Ceturtais mēģinājums pārspēt Krievijas ātruma rekordu
|
|
Pirms gada mūsu testa laikā tūningots Porsche 996 Gemballa pacēla latiņu ļoti augstu: 296 km/h un mazāk kā piecas sekundes līdz „simtiņam”. Kopš tās reizes maksimālā ātruma robeža tika pacelts vēl divas reizes, un abi rekordi tāpat tika uzstādīti ar Porsche automobiļiem. Un tā mūsu rokās nonāca kārtējā uzlabotā vācu kupeja. Vai varēs šis automobilis pārspēt iepriekšējo, kas attīstīja fantastiskos 305 km/h?

Atzīstamies, ka „pētot dotos lielumus”, rekordus mēs negaidījām. Pirmkārt, minētā jauda „tikai” 540 Zs – par pusotru simtu kumeļu mazāk par rekordistu, dzelteno Porsche (Autosport Nr.7, 2003). Lai gan automobiļa dzinējs, kuru gatavoja vācu firma Freisinger Motorsport, tā arī neattīstīja paredzēto turbopūtes spiedienu, un sekojoši tā maksimālā jauda izrādījās zemāka par solītajiem 700 Zs. Toties pelēkajam Porsche, salīdzinot ar dzelteno, papildus „handikaps” – automātiskā pārnesumkārba, kas neizbēgami apēd daļu no dzinēja jaudas un dārgās sekundes daļas paātrinājumā. Kāds te vēl rekords...
:
:![]() |
:Izpūtēju uzgaļi no TechArt ateljē kļuva par kurioza iemeslu – ar tiem automobilis paātrinājuma laikā izdveš skaņu, kas līdzinās bojātas turbīnas svilpienam: |
Bet ne jau tikai rekordu dēļ mēs testējam automobiļus. Toties šis ir pirmais Porsche, kas nokļuvis mūsu rokās, kas forsēts Krievijas speciālistu spēkiem. Iepriekšējo rekordistu dzinēji bija vācu tūninga kompāniju sagatavoti – Gemballa, SpeedArt un TechArt. Šīs kupejas dzinējs forsēts Maskavas Porsche automobiļu cienītāju klubā, kaut arī tika izmantotas vācu detaļas. Starp citu, Porsche automobiļiem tās ir nepieciešamas ievērojami mazākā skaitā salīdzinājumā ar, piemēram, tūningotajiem japāņu automobiļiem. Par pamatu „kitam” kalpo uzlabotas turbīnas, pa vienai uz katriem trīs cilindriem. No standarta tās atšķiras ar paplašinātiem kanāliem un lielāka diametra turbīnas lāpstiņām. Pēc turbīnām nāk sporta katalizatori ar izpūtējiem (Porsche 996 tā ir viena detaļa), bet, lai dzinējam vieglāk elpot, uzstādīts zemākas pretestības gaisa filtrs. Forsētā dzinēja vadībai standarta vadības blokā ierakstīta jauna programma. Un viss!
:
:![]() |
:Līkumā nepieciešams maksimāli akurāti apieties ar vilkmi. Īpaši uzmanīgi vajag „atmest gāzi” – Porsche var strauji samest aizmugurējo asi: |
:
:![]() |
:Atklāt dzinēja forsēšanas pazīmes zem kupejas motortelpas pārsega neizdosies, pat sporta filtrs uzstādīts standarta korpusā: |
:
:![]() |
:„Planētu parādē” uz mērinstrumentu paneļa slikti salasāms tikai analogais spidometrs, kas graduēts ar 50 km/h soli. Versijai ar automātisko pārnesumkārbu pa labi no tahometra izvietota transmisijas režīmu indikācija: |
Bet, sākot ar 200 km/h atzīmi, nācās paātrināties ar tā saucamo „puspedāli”. Tā dēļ sudraba kupejai vienkārši ar pieciem kilometriem dinamometriskā ceļa, lai sasniegtu maksimālo ātrumu, bija par maz. Tomēr arī cipars, ko paspēja piefiksēt mērierīce, iedveš cieņu. Par dzinēja lieliskajām spējām runā arī paātrinājuma laiks. Jā, arī šajā disciplīnā jauns rekords netika uzstādīts, tomēr automobilim ar automātisko pārnesumkārbu, jāatzīst, rezultāts ir izcils.
:
:![]() |
:Pārnesumus automātiskajā pārnesumkārbā Tiptronic var pārslēgt manuāli – vai nu ar sviru, vai pogām uz stūres. Gan viens, gan otrs veids ir vienādi ērts: |
:
:![]() |
:Porsche 996 stūre iesākumā kādam var šķist pa lielu, tomēr, ņemot vērā tās jutīgumu un pilnīgo reaktīvo smagumu, tāds diametrs ir pilnībā attaisnojošs: |
:
:![]() |
:Porsche 996 Turbo versijai antispārns automātiski paceļas pie 120 km/h ātruma. Šis spārns nomainīts pret lielāka izmēra tūningotu: |
:
:![]() |

Nu ko, pirmā pieredze pilnībā patstāvīgās „kuģošanas” Porsche tūninga jūrā krievu inženieriem visumā ir izdevusies. Jā, vācu dzinēju uzstādītie rekordi noturējās. Bet Maskavas Porsche automobiļu cienītāju klubam piedurknē vēl ir palikuši trumpji. Kādi? Pacietieties līdz pavasarim, kad Dmitrovas poligona ceļi attīrīsies no sniega.
Uzlabojumu saraksts:
– Porsche turbīnas uzlabošana
– Vadības bloka pārprogrammēšana
– Sporta izpūtēji ar katalizatoriem
– K&N zemākas pretestības gaisa filtrs
– Porsche 996 GT2 balstiekārta
– Regulējamais aizmugurējais stabilizators
– Porsche 996 GT2 priekšējās bremzes
– Bremžu caurulītes metāliskā apvalkā
– 19-collu riteņi
– 235/35 R19 priekšējās riepas
– 315/25 R19 aizmugurējās riepas
– Priekšējais buferis
– Sliekšņu uzlikas
– Antispārns
– Izpūtēja uzgaļi
Izmaksas: $46’500
Mērījumu rezultāti:

Teksts: Valērijs Arutins
Foto: Valērijs Arutins un Nikita Gudkovs
Autosport, Nr.2, 2004. www.asport.ru