Online

Pašreiz BMWPower skatās 91 viesi un 9 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Civilā aviācija (lidaparāti, katastrofas utt.)

AutorsZiņojums
xn3x
24. Mar 2015, 19:41 #4021

Kopš: 09. Sep 2007

Ziņojumi: 2777

Braucu ar: sieviešu auto

Man subjektīvi šķiet, ka 737 ir robustāks/drošāks. Ne velti Rainis tieši ar 737 lido, kur saskrien ļoti daudz lidojumu.
Nedomāju, ka daudz vairāk nooptimizētais A320 varētu veiksmīgi piezemēties cabrio versijā


PS. Ja te ir kāds pilots, kas lido ar 737/A32X, PM. Ir viens jautājums.
Offline
Ch
24. Mar 2015, 19:44 #4022

Kopš: 08. Jan 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 4363

Braucu ar: E92 M3, E30 318i, F11 535d

Būtiskākā atšķirība ir tā, ka airbus ir fly-by-wire, kamēr b737 tradicionāli izmanto troses.
++ autopilota īpatnības.


Citādāk no drošības viedokļa neteiktu, ka airbus būtu nedrošāks.

[ Šo ziņu laboja Ch, 24 Mar 2015, 19:45:38 ]

Offline
arizah
24. Mar 2015, 19:53 #4023

Kopš: 17. Nov 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 11323

Braucu ar: 43

troses izmanto ja nu vienīgi cessna 172.

hidraulika ir abiem
Offline
Ch
24. Mar 2015, 19:55 #4024

Kopš: 08. Jan 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 4363

Braucu ar: E92 M3, E30 318i, F11 535d


24 Mar 2015, 19:53:09 arizah rakstīja:
troses izmanto ja nu vienīgi cessna 172.

hidraulika ir abiem


wat
Hidrauliski vadās flapi un slati, viss pārējais ir ar trosēm (hidrauliski pastiprināts).

[ Šo ziņu laboja Ch, 24 Mar 2015, 19:57:21 ]

Offline
arizah
24. Mar 2015, 20:04 #4025

Kopš: 17. Nov 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 11323

Braucu ar: 43

davai nefantazē, nejau tur tā atšķirīa.
Offline
Ch
24. Mar 2015, 20:08 #4026

Kopš: 08. Jan 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 4363

Braucu ar: E92 M3, E30 318i, F11 535d


24 Mar 2015, 20:04:11 arizah rakstīja:
davai nefantazē, nejau tur tā atšķirīa.

ko nefantazē?
Vienā gadījumā "signāls" no kontroles ierīcēm līdz izpildierīcēm tiek padots ar trosēm, otrā - elektroniski. Loģiski, ka izpildmehānismā ir hidraulika, neviens aktuātors nespētu to paveikt. Bet vienā gadījumā ir vadi, otrā - troses.
Offline
ozo
24. Mar 2015, 20:17 #4027

Kopš: 27. Oct 2005

Ziņojumi: 19047

Braucu ar: Braucu ar

Beidziet fantazēt, pastāstiet kaut kādas neoficiālās versijas kāpēc tas notika. Ja pareizi saprotu, tad ātrums nemirkli nemainijās, viņa vienkārši ietriecās kalnu grēdā...
Offline
er
24. Mar 2015, 20:36 #4028

Kopš: 22. Sep 2014

No: Jelgava

Ziņojumi: 55

Braucu ar: 316 e30


24 Mar 2015, 20:17:14 ozo rakstīja:
Beidziet fantazēt, pastāstiet kaut kādas neoficiālās versijas kāpēc tas notika. Ja pareizi saprotu, tad ātrums nemirkli nemainijās, viņa vienkārši ietriecās kalnu grēdā...


Mazliet pacieties un būs pirmās pusoficiālās versijas. Tagad ir pārāk maz faktu lai ko spriestu (bez melnajām kastēm)
Offline
SEMIGALL
24. Mar 2015, 20:38 #4029

Kopš: 10. Apr 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 4693

Braucu ar: 3.2DID

oficiālās versijas vēl nav ,ja kas netā ir tad tās ir spekulācijas
tikko rādīja preskonferenci Euronews,kur izjautāja German Wings pārstāvi
Offline
RVR
24. Mar 2015, 21:57 #4030

Kopš: 18. Sep 2008

Ziņojumi: 22704

Braucu ar: RVR


24 Mar 2015, 19:32:09 Ch rakstīja:

Vecumam nav absolūti nekādu ierobežojumu..
Reāli ierobežo tas, ka pienāk tāds punkts kurā vairs nav rentabli uzturēt konkrēto GK.

+ kā jūs domājiet kurā gadā ražoti daži baltica boeingi?


Latvijas kompānija SmartLynx izmanto A320, kas ir ražoti arī 1991. gadā - ja jau kāds grib sameklēt vecas lidmašīnas.

Kā jau te norādīja, tam nav izšķirošas nozīmes.
Offline
Negantelis
24. Mar 2015, 22:10 #4031

Kopš: 01. Mar 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 1491

Braucu ar: M54 KOMPRESOR un daudziem motocikliem.

Nemaz nezināju ka powerī ir arī aviācijas inzenieri/
Offline
BAE
24. Mar 2015, 22:23 #4032

Kopš: 23. Mar 2015

Ziņojumi: 18

Braucu ar:


24 Mar 2015, 19:32:09 Ch rakstīja:

24 Mar 2015, 15:19:30 sirsenis rakstīja:
Divi jautājumi, cik vecas lidmašīnas drīkst lietot Eiropas Savienībā, tas ir vest tik daudz cilvēku, jo konkrētai lamatai jau gandrīz 25 gadi?
Un kāpēc pilotam vajadzēja lidot pāri kalniem? Jeb tas neko nemaina?

Maršruts


Vecumam nav absolūti nekādu ierobežojumu..
Reāli ierobežo tas, ka pienāk tāds punkts kurā vairs nav rentabli uzturēt konkrēto GK.

+ kā jūs domājiet kurā gadā ražoti daži baltica boeingi?


Ir viens ierobežojums, ko nevar ar apkopi vien novērst - pressurization cycle count. Un tas tomēr ir kkā saistīts ar GK vecumu.
Offline
terihards
24. Mar 2015, 22:32 #4033

Kopš: 04. Feb 2015

No: Rīga

Ziņojumi: 317

Braucu ar: katlu


24 Mar 2015, 22:23:37 BAE rakstīja:

24 Mar 2015, 19:32:09 Ch rakstīja:

24 Mar 2015, 15:19:30 sirsenis rakstīja:
Divi jautājumi, cik vecas lidmašīnas drīkst lietot Eiropas Savienībā, tas ir vest tik daudz cilvēku, jo konkrētai lamatai jau gandrīz 25 gadi?
Un kāpēc pilotam vajadzēja lidot pāri kalniem? Jeb tas neko nemaina?

Maršruts


Vecumam nav absolūti nekādu ierobežojumu..
Reāli ierobežo tas, ka pienāk tāds punkts kurā vairs nav rentabli uzturēt konkrēto GK.

+ kā jūs domājiet kurā gadā ražoti daži baltica boeingi?


Ir viens ierobežojums, ko nevar ar apkopi vien novērst - pressurization cycle count. Un tas tomēr ir kkā saistīts ar GK vecumu.



Vecumam noteikti Ir ierobežojumi, savādāk Econom Class nolūkos visi vēl lidotu ar kaut kādiem otrā pasaules kara zadrotiem. WTF, nav ierobežojuma.. visai šai tehnikai ir, Kuģiem, Zemūdenēm, Raķetēm, Lidmašīnām, tikai E36 nav.
Offline
BAE
24. Mar 2015, 22:37 #4034

Kopš: 23. Mar 2015

Ziņojumi: 18

Braucu ar:

Ch pareizi teica, ka ierobežojums ir ekonomiskais izdevīgums. Un vēl hermetizācijas ciklu skaits (metāla nogurums). Vairāk nav. Pārējo visu var salipināt.
Offline
Ch
24. Mar 2015, 22:49 #4035

Kopš: 08. Jan 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 4363

Braucu ar: E92 M3, E30 318i, F11 535d

Teikšu godīgi, ka par hermetizācijas cikliem nebiju dzirdējis - nezināju, ka airframe arī skaitās kā life limited part. Vienīgi hvz kā to kontrolē, jo hermetizācijas ciklus īsti neuzskaita. Tiek skaitīti tikai pacelšanās-nolaišanās cikli. Bet nu hvz, var būt, nav mana specialitāte.


24 Mar 2015, 22:32:02 terihards rakstīja:
Vecumam noteikti Ir ierobežojumi, savādāk Econom Class nolūkos visi vēl lidotu ar kaut kādiem otrā pasaules kara zadrotiem. WTF, nav ierobežojuma.. visai šai tehnikai ir, Kuģiem, Zemūdenēm, Raķetēm, Lidmašīnām, tikai E36 nav.


Nav ierobežojumu tieši uz vecumu.
Vecām lidmašīnām sanāk daaaaudz dārgākas apkopes, lielāki un dārgāki remonti, inspekcijas utt. Tāpat arī sanāk ļooooti dārgi aprīkot lidmašīnas ar sistēmām, kas tiek noteiktas kā obligātas (nu pie tas pats CPDLC mods puslīdz svaigai lidmašīnai izmaksā reizes 4 lētāk kā padsmitgadīgai lamatai utt). Pāriet uz jaunākiem GK ir izdevīgāk kā tjūnēt vecos. Tāpat jaunie ir daudz izdevīgāki no degvielas patēriņa viedokļa, trokšņiem utt.

Pēc Tavas loģikas, kkādai Ryanair flotei, kuri spiež uz zemām izmaksām, vajadzētu būt 20 gadus vecai, nevis 3-4.
Offline
terihards
24. Mar 2015, 22:53 #4036

Kopš: 04. Feb 2015

No: Rīga

Ziņojumi: 317

Braucu ar: katlu


24 Mar 2015, 22:49:45 Ch rakstīja:
Teikšu godīgi, ka par hermetizācijas cikliem nebiju dzirdējis - nezināju, ka airframe arī skaitās kā life limited part. Vienīgi hvz kā to kontrolē, jo hermetizācijas ciklus īsti neuzskaita. Tiek skaitīti tikai pacelšanās-nolaišanās cikli. Bet nu hvz, var būt, nav mana specialitāte.


24 Mar 2015, 22:32:02 terihards rakstīja:
Vecumam noteikti Ir ierobežojumi, savādāk Econom Class nolūkos visi vēl lidotu ar kaut kādiem otrā pasaules kara zadrotiem. WTF, nav ierobežojuma.. visai šai tehnikai ir, Kuģiem, Zemūdenēm, Raķetēm, Lidmašīnām, tikai E36 nav.


Nav ierobežojumu tieši uz vecumu.
Vecām lidmašīnām sanāk daaaaudz dārgākas apkopes, lielāki un dārgāki remonti, inspekcijas utt. Tāpat arī sanāk ļooooti dārgi aprīkot lidmašīnas ar sistēmām, kas tiek noteiktas kā obligātas (nu pie tas pats CPDLC mods puslīdz svaigai lidmašīnai izmaksā reizes 4 lētāk kā padsmitgadīgai lamatai utt). Pāriet uz jaunākiem GK ir izdevīgāk kā tjūnēt vecos. Tāpat jaunie ir daudz izdevīgāki no degvielas patēriņa viedokļa, trokšņiem utt.

Pēc Tavas loģikas, kkādai Ryanair flotei, kuri spiež uz zemām izmaksām, vajadzētu būt 20 gadus vecai, nevis 3-4.





negribas sākt reķināt, pēc manas loģikas economs uz vecu zadrotu iepirkumu nosegtu maintenance uz normāliem gadiem. Vecumam ir ekonomisku interešu ierobežojumi. Tas skaitās.
Offline
terihards
24. Mar 2015, 22:55 #4037

Kopš: 04. Feb 2015

No: Rīga

Ziņojumi: 317

Braucu ar: katlu


24 Mar 2015, 22:53:54 terihards rakstīja:

24 Mar 2015, 22:49:45 Ch rakstīja:
Teikšu godīgi, ka par hermetizācijas cikliem nebiju dzirdējis - nezināju, ka airframe arī skaitās kā life limited part. Vienīgi hvz kā to kontrolē, jo hermetizācijas ciklus īsti neuzskaita. Tiek skaitīti tikai pacelšanās-nolaišanās cikli. Bet nu hvz, var būt, nav mana specialitāte.


24 Mar 2015, 22:32:02 terihards rakstīja:
Vecumam noteikti Ir ierobežojumi, savādāk Econom Class nolūkos visi vēl lidotu ar kaut kādiem otrā pasaules kara zadrotiem. WTF, nav ierobežojuma.. visai šai tehnikai ir, Kuģiem, Zemūdenēm, Raķetēm, Lidmašīnām, tikai E36 nav.


Nav ierobežojumu tieši uz vecumu.
Vecām lidmašīnām sanāk daaaaudz dārgākas apkopes, lielāki un dārgāki remonti, inspekcijas utt. Tāpat arī sanāk ļooooti dārgi aprīkot lidmašīnas ar sistēmām, kas tiek noteiktas kā obligātas (nu pie tas pats CPDLC mods puslīdz svaigai lidmašīnai izmaksā reizes 4 lētāk kā padsmitgadīgai lamatai utt). Pāriet uz jaunākiem GK ir izdevīgāk kā tjūnēt vecos. Tāpat jaunie ir daudz izdevīgāki no degvielas patēriņa viedokļa, trokšņiem utt.

Pēc Tavas loģikas, kkādai Ryanair flotei, kuri spiež uz zemām izmaksām, vajadzētu būt 20 gadus vecai, nevis 3-4.





negribas sākt reķināt, pēc manas loģikas economs uz vecu zadrotu iepirkumu nosegtu maintenance uz normāliem gadiem. Vecumam ir ekonomisku interešu ierobežojumi. Tas skaitās.




+ viss tavs teiktais balstās uz vecumu, tātad vecums ir ierobežojums. Nepareizi noformulēju domu. Pensionārs arī var braukt amerikāņu kalniņā, bet to nedarīs, jo aizies ar sirdi, te tas pats princips.
Offline
Ch
24. Mar 2015, 22:59 #4038

Kopš: 08. Jan 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 4363

Braucu ar: E92 M3, E30 318i, F11 535d


24 Mar 2015, 22:53:54 terihards rakstīja:
negribas sākt reķināt, pēc manas loģikas economs uz vecu zadrotu iepirkumu nosegtu maintenance uz normāliem gadiem. Vecumam ir ekonomisku interešu ierobežojumi. Tas skaitās.

Tāpat tai vecajai mizai būs jātaisa dārgas apkopes un jāatbilst visām prasībām, lai drīkstētu vispār pacelties. + neesmu drošs, ka atsevišķus GK vispār kaut vai teorētiski ir iespējams aprīkot ar to, ko mūsdienās prasa.


Enīway, cepienam par to, ka tas bija 90tā gada airbus toch nav pamata. Drīzāk tas, ka, cik sapratu no avheralda, pēdējā bāzes apkope bija 2013. gadā, attiecīgi ļoti drīz bija laiks nākamajai plānotajai apkopei. Bet nedomāju, ka tas kaut mazākajā mērā ir sasaistāms ar negadījuma cēloni.

Un par to kas ir cēlonis nav ko zīlēt - ar to informāciju kas ir pieejama ir krietni par maz lai kaut ko viennozīmīgi secinātu. Tāpat, ja FDR un CVR būs dzīvi, drīz uzzināsim čjo pa čjom.
Offline
xn3x
24. Mar 2015, 23:03 #4039

Kopš: 09. Sep 2007

Ziņojumi: 2777

Braucu ar: sieviešu auto


24 Mar 2015, 22:49:45 Ch rakstīja:
Teikšu godīgi, ka par hermetizācijas cikliem nebiju dzirdējis - nezināju, ka airframe arī skaitās kā life limited part. Vienīgi hvz kā to kontrolē, jo hermetizācijas ciklus īsti neuzskaita. Tiek skaitīti tikai pacelšanās-nolaišanās cikli. Bet nu hvz, var būt, nav mana specialitāte.


24 Mar 2015, 22:32:02 terihards rakstīja:
Vecumam noteikti Ir ierobežojumi, savādāk Econom Class nolūkos visi vēl lidotu ar kaut kādiem otrā pasaules kara zadrotiem. WTF, nav ierobežojuma.. visai šai tehnikai ir, Kuģiem, Zemūdenēm, Raķetēm, Lidmašīnām, tikai E36 nav.


Nav ierobežojumu tieši uz vecumu.
Vecām lidmašīnām sanāk daaaaudz dārgākas apkopes, lielāki un dārgāki remonti, inspekcijas utt. Tāpat arī sanāk ļooooti dārgi aprīkot lidmašīnas ar sistēmām, kas tiek noteiktas kā obligātas (nu pie tas pats CPDLC mods puslīdz svaigai lidmašīnai izmaksā reizes 4 lētāk kā padsmitgadīgai lamatai utt). Pāriet uz jaunākiem GK ir izdevīgāk kā tjūnēt vecos. Tāpat jaunie ir daudz izdevīgāki no degvielas patēriņa viedokļa, trokšņiem utt.

Pēc Tavas loģikas, kkādai Ryanair flotei, kuri spiež uz zemām izmaksām, vajadzētu būt 20 gadus vecai, nevis 3-4.


Visas detaļas projektē uz Design Service Goal, ieskaitot Airframe. Tas A320/B737 ir ap 50k lidojumiem (neiedziļinoties detaļās). Tas varētu arī izskaidrot Raiņa flotes vecumu . Ekspluatācijas laiku var pagarināt, bet tur ir papildus jāinspicē viss, jārēķina, jātestē - kā to dar(īj)a Aviatest ar Mi-26. Domāju, tas atmaksājas tikai tādiem brīnumiem kā minētais Mi-26, vai An-225...
Offline
Fruktists
24. Mar 2015, 23:06 #4040

Kopš: 27. Jan 2013

Ziņojumi: 1614

Braucu ar:


24 Mar 2015, 22:46:08 adolfs rakstīja:
kursh te dziivo

https://goo.gl/maps/iNxKb

edit: tik laikam nav majas - 707 nestaav pagalma


Neatceros kur, bet laikam pa Discovery redzēju raidījumu par šitiem avio ciematiem. ASV diezgan daudz tādu esot, kur tu ar ļotaku vari piebraukt pie mājas.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, BigArchi, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, R_BERGS, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo