot ārpus ES vēl piemetam robežas klāt, nu riktīgs atvaļinājums. Bet za to ar dīzeli.
Katram savs. [ Šo ziņu laboja versatile, 08 Sep 2025, 21:46:11 ] | Offline | | |
AiwaShuraLLP  | |  Kopš: 12. Jul 2008
Ziņojumi: 162
Braucu ar: raudī
| Nu ko tad tu dirs par PHEV ja katram savs  | Offline | | |
AiwaShuraLLP  | |  Kopš: 12. Jul 2008
Ziņojumi: 162
Braucu ar: raudī
| Man loti zheel ka nevari atlauties automashiinu ar kuru izbaudiit roadtripu, gan jau kkaads i3 vai leaf  | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, BigArchi, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, R_BERGS, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo
|