2000. g. labāko augstākās klases sedanu tests – I daļa

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (26)
  • Drukāt
  • 06-10-2002

    Kā jau solījām, BMWPower.lv šonedēļ piedāvā lasīt 2000. gada augstākās klases sedanu konfrontāciju. Aizokeāna tests, kuru lasījis ir retais no jums. Testā piedalās piecas automašīnas. Kā pirmo šodien variet lasīt pēdējās vietas ieguvēju, rītdien – ceturtā vieta utt., līdz piektdien būs atrisinājums – uzzināsiet, kurš tad īsti ir labākais no labākajiem. Testa autori ir pieci autoritatīvi Amerikas autožurnālisti ar Brentu Romansu priekšgalā, tādēļ par objektivitāti varam nešaubīties.

    Testa Ievads


    Šodien mūsu pusē ļoti daudzi cilvēki pelna milzumdaudz naudas, sākot ar tirdzniecību ar vērtspapīriem un beidzot ar jaunākajām tehnoloģijām. Protams, mēs neesam starp viņiem. Ja mēs būtu, tad mums nevajadzētu pelnīt iztiku, braukājoties ar dažādām automašīnām.

    Bet priekš tiem, kuri pelna baltu naudu ar darījumiem biržā, izklaides biznesu vai vienkārši ar veco labo nelegālo narkotiku pārvadāšanu un tirdzniecību - mēs esam savākuši vienkopus pāris autiņus, kuri varētu jūs ieinteresēt. Un nē, te neiet runa par jūsu Ferrari F360 Modena, kuras vidējais gada nobraukums ir pāris tūkstoši jūdzes. Mēs apskatīsim ko krietni praktiskāku.

    Šim testam tiešām esam dabūjuši pasaules labākos luksusa sedanus. Vienīgais kritērijs dalībnieku atlasei – bāzes versijām bija jāmaksā vismaz 60,000 USD. Acura, Cadillac, Infiniti, Lincoln, Saab, Volvo? Atvainojiet. Jūs šajā superlīgā esat sveši.

    Galu galā sanāca pieci sāncenši šajā izsmalcinātajā tirgus nišā – Audi A8, BMW 750iL, Jaguar XJ8 L, Lexus LS 400 un Mercedes-Benz S500. 363,806 USD un 270 degvielas galonus „vēlāk”, nonācām pie galaslēdzieniem.

    Nu ko. Liekas Cisco akcijas, kuras pārdot? Vai arī jau degat nepacietībā uzzināt, kurš tad īsti uzvarēja? Lasiet tālāk, un mēs jums apskaidrosim, kurš ir 2000. gada labākais ”Super-Luxury” sedans!


    Piektā vieta – Jaguar XJ8

    Šī ir klase. Šis ir prestižš. Šis ir gods.. Tas ir Jaguar XJ8 L sedans. Mazliet iztēles, un pavisam dabiska šķiet aina, kurā vēlu vakarā princis Čārlzs un Viņas Majestāte Karaliene aizlavās no Bekinghemas pils ar šādu XJ8, lai apmeklētu japāņu restorānu.



    Bet, šī klase un karaliskums ar to arī beidzas. Ir jābūt citiem komponentiem, kuri kopā veido greznumu un baudu, un no kuriem daudzos Jaguar stipri atpaliek. Tādēļ Džags palika pēdējā, piektajā vietā. Vienubrīd mēs sajutāmies mazliet vainīgi, liekot Jaguar kā pēdējo. Vai tad jaguārs nav pāri šim visam? Vai tad tam nav tāda kā karaliskā neaizskaramība, līdzīgi kā „Get Out of Jail Free” katrei Monopolā? Diemžēl, bet... nē.

    Testētais automobilis

    XJ8 ir Anglijā būvēts piecu pasažieru sedans ar V8 dzinēju, kurš pievada jaudu aizmugurējiem riteņiem. XJ platforma pēdējās izmaiņas piedzīvoja 1998. gadā, kad sešcilindru motors tika aizvietots ar V8. Izmaiņas skāra arī instrumentu paneli un vēl šo to. Šajā, 2000. gadā, modeļu gamma sastāv no XJ8, pagarināto XJ8 L, XJ8 Vanden Plas, XJR, kā arī nule parādījušos XJ8 Vanden Plas ar turbopūti kā XJR.

    Jaguar dīlerim nebija iespējas mums iedot 2000. gada XJ sedanu, tādēļ mēs izlīdzējāmies ar 1999. gada XJ8 L modeli. Mēs gan būtu devuši priekšroku šīgada modelim, jo tajā ir jaunas iezīmes, kā, piemēram, lietus sensors logu tīrītājslotiņām, pretsīdes kontrole, uzlabota ABS sistēma, jauna GPS navigācijas sistēma kā papildaprīkojums, kā arī uzlabota Alpine audiosistēma (arī kā papildaprīkojums). Tomēr, šaubos vai šie uzlabojumi būtu tā uzlabojuši Jaguar novērtējumu, lai tas tiktu augstāk par pēdējo vietu.

    Eksterjera dizains

    Ak, ja šis būtu vienīgais kritērijs... Mūsu komanda šim sedanam deva vislabākās atzīmes par to. XJ8 nes sev līdzi trīs paaudžu garumā izkoptas tradīciju līnijas, kopš XJ tika radīts. Parastais paraksts – Jaguar radiatora režģis, četri lukturi priekšā, vilinošais profils, un hromētais lecošais zvērs uz motora pārsega. Šis auto ir graciozs un klasisks.



    Tikai viens no mūsu redaktoriem izmeta vīpsnājošu piezīmi, ka Jaguar izskatoties vecmodīgs, norādot uz auto vidusdaļu, kā arī hromētajiem ‘B’ statņiem un bamperu augšdaļām. „Bet tas tak ir jaguārs!”, pārējie izsaucās. Šīs neapgāžamās loģikas priekšā kritizētājam vairs nebija ko teikt.

    Interjera materiāli

    Līdzīgi kā eksterjeram, Jaguar arī šeit piedāvā stipru klasiskā mantojuma dozu. Un ja klasika, tad ir runa par koku un ādu. XJ8 L sastapām izcili skaistu riekstkoka apdari uz instrumentu paneļa, ko turpina koka ielaidumi uz durvīm. Ar mums visiem jau sen zināmo Connolly ādu ir apdarināti krēsli, viduskonsole, „bardačoks” un durvis. Dažas no plastmasas pogām diemžēl atgādināja par Ford, bet tas tomēr nespēja kopumā likt novērtēt jaguāra interjera materiālus kā lieliskus – labāks ir tikai BMW.



    Interjera Dizains

    Jūtama krietni eiropeiska piegarša iekš XJ8 L salona, kas noteikti ir daudz labāk, nekā ja šī piegarša būtu angļu – mēs tak visi zinām, ka angļu virtuve ir sūds. Jauks piedūriens ir analogais pulkstenis viduskonsoles vidū, tāpat kā dziļi iegrimušās mērinstrumentu skalas un klasiskais Jaguar J-Gate tipa ātrumpārslēgs (ātrumu izkārtojums secīgi veido „J” burtu). Skats uz noliekto motora pārsegu nenoliedzami ir lielisks, bet vispārējā saspiestība apgrūtina redzamību.



    Ieskatoties ciešāk, tomēr, mēs atrodam problēmas. Stūres gaisa spilvena pārsegs ir plāns un neizturīgs, to var izkustināt ar roku. Izskatīgo drošības jostu turētāju vietā, kādus varam atrast iekš Lexus, šeit ir zemas kvalitātes plastikas apvāks, kuru viegli var „atkniksēt” nost, atklājot neglīto skatu aiz tā. Arī skrūvju „puļķi” ir manāmi salonā, kurus var viegli noraut.

    Vēl nevaram aizmirst to, ka XJ8 L bija vienīgais auto starp testētajiem, kuriem konstatējām salona grabēšanu! Tā nāca no vadītāja durvīm... jaunam auto. Tas viss varbūt vēl būtu piedodams kaut kādā Ford Escort par 12,000 USD, bet ne jau 64,660 USD vērtā sedanā.

    Sēdvietas

    Vēl viens mīnuss šim automobilim ir tas, ka Jaguar salons bija visvairāk saspiestību un ierobežotību atgādinošais no visām piecām testētajām mašīnām. Garāki vai masīvāki braucēji ātri vien saskarsies ar to, ka tiešām pietrūkst vietas galvai, kājām un pēdām. Iekāpšana un izkāpšana no priekšējiem sēdekļiem bija visapgrūtinošākā no visiem pieciem konkurentiem.



    XJ8 L ir par 5,9 inčām garāks nekā standarta XJ8. Lielākā daļa no šī
    garuma aiziet mērķim palielināt platību aizmugurē sēdošo kājām. Tā tas arī bija, taču vidējam pasažierim kājām mazliet traucē konsole starp priekšējiem krēsliem.

    Atšķirībā no priekšējiem krēsliem, kurus atzinām par gana labiem, ar aizmugurējiem nebijām diezko apmierināti. Pirmkārt, tie bija pārāk cieti. Un, tāpat kā priekšā, Jaguar ierobežotā salona platība atsaucās uz vietas trūkumu aizmugurē sēdošo elkoņiem. Vidējam pasažierim nav galvas balsta.

    Iespējas un aprīkojums

    Šeit Jaguar dabūja kārtīgu pērienu L.A.P.D. stilā.. Vienkārši jaguāram šeit trūkst šaujampulvera... Nu labi, varbūt 30,000 USD starpība, salīdzinot ar BMW, ir maza kompensācija, bet tas tomēr mūs nepārliecina.



    Gandrīz visas funkciju kontroles ir saspiestas viduskonsolē. Patiesībā nav nemaz grūti izdibināt, kam kura poga ir domāta, it īpaši salīdzinot ar dažu labu konkurentu. Tomēr, lielākoties tas ir tādēļ, ka te nemaz nav tik daudz ko varētu kontrolēt.

    Divjoslu klimatkontrole? Nav. Navigācijas sistēma? Nav. Sānu vai galvas gaisa spilveni? Nav. Stabilitātes kontrole? Nav. Tomēr tā nu gluži nebija, ka nav nekas ievērības cienīgs: kaut kāda viduslaiku automātiski izbīdāma/iebīdāma radio antena normālas integrētas antenas vietā, un lūka, kurai nav atdalīts priekšā aizvelkams aizsegs. Nu, klau, Jaguar... jūs tak variet labāk!

    Motors un transmisija

    Atbrīvošanās no vecā sešcilindrnieka 1998. gadā bija liels solis uz priekšu. Šis V8 ir ar 4.0 litru tilpumu un attīsta 290 zirgspēkus pie 6,100 apgr. min. un 290 pēdmārciņas griezes momenta pie 4,250 apgr. min. Tas attīsta jaudu plūstoši, un tam ir lieliska skaņa augšējā apgriezienu diapazonā.



    Tehniski jaguāram ir visvājākais motors. Tas var cīnīties ar Lexus zirgspēkos, bet tam tomēr ir mazāks griezes moments. Jaguar ir otrā vieglākā automašīna starp testētajām, un tādēļ uzrādīja nesliktus rezultātus veikumu testēšanā. Patiesībā Jaguar akselerācijā ir apmēram tāds pats kā konkurenti, izņemot Mercedes, kurš ir līderis.

    Vienīgais, ka jaguārs neturēja līdzi pārējiem ceturtdaļjūdzes distancē, uzrādot vissliktāko rezultātu.
    Ja ir tiešām kāds patiess mīnuss Jaguar sedanam, tad tā ir transmisija. Tas ir piecpakāpju automāts (tādi paši ir pārējiem), taču tam pietrūkst dzīvīguma un ātruma. Palūdziet XJ8 L pārslēgt vienu pārnesumu uz leju. Tas kādu brīdi apsver šo lūgumu, iespējams, cerot, ka jūs tomēr pārdomāsiet un sapratīsiet, ka patiesībā nemaz negribējāt kāpināt ātrumu. Tāpat mums nepatika J-Gate ātrumpārslēgs, salīdzinot ar sekvenciālajiem BMW un Audi pārslēgiem.

    Piekare, gaita un vadāmība

    Galvenokārt, šis ir luksusa auto tests, un ja mēs lūkojamies no šī redzespunkta, XJ8 L tiešām ir komfortabls braucamais. Tomēr, Jaguar problēma ir salīdzinot ar konkurentiem – arī tie ir ar komfortablu gaitu, bet tomēr spēj piedāvāt arī labu vadāmību.



    Braucot „normāli”, mēs pamanījām, ka XJ8 L bija vienīgā no visām testētajām automašīnām, kurai nebija pa spēkam apslāpēt ielas seguma nelīdzenumus uz ātrgaitas maģistrāles. Riepu troksnis nav liels, bet nenoliedzami pārmērīgs pretvēja radīts troksnis ienāk kabīnē. To rada vējstikla augšdaļa. Bremžu pedālis pieļauj pārāk lielu brīvgājienu pirms nostrādā bremzes, taču jābilst, ka bremžu sistēma pati par sevi ir līmenī.

    Braucot agresīvi, īstenībā Jaguar uzrādīja labākas vadāmības īpašības nekā daži no mums bija gaidījuši. Ir lielas virbūves sānsveres, bet nav tieksmes uz „knābāšanos”. Braucot šerpāk, Džags demonstrē smagu anderstīru (nepietiekamo pagriežamību). Droši? Jā, taču tas noteikti tikai apslāpē braukšanas prieku. Mūsu slaloma testā Jaguar, braucot starp konusiņiem (vai kā tos mēslus pareizi sauc -
    Prfctyon), pārspēja gan Lexus, gan Audi.



    Patiesībā, strīds šeit nav vai XJ8 L ir labas īpašības vai nav. Ir. Bet noliekot blakus BMW, uzreiz Jaguar vairs nekad jūs nepārliecinās.

    Verdikts

    Piektā vieta starp pieciem automobiļiem. Pēdējā vieta. Vai XJ8 L ir pastarītis šeit? Lūkojoties ciparos, tā ir. Aprīkojuma trūkums iebrauca jaguāru grāvī, un saspiestība salonā un veikumi aiznagloja zārku ciet.



    Vai Jaguar būtu uzrādījis labākus rezultātus, ja mēs būtu saņēmuši jauno XJ8 L 2000. gada modeli? Domājams, ka nē. Tomēr, noteikti ir jāpiebilst, ka jaunais XJ8 L Vanden Plas Supercharger iespējams būtu ieņēmis augstāku vietu. Tam būtu ne tikai 2000. gada uzlabojumi, bet arī 370 zirgspēku motors. Un ar to visu – cena zemāka ka BMW vai Mercedes.

    Autoru komentāri

    Vienīgās lietas, kuras man lika novērtēt Jaguar XJ8 L virs Audi A8 bija ērtības aizmugurējā sēdeklī, izskats, un salīdzinoši klusā gaita. Citādi, tam trūkst svarīgas lietas. Stūres sistēma ir daudz par lēnu. Kabīnes priekšdaļa ir pārāk saspiesta. Šis auto ir kā pamests tuksnesis, ja runājam par aprīkojumu. Jā, izskats un tēls ir klasisks, bet, tā kā man ir arī svarīgāki kritēriji, jaguārs manā priekšā izgāzās. - Karls Bauers

    Šim automobilim ir raksturs, iespējams, izteiktāk nekā jebkuram citam testa dalībniekam. Skats pāri motora pārsegam ir tiešām seksīgs, ar izliekumiem no priekšējiem lukturiem un hromēto lecošo kaķi priekšgalā. Patiesībā man tīri labi patika J-Gate pārslēgs, un arī audiosistēma apmierināja. Diemžēl, XJ8 L ir sastopamas nostrādātības un kvalitātes problēmas, un tā veikumi un dinamikas iespējas zaudē pārējiem testa dalībniekiem. - Dans Gardners

    Es mīlu jaguārus un klasi, kuru tie izrāda. Es biju saviļņota, kad varēju parādīt XJ8 L maniem vecākiem, kuri, man šķiet, par XJ8 L bija vairāk aizkustināti, nekā par daudz dārgāko BMW. Varbūt tā ir atšķirība starp jaunbagātniecisko BMW kiču un vecās pasaules Jaguar klasismu – cienīgs aristokrāts ar lielāku grāciju, nekā garlaicīgie Vindsori ieliek savos rollsroisos. Grūti pārspēt jaguāru, ja runājam par pievērsto uzmanību no garāmgājējiem, lai arī, manuprāt, tiem šķita mazliet dīvaini pie tā redzēt jaunu cilvēku. - Liza Kima

    Jaguārs. Man patika braukt ar to. Man patīk dizaina līnijas gan no ārpuses, gan iekšā. Man patīk, ka dot.com miljonāri droši vien nepirktu tādu, jo šis auto nespēj „zīmēties” ar viņu, jaunbagātnieku, nule iegūto pārticību tā, kā viņi to vēlētos. Man patīk, ka mana sievai, topošai operas zvaigznei, arī patika ar to braukt... No šīm piecām automašīnām es izvēlētos tieši XJ8 L, lai aizbrauktu uz kādu pirmizrādi. Ir tūkstošiem iemeslu, kādēļ Mercedes un BMW ir labāks. Bet tie visi ir mehāniski un tehniski... Un Jaguar no tā ne silts ne auksts. Tas nogādās tur, kur jūs vēlēsieties, lai tas jūs nogādā, un izdarīs to ar lielāko cienīgumu, kādu vien no automobiļa variet gūt. – Gonzo Šeksnaiders

    Jaguar bija pirmais auto, ar kuru man bija jābrauc no šī kvinteta, un es biju diezgan patīkami iespaidots ar tā V8 motoru (pirms tam es biju braucis tikai ar veco XJ ar sešcilindru motoru). Citādāk man tas atgādināja sirsnīgi izvadīto 96’ gada jaguāru, ar kuru veicu ilgtermiņa testu. Platas joslas ar īstu koku, Connolly āda un klasisks stils, kurš ir pietiekams iemesls, lai paceltu vadītāja degunu debesīs. Bet pārāk augstu to nevajadzētu darīt – nav tik daudz vietas galvai salonā. Eh, tā ir nodeva elegantam siluetam. Bet, kad ir izbraukts ar visiem konkurentiem, ātri vien tapa skaidrs, ka šai Ford divīzijai vajag laist nākamās paaudzes automobili ceļos. Un labi ātri. - Kriss Vordlavs

    Tulkojis Prfctyon


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties