Online

Pašreiz BMWPower skatās 185 viesi un 11 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV un PHEV

AutorsZiņojums
Mizx
Šodien, 17:55 #7441

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 7173

Braucu ar:

Jā, te ir šausmīgi daudz mītu par hibridiem. AWD pareizi raksta, vēl tāpat jāatceras, ka ICE motorus uztur temperatūrā, lai nav problēmu pēc braukšanas ar elektrību pēkšņi ieminot grīdā lielā ātrumā auksts motors uzreiz strādā augstos apgriezienos un tā ar laiku atdod galus. PHEVus braucot uzlādēt ir ļoti grūti, vajag vai nu ļoti garus nobraucienus, garus bremzēšanas ceļus, tad varbut kādu procentu uzdzīs, bet tik daudz būs, lai ieminot grīdā vienmēr būtu pieejama summārā jauda. Vienkārši baterija ir daudz lielāka par parasto hibrīdu, tāpēc enerģijas atgūšanu grūtāk ieraudzīt panelī. Būtu vairāk jāpalasa ražotāju tehniskos aprakstus, mazāk vajadzētu klausīties ko tantes pieturā stāsta.
Offline
Mizx
Šodien, 17:58 #7442

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 7173

Braucu ar:


15 Oct 2025, 17:51:21 @Fandulis rakstīja:
Varbūt kāds ir apjucis

HEV (Hybrid Electric Vehicle)
PHEV (Plug-In Hybrid Electric Vehicle)
Ir vēl mazliet sarežģītāk, ja gribas pavisam precīzi:

Mild hybrids (MHEV)
Have a small electric motor that assists the gasoline engine during acceleration and allows for stop-start functionality, but cannot drive the car on its own.
They offer improved fuel economy and lower emissions compared to conventional cars, but their electric-only capability is limited.

Full hybrids (HEV)
Equipped with a larger battery and electric motor than mild hybrids, allowing the vehicle to be driven on electric power alone for short distances.
They can switch between electric power, gasoline power, or a combination of both, and the battery is recharged through regenerative braking and the gasoline engine.

Plug-in hybrids (PHEV)
Combine a gasoline engine with a larger battery that can be charged by plugging into an external power source.
This allows them to be driven on electricity alone for a significant distance, ranging from 20 to over 100 km, before the gasoline engine takes over.

Range-extended electric vehicles (REEVs)
The vehicle is propelled exclusively by an electric motor.
A small gasoline engine acts as a generator to charge the battery, extending the vehicle's range but never directly powering the wheels.
Offline
AiwaShuraLLP
Šodien, 19:32 #7443

Kopš: 12. Jul 2008

Ziņojumi: 188

Braucu ar: raudī


15 Oct 2025, 15:21:08 @AWD rakstīja:

14 Oct 2025, 12:25:35 @envy rakstīja:
Loģiski ka bateriju var izbraukt tukšu. Ja brausi uz dpili no Rīgas var gadīties, ka beigās ir sauss. Bet ja akurāt vajag ir arī hold režīms, kuru pats vari aktivizēt un arī charge režīms, kas uz šosejas var pielādēt pilnu bateriju diezgan labi.


Kas jums tie par PHEViem, ka bateriju var izbraukt sausu? Vismaz KIA/Hyundai ir tā, ka padsmit % rezerve paliek VIENMĒR. Norādītajai summārajai jaudai (ICE+EV) jābūt pieejamai katrā laikā, un to nevar nodrošināt ar tukšu baču.


VAGiinaam pat ja baterija tuksha tb range 0 tad taapat vinja straadaa kaa mild hydrid.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, BigArchi, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, R_BERGS, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo