Sanāca neliels izbrauciens no Latvijas uz Lielbritāniju un atpakaļ. Gandrīz divas nedēļas, 3800 km pie stūres un vēl 1200 km uz prāmjiem un eurotunnelī. Fotogrāfs neesmu, tas bildes ir tādas ceļa piezīmes.
Diena 1.
ceļā uz Klaipedu satikts vēl viens frizieris
rinda uz Klaipeda-Ķīle prāmi
Diena 2.
Tuvojāmies Ķīlei
Pirma uzpildīšanas ārpus Baltijas
Diena 3.
Pēc nakts viesnīcā Vācijā palika 400 km līdz Dankirkai, tad prāmis uz Doveru un astoņos vakarā es beidzot esmu Lielbritānijā.
Ātrais snaps kamēr es izkāpu no auto izkustināt sastingušu pakaļu kaut kur bezgalīga Beļģijā. Vai vēl Holandē?
Diena 4.
Pamodos netālu no Canterbury, šajā te vietā. Uzbūvēta 1588 gādā un veca paba atmosfēra ir izcila.
Canterbury. Neko sabildējis neesmu, bet katedrāle tur ir ļoti iespaidīga.
Interesants ierocis muzejā. Domāts ka aizsargs labai rokai, ar ko turēt zobenu. Bet bonusā divas iebūvētas pistoles. Indija, XIX. laikam gadsimts.
Love lane
Diena 5.
Šķuneru festivāls - Japfest2. Pusastoņi no rīta, gribas gulēt
Tē visādas gadījuma bildes no turienes
Atnācu pie savas mašīnas - tur kāds vietējais latvietis atzīmējies
Diena 6.
Labrīt.
Vakarā sarunā ar B&B īpašnieku tas pieminēja ka kaimiņam ir neliels motormuzejs. No rīta pirms doties tālāk pēc plāna, nedaudz pastaigāju.
Ačgarnijs tahometrs
Klasiskas tehnoloģijas
Nākamais punkts - Donington GP Collection
Tur bija arī neliela Otra pasaules kara tehnikas ekspozīcija ar dažiem tankiem, transportiem utt.
VW Schwimmwagen
Turpinam pa muzeju
BMW Motorrad
Norton 16H
Pirmais BMW Jā, pirmais BMW automobilis bija Austin licencēta kopija
Harley Davidson
Ferrari 500, ar ko Alberto Ascari uzvarēja 1952. gada F1 sezonā
Alfa Romeo 182
Laikam ekstravagantāka komanda F1 vēsturē - Hesketh Racing. James Hunt tur uzsāka savu F1 karjeru. Wikipedija īsi un kodolīgi: The Hesketh team had a growing reputation for their playboy style, arriving at races in Rolls-Royce cars, drinking champagne regardless of their results, and checking the entire team into five-star hotels. The team even had a patch specially made for Hunt's driving suit which read: "Sex - The Breakfast of Champions".
Hesketh 308d, 1975
Niki Laudas March 721/G4, '1972
Sennas karts
Sauber Mercedes C9, Le Mans 1989 uzvarētājs
Lola T330, '1973.
Bērnības elki - Williams Renault
Cosworth pilnpiedziņas F1 eksperiments, neveiksmīgs
Apskatot GP kolekciju, devos tālāk uz trasi, kur notika Formula E starpsezonu testi
Safety car
Bija interesanti, bet jādodas tālāk. Cat & Fiddle Inn, otrais augstākais pabs Lielbritānijā. Pabs devis arī nosaukumu aptuveni 10 km gara ceļa posmam. Man gan nepaveicas, cits lielākais ceļš bija slēgts uz remontu un visa transporta plusma tikai palaista pa Cat & Fiddle road.
Ierados Ziemeļvelsā
Diena 7.
Nakts viesnīcā un dodos uz Snowdonia dabas parku.
Diemžēl nesabildēju pašu interesantāku - HES, kas atrodas kalnā iekšā. 8 km tuneļu un milzīgas telpas izbūvētas kalnā, tehnika, personāls baltos kombinezonos un ķiverēs. Sajūta it ka esi ticis Džeimsa Bonda filmā. Bet bildēšanas stingri aizliegta un visu tehniku ieskaitot telefonu nācās nodot pirms apmeklēšanas.
Tur pa kreisi tunelis ved iekšā kalnā.
Tagad uz dienvidiem.
B&B netālu no Brecon Beacons dabas pārka.
Diena 8.
Pārmaiņas pēc laiks nelutina. Mans ceļš ved uz Kardifu.
Maksas ceļa cenu lapa, XVIII. gadsimts ja nemaldos
Lietus dēļ gandrīz neko neesmu sabildējis un tikai vakarā izvilku fočuku. Vietējo tuneru/draugu saiets
Diena 9.
Joprojām lietaini. Pavedot nakti Newportā, dodos uz Salisbury.
Old Sarum Castle un sen izzudušas katedrāles pamati.
Salisbury Cathedral
Solsberijas muzejs. Fantastiska vieta ja interese vēsture un arheoloģija. Es detaļas neiedzilināšos jo nedomāju ka tas daudziem būs interesanti.
Amesbury archer
Zelta rotaslieta, 5000 gadu veca. Izmēra mazāka ka īkšķa nags
Sēno romiešu trauks. Uz roktura ražotāja logo. Interesanti saskatīt tādu līdzību starp dzīvi tagad un 2000 gadus atpakaļ.
Talāk - Stounhendža
Stounhendžās celtnieku māju rekonstrukcija. Ja tēma interesē, jāgugle Durrington Walls
Un atkal artefakti. 4000 gadu vecs nazis un tā rekonstrukcija
Random - veca MG reklāma
Un atkal nakts mazā ģimenes B&B/pabā
Diena 10.
Vieta, kur pavadīju nakti ir kārtīga province. Galvena iela saucas The Street
Šodien braucu uz Londonas pusi.
Atbraucu. Citi apmeklētāji ieradās ar interesantākiem auto. Morgan 4/4
Un Elan, galvenais iedvesmas avots MX5 autoriem.
MG MGC, vēl viens Morgan un E-type
Dodos skatīties ekspozīciju
Napier Railton, Brooklands rekorda turētājs uz visiem laikiem. Uzbūvēts 1933. gadā. W12, 24 litri, 580 zs. Maksimālais ātrums ~270 km/h.
Mazāka kalibra rekordu auto.
Kaut kas jaunāks. Coswort hWorld Sportscar Championship motors, 1992. gads
Šīs vecis bija ļoti laimīgs - izrādās tieši tajā rīta pēc 4 gadu restaurācijas tika iedarbināts tas zilas krāsas automobilis. 1912 Lorraine Dietrich 15 litre GP "Vieux Charles III"
F1 pirms iestājas kompozītu ēra.
Sveiciens pulksteņu topikam. Heuer, pirms viņu nopirka TAG.
Nedaudz no aviācijas.
Nenoturējos un uzbraucu uz leģendāro asfaltu
Nedaudz bremžu putekļu
Laiks doties prom
Pēdēja nakts Lielbritānijā (gandrīz (c))
Diena 11.
Un pēdējais rīts arī
Eirotunelis
Diena 12.
Pēc nakšņošanas Holande (vietā ar krieviski runājošos uzjautrinošo nosaukumu Bastion Breda) neliels brūnu bikšu moments. Kaut kāds kretīns, no rīta pie viesnīcas pielejot motorā eļļu, nepietiekoši stingri aizskrūvēja vāciņu. Sēžot uz maģistrāles uz 5000 rpm pēkšņi eļļa uz vējstikla. Muļķiem gan veicas - vāciņš iesprūda motortelpā un pēc nelielas tīrīšanas un eļļas pieliešanās ceļš turpinās.