Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 94 viesi un 22 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Dabasgāzes tirgus

AutorsZiņojums
ervuha
04. Apr 2023, 16:00 #21

Kopš: 28. May 2012

No: Sigulda

Ziņojumi: 568

Braucu ar:

Vislabāk šobrīd būtu nogaidīt līdz LG paziņos savus jaunos tarifus. Kamēr LG velk gumiju ar jaunajiem tarifiem, konkurenti kā vien māk mēģina pārvilkt pie sevis uz fiksētajiem līgumiem ar drusku labākām cenām. Vēl viss priekšā, jāgaida.
Offline
Samsasi
04. Apr 2023, 16:25 #22

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 3657

Braucu ar:

šodien bij jāpieņem noteikumi... krievijas gāze esot tiekuši, ka tarifi būšot tuvako dienu laikā
Offline
kkas
04. Apr 2023, 18:21 #23

Kopš: 22. Apr 2008

Ziņojumi: 8890

Braucu ar: zviedru ledusskapi

Mani kkā nepamet sajūta, ka līdz ar tirgus atvēršanu kalvītis=krievi nolaidīs podā LG un valsts dabūs nopirkt LG pa 1 eur un beigās izrādīsies, ka no ntajiem starpniekiem nopirkta krievu gāze pa pilnīgu kosmosu
Offline
Blackadder
05. Apr 2023, 17:18 #24

Kopš: 15. May 2002

No: Aizkraukle

Ziņojumi: 2101

Braucu ar: Jaguar XF 2.7D, Jaguar XE 2.0d


04 Apr 2023, 18:21:36 @kkas rakstīja:
Mani kkā nepamet sajūta, ka līdz ar tirgus atvēršanu kalvītis=krievi nolaidīs podā LG un valsts dabūs nopirkt LG pa 1 eur un beigās izrādīsies, ka no ntajiem starpniekiem nopirkta krievu gāze pa pilnīgu kosmosu



Valstij nav absolūti nekādas nepieciešamības atpirkt LG, pat par 0,01 EUR, tā kā ja kāds nolems LG laist podā, tad valstij par to varētu būt stipri maza interese. Vienīgā valsts interese varētu būt saistīta ar iespēju, ka LG īpašumā vēl varētu būt kaut kāds vērā ņemams apjoms dabasgāzes, kurš atrodas un tiek uzglabāts Latvijā. Bet ir grūti iedomāties, ka kāds laistu podā uzņēmumu, kuram ir nozīmīgs apjoms uzkrātas gāzes.

Savukārt tas, par kādu cenu LG ir pirkusi gāzi no starpniekiem, ir tikai un vienīgi viņu problēma - ja gāze ir pirkta par dārgo, bet tirgū cena ir zema, tad tās ir tikai un vienīgi viņu galvas sāpes, kā apēst šos zaudējumus. Nevienam nav nekāda piespiedu pienākuma pirkt gāzi no LG.

Versiju, par to, ka LG varētu tikt aizlaist podā, gan arī esmu dzirdējis, no gana ticama avota. Bet nu tam nav saistības nekādas saistības ar Latviju - gluži vienkārši ir dzirdētas baumas, ka komandā neesot vairs palikuši cilvēki, kuri varētu un gribētu pielāgoties jaunajiem tirgus apstākļiem un kuriem būtu motivācija kaut attīstīt un turpināt.

Norakstīt visu uz krieviem arī nevajadzētu, jo krieviem tur pieder 50% akciju - nevar tikpat labi izslēgt iespēju, ka pārējiem akcionāriem no Eiropas varētu būt savas intereses turpināt to biznesu, ja būs iespēja akcijas no krieviem atpirkt par kaut kādu saprātīgu cenu.

Svarīgi ir saprast, ka pavisam drīz LG, tiklīdz tiks pārdots GASO, kļūs par vienkāršu tirdzniecības uzņēmumu, kuru galvenais resurss būs pārdošanas komanda, kaut kāds apjoms apgrozāmo līdzekļu, vēl daži nekustamie īpašumi, kuriem nav tiešas saistības ar gāzes apgādi, un, iespējams, kaut kad iepriekš nopirkta gāze, kura tikpat labi var būt arī akmens kaklā, ja būs nopirkta pa dārgo bez iespējas to pārdot bez zaudējumiem.

Kalvītis var patikt, var nepatikt, bet varu tikai pateikt to, ka par muļķi viņu uzskatīt tomēr nevajadzētu, ar savu pamata pienākumu kā uzņēmuma vadītājam, nodrošināt uzņēmumam peļņu un pildīt saistības pret LG klientiem viņš spēj. Kalvītis pats par sevi pietiekami labi saprot, kas notiek tirgū un kā būtu jāstrāda, lai pelnītu, jautājums ir tikai par to, ko no viņa vēlēsies viņa darba devēji. Bet tā jau, atkal uzsvēršu, vairs nav valsts vai Latvijas sabiedrības problēma, jo LG ir kļuvis par vienkārši vienu no vairākiem reģionā strādājošajiem gāzes tirgotājiem.

Vai uzņēmums tiks aizlaists podā vai arī transformēts, nebūs vairs Kalvīša jautājums, bet drīzāk gan to uzņēmuma akcionāru, kuri nav krievi, jautājums. Agrāk viņu priekšrocība bija ilgtermiņa līgums ar "Gazprom" - ar šī līguma palīdzību viņi sekmīgi visu laiku spēja strādāt ar cenu, kura lielākajā daļā gadījumu bija mazliet, mazliet zemāka, nekā tā cena, kuru bija iespējams dabūt, vedot uz šejieni gāzi ar kuģiem. Kopš kara sākuma gan šis līgums vairs nav absolūti nekāda priekšrocība, bet gan tieši pretēji - problēma.

Kāpēc? Tāpēc, ka LG un "Gazprom" līgums, kā jau ta s nereti ir ilgtermiņa līgumos paredzēts, uzliek LG par pienākumu ik gadu nopirkt noteiktu gāzes apjomu. To, protams, LG vairs kopš sankciju sākuma vairs nevar, kas nozīmē, ka viņi vairs nevar konkurēt ar citiem tirgotājiem tik vienkāršā veidā, kā viņi to daŗīja agrāk.

Tas, ka daļa dabasgāzes Baltijā pagājušogad joprojām faktiski bija nākusi no Krievijas (neskatoties pat uz to, ka faktiski tā plūda no Eiropas), nu, tas ir no vairākiem avotiem dzirdēts fakts, bet atklāti sakot, perspektīva vispār nedabūt nekādu gāzi, tā vietā lai dabūtu pa aplinkus ceļiem sagādātu krievu gāzi, tomēr jebkuram ar galvu labās attiecībās esošam tirgotājam, protams, bija stipri vien sliktāka. It īpaši jau tāpēc, ka, piemēram, Latvija līdz šī gada sākumam nebija aizliegusi importēt krievu gāzi.
Offline
Blackadder
05. Apr 2023, 17:24 #25

Kopš: 15. May 2002

No: Aizkraukle

Ziņojumi: 2101

Braucu ar: Jaguar XF 2.7D, Jaguar XE 2.0d


04 Apr 2023, 16:25:52 @Samsasi rakstīja:
šodien bij jāpieņem noteikumi... krievijas gāze esot tiekuši, ka tarifi būšot tuvako dienu laikā


Ir pieņemti MK noteikumi, Kalvītis, ja pareizi atminu, solīja kaut kad nākamnedēļ izziņot jaunos tarifus. Nekādus brīnumus gan tur nevajadzētu gaidīt, pēc viņa solītā cena būs aptuveni 25% zemāka, nekā esošajā regulētajā tarifā.

Es ieteiktu gan vairāk pievērst uzmanību, nevis kuram lētākie tarifi, bet arī citām lietām - uz cik ilgu laiku attiecīgais tirgotājs ir gatavs to tarifu fiksēt? Un jautājums, vai vispār pats esi ieinteresēts tarifu fiksēt, jeb paspēlēties ar vairumtirgus cenas svārstībām.
Offline
Samsasi
05. Apr 2023, 17:46 #26

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 3657

Braucu ar:

Nu tak būs tapat kā ar elektr9bu..... Tik elektribas pīķus var nostabilizet ar saules paneli, bet gāzi nēka... Tikai mazinot patēriņu....
Offline
Blackadder
05. Apr 2023, 18:10 #27

Kopš: 15. May 2002

No: Aizkraukle

Ziņojumi: 2101

Braucu ar: Jaguar XF 2.7D, Jaguar XE 2.0d


05 Apr 2023, 17:46:12 @Samsasi rakstīja:
Nu tak būs tapat kā ar elektr9bu..... Tik elektribas pīķus var nostabilizet ar saules paneli, bet gāzi nēka... Tikai mazinot patēriņu....


Nu, es zinu, ka gala lietotājam šis viedoklis noteikti nepatiks, bet ne dabasgāzes, ne elektrības apgādē politiski regulēts tirgus nebija dzīvotspējīgs. Un atverot elektrības tirgu vienkārši izlīda laukā iepriekšējo paaudžu savārītās problēmas, kuras iepriekšējās paaudzes bija paslaucījušas zem tepiķa, un atstājušas nākamajām paaudzēm mantojumā. Nu, dabasgāzes tirgū patiesības mirklis vienkārši bija paspējis iestāties mazliet agrāk, aptuveni 1990.gadu beigās, kad tika privatizēta LG. Atgādināšu, ka ne jau no laba prāta LG privatizēja. Primāri jau privatizēja tāpēc, ka valsts saprata, ka sociālisms ir beidzies, bet līdz tam bija paspējusi ar savu regulēto, patērētājiem draudzīgo saimniekošanu ielīst tādos parādos, ka vairs citas izejas nebija.
Offline
Samsasi
05. Apr 2023, 18:30 #28

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 3657

Braucu ar:

Protams, kadam tā starpība tāpat bus jamaksā. Un kā mes visi zinam, par visu maksajam mēs. Tiešā vai netiešā veidā.... Bet nu es par to, ka nez vsi krievijas gaze iedos kautkadu uberpiedāvajumu, ne velti vini gaida, kamer visi atklasies un tad savu pielāgos.... Bet nu manas acīs kg nav opcija....
Offline
Blackadder
06. Apr 2023, 11:35 #29

Kopš: 15. May 2002

No: Aizkraukle

Ziņojumi: 2101

Braucu ar: Jaguar XF 2.7D, Jaguar XE 2.0d


05 Apr 2023, 18:30:31 @Samsasi rakstīja:
Protams, kadam tā starpība tāpat bus jamaksā. Un kā mes visi zinam, par visu maksajam mēs. Tiešā vai netiešā veidā.... Bet nu es par to, ka nez vsi krievijas gaze iedos kautkadu uberpiedāvajumu, ne velti vini gaida, kamer visi atklasies un tad savu pielāgos.... Bet nu manas acīs kg nav opcija....


Nu, tas ir privāts uzņēmums, kurš riskē ar saviem apgrozāmajiem līdzekļiem pērkot gāzi, un tad, ja viņi šo gāzi nespēj pārdot par cenu, kura ir bez zaudējumiem, tad viņi vienkārši zaudē savus ieguldītos līdzekļus. Tieši tāpat kā vairumtirgotājs zaudē savu naudu tad, ja nopērk banānus pa dārgo, nespēj to pārdot par rentablu cenu.

Uztraukties par to, ka "par visu maksājam mēs" tieši šobrīd līdz ar tirgus atvēršanu kā reizi vairs nav nepieciešams. Jā, līdz šim, kamēr bija regulētās cenas, tikmēr, ja gāzes kompānija apkalpojot iedzīvotājus cieta zaudējumus, patiešām patērētājam bija šī zaudējumu starpība jānosedz nākamajā tarifu periodā. Bet šis stāsts ir beidzies, viss, game over. Tagad LG būs parasts tirgotājs, bez īpašām tiesībām un pienākumiem, un nekāda garantēta peļņa viņiem nebūs - nu neskaitot gadījumu, ja viņi ilgākā termiņā pildīs pēdējā garantētā piegādātāja funkciju.

Pieņēmums, ka viņi speciāli gaida, kamēr citi publicēs cenas, tomēr ir aplams - nu nerūp dabasgāzes biznesā tā pa īstam nevienam tās mājsaimniecības.

Pateikšu rupji, saucot lietas īstajos vārdos - mājsaimniecību klientus dabasgāzes tirgū var iedalīt divās kategorijās:

1. Plīts lietotāji - pilnīgi bezjēdzīgs tirdzniecības segments. Nu tā ka absolūti bezjēdzīgs. Uz vienu klientu no dabasgāzes tirdzniecības var nopelnīt nu varbūt kādu 1 EUR mēnesī (?) - ne vairāk, bieži vien pat vēl mazāk. Nu es piemēram, bieži vien pat to vienu kubikmetru nenosvilinu savā dzīvoklī, uz to var nopelnīt reāli zem 10 centiem . Vienkārši pilnīgs izsmiekls.

2. Nu mājsaimniecību apkures klienti - nu OK, tur vēl aiz matiem var pievilkt viņus kā nu puslīdz, daudz maz jēdzīgus un nozīmīgus klientus, kaut kādus dažus 10 eur, iespējams, ja paveicas, var mēnesī uz vienu klientu nopelnīt. Bet šādu klientu ir tikai daži desmiti tūkstoši Latvijā. Nekas diži daudz.

Gan vecais LG šefs, Adriāns Dāvis, gan arī Kalvītis off the record nekad nav slēpuši - būtu tikai priecīgi, ja tiktu vaļā no mājsaimniecībām. It īppaši jau no gāzes plīšu lietotājiem. Dāvis pat savulaik pateica, neatminu gan kur - būtu priecīgs pats uzdāvināt visiem plīšu īpašniekiem pa jaunai elektroplītij, lai tikai viņi visi tinas prom uz elli. Un vispār - nu, varu tikai apstiprināt, ka viņiem no biznesa loģikas bija 100% taisnība. Tiesa gan, tas vēl bija tajos laikos, kad uz LG attiecās arī cauruļvadu uzturēšana.
Offline
dsks
06. Apr 2023, 13:11 #30

Kopš: 12. Nov 2008

No: Liepāja

Ziņojumi: 995

Braucu ar:

mājokļa apkurei ar patēriņu virs 250 m3 gadā – 0.05985 eiro/kWh (dabasgāzes cena ar akcīzi 0.00165 EUR/kWh un PVN 21% - 0.07442 eiro/kWh);

Cik saprotams jaunas LG tarifs
https://lg.lv/majoklim/produkti


Electrum tad izdevīgākais ?
Offline
petka17
06. Apr 2023, 14:20 #31

Kopš: 17. Apr 2012

No: Rīga

Ziņojumi: 509

Braucu ar: Braucu ar divriteni, jo dārgs benzīns

Kādi ir tagad varianti uz gāzes tirgu?
Offline
Blackadder
06. Apr 2023, 14:32 #32

Kopš: 15. May 2002

No: Aizkraukle

Ziņojumi: 2101

Braucu ar: Jaguar XF 2.7D, Jaguar XE 2.0d


06 Apr 2023, 13:11:41 @dsks rakstīja:
mājokļa apkurei ar patēriņu virs 250 m3 gadā – 0.05985 eiro/kWh (dabasgāzes cena ar akcīzi 0.00165 EUR/kWh un PVN 21% - 0.07442 eiro/kWh);

Cik saprotams jaunas LG tarifs
https://lg.lv/majoklim/produkti


Electrum tad izdevīgākais ?


Cik sapratu no Kalvīša, laikam būs arī vēl citi produkti, nākamnedēļ. Šis pagaidām ir "Universālais", pie kura varēs tikt tad, ja nevēlēsies darīt absolūti neko.
Offline
dsks
06. Apr 2023, 14:36 #33

Kopš: 12. Nov 2008

No: Liepāja

Ziņojumi: 995

Braucu ar:

Iespējams ... galvenais, ka abi palīduši par santīmu zem Elenger
Offline
viagris
06. Apr 2023, 15:39 #34

Kopš: 06. Jul 2004

Ziņojumi: 4647

Braucu ar:

Sametu tabulā pārskatāmībai, cerams pareizi skaitļi

Jāgaida, ko LG vēl piedāvās, tad pāris mēnešus jāpagaida, kad biržas tarifs nokritīsies un visi noemierināsies un tad jāmēģina pie kāda nofiksēt, cerot, ka veicot pāreju kāds lūgsies un piedāvās gāzi par brīvu
Katrā ziņā bites teleoperatoriem drīzumā būs pieejamas jaunas izaugsmes iespējas, ja gribēs dzīvē ko pamainīt
Offline
Blackadder
06. Apr 2023, 15:41 #35

Kopš: 15. May 2002

No: Aizkraukle

Ziņojumi: 2101

Braucu ar: Jaguar XF 2.7D, Jaguar XE 2.0d


06 Apr 2023, 14:36:43 @dsks rakstīja:
Iespējams ... galvenais, ka abi palīduši par santīmu zem Elenger


Nu, bet nekādus ļoti lielus pārsteigumus nav pamata gaidīt.

Vispār jau ir ļoti svarīgi saprast, ka nekas fundamentāls dabasgāzes tirgū no patērētāja viedokļa nemainās, un nekādus pārsteigumus nav vērts gaidīt.

Kāpēc? Nu tāpēc, ka tirgot mājsaimniecībām dabasgāzi jau nebija aizliegts arī līdz šim, bet to nebija īpaši izdevīgi darīt. Vienkārša iemesla dēļ, tāpēc, ka citi tirgotāji objektīvi neko diži labāku nespēja piedāvāt, tam nebija ekonomiska pamatojuma. LG regulētā cena bija pietiekami atbilstoša tirgum, lai zem tās palīst nebūtu īpaša jēga.

"Latvenergo", būsim godīgi, šajā tirgū līdz šim strādāja vairāk politisku apsvērumu dēļ - ne jau tāpēc, ka tur saredzēja ļoti perspektīvu biznesu, bet vienkārši tāpēc, ka valsts kā akcionārs, visticamāk, deva šādu uzdevumu. Vienkārši no politikas viedokļa izskatās visai muļķīgi, ka principā tirgus ir oficiāli atvērts, bet reāli tikai viens tirgotājs spēj piedāvāt šo pakalpojumu. Nu, "Latvenergo" gadījumā akcionāram ir tiesības pateikt - tas nekas, ka peļņa no šī pakalpojuma ir zema vai pat faktiski neesoša, bet tīri konkurences veicināšanai un lai galu galā pamudinātu klientus arī salīdzināt piedāvājumus, un dotu izvēles iespēju, jums tur ir jābūt.

Un šāda situācija tirgū principā arī bija līdz pat šī gada sākumam, bet nu, pēc strauja vairumcenu krituma rudenī un ziemā, protams, ir pamatīgas izmaiņas. No šī viedokļa ir grūti iedomāties vēl labāku mirkli dabasgāzes tirgus atvēršanai - pēc tirgus oficiālās, galīgās "atvēršanas" cenas vēl kļūs lētākas, bingo, visi priecīgi un visiem labi.
Offline
Samsasi
06. Apr 2023, 17:55 #36

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 3657

Braucu ar:


06 Apr 2023, 15:39:46 @viagris rakstīja:
Sametu tabulā pārskatāmībai, cerams pareizi skaitļi

Jāgaida, ko LG vēl piedāvās, tad pāris mēnešus jāpagaida, kad biržas tarifs nokritīsies un visi noemierināsies un tad jāmēģina pie kāda nofiksēt, cerot, ka veicot pāreju kāds lūgsies un piedāvās gāzi par brīvu
Katrā ziņā bites teleoperatoriem drīzumā būs pieejamas jaunas izaugsmes iespējas, ja gribēs dzīvē ko pamainīt


Nu baigas starpības nav....
Offline
tomy_lee
07. Apr 2023, 22:32 #37

Kopš: 09. Oct 2011

Ziņojumi: 133

Braucu ar:

Vēl dārgi. Gāzei vajadzētu maksāt ap 0,02 EUR lai sacenstos ar elektrību un siltumsūkni (ja ir saules paneļi)
Offline
Samsasi
07. Apr 2023, 22:38 #38

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 3657

Braucu ar:


07 Apr 2023, 22:32:46 @tomy_lee rakstīja:
Vēl dārgi. Gāzei vajadzētu maksāt ap 0,02 EUR lai sacenstos ar elektrību un siltumsūkni (ja ir saules paneļi)
neenu protams, visi tak dzīvo jaunās energoefektīvās mājās...
Offline
aaziits
07. Apr 2023, 22:40 #39

Kopš: 09. Oct 2012

No: Rīga

Ziņojumi: 459

Braucu ar: e39

Tad sanāk LG pagaidām ir iedevuši vislētāko piedāvājumu?
Offline
Samsasi
07. Apr 2023, 22:44 #40

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 3657

Braucu ar:


07 Apr 2023, 22:40:36 @aaziits rakstīja:
Tad sanāk LG pagaidām ir iedevuši vislētāko piedāvājumu?
kalvīša gāzei būs vēl kautkādi piedāvajumi tuvakajās dienās....

Es tik nesaprot no kurienes eletrum cipars, man viņu mājas lapā nedod nekādu konkrētu cenu, tikai zilīdiznāto tarifu ar ikmēneša makšajumu 280 EUR
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo