Online

Pašreiz BMWPower skatās 66 viesi un 14 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
shirminieks
24. Jul 2025, 13:27 #7061

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1920

Braucu ar: 81


24 Jul 2025, 11:08:50 @Mizx rakstīja:

24 Jul 2025, 10:58:55 @shirminieks rakstīja:

Protams - lai gan pamazām pāries no burkāna uz pātagas sistēmu, tāpat izmaksu delta saglabāsies; visticamāk, ka sāksies vēl ierobežojumi ICE-lietošanā pilsētu centros
Tas nebūs. Rīgā plāno centrā samazināt auto plūsmu par kopumā 13-15%, ne vairāk. Sarēķināts, ka neesot vajadzības. Un ir variants, ka benzīnniekus neaiztiks nekāda vecuma.


Protams - Rīgā, kur ir labi dokumentētas problēmas ar gaisa kvalitāti, atcels EV-labumus plānotos ierobežojumus ICE-auto tieši tad, kad pie varas ir Progresīvie

Zemo emisiju zona būs - jautājums vai tā būs monetāra vai restriktīva; jebkurā gadījumā EV no tās būs imūni

Bet var jau turpināt sev stāstīt, ka EV ir skaļi, piesārņojoši, ar tiem nekur nevar aizbraukt, un neviens prāmis / pazemes stāvvieta tos neņems pretī....
Offline
GirtzB
25. Jul 2025, 12:58 #7062

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 22288

Braucu ar: 2x(R6+LSD)


24 Jul 2025, 12:41:20 @versatile rakstīja:
Stāvvietas sen vajag limitēt laikā.

šādi pukst tie, kam pie rīgas centra birojiem visa iela ar EV piekrāmērta un traktoram vairs nav vietas...

t.i. vari atļauties degvielu liet, maksā par stāvvietu. EV sen vair nav "prestiža" produkts, tieši otrādi lētā desa...
Parasti lēto desu neapliek ar papildu nodēvām, kamēr presitža produktiem krāmē virsū...

[ Šo ziņu laboja GirtzB, 25 Jul 2025, 13:00:45 ]



-----------------
Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE
Offline
versatile
25. Jul 2025, 13:29 #7063

Kopš: 03. Sep 2015

Ziņojumi: 1411

Braucu ar:

Garām. Pats braucu pamatā ar EV.

Loģika vienkārša. Bezlimita stāvvietas kaitina pārējos, samazina reālo pieejamo stāvvietu skaitu visiem, kas atbrauc uz centru darīšanās un tas ir absurds, ka valsts faktiski man ir uzdāvinājusi padsmit kvadrātus zemes par manu auto pirkumu. Nav normāli, ka vienkāršāk un lētāk ir uz nedēļu nomest mašīnu Vecrīgā zem kamerām un aizbraukt uz lidostu ar autobusu vai boltu, nekā meklēt vietu lidostas parkingos (un ir gadījies, ka nav to vietu, tā ka NEMAZ un nevienā) un maksāt par to 10nieku dienā.
Ja stāvvietas būtu limitētas laikā, teiksim, uz 4h - var paspēt savas lietas izdarīt, bet motivācija nomest un aizmirst pazūd. Arī mazāk kaitinātu skaļos bļāvējus un reālā iespēja par brīvu noparkoties Vecrīgā saglabātos ilgāk.

Tagad vilksim haļavu līdz vienā brīdī nogriezīs kā ar nazi.
Haļava ilgtermiņā nevienam nav izdevīga.
Offline
GirtzB
25. Jul 2025, 13:52 #7064

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 22288

Braucu ar: 2x(R6+LSD)

Kaitina viņas tikai tos, kas nestāv...
T.i. tās stāvvietas tāpat ir aizņemtas uz visu dienu neatkarīgi no tā tur stāv EV vai ICE, jo tā auto vadītājam tur ir dzīvesvieta/birojs.
Vienīgais "zaudējums" ir rīgas satiksmes kasei.

Tādā gadījumā būtu ar nummuru rēģistrāciju vienkārši visiem jauzliek max limits 4h, lai nodrošinātu vismaz kaut kādu piespiedu cirkulāciju.

Jo skauģiem kreņķis ir nevis par to, ka stāvvieta aizņemta, bet ka rīgas satiksmei nodevu nemaksā...


-----------------
Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE
Offline
versatile
25. Jul 2025, 13:57 #7065

Kopš: 03. Sep 2015

Ziņojumi: 1411

Braucu ar:

Nezinu daudz tādus, kas atļaujas savu privāto iekšdedzes auto A zonā pie biroja par saviem līdzekļiem turēt katru dienu. Ka tik tur lētāk nesanāk kāda stāvvieta.
23.50 dienā (7x3+2.5); 117.50 nedēļā; ~500 mēnesī.
Gan jau kāds tāds ir...

Iedzīvotāja karte cits stāsts, bet tādi nav vairākums.

[ Šo ziņu laboja versatile, 25 Jul 2025, 14:05:24 ]

Offline
michals1
25. Jul 2025, 14:12 #7066

Kopš: 17. Apr 2019

No: Salaspils

Ziņojumi: 2125

Braucu ar: Pilnu ķerru uz taras punktu.Nekad un neko lēti netirgoju.Ja kādam vajag lēti-tas nav pie manis!


25 Jul 2025, 13:57:37 @versatile rakstīja:
Nezinu daudz tādus, kas atļaujas savu privāto iekšdedzes auto A zonā pie biroja par saviem līdzekļiem turēt katru dienu. Ka tik tur lētāk nesanāk kāda stāvvieta.
23.50 dienā (7x3+2.5); 117.50 nedēļā; ~500 mēnesī.
Gan jau kāds tāds ir...

Iedzīvotāja karte cits stāsts, bet tādi nav vairākums.

Turu A zonā 2 traktorus,abi gan ar iedzīvotāja karti. 2x55eur mēnesī. Lēti tas nav,bet kur liksies. RS tomēr arī grib pelnīt.
Offline
shirminieks
25. Jul 2025, 14:14 #7067

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1920

Braucu ar: 81

Personīgu iemeslu motivēts, protams, gribētu lai EV saglabājas beztermiņa bezmaksas stāvvietas, bet objektīvi jāpiekrīt @versatile - daudzi izmanto garāžas vietā un auto noliek uz ļoti ilgu laiku.

Es teiktu, ka būtu godīgi atļaut ne ilgāk par 12h bez pārtraukuma - tas motivētu cilvēkus uz darbu pilsētā braukt ar BEV'u, bet izslēgtu tos, kas vienkārši auto nomet Vecrīgā uz ilgtermiņa glabāšanu; protams, ka var apiet ar auto pārbraukšanu 2x-dienā, bet tāpat tas būtu pietiekoši neerti

Otrs variants būtu noteikt 1/2/4-stundu limitu, bet tad mazinātos motivācija no centra turēties tālāk ar ICE
Offline
versatile
25. Jul 2025, 14:15 #7068

Kopš: 03. Sep 2015

Ziņojumi: 1411

Braucu ar:


25 Jul 2025, 14:12:26 @michals1 rakstīja:

2x55eur mēnesī. Lēti tas nav,bet kur liksies. RS tomēr arī grib pelnīt.


Haļava. Es 2017. gadā par ne-diennakts stāvvietu Skolas 7 maksāju 70 eur, ja nemaldos - vakaros no 18-21 un no rīta 8-10 (pārējā laikā bija par brīvu). + brīvdienās vēl varēju likt.
Diennakts stāvvieta bija 150 vai 170, ja nemaldos.

elektroauto būtu noderējis.
Offline
versatile
25. Jul 2025, 14:21 #7069

Kopš: 03. Sep 2015

Ziņojumi: 1411

Braucu ar:


25 Jul 2025, 14:14:44 @shirminieks rakstīja:

Otrs variants būtu noteikt 1/2/4-stundu limitu, bet tad mazinātos motivācija no centra turēties tālāk ar ICE

Uz centru ar sabtransu. Vismaz tā būtu jābūt. Bulvāru lokam nebūtu jābūt ilgtermiņa parkingam pavisam noteikti. Es pat teiktu, ka līdz Elizabetes ielai.
Offline
smudo
25. Jul 2025, 14:37 #7070

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3953

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540ix


25 Jul 2025, 13:52:16 @GirtzB rakstīja:
Kaitina viņas tikai tos, kas nestāv...
T.i. tās stāvvietas tāpat ir aizņemtas uz visu dienu neatkarīgi no tā tur stāv EV vai ICE, jo tā auto vadītājam tur ir dzīvesvieta/birojs.
Vienīgais "zaudējums" ir rīgas satiksmes kasei.

Tādā gadījumā būtu ar nummuru rēģistrāciju vienkārši visiem jauzliek max limits 4h, lai nodrošinātu vismaz kaut kādu piespiedu cirkulāciju.

Jo skauģiem kreņķis ir nevis par to, ka stāvvieta aizņemta, bet ka rīgas satiksmei nodevu nemaksā...



Manuprāt, ja nebūs bezlimita laiks, tad tie auto vairāk rotētu un lielāka daļa atrastu parkinga vietu braucot īsās darīšanās. Pie 2-4h bezmaksas limita un kāds varbūt uz darbu centrā aizmīsies ar velo, aizies kājām, aizbrauks sabiedrisko vai taksi, nevis atstās centrā savu EV katru dienu uz 8-10h .

Kaut kāds benefits jau jāatstāj, ja vēlas, lai centrā dzīvojošie pamatā ar EV pārvietojas - gan jau to arī vēl vairāk stimulēs ar zaļo zonu ieviešanu.

Gaisu centrā (ja runājam par auto ietekmi tikai), manuprāt, tāpat vairāk bojā tranzīta satiksme ar dīzeļiem, kam nav DPFa un katu un stāvvietu jautājumam maza ietekme uz šo avotu. Jaunās TA normas to vidējā un ilgtermiņā atrisinās.

[ Šo ziņu laboja smudo, 25 Jul 2025, 14:41:26 ]

Offline
shirminieks
25. Jul 2025, 14:49 #7071

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1920

Braucu ar: 81


25 Jul 2025, 14:37:42 @smudo rakstīja:

25 Jul 2025, 13:52:16 @GirtzB rakstīja:
Kaitina viņas tikai tos, kas nestāv...
T.i. tās stāvvietas tāpat ir aizņemtas uz visu dienu neatkarīgi no tā tur stāv EV vai ICE, jo tā auto vadītājam tur ir dzīvesvieta/birojs.
Vienīgais "zaudējums" ir rīgas satiksmes kasei.

Tādā gadījumā būtu ar nummuru rēģistrāciju vienkārši visiem jauzliek max limits 4h, lai nodrošinātu vismaz kaut kādu piespiedu cirkulāciju.

Jo skauģiem kreņķis ir nevis par to, ka stāvvieta aizņemta, bet ka rīgas satiksmei nodevu nemaksā...



Manuprāt, ja nebūs bezlimita laiks, tad tie auto vairāk rotētu un lielāka daļa atrastu parkinga vietu braucot īsās darīšanās. Pie 2-4h bezmaksas limita un kāds varbūt uz darbu centrā aizmīsies ar velo, aizies kājām, aizbrauks sabiedrisko vai taksi, nevis atstās centrā savu EV katru dienu uz 8-10h .

Kaut kāds benefits jau jāatstāj, ja vēlas, lai centrā dzīvojošie pamatā ar EV pārvietojas - gan jau to arī vēl vairāk stimulēs ar zaļo zonu ieviešanu.

Gaisu centrā (ja runājam par auto ietekmi tikai), manuprāt, tāpat vairāk bojā tranzīta satiksme ar dīzeļiem, kam nav DPFa un katu un stāvvietu jautājumam maza ietekme uz šo avotu. Jaunās TA normas to vidējā un ilgtermiņā atrisinās.


ZEZ risinās tranzīta problēmu, jo lētāk būs apbraukt loku ap centru, nevis maksāt 3-5e/dienā par braukšanu caur centru.

Par stāvvietām runājot: es gan domāju, ka šobrīd LV ir pārāk maz BEV'u lai aizņemtu stāvvietas - visticamāk jāsagaida 5% slieksnis no autoparka lai sāktu labumus ņemt nost

[ Šo ziņu laboja shirminieks, 25 Jul 2025, 14:50:15 ]

Offline
versatile
25. Jul 2025, 15:13 #7072

Kopš: 03. Sep 2015

Ziņojumi: 1411

Braucu ar:


25 Jul 2025, 14:49:33 @shirminieks rakstīja:

Par stāvvietām runājot: es gan domāju, ka šobrīd LV ir pārāk maz BEV'u lai aizņemtu stāvvietas - visticamāk jāsagaida 5% slieksnis no autoparka lai sāktu labumus ņemt nost

Loģiski domājot, ļoti iespējams. Vienīgā bēda, ka šis būtu dikti labs reitinga celšanas instruments.
Offline
shirminieks
25. Jul 2025, 15:42 #7073

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1920

Braucu ar: 81


25 Jul 2025, 15:13:31 @versatile rakstīja:

25 Jul 2025, 14:49:33 @shirminieks rakstīja:

Par stāvvietām runājot: es gan domāju, ka šobrīd LV ir pārāk maz BEV'u lai aizņemtu stāvvietas - visticamāk jāsagaida 5% slieksnis no autoparka lai sāktu labumus ņemt nost

Loģiski domājot, ļoti iespējams. Vienīgā bēda, ka šis būtu dikti labs reitinga celšanas instruments.


Skatoties uz RD koalīciju šobrīd, es teiktu, ka būs spiediens uz pilsētas satiksmes ilgtspējas vecināšanu - atbalsts velojoslām, atbalsts bezemisiju transportam, stāvvietu skaita mazināšana, utt.

Elektroauto stāvvietu noņemšana būtu pavilkšanās uz leščinska skaļo bļaušanu
Offline
Rudis007
25. Jul 2025, 16:41 #7074

Kopš: 14. Nov 2018

Ziņojumi: 233

Braucu ar:


25 Jul 2025, 14:49:33 @shirminieks rakstīja:

25 Jul 2025, 14:37:42 @smudo rakstīja:

25 Jul 2025, 13:52:16 @GirtzB rakstīja:
Kaitina viņas tikai tos, kas nestāv...
T.i. tās stāvvietas tāpat ir aizņemtas uz visu dienu neatkarīgi no tā tur stāv EV vai ICE, jo tā auto vadītājam tur ir dzīvesvieta/birojs.
Vienīgais "zaudējums" ir rīgas satiksmes kasei.

Tādā gadījumā būtu ar nummuru rēģistrāciju vienkārši visiem jauzliek max limits 4h, lai nodrošinātu vismaz kaut kādu piespiedu cirkulāciju.

Jo skauģiem kreņķis ir nevis par to, ka stāvvieta aizņemta, bet ka rīgas satiksmei nodevu nemaksā...



Manuprāt, ja nebūs bezlimita laiks, tad tie auto vairāk rotētu un lielāka daļa atrastu parkinga vietu braucot īsās darīšanās. Pie 2-4h bezmaksas limita un kāds varbūt uz darbu centrā aizmīsies ar velo, aizies kājām, aizbrauks sabiedrisko vai taksi, nevis atstās centrā savu EV katru dienu uz 8-10h .

Kaut kāds benefits jau jāatstāj, ja vēlas, lai centrā dzīvojošie pamatā ar EV pārvietojas - gan jau to arī vēl vairāk stimulēs ar zaļo zonu ieviešanu.

Gaisu centrā (ja runājam par auto ietekmi tikai), manuprāt, tāpat vairāk bojā tranzīta satiksme ar dīzeļiem, kam nav DPFa un katu un stāvvietu jautājumam maza ietekme uz šo avotu. Jaunās TA normas to vidējā un ilgtermiņā atrisinās.


ZEZ risinās tranzīta problēmu, jo lētāk būs apbraukt loku ap centru, nevis maksāt 3-5e/dienā par braukšanu caur centru.

Par stāvvietām runājot: es gan domāju, ka šobrīd LV ir pārāk maz BEV'u lai aizņemtu stāvvietas - visticamāk jāsagaida 5% slieksnis no autoparka lai sāktu labumus ņemt nost


Zebra paskaitīja elektroauto centrā.
To ir ļoti daudz. Uz Blaumaņa ielas katra trešā mašīna, Smilšu ielā katra otrā.
Sižets, protams, nepretendē uz pētījuma statusu, bet tendenci parāda.
Offline
Output
25. Jul 2025, 16:58 #7075

Kopš: 02. Jan 2017

Ziņojumi: 658

Braucu ar: G20


25 Jul 2025, 14:49:33 @shirminieks rakstīja:

ZEZ risinās tranzīta problēmu, jo lētāk būs apbraukt loku ap centru, nevis maksāt 3-5e/dienā par braukšanu caur centru.



To "loku ap centru" tak vispirms vajag uzbūvēt

[ Šo ziņu laboja Output, 25 Jul 2025, 16:59:55 ]

Online
GirtzB
25. Jul 2025, 17:33 #7076

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 22288

Braucu ar: 2x(R6+LSD)

Būtu priecājušies ka BEVi stāv centrā, tas nozīmē ka mazāk ICE centrā un tīrāks un klusāks...(portams it īpaši kad ICE riņķo apkārt meklējot vietu...)

Bet jāsaprot, ka tie BEVI aizvieto tur agrāk stāvējušus ICE t.i. nav tā kā tā vietua būtu tukša, ja nebūtu BEVs...

[ Šo ziņu laboja GirtzB, 25 Jul 2025, 17:35:48 ]



-----------------
Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE
Offline
RaL
25. Jul 2025, 20:15 #7077

Kopš: 23. Jul 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3846

Braucu ar: kruīzu


25 Jul 2025, 17:33:38 @GirtzB rakstīja:
Būtu priecājušies ka BEVi stāv centrā, tas nozīmē ka mazāk ICE centrā un tīrāks un klusāks...(portams it īpaši kad ICE riņķo apkārt meklējot vietu...)

Bet jāsaprot, ka tie BEVI aizvieto tur agrāk stāvējušus ICE t.i. nav tā kā tā vietua būtu tukša, ja nebūtu BEVs...


Piekritīšu tikai daļēji, jo pats zinu personīgi cilvēku, kas uz darbu Vecrīgā iepriekš brauca ar sabiedrisko, bet nopirka EV, jo bezmaksas stāvvieta un, protams, ērtāk un ātrāk ir ar EV.
Tādēļ pieņemu, ka daļa EV tur ir tikai tādēļ, ka visu dienu var bez maksas atstāt. Kad pats kādus gadus atpakaļ mainīju darbu, tad arī kā darbu ar biroju centrā izskatīju tikai variantā, kur uz darbu brauktu ar EV.
Online
Mizx
25. Jul 2025, 23:33 #7078

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6982

Braucu ar:


25 Jul 2025, 14:49:33 @shirminieks rakstīja:

ZEZ risinās tranzīta problēmu, jo lētāk būs apbraukt loku ap centru, nevis maksāt 3-5e/dienā par braukšanu caur centru.

Variants par maksas iebraukšanu centrā ir faktiski atmests un cenu neviens tam nav nosaucis, bet ja būs iebraukšanas maksa, tad pilnīgi jebkuram transportlīdzeklim neatkarīgi no vecuma un degvielas tipa. Tā šobrīd tajā piedāvājumā iestrādāts. Atmests tāpēc, ka principā lētāk būs braukt uz centru ar vecu lūzni, kas pats neko nemaksā, nevis jaunu, modernu auto, par ko jāvergo bankai, attiecīgi modelējot situāciju secināts, ka ar šādu scenāriju centrā gaiss tīrāks nekļūtu, tikai tiktu iekasēta nauda lai maksātu par radīto piesārņojumu.
Offline
Pukstis
26. Jul 2025, 02:44 #7079

Kopš: 25. Jun 2008

Ziņojumi: 1049

Braucu ar:

Sanāca aizbraukt līdz Tallinai un atpakaļ.
Novērojums- elektro braucēji čiloja, bet mūsū dīzeļniekus varēja labi pamanīt un tie cīnījās kā parasti.
Offline
Oo_jaa_rs
26. Jul 2025, 07:25 #7080

Kopš: 14. Nov 2016

No: Rīga

Ziņojumi: 665

Braucu ar: Subaru

Tagad kw taupītāji ir čillotāji?!
Tad jau penši ar 75-80 vid 90km/h zonā arī varbūt vnk čillo?
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, BigArchi, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, R_BERGS, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo