Online

Pašreiz BMWPower skatās 87 viesi un 14 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tehniska rakstura diskusijas

Tēma: Tosols vs Antifrīzs

AutorsZiņojums
Juanito
17. Jan 2011, 17:22 #101

Kopš: 08. Sep 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 1278

Braucu ar: benzīnu

http://www.tvnet.lv/auto/par_un_ap/102669-tehniskie_skidrumi_i

Labs raksts par tosolu un antifriizu!
Offline
zilikmaNN
26. May 2011, 12:35 #102

Kopš: 26. May 2011

Ziņojumi: 1

Braucu ar:

Smieklīgi lasīt mūžīgo kariņu Tosols vs Antifrīzs. Visdrīzāk tas nekad nebeigsies, tāpat kā nebeigsies diskusija blondīnes vs brunetes.
nesaprašanās par tosolu antifrīzu un tā pareizo krāsu pie tam ir izdevīga ražotājiem.

Ja atļausiet iespraust nedaudz vārdus šinī karadarbībā, ne kā vienkāršam pircējam, bet kā cilvēkam kurš saistīts ar ķīmiju, ķīmisko ražošanu un tosola/antifrīza ražošanu.

Pirmkārt: kā jau daudzi šeit rakstīja-Tosols ir antifrīza tirdzniecības marka (tāpat kā šnabis mēdz būt Smirnoff, LB utt). Šo tirdzniecības marku lieto tādēļ, ka cilvēki gadu gadiem pie tās pieraduši.

JEBKURŠ ANTIFRĪZS PATS PAR SEVI IR BEZKRĀSAINS. Kādā krāsā to iekrāsos ražotājs-tāds tas arī būs. Tāpat kā automašīnas-pēc gruntēšanas tās ir pelēkas un pēc tam tās krāso. Klausīties pārdevēju murgus par to, ka sarkans ir labāks par zilu vai zaļu ir tas pats kā stāstīt kādam, ka sarkans BMW brauc labāk par melnu.

Antifrīzu ražo no etilēnglikola vai propilēnglikola pievienojot tiem piedevu kompleksu (4-8%) atkarībā no piedevu markas un ražotāja. (piem. Shell, British Petroleum uc). Pats par sevi gan etilēnglikols gan propilēnglikols ir agresīvi pret metaliem un gumiju.
Piedevu komplekss satur additīvus, kuri neļauj augstkminetām vielām reaģēt ar metaliem un gumiju.

Propilēnglikols ir mazēk kaitīgs dabai, lai iegūtu vienādus "grādus" ar etilēnglikola antifrīzu nepieciešms vairāk propilēnglikola, mazāk ūdens (ūdens praktiski nemaksā neko). Pie kam propilēnglikols ir dārgāks par etilēnglikolu.

Pieminētie vienā no rakstiem kūlanti ir tikai marketinga gājiens. Praktiski tie ir tie paši etilēnglikola/propilēnglikola vēži citā kulītē.

TOSOLS: reāli to tosolu, kurš bija padomju laikos, diez vai kautkur var nopirkt. Tā ražošana bija komplicēts process. Pareizāk sacīt, piedevu kompleksa ražošana bija komplicēts process.
Šobrīd 99,99% ražotāju pērk etilēnglikolu vai propilēnglikolu, pielej piedevu kompleksu un gatavs.

Tālākais ir marketinga jautajums.


Offline
PASSATizhi
27. May 2011, 10:07 #103

Kopš: 25. Jun 2009

No: Jūrmala

Ziņojumi: 8681

Braucu ar: 686hp

beidz, tam nav jeegas. tie tirlinji taa pat nekad to nesagremos. uz katra stura dzirdu ka redz tosols esot slikts vinja smalkajam shrotam
Offline
gintc
26. Nov 2013, 21:47 #104

Kopš: 10. Apr 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 2297

Braucu ar: X5 4.0d, e90 2.0d, E36 330i, F650GS Dakar, CF1000

Pacelshu mazliet vecu tēmu augšā!
Kā zināt, ka antifrīzs ir savu nokalpojis?! Attiecīgi viņam ir izstrādājušās attiecīgās piedevas? Samazinās sasalšanas temperatūra? Kautgan dzirdēju, ka temperatūra itkā nemainās! Kā tad noteikt, ka viņš ir vecs/izstrādājies?! Paldies!
Offline
stucers
26. Nov 2013, 21:57 #105

Kopš: 11. Jan 2012

Ziņojumi: 1573

Braucu ar:


26 Nov 2013, 21:47:17 gintc rakstīja:
Pacelshu mazliet vecu tēmu augšā!
Kā zināt, ka antifrīzs ir savu nokalpojis?! Attiecīgi viņam ir izstrādājušās attiecīgās piedevas? Samazinās sasalšanas temperatūra? Kautgan dzirdēju, ka temperatūra itkā nemainās! Kā tad noteikt, ka viņš ir vecs/izstrādājies?! Paldies!

Derīguma termiņš 2-3 gadi.. Ja neesi drošs, tad nosaki blīvumu
Offline
Saabich
26. Nov 2013, 21:59 #106

Kopš: 12. Aug 2007

No: Dagda

Ziņojumi: 1947

Braucu ar: WC numurzīmēm


26 Nov 2013, 21:47:17 gintc rakstīja:
Pacelshu mazliet vecu tēmu augšā!
Kā zināt, ka antifrīzs ir savu nokalpojis?! Attiecīgi viņam ir izstrādājušās attiecīgās piedevas? Samazinās sasalšanas temperatūra? Kautgan dzirdēju, ka temperatūra itkā nemainās! Kā tad noteikt, ka viņš ir vecs/izstrādājies?! Paldies!
[/quot

Pagaršojot, ja saldens tad esot vēl labs
Offline
gintc
26. Nov 2013, 22:03 #107

Kopš: 10. Apr 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 2297

Braucu ar: X5 4.0d, e90 2.0d, E36 330i, F650GS Dakar, CF1000


26 Nov 2013, 21:57:16 stucers rakstīja:

26 Nov 2013, 21:47:17 gintc rakstīja:
Pacelshu mazliet vecu tēmu augšā!
Kā zināt, ka antifrīzs ir savu nokalpojis?! Attiecīgi viņam ir izstrādājušās attiecīgās piedevas? Samazinās sasalšanas temperatūra? Kautgan dzirdēju, ka temperatūra itkā nemainās! Kā tad noteikt, ka viņš ir vecs/izstrādājies?! Paldies!

Derīguma termiņš 2-3 gadi.. Ja neesi drošs, tad nosaki blīvumu


par gadiem viss skaidrs zaljais ap 3 gadi sarkanais ap 5!

Bet ja nav zināms kad ir ieprieksh mainīts?!

Kādam blīvumam ir jābūt!? Un blīvuma pakāpe noteiks to cik viņam to piedevu tur ir atlicis?! šaubos!
Offline
alen
26. Nov 2013, 22:26 #108

Kopš: 16. Apr 2007

Ziņojumi: 1026

Braucu ar: bavariju


26 Nov 2013, 22:03:40 gintc rakstīja:

26 Nov 2013, 21:57:16 stucers rakstīja:

26 Nov 2013, 21:47:17 gintc rakstīja:
Pacelshu mazliet vecu tēmu augšā!
Kā zināt, ka antifrīzs ir savu nokalpojis?! Attiecīgi viņam ir izstrādājušās attiecīgās piedevas? Samazinās sasalšanas temperatūra? Kautgan dzirdēju, ka temperatūra itkā nemainās! Kā tad noteikt, ka viņš ir vecs/izstrādājies?! Paldies!

Derīguma termiņš 2-3 gadi.. Ja neesi drošs, tad nosaki blīvumu


par gadiem viss skaidrs zaljais ap 3 gadi sarkanais ap 5!

Bet ja nav zināms kad ir ieprieksh mainīts?!

Kādam blīvumam ir jābūt!? Un blīvuma pakāpe noteiks to cik viņam to piedevu tur ir atlicis?! šaubos!


palasi nedaudz augstāk un sapratīsi kur ir atšķirība starp zaļo un sarkano
Offline
stucers
26. Nov 2013, 22:31 #109

Kopš: 11. Jan 2012

Ziņojumi: 1573

Braucu ar:

Mērot blīvumu rezultāti parādās uz skalas līdz cik grādiem antifrīzs neaizsalst. ļoti vienkārši
Offline
protams
26. Nov 2013, 22:37 #110

Kopš: 11. Nov 2005

Ziņojumi: 5424

Braucu ar: null ziiben

Tikko savam e60 mainīju dzesēšanas šķidrumu pie dīlera ! . Uz jautājumu kas tur tagad būs tosols vai antifrīzs, atbildēja, ka veinalga kāds nosaukums, bet BMW lejot zaļu vai zilu tikai ne sarkanu vai dzeltenu, viss

-----------------
Tradicionāli - vīrietis ar sievieti - auto ar iekšdedzes dzinēju!
Offline
3AKOH
26. Nov 2013, 22:54 #111

Kopš: 27. May 2008

Ziņojumi: 1673

Braucu ar: 3AKOH , HZ 3 un CP 777, GP 777


26 Nov 2013, 22:37:19 protams rakstīja:
Tikko savam e60 mainīju dzesēšanas šķidrumu pie dīlera ! . Uz jautājumu kas tur tagad būs tosols vai antifrīzs, atbildēja, ka veinalga kāds nosaukums, bet BMW lejot zaļu vai zilu tikai ne sarkanu vai dzeltenu, viss

BM auto to pateica? Neticu, sarkanais viniem bija.
Offline
protams
26. Nov 2013, 23:01 #112

Kopš: 11. Nov 2005

Ziņojumi: 5424

Braucu ar: null ziiben


26 Nov 2013, 22:54:04 3AKOH rakstīja:

26 Nov 2013, 22:37:19 protams rakstīja:
Tikko savam e60 mainīju dzesēšanas šķidrumu pie dīlera ! . Uz jautājumu kas tur tagad būs tosols vai antifrīzs, atbildēja, ka veinalga kāds nosaukums, bet BMW lejot zaļu vai zilu tikai ne sarkanu vai dzeltenu, viss

BM auto to pateica? Neticu, sarkanais viniem bija.

Ne Latvijā

-----------------
Tradicionāli - vīrietis ar sievieti - auto ar iekšdedzes dzinēju!
Offline
3AKOH
26. Nov 2013, 23:05 #113

Kopš: 27. May 2008

Ziņojumi: 1673

Braucu ar: 3AKOH , HZ 3 un CP 777, GP 777


26 Nov 2013, 23:01:01 protams rakstīja:

26 Nov 2013, 22:54:04 3AKOH rakstīja:

26 Nov 2013, 22:37:19 protams rakstīja:
Tikko savam e60 mainīju dzesēšanas šķidrumu pie dīlera ! . Uz jautājumu kas tur tagad būs tosols vai antifrīzs, atbildēja, ka veinalga kāds nosaukums, bet BMW lejot zaļu vai zilu tikai ne sarkanu vai dzeltenu, viss

BM auto to pateica? Neticu, sarkanais viniem bija.

Ne Latvijā
pasuti originala 1,5litra koncentratu originala BMW iepakojuma, tad tiesam bus originals. Bet servisa liet var ari no mucas neoriginalo.
Offline
gintc
26. Nov 2013, 23:32 #114

Kopš: 10. Apr 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 2297

Braucu ar: X5 4.0d, e90 2.0d, E36 330i, F650GS Dakar, CF1000

es zinu kāda ir atšķirība starp zalju un sarkanu!
Zaļais ir derīgs 3 gadus un temp ir ap -38 un sarkanais ir derīgs 5 gadus (tjip long life) un temp ir -40, jo sarkanam ir lielāks % piedevu! citādi starpības nav!

Mērot sasalšanas t antifrīzam, tas nav kritērijs cik viņš ir vecs un nenorāda uz to cik % daudz piedevas tur ir palikušas, kas nodrošina metālu nekorodēšanos!

temp merot (ar reflektometru) var noteikt tikai sasalšanas temperatuuru, tjip vai uudens bijis piegaazts klaat u.t.t.!

tad precizēšu jautājumu, vai ir kāds veids kā noteikt tieši to piedevu atlikumu antifrīzā, kas atbild par to ka antifrīzs nekorodē metālus?! protams "mājas apstākļos" ne stiepjot uz kādu labaratoriju!

[ Šo ziņu laboja gintc, 26 Nov 2013, 23:33:01 ]

Offline
3AKOH
26. Nov 2013, 23:40 #115

Kopš: 27. May 2008

Ziņojumi: 1673

Braucu ar: 3AKOH , HZ 3 un CP 777, GP 777


26 Nov 2013, 23:32:17 gintc rakstīja:
es zinu kāda ir atšķirība starp zalju un sarkanu!
Zaļais ir derīgs 3 gadus un temp ir ap -38 un sarkanais ir derīgs 5 gadus (tjip long life) un temp ir -40, jo sarkanam ir lielāks % piedevu! citādi starpības nav!

Mērot sasalšanas t antifrīzam, tas nav kritērijs cik viņš ir vecs un nenorāda uz to cik % daudz piedevas tur ir palikušas, kas nodrošina metālu nekorodēšanos!

temp merot (ar reflektometru) var noteikt tikai sasalšanas temperatuuru, tjip vai uudens bijis piegaazts klaat u.t.t.!

tad precizēšu jautājumu, vai ir kāds veids kā noteikt tieši to piedevu atlikumu antifrīzā, kas atbild par to ka antifrīzs nekorodē metālus?! protams "mājas apstākļos" ne stiepjot uz kādu labaratoriju!
Nomaini un nemokies. Nav parak dargi. Daudz kas atkatigs no razotaja firmas. Piemeram" pilot" markas zalais korode sistemu 1,5gada laika.
Offline
Liellops
26. Nov 2013, 23:59 #116

Kopš: 04. Feb 2008

Ziņojumi: 898

Braucu ar: Kleperi


26 Nov 2013, 23:32:17 gintc rakstīja:
es zinu kāda ir atšķirība starp zalju un sarkanu!
Zaļais ir derīgs 3 gadus un temp ir ap -38 un sarkanais ir derīgs 5 gadus (tjip long life) un temp ir -40, jo sarkanam ir lielāks % piedevu! citādi starpības nav!

Mērot sasalšanas t antifrīzam, tas nav kritērijs cik viņš ir vecs un nenorāda uz to cik % daudz piedevas tur ir palikušas, kas nodrošina metālu nekorodēšanos!

temp merot (ar reflektometru) var noteikt tikai sasalšanas temperatuuru, tjip vai uudens bijis piegaazts klaat u.t.t.!

tad precizēšu jautājumu, vai ir kāds veids kā noteikt tieši to piedevu atlikumu antifrīzā, kas atbild par to ka antifrīzs nekorodē metālus?! protams "mājas apstākļos" ne stiepjot uz kādu labaratoriju!

Par grādiem pilnīga buļļu kaka parasti ir tā, ka ražotājs, pats izdomā kurā cenu līmenī grib tirgot savu mantu un attiecīgi arī jauc koncentrāciju. Kā novērots nu jau visiem ir -35 un kannā lej kg nevis L. Un lielākais stulbums, ko parasti gudrinieki izdara ir nopērk koncentrātu un atšķaida ar krāna ūdeni.
Un jā, nemocies un vnk nomaini, vismaz zināsi, ka toč ir svaigs.
Offline
gintc
27. Nov 2013, 11:58 #117

Kopš: 10. Apr 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 2297

Braucu ar: X5 4.0d, e90 2.0d, E36 330i, F650GS Dakar, CF1000

Nu šeit īsti neiet runa par privātu gadījumu, saviem auto nomainu 2 gados reizi un miers, bet te vairāk profesionāla interese (autoserviss)

Nu grādu starpība ir starp zaljo un sarkano un starp dažādiem ražotājiem. Konkrēti pats pārbaudīju ar reflektometru!

Tas pats par ziemas logu šķidrumiem, reti kuram grādi reāli atbilst uzrakstītajam!
Offline
HUBLOC
23. Nov 2015, 13:32 #118

Kopš: 02. Oct 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 4658

Braucu ar: Q7


09 Jan 2011, 13:22:05 ozo rakstīja:

Dzes. skidruma lampina iedegas laiku pa laikam uz 10-20sek. un pectam izdziest, kad uzsilst, tad nedeg.
Ko tas noziimee? Devejs gljucii, sistema jaatgaiso?


Pa šiem gadiem nekas nav mainījies? Ja nezini kas iekšā sistēmā, tad jālej antifrīzs G12? Protams, līdz pirmajai iespējai pilnībā nomainīt visu šķidrumu sistēmā
Offline
equations
14. Apr 2016, 09:26 #119

Kopš: 12. Nov 2008

Ziņojumi: 1318

Braucu ar:

Ir tam krasam, kada nozime - sobrid ir ieliets sarkans antifrizs, bus kas slikts ja pieliesu 200-300 gramus tumsi zilu/zalu antifrizu?
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BlackMagicWoman, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, dust, linda, mrc, noisex, smudo