Online

Pašreiz BMWPower skatās 194 viesi un 19 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
walder
Šodien, 10:23 #6621

Kopš: 18. Apr 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 8626

Braucu ar: 7 seat MPV

Atgriežoties no eirotripiem jau tā besī ka sievai/sīkajiem vajag pieturas, jo gribas stiept pilnā ručkā. Ja vēl pa vidam jālādē, tad tas ceļš škiet vēl garāks. Ja vēl nevar braukt pa bāni 130+ (kas EV gan jau normāli tērē baču), tad tas ir borings un nāk miegs.

Es brauktu ar X
Offline
Jurka88
Šodien, 11:22 #6622

Kopš: 08. Nov 2021

Ziņojumi: 570

Braucu ar:

Intereses pēc cik tālu tiek ar EV ja brauc konstanti 140km/h+
Benzīnieks nogāja 700km, ar 60l bāku, pa bāni konstanti braucot uz 130-140

[ Šo ziņu laboja Jurka88, 14 May 2025, 11:24:06 ]

Offline
bum_bumz
Šodien, 11:27 #6623

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 7036

Braucu ar: E34


14 May 2025, 11:22:44 @Jurka88 rakstīja:
Intereses pēc cik tālu tiek ar EV ja brauc konstanti 140km/h+

kautkad pasen metu linku šeit. Tā laika Tesla ātri izģērbās, Joniks bija vislabākais. Tur tie faktori daudz vairāk kā iekšdedzei
Offline
smudo
Šodien, 11:32 #6624

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3880

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


14 May 2025, 11:22:44 @Jurka88 rakstīja:
Intereses pēc cik tālu tiek ar EV ja brauc konstanti 140km/h+
Benzīnieks nogāja 700km, ar 60l bāku, pa bāni konstanti braucot uz 130-140


Kāds aerodinamisks sedans labos apstākļos var cerēt uz 20kWh (uz bāna bieži mēdz būt daudz auto un sanāk aizvējā braukt). Kādam lielākam un mazāk ekonomiskam auto sliktākos apstākļos tie būtu ap 30kWh uz 100km. Braucot lielos gabalus, parasti lādētu max līdz 70-75% un brauktu līdz 5%, kas nozīmē, ar 60-80kWh bateriju tie būtu vidēji 200 - 250km, kad vajadzētu piestāt pie kāda fast chargera un 20 min palādēt, līdz tiem 70% lai atkal nobrauktu tos 200-250km ātrā tempā.
Online
smudo
Šodien, 11:39 #6625

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3880

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


14 May 2025, 11:22:44 @Jurka88 rakstīja:
Intereses pēc cik tālu tiek ar EV ja brauc konstanti 140km/h+
Benzīnieks nogāja 700km, ar 60l bāku, pa bāni konstanti braucot uz 130-140


Ātrie bāņu braucieni nav EV stihija - tur ICE būs priekšā. Pirms nedēļas Spānijā nepilnās 2h pa bāni 115kmh pēc GPS vidējais (braucot 130-140kmh režīmā, bet bija liela satiksme, tādēļ regulāri sanāca līdz 90 sabremzēties, kad kāda fūre fūri dzina) un vidējais 2025 E-klases 220d bija 4,3l (un 73l bāka).

Spānijā itkā labi apstākļi EV braukšanai, bet ielās maz EV redzēju - pamatā M3 Teslas, pa kādam Taycanam. 90% brauca ar diesel - benzīna auto arī ļoti maz. Varbūt lielie attālumi starp pilsētām + reljefs liek par labu ICE nosvērties.

Kopumā EV ir labāka izvēle ierastajiem ikdienas maršrutiem, nevis tāliem ceļojumiem.
Online
protams
Šodien, 11:42 #6626

Kopš: 11. Nov 2005

Ziņojumi: 5870

Braucu ar: NS7

Ar kādu distanci jābrauc pa bāni uz 130+ lai dabūtu aizvēju?


-----------------
Tradicionāli - vīrietis ar sievieti - auto ar iekšdedzes dzinēju!
Online
walder
Šodien, 11:44 #6627

Kopš: 18. Apr 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 8626

Braucu ar: 7 seat MPV

Man jau arī tā šķiet, jo bāņi ir dīzeļa valstība, kur EV nav vietas.

P.S
Tē jāvelk paralēles ar kemperistiem, kas braukuši no LV līdz Horvātijai un spļaudās par izmestajām atvaļinājumā 2x2 dienām, jo ceļš līdz tam gagam ir booring AF

Ja izskatītu EV, tad viens no variantiem būtu KONA ar lielo baču. Range viņam cienīgs, bet jebkurā gadījumā, tālāk par LV/LT/EST ar to pat nedomātu braukt. Čoms tādu ieķēra ikdienai un pagaidām slavē

[ Šo ziņu laboja walder, 14 May 2025, 11:49:10 ]

Offline
smudo
Šodien, 11:45 #6628

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3880

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


14 May 2025, 11:42:17 @protams rakstīja:
Ar kādu distanci jābrauc pa bāni uz 130+ lai dabūtu aizvēju?



Spānijā un Polijā, kur biežāk sanāk pa "bāniem" braukt, plusma tā arī iet aptuveni uz 130kmh. Pie Barselonas un Valensijas, kur lielāka satiksme, visas joslas bija pilnas un distance minimālā, ko ACC pieļauj, lai kāds visu laiku nelīstu iekšā - brīžiem tuvāk, kad manuāli braucu, jo nepatika ACC raustīšanās tādā blīvā satiskmē. Līdzīgi ap Varšavu, tur uz 130-140 iet samērā tuvās distancēs.

[ Šo ziņu laboja smudo, 14 May 2025, 11:47:31 ]

Online
Mizx
Šodien, 11:55 #6629

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6811

Braucu ar:


14 May 2025, 11:42:17 @protams rakstīja:
Ar kādu distanci jābrauc pa bāni uz 130+ lai dabūtu aizvēju?

Vēl jau jājautā aiz kā tādā ātrumā braukt, jo smagie tik ātri nebrauc, bet aiz moča liela jēga nebūs. Paliek divie iemesi:
1) Braukt aiz kaut kā sirdsmieram, ka mazliet ietaupās;
2) Braukt tuvu aiz kaut kā, lai ir nodarbošanās to distanci ievērot, citādi brauciens garlaicīgs un iemidzinošs.
Online
Elviss
Šodien, 11:57 #6630

Kopš: 02. May 2006

Ziņojumi: 22641

Braucu ar: VAZ 2101 80'


14 May 2025, 11:45:45 @smudo rakstīja:

14 May 2025, 11:42:17 @protams rakstīja:
Ar kādu distanci jābrauc pa bāni uz 130+ lai dabūtu aizvēju?



Spānijā un Polijā, kur biežāk sanāk pa "bāniem" braukt, plusma tā arī iet aptuveni uz 130kmh. Pie Barselonas un Valensijas, kur lielāka satiksme, visas joslas bija pilnas un distance minimālā, ko ACC pieļauj, lai kāds visu laiku nelīstu iekšā - brīžiem tuvāk, kad manuāli braucu, jo nepatika ACC raustīšanās tādā blīvā satiskmē. Līdzīgi ap Varšavu, tur uz 130-140 iet samērā tuvās distancēs.


Polijā plūsma iet 150-180 vispār. Tikko braucu.

Pat uz 200 pabraucot, atradās, kas garām aizgāja.

Šeit arī varam redzēt ko dod 2+2 šosejas drošības ziņā.

Mūsējie 85 dročītāji būtu šokā.

Un par noslodzi, bija bāņi, kur es viens kādas 20 minūtes nobraucu, tāpēc par noslodzi un tāda bāņa nepieciešamību arī mūsējiem nevajadzētu muldēt.

[ Šo ziņu laboja Elviss, 14 May 2025, 11:58:04 ]



-----------------

RT Translations
Online
Mizx
Šodien, 12:04 #6631

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6811

Braucu ar:


14 May 2025, 11:57:04 @Elviss rakstīja:

Polijā plūsma iet 150-180 vispār. Tikko braucu.

Pat uz 200 pabraucot, atradās, kas garām aizgāja.

Šeit arī varam redzēt ko dod 2+2 šosejas drošības ziņā.

Mūsējie 85 dročītāji būtu šokā.

Un par noslodzi, bija bāņi, kur es viens kādas 20 minūtes nobraucu, tāpēc par noslodzi un tāda bāņa nepieciešamību arī mūsējiem nevajadzētu muldēt.
Fakts. Polijā Lietuvas galā bāņi šobrīd gadās tik tukši, ka tiešām gribas sev uzdot jautājumu vai neesi nejauši aizbraucis pa slēgtu ceļu.
Online
smudo
Šodien, 12:06 #6632

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3880

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


14 May 2025, 11:57:04 @Elviss rakstīja:

14 May 2025, 11:45:45 @smudo rakstīja:

14 May 2025, 11:42:17 @protams rakstīja:
Ar kādu distanci jābrauc pa bāni uz 130+ lai dabūtu aizvēju?



Spānijā un Polijā, kur biežāk sanāk pa "bāniem" braukt, plusma tā arī iet aptuveni uz 130kmh. Pie Barselonas un Valensijas, kur lielāka satiksme, visas joslas bija pilnas un distance minimālā, ko ACC pieļauj, lai kāds visu laiku nelīstu iekšā - brīžiem tuvāk, kad manuāli braucu, jo nepatika ACC raustīšanās tādā blīvā satiskmē. Līdzīgi ap Varšavu, tur uz 130-140 iet samērā tuvās distancēs.


Polijā plūsma iet 150-180 vispār. Tikko braucu.

Pat uz 200 pabraucot, atradās, kas garām aizgāja.

Šeit arī varam redzēt ko dod 2+2 šosejas drošības ziņā.

Mūsējie 85 dročītāji būtu šokā.

Un par noslodzi, bija bāņi, kur es viens kādas 20 minūtes nobraucu, tāpēc par noslodzi un tāda bāņa nepieciešamību arī mūsējiem nevajadzētu muldēt.


Sanāk spams, bet gan jau ļoti atkarīgs no konkrētās šosejas un diennakts laika un vietas. Atceros, ka pirms gada braucu no Varšavas mājās un kādus 100+ km braucu kopā ar Teslu (LV numuri), kas turēja līdzi 130-140kmh režīmā ļoti blīvā satiksmē. Kur brīvāks ceļš, tur tiešām ātrumi mēdz būt lielāki - īpaši uz dienvidu pusi no Varšavas.

Weekendā tieši uz Čehiju sanāks braukt - tad jau redzēs. Tagad saprotu, ka no Kauņas bānis pilnā garumā līdz Varšavai (ja neskaita remontu LT pusē pirms robežas, kur arī 2+2 top) un beidzot atlikušie posmi PL ir nodoti ekspluatācijā?
Online
Elviss
Šodien, 12:14 #6633

Kopš: 02. May 2006

Ziņojumi: 22641

Braucu ar: VAZ 2101 80'

pie robežas vēl kaut ko ņemas jā.

Braucu uz Gdaņsku vairs nekur nebija remonti.

Atpakaļ ceļā norullēju 850km vienā dienā. Ja šādi var normāli braukt, nav garlaicīgi un nav arī tik grūti. Vēl caur maziem miestiem izbrucu.

EV nekur kur lādēt baigi neredzēju, ja pa tēmu

[ Šo ziņu laboja Elviss, 14 May 2025, 12:14:47 ]



-----------------

RT Translations
Online
Mizx
Šodien, 12:17 #6634

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6811

Braucu ar:


14 May 2025, 12:06:11 @smudo rakstīja:

Sanāk spams, bet gan jau ļoti atkarīgs no konkrētās šosejas un diennakts laika un vietas. Atceros, ka pirms gada braucu no Varšavas mājās un kādus 100+ km braucu kopā ar Teslu (LV numuri), kas turēja līdzi 130-140kmh režīmā ļoti blīvā satiksmē. Kur brīvāks ceļš, tur tiešām ātrumi mēdz būt lielāki - īpaši uz dienvidu pusi no Varšavas.

Weekendā tieši uz Čehiju sanāks braukt - tad jau redzēs. Tagad saprotu, ka no Kauņas bānis pilnā garumā līdz Varšavai (ja neskaita remontu LT pusē pirms robežas, kur arī 2+2 top) un beidzot atlikušie posmi PL ir nodoti ekspluatācijā?
Jā, pirms mēneša no Ostravas ar vienu pitstopu pirms Varšavas atbraucu, visa Polija pa bāni. Tagad gan domāju vai turpceļā tomēr kaut kādu iemeslu dēļ nebija īss gabaliņš nost no bāņa, bet arī tukšs un normāli braucams.

[ Šo ziņu laboja Mizx, 14 May 2025, 12:18:30 ]

Online
Kidd
Šodien, 12:21 #6635

Kopš: 18. May 2009

Ziņojumi: 8305

Braucu ar: 400Zs


13 May 2025, 18:59:07 @JDS rakstīja:

13 May 2025, 18:04:18 @Kidd rakstīja:
Izmaksas nav sliktas, piekrītu. Rīga-Tallina-Rīga bija kautkādi +-600 km, ja nemaldos. Tāds model 3 var novilkt realitātē to distanci ar 1 uzlādi? Sorry, ja dumjš jautājums - neesmu tėmā galīgi. Ir bijušas domas par ev iegādi, bet neesmu tam pieķēries tå pamatīgāk. Šai diskusijai ar tå īsti nesekoju līdzi

Ja Tu domaa ar vienu uzladi pa vidu Tallinaa, tad jaa, long range / performance iizii braucot sapraata robezhaas, ( plus 10-20kmh atljautajam) ja nestiepj uz 200kmh.
Arii ziemaa.


Es gan biju domājis - ja uzlādē mājās vai tad pietiek turp-atpakaļ. Bet nu arī - cik man vai sievai bieži tādi braucieni ir... Vajadzēs pasēdēt pa brīvdienām un salikt visu uz papīra - virspusēji izskatās diezgan vilinoši EV. Paldies par info
Online
treshaa_josla
Šodien, 12:34 #6636

Kopš: 07. Mar 2023

Ziņojumi: 571

Braucu ar:


14 May 2025, 12:14:12 @Elviss rakstīja:
pie robežas vēl kaut ko ņemas jā.

Braucu uz Gdaņsku vairs nekur nebija remonti.

Atpakaļ ceļā norullēju 850km vienā dienā. Ja šādi var normāli braukt, nav garlaicīgi un nav arī tik grūti. Vēl caur maziem miestiem izbrucu.

EV nekur kur lādēt baigi neredzēju, ja pa tēmu


Redz jau to ko meklē.


Tīri lirikai
Pirms gada ar Teslu 0600 no rīta izbraucu no mājas un 2000 iebraucu Austrijā
Links

Tas nebija ātruma optimizēts trips, drīzāk izmaksas un komforta


Drīz braukšu uz Hannover. Poļiem jauni lādes tīkli saradušies, būs cool.
Offline
protams
Šodien, 12:37 #6637

Kopš: 11. Nov 2005

Ziņojumi: 5870

Braucu ar: NS7


14 May 2025, 11:32:21 @smudo rakstīja:

14 May 2025, 11:22:44 @Jurka88 rakstīja:
Intereses pēc cik tālu tiek ar EV ja brauc konstanti 140km/h+
Benzīnieks nogāja 700km, ar 60l bāku, pa bāni konstanti braucot uz 130-140


Kāds aerodinamisks sedans labos apstākļos var cerēt uz 20kWh (uz bāna bieži mēdz būt daudz auto un sanāk aizvējā braukt). Kādam lielākam un mazāk ekonomiskam auto sliktākos apstākļos tie būtu ap 30kWh uz 100km. Braucot lielos gabalus, parasti lādētu max līdz 70-75% un brauktu līdz 5%, kas nozīmē, ar 60-80kWh bateriju tie būtu vidēji 200 - 250km, kad vajadzētu piestāt pie kāda fast chargera un 20 min palādēt, līdz tiem 70% lai atkal nobrauktu tos 200-250km ātrā tempā.

Samērā tuvā distancē uz 130km/h var iegūt aizvēju un taupit degvielu?
Saprotu ja distance būs līdz 3 metriem būs aizvējš bet ne jau 50+m


-----------------
Tradicionāli - vīrietis ar sievieti - auto ar iekšdedzes dzinēju!
Online
smudo
Šodien, 12:50 #6638

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3880

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


14 May 2025, 12:34:53 @treshaa_josla rakstīja:

14 May 2025, 12:14:12 @Elviss rakstīja:
pie robežas vēl kaut ko ņemas jā.

Braucu uz Gdaņsku vairs nekur nebija remonti.

Atpakaļ ceļā norullēju 850km vienā dienā. Ja šādi var normāli braukt, nav garlaicīgi un nav arī tik grūti. Vēl caur maziem miestiem izbrucu.

EV nekur kur lādēt baigi neredzēju, ja pa tēmu


Redz jau to ko meklē.


Tīri lirikai
Pirms gada ar Teslu 0600 no rīta izbraucu no mājas un 2000 iebraucu Austrijā
Links

Tas nebija ātruma optimizēts trips, drīzāk izmaksas un komforta


Drīz braukšu uz Hannover. Poļiem jauni lādes tīkli saradušies, būs cool.


ļoti OK laiks - sanak uz lādēšanu vs ICE max 1h tikai klāt (ICE rēķinu, ka WAZE laiku par 30-45min parasti apsteidzam uz to gabalu un kaut kur pa ceļam paēst un uzpildīties vēl vajag un 1h ko iegūst no laika starpības). Tieši uz to pusi weekendā braukšu ar čomiem pa kalniem ar velo pavizināites un Waze rāda 13h aptuveni ceļā - arī plāns 6:00 no rīta startēt, lai līdz 19:00 pēc local tie būtu klāt.
Online
Elviss
Šodien, 13:08 #6639

Kopš: 02. May 2006

Ziņojumi: 22641

Braucu ar: VAZ 2101 80'

Mazliet ne pa tēmu, par waze runājot. Viņš gadījumā nerēķina kaut kādu vidējo braucēja iepriekšējo ātrumu attiecībā pret nokļūšanu galamērķī?

Respektīvi, viņš neierēķina, ka es braukšu tur +20 kā ikdienā?

Jo man īsti nesanāk ātrāk vairs atbraukt garos gabalus, arī pārsniedzot tur +20. Polijā ar visiem +30-60 šausmīgi ātrāk nesanāca

-----------------

RT Translations
Online
JankyLV
Šodien, 13:13 #6640

Kopš: 23. Jul 2014

No: Rīga

Ziņojumi: 3092

Braucu ar: imperialblau

chatgpt:
Waze nepersonalizē ETA pēc tavas braukšanas vēstures vai ātruma, ar kādu tu parasti brauc. Visi lietotāji redz līdzīgus ETA, kas balstās uz globālu (vai lokālu) lietotāju datu apkopojumu, nevis uz individuāliem ieradumiem.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, BigArchi, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo