Online
Pašreiz BMWPower skatās 185 viesi un 2 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Elektroauto EV un PHEV
| Autors | Ziņojums |
| uteo | | 20. Jun 2025, 12:50 |
#7001
|
|  Kopš: 26. Jun 2010
No: Sigulda
Ziņojumi: 1082
Braucu ar:
|
20 Jun 2025, 12:43:45 @yo_G rakstīja:
Kā tad īsti ir ja iegādājās jaunu elektroauto? Ja zinu, ka pa 5 gadiem netiks nobraukts tik daudz (52k km), tad valsts atbalsts nespīd? Vai tomēr galvenais lai tos 5 gadus tas auto ir īpašumā un ir vienalga cik nobrauksi, galvenais ka iesniedz nobraukuma atskaites. 100% zinu, ka auto būs īpašumā vairāk kā 5 gadus, tiks iegādāts bez līzinga starpniecības.
Atbalstu dabūsi, bet būs jāatmaksā atbalsta summa Valstij, ja nebūs nobraukti 52k kilometri.
Atbalsts jau tāpēc tiek dots, lai maksimāli daudz brauktu ar elektro auto, nevis savu dīzeli vai benzīnu. | Offline | | |
| 968-jk | | 20. Jun 2025, 14:07 |
#7002
|
|  Kopš: 08. Dec 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 13976
Braucu ar: 30niekiem
|
20 Jun 2025, 12:43:45 @yo_G rakstīja:
Kā tad īsti ir ja iegādājās jaunu elektroauto? Ja zinu, ka pa 5 gadiem netiks nobraukts tik daudz (52k km), tad valsts atbalsts nespīd? Vai tomēr galvenais lai tos 5 gadus tas auto ir īpašumā un ir vienalga cik nobrauksi, galvenais ka iesniedz nobraukuma atskaites. 100% zinu, ka auto būs īpašumā vairāk kā 5 gadus, tiks iegādāts bez līzinga starpniecības.
Ja zini, ka tik "daudz" nenobrauksi, tad nav vajadzība pirkt pieminekli par bargu naudu. | Offline | | |
| wl | | 20. Jun 2025, 23:12 |
#7003
|
| Kopš: 08. Mar 2009
Ziņojumi: 816
Braucu ar: bmw
|
20 Jun 2025, 12:50:05 @uteo rakstīja:
20 Jun 2025, 12:43:45 @yo_G rakstīja:
Kā tad īsti ir ja iegādājās jaunu elektroauto? Ja zinu, ka pa 5 gadiem netiks nobraukts tik daudz (52k km), tad valsts atbalsts nespīd? Vai tomēr galvenais lai tos 5 gadus tas auto ir īpašumā un ir vienalga cik nobrauksi, galvenais ka iesniedz nobraukuma atskaites. 100% zinu, ka auto būs īpašumā vairāk kā 5 gadus, tiks iegādāts bez līzinga starpniecības.
Atbalstu dabūsi, bet būs jāatmaksā atbalsta summa Valstij, ja nebūs nobraukti 52k kilometri.
Atbalsts jau tāpēc tiek dots, lai maksimāli daudz brauktu ar elektro auto, nevis savu dīzeli vai benzīnu.
Būs jāatmaksā proporcionāli "līdz 52k nenobrauktais".
| Offline | | |
| foobar | | 21. Jun 2025, 08:26 |
#7004
|
|  Kopš: 04. Jun 2002
Ziņojumi: 6066
Braucu ar: M57TU2D30
| Amurikāņi kautkādu kosmosu ir izgudrojuši https://youtu.be/nJG_snu-eI8?si=EjyAvzNK2OsWTZ32
Teslas 100kw baterija sver 473 kg https://evshop.eu/en/batteries/676-tesla-model-...pack-100kwh.html
Tā 24m baterija svērtu 100000/660=151,515 kg
Ja EV ieliek 300kw bateriju, tad ziemā ar viņu var nobraukt 300/30=10*100 km
| Offline | | |
| roliks | | 21. Jun 2025, 10:00 |
#7005
|
| Kopš: 25. Jan 2003
Ziņojumi: 2779
Braucu ar: neizgrieztu dpf un EX80**
|
20 Jun 2025, 12:43:45 @yo_G rakstīja:
Kā tad īsti ir ja iegādājās jaunu elektroauto? Ja zinu, ka pa 5 gadiem netiks nobraukts tik daudz (52k km), tad valsts atbalsts nespīd? Vai tomēr galvenais lai tos 5 gadus tas auto ir īpašumā un ir vienalga cik nobrauksi, galvenais ka iesniedz nobraukuma atskaites. 100% zinu, ka auto būs īpašumā vairāk kā 5 gadus, tiks iegādāts bez līzinga starpniecības.
Mēs sākumā arī baigi domājām par tiem 52 k km, bet kopš mums ir elektroauto, 7 vietīgais dīzelis praktiski stāv pie sētas. No pirkšanas 01.10.2024 līdz šim brīdim ir nobraukti gandrīz 11k km um tas ir tepat pa/ap Rīgu. Vienreiz Liepāja turp atpakaļ, vienreiz Kuldīga turp atpakaļ. BMW i3 ar vidējo bateriju. Pirku mazlietotu Vācijā ar 43k km . Valsts atbalstu nokārtojām. Patēriņš tagad 11.8kW/100km , ziemā bija 22 kw/100km. [ Šo ziņu laboja roliks, 21 Jun 2025, 10:02:23 ] | Offline | | |
| Rockstar | | 22. Jun 2025, 09:48 |
#7006
|
| Kopš: 11. Dec 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 3744
Braucu ar:
| Neko nesaku, bet tas pienāks arī pie mums. Kā jau padsmit gadus atpakaļ elektroauto pretinieki teica..
https://www.msn.com/en-us/money/markets/why-electricity-prices-are-surging-for-u-s-households/ar-AA1H92yr | Offline | | |
| i | | 26. Jun 2025, 11:27 |
#7007
|
| Kopš: 07. Mar 2007
Ziņojumi: 499
Braucu ar:
| Salonā lielajām planšetēm kautko līmējat virsū,lai nav baigie atspīdumi?
Ir kāda vieta Rīgā kur var labi aplīmēt? | Offline | | |
| Blackadder | | 26. Jun 2025, 15:13 |
#7008
|
|  Kopš: 15. May 2002
No: Aizkraukle
Ziņojumi: 2175
Braucu ar: Jaguar XF 2.7D, Jaguar XE 2.0d
|
22 Jun 2025, 09:48:34 @Rockstar rakstīja:
Neko nesaku, bet tas pienāks arī pie mums. Kā jau padsmit gadus atpakaļ elektroauto pretinieki teica..
https://www.msn.com/en-us/money/markets/why-electricity-prices-are-surging-for-u-s-households/ar-AA1H92yr
Tad kad dzirdam atkal kārtējo elektroauto pretinieku gaudojam par elektroauto nesto ļaunumu, uzdodam viņam ļoti vienkāršu jautājumu - cik tieši, viņaprāt, elektromobiļi patērēs elektrības. Un tad kad elektroauto pretinieks to nespēs atbildēt (99,9% gadījumos viņi to nespēj atbildēt), tad vienkārši sūtam to tirliņu bildēs.
Patiesībā viss ir ļoti vienkārši. Latvijā ir ap 1 miljonu reģistrēto transportlīdzekļu, vidējais nobraukums ir 13 000 km gadā, un ja pieņemam, ka vidēji konservatīvi pieņemtais elektrības patēriņš ir 20 kWh/100 km, iegūstam aptuveni 2,6 TWh gadā. Latvija šobrīd patērē aptuveni 7,2 TWh gadā, bet vēl 1990. gadā patērēja aptuveni 10 TWh gadā. Tas nozīmē, ka pat ja no nākamā gada visi pārietu uz pilnīgu transporta elektrifikāciju, pat tad Latvijā kopumā vēl joprojām nebūtu sasniegts 1990. gada patēriņa līmenis. Savukārt elektroenerģijas uzstādīto ražošanas jaudu apjoms Latvijā ir stipri, stipri lielāks nekā 1990. gadā, un tās ne tuvu nav noslogotas uz maksimumu.
Turklāt arī pieņēmums, ka lielāks patēriņš automātiski rezultējas augstākās cenās, arī ir diezgan muļķīgs - nav šādas kopsakarības. Elektrības ražotāja izmaksas neietekmē ne veids, ne arī apjoms, kādā tiek patērēta elektroenerģija - galvenā izmaksu komponete ir kapitālieguldījumi ražotnē, darbaspēks un ekspluatācijas un kurināmā izmaksas, ja tādas konkrētā ražotnē ir.
Vispār jau palūkojoties uz tām cenām, par kurām tajā konkrētajā rakstā ir sacelts hajs - normālas cenas, visnotaļ atbilstošas faktiskajām izmaksām, ar kādām arī reāli mūsdienās ir ekonomiski pamatoti ražot elektroenerģiju (ja vien mēs nerunājam par kaut kādu 100-gadīgu hidroelekrostaciju). Pārsvarā tur tajā rakstā ir tirliņu raudāšana par to, ka vāji pammatotai haļavai ir pienākušas beigas. 
| Offline | | |
|
|
| shirminieks | | 26. Jun 2025, 15:42 |
#7009
|
|  Kopš: 13. Jan 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 1982
Braucu ar: 81
|
26 Jun 2025, 15:13:12 @Blackadder rakstīja:
22 Jun 2025, 09:48:34 @Rockstar rakstīja:
Neko nesaku, bet tas pienāks arī pie mums. Kā jau padsmit gadus atpakaļ elektroauto pretinieki teica..
https://www.msn.com/en-us/money/markets/why-electricity-prices-are-surging-for-u-s-households/ar-AA1H92yr
Tad kad dzirdam atkal kārtējo elektroauto pretinieku gaudojam par elektroauto nesto ļaunumu, uzdodam viņam ļoti vienkāršu jautājumu - cik tieši, viņaprāt, elektromobiļi patērēs elektrības. Un tad kad elektroauto pretinieks to nespēs atbildēt (99,9% gadījumos viņi to nespēj atbildēt), tad vienkārši sūtam to tirliņu bildēs.
Patiesībā viss ir ļoti vienkārši. Latvijā ir ap 1 miljonu reģistrēto transportlīdzekļu, vidējais nobraukums ir 13 000 km gadā, un ja pieņemam, ka vidēji konservatīvi pieņemtais elektrības patēriņš ir 20 kWh/100 km, iegūstam aptuveni 2,6 TWh gadā. Latvija šobrīd patērē aptuveni 7,2 TWh gadā, bet vēl 1990. gadā patērēja aptuveni 10 TWh gadā. Tas nozīmē, ka pat ja no nākamā gada visi pārietu uz pilnīgu transporta elektrifikāciju, pat tad Latvijā kopumā vēl joprojām nebūtu sasniegts 1990. gada patēriņa līmenis. Savukārt elektroenerģijas uzstādīto ražošanas jaudu apjoms Latvijā ir stipri, stipri lielāks nekā 1990. gadā, un tās ne tuvu nav noslogotas uz maksimumu.
Turklāt arī pieņēmums, ka lielāks patēriņš automātiski rezultējas augstākās cenās, arī ir diezgan muļķīgs - nav šādas kopsakarības. Elektrības ražotāja izmaksas neietekmē ne veids, ne arī apjoms, kādā tiek patērēta elektroenerģija - galvenā izmaksu komponete ir kapitālieguldījumi ražotnē, darbaspēks un ekspluatācijas un kurināmā izmaksas, ja tādas konkrētā ražotnē ir.
Vispār jau palūkojoties uz tām cenām, par kurām tajā konkrētajā rakstā ir sacelts hajs - normālas cenas, visnotaļ atbilstošas faktiskajām izmaksām, ar kādām arī reāli mūsdienās ir ekonomiski pamatoti ražot elektroenerģiju (ja vien mēs nerunājam par kaut kādu 100-gadīgu hidroelekrostaciju). Pārsvarā tur tajā rakstā ir tirliņu raudāšana par to, ka vāji pammatotai haļavai ir pienākušas beigas. 
Bet man kaimiņš teica, ka visi elektroauto degot, baterijas beidzas pēc 2-gadiem, ziemā tālāk par 100km nevar aizbraukt, nekur ar elektroauto neļauj iebraukt, bagažniekā neko nevar iekraut, un pārejot uz elektroauto sabruks Latvijas energoinfrastrukūra.... | Offline | | |
| uteo | | 26. Jun 2025, 15:43 |
#7010
|
|  Kopš: 26. Jun 2010
No: Sigulda
Ziņojumi: 1082
Braucu ar:
|
26 Jun 2025, 15:42:24 @shirminieks rakstīja:
26 Jun 2025, 15:13:12 @Blackadder rakstīja:
22 Jun 2025, 09:48:34 @Rockstar rakstīja:
Neko nesaku, bet tas pienāks arī pie mums. Kā jau padsmit gadus atpakaļ elektroauto pretinieki teica..
https://www.msn.com/en-us/money/markets/why-electricity-prices-are-surging-for-u-s-households/ar-AA1H92yr
Tad kad dzirdam atkal kārtējo elektroauto pretinieku gaudojam par elektroauto nesto ļaunumu, uzdodam viņam ļoti vienkāršu jautājumu - cik tieši, viņaprāt, elektromobiļi patērēs elektrības. Un tad kad elektroauto pretinieks to nespēs atbildēt (99,9% gadījumos viņi to nespēj atbildēt), tad vienkārši sūtam to tirliņu bildēs.
Patiesībā viss ir ļoti vienkārši. Latvijā ir ap 1 miljonu reģistrēto transportlīdzekļu, vidējais nobraukums ir 13 000 km gadā, un ja pieņemam, ka vidēji konservatīvi pieņemtais elektrības patēriņš ir 20 kWh/100 km, iegūstam aptuveni 2,6 TWh gadā. Latvija šobrīd patērē aptuveni 7,2 TWh gadā, bet vēl 1990. gadā patērēja aptuveni 10 TWh gadā. Tas nozīmē, ka pat ja no nākamā gada visi pārietu uz pilnīgu transporta elektrifikāciju, pat tad Latvijā kopumā vēl joprojām nebūtu sasniegts 1990. gada patēriņa līmenis. Savukārt elektroenerģijas uzstādīto ražošanas jaudu apjoms Latvijā ir stipri, stipri lielāks nekā 1990. gadā, un tās ne tuvu nav noslogotas uz maksimumu.
Turklāt arī pieņēmums, ka lielāks patēriņš automātiski rezultējas augstākās cenās, arī ir diezgan muļķīgs - nav šādas kopsakarības. Elektrības ražotāja izmaksas neietekmē ne veids, ne arī apjoms, kādā tiek patērēta elektroenerģija - galvenā izmaksu komponete ir kapitālieguldījumi ražotnē, darbaspēks un ekspluatācijas un kurināmā izmaksas, ja tādas konkrētā ražotnē ir.
Vispār jau palūkojoties uz tām cenām, par kurām tajā konkrētajā rakstā ir sacelts hajs - normālas cenas, visnotaļ atbilstošas faktiskajām izmaksām, ar kādām arī reāli mūsdienās ir ekonomiski pamatoti ražot elektroenerģiju (ja vien mēs nerunājam par kaut kādu 100-gadīgu hidroelekrostaciju). Pārsvarā tur tajā rakstā ir tirliņu raudāšana par to, ka vāji pammatotai haļavai ir pienākušas beigas. 
Bet man kaimiņš teica, ka visi elektroauto degot, baterijas beidzas pēc 2-gadiem, ziemā tālāk par 100km nevar aizbraukt, nekur ar elektroauto neļauj iebraukt, bagažniekā neko nevar iekraut, un pārejot uz elektroauto sabruks Latvijas energoinfrastrukūra....
Aizmirsi pieminēt, ka veči neauglīgi paliek ikdienā sēžot virst tā elektromagnētiskā lauka. | Offline | | |
| shirminieks | | 26. Jun 2025, 15:50 |
#7011
|
|  Kopš: 13. Jan 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 1982
Braucu ar: 81
|
26 Jun 2025, 15:43:56 @uteo rakstīja:
26 Jun 2025, 15:42:24 @shirminieks rakstīja:
26 Jun 2025, 15:13:12 @Blackadder rakstīja:
22 Jun 2025, 09:48:34 @Rockstar rakstīja:
Neko nesaku, bet tas pienāks arī pie mums. Kā jau padsmit gadus atpakaļ elektroauto pretinieki teica..
https://www.msn.com/en-us/money/markets/why-electricity-prices-are-surging-for-u-s-households/ar-AA1H92yr
Tad kad dzirdam atkal kārtējo elektroauto pretinieku gaudojam par elektroauto nesto ļaunumu, uzdodam viņam ļoti vienkāršu jautājumu - cik tieši, viņaprāt, elektromobiļi patērēs elektrības. Un tad kad elektroauto pretinieks to nespēs atbildēt (99,9% gadījumos viņi to nespēj atbildēt), tad vienkārši sūtam to tirliņu bildēs.
Patiesībā viss ir ļoti vienkārši. Latvijā ir ap 1 miljonu reģistrēto transportlīdzekļu, vidējais nobraukums ir 13 000 km gadā, un ja pieņemam, ka vidēji konservatīvi pieņemtais elektrības patēriņš ir 20 kWh/100 km, iegūstam aptuveni 2,6 TWh gadā. Latvija šobrīd patērē aptuveni 7,2 TWh gadā, bet vēl 1990. gadā patērēja aptuveni 10 TWh gadā. Tas nozīmē, ka pat ja no nākamā gada visi pārietu uz pilnīgu transporta elektrifikāciju, pat tad Latvijā kopumā vēl joprojām nebūtu sasniegts 1990. gada patēriņa līmenis. Savukārt elektroenerģijas uzstādīto ražošanas jaudu apjoms Latvijā ir stipri, stipri lielāks nekā 1990. gadā, un tās ne tuvu nav noslogotas uz maksimumu.
Turklāt arī pieņēmums, ka lielāks patēriņš automātiski rezultējas augstākās cenās, arī ir diezgan muļķīgs - nav šādas kopsakarības. Elektrības ražotāja izmaksas neietekmē ne veids, ne arī apjoms, kādā tiek patērēta elektroenerģija - galvenā izmaksu komponete ir kapitālieguldījumi ražotnē, darbaspēks un ekspluatācijas un kurināmā izmaksas, ja tādas konkrētā ražotnē ir.
Vispār jau palūkojoties uz tām cenām, par kurām tajā konkrētajā rakstā ir sacelts hajs - normālas cenas, visnotaļ atbilstošas faktiskajām izmaksām, ar kādām arī reāli mūsdienās ir ekonomiski pamatoti ražot elektroenerģiju (ja vien mēs nerunājam par kaut kādu 100-gadīgu hidroelekrostaciju). Pārsvarā tur tajā rakstā ir tirliņu raudāšana par to, ka vāji pammatotai haļavai ir pienākušas beigas. 
Bet man kaimiņš teica, ka visi elektroauto degot, baterijas beidzas pēc 2-gadiem, ziemā tālāk par 100km nevar aizbraukt, nekur ar elektroauto neļauj iebraukt, bagažniekā neko nevar iekraut, un pārejot uz elektroauto sabruks Latvijas energoinfrastrukūra....
Aizmirsi pieminēt, ka veči neauglīgi paliek ikdienā sēžot virst tā elektromagnētiskā lauka.
Jā, šo es arī tikai nesen dzirdēju - tāpēc, lūk, visi tramvaju/trolejbusu vadītāji kopš padomju laikiem ir sievietes  | Offline | | |
| foobar | | 27. Jun 2025, 00:56 |
#7012
|
|  Kopš: 04. Jun 2002
Ziņojumi: 6066
Braucu ar: M57TU2D30
|
Amassing 14 kids with four different women, including Ashley St. Clair, Elon Musk appears to be building his own universe.

Tie, kam ar 14 gab. nepieteik rūcina ar dīzeli. | Offline | | |
Damn  | | 27. Jun 2025, 11:08 |
#7013
|
|  Kopš: 24. Aug 2003
No: Rīga
Ziņojumi: 10817
Braucu ar:
|
26 Jun 2025, 15:13:12 @Blackadder rakstīja:
Savukārt elektroenerģijas uzstādīto ražošanas jaudu apjoms Latvijā ir stipri, stipri lielāks nekā 1990. gadā, un tās ne tuvu nav noslogotas uz maksimumu.
Tad kāpēc regulāri elektroenerģija tiek importēta? Jo citur lētāka?
Ja jau uz vietas ražot dārgāk, tad tik un tā tiks importēta pie patēriņa pieauguma - nauda tāpat kā par degvielu plūdīs prom no LV (elektro entuziasti sit pie krūtīm, ka EV gadījumā nauda paliek LV)
Ja jau tās "iespējamās" ražošanas jaudas šobrīd neražo, kur teikts, ka pēc dažiem gadiem nebūs vajadzīgs pamatīgas investīcijas, lai vēlreiz "iekurbulētu" ilgstoši nedarbināto ražošanu.
Varbūt bija domāts, ka infrastruktūra spēj nodrošināt lielāku patēriņu LV nevis ražošanas jaudas spēj vairāk saražot?
| Offline | | |
GirtzB  | | 27. Jun 2025, 11:18 |
#7014
|
|  Kopš: 15. May 2002
No: Rīga
Ziņojumi: 22367
Braucu ar: 2x(R6+LSD)
| Ražo tājos brīžos, kad var dārgāk pārdot tieši tāpat kā citās nozarēs, tad kad izdevīgāk ir iepirkt, iepērk.
----------------- Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE | Offline | | |
protams  | | 27. Jun 2025, 11:23 |
#7015
|
|  Kopš: 11. Nov 2005
Ziņojumi: 6090
Braucu ar: NS7
| Elektroauto pretinieki ir PRET nevis dēļ tā, ka elektrība dārga vai "beigsies" bet dēļ tā, ka tiek klārets par EV kā zaļš un eko braucamais, bet patiesībā paša EV rašošanas ļaunums sākot ar kobalta un litija ieguvi un batareju nepārstrādi un tupa ierakšanu zemē nākamām paaudzēm...
----------------- Tradicionāli - vīrietis ar sievieti - auto ar iekšdedzes dzinēju! | Offline | | |
GirtzB  | | 27. Jun 2025, 11:50 |
#7016
|
|  Kopš: 15. May 2002
No: Rīga
Ziņojumi: 22367
Braucu ar: 2x(R6+LSD)
| Arguments ka EV ir "zaļš" sen jau ir novecojis, imho vienīgie, kas to visu lakiku apstrīd ir tieši EV "pretinieki"...
T.i. piesārņojums vienkārši tiek koncetrēts ražošanas(gan enerģijas gan auto) punktos nevis izkliedēts pa visu lietošanas vidi.
EV lieotoājam parastajam svarīgāks ir ērtības/apkopju retums/ikgadējie maksājumi nevis "eko šmeko" nospiedums.
----------------- Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE | Offline | | |
|
|
| RaL | | 27. Jun 2025, 12:03 |
#7017
|
|  Kopš: 23. Jul 2006
No: Rīga
Ziņojumi: 3895
Braucu ar: kruīzu
|
27 Jun 2025, 11:50:56 @GirtzB rakstīja:
Arguments ka EV ir "zaļš" sen jau ir novecojis, imho vienīgie, kas to visu lakiku apstrīd ir tieši EV "pretinieki"...
T.i. piesārņojums vienkārši tiek koncetrēts ražošanas(gan enerģijas gan auto) punktos nevis izkliedēts pa visu lietošanas vidi.
EV lieotoājam parastajam svarīgāks ir ērtības/apkopju retums/ikgadējie maksājumi nevis "eko šmeko" nospiedums.
manuprāt, lielai daļai tieši auto radītais gaisa piesārņojums vidē, kur to lieto, ir būtiskākais jautājums  [ Šo ziņu laboja RaL, 27 Jun 2025, 12:04:36 ] | Offline | | |
| shirminieks | | 27. Jun 2025, 12:56 |
#7018
|
|  Kopš: 13. Jan 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 1982
Braucu ar: 81
|
27 Jun 2025, 11:23:10 @protams rakstīja:
Elektroauto pretinieki ir PRET nevis dēļ tā, ka elektrība dārga vai "beigsies" bet dēļ tā, ka tiek klārets par EV kā zaļš un eko braucamais, bet patiesībā paša EV rašošanas ļaunums sākot ar kobalta un litija ieguvi un batareju nepārstrādi un tupa ierakšanu zemē nākamām paaudzēm...
Vari padalīties no kurienes Tev radies tas mīts par 'bateriju ierakšanu zemē', nevis pārstrādi?
Tas, ka SALT'us un AAA-baterijas neandertālieši met laukā mežā, jo par viņiem nedod naudu, nenozīmē, ka lielās baterijas nevar (un negrib) pāstrādāt - pat par parasto nolietoto svina AKB maksā >10EUR/gab. | Offline | | |
| Mizx | | 27. Jun 2025, 23:28 |
#7019
|
|  Kopš: 26. Apr 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 7201
Braucu ar:
|
26 Jun 2025, 15:13:12 @Blackadder rakstīja:
Tad kad dzirdam atkal kārtējo elektroauto pretinieku gaudojam par elektroauto nesto ļaunumu, uzdodam viņam ļoti vienkāršu jautājumu - cik tieši, viņaprāt, elektromobiļi patērēs elektrības. Un tad kad elektroauto pretinieks to nespēs atbildēt (99,9% gadījumos viņi to nespēj atbildēt), tad vienkārši sūtam to tirliņu bildēs.
Patiesībā viss ir ļoti vienkārši. Latvijā ir ap 1 miljonu reģistrēto transportlīdzekļu, vidējais nobraukums ir 13 000 km gadā, un ja pieņemam, ka vidēji konservatīvi pieņemtais elektrības patēriņš ir 20 kWh/100 km, iegūstam aptuveni 2,6 TWh gadā. Latvija šobrīd patērē aptuveni 7,2 TWh gadā, bet vēl 1990. gadā patērēja aptuveni 10 TWh gadā. Tas nozīmē, ka pat ja no nākamā gada visi pārietu uz pilnīgu transporta elektrifikāciju, pat tad Latvijā kopumā vēl joprojām nebūtu sasniegts 1990. gada patēriņa līmenis. Savukārt elektroenerģijas uzstādīto ražošanas jaudu apjoms Latvijā ir stipri, stipri lielāks nekā 1990. gadā, un tās ne tuvu nav noslogotas uz maksimumu.
Turklāt arī pieņēmums, ka lielāks patēriņš automātiski rezultējas augstākās cenās, arī ir diezgan muļķīgs - nav šādas kopsakarības. Elektrības ražotāja izmaksas neietekmē ne veids, ne arī apjoms, kādā tiek patērēta elektroenerģija - galvenā izmaksu komponete ir kapitālieguldījumi ražotnē, darbaspēks un ekspluatācijas un kurināmā izmaksas, ja tādas konkrētā ražotnē ir.
Vispār jau palūkojoties uz tām cenām, par kurām tajā konkrētajā rakstā ir sacelts hajs - normālas cenas, visnotaļ atbilstošas faktiskajām izmaksām, ar kādām arī reāli mūsdienās ir ekonomiski pamatoti ražot elektroenerģiju (ja vien mēs nerunājam par kaut kādu 100-gadīgu hidroelekrostaciju). Pārsvarā tur tajā rakstā ir tirliņu raudāšana par to, ka vāji pammatotai haļavai ir pienākušas beigas. 
Šajās pārdomās ir dažas vājās vietas:
1) 1990. gadā Latvijā saražoja daudz mazāk par minētajām 10TWh, tad labi ja puse bija vietēja enerģija.
2) Kopš tiem laikiem pārvades sistēma ir stipri pārbūvēta un Latvenergo nekad nav centies tīklu uzturēt ar lielām rezervēm. Optimizēts un samazināts. Tāpēc nevar atsaukties uz faktu, ka kaut kad 10 TWh bija ikdiena, jo jāskatās, vai tagad tīkls neaizrītos ar 1990. gada patēriņu. Vērā var ņemt tikai to, ko šobrīd tīkls spēj izturēt.
3) Kopējais Latvijā saražotās un tīklā nodotās elektroenerģijas apjoms 2024. gadā sasniedza 5 906 GWh | Offline | | |
| juriz | | 28. Jun 2025, 07:26 |
#7020
|
| Kopš: 24. May 2002
No: Jūrmala
Ziņojumi: 2568
Braucu ar: būzu
| 1) Tur jau runa par patēriņu, nevis saražoto  | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, BigArchi, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, R_BERGS, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo
|