BMW – tas ir dārgi vai lēti?

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (42)
  • Drukāt
  • 16-06-2002

    “Neesam tik bagāti, lai pirktu lētas preces” – māca veca tautas gudrība. Jā, patiesi, citreiz varbūt ieekonomējot kādu latu un nopērkot ko lētāku nākas rūgti nožēlot, jo šis lētais dažkārt izrādās ekspluatācijā padārgs....

    Tas attiecas arī uz automašīnām, kuras vieniem ir pārvietošanās līdzeklis, citiem pašizteiksmes, bet trešiem varbūt kas daudz vairāk kā ģimenes loceklis. Arī man automašīna ir nedaudz vairāk kā pārvietošanās līdzeklis – man tehnika, it sevišķi automašīnas patīk no bērnības. Pats esmu pirmo braukšanas pieredzi apguvis neteikšu kad vēl nemācēju īsti staigāt, toreiz man bija jau 15 gadi, un mācījos es nevis ar vieglo auto, bet ar smago – GAZ 52 (ir tāda bijušajā PSRS ražota automašīna). Nelielīšos arī, ka pa savu dzīvi esmu izbaudījis desmitiem dažādu auto, taču, kā še esošie cilvēki labi zina, tagad es lietoju BMW markas braucam rīku, pēc virsbūves koda E34, 524td, tātad dīzeli. Savā laikā daudz cilvēku ir diskutējuši par šīs markas auto, it sevišķi dīzeļu dārdzību – lētumu. Vieni saka, ka šī mašīna ir dārga, lētāk būtu pirkt piemēram kādu jaunu Peugeot vai vismaz ar benzīndzinēju un braukt bez bēdu. Citas reliģijas pārstāvji apgalvo, ka tomēr šīs markas mašīnas ir izturīgas un remonti ir vajadzīgi pat mazāk nekā citu marku auto. Kā tad tur īsti, ir? Esmu veicis sava auto 1 gada ekspluatācijas – remontu pierakstus, kur atspoguļoti visi defekti un remonti ar visiem atbilstošiem izdevumiem. Aprēķinos degvielas patēriņš ir pieņemts 6,8 l/100 km (jā jā, tāds patēriņš ir vidējais). Savukārt tādi izdevumi kā auto mazgāšana, logu mazgājamie šķidrumi, auto skaņas iekārta un sīki izdevumi līdz 2 Ls, kas ir jebkurai mašīnai, aprēķinos nav ņemti vērā. Tātad, tabulā ir redzams visa auto ekspluatācijas hronoloģija ar datumiem un izmaksām.


    Te ir tabula Word formātā, jo lapā nesaiet



    TA vēl ar pirmo piegājienu neesmu izgājis, taču vienīgais defekts - pārlieku liela dūmošana – jau ir novērsts pabraukājot “sportiskā” režīmā.
    Kāds tad rezultāts? Saskaitot visu kopā, ir iznākuši šādi gada rādītāji:
    100 km noskrējiena kopējās izmaksas: 4,18 Ls, t.sk. par degvielu 2,04 Ls. Vidēji šis auto mēnesī man ir prasījis 49 Ls remontos un citos ar auto uzturēšanu saistītos izdevumos, un aptuveni 47 Ls degvielā.
    Daudz tas vai maz? Nu protams Golfam vai Astrai varbūt tas rādītājs būtu mazāks, taču es domāju ka priekš III svara kategorijas limuzīna tas nav daudz, vismaz mani šāds cipars apmierina. Un domāju runas par to, ka līzingā jauns auto ir lētāks šeit ir pilnīgi nevietā – par 49 Ls mēnesī nekāds dižais līzings nesanāk, ņemot vērā, ka šajos 49 ir arī OCTA apdrošināšana. Un diez vai kāds jauns auto sniegs to braukšanas baudu, ko dod šis BMW – ja nu vienīgi jauns BMW.....



    Chrysler


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties