Ceturtais mēģinājums pārspēt Krievijas ātruma rekordu

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (17)
  • Drukāt
  • 09-05-2004

    Pirms gada mūsu testa laikā tūningots Porsche 996 Gemballa pacēla latiņu ļoti augstu: 296 km/h un mazāk kā piecas sekundes līdz „simtiņam”. Kopš tās reizes maksimālā ātruma robeža tika pacelts vēl divas reizes, un abi rekordi tāpat tika uzstādīti ar Porsche automobiļiem. Un tā mūsu rokās nonāca kārtējā uzlabotā vācu kupeja. Vai varēs šis automobilis pārspēt iepriekšējo, kas attīstīja fantastiskos 305 km/h?

    Atzīstamies, ka „pētot dotos lielumus”, rekordus mēs negaidījām. Pirmkārt, minētā jauda „tikai” 540 Zs – par pusotru simtu kumeļu mazāk par rekordistu, dzelteno Porsche (Autosport Nr.7, 2003). Lai gan automobiļa dzinējs, kuru gatavoja vācu firma Freisinger Motorsport, tā arī neattīstīja paredzēto turbopūtes spiedienu, un sekojoši tā maksimālā jauda izrādījās zemāka par solītajiem 700 Zs. Toties pelēkajam Porsche, salīdzinot ar dzelteno, papildus „handikaps” – automātiskā pārnesumkārba, kas neizbēgami apēd daļu no dzinēja jaudas un dārgās sekundes daļas paātrinājumā. Kāds te vēl rekords...

    :

    ::
    :Izpūtēju uzgaļi no TechArt ateljē kļuva par kurioza iemeslu – ar tiem automobilis paātrinājuma laikā izdveš skaņu, kas līdzinās bojātas turbīnas svilpienam:
    :

    Bet ne jau tikai rekordu dēļ mēs testējam automobiļus. Toties šis ir pirmais Porsche, kas nokļuvis mūsu rokās, kas forsēts Krievijas speciālistu spēkiem. Iepriekšējo rekordistu dzinēji bija vācu tūninga kompāniju sagatavoti – Gemballa, SpeedArt un TechArt. Šīs kupejas dzinējs forsēts Maskavas Porsche automobiļu cienītāju klubā, kaut arī tika izmantotas vācu detaļas. Starp citu, Porsche automobiļiem tās ir nepieciešamas ievērojami mazākā skaitā salīdzinājumā ar, piemēram, tūningotajiem japāņu automobiļiem. Par pamatu „kitam” kalpo uzlabotas turbīnas, pa vienai uz katriem trīs cilindriem. No standarta tās atšķiras ar paplašinātiem kanāliem un lielāka diametra turbīnas lāpstiņām. Pēc turbīnām nāk sporta katalizatori ar izpūtējiem (Porsche 996 tā ir viena detaļa), bet, lai dzinējam vieglāk elpot, uzstādīts zemākas pretestības gaisa filtrs. Forsētā dzinēja vadībai standarta vadības blokā ierakstīta jauna programma. Un viss!

    :

    ::
    :Līkumā nepieciešams maksimāli akurāti apieties ar vilkmi. Īpaši uzmanīgi vajag „atmest gāzi” – Porsche var strauji samest aizmugurējo asi:
    :

    :

    ::
    :Atklāt dzinēja forsēšanas pazīmes zem kupejas motortelpas pārsega neizdosies, pat sporta filtrs uzstādīts standarta korpusā:
    :Lai gan, tas tikai vārdos tik vienkārši. Piemēram, vadības bloku nācās pārprogrammēšanai sūtīt uz Vāciju – savādāk tūninga programmu tirgojošie vācieši nestrādā. Starp citu, šīs Vācijā pārprogrammētās „smadzenes” kļuva par testa galveno vilšanos. Jau mērījumu laikā uz dinamometriskā ceļa automobilis pēkšņi zaudēja jaudu. Apstājāmies, noslāpējām, uzstartējām – it kā viss kārtībā. Uzsākām kustību, paātrinājāmies – atkal tas pats... Izmēģinājumu ceļā noskaidrojām, ka paātrinājumā ar pilnībā nospiestu akseleratora pedāli pēc 250 km/h vadības bloks samazina turbopūtes spiedienu. Automobiļa īpašnieks par to nenojauta – pilsētā attīstīt šādu ātrumu viņš neuzdrošinājās. Un tikai pēc testa izdevās izskaitļot, ka tik radikālā veidā „smadzenes” reaģēja uz nelielu atšķirību spiedienos, ko attīstīja abas turbīnas. Ar attiecīgo vārstu regulēšanu problēmu izdevās atrisināt.

    :
    ::
    :„Planētu parādē” uz mērinstrumentu paneļa slikti salasāms tikai analogais spidometrs, kas graduēts ar 50 km/h soli. Versijai ar automātisko pārnesumkārbu pa labi no tahometra izvietota transmisijas režīmu indikācija:
    :

    Bet, sākot ar 200 km/h atzīmi, nācās paātrināties ar tā saucamo „puspedāli”. Tā dēļ sudraba kupejai vienkārši ar pieciem kilometriem dinamometriskā ceļa, lai sasniegtu maksimālo ātrumu, bija par maz. Tomēr arī cipars, ko paspēja piefiksēt mērierīce, iedveš cieņu. Par dzinēja lieliskajām spējām runā arī paātrinājuma laiks. Jā, arī šajā disciplīnā jauns rekords netika uzstādīts, tomēr automobilim ar automātisko pārnesumkārbu, jāatzīst, rezultāts ir izcils.

    :

    ::
    :Pārnesumus automātiskajā pārnesumkārbā Tiptronic var pārslēgt manuāli – vai nu ar sviru, vai pogām uz stūres. Gan viens, gan otrs veids ir vienādi ērts:
    :Pārnesumkārba, starp citu, ir lieliska. Bieži ir tā, ka jaudīgs dzinējs „piesedz” automātiskās transmisijas trūkumus – milzīgais griezes moments spēj „izvilkt” automobili jebkurā situācijā. Tomēr pārnesumkārbai, kuru izstrādāja Porsche inženieri, bet ražo ZF kompānija, tamlīdzīga palīdzība nav nepieciešamība – jūtams, ka tās noregulēšanai veltītas lielas pūles. „Automāts” rīkojas ātri un precīzi. Lai bezjēdzīgi neslīpētu asfaltu, automātiskajā režīmā automobilis uzsāk kustību ar otro pārnesumu. Uzsākot apdzīšanu, nav nepieciešams iespiest pedāli līdz grīdai, lai nostrādātu kick-down. Pietiekami vienkārši veikt strauju kustību ar labo kāju, un „automāts” paklausīgi ieslēgs pazeminātu pārnesumu. Lieliski!

    :
    ::
    :Porsche 996 stūre iesākumā kādam var šķist pa lielu, tomēr, ņemot vērā tās jutīgumu un pilnīgo reaktīvo smagumu, tāds diametrs ir pilnībā attaisnojošs:
    :

    :

    ::
    :Porsche 996 Turbo versijai antispārns automātiski paceļas pie 120 km/h ātruma. Šis spārns nomainīts pret lielāka izmēra tūningotu:
    :Vēlaties paši izvēlēties pārnesumus? Lūdzu! Tam paredzēta ne tikai uz grīdas novietotā svira, bet arī ērtas pogas uz stūresrata. Pārslēgšanās notiek ļoti ātri - par pierādījumu var kalpot mūsu mērījumu skaitļi: ar „mehāniku” aprīkotajai dzeltenajai kupejai paātrinājumā līdz 100 km/h sudraba kupeja zaudēja pašu mazumiņu – tikai trīs sekundes simtdaļas. Bet mēs ieguvām uzskatāmu pierādījumu tam, ka sporta automobilis un automātiskā pārnesumkārba – pilnībā savietojamas lietas. Vienīgā pretenzija pret „automātu” ir tā, ka tas uzliek ierobežojumus dzinēja tūningam. Vismaz sudraba kupejas radītāji dzinēju „uzpūst” vairāk par 540 Zs neuzdrošinājās – pārnesumkārba varēja arī neizturēt.

    :
    ::
    :Uzstādītie GT2 versijas bremžu mehānismi nodemonstrēja savas izcilās spējas vēl dzeltenās kupejas vasaras testos, un šajā reizē tikai apstiprināja augsto novērtējumu, ko piešķīra vasarā. Bet toties no tās pašas GT2 versijas balstiekārta šoreiz izpelnījās ne tikai labvēlīgus epitetus. Ne velti ražotājs šo modifikāciju pozicionē pirmām kārtām kā automobili klubu sacīkstēm. Tiešām, uz līdzena asfalta sudraba Porsche uzvedas lieliski. Pilnīgs sānsveru iztrūkums, jutīga un maksimāli informējoša stūre, augstākā līmeņa sānu paātrinājums – ko vēl vajag sacīkšu bolīdam? Bet atliek nokļūt uz nelīdzena asfalta, un pārliekā balstiekārtas stingrība sāk nomākt. Riteņi dažubrīd zaudē kontaktu ar ceļu, un pagriezienos kupeja vairs ne tik precīzi seko uzdotajai trajektorijai. Lai arī šīs slīdes minimālas, toties uz augstākā līmeņa stūres vadības precizitātes fona tās izliekas baismīgas. Rezultātā komfortablais kustības ātrums uz Rogačevskas šosejas, uz kuras mēs izmēģinam vairumu automobiļu, izrādījās mazāks kā daudziem mazāk jaudīgiem automobiļiem un dzelteno Porsche ar „mīkstāku” Bilstein balstiekārtu. Bez tam, poligonā atklājās vēl viena trauksmaina īpatnība. Atšķirībā no saviem „brāļiem”, kas demonstrēja maksimāli drošu vadāmību, sudraba Porsche akseleratora pedāļa atlaišanas gadījumā nonāca dziļā sānslīdē, kuru korirģēt nākas zibenīgi un ļoti precīzi pat priekš Porsche „kājāmgājēju” ātrumā – līdz 100 km/h. Par laimi, kupejas īpašnieks – nopietni nodarbojās ar ralliju, viņam pie sānslīdem nav jāpierod.

    Nu ko, pirmā pieredze pilnībā patstāvīgās „kuģošanas” Porsche tūninga jūrā krievu inženieriem visumā ir izdevusies. Jā, vācu dzinēju uzstādītie rekordi noturējās. Bet Maskavas Porsche automobiļu cienītāju klubam piedurknē vēl ir palikuši trumpji. Kādi? Pacietieties līdz pavasarim, kad Dmitrovas poligona ceļi attīrīsies no sniega.

    Uzlabojumu saraksts:

    Porsche turbīnas uzlabošana
    – Vadības bloka pārprogrammēšana
    – Sporta izpūtēji ar katalizatoriem
    K&N zemākas pretestības gaisa filtrs
    Porsche 996 GT2 balstiekārta
    – Regulējamais aizmugurējais stabilizators
    Porsche 996 GT2 priekšējās bremzes
    – Bremžu caurulītes metāliskā apvalkā
    – 19-collu riteņi
    – 235/35 R19 priekšējās riepas
    – 315/25 R19 aizmugurējās riepas
    – Priekšējais buferis
    – Sliekšņu uzlikas
    – Antispārns
    – Izpūtēja uzgaļi

    Izmaksas: $46’500

    Mērījumu rezultāti:


    Teksts: Valērijs Arutins
    Foto: Valērijs Arutins un Nikita Gudkovs

    Autosport, Nr.2, 2004. www.asport.ru


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties