Online

Pašreiz BMWPower skatās 49 viesi un 2 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Diskusijas par BMW modeļiem » BMW 5. sērija

Tēma: Par un ap 5er G30

AutorsZiņojums
smudo
03. May 2025, 14:49 #941

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3931

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540ix


02 May 2025, 15:23:25 @barons13 rakstīja:
Iespējams, ka ir bijis diskutēts (gan jau), bet interesē pieredze ar 540 benzīna modeļiem. Lēnā garā sāku skatīties uz G31 touringu. Sākotnēji domāju par F sēriju, bet visi tie F11 ir tik skumīgi, ka laikam jāskatās paaudzi augstāk. Cik saprotu, B58 dzinējs ir relatīvi veiksmīgs. Kāda ir pieredze ar X-drive? Vēlams/nav vēlams? Automašīnai periodiski tiks uzkabināta piekabe, lai aizvestu sporta tehniku uz trasi.
Kas ir tipiskās problēmas, uz kurām būtu jāvērš uzmanība?
Šobrīd LV nevienu cerīgu piedāvājumu neredzu, izskatās, ka nāksies meklēt mobile.de
Būšu pateicīgs par viedokļiem!


Gen1 un Gen 2 B58, kas nāca G30/31 540tajos ir samērā uzticami dzinēji. Var ņemt gan pre-LCI, gan LCI, kuriem jau būs MHEV sistēma. Pirmā uzlabotā versija jau bija G30 pre-LCI versijai, bet ikdienas lietošanas uzticamību tas pārāk neietekmē. Tāpr xdrive parasti ilgi iet, ja lietosi pareizu izmēru riepas un diskus un ik pa laikam mainīsi eļļu sadales kārbai. Latvijā ļoti maz šādu auto, jo 90% ir diesel. Tipiska lietas virs 100k km ir reduktora dempfera maiņa, kas izmaksā laikam ap 300 EUR.

Savu 540ix atvedu no Vācijas ar 70 k km. Paziņa ar pre-LCI G30 540i nobraucis 100k km (no 100k km līdz 200k km) bez lieliem remontiem - parasti izplešanas traukam pie lielākiem nobraukumiem mēdz mikro plaisas parādīties, ko samainīja - tas (un reduktora dempferis) laikam bija vienīgais remonts, ārpus standarta apkopēm. Foruma biedrs Elna ar B58 dzinēju F serijas 440i nobraucis 200+k km arī kaut kad ziemā lieka aprakstu - pameklē viņa postus - manuprāt, tas bija šajā čatā.

Iesaku meklēt auto zem 100k km, jo 30k km eļļas maiņas un sadales kārbras un automāta kārbas eļļas maiņas neveikšana noteiktajos 80-90k km intervālos rada papildus nolietojumus, kā jau jebkurai dilstošai detaļai. Dzinēja gadījumā tā ir vanoss sistēm un ķēdes. Ja nopirks svaigu eksemplāru un sekosi visam līdzi, tad tam vajadzētu būt samērā uzticamam auto.
Offline
ATB
03. May 2025, 14:58 #942

Kopš: 21. Sep 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 5324

Braucu ar: ♛ ♛

B58 dzinējs iet arī g11 740i?
Offline
Kaross
03. May 2025, 16:29 #943

Kopš: 21. Oct 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 4464

Braucu ar: 535D F11, Audi 200 20VT, Audi 100 20VT, 344K V8, Ducati Monster, Audi V8 4.2

Jā, G11 arī ir B58 dzinējs. Pats arī lietoju B58 un nobraucot pirmos 10k esmu vienkārši ļoti patīkami pārsteigts. Dinamika, grieze ir kā dīzelim, jauda ir manāmi augstāka un dzinējs daudz vienkāršāks. NAv apkarināts ar kaut kādiem sūdiem kā dīzelis. Nav EGR, NAV DPF, nav Adblue, viena turbīna, viss elementārs. Potenciāls milzīgs. Ar 440zs un smagu kāju ikdienā iebraucu 10l uz 100km. Galu galā sanāk lētāks kā dīzelis.

-----------------
Individuāls CHIPTUNING, diagnostika un citi nestandarta darbi.
http://www.kaross-chip.lv
http://www.chiptuner.lv
DPF filtri un to problēmas
AdBlue remonts
Offline
protams
03. May 2025, 23:17 #944

Kopš: 11. Nov 2005

Ziņojumi: 5988

Braucu ar: NS7

B58 ir vienkāršs dzinējs kamēr tam nepieslēdz MHEVu

-----------------
Tradicionāli - vīrietis ar sievieti - auto ar iekšdedzes dzinēju!
Offline
smudo
04. May 2025, 00:31 #945

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3931

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540ix


03 May 2025, 23:17:53 @protams rakstīja:
B58 ir vienkāršs dzinējs kamēr tam nepieslēdz MHEVu


Pats dzinējs jau nemainās LCI MHEV modelim (ir tam dažādas izmaiņas un uzlabojumi, bet ne saitībā ar MHEV). Pati MHEV sistēma sastāv no trīs galvenajām komponentēm - papildus 48v baterijas, ar siksnu piedzīta ģeneratora/startera (8kW elektromotors) un DC/DC konvertora 48v/12v.

Papidlus komplikācijas parādās Gen3 B58 dzinējam (kas netika uzstādīts G30/31), kur parādās cilindru deaktivizācija, ko realizē ar jaunu, elektriski vadāmu Valvetronic sistēmu, kas pirmajos modeļos izrādījās samērā neuzticama, bet tam nav saistības ar LCI G30/31.
Offline
GA13
07. May 2025, 17:05 #946

Kopš: 06. Mar 2015

Ziņojumi: 246

Braucu ar: e87,e28,F10,Cayenne, G30

Vīrī,

nepieciešama spečuku palīdzība:

Iegādāts G30 540i

Dotajā brīdī uz auto stāv šāds ar jūdzēm un HUD:

[IMG]null[/IMG]


Kādu jāpērk,lai pārietu uz km/h?

Varbūt kādam jau ir piedāvājumā kāds no spidometra tipeim un kurš var piekodēt?

Paldies
Offline
RSAWorkshop
07. May 2025, 17:08 #947

Kopš: 13. Dec 2014

No: Rīga

Ziņojumi: 7603

Braucu ar: G31/E53/E46/E39/E36/F31

Tādu pašu, tikai ar kilometriem, var arī bišku smukāku uzlikt, tipa pilnībā digitālo, tālāk jau sīkums, salodē EEPROM, sadzēs ko jādzēš un liec tik iekšā un kodē klāt

-----------------
RSAWorkshop-BMW remonts un apkope
24400993
Offline
Jonjis
07. May 2025, 19:04 #948

Kopš: 06. Mar 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 1520

Braucu ar:

Lietotājam [no malas] īsti nebūs iespējams viņu nonullēt/virgin, lai varētu likt virsū un kodēt tikai klāt.

Ja vajag, tad varu to izdarīt un arī multimēdijas reģiona maiņu.

-----------------
BMW CCC,CIC,NBT,Evo (carplay aktivizācijas), navigācijas karšu atjaunošana un pārējās OEM multimēdijas remonts.
PM
Offline
barons13
08. May 2025, 13:46 #949

Kopš: 26. May 2008

Ziņojumi: 224

Braucu ar:

Paturpināšu par šiem auto. Idejiski sākotnēji skatījos uz G31 540I, bet ir parādījušie spāris interesanti G31 530E varianti, hybrid. Vai kādam no šejienes ir pieredze ar šiem modeļiem? Ir jēga/nav jēga? Manuprāt jau minēju iepriekš, bet auto izskatu kā ilgtermiņa ģimenes auto, attiecīgi ir jautājumi par to hibrīda sistēmu...

Paldies!
Offline
Briize
05. Jun 2025, 09:12 #950

Kopš: 08. Sep 2023

Ziņojumi: 799

Braucu ar:

Jautājums - vai mainot gumijas muftu kardānam pie aizmugurējā reduktora ir svarīgi tas, ka noņemot kardānu ir jāatzīmē precīza tā pozīcija pret reduktoru un nomainot to gumijas muftu, kardānu liekot atpakaļ jāievēro precīzi šī pozīcija, lai nebūtu vibrācija pie kaut kādiem ātrumiem ?
Vai tas ir galīgi pofig kādā pozicijā to kardānu uzmauc atpakaļ uz aizmugurējā reduktora šlicēm un tas neko neietekmē ?
Offline
smudo
05. Jun 2025, 12:22 #951

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3931

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540ix

Nezinu, bet internets saka, ka svarigi atzimet.

Kāpēc pozīcija ir svarīga:
1. Kardāns rūpnīcā tiek balansēts kopā ar transmisijas elementiem.
Ja uzliek kardānu citā pozīcijā, tas var izjaukt šo balansējumu.
2. Vibrācijas: pat ja gumijas mufta ir jauna, nepareiza kardāna pozīcija var radīt vibrācijas braucot (īpaši virs 80–100 km/h).
3. Ilgtermiņa nodilums: nevienmērīga rotācija var radīt slodzi uz gultņiem un krustiņiem.
Offline
Briize
06. Jun 2025, 09:21 #952

Kopš: 08. Sep 2023

Ziņojumi: 799

Braucu ar:


05 Jun 2025, 12:22:55 @smudo rakstīja:
Nezinu, bet internets saka, ka svarigi atzimet.

Kāpēc pozīcija ir svarīga:
1. Kardāns rūpnīcā tiek balansēts kopā ar transmisijas elementiem.
Ja uzliek kardānu citā pozīcijā, tas var izjaukt šo balansējumu.
2. Vibrācijas: pat ja gumijas mufta ir jauna, nepareiza kardāna pozīcija var radīt vibrācijas braucot (īpaši virs 80–100 km/h).
3. Ilgtermiņa nodilums: nevienmērīga rotācija var radīt slodzi uz gultņiem un krustiņiem.

Paldies ! Un ja piemēram uzstāda jaunu oem kardānvārpstu tad uz tās noteikti ir kāda balansēšanas atzīme vai kā ?
Offline
protams
06. Jun 2025, 09:22 #953

Kopš: 11. Nov 2005

Ziņojumi: 5988

Braucu ar: NS7

Izklausās kāds atkal remontē BMW :F15:

-----------------
Tradicionāli - vīrietis ar sievieti - auto ar iekšdedzes dzinēju!
Offline
smudo
06. Jun 2025, 09:39 #954

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3931

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540ix


06 Jun 2025, 09:21:20 @Briize rakstīja:

05 Jun 2025, 12:22:55 @smudo rakstīja:
Nezinu, bet internets saka, ka svarigi atzimet.

Kāpēc pozīcija ir svarīga:
1. Kardāns rūpnīcā tiek balansēts kopā ar transmisijas elementiem.
Ja uzliek kardānu citā pozīcijā, tas var izjaukt šo balansējumu.
2. Vibrācijas: pat ja gumijas mufta ir jauna, nepareiza kardāna pozīcija var radīt vibrācijas braucot (īpaši virs 80–100 km/h).
3. Ilgtermiņa nodilums: nevienmērīga rotācija var radīt slodzi uz gultņiem un krustiņiem.

Paldies ! Un ja piemēram uzstāda jaunu oem kardānvārpstu tad uz tās noteikti ir kāda balansēšanas atzīme vai kā ?


Atkal - atbildu ar atsauci uz 1 min laikā internetā atrastu info (pārbaudi to kritiski).

Ja kardānvārpsta ir jauna, tad skaties, vai tai nav balansēšanas atzīmes (linijas, vai punkti uz flančiem vai uzlīmes/izgriezti marķējumi. Bet ne visām tādas ir.

Ja nav, tad liec uz labu laimi un pie vibrācijām nāksies izmēģināt visas iespējamās pozīcijas (parasti tās esot 3-4 max). Ja nevienā no tām neizdodas tikt vaļā no vibrācijas, tad būs nepieciešama dinamiskā balansēšana.

Offline
RSAWorkshop
06. Jun 2025, 09:52 #955

Kopš: 13. Dec 2014

No: Rīga

Ziņojumi: 7603

Braucu ar: G31/E53/E46/E39/E36/F31


05 Jun 2025, 09:12:44 @Briize rakstīja:
Jautājums - vai mainot gumijas muftu kardānam pie aizmugurējā reduktora ir svarīgi tas, ka noņemot kardānu ir jāatzīmē precīza tā pozīcija pret reduktoru un nomainot to gumijas muftu, kardānu liekot atpakaļ jāievēro precīzi šī pozīcija, lai nebūtu vibrācija pie kaut kādiem ātrumiem ?
Vai tas ir galīgi pofig kādā pozicijā to kardānu uzmauc atpakaļ uz aizmugurējā reduktora šlicēm un tas neko neietekmē ?


To dara, lai nebūtu svilpjoša-gaudojoša skaņa

-----------------
RSAWorkshop-BMW remonts un apkope
24400993
Offline
RSAWorkshop
06. Jun 2025, 09:53 #956

Kopš: 13. Dec 2014

No: Rīga

Ziņojumi: 7603

Braucu ar: G31/E53/E46/E39/E36/F31


06 Jun 2025, 09:21:20 @Briize rakstīja:

05 Jun 2025, 12:22:55 @smudo rakstīja:
Nezinu, bet internets saka, ka svarigi atzimet.

Kāpēc pozīcija ir svarīga:
1. Kardāns rūpnīcā tiek balansēts kopā ar transmisijas elementiem.
Ja uzliek kardānu citā pozīcijā, tas var izjaukt šo balansējumu.
2. Vibrācijas: pat ja gumijas mufta ir jauna, nepareiza kardāna pozīcija var radīt vibrācijas braucot (īpaši virs 80–100 km/h).
3. Ilgtermiņa nodilums: nevienmērīga rotācija var radīt slodzi uz gultņiem un krustiņiem.

Paldies ! Un ja piemēram uzstāda jaunu oem kardānvārpstu tad uz tās noteikti ir kāda balansēšanas atzīme vai kā ?

Varu parādīt jaunu kardānu, varēsi novērtēt pats
Vispār kardāns, sākot ar F sērijām, tiek tirgots kopā ar to flanci, kurš liekās uz nūtīm un attiecīgi tiek balansēts viss kopā

-----------------
RSAWorkshop-BMW remonts un apkope
24400993
Offline
Briize
06. Jun 2025, 09:58 #957

Kopš: 08. Sep 2023

Ziņojumi: 799

Braucu ar:


06 Jun 2025, 09:22:57 @protams rakstīja:
Izklausās kāds atkal remontē BMW :F15:

F15 pārdevu 2023.g septembrī un kopš 2023.g decembra braucu ar G30
Offline
Briize
06. Jun 2025, 09:59 #958

Kopš: 08. Sep 2023

Ziņojumi: 799

Braucu ar:


06 Jun 2025, 09:39:24 @smudo rakstīja:

06 Jun 2025, 09:21:20 @Briize rakstīja:

05 Jun 2025, 12:22:55 @smudo rakstīja:
Nezinu, bet internets saka, ka svarigi atzimet.

Kāpēc pozīcija ir svarīga:
1. Kardāns rūpnīcā tiek balansēts kopā ar transmisijas elementiem.
Ja uzliek kardānu citā pozīcijā, tas var izjaukt šo balansējumu.
2. Vibrācijas: pat ja gumijas mufta ir jauna, nepareiza kardāna pozīcija var radīt vibrācijas braucot (īpaši virs 80–100 km/h).
3. Ilgtermiņa nodilums: nevienmērīga rotācija var radīt slodzi uz gultņiem un krustiņiem.

Paldies ! Un ja piemēram uzstāda jaunu oem kardānvārpstu tad uz tās noteikti ir kāda balansēšanas atzīme vai kā ?


Atkal - atbildu ar atsauci uz 1 min laikā internetā atrastu info (pārbaudi to kritiski).

Ja kardānvārpsta ir jauna, tad skaties, vai tai nav balansēšanas atzīmes (linijas, vai punkti uz flančiem vai uzlīmes/izgriezti marķējumi. Bet ne visām tādas ir.

Ja nav, tad liec uz labu laimi un pie vibrācijām nāksies izmēģināt visas iespējamās pozīcijas (parasti tās esot 3-4 max). Ja nevienā no tām neizdodas tikt vaļā no vibrācijas, tad būs nepieciešama dinamiskā balansēšana.



Sapratu, paldies.
Offline
Briize
06. Jun 2025, 10:02 #959

Kopš: 08. Sep 2023

Ziņojumi: 799

Braucu ar:


06 Jun 2025, 09:52:30 @RSAWorkshop rakstīja:

05 Jun 2025, 09:12:44 @Briize rakstīja:
Jautājums - vai mainot gumijas muftu kardānam pie aizmugurējā reduktora ir svarīgi tas, ka noņemot kardānu ir jāatzīmē precīza tā pozīcija pret reduktoru un nomainot to gumijas muftu, kardānu liekot atpakaļ jāievēro precīzi šī pozīcija, lai nebūtu vibrācija pie kaut kādiem ātrumiem ?
Vai tas ir galīgi pofig kādā pozicijā to kardānu uzmauc atpakaļ uz aizmugurējā reduktora šlicēm un tas neko neietekmē ?


To dara, lai nebūtu svilpjoša-gaudojoša skaņa

Nu manam auto tā skaņa ir tāda klusi/vāji sadzirdama gaitā braucot, kad brauc klusumā bez mūzikas un ieklausās,itsevišķi gaitā braucot ap 100km/h un atlaižot akseleratoru, kad auto pats sāk samazināt ātrumu.
Offline
barons13
10. Jun 2025, 10:12 #960

Kopš: 26. May 2008

Ziņojumi: 224

Braucu ar:


03 May 2025, 14:49:47 @smudo rakstīja:

02 May 2025, 15:23:25 @barons13 rakstīja:
Iespējams, ka ir bijis diskutēts (gan jau), bet interesē pieredze ar 540 benzīna modeļiem. Lēnā garā sāku skatīties uz G31 touringu. Sākotnēji domāju par F sēriju, bet visi tie F11 ir tik skumīgi, ka laikam jāskatās paaudzi augstāk. Cik saprotu, B58 dzinējs ir relatīvi veiksmīgs. Kāda ir pieredze ar X-drive? Vēlams/nav vēlams? Automašīnai periodiski tiks uzkabināta piekabe, lai aizvestu sporta tehniku uz trasi.
Kas ir tipiskās problēmas, uz kurām būtu jāvērš uzmanība?
Šobrīd LV nevienu cerīgu piedāvājumu neredzu, izskatās, ka nāksies meklēt mobile.de
Būšu pateicīgs par viedokļiem!


Gen1 un Gen 2 B58, kas nāca G30/31 540tajos ir samērā uzticami dzinēji. Var ņemt gan pre-LCI, gan LCI, kuriem jau būs MHEV sistēma. Pirmā uzlabotā versija jau bija G30 pre-LCI versijai, bet ikdienas lietošanas uzticamību tas pārāk neietekmē. Tāpr xdrive parasti ilgi iet, ja lietosi pareizu izmēru riepas un diskus un ik pa laikam mainīsi eļļu sadales kārbai. Latvijā ļoti maz šādu auto, jo 90% ir diesel. Tipiska lietas virs 100k km ir reduktora dempfera maiņa, kas izmaksā laikam ap 300 EUR.

Savu 540ix atvedu no Vācijas ar 70 k km. Paziņa ar pre-LCI G30 540i nobraucis 100k km (no 100k km līdz 200k km) bez lieliem remontiem - parasti izplešanas traukam pie lielākiem nobraukumiem mēdz mikro plaisas parādīties, ko samainīja - tas (un reduktora dempferis) laikam bija vienīgais remonts, ārpus standarta apkopēm. Foruma biedrs Elna ar B58 dzinēju F serijas 440i nobraucis 200+k km arī kaut kad ziemā lieka aprakstu - pameklē viņa postus - manuprāt, tas bija šajā čatā.

Iesaku meklēt auto zem 100k km, jo 30k km eļļas maiņas un sadales kārbras un automāta kārbas eļļas maiņas neveikšana noteiktajos 80-90k km intervālos rada papildus nolietojumus, kā jau jebkurai dilstošai detaļai. Dzinēja gadījumā tā ir vanoss sistēm un ķēdes. Ja nopirks svaigu eksemplāru un sekosi visam līdzi, tad tam vajadzētu būt samērā uzticamam auto.



Nu tātad laikam jāatskaitās, lai nav tukša d1ršana - pateicoties tirgus izpētei un @smudo inputam, ir iepirkts G31 540ix. Ganjau varēs šajā topikā grūst visus jautājumus, jo auto ir 3x gudrāks par mani
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, GirtzB, Lafter, PERFS, SteelRat, linda, marihuans, noisex, smudo