Online

Pašreiz BMWPower skatās 77 viesi un 7 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Civilā aviācija (lidaparāti, katastrofas utt.)

AutorsZiņojums
GTFO
24. Jan 2015, 15:33 #3901

Kopš: 20. May 2014

No: Rīga

Ziņojumi: 526

Braucu ar: Audi

Aktīvo skrejceļu parasti gan nemaina, savkārt bieži vien ekipāža palūgs neaktīvo skrejceļa virzienu lai ietaupītu laiku un degvielu, piemēram lidojumiem uz Tallinu, Helsinkiem pat pie lielāka vēja bieži tiek prasīts izlidot no 36 (uz ziemeļiem). Tas tiek atļauts vienmēr kad to atļauj satiksmes kustība, respektīvi ja tas netraucē citiem. ATIS gan tiks norādīts de facto aktīvais skrejceļš.
Offline
kamikadzemk
24. Jan 2015, 16:10 #3902

Kopš: 18. Apr 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3432

Braucu ar:

Mēs turam to rwy kurš ir pret vēju, ja nav vēl kadu papildus apstākļu kā migla, problēmas ar nosēšanās sistēmu vai gaismām u.c. Tie 5 kt ir noteikums līdz cik stipram astes vējam varam turēt mūsu izvēlēto skrejceļu. Ja astes vējš ir stiprāks tad jāprasa pilota piekrišana sēsties ar konkrēto skrejceļu. Citreiz gadās prasīt, ja nepaspēj noķert brīdi, kad vējš maina virzienu un app jau sequence ir izveidojis.

Bet tas, ka 91 redzējis lidmašīnas ar abiem kursiem nosēžoties vai paceļoties, ir normāli, jo piloti palūdz izmantot pretējo kursu, lai ietaupītu degvielu un laiku. Ja pilotu apmierina astes vēja komponente un mums situācija atļauj , tad arī aktīvi izmantojam abus kursus. It īpaši aktuāli tas ir pie mierīga vēja, tad izlidošanas laikā visi aktīvi prasa to kursu kurš nu kuram izdevīgāks.

[ Šo ziņu laboja kamikadzemk, 24 Jan 2015, 16:11:15 ]



-----------------
Dzīve ir kā sēdēšana pie interneta - jēgas nav, bet aiziet arī negribas
Offline
RVR
25. Jan 2015, 04:20 #3903

Kopš: 18. Sep 2008

Ziņojumi: 22704

Braucu ar: RVR

Vecs, bet iespaidīgs video par to, kas notiek, kad milzīgais AN-124 nogāžas pilsētas mikrorajonā.
Irkutska 1997.

Spied "Play", lai skatītos video!
Offline
rolis1987
30. Jan 2015, 17:23 #3904

Kopš: 19. Dec 2006

No: Liepāja

Ziņojumi: 2871

Braucu ar:

Labs. Vienīgi nesaprotu vai tiešām nav kaut kādas regulas, ka, projektējot lidostu, ir jāparedz kaut kādi sākuma/beigu koridori virs neapdzīvotām vietām? Kā te nesen 91 ielika video kā lidmašīna nogāzās uz dzīvojamām ēkām. Cik ir dzirdēts lielākā daļa negadījumu parasti notiek paceļoties vai nolaižoties, līdz ar to, manuprāt, būtu tikai loģiski, ja šie procesi tiktu virzīti pa, pēc iespējas, zemākām riska zonām. Arī šajā video - pēc pacelšanās uzreiz pāri tik blīvi apdzīvotam rajonam. Man kaut kā šķiet nepareizi.

[ Šo ziņu laboja rolis1987, 30 Jan 2015, 17:24:30 ]

Offline
arizah
30. Jan 2015, 17:50 #3905

Kopš: 17. Nov 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 11323

Braucu ar: 43

Parasti jau gan tieshi apdziivotaas vietas ir taas, kuras uzlien virsuu airportam. Kaa rezultaataa airports nevar paplashinaaties un jaunais tiek buuveets jau taalaak no centra. Tachu zemi nopirkt apkaart ar 50 gadu rezervi arii neviens nespeej. Pilseeta aug un process atkaartojas pa jaunu. To ljoti labi var noveerot ieskatoties Pekinas kartee un samekleejot triis lidostas :



St maartin gadiijumaa gan tas viss nav aktuaali, jo tur vienkaarshi nav citu variantu kur uz uzbuuveet airportu. Pacelshanaas notiek taa, lai izvairiitos no kalna, kuraa iepist jebkuraa gadiijumaa buutu sliktaak kaa nokrist uz dazhaam zvejnieku buudaam.
Pacleshanaas un nolaishanaas celji ap lielajaam lidostaam TIEK domaati iespeeju robezhaas izvairoties no apdziivotaam vietaam, nejau taapeec, ka kaadam ir bail uzkrist kaukam virsuu bet gan trokshnju liimenja deelj.

[ Šo ziņu laboja arizah, 30 Jan 2015, 18:17:34 ]

Offline
arizah
02. Feb 2015, 11:09 #3906

Kopš: 17. Nov 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 11323

Braucu ar: 43

Links

... was descending towards Las Vegas about 13 minutes prior to landing when at about 12,000 feet the first officer declared emergency reporting, that the captain had left the cockpit and was unable to re-enter the cockpit due to a malfunctioning cockpit door

[ Šo ziņu laboja arizah, 02 Feb 2015, 11:10:00 ]

Offline
Ginekologs
02. Feb 2015, 18:47 #3907

Kopš: 02. Mar 2012

No: Rīga

Ziņojumi: 207

Braucu ar: F31 LCI

Kāds var paskaidrot, kāpēc radiosakariem ir tik slikta skaņas kvalitāte? Vai tad neviens nevar izdomāt tādu, kas nešņāc un nečarkst?
Offline
arizah
02. Feb 2015, 20:45 #3908

Kopš: 17. Nov 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 11323

Braucu ar: 43


02 Feb 2015, 18:47:07 Ginekologs rakstīja:
Kāds var paskaidrot, kāpēc radiosakariem ir tik slikta skaņas kvalitāte? Vai tad neviens nevar izdomāt tādu, kas nešņāc un nečarkst?


Tā ir vesela radioviļņu teorija, kuru diez vai tev kāds kaut cik apmierinoši spēs izstāstīt viena posta ietvaros powerī. Pa lielam tas ir saistīts ar attālumiem, kādos informācija ir jāpārraida (tie ir daudzkārt lielāki kā tava auto FM uztvērējs, kurš izbeidzas jau tukumā), kanālu "platumiem" (lai nerastos interference starp raidītājiem), kā arī statiskais troksnis (piem. zibens izlādes un vēl visādi fona trokšņa avoti). Un jā, neviens neko labāku par radioviļņiem diemžēl nav izdomājis. Tev ir iespēja

[ Šo ziņu laboja arizah, 02 Feb 2015, 20:47:16 ]

Offline
S_2
02. Feb 2015, 22:00 #3909

Kopš: 16. Nov 2005

Ziņojumi: 666

Braucu ar: Audi


02 Feb 2015, 18:47:07 Ginekologs rakstīja:
Kāds var paskaidrot, kāpēc radiosakariem ir tik slikta skaņas kvalitāte? Vai tad neviens nevar izdomāt tādu, kas nešņāc un nečarkst?


plašs jautājums, viens no galveniem iemesliem, tāpēc ka tā tehnoloģija ir ļoti veca, ar savu ļoti aizņemtu VHF frekvenču joslu, AM modulāciju utt. Globāli visu mainīt nav viegli - tehnika, procedūras, izmaksas, sertifikācijas... Tā ir kopēja parādība aviācijā, ka neskatoties uz vispārējo attīstību, daudzkur tiek izmantotas vecas tehnoloģijas. Lēnām jau viss iet uz priekšu, viens no risinājumiem ir info "digitāla" pārraidīšana - LV arī nelielu daļu info atbilstoši aprīkotas lidmašīnas var saņemt "uz ekrāna", bet pilnībā uz to pāriet, tur rodas citas interesantas problēmas... wobšem viss notiek, tikai lēnām
Offline
soulfreak
04. Feb 2015, 08:21 #3910

Kopš: 01. Oct 2004

No: Zilupe

Ziņojumi: 6644

Braucu ar: tīru sirdsapziņu



Spied "Play", lai skatītos video!


Spied "Play", lai skatītos video!

[ Šo ziņu laboja soulfreak, 04 Feb 2015, 08:22:42 ]

Offline
hronists
04. Feb 2015, 08:36 #3911

Kopš: 01. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 14820

Braucu ar: Svensk hjul

otrais video bomba!
Offline
kamikadzemk
04. Feb 2015, 08:43 #3912

Kopš: 18. Apr 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3432

Braucu ar:

Radioviļņus izmanto ne tikai balss sakaros...tie tiek arī izmantoti navigācijas ierīcēs, piemēram VOR, arī nosēšanās sistēmās ILS. Un tas ir VHF diapazons tikai, vēl ir UHF, kuru aktīvāk armijnieki izmanto. Radioviļņu teorijā nebiju labākais klasē, bet kaut kas galvā aizķērās Būtībā radioviļņi ir viens no ģeniālākajiem atklājumiem...domāju, ka būs jāpaiet vēl pāris gadsimtiem līdz izdomās kaut ko efektīvāku.

-----------------
Dzīve ir kā sēdēšana pie interneta - jēgas nav, bet aiziet arī negribas
Offline
hronists
04. Feb 2015, 09:00 #3913

Kopš: 01. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 14820

Braucu ar: Svensk hjul


04 Feb 2015, 08:43:05 kamikadzemk rakstīja:
Radioviļņus izmanto ne tikai balss sakaros...tie tiek arī izmantoti navigācijas ierīcēs, piemēram VOR, arī nosēšanās sistēmās ILS. Un tas ir VHF diapazons tikai, vēl ir UHF, kuru aktīvāk armijnieki izmanto. Radioviļņu teorijā nebiju labākais klasē, bet kaut kas galvā aizķērās Būtībā radioviļņi ir viens no ģeniālākajiem atklājumiem...domāju, ka būs jāpaiet vēl pāris gadsimtiem līdz izdomās kaut ko efektīvāku.


jā, tu tiešām gulēji klasē

pat tad, ja iemācīsies pārraidīt kaut ko ar lāzeri vai ko citu, tie vienalga būs viļņi, tikai cita diapazona
Offline
kamikadzemk
04. Feb 2015, 09:05 #3914

Kopš: 18. Apr 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3432

Braucu ar:

Nestrīdēšos

-----------------
Dzīve ir kā sēdēšana pie interneta - jēgas nav, bet aiziet arī negribas
Offline
Agritis
04. Feb 2015, 09:09 #3915

Kopš: 25. Jul 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 2100

Braucu ar: Astra ST

Tajā otrajā video izskatās, ka to busiņu uz tilta arī aizķēra

[ Šo ziņu laboja Agritis, 04 Feb 2015, 09:59:13 ]

Offline
Reinis_m
04. Feb 2015, 09:13 #3916

Kopš: 30. Mar 2010

Ziņojumi: 1921

Braucu ar: SAAB 9-3, Jeep Cherokee


04 Feb 2015, 09:09:51 Agritis rakstīja:
Tajā otrajā video izskatās, ka to autobusu uz tilta arī aizķēra

Offline
robertsK
04. Feb 2015, 10:36 #3917

Kopš: 22. Jul 2014

Ziņojumi: 7

Braucu ar: 4.0

izskatas pec stall pec pacelsanas.

nevareju atrast video kur simulatora tas tiek demonstrets.



bet ne pa temu - iespaidigs shuttle approach

https://www.youtube.com/watch?v=8W4cfIyNvts
Offline
arizah
04. Feb 2015, 20:00 #3918

Kopš: 17. Nov 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 11323

Braucu ar: 43


04 Feb 2015, 10:36:32 robertsK rakstīja:
izskatas pec stall pec pacelsanas.

nevareju atrast video kur simulatora tas tiek demonstrets.


kas tur ko neatrast?

Spied "Play", lai skatītos video!

[ Šo ziņu laboja arizah, 04 Feb 2015, 20:01:20 ]

Offline
arizah
04. Feb 2015, 22:11 #3919

Kopš: 17. Nov 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 11323

Braucu ar: 43

Bet par stall runājot - ar vienu dzinēju nav uzreiz jāstallo. Bet ir cita problēma - asymetric thrust. Ir noteikts ātrums katram konkrētajam ļotakam (Vmca), pie kura aerodinamiskie spēki ir pietiekami, lai to lidojumu vēl varētu kontrolēt (stūre max uz dzīvā dzinēja pusi, sagāzums 5 grādi uz dzīvā dzinēja pusi). Atrauties no zemes var arī pie zemāka ātruma, ko arī čaļi visticamāk bija izdarījuši. Tad atteica dzinējs, ātrumu uzņemt vairs nevarēja un taisni noturēt arī ne.

[ Šo ziņu laboja arizah, 04 Feb 2015, 22:37:22 ]

Offline
Ch
04. Feb 2015, 22:25 #3920

Kopš: 08. Jan 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 4363

Braucu ar: E92 M3, E30 318i, F11 535d


02 Feb 2015, 22:00:49 S_2 rakstīja:

02 Feb 2015, 18:47:07 Ginekologs rakstīja:
Kāds var paskaidrot, kāpēc radiosakariem ir tik slikta skaņas kvalitāte? Vai tad neviens nevar izdomāt tādu, kas nešņāc un nečarkst?


plašs jautājums, viens no galveniem iemesliem, tāpēc ka tā tehnoloģija ir ļoti veca, ar savu ļoti aizņemtu VHF frekvenču joslu, AM modulāciju utt. Globāli visu mainīt nav viegli - tehnika, procedūras, izmaksas, sertifikācijas... Tā ir kopēja parādība aviācijā, ka neskatoties uz vispārējo attīstību, daudzkur tiek izmantotas vecas tehnoloģijas. Lēnām jau viss iet uz priekšu, viens no risinājumiem ir info "digitāla" pārraidīšana - LV arī nelielu daļu info atbilstoši aprīkotas lidmašīnas var saņemt "uz ekrāna", bet pilnībā uz to pāriet, tur rodas citas interesantas problēmas... wobšem viss notiek, tikai lēnām

Pēc idejas jau šomēnes vajadzēja stāties spēkā CPDLC/VDL Mode II mandātam, bet tomēr pārcēla uz 2020. gadu.. Pasaule vēl tam nav gatava

[ Šo ziņu laboja Ch, 04 Feb 2015, 22:26:13 ]

Offline

Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, BigArchi, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, R_BERGS, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo