Online
Pašreiz BMWPower skatās 95 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Par un ap 5er G30
Autors | Ziņojums |
Jonjis  | |  Kopš: 06. Mar 2010
No: Rīga
Ziņojumi: 1526
Braucu ar:
| Lietotājam [no malas] īsti nebūs iespējams viņu nonullēt/virgin, lai varētu likt virsū un kodēt tikai klāt.
Ja vajag, tad varu to izdarīt un arī multimēdijas reģiona maiņu.
----------------- BMW CCC,CIC,NBT,Evo (carplay aktivizācijas), navigācijas karšu atjaunošana un pārējās OEM multimēdijas remonts.
PM
| Offline | | |
barons13 | |  Kopš: 26. May 2008
Ziņojumi: 225
Braucu ar:
| Paturpināšu par šiem auto. Idejiski sākotnēji skatījos uz G31 540I, bet ir parādījušie spāris interesanti G31 530E varianti, hybrid. Vai kādam no šejienes ir pieredze ar šiem modeļiem? Ir jēga/nav jēga? Manuprāt jau minēju iepriekš, bet auto izskatu kā ilgtermiņa ģimenes auto, attiecīgi ir jautājumi par to hibrīda sistēmu...
Paldies! | Offline | | |
Briize | | Kopš: 08. Sep 2023
Ziņojumi: 805
Braucu ar:
| Jautājums - vai mainot gumijas muftu kardānam pie aizmugurējā reduktora ir svarīgi tas, ka noņemot kardānu ir jāatzīmē precīza tā pozīcija pret reduktoru un nomainot to gumijas muftu, kardānu liekot atpakaļ jāievēro precīzi šī pozīcija, lai nebūtu vibrācija pie kaut kādiem ātrumiem ? 
Vai tas ir galīgi pofig kādā pozicijā to kardānu uzmauc atpakaļ uz aizmugurējā reduktora šlicēm un tas neko neietekmē ? 
| Offline | | |
smudo  | |  Kopš: 18. Jan 2015
Ziņojumi: 3957
Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540ix
| Nezinu, bet internets saka, ka svarigi atzimet.
Kāpēc pozīcija ir svarīga:
1. Kardāns rūpnīcā tiek balansēts kopā ar transmisijas elementiem.
Ja uzliek kardānu citā pozīcijā, tas var izjaukt šo balansējumu.
2. Vibrācijas: pat ja gumijas mufta ir jauna, nepareiza kardāna pozīcija var radīt vibrācijas braucot (īpaši virs 80–100 km/h).
3. Ilgtermiņa nodilums: nevienmērīga rotācija var radīt slodzi uz gultņiem un krustiņiem. | Offline | | |
Briize | | Kopš: 08. Sep 2023
Ziņojumi: 805
Braucu ar:
|
05 Jun 2025, 12:22:55 @smudo rakstīja:
Nezinu, bet internets saka, ka svarigi atzimet.
Kāpēc pozīcija ir svarīga:
1. Kardāns rūpnīcā tiek balansēts kopā ar transmisijas elementiem.
Ja uzliek kardānu citā pozīcijā, tas var izjaukt šo balansējumu.
2. Vibrācijas: pat ja gumijas mufta ir jauna, nepareiza kardāna pozīcija var radīt vibrācijas braucot (īpaši virs 80–100 km/h).
3. Ilgtermiņa nodilums: nevienmērīga rotācija var radīt slodzi uz gultņiem un krustiņiem.
Paldies ! Un ja piemēram uzstāda jaunu oem kardānvārpstu tad uz tās noteikti ir kāda balansēšanas atzīme vai kā ?  | Offline | | |
protams  | |  Kopš: 11. Nov 2005
Ziņojumi: 5996
Braucu ar: NS7
| Izklausās kāds atkal remontē BMW :F15: 
----------------- Tradicionāli - vīrietis ar sievieti - auto ar iekšdedzes dzinēju! | Offline | | |
smudo  | |  Kopš: 18. Jan 2015
Ziņojumi: 3957
Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540ix
|
06 Jun 2025, 09:21:20 @Briize rakstīja:
05 Jun 2025, 12:22:55 @smudo rakstīja:
Nezinu, bet internets saka, ka svarigi atzimet.
Kāpēc pozīcija ir svarīga:
1. Kardāns rūpnīcā tiek balansēts kopā ar transmisijas elementiem.
Ja uzliek kardānu citā pozīcijā, tas var izjaukt šo balansējumu.
2. Vibrācijas: pat ja gumijas mufta ir jauna, nepareiza kardāna pozīcija var radīt vibrācijas braucot (īpaši virs 80–100 km/h).
3. Ilgtermiņa nodilums: nevienmērīga rotācija var radīt slodzi uz gultņiem un krustiņiem.
Paldies ! Un ja piemēram uzstāda jaunu oem kardānvārpstu tad uz tās noteikti ir kāda balansēšanas atzīme vai kā ? 
Atkal - atbildu ar atsauci uz 1 min laikā internetā atrastu info (pārbaudi to kritiski).
Ja kardānvārpsta ir jauna, tad skaties, vai tai nav balansēšanas atzīmes (linijas, vai punkti uz flančiem vai uzlīmes/izgriezti marķējumi. Bet ne visām tādas ir.
Ja nav, tad liec uz labu laimi un pie vibrācijām nāksies izmēģināt visas iespējamās pozīcijas (parasti tās esot 3-4 max). Ja nevienā no tām neizdodas tikt vaļā no vibrācijas, tad būs nepieciešama dinamiskā balansēšana.
| Offline | | |
RSAWorkshop  | |  Kopš: 13. Dec 2014
No: Rīga
Ziņojumi: 7639
Braucu ar: G31/E53/E46/E39/E36/F31
|
05 Jun 2025, 09:12:44 @Briize rakstīja:
Jautājums - vai mainot gumijas muftu kardānam pie aizmugurējā reduktora ir svarīgi tas, ka noņemot kardānu ir jāatzīmē precīza tā pozīcija pret reduktoru un nomainot to gumijas muftu, kardānu liekot atpakaļ jāievēro precīzi šī pozīcija, lai nebūtu vibrācija pie kaut kādiem ātrumiem ? 
Vai tas ir galīgi pofig kādā pozicijā to kardānu uzmauc atpakaļ uz aizmugurējā reduktora šlicēm un tas neko neietekmē ? 
To dara, lai nebūtu svilpjoša-gaudojoša skaņa
----------------- RSAWorkshop-BMW remonts un apkope
24400993 | Offline | | |
|
RSAWorkshop  | |  Kopš: 13. Dec 2014
No: Rīga
Ziņojumi: 7639
Braucu ar: G31/E53/E46/E39/E36/F31
|
06 Jun 2025, 09:21:20 @Briize rakstīja:
05 Jun 2025, 12:22:55 @smudo rakstīja:
Nezinu, bet internets saka, ka svarigi atzimet.
Kāpēc pozīcija ir svarīga:
1. Kardāns rūpnīcā tiek balansēts kopā ar transmisijas elementiem.
Ja uzliek kardānu citā pozīcijā, tas var izjaukt šo balansējumu.
2. Vibrācijas: pat ja gumijas mufta ir jauna, nepareiza kardāna pozīcija var radīt vibrācijas braucot (īpaši virs 80–100 km/h).
3. Ilgtermiņa nodilums: nevienmērīga rotācija var radīt slodzi uz gultņiem un krustiņiem.
Paldies ! Un ja piemēram uzstāda jaunu oem kardānvārpstu tad uz tās noteikti ir kāda balansēšanas atzīme vai kā ? 
Varu parādīt jaunu kardānu, varēsi novērtēt pats
Vispār kardāns, sākot ar F sērijām, tiek tirgots kopā ar to flanci, kurš liekās uz nūtīm un attiecīgi tiek balansēts viss kopā
----------------- RSAWorkshop-BMW remonts un apkope
24400993 | Offline | | |
Briize | | Kopš: 08. Sep 2023
Ziņojumi: 805
Braucu ar:
|
06 Jun 2025, 09:22:57 @protams rakstīja:
Izklausās kāds atkal remontē BMW :F15: 
F15 pārdevu 2023.g septembrī un kopš 2023.g decembra braucu ar G30 | Offline | | |
Briize | | Kopš: 08. Sep 2023
Ziņojumi: 805
Braucu ar:
|
06 Jun 2025, 09:39:24 @smudo rakstīja:
06 Jun 2025, 09:21:20 @Briize rakstīja:
05 Jun 2025, 12:22:55 @smudo rakstīja:
Nezinu, bet internets saka, ka svarigi atzimet.
Kāpēc pozīcija ir svarīga:
1. Kardāns rūpnīcā tiek balansēts kopā ar transmisijas elementiem.
Ja uzliek kardānu citā pozīcijā, tas var izjaukt šo balansējumu.
2. Vibrācijas: pat ja gumijas mufta ir jauna, nepareiza kardāna pozīcija var radīt vibrācijas braucot (īpaši virs 80–100 km/h).
3. Ilgtermiņa nodilums: nevienmērīga rotācija var radīt slodzi uz gultņiem un krustiņiem.
Paldies ! Un ja piemēram uzstāda jaunu oem kardānvārpstu tad uz tās noteikti ir kāda balansēšanas atzīme vai kā ? 
Atkal - atbildu ar atsauci uz 1 min laikā internetā atrastu info (pārbaudi to kritiski).
Ja kardānvārpsta ir jauna, tad skaties, vai tai nav balansēšanas atzīmes (linijas, vai punkti uz flančiem vai uzlīmes/izgriezti marķējumi. Bet ne visām tādas ir.
Ja nav, tad liec uz labu laimi un pie vibrācijām nāksies izmēģināt visas iespējamās pozīcijas (parasti tās esot 3-4 max). Ja nevienā no tām neizdodas tikt vaļā no vibrācijas, tad būs nepieciešama dinamiskā balansēšana.
Sapratu, paldies. | Offline | | |
Briize | | Kopš: 08. Sep 2023
Ziņojumi: 805
Braucu ar:
|
06 Jun 2025, 09:52:30 @RSAWorkshop rakstīja:
05 Jun 2025, 09:12:44 @Briize rakstīja:
Jautājums - vai mainot gumijas muftu kardānam pie aizmugurējā reduktora ir svarīgi tas, ka noņemot kardānu ir jāatzīmē precīza tā pozīcija pret reduktoru un nomainot to gumijas muftu, kardānu liekot atpakaļ jāievēro precīzi šī pozīcija, lai nebūtu vibrācija pie kaut kādiem ātrumiem ? 
Vai tas ir galīgi pofig kādā pozicijā to kardānu uzmauc atpakaļ uz aizmugurējā reduktora šlicēm un tas neko neietekmē ? 
To dara, lai nebūtu svilpjoša-gaudojoša skaņa
Nu manam auto tā skaņa ir tāda klusi/vāji sadzirdama gaitā braucot, kad brauc klusumā bez mūzikas un ieklausās,itsevišķi gaitā braucot ap 100km/h un atlaižot akseleratoru, kad auto pats sāk samazināt ātrumu.  | Offline | | |
barons13 | |  Kopš: 26. May 2008
Ziņojumi: 225
Braucu ar:
|
03 May 2025, 14:49:47 @smudo rakstīja:
02 May 2025, 15:23:25 @barons13 rakstīja:
Iespējams, ka ir bijis diskutēts (gan jau), bet interesē pieredze ar 540 benzīna modeļiem. Lēnā garā sāku skatīties uz G31 touringu. Sākotnēji domāju par F sēriju, bet visi tie F11 ir tik skumīgi, ka laikam jāskatās paaudzi augstāk. Cik saprotu, B58 dzinējs ir relatīvi veiksmīgs. Kāda ir pieredze ar X-drive? Vēlams/nav vēlams? Automašīnai periodiski tiks uzkabināta piekabe, lai aizvestu sporta tehniku uz trasi.
Kas ir tipiskās problēmas, uz kurām būtu jāvērš uzmanība?
Šobrīd LV nevienu cerīgu piedāvājumu neredzu, izskatās, ka nāksies meklēt mobile.de
Būšu pateicīgs par viedokļiem!
Gen1 un Gen 2 B58, kas nāca G30/31 540tajos ir samērā uzticami dzinēji. Var ņemt gan pre-LCI, gan LCI, kuriem jau būs MHEV sistēma. Pirmā uzlabotā versija jau bija G30 pre-LCI versijai, bet ikdienas lietošanas uzticamību tas pārāk neietekmē. Tāpr xdrive parasti ilgi iet, ja lietosi pareizu izmēru riepas un diskus un ik pa laikam mainīsi eļļu sadales kārbai. Latvijā ļoti maz šādu auto, jo 90% ir diesel. Tipiska lietas virs 100k km ir reduktora dempfera maiņa, kas izmaksā laikam ap 300 EUR.
Savu 540ix atvedu no Vācijas ar 70 k km. Paziņa ar pre-LCI G30 540i nobraucis 100k km (no 100k km līdz 200k km) bez lieliem remontiem - parasti izplešanas traukam pie lielākiem nobraukumiem mēdz mikro plaisas parādīties, ko samainīja - tas (un reduktora dempferis) laikam bija vienīgais remonts, ārpus standarta apkopēm. Foruma biedrs Elna ar B58 dzinēju F serijas 440i nobraucis 200+k km arī kaut kad ziemā lieka aprakstu - pameklē viņa postus - manuprāt, tas bija šajā čatā.
Iesaku meklēt auto zem 100k km, jo 30k km eļļas maiņas un sadales kārbras un automāta kārbas eļļas maiņas neveikšana noteiktajos 80-90k km intervālos rada papildus nolietojumus, kā jau jebkurai dilstošai detaļai. Dzinēja gadījumā tā ir vanoss sistēm un ķēdes. Ja nopirks svaigu eksemplāru un sekosi visam līdzi, tad tam vajadzētu būt samērā uzticamam auto.
Nu tātad laikam jāatskaitās, lai nav tukša d1ršana - pateicoties tirgus izpētei un @smudo inputam, ir iepirkts G31 540ix. Ganjau varēs šajā topikā grūst visus jautājumus, jo auto ir 3x gudrāks par mani | Offline | | |
proTEST | |  Kopš: 23. Sep 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 2558
Braucu ar: 9 x 99
|
10 Jun 2025, 10:12:18 @barons13 rakstīja:
Nu tātad laikam jāatskaitās, lai nav tukša d1ršana - pateicoties tirgus izpētei un @smudo inputam, ir iepirkts G31 540ix. Ganjau varēs šajā topikā grūst visus jautājumus, jo auto ir 3x gudrāks par mani
Vakar laikam pārdeva
Bet lai pats nokomentē | Offline | | |
smudo  | |  Kopš: 18. Jan 2015
Ziņojumi: 3957
Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540ix
|
10 Jun 2025, 12:35:44 @proTEST rakstīja:
10 Jun 2025, 10:12:18 @barons13 rakstīja:
Nu tātad laikam jāatskaitās, lai nav tukša d1ršana - pateicoties tirgus izpētei un @smudo inputam, ir iepirkts G31 540ix. Ganjau varēs šajā topikā grūst visus jautājumus, jo auto ir 3x gudrāks par mani
Vakar laikam pārdeva
Bet lai pats nokomentē
Ja, ir tas gadijums, kad pardevu Poweri auto, kuru nemaz netirgoju Ir jau Vacija noskatits cits 540ix vietā - cerams, ka vacietis kadam citam vinu nepardos. Ar so auto 10k km nobraucu nepilnos 8m - padalisos ar iespaidiem, kad bus vairak laika. | Offline | | |
Mikels | |  Kopš: 28. Jan 2011
Ziņojumi: 5208
Braucu ar: cieņu
| Kāpēc gandrīz visi 540i principā ir xdrive, ES tirgū rwd nepiedāvāja vai bija neizdevīgs piedāvājums
Es,ja skatītos tajā virzienā noteikti gribētu rwd  [ Šo ziņu laboja Mikels, 10 Jun 2025, 13:11:59 ] | Offline | | |
|
Gestus | |  Kopš: 07. Mar 2007
No: Rīga
Ziņojumi: 1260
Braucu ar: Paseratti
|
10 Jun 2025, 13:01:23 @smudo rakstīja:
10 Jun 2025, 12:35:44 @proTEST rakstīja:
10 Jun 2025, 10:12:18 @barons13 rakstīja:
Nu tātad laikam jāatskaitās, lai nav tukša d1ršana - pateicoties tirgus izpētei un @smudo inputam, ir iepirkts G31 540ix. Ganjau varēs šajā topikā grūst visus jautājumus, jo auto ir 3x gudrāks par mani
Vakar laikam pārdeva
Bet lai pats nokomentē
Ja, ir tas gadijums, kad pardevu Poweri auto, kuru nemaz netirgoju Ir jau Vacija noskatits cits 540ix vietā - cerams, ka vacietis kadam citam vinu nepardos. Ar so auto 10k km nobraucu nepilnos 8m - padalisos ar iespaidiem, kad bus vairak laika.
A kas šim bija vainas, ka viens jāpardod un jāpērk vietā citas tāds pats ?  | Offline | | |
smudo  | |  Kopš: 18. Jan 2015
Ziņojumi: 3957
Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540ix
|
10 Jun 2025, 13:11:03 @Mikels rakstīja:
Kāpēc gandrīz visi 540i principā ir xdrive, ES tirgū rwd nepiedāvāja vai bija neizdevīgs piedāvājums
Es,ja skatītos tajā virzienā noteikti gribētu rwd 
B58 ar RWD vienriteni (oe nebija opcijas ar LSD) nav pati superigaka kombinacija musu klimata. xDrive, manuprat, ir way to go. G31, ja nemaldos, bija tikai ar xDrive - RWD tikai sedaniem pieejami un ir loti reti. | Offline | | |
smudo  | |  Kopš: 18. Jan 2015
Ziņojumi: 3957
Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540ix
|
10 Jun 2025, 13:12:03 @Gestus rakstīja:
10 Jun 2025, 13:01:23 @smudo rakstīja:
10 Jun 2025, 12:35:44 @proTEST rakstīja:
10 Jun 2025, 10:12:18 @barons13 rakstīja:
Nu tātad laikam jāatskaitās, lai nav tukša d1ršana - pateicoties tirgus izpētei un @smudo inputam, ir iepirkts G31 540ix. Ganjau varēs šajā topikā grūst visus jautājumus, jo auto ir 3x gudrāks par mani
Vakar laikam pārdeva
Bet lai pats nokomentē
Ja, ir tas gadijums, kad pardevu Poweri auto, kuru nemaz netirgoju Ir jau Vacija noskatits cits 540ix vietā - cerams, ka vacietis kadam citam vinu nepardos. Ar so auto 10k km nobraucu nepilnos 8m - padalisos ar iespaidiem, kad bus vairak laika.
A kas šim bija vainas, ka viens jāpardod un jāpērk vietā citas tāds pats ? 
Mirkļa vājums  | Offline | | |
barons13 | |  Kopš: 26. May 2008
Ziņojumi: 225
Braucu ar:
|
10 Jun 2025, 12:35:44 @proTEST rakstīja:
10 Jun 2025, 10:12:18 @barons13 rakstīja:
Nu tātad laikam jāatskaitās, lai nav tukša d1ršana - pateicoties tirgus izpētei un @smudo inputam, ir iepirkts G31 540ix. Ganjau varēs šajā topikā grūst visus jautājumus, jo auto ir 3x gudrāks par mani
Vakar laikam pārdeva
Bet lai pats nokomentē
mirkļa vājumā man pārdeva man vajadzēja suņa vadājamo touringu un viņam gribējās sedanu [ Šo ziņu laboja barons13, 10 Jun 2025, 14:41:53 ] | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, GirtzB, Lafter, PERFS, SteelRat, linda, marihuans, noisex, smudo
|