Jauns laiks - jauni varoņi. Pilnpiedziņas japāņu „turbošķiltavas” klusām atdod savas pozīcijas - modē ienāk Porsche. Un noskaidrojas, ka automobiļi no Cuffenhauzenas - tas nav tikai patoss un prestižs, bet, ar vēlmi un esošiem līdzekļiem, tā pati pilnpiedziņa, turbopūte un lieliskā šasija. Pie tam, vēl izturības rezerve, kas ir ielikta to konstrukcijā, dod neizsakāmas iespējas tūningam, kuras arī realizēja Maskavas Porsche cienītāju klubā, uzbūvējot šo trako 708-stipro lādiņu.
:
: : |
:
:
: : |
:Pēdējā pusgada laikā ar
Porsche kluba līdzdalību mēs iepazināmies ar diviem ļoti ātriem vācu automobiļiem, no kuriem katrs uzstādīja mūsu testos jaunu ātruma rekordu. Pirmais,
Porsche 996, kuru sagatavoja
Gemballa ateljē, ar nosaukto jaudu 450 Zs uzrādīja 296 km/h (sk. AS Nr.12 2002), otrajam, 630-stiprajam
Porsche 993, kuru uzbūvēja
SpeedArt firma, pietrūka līdz vēlamajai 300 km/h robežai kaut kādas tur desmitdaļas (AS Nr.06 2003).
:
: : |
:
:
: : |
:Gaisa savācēji no Turbo modeļa: |
:Japāņu un vācu tehnikas strīdā iezīmējās skaidrs pārsvars pēdējās pusē. Bet Maskavas
Porsche cienītāji nolēma tajā pielikt treknu punktu, pie reizes pārspējot nepakļāvīgo 300-kilometru robežu. Vērts atzīmēt, ka izvēlētais tam ļoti jaudīgais dzeltenais
Porsche 996 Turbo Cabrio ir sagatavots Maskavā ar tajā izmantotām vācu detaļām. Tikai dzinēju ar ātrumkārbu izlēma neriskējot pasūtināt speciālistiem - vācu sacīkšu komandai
Freisinger, kura 2001. gada sezonā piedalījās mūsu Aleksejs Vasiļjevs un Nikolajs Fomenko. Pats firmas saimnieks, Freisingera kungs, personīgi atlidoja uz Maskavu vadīt spēka agregāta instalāciju. Un bija jāatlido atkārtoti, lai pirms mūsu testa pilnībā noregulētu dzinēju. Tomēr problēmu dēļ ar Krievijas vīzas iegūšanu, nepaspēja, un mums nācās doties uz poligonu bez viņa.
:
: : |
:Pēc skata nepateiksi, ka šajā šaurajā spraugā „ielīduši” 708 zirgi: |
:
:
: : |
:Bremzes no GT2. Lieliski strādā jebkuros režīmos: |
:Ceļs līdz Dmitrovai pagāja kā viena vienīga adrenalīna injekcija. Braucām kā vienmēr, nevis pa piebāzto ar vasarniekiem Dmitrovku, bet pa mazpazīstamo un tā dēļ gandrīz nenoslogoto Rogačevskas šoseju. Līkumains, ne īpaši līdzens ceļš - pa vienai joslai katrā virzienā - labākā vieta, lai saprastu pašu galveno par automobili. Un galvenais noskaidrojās ļoti ātri - pēc savām spējām šis bolīds stipri pārspēj to, kas sēž pie tā stūres. Ja jums ir nācies pārsēsties uz stipri jaudīgāku automobili, tad laikam ir pazīstama nepatīkamā sajūta, kad iesākumā baidies pilnībā nospiest gāzes pedāli, strauji nobremzēt vai ātrāk iebraukt līkumā. Parasti ir vērts iejusties automobilī, un tas pāriet, un vēl pēc kāda laika jaudas sāk pietrūkt. Laikam, pabraukājot ar
Porsche pāris dienas, var pierast un iemācīties izmantot visas tā spējas. Bet, lai tās liktos pamaz... Tas varbūt ir iespējams, bet ne uz mūsu ceļiem...
:
: : |
:
:
: : |
:Slikto laika apstākļu dēļ gandrīz aizmirsām, ka braucam ar kabrioletu: |
:Tomēr pateiktais nepavisam nenozīmē, ka braukt ar dzelteno
Porsche ir bailīgi vai nekomfortabli. Nepavisam! Priekš tik ekstremāla lādiņa tas pārsteidz ar uzticamību un vadības komfortu.
Bilstein PSS balstiekārta lieliski tiek galā ar jebkuriem nelīdzenumiem, kas uz Rogačēvskas šosejas asfalta ir pārstāvēti pilnā asortimentā. Mašīna, pie tam, ideāli raksta trajektoriju un pagriezienos pat nedomā kaut kur nolekt vai noslīdēt. Bet, lai cik ātri tu arī nebrauktu, zem gāzes pedāļa visu laiku paliek solīda rezerve. Tas pats ir ar bremzēm - izmantot tās pēc pilnas programmas vienkārši nav prātīgi: pēc dažām bremzēšanām vadītāja organisms (nemaz nerunājot par nabadziņu pasažieri) sāk izteikt savu protestu ar jūras slimības simptomiem. Nu un, protams, ļoti platās riepas. Vienā no līkumiem, ieeja kurā tika veikta, šķiet, pārāk plati un ātri, mūs gaidīja pārsteigums - nezināmi, kā tur gadījušās
KAMAZ’a izskatā... Mirklis panikas, gāzes nomešana ar vienlaicīgu stūres lielāku sagriešanu un domu „nu, tagad tik sāksies”, bet atbildē.. Ne-kā!
Porsche paklausīgi ienira atpakaļ savā joslā, nepieļaujot pat mājienu par slīdēšanu! Vēlāk, poligona plašumos, mēs tomēr nonācām līdz tiem ātrumiem, pie kuriem iestājas gigantisko riteņu (245/35 ZR19 priekšā un 335/25 ZR19 aizmugurē) saķeres robeža, bet pat slīdē dzeltenais monstrs parādīja pārsteidzoši paklausīgu un drošu raksturu: zem vilkmes līgani izslīdēja uz līkuma ārmalu (noraut aizmugurējo asi praktiski nav iespējams), bet, atbildot uz gāzes nomešanu, tik pat pakāpeniski atgriezās uz doto trajektoriju.
:
: : |
:Aerodinamikas mērījumi speciālā koridorā: |
:
:
: : |
:Un tomēr galvenais, kāpēc mēs braucām uz poligonu - dinamikas un ātruma mērījumi. Un jau pirmais brauciens nesa vēlamo rezultātu: 300 km/h robeža pieveikta!
Ko jūti tādā ātrumā? Nē, stāsti par to, ka koku kroņi savienojas virs galvām vienā vienīgā tunelī - meli. Un bailes izdarīt kļūdu arī nav - galu galā, kas var notikt ar automobili uz taisna kā bulta un salīdzinoši līdzena dinamometriskā ceļa? Kaut gan vēsums pa muguru tomēr noskrien: ja nu pēkšņi atskrūvēsies vibrāciju dēļ kāda skrūve? Pārsprāgs riteņa tapskrūve? Tādā gaitā iznākums būs tikai viens: galva - kājas - galva...
:
: : |
:Zem tahometra ciparnīcas – daudzfunkcionāls displejs, kurš tajā skaitā uzrāda arī spiedienu turbīnā: |
:
:
: : |
:Izslīdēšana – tā nav viņa stihija. Porsche turas pretī sānslīdēm līdz pēdējam brīdim: |
:Pirmos 250-280 km/h
Porsche uzņem strauji. Toties gaisa pretestība, kā zināms, aug proporcionāli ātruma kvadrātam - jo ātrāk, jo grūtāk automobilim padodas nākošie kilometri. 303...304...305... Sekundē dzeltenais
Porsche „nolido” futbola laukumu! Aizmugurē jau divas trešdaļas pieckilometru „dinamiskā”. Interesanti, kāds ir bremzēšanas ceļš no trīssimt? Ātrums turpina lēnām augt: 306...307... Nē, bailīgi! Nervi neiztur... Bremzes!!! Palēninājums ir traks, bet tik un tā meža mala tuvojas pārāk ātri. Neuzspēsim! Instinkts liek panikā uz pedāli spiest ar visu svaru, raustās ABS un izrādās, ka bremžu ta’ tur vēl ai-ai-ai cik daudz. Vajadzēja uzreiz bremzēt līdz antibloķēšanas sistēmas nostrādāšanai, bet jūs pamēģiniet sevi piespiest pie trīssimt uzsist pa pedāli no visa spēka... Apstājāmies. Var izkāpt, atvilkt elpu, pārvarēt vājumu ceļos... Un - apsveikt sevi ar jaunu rekordu. Lai gan neoficiālu (tas ir saistīts ar sarežģītu birokrātijas procedūru), bet mums tikko tika piefiksēts pats augstākais ātrums, kas jelkad ir sasniegts ar koplietošanas ceļu automobili Krievijas Federācijas teritorijā!
:
: : |
:Kā jau reizi tika minēts, 996-tā ergonomika ir savos augstumos. Nav kam piesieties: |
:
:
: : |
:Aizdedzes atslēga, ievērojot tradīcijas, atrodas kreisajā pusē – kā tas ir vairumam sporta mašīnu pag. gs. vidū: |
:Tiesa, atšifrējot pārējos datus, mēs nedaudz noskumām. Ja salīdzina divu iepriekšējo
Porsche paātrinājuma dinamiku ar dzeltenā dinamiku, neizskatās, ka tā dzinējs tiešām attīsta nosauktos 708 zirgspēkus. Atkārtotais brauciens parādīja iemeslu - paātrinājuma laikā ar pedāli „grīdā” turbospiediena rādītājs rādīja maksimālās 1,1 atmosfēras, kaut arī pēc firmas
Freisinger informācijas tam vajadzētu sasniegt 1,4 atmosfēras. Tas nozīmē, ka dzinējs „neiedeva” minimums 100 „zirdziņu”! Redz, kā mēs nožēlojām, ka konsulāta formalitātes neļāva uz Maskavu atlidot pašu Freizingera kungu. Un tik un tā, sasniegtais rezultāts - izcils! Bet, ja automobili tomēr izdosies uzcelt līdz pilnīgai atdevei, mēs neuzstāsim uz papildus izdevumiem un veiksim vēl vienu mērījumu ciklu - jo rekorda laktiņa tādā gadījumā var tikt pacelta uz jaunu augstumu!
:
: : |
:Amerikāņu firmas HRE Performance Wheels izgatavo diskus pēc individuāla pasūtinājuma: |
:Raksta par tūningu noslēgumā ir pieņemts paspriedelēt par izmaksām un to vai citu pārbūvju lietderīgumu. Bet, ar jūsu atļauju, šoreiz mēs to nedarīsim. Mēdz gadīties, ka īpašnieks pie sava automobiļa pārveidošanas nerēķinās ar izdevumiem. Un šeit mums ir tieši tāds gadījums, pie tam, kā lai to saka... diezgan ielaists.
Porsche klubā varēja tikai aptuveni saskaitīt atsevišķu mezglu pārbūves izmaksas. Dzinējs ar ātrumkārbu - apmēram 70’000 dolāru.
Carrera Cabrio virsbūves pārbūve ar
Turbo versijas paneļu un
TechArt aerodinamiskā ietērpa uzstādīšanu – 50’000. Riteņi, riepas, bremzes, piekare un pārējais - vēl apmēram tik pat...
Kā jau solījām - bez komentāriem.
Veikto uzlabojumu saraksts
Dzinējs
Parastā maiņa uz
996 Turbo dzinēju
Lielākas ražības turbīnas
Vadības programmas maiņa
Sporta katalizatori
Sporta izpūtēji
Balstiekārta
Amortizatoru statnes
Bilstein PSS
Bremzes
Mehānismi no
Porsche 996 GT2
Riteņi
Diski
HRE Performance Wheels
Riepas 245/35 ZR19 priekšā un 335/25 ZR19 aizmugurē
Virsbūve
Porsche 996 Turbo virsbūves paneļi
TechArt priekšējais buferis
TechArt sliekšņi
TechArt uzlikas uz aizmugurējā bufera
TechArt antispārns
TechArt uzlikas salonā
Pārbūves izmaksas: apmēram
$170’000
Mērījumu rezultāti:
Rustams Akinijazovs
Autosport Nr.07 2003,
www.asport.ru