Online
Pašreiz BMWPower skatās 75 viesi un 9 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Elektroauto EV
Autors | Ziņojums |
yo_G | 20. Jun 2025, 12:43 |
#7001
|
| Kopš: 27. Oct 2008
Ziņojumi: 1067
Braucu ar: GTI
| Kā tad īsti ir ja iegādājās jaunu elektroauto? Ja zinu, ka pa 5 gadiem netiks nobraukts tik daudz (52k km), tad valsts atbalsts nespīd? Vai tomēr galvenais lai tos 5 gadus tas auto ir īpašumā un ir vienalga cik nobrauksi, galvenais ka iesniedz nobraukuma atskaites. 100% zinu, ka auto būs īpašumā vairāk kā 5 gadus, tiks iegādāts bez līzinga starpniecības. | Offline | | |
uteo | 20. Jun 2025, 12:50 |
#7002
|
|  Kopš: 26. Jun 2010
No: Sigulda
Ziņojumi: 1047
Braucu ar:
|
20 Jun 2025, 12:43:45 @yo_G rakstīja:
Kā tad īsti ir ja iegādājās jaunu elektroauto? Ja zinu, ka pa 5 gadiem netiks nobraukts tik daudz (52k km), tad valsts atbalsts nespīd? Vai tomēr galvenais lai tos 5 gadus tas auto ir īpašumā un ir vienalga cik nobrauksi, galvenais ka iesniedz nobraukuma atskaites. 100% zinu, ka auto būs īpašumā vairāk kā 5 gadus, tiks iegādāts bez līzinga starpniecības.
Atbalstu dabūsi, bet būs jāatmaksā atbalsta summa Valstij, ja nebūs nobraukti 52k kilometri.
Atbalsts jau tāpēc tiek dots, lai maksimāli daudz brauktu ar elektro auto, nevis savu dīzeli vai benzīnu. | Offline | | |
968-jk | 20. Jun 2025, 14:07 |
#7003
|
|  Kopš: 08. Dec 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 13901
Braucu ar: 30niekiem
|
20 Jun 2025, 12:43:45 @yo_G rakstīja:
Kā tad īsti ir ja iegādājās jaunu elektroauto? Ja zinu, ka pa 5 gadiem netiks nobraukts tik daudz (52k km), tad valsts atbalsts nespīd? Vai tomēr galvenais lai tos 5 gadus tas auto ir īpašumā un ir vienalga cik nobrauksi, galvenais ka iesniedz nobraukuma atskaites. 100% zinu, ka auto būs īpašumā vairāk kā 5 gadus, tiks iegādāts bez līzinga starpniecības.
Ja zini, ka tik "daudz" nenobrauksi, tad nav vajadzība pirkt pieminekli par bargu naudu. | Offline | | |
wl | 20. Jun 2025, 23:12 |
#7004
|
| Kopš: 08. Mar 2009
Ziņojumi: 816
Braucu ar: bmw
|
20 Jun 2025, 12:50:05 @uteo rakstīja:
20 Jun 2025, 12:43:45 @yo_G rakstīja:
Kā tad īsti ir ja iegādājās jaunu elektroauto? Ja zinu, ka pa 5 gadiem netiks nobraukts tik daudz (52k km), tad valsts atbalsts nespīd? Vai tomēr galvenais lai tos 5 gadus tas auto ir īpašumā un ir vienalga cik nobrauksi, galvenais ka iesniedz nobraukuma atskaites. 100% zinu, ka auto būs īpašumā vairāk kā 5 gadus, tiks iegādāts bez līzinga starpniecības.
Atbalstu dabūsi, bet būs jāatmaksā atbalsta summa Valstij, ja nebūs nobraukti 52k kilometri.
Atbalsts jau tāpēc tiek dots, lai maksimāli daudz brauktu ar elektro auto, nevis savu dīzeli vai benzīnu.
Būs jāatmaksā proporcionāli "līdz 52k nenobrauktais".
| Offline | | |
foobar | 21. Jun 2025, 08:26 |
#7005
|
|  Kopš: 04. Jun 2002
Ziņojumi: 6058
Braucu ar: M57TU2D30
| Amurikāņi kautkādu kosmosu ir izgudrojuši https://youtu.be/nJG_snu-eI8?si=EjyAvzNK2OsWTZ32
Teslas 100kw baterija sver 473 kg https://evshop.eu/en/batteries/676-tesla-model-...pack-100kwh.html
Tā 24m baterija svērtu 100000/660=151,515 kg
Ja EV ieliek 300kw bateriju, tad ziemā ar viņu var nobraukt 300/30=10*100 km
| Offline | | |
roliks | 21. Jun 2025, 10:00 |
#7006
|
| Kopš: 25. Jan 2003
Ziņojumi: 2779
Braucu ar: neizgrieztu dpf un EX80**
|
20 Jun 2025, 12:43:45 @yo_G rakstīja:
Kā tad īsti ir ja iegādājās jaunu elektroauto? Ja zinu, ka pa 5 gadiem netiks nobraukts tik daudz (52k km), tad valsts atbalsts nespīd? Vai tomēr galvenais lai tos 5 gadus tas auto ir īpašumā un ir vienalga cik nobrauksi, galvenais ka iesniedz nobraukuma atskaites. 100% zinu, ka auto būs īpašumā vairāk kā 5 gadus, tiks iegādāts bez līzinga starpniecības.
Mēs sākumā arī baigi domājām par tiem 52 k km, bet kopš mums ir elektroauto, 7 vietīgais dīzelis praktiski stāv pie sētas. No pirkšanas 01.10.2024 līdz šim brīdim ir nobraukti gandrīz 11k km um tas ir tepat pa/ap Rīgu. Vienreiz Liepāja turp atpakaļ, vienreiz Kuldīga turp atpakaļ. BMW i3 ar vidējo bateriju. Pirku mazlietotu Vācijā ar 43k km . Valsts atbalstu nokārtojām. Patēriņš tagad 11.8kW/100km , ziemā bija 22 kw/100km. [ Šo ziņu laboja roliks, 21 Jun 2025, 10:02:23 ] | Offline | | |
Rockstar | 22. Jun 2025, 09:48 |
#7007
|
| Kopš: 11. Dec 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 3735
Braucu ar:
| Neko nesaku, bet tas pienāks arī pie mums. Kā jau padsmit gadus atpakaļ elektroauto pretinieki teica..
https://www.msn.com/en-us/money/markets/why-electricity-prices-are-surging-for-u-s-households/ar-AA1H92yr | Offline | | |
i | | Kopš: 07. Mar 2007
Ziņojumi: 494
Braucu ar:
| Salonā lielajām planšetēm kautko līmējat virsū,lai nav baigie atspīdumi?
Ir kāda vieta Rīgā kur var labi aplīmēt? | Offline | | |
|
Blackadder | |  Kopš: 15. May 2002
No: Aizkraukle
Ziņojumi: 2168
Braucu ar: Jaguar XF 2.7D, Jaguar XE 2.0d
|
22 Jun 2025, 09:48:34 @Rockstar rakstīja:
Neko nesaku, bet tas pienāks arī pie mums. Kā jau padsmit gadus atpakaļ elektroauto pretinieki teica..
https://www.msn.com/en-us/money/markets/why-electricity-prices-are-surging-for-u-s-households/ar-AA1H92yr
Tad kad dzirdam atkal kārtējo elektroauto pretinieku gaudojam par elektroauto nesto ļaunumu, uzdodam viņam ļoti vienkāršu jautājumu - cik tieši, viņaprāt, elektromobiļi patērēs elektrības. Un tad kad elektroauto pretinieks to nespēs atbildēt (99,9% gadījumos viņi to nespēj atbildēt), tad vienkārši sūtam to tirliņu bildēs.
Patiesībā viss ir ļoti vienkārši. Latvijā ir ap 1 miljonu reģistrēto transportlīdzekļu, vidējais nobraukums ir 13 000 km gadā, un ja pieņemam, ka vidēji konservatīvi pieņemtais elektrības patēriņš ir 20 kWh/100 km, iegūstam aptuveni 2,6 TWh gadā. Latvija šobrīd patērē aptuveni 7,2 TWh gadā, bet vēl 1990. gadā patērēja aptuveni 10 TWh gadā. Tas nozīmē, ka pat ja no nākamā gada visi pārietu uz pilnīgu transporta elektrifikāciju, pat tad Latvijā kopumā vēl joprojām nebūtu sasniegts 1990. gada patēriņa līmenis. Savukārt elektroenerģijas uzstādīto ražošanas jaudu apjoms Latvijā ir stipri, stipri lielāks nekā 1990. gadā, un tās ne tuvu nav noslogotas uz maksimumu.
Turklāt arī pieņēmums, ka lielāks patēriņš automātiski rezultējas augstākās cenās, arī ir diezgan muļķīgs - nav šādas kopsakarības. Elektrības ražotāja izmaksas neietekmē ne veids, ne arī apjoms, kādā tiek patērēta elektroenerģija - galvenā izmaksu komponete ir kapitālieguldījumi ražotnē, darbaspēks un ekspluatācijas un kurināmā izmaksas, ja tādas konkrētā ražotnē ir.
Vispār jau palūkojoties uz tām cenām, par kurām tajā konkrētajā rakstā ir sacelts hajs - normālas cenas, visnotaļ atbilstošas faktiskajām izmaksām, ar kādām arī reāli mūsdienās ir ekonomiski pamatoti ražot elektroenerģiju (ja vien mēs nerunājam par kaut kādu 100-gadīgu hidroelekrostaciju). Pārsvarā tur tajā rakstā ir tirliņu raudāšana par to, ka vāji pammatotai haļavai ir pienākušas beigas. 
| Offline | | |
shirminieks | |  Kopš: 13. Jan 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 1882
Braucu ar: 81
|
26 Jun 2025, 15:13:12 @Blackadder rakstīja:
22 Jun 2025, 09:48:34 @Rockstar rakstīja:
Neko nesaku, bet tas pienāks arī pie mums. Kā jau padsmit gadus atpakaļ elektroauto pretinieki teica..
https://www.msn.com/en-us/money/markets/why-electricity-prices-are-surging-for-u-s-households/ar-AA1H92yr
Tad kad dzirdam atkal kārtējo elektroauto pretinieku gaudojam par elektroauto nesto ļaunumu, uzdodam viņam ļoti vienkāršu jautājumu - cik tieši, viņaprāt, elektromobiļi patērēs elektrības. Un tad kad elektroauto pretinieks to nespēs atbildēt (99,9% gadījumos viņi to nespēj atbildēt), tad vienkārši sūtam to tirliņu bildēs.
Patiesībā viss ir ļoti vienkārši. Latvijā ir ap 1 miljonu reģistrēto transportlīdzekļu, vidējais nobraukums ir 13 000 km gadā, un ja pieņemam, ka vidēji konservatīvi pieņemtais elektrības patēriņš ir 20 kWh/100 km, iegūstam aptuveni 2,6 TWh gadā. Latvija šobrīd patērē aptuveni 7,2 TWh gadā, bet vēl 1990. gadā patērēja aptuveni 10 TWh gadā. Tas nozīmē, ka pat ja no nākamā gada visi pārietu uz pilnīgu transporta elektrifikāciju, pat tad Latvijā kopumā vēl joprojām nebūtu sasniegts 1990. gada patēriņa līmenis. Savukārt elektroenerģijas uzstādīto ražošanas jaudu apjoms Latvijā ir stipri, stipri lielāks nekā 1990. gadā, un tās ne tuvu nav noslogotas uz maksimumu.
Turklāt arī pieņēmums, ka lielāks patēriņš automātiski rezultējas augstākās cenās, arī ir diezgan muļķīgs - nav šādas kopsakarības. Elektrības ražotāja izmaksas neietekmē ne veids, ne arī apjoms, kādā tiek patērēta elektroenerģija - galvenā izmaksu komponete ir kapitālieguldījumi ražotnē, darbaspēks un ekspluatācijas un kurināmā izmaksas, ja tādas konkrētā ražotnē ir.
Vispār jau palūkojoties uz tām cenām, par kurām tajā konkrētajā rakstā ir sacelts hajs - normālas cenas, visnotaļ atbilstošas faktiskajām izmaksām, ar kādām arī reāli mūsdienās ir ekonomiski pamatoti ražot elektroenerģiju (ja vien mēs nerunājam par kaut kādu 100-gadīgu hidroelekrostaciju). Pārsvarā tur tajā rakstā ir tirliņu raudāšana par to, ka vāji pammatotai haļavai ir pienākušas beigas. 
Bet man kaimiņš teica, ka visi elektroauto degot, baterijas beidzas pēc 2-gadiem, ziemā tālāk par 100km nevar aizbraukt, nekur ar elektroauto neļauj iebraukt, bagažniekā neko nevar iekraut, un pārejot uz elektroauto sabruks Latvijas energoinfrastrukūra.... | Offline | | |
uteo | |  Kopš: 26. Jun 2010
No: Sigulda
Ziņojumi: 1047
Braucu ar:
|
26 Jun 2025, 15:42:24 @shirminieks rakstīja:
26 Jun 2025, 15:13:12 @Blackadder rakstīja:
22 Jun 2025, 09:48:34 @Rockstar rakstīja:
Neko nesaku, bet tas pienāks arī pie mums. Kā jau padsmit gadus atpakaļ elektroauto pretinieki teica..
https://www.msn.com/en-us/money/markets/why-electricity-prices-are-surging-for-u-s-households/ar-AA1H92yr
Tad kad dzirdam atkal kārtējo elektroauto pretinieku gaudojam par elektroauto nesto ļaunumu, uzdodam viņam ļoti vienkāršu jautājumu - cik tieši, viņaprāt, elektromobiļi patērēs elektrības. Un tad kad elektroauto pretinieks to nespēs atbildēt (99,9% gadījumos viņi to nespēj atbildēt), tad vienkārši sūtam to tirliņu bildēs.
Patiesībā viss ir ļoti vienkārši. Latvijā ir ap 1 miljonu reģistrēto transportlīdzekļu, vidējais nobraukums ir 13 000 km gadā, un ja pieņemam, ka vidēji konservatīvi pieņemtais elektrības patēriņš ir 20 kWh/100 km, iegūstam aptuveni 2,6 TWh gadā. Latvija šobrīd patērē aptuveni 7,2 TWh gadā, bet vēl 1990. gadā patērēja aptuveni 10 TWh gadā. Tas nozīmē, ka pat ja no nākamā gada visi pārietu uz pilnīgu transporta elektrifikāciju, pat tad Latvijā kopumā vēl joprojām nebūtu sasniegts 1990. gada patēriņa līmenis. Savukārt elektroenerģijas uzstādīto ražošanas jaudu apjoms Latvijā ir stipri, stipri lielāks nekā 1990. gadā, un tās ne tuvu nav noslogotas uz maksimumu.
Turklāt arī pieņēmums, ka lielāks patēriņš automātiski rezultējas augstākās cenās, arī ir diezgan muļķīgs - nav šādas kopsakarības. Elektrības ražotāja izmaksas neietekmē ne veids, ne arī apjoms, kādā tiek patērēta elektroenerģija - galvenā izmaksu komponete ir kapitālieguldījumi ražotnē, darbaspēks un ekspluatācijas un kurināmā izmaksas, ja tādas konkrētā ražotnē ir.
Vispār jau palūkojoties uz tām cenām, par kurām tajā konkrētajā rakstā ir sacelts hajs - normālas cenas, visnotaļ atbilstošas faktiskajām izmaksām, ar kādām arī reāli mūsdienās ir ekonomiski pamatoti ražot elektroenerģiju (ja vien mēs nerunājam par kaut kādu 100-gadīgu hidroelekrostaciju). Pārsvarā tur tajā rakstā ir tirliņu raudāšana par to, ka vāji pammatotai haļavai ir pienākušas beigas. 
Bet man kaimiņš teica, ka visi elektroauto degot, baterijas beidzas pēc 2-gadiem, ziemā tālāk par 100km nevar aizbraukt, nekur ar elektroauto neļauj iebraukt, bagažniekā neko nevar iekraut, un pārejot uz elektroauto sabruks Latvijas energoinfrastrukūra....
Aizmirsi pieminēt, ka veči neauglīgi paliek ikdienā sēžot virst tā elektromagnētiskā lauka. | Offline | | |
shirminieks | |  Kopš: 13. Jan 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 1882
Braucu ar: 81
|
26 Jun 2025, 15:43:56 @uteo rakstīja:
26 Jun 2025, 15:42:24 @shirminieks rakstīja:
26 Jun 2025, 15:13:12 @Blackadder rakstīja:
22 Jun 2025, 09:48:34 @Rockstar rakstīja:
Neko nesaku, bet tas pienāks arī pie mums. Kā jau padsmit gadus atpakaļ elektroauto pretinieki teica..
https://www.msn.com/en-us/money/markets/why-electricity-prices-are-surging-for-u-s-households/ar-AA1H92yr
Tad kad dzirdam atkal kārtējo elektroauto pretinieku gaudojam par elektroauto nesto ļaunumu, uzdodam viņam ļoti vienkāršu jautājumu - cik tieši, viņaprāt, elektromobiļi patērēs elektrības. Un tad kad elektroauto pretinieks to nespēs atbildēt (99,9% gadījumos viņi to nespēj atbildēt), tad vienkārši sūtam to tirliņu bildēs.
Patiesībā viss ir ļoti vienkārši. Latvijā ir ap 1 miljonu reģistrēto transportlīdzekļu, vidējais nobraukums ir 13 000 km gadā, un ja pieņemam, ka vidēji konservatīvi pieņemtais elektrības patēriņš ir 20 kWh/100 km, iegūstam aptuveni 2,6 TWh gadā. Latvija šobrīd patērē aptuveni 7,2 TWh gadā, bet vēl 1990. gadā patērēja aptuveni 10 TWh gadā. Tas nozīmē, ka pat ja no nākamā gada visi pārietu uz pilnīgu transporta elektrifikāciju, pat tad Latvijā kopumā vēl joprojām nebūtu sasniegts 1990. gada patēriņa līmenis. Savukārt elektroenerģijas uzstādīto ražošanas jaudu apjoms Latvijā ir stipri, stipri lielāks nekā 1990. gadā, un tās ne tuvu nav noslogotas uz maksimumu.
Turklāt arī pieņēmums, ka lielāks patēriņš automātiski rezultējas augstākās cenās, arī ir diezgan muļķīgs - nav šādas kopsakarības. Elektrības ražotāja izmaksas neietekmē ne veids, ne arī apjoms, kādā tiek patērēta elektroenerģija - galvenā izmaksu komponete ir kapitālieguldījumi ražotnē, darbaspēks un ekspluatācijas un kurināmā izmaksas, ja tādas konkrētā ražotnē ir.
Vispār jau palūkojoties uz tām cenām, par kurām tajā konkrētajā rakstā ir sacelts hajs - normālas cenas, visnotaļ atbilstošas faktiskajām izmaksām, ar kādām arī reāli mūsdienās ir ekonomiski pamatoti ražot elektroenerģiju (ja vien mēs nerunājam par kaut kādu 100-gadīgu hidroelekrostaciju). Pārsvarā tur tajā rakstā ir tirliņu raudāšana par to, ka vāji pammatotai haļavai ir pienākušas beigas. 
Bet man kaimiņš teica, ka visi elektroauto degot, baterijas beidzas pēc 2-gadiem, ziemā tālāk par 100km nevar aizbraukt, nekur ar elektroauto neļauj iebraukt, bagažniekā neko nevar iekraut, un pārejot uz elektroauto sabruks Latvijas energoinfrastrukūra....
Aizmirsi pieminēt, ka veči neauglīgi paliek ikdienā sēžot virst tā elektromagnētiskā lauka.
Jā, šo es arī tikai nesen dzirdēju - tāpēc, lūk, visi tramvaju/trolejbusu vadītāji kopš padomju laikiem ir sievietes  | Offline | | |
foobar | |  Kopš: 04. Jun 2002
Ziņojumi: 6058
Braucu ar: M57TU2D30
|
Amassing 14 kids with four different women, including Ashley St. Clair, Elon Musk appears to be building his own universe.

Tie, kam ar 14 gab. nepieteik rūcina ar dīzeli. | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, BigArchi, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo
|