Online

Pašreiz BMWPower skatās 122 viesi un 17 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tehniska rakstura diskusijas

Tēma: 0-100'000 km. Pieredze ar jauniem auto

AutorsZiņojums
Samsasi
16. Aug 2023, 20:10 #6861

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 3622

Braucu ar:


16 Aug 2023, 20:06:49 @Miikstais rakstīja:
Tu man parādi vienu auto kuram ir kaut kād sbreak in periods tu kurā laikmetā dzīvo?


es tak nezinu, prasu. močiem reku 1000 km break in

bet nu principā es ar to apsēstību ar eļļas maiņu nesaprotu... ir ražotāja noteiktie intervāli un pie tā arī imho jāpieturas... it īpaši ja smudo nobrauks tur kādus 120k km

[ Šo ziņu laboja Samsasi, 16 Aug 2023, 20:11:37 ]

Online
wanksta
16. Aug 2023, 20:14 #6862

Kopš: 05. Jun 2012

Ziņojumi: 7233

Braucu ar: muti

Te īstenībā nav daudz vietu interpretācijām un var jau būt, ka pielaides ir kļuvušas tik mazas, ka ražotājs uzskata, ka tas nevar ietekmēt dzinēja resursu, ja pirmo eļļas maiņu taisa pie 40k.
Bet kā man skolā mācīja savā laikā, nekad nevar uztaisīt divas pilnīgi vienādas detaļas vai divus vienādus motorus un kamēr notiek tūkstoš detaļu piestrāde motorā savā starpā, vienmēr būs pastiprināts nodilums un eļļas piesārņojums, tāpēc tie kam ir svarīgs savs dzinējs, vienmēr nomainīs eļļu ap 5k km, kam nav svarīgs un pēc operatīvā līzinga trīs vai pieciem gadiem vajag atdot bankai un necepties, ja reiz ražotājs "neprasa". Viņiem tomēr arī ir svarīgi kaut ko servisā uz tiem auto nopelnīt, uzrakstīt mazākas izmaksas uz 1km un tā tālāk, tāda cilvēka daba

Tas nenozīmē, ka es mainīšu auto eļļu pa 10k 40 vietā, bet pirmā eļļas maiņa tomēr ir būtiska

[ Šo ziņu laboja wanksta, 16 Aug 2023, 20:15:10 ]

Offline
Miikstais
16. Aug 2023, 20:19 #6863

Kopš: 01. Aug 2023

Ziņojumi: 371

Braucu ar:

Es nopirku kvadru un man arī tipa bija break in periods 10 motorstundas. Jabrwuc ar peleko atslegu, max atrums 45kmh. Vot pamegini nobraukt 10 stundas ar tadu atrumu, pus gada paies. Pajāt. Nomaucu tas 10 stundas ar sporta atslegu nedelas laikā. Ok ellu es nomainiju, bet tas tikai tapec lai saglabatu garantijuz tie klauni 280 eiro noplesa par ellas mainu. jebaķ. Mocim. Zelta eļļa

[ Šo ziņu laboja Miikstais, 16 Aug 2023, 20:19:37 ]

Offline
Karavs
16. Aug 2023, 20:29 #6864

Kopš: 05. Apr 2019

Ziņojumi: 390

Braucu ar:

Man jaunam mocim 6k intervāls, pēc brake-in. Paiet 2 gadi ražotājs, skatās apkārt, ka konkurentiem periodi lielāki....nekādu problēmu tam pašam dzinējam , bez izmaiņām uzliek 10k. Tik ilustrācijai par to ka realitātē intervālu ietekmē ne tikai fizikas likumi, bet apsvērumi par kuriem nestāsta
Offline
sliir
16. Aug 2023, 21:34 #6865

Kopš: 01. Sep 2013

Ziņojumi: 676

Braucu ar: Intel Ātruma Dēmonu

Tu man parādi vienu auto kuram ir kaut kād sbreak in periods


Visiem motoriem. Tikai varbūt vairs nav modē to īpaši reklamēt.

Papildus "piedilšanas" skaidām var būt arī kaut kādas drazas no ražošanas kuras ir vērts ātrāk izskalot ārā, nevis gaidīt 30k km.

Tieši tādēļ ka ir tādi cilvēki kā tu, ir vērts pirkt motortehniku pilnīgi jaunu, nevis lietotu.
Offline
ATB
16. Aug 2023, 21:43 #6866

Kopš: 21. Sep 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 5179

Braucu ar: ♛ ♛


16 Aug 2023, 21:34:58 @sliir rakstīja:
Tu man parādi vienu auto kuram ir kaut kād sbreak in periods


Visiem motoriem. Tikai varbūt vairs nav modē to īpaši reklamēt.

Papildus "piedilšanas" skaidām var būt arī kaut kādas drazas no ražošanas kuras ir vērts ātrāk izskalot ārā, nevis gaidīt 30k km.

Tieši tādēļ ka ir tādi cilvēki kā tu, ir vērts pirkt motortehniku pilnīgi jaunu, nevis lietotu.



Ne tikai mototehniku, bet jebkuru tehniku ir vērts pirkt jaunu, jo orangutāni tad nav paspējuši ar savu šaurpierīšu domāšanu neko sačakarēt

Par break-in periodiem:

From 1,000 to 2,000 kilometers (621 to 1,243 miles), BMW insists you should still drive the M car at alternating speeds and keep the rpms below 6,000. You can push the accelerator pedal a bit harder but don’t go over 130 mph (210 km/h). Owners are also advised to avoid full-throttle acceleration in gears one through third. Once the odometer shows 2,000 km, the M car should visit a BMW shop to have it serviced following its break-in period.


https://www.bmwblog.com/2023/02/12/bmw-m-engine-break-in-video/


Secinājums ir tāds, ka ir tizleņi un ir benzīngalvas. Pirmie nopirks, /ja varēs atļauties/ un jās, kamēr paies laiks un nopirks nākamo, bet otrie pret auto izturēsies savādāk. Cerēsim, ka nekad nenopirksim lietotu preci no pirmajiem

Ps. G12 FL 750i ar 17k nobraukumu atnāca jo faterlandes un izrādījās, ka pedanta vācietis pie 7-10k jau bija veicia pirmo un pie 16k jau otro eļļa maiņu.

[ Šo ziņu laboja ATB, 16 Aug 2023, 21:43:53 ]

Offline
Esspatss
16. Aug 2023, 21:47 #6867

Kopš: 18. Nov 2016

Ziņojumi: 580

Braucu ar:

Visiem motoriem. Tikai varbūt vairs nav modē to īpaši reklamēt.

Tieši tā.Autiņiem galvenais samazināt apkopju izmaksas garantijas laikā,garantiju noies,pārējais poh.
Citai tehnikai manuāli pirmā maiņa tik,otrā tik un pēc tam jau tik.
Man viens zināms brauc 15k un eļļu sūta uz analīzēm. Kamēr viss labi neko nemaina.
Offline
Indo
16. Aug 2023, 21:54 #6868

Kopš: 18. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 4935

Braucu ar: Husky FC450 '15, CBF1000 '08, KTM Ark Minarelli 2T un lodāmuru pa plati

Nebrīnīšos, ja LIDL pēc visa šī izdomās tirgot motoreļļas un bremžu klučus. "MistyOil 50K+" "ECObrake" utml

[ Šo ziņu laboja Indo, 16 Aug 2023, 21:59:51 ]

Online
smudo
16. Aug 2023, 22:01 #6869

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3510

Braucu ar: 944T & Cayman & G05 & 330iX


16 Aug 2023, 18:23:08 @sliir rakstīja:
Nu galigi lohi tie ražotaji, jāsaka ka ir.


Jā lohi, ja neparedz ātru pirmo eļļas maiņu pēc dzinēja piebraukšanas. Nedomā ka ražotāju rekomandācijas ir kaut kāds vieduma etalons un tās vienmēr ir auto īpašnieka interesēs.


BMW M modeļiem (piemēram, aktuālajam M3/M4) ir ražotāja noteikta pirmā eļļas maiņa un apkope pēc piebraukšanas pēc 2000 km (ja pareizi atceros km skaitu). "Parastajiem" BMW arī ir tie paši 2000km piebraukšana, par ko raksta rokasgrāmata, bet nekāda eļļas maiņa pēc tās nav paredzēta. Atšķirība, iespējams, ir apstāklī, ka ikdienas auto liela daļa 95% gadījumu lielā slodzē netiks dzīti + M modelim arī lielākas litra jaudas un Nm, kas arī no svara.
Offline
smudo
16. Aug 2023, 22:07 #6870

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3510

Braucu ar: 944T & Cayman & G05 & 330iX


16 Aug 2023, 20:04:03 @Samsasi rakstīja:

16 Aug 2023, 16:18:43 @smudo rakstīja:

16 Aug 2023, 16:03:23 @Miikstais rakstīja:
Izstāstiet man tieši kas loģisks ir eļļas maiņā pēc 5k?



Svaigs dzinējs, kas pirms pāris mēnešiem salikts - piebraukšanas procesā pastāv varbūtība, ka saskares virsmām piestrādājoties, nedaudz vairāk piesārņojas eļļa ar dažādu materiālu mikro daļīņām. Tas nav nekeas kritisks - tam ir filts domāts, bet jauna eļļa būs tīra un nedaudz arī labāka. Protams, ka 5k km eļļa nav degradējusies un izpilda visus standartus un parasti mainu pēc 8-10k km, bet tā kā vasarā ir brīvāks, tad pirmo maiņu ātrāk pieteicu. Kamēr pienāks pieraksts, kaut kādi kilometri vēl saskries. ņemot vērā, ka ar auto braucu parasti 5 gadi un nenobraukšu pat līdz 100k km, protams, ka varu mainīt arī uz tiem 30k km, bet izvēlos tā nedarīt. Katrs rīkojas, kā uzskata par pareizu.


ražotajs nav noteicis break-in periodu utt, pēc kura maina eļļu?


Piebraukšanas periods ir noteikts - pirmos 2k km diesel: 1) max ātrums 160kmh, 2) max apgriezieni 3500rpm un 3) nepieprasīt max slodzi (vai nedarīt to ilgstoši). Benzīnam tas pats, bet max rpm 4500.

Bet eļļas maiņa pēc piebraukšanas ir tikai M modeļiem - iespējams, ka tos biežāk trasē dzen un tur vairāk jāpiedomā, lai garantiju noietu + lielākas slodzes dzinējam.
Offline
smudo
16. Aug 2023, 22:10 #6871

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3510

Braucu ar: 944T & Cayman & G05 & 330iX


16 Aug 2023, 20:19:17 @Miikstais rakstīja:
Es nopirku kvadru un man arī tipa bija break in periods 10 motorstundas. Jabrwuc ar peleko atslegu, max atrums 45kmh. Vot pamegini nobraukt 10 stundas ar tadu atrumu, pus gada paies. Pajāt. Nomaucu tas 10 stundas ar sporta atslegu nedelas laikā. Ok ellu es nomainiju, bet tas tikai tapec lai saglabatu garantijuz tie klauni 280 eiro noplesa par ellas mainu. jebaķ. Mocim. Zelta eļļa


Padārgi - G05 pirmā eļļas maiņa 201 EUR.
Offline
Miikstais
16. Aug 2023, 22:32 #6872

Kopš: 01. Aug 2023

Ziņojumi: 371

Braucu ar:

Nu ellas maina un apkope ir laikam divas dažādas lietas. Nu tur japaskatas vai gaismas deg un cik logu šķidrums bačokā, tas visa tak maksā! Gan jau tiksi lidz pirmajai apkopei, arī maz neliksies
Offline
smudo
16. Aug 2023, 22:42 #6873

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3510

Braucu ar: 944T & Cayman & G05 & 330iX


16 Aug 2023, 22:32:24 @Miikstais rakstīja:
Nu ellas maina un apkope ir laikam divas dažādas lietas. Nu tur japaskatas vai gaismas deg un cik logu šķidrums bačokā, tas visa tak maksā! Gan jau tiksi lidz pirmajai apkopei, arī maz neliksies


Nav jau pirmais jaunais auto - kad pirku, tad iedeva apkopju izmaksas uz pirmajiem 3 gadiem - bija aptuveni tas pats, kas Audi Mollerī, vai pat lētāk. Ātrumā nevaru atrast.
Offline
Miikstais
16. Aug 2023, 23:18 #6874

Kopš: 01. Aug 2023

Ziņojumi: 371

Braucu ar:

Kaut kā aizdomīgi leti. Man visu laiku ta ap 240 270 ka nu kuram auto. Es gan nebraucu pie viniem kamer lampina nedeg
Offline
bills
17. Aug 2023, 00:47 #6875

Kopš: 02. Jan 2009

Ziņojumi: 1041

Braucu ar:


16 Aug 2023, 19:30:16 @Karavs rakstīja:
Ja plāno ar auto braukt 20gadus, tad var mainīt personīgo sajūtu robežās, un ticami tas varbūt tiešām palīdzēs. Bet mūsdienās tik ilgi neviens nebrauc un lasīt sludinājumā, ka viens mainīja eļļu 2x biežāk kā ražotājs noteicis, piedodiet izklausās pēc muļķa. Un pirkt auto no muļķa, ....nu tikai muļķis otru tādu pašu sapratīs


Es savai mašīnai mainu biežāk eļļu, lai mierīgāks prāts un arī nākamajam pircējam nav iegrābiens. Man grūti saprast kāpēc tiek uzskatīts, ka automašīnai jākalpo tikai pirmajam īpašniekam, darbā taču jūs arī pārdodat/ sniedzat pakalpojumu, lai klients ir maks apmierināts.
Offline
Samsasi
17. Aug 2023, 01:05 #6876

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 3622

Braucu ar:

Domā ja mainīs pēc noteiktā intervāla, tad līdz otrajam ownerim neizvilks? Kā tad dzīvie tie visi tikko no vācijas auto braucēji. Cerams ka nezaniet nakamajam īpašniekas, lai obligāti mainā ellu pusintervālā
Online
kkas
17. Aug 2023, 08:50 #6877

Kopš: 22. Apr 2008

Ziņojumi: 8871

Braucu ar: zviedru ledusskapi


17 Aug 2023, 00:47:29 @bills rakstīja:

16 Aug 2023, 19:30:16 @Karavs rakstīja:
Ja plāno ar auto braukt 20gadus, tad var mainīt personīgo sajūtu robežās, un ticami tas varbūt tiešām palīdzēs. Bet mūsdienās tik ilgi neviens nebrauc un lasīt sludinājumā, ka viens mainīja eļļu 2x biežāk kā ražotājs noteicis, piedodiet izklausās pēc muļķa. Un pirkt auto no muļķa, ....nu tikai muļķis otru tādu pašu sapratīs


Es savai mašīnai mainu biežāk eļļu, lai mierīgāks prāts un arī nākamajam pircējam nav iegrābiens. Man grūti saprast kāpēc tiek uzskatīts, ka automašīnai jākalpo tikai pirmajam īpašniekam, darbā taču jūs arī pārdodat/ sniedzat pakalpojumu, lai klients ir maks apmierināts.


tā ir tikai sajūta. to nevar izmērīt, ja to varētu izmērīt tad būti vesela industrija. ne tu, ne nākamais īpašnieks vai aiznākamais nevarēs novērtēt nekā taustāmi. nu varbūt būs tur pa kapeiku lielāka kompresija pēc 100k km. kurš to tieši izjutīs? tāpat kāda nozīme vai tam motoram kapi 50k vai 100k km ātrāk? pie 500 k km vai 600 k km? tiek kapi tāpat būs kad ntie saimnieki gājuši pāri un odo atīts reizes 3.

Offline
soulfreak
17. Aug 2023, 09:13 #6878

Kopš: 01. Oct 2004

No: Zilupe

Ziņojumi: 6581

Braucu ar: tīru sirdsapziņu


17 Aug 2023, 01:05:49 @Samsasi rakstīja:
Domā ja mainīs pēc noteiktā intervāla, tad līdz otrajam ownerim neizvilks? Kā tad dzīvie tie visi tikko no vācijas auto braucēji. Cerams ka nezaniet nakamajam īpašniekas, lai obligāti mainā ellu pusintervālā



Te ir auto entuziastu mājaslapa vai kaut kāds cosmo pamuļķu pulciņš?
Auto jāveic eļļas maiņa pie ~10k km vai reizi gadā, dzīvojot mūsu klimatiskajos apstākļos un vidējos motora lietošanas ciklos. Aizmirstiet tās marketologu 30-50k eļļas maiņas, ja vien auto nav operatīvajā uz pāris gadiem un atkal apgreids uz jaunu. Tad tās motora problēmas paliks par Austrumeiropas taupītāja problēmām.
Ir ļoti daudz gadījumu un konkrētu modeļu, kas knapi vai pat nenovelk pirmo eļļas maiņas intervālu. Jā, ražotājs labāk lieku reizi nomaina motora pa garantiju, nekā uzliek loģisku maiņas intervālu. Motors jau nenoklapēs pie 50k, bet tā resurss dramatiski saīsināsies, vispirms mirs ķēdes, turbīnas u.c. rotējošas detaļas.

P.S. Eļļas maiņa (+filtri) ir lētākā apkope.
Offline
Miikstais
17. Aug 2023, 09:17 #6879

Kopš: 01. Aug 2023

Ziņojumi: 371

Braucu ar:

Nehuja sebe experti te ir novākušies
Offline
Samsasi
17. Aug 2023, 09:24 #6880

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 3622

Braucu ar:

ai bezjēdzīgi.
Online

Moderatori: 968-jk, AV, BlackMagicWoman, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, dust, linda, mrc, noisex, smudo