SuperGetto Tours: Amerikas Dienvidrietumi

Atjaunota: 10. Mar 2014, 15:37

Komentāri (52)

Visas galerijas no lietotāja Harcix

"Ja cītīgi lasīsi zemenes, tad pēc gadiem deviņiem varbūt aizbrauksi uz Ameriku"
Mans boss

Nu tad arī aizbraucu!
Jau sen bija tāds sapnis - braukt Amerikā, tur, kur it tāds vientuļš, tāāāāisns ceļš un apkārt tuksnesis. Ripo tie zaru rituļi un tālumā Wile E. Coyote kārtējo reizi cenšas neveiksmīgi noķert Road Runner`u. Pētot google street view un vēl urbjoties pa netu izsecināju, ka visreālākais variants ir Las Vegasa un tās apkārtne. Plāns - 1 nedēļu braukāt apkārt - nacionālie parki, mazpilsētas, īstā Amerika, otru nedēļu pavadīt Vegasā. Lidojam DUB-LGW-LAS. Lidostā ejam uz Alamo īri, kur mums ir pieteikta minvena klases mašīna. Derēja mums tikai Grand Caravans - jo tam var abas aizmugurējās rindas viegli ielaist grīdā un iegūt gandrīz plakanu grīdu un tādi arī ir pārsvarā nomās. Noformējam dokumentus un mums laipni norāda uz rindu ar mašīnām - izvēlies jebkuru. Skatos - džekpots! Pati pirmā ir nevis parastais Grand Caravans bet Chrysler Town & Country (tipa luksusa versija), tajā arī sēžamies. Salīdzinājumā ar parasto Grand Caravan šitam bija: ādas salons, elekriskās sānu durvis, el. bagāžnieks, satelīta radio, atpakaļskata kamera un gan jau, ka vēl kas. Motors 3.6. Pirmā diena bija paredzēta pārtikas uc nieku iegādei, kā arī savākt matraci, jo brauciena laikā guēsim aizmugurē - tapēc arī bija svarīgi ērti dabūt plakano grīdu - citiem, piem Toyota Sienna viņus var tikai izņemt vai salocīt. Pārtikas uc nieku iegāde, protams, Maximā

Par matraci - es jau nedēļu iepriekš biju carigslistu iečekojis un sazvanījis vienu veceni, kas tirgoja matraci pa 20$: "Viss ok, brauciet šurp, paturēšu priekš jums. Kad būsiet Vegasā - zvaniet, iedošu adresi." Kā tad! Zvanu - neceļ augšā. Nu neko, domāju, moš no rīta būs. Nakti pavadam viesnīcā "Sams Town" - 25eur (tas uz diviem - 2 gultas + katram brokastis "ēd cik gribi" iekļautas cenā ). No rīta zvanu - atkal nekā. Nu neko, zvanamies vēl pa sludinājumiem. Vai nu neceļ, vai pārdots. Skatamies tālāk matračus ar visu dīvānu. Sazvanam un sakam, ka ņemsim tikai matraci, bet maksāsim pilnu cenu - 50$ - šis saka, ka neies krastā. Nu neko, braucam un ņemam ar visu dīvānu un izbraucam no Vegasas.

Braucam nost no lielceļa, pa mazāku ceļu un pēc tam tuksnesī iekšā. Jāatbrīvojas no dīvāna rāmja

Laižam tālāk uz Valley Of Fire State Park

Šeit tika uzņenta daļa Top Gear S19E02

Velk jau uz vakaru, samaksājam 10$ ieeju (uz 1 auto) un braucam iečekot.

Sāk mesties tumšs, tāpēc izdomājam palikt turpat parka teritorijā. Aizbraucam pa nomaļāko grants ceļu, tā lai mūs neredz no rendžeru mājas un stājam malā.
Nākamais rīts. Ceļamies līdz ar sauli ap 6.

Paēdam brokastis un turpinam apskatīt parku. Visur vijas asfatēts ceļš, lai var ērti piebraukt.

Tik agri nebij gandrīz neviena cilvēka. Super!

Viss +- apskatīts, laižam parkam pa otru galu ārā uz Zion National Park pusi.

Pa ceļam piestājam Overton pilsētiņā paēst pusdienas īstā amerikāņu "diner".

Šeit arī bija viskarstākais - kādi 40 grādi, pilsētā jūties, kā uz cepešpannas.

Pametam Arizonu...

... un ierbraucam Jūtas štatā.

Zion National Park. Esam klāt ap 4 vakarā, līkņā lietus. Nopērkam gada karti visiem nac. parkiem (80$) un izejam vieglāko taku, jo laika maz un laiks sucks. Auto jāatstāj bezmaksas stāvvietā, bet pa parku kursē bezmaksas autobuss (uz LPG).

Emerald Pools

Vakars klāt, jāmeklē kur nakti pārlaist. Izbraucam no parka ārā un GPS apskatam, kur kāds vientuļāks ceļš un braucam pa to.

Nākamais rīts.

Dodamies atpakaļ uz parku.

The Narrows, tā ir Zionas parka viena no galvenajām takām. Jābrien visu laiku no viena krasta uz otru vai arī pa upi.

Pēc kādām 5h esam atpakaļ un sākam taisīties uz mūsu nākamo punktu.

Ceļš virzās līkloču augšup. Pa ceļam vēl piestājam Canyon Overlook.

Sākam meklēt, kur pa nakti palikt, bet šeit kaut kā negribas...

Pēc GPS atkal atrodam nomaļāku vietu un iekārtojamies uz nakti. Te vēl vakarā kaut kāds vietējais piestāja iečekot, ko mēs daram un vai nenotiek nekāds funny business. Bet pēc īsas sarunas dabujām viņa svētību te pārnakšņot. All clear!
Te jau nākamais rīts

Mana pārtikas kaste

Laižam tālāk!

Sasniedzam Bryce Canyon National Park

Vietējā lidosta

Bryce Canyon. Iespaidīgi!

Šo nakti gan pavadam viesnīcā turpat Bryce Canyon City. Gribas nomazgāties un ērtāk pagulēt. Best Western, par 79$ par nakti.

Nākamajā dienā braucam uz vienu mazāk zināmu "slot" (nezinu, kā tas skaitās latviski- spraugas? šaurais?) kanjonu Willis Creek.

Te arī satiekam divus amerikāņu tūristus. Sākam runāties un viņi man paziņo sliktas vēstis - ceļš (grants), pa kuru grasijāmies braukt, ir slēgts, jo ir daudzās vietās izskalots. Arī par tālākajiem mūsu plāniem viņam ir sliktas ziņas - uz vietu, kur var piebraukt pie lielā kanjona bez ļaužu masām (Toroweap), iespējams, arī nevar tikt dēļ negaisu radītajiem ceļa izskalojumiem + dažviet ceļš, iespējams, ir pārvērties mālainā masā. Apdomājam un izlemjam, ka neriskēsim, jo nobraukt 100km pa grantinieku, lai atklātu, ka tālāk netiekam bija ņe ahota + tad, lai redzētu lielo kanjonu, būtu jāmet 400 km līkums.

Braucam apkārt uz mūsu nākamo punktu - The Wave, Arizonā. Ceļš te arī ir paskalots, vietām šķērsojam sausas upīšu gultnes, kuras lietus laikā šķērsot nav iespējams (flash flood).

Pa ceļam - Kanab pilsēta

Turpinam ceļu. Ok cena bendzīnam priekš laukiem. Dārgākais bija 4.60$, lētākais bija Vegasā - ap 3.35$ par galonu.

Šito ar es tikai filmās biju redzējis

Nobraucam no šosejas, lai brauktu uz The Wave - priekšā reindžers. Brīdina mūs par Flash flood - tipa aizliegt tālāk braukt viņa mums nevar, bet saka, ka tā pat vien viņa nekad nebrīdina. Varam palikt uz 3-4 dienām nekurienes vidū, jo ceļu var izskalot un palīgā neviens nebrauks. Neriskējam un griežamies atpakaļ, jo negribas riskēt zaudēt laiku vai arī iestigt un ķēpāties ar ārā vilkšanu. Tālākais maršruts nebija paredzēts, bet tas nenozīmē, ka nebūs ko redzēt. Braucam uz 60km tuvo Page. Pirms braukšanas buroties pa netu jau biju iečekojis, ka tur ir Horseshoe Bend - Pakava līkums. Lejā Kolorado upe.

Pēc brīža pamanu, ka visi fotogrāfi pagriezuši savus statīvus uz otru pusi. Pagriezos, un sapratu, kāpēc. Par šito mūs arī reindžers brīdināja.

Raitā solī ejam atpakaļ uz mašīnu un meklējam, kur pārlaist nakti. Šoreiz tālu no šosejas nebraucam, jo ceļš ir ar peļķēm un var iestigt.

No rīta braucam atpakaļ uz Page, jo vakar iebraucām jau vakarā, un pārējās vietas neapskatījām

Bez Horseshoe Bend tur vēl ir daudz ko redzēt. Glen dambis - nākamais dambis aiz šī ir slavenais Hoovera dambis (Ja kāds ir spēlējis Vigilante 8, tad zin, par ko ir runa ). Uz augšu ir uzpludinātais Powella ezers, turpat ir laivu piestātne, noma, tūrisma kuģīši, todien bija arī veikborda sacensības - visai populāra atpūtas vieta amerikāņiem.

Peldoties tur man bija visai dīvaina sajūta - no sākuma ej un ūdens tev ir līdz viduklim, un tad tu pārkāp malu un dziļums uzreiz ir - nu tik, cik dziļš tas kanjons ir.

Pilsētā ir vēl viens slavens tūrisma objekts - Antelope Slot Canyon - skaitās skaistākais un pieejamākais slot kanjons pasaulē. Atrodas indiāņu rezervāta teritorijā, apmeklēt var tikai caur pašu indiāņu rīkotajām tūrēm. Samaksājam 20$ un gaidam mūsu džipu, kurš vedīs līdz kanjona ieejai. Indiāņi neatstāj visai pozitīvu iespaidu. Liekas, ka viņi joprojām nevar piedot, ka viņiem viss ir atņemts un ka es personīgi esmu viņiem kaut ko parādā. Gaidot džipu (nākamā pieejamā tūre bij pēc stundas) neliela grupiņa indiešu tūristu pagāja nostāk no stajankas, dziļāk iekšā rezervātā. Tūlīt bija klāt indiāņu rezervāta policija, sāka klārēt par sodiem utt, kasiere arī burkšķēja, ko vispār jūs te iedomājaties tā staigāt pa mūsu zemi. Kad kādas 45 min esam gaidījuši, saņemam nelāgu vēsti - flash flood warning, tajā apkaimē ir pērkona negaiss, visas šodienas tūres ir atceltas. 97 gadā 11 cilvēki tā gāja bojā. 7 jūdzes no turienes pamatīgi nogāza, ūdenim nav kur iesūkties un tas viss satecēja kanjonā.

Chevy Nova

Laiks doties atpakaļ uz Vegasas pusi. Nākamais pieturas punkts - 300 km attālais Lielais kanjons

Piestājam paēst. Indiāniete cep BBQ ribiņas, blakus veca indiāniete cep eļļā vietējo maizīti (tāds ka lavašs), džipā komā atlūzis guļ indiānietis. Kad viņš pamodās, sāka burkšķēt: ko es te fotogrāfējot, ka tas ir private utt (iepriekš gan paprasīju atļauju indiānietei) Ribiņas 8$, maize 2$

Tumsā sasniedzam Grand Canyon National Park teritoriju, atkal atrodam mazu ceļu un braucam iekšā pārnakšņot. Parkam apkārt žogs - laikam, lai zvēri neskrien uz ceļa

No rīta dodamies uz Grand Canyon North Rim - viena no divām tūristu pieejas vietām. Otra ir South rim, kur ir lielāki bari un Skywalk.

Skaisti, bet ne tik iespaidīgi, kā būtu Toroweap, jo šet nav kritums "uzreiz lejā", bet kanjons aiziet tā pakāpeniski dziļumā un ir diezgan plats.

Pa pašu North rim iet apm 20 km garš asfaltēts ceļš ar vairākām tūristu pieturvietām

Kanjonā visu laiku ir tāda zila dūmaka

Kanjons ievērtēts, virzamies atpakaļ uz Vegasas pusi.

Kalpaks!

Pa ceļam piestājam Colorado City/Hildale - visi šeit ir mormoņu fundamentālisti. Mājas lielas - jo katram ir pa 2-3 sievām, sievietes ģērbušās tradicionālajos mormoņu prikodos un frizūrās, bērni arī. Džekiem arī rūtains krekls iebāzts biksēs. Es savos puķainajos šortos laikam pēc sātana iemiesojuma izskatījos. Fotografēt tur īpaši negribējās, jo bij bišķi nelāga sajūta, kā filmā Invasion Of The Body Snatchers. Policija un visi tur ir savējie, ja gribi tur dzīvot un neesi sektā, tad, piem, elektrību piepeši "tehnisku iemeslu dēļ" tev nevar pieslēgt utt.

Brauciena pēdējā diena. Esam jau pavisam tuvu Vegasai, nakti pavadam pie Mead ezera (uzpludināts no Hoover dambja). Nevienu nakti nebija vēss, bagāžnieks pa nakti vienmēr bija pusvirus, nekādu knišļu vai moskītu. Te vispār naktī varēja apenēs staigāt

Atstājam matraci un braucam uz pēdējo apskates vietu - Hoover dambi.

Vegasā nomainam Chrysleru pret Daewoo.

Bet par šo...

... un šo kādu citu reizi.

Chryslerim tā kārba ir kaut kāds @#%@#$, pret kalnu brauc - sāk gurt - nospied pedāli stiprāk - nekas nenotiek, nospied vēl stiprāk - nekas nenotiek - un tad kickdowns, apgriezieni augšā, motors rēc. Izmēģinājām gan sporta režīmā, gan uzreiz vairāk pedāli spiest - nekādas atšķirības. Tā jau forša mašīna, bij 115v pieslēgvietas. vairāki cigarešu piepīpējamie, kur saspraust tel lādētāju, foto lādētāju, kompi. Vēl nevarējām atkost, kā ieslēgt salona apgaismojumu. Agrāk bija vienkārši - 3 pozīcijas - ieslēgt, izslēgt un ieslēgt tikai, kad durvis vaļā. Te mums nācās vislaik ar pulti slēgt durvis vaļā - ciet un tad kādu laiku bija gaisma. Ne kompī, ne uz konsoles ne griestos īsto pogu neatradu. Patēriņš bija ap 9l/100km