F... Type!

Pievienota: 26. Aug 2013, 21:23
Atjaunota: 27. Aug 2013, 10:28

Komentāri (38)

Visas galerijas no lietotāja AV


Pirmdienas rīts iesākās ar telefona zvanu. Kungs akadēmiski pareizā angļu valodā lūdza uzgaidīt savienojumu. Pēc mirkļa atskanēja nesteidzīga vecākas dāmas balss. Viņa stādījās priekšā kā "Māte" un paskaidroja, ka zvanot saistībā ar fotografēšanu. Teica, ka viņai ļoti esot patikušas manas bildes ar Rolls-Royce automobīļiem Daugavas malā un, ka pati esot kaislīga šis automarkas līdzjutēja jau kopš bērnības. Šoreiz gan esot īpašs lūgums saistībā ar kādu citu viņai tuvu automarku, kuru vēletos redzēt nofotogrāfētu tieši tajā pat vietā. Automobīli uz norādīto vietu atvedīšot kāds viņai lojāls cilvēks pusdienslaikā. Pirms paspēju ko iebilst, viņa atvainojas, ka pati nevar būt klāt, jo nesen esot piedzimis hiperaktīvs mazmazdēls, kurš paņemot daudz enerģijas un visu brīvo laiku. Lai, nu, kā solījās parādā nepalikt. Būdams pieklājīgs cilvēks, piekritu šim piedāvājumam.

Par pašu auto - Jaguar F-type S versija ar 3.0 V6 dzineju (mehāniskais kompresors), 380zs. 0-100km/h sasniedz 4.9 sekundēs. Konkrētā eksemplāra cena ir 105.000 EUR.
Tālāk jau iespaidi no testa brauciena. Vietām būs salīdzinājumi/atsauces uz Porsche 991 un Ferrari California, kurus nedaudz ir sanācis "apostīt".





Jau auto iedarbinot, tas nodemonstrē savu galveno trumpi - dzinēja skaņu. Gaitā top skaidrs, ka dzinējs ir ļoti piemērots konkrētajam auto - jebkurā situācija tas spēj zibenīgi paātrināties un nerodas sajūta, ka vajadzētu vēl jaudīgāko V8 versiju. Pāatrinājums atsauca atmiņā manu ex-645ci, tik Jaguar ir vēl mazliet straujāks.








Ātrumu pārslēgšanu var uzticēt automātiskajam režīmam, vai veikt to pašrocīgi ar lāpstiņām uz stūres. Ātrumkārba slēdzas loģiski un bez aizturēm, tomēr ne tik zibenīgi kā dubultsajūga sistēmas, kuras atrodamas Porsche 991 vai Ferrari California. Svarīgi piebilst, ka katru darbību ar gāzes pedāli vai ātrumu pārslēgšanu pavada fantastiska dzinēja skaņa. Jo īpaši laba tā ir straujāk slēdzoties uz leju, kad šis darbības pavada atkarību izraisoša dzinēja "burbuļošana". Nešaubos, ka šis skaņas izveidošanā ir ieguldītas daudzas cilvēkstundas, līdzigi kā to dara Ferrari inženieri.



































Dalītas sajūtas ir par auto salonu - priecē sportiskā noskaņa, tomēr pietrūkst sīku elegantu detaļu, kurām "piesiet aci", tāpat vairāku materiālu kvalitāte rada šaubas vai tie izskatīsies vienlīdz labi pēc 5 gadiem. Salīdzinoši Porsche 991 salons sķita daudz pamatīgāks, ilgmūžigāks un elegantāks (vienlaikus nezaudējot sportiskumu).
Tāpat vilšanos sagādāja pārlieku mazais un dīvainās formas bagažnieks - tur nepietiks vietas pat pieticīgai 2 cilvēku bagāžai, tādēļ par tālākiem braucieniem var aizmirst.




















Daudzas vadības funkcijas tiek konkrolētas ar centrālā skārienjūtīgā ekrāna palīdzību. Īsti ērti tas tomēr nav - gaitā grūti atšķirt mazās un vienādās ekrāna pogas.











No ārpuses auto izskatās kompakts, tomēr sēžot pie stūres šādas sajūtas nav - garais motora pārsegs traucē korekti sajust auto gabarītus. Toties uz mūsu nelīdzenajiem ceļiem balstiekārta ir labs kompromiss starp sportiskumu un komfortu - jā, bedres jūt, taču tās "nesit" pa mugurkaulu tik tieši kā iekš Porsche 991. Iespējams, tas ir pateicoties "pufīgajiem" ādās sēdekļiem.








Kopsavilkums. F-type ir ļoti sabalansēts auto, jo gandrīz nevienā lietošanas aspektā tas neliek vilties. Kā īpašs bonuss ir dzinēja skaņa, kas paliek prātā arī nedēļu pēc testa brauciena. Šķiet, galvenā problēma ir cena - par 100kEUR ir daudzas interesantas opcijas, t.sk ar LV laika apstākļiem noderīgo metāla jumtu. Pats dotu priekšroku jaunam Porsche 991 (kurš, manuprāt, ir pamatīgāk būvēts un sportiskāks), vai arī mazlietotam Ferrari California (neskatoties uz "sieviešu" Ferrari birku, tas ir pārsteidzoši veikls (ļoti "ātra" stūre), tam ir nolaižams metāla jumts un dzinēja skaņa ir vēl iespaidīgāka, nekā F-type). Savukārt saprātīgi cilvēki, visticamāk, izvēlēsies jau ierasto un nedaudz garlaicīgo MB SL vai, nu, jau "pieaugušo" BMW Z4.

+ fantastiska dzinēja skaņa
+ labs paātrinājums t.sk ātra kārbas darbība
+ LV ceļu apstākļiem piemērots piekares komforts

- pārsteidzoši mazs bagāžas nodalījums
- atsevišķi salona materiāli rada bažas par ilgmūžu


P.S. Bonusā īss Instagram VIDEO