Online

Pašreiz BMWPower skatās 71 viesi un 3 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Ceļu Policija, CSN, likumi

Tēma: Avārijas

AutorsZiņojums
peecise28
Vakar, 09:24 #41

Kopš: 19. Oct 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 3616

Braucu ar: r1100s, dažādi depresīvi auto


25 Nov 2025, 08:38:24 @Samsasi rakstīja:

bļē vakar viens kastenwagens brauca pa liepājas šoseju, viņam šausmīgi visus vajadzēja apdzīt.... apdzina līkumos, apdzina, ku pretī nāca auto utt...tad pekšņi, kur sākās vidējā ātruma radara zona, čals pazaudēja pedali, sāka vilkties uz saviem 90 kmh.... pēdējā laikā, apdzenot, palūru, kas pie stūres. a tur opis ar nāģeni.

kexx es domāju ka autoskolā daudz ko neiemaca, arī to, ka apdzīšanas manevrs ir jāveic max āgtri, lai samazinātu savu atrašonos laiku pretejā joslā.

tie purnā dzinēji parasrti ir divi veido - kautkādi džeki ar jaudīgiem auto, kuri to grib izdarīt max ātri un mammeles, kuras to dara atļautā ātruma ietvaros...

šeit ir arī policijas nopelns - arī pie apdzīšanas ātruma pārsniegšana tiek sodīta tikpat bargi. Ļauži ir stulbi, bet likumpaklausīgi - sagaida posmu, kurā beidzot ir atļauts apdzīt, tur arī dzen neskatoties ne uz ko citu, jo "braukšana purnā" nav precīzi atrunāta.
daudzie ne pārāk loģiskie apdzīšanas azliegumi arī uz posmiem, kur drīkst apdzīt, rada papildus slodzi un nē, teksts "ievēro ātrumu un neapdzen" nedarbojas dēļ daudzajiem 70-80 braucējiem.
Offline
R_S
Vakar, 09:28 #42

Kopš: 08. Jul 2010

No: Jūrmala

Ziņojumi: 828

Braucu ar: nākotnes klasiku

Parādiet man kādu attīstīto Eiropas valsti, kurā notiek tāds apdzīšanu daudzums kā pie mums? Un nesākam celt augšā ātrgaitas šosejas trūkumu ar vairākām joslām. Pie citiem, normāli domājošiem cilvēkiem apdzīšana uz ceļa ar vienu braukšanas joslu katrā virzienā ir ĀRKĀRTĒJS gadījums, nevis man nepatīk, ka priekšā braucošais brauc uz 87, 90 zonā, bet man gribas maukt uz 100.
Piem. nodzīvojot daudzus gadus Norvēģijā, ja kāds dzītu kolonnas un visus pēc kārtas, viņš noteiktu tiktu nostučīts un pēc pāris km norauts malā.
Pie mums visas šīs dzīšanas kaut kādā veidā ir izveidojušās par pašsaprotamu satiksmes daļu.
Visi vai nu lielie gončiki, vai arī duraki, kuri velkas. Lielākajai daļai pa šīm šosejām jānobrauc max 50 km, kuru laikā viņi iedomājušies, ka ar 10+ apdzīšanām būs ieekonomējuši baigo laiku....

[ Šo ziņu laboja R_S, 25 Nov 2025, 09:53:53 ]

Offline
versatile
Vakar, 09:47 #43

Kopš: 03. Sep 2015

Ziņojumi: 1532

Braucu ar:

Visrēcīgāk ir, kad tie trakie skrējēji nekur tā arī neaizskrien.
Bcaucot no Kandavas uz Ventspils šosejas pusi, viens auto ar zīmīgu nr apdzina totāli debilā vietā un "aizlidoja". Nu, ok, paveicās, sagāja.
A pēc tam ir vidējā ātruma radari, intensīva satiksme... Satikāmies pie Spices luksofora.
Offline
Arsm3ns
Vakar, 09:55 #44

Kopš: 27. Oct 2023

Ziņojumi: 1592

Braucu ar:


25 Nov 2025, 09:47:11 @versatile rakstīja:
Visrēcīgāk ir, kad tie trakie skrējēji nekur tā arī neaizskrien.
Bcaucot no Kandavas uz Ventspils šosejas pusi, viens auto ar zīmīgu nr apdzina totāli debilā vietā un "aizlidoja". Nu, ok, paveicās, sagāja.
A pēc tam ir vidējā ātruma radari, intensīva satiksme... Satikāmies pie Spices luksofora.
tur nav nekas rēcīgs. Es arī apdzenu, lai gan nekad nekur nesteidzos, jo vienkārši neesmu uz tramadola, tādēļ braukšana uz 80 liekas nepamatoti lēna un rada diskomfortu Un man vienalga, ka pie nākamā luksofora būsim blakus vai radari kkur tālāk.
Offline
versatile
Vakar, 09:56 #45

Kopš: 03. Sep 2015

Ziņojumi: 1532

Braucu ar:

Nu, konkrētais apdzina, kad braucu ar 100 pie atļautā 90.
Man nav iebildumu, dzen, kaut uz 250, ja auto iet un esi spējīgs novaldīt - bet tad, ja skaidri redzi ceļu, nevis spēlē fortūnu ar "būs aiz līkuma kāds vai nebūs".
Pēc tam tajās vidējā ātruma radara zonās es arī dzinu tos, kas zem atļautā brauca.


Ar atrāvienu labākie braucēji ārpus trases ir tie, kas vakarā aizved ģimeni mājās vai aizbrauc uz mājām pie ģimenes.

[ Šo ziņu laboja versatile, 25 Nov 2025, 09:59:00 ]

Offline
Lumpy
Vakar, 09:59 #46

Kopš: 02. Sep 2012

No: Jelgava

Ziņojumi: 284

Braucu ar: XC90, Toyota, MAN

Tiem, kuri čīkst par instruktoriem - tos IR IESPĒJAMS MAINĪT. Mans ļāva gan veikt avārijas bremzēšanas no 100 (ne 90), gan apdzīšanas ārpus apdzīvotas vietas. Tāpat vari instruktoram teikt, kādu manevru vēlies papraktizēt, par kādu neesi gana drošs u.tml.

Varbūt tādēļ, vajag kādu braukšanu NE Rīgā. Jo nereti ziemā nejēgas ir tieši tie, kas 90% laika pie stūres pavada tieši stāvot korķos un stumdoties pa pilsētu. Tad, izbraucot "savvaļā," nezin ne sniegu, ne ledu, ne tumsu, ne vispār kaut kādus "izdzīvošanas likumus."

p.s.
Bračkam viens apdzīšanas ģēnijs uz A7 nonesa spoguli un pat nepiebremzēja. Brauca pielīmējies autobusam un "paskatījās" vai var dzīt.
Šī tendence arī kā reiz vairāk novērota tiem, kuriem visi "velkas uz 90 a man 3l dīzelis."
Offline
peecise28
Vakar, 10:05 #47

Kopš: 19. Oct 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 3616

Braucu ar: r1100s, dažādi depresīvi auto


25 Nov 2025, 09:28:12 @R_S rakstīja:
Parādiet man kādu attīstīto Eiropas valsti, kurā notiek tāds apdzīšanu daudzums kā pie mums? Un nesākam celt augšā ātrgaitas šosejas trūkumu ar vairākām joslām. Pie citiem, normāli domājošiem cilvēkiem apdzīšana uz ceļa ar vienu braukšanas joslu katrā virzienā ir ĀRKĀRTĒJS gadījums, nevis man nepatīk, ka priekšā braucošais brauc uz 87, 90 zonā, bet man gribas maukt uz 100.
Piem. nodzīvojot daudzus gadus Norvēģijā, ja kāds dzītu kolonnas un visus pēc kārtas, viņš noteiktu tiktu nostučīts un pēc pāris km norauts malā.
Pie mums visas šīs dzīšanas kaut kādā veidā ir izveidojušās par pašsaprotamu satiksmes daļu.
Visi vai nu lielie gončiki, vai arī duraki, kuri velkas. Lielākajai daļai pa šīm šosejām jānobrauc max 50 km, kuru laikā viņi iedomājušies, ka ar 10+ apdzīšanām būs ieekonomējuši baigo laiku....



Ellē ratā to brālēnu drāzēju skandināvu braukšanas kultūru

Itālijā, kad skaties, vai ar moci būtu prātīgi apdzīt, aizmugurē braucošais busiņš jau ir izdomājis un sācis apdzīt
Itāļu satiksmi vajag pie mums
Offline
Samsasi
Vakar, 10:09 #48

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 5322

Braucu ar:


25 Nov 2025, 09:28:12 @R_S rakstīja:
Parādiet man kādu attīstīto Eiropas valsti, kurā notiek tāds apdzīšanu daudzums kā pie mums? Un nesākam celt augšā ātrgaitas šosejas trūkumu ar vairākām joslām. Pie citiem, normāli domājošiem cilvēkiem apdzīšana uz ceļa ar vienu braukšanas joslu katrā virzienā ir ĀRKĀRTĒJS gadījums, nevis man nepatīk, ka priekšā braucošais brauc uz 87, 90 zonā, bet man gribas maukt uz 100.
Piem. nodzīvojot daudzus gadus Norvēģijā, ja kāds dzītu kolonnas un visus pēc kārtas, viņš noteiktu tiktu nostučīts un pēc pāris km norauts malā.
Pie mums visas šīs dzīšanas kaut kādā veidā ir izveidojušās par pašsaprotamu satiksmes daļu.
Visi vai nu lielie gončiki, vai arī duraki, kuri velkas. Lielākajai daļai pa šīm šosejām jānobrauc max 50 km, kuru laikā viņi iedomājušies, ka ar 10+ apdzīšanām būs ieekonomējuši baigo laiku....



nu klau, ja gribi braukt uz 70 kmh, brauc. ja kāds grib aiz tevis arī uz 70 kmh braukt un neapdzīt, jo tas tomēr ir ārkārtējs manevrs, tad brauc. bet ievero distanci....

a te man liekas tagad ir mode ielsēgt adaptīvo uz minimālo distanci un sēdēt astē. un tad rodas tās bīstamās apdzīšanas.

visā pasaulē cileki viens otru apdzen, es nezinu no kuriens esi izķēris, ka tas ir kas ārkārtējs.

apdzīšana nav nekas ārkārtējs. tas ir normals manevrs, kad uz ceļa ir normāli braucēji. piem fūre, kura uzmet labo, signalizējot, ka vari apdzīt, redzot ka gatavojies apdzīt, palielina distanci starp priekšā brauucošo fūri utt...
Offline
Arsm3ns
Vakar, 10:14 #49

Kopš: 27. Oct 2023

Ziņojumi: 1592

Braucu ar:

Adaptīvais uz minimālo distanci ir ļoti liela distance, vispābā
Offline
dsks
Vakar, 10:18 #50

Kopš: 12. Nov 2008

No: Liepāja

Ziņojumi: 1553

Braucu ar:


25 Nov 2025, 10:05:18 @peecise28 rakstīja:

25 Nov 2025, 09:28:12 @R_S rakstīja:
Parādiet man kādu attīstīto Eiropas valsti, kurā notiek tāds apdzīšanu daudzums kā pie mums? Un nesākam celt augšā ātrgaitas šosejas trūkumu ar vairākām joslām. Pie citiem, normāli domājošiem cilvēkiem apdzīšana uz ceļa ar vienu braukšanas joslu katrā virzienā ir ĀRKĀRTĒJS gadījums, nevis man nepatīk, ka priekšā braucošais brauc uz 87, 90 zonā, bet man gribas maukt uz 100.
Piem. nodzīvojot daudzus gadus Norvēģijā, ja kāds dzītu kolonnas un visus pēc kārtas, viņš noteiktu tiktu nostučīts un pēc pāris km norauts malā.
Pie mums visas šīs dzīšanas kaut kādā veidā ir izveidojušās par pašsaprotamu satiksmes daļu.
Visi vai nu lielie gončiki, vai arī duraki, kuri velkas. Lielākajai daļai pa šīm šosejām jānobrauc max 50 km, kuru laikā viņi iedomājušies, ka ar 10+ apdzīšanām būs ieekonomējuši baigo laiku....



Ellē ratā to brālēnu drāzēju skandināvu braukšanas kultūru

Itālijā, kad skaties, vai ar moci būtu prātīgi apdzīt, aizmugurē braucošais busiņš jau ir izdomājis un sācis apdzīt
Itāļu satiksmi vajag pie mums


Itālijā taču lielākai daļai pļerduku pilsētā vislaik kreisais pagrieziens stāv ieslēgts ... lai nedaudz raustas ar to apdzīšanu
Offline
kexxx
Vakar, 10:22 #51

Kopš: 12. Dec 2010

Ziņojumi: 13606

Braucu ar:


25 Nov 2025, 10:05:18 @peecise28 rakstīja:
...
Itāļu satiksmi vajag pie mums


In Italy, a total of 2,395 people were killed in reported traffic accidents in 2020. In terms of mortality rate, there were 40 road fatalities per million inhabitants, which is just below the EU average (42) and above the rates of its neighbouring countries.

salīdzinājumam

In Sweden, a total of 204 people were killed in reported traffic accidents in 2020. In terms of mortality rate, there were 20 road fatalities per million inhabitants, which is the lowest mor- tality rate in the European Union.

un tad esam mēs

In Latvia, a total of 139 people were killed in reported traffic accidents in 2020. In terms of mortality rate, there were 73 road fatalities per million inhabitants, which is well above the EU average (42).
Offline
versatile
Vakar, 10:27 #52

Kopš: 03. Sep 2015

Ziņojumi: 1532

Braucu ar:

Itālijas un Kipras satiksme, kā piemēri, ir labi, bet mūsu platuma grādos īsti nedarbojas - jā, tur katrs dara, ko grib, bet visu laiku rēķinoties, ka arī citi jebkurā brīdī var darīt ko grib. Tb uz ceļa lohi ir visi, ieskaitot mani.

Pie mums 3l dīzeļčipotājiem (un ne tikai) attieksme ir - uz ceļa lohi ir visi, izņemot mani. Citiem jādara tas vai šitas, lai man saiet manevrs, utt.

Attiecīgi, braucot pie mums kā Kiprā, palielinās risks noķert kādu sānā un ne tikai - pašam tantuks ar cietu seju ir braucis durvīs, nesaprotot, ka viņai pat jau startā nav taisnība konkrētā krustojumā, jo viņa brauc pa kreisi, kamēr es - pa labi.

Adaptīvais kruīzs ir štelle. Ja zinu, ka nekur nesteidzos, negribu dzīt, esmu noguris, utt - uzlieku lielāku distanci un mierīgi turos satiksmē uz "drausmīgi lēnajiem" 88, piemēram.
Offline
dsks
Vakar, 10:27 #53

Kopš: 12. Nov 2008

No: Liepāja

Ziņojumi: 1553

Braucu ar:


25 Nov 2025, 10:22:46 @kexxx rakstīja:

25 Nov 2025, 10:05:18 @peecise28 rakstīja:
...
Itāļu satiksmi vajag pie mums


In Italy, a total of 2,395 people were killed in reported traffic accidents in 2020. In terms of mortality rate, there were 40 road fatalities per million inhabitants, which is just below the EU average (42) and above the rates of its neighbouring countries.

salīdzinājumam

In Sweden, a total of 204 people were killed in reported traffic accidents in 2020. In terms of mortality rate, there were 20 road fatalities per million inhabitants, which is the lowest mor- tality rate in the European Union.

un tad esam mēs

In Latvia, a total of 139 people were killed in reported traffic accidents in 2020. In terms of mortality rate, there were 73 road fatalities per million inhabitants, which is well above the EU average (42).


Viss loģiski ... labklājības līmeņa ziņā esam aiz abām šīm valstīm ... un tas ir viens no faktoriem kapēc skrien tikai hvz kur skrien ...
Offline
kexxx
Vakar, 10:31 #54

Kopš: 12. Dec 2010

Ziņojumi: 13606

Braucu ar:

mēs vnk mentāli vēl neesam tikuši no padomijas ārā...
Offline
Samsasi
Vakar, 10:33 #55

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 5322

Braucu ar:


25 Nov 2025, 10:14:47 @Arsm3ns rakstīja:
Adaptīvais uz minimālo distanci ir ļoti liela distance, vispābā


nu hvz, man nav cita skaidrojuma, kapēc viņi brauc pir dirsas pielipuši un nedzen.
Offline
RaL
Vakar, 10:41 #56

Kopš: 23. Jul 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3911

Braucu ar: kruīzu

Attīstītās ārvalstis nav īsti godīgi piesaukt, kā valstis, kur apdzīšanas veic reti, jo kā kāds jau te minēja, ka to nevajag piesaukt, bet viņiem visas galvenās apdzīvotās vietas ir savienotas ar ceļiem ar atdalītām braukšanas joslām, līdz ar to 1 josla katrā virzienā pa lielam ir tikai mazākas nozīmes ceļiem, kurus izmanto kā sākumu/beigas starp diviem punktiem, bet galvenā brauciena daļa tiek veikta pa ceļiem ar atdalītām kustības joslām.
+ ļoti bieži tajās valstīs ir tik daudz auto, ka nav jēgas apdzīt (izņemot super lēnos), jo priekšā nav brīva ceļa, lai kaut ko iegūtu un/vai varētu braukt brīvi, kur neviens netraucē.

Pie mums jau tomēr kādu (vai grupiņu) apdzenot pārsvarā priekšā ir tukšs ceļš, lai brauktu savā ātrumā, līdz ar to ir jēga.

Jā, ja es kādu noķeru uz šosejas braucot ar saviem, piemēram, 102km/h, tad es viņu apdzīšu, jo , ja esmu viņu noķēris, tātad kopumā braucu ātrāk.
Iemesli: negribu raustīties aiz viņa, negribu paātrināties/bremzēt pielāgojoties viņam, gaišajā laikā labāka redzamība, ja nav neviena priekšā, slapjā laikā nemet logā utt.

Protams, manevrs pietiekami drošā vietā un ja ir jēga. Ja ir 20 auto rinda un pēc 5km jāgriežas nost, tad neapdzenu.
Offline
RaL
Vakar, 10:43 #57

Kopš: 23. Jul 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3911

Braucu ar: kruīzu


25 Nov 2025, 10:33:59 @Samsasi rakstīja:

25 Nov 2025, 10:14:47 @Arsm3ns rakstīja:
Adaptīvais uz minimālo distanci ir ļoti liela distance, vispābā


nu hvz, man nav cita skaidrojuma, kapēc viņi brauc pir dirsas pielipuši un nedzen.


tiem tieši nav adaptīvā kruīza. Adaptīvais īsakajā distancē uz ~90kmh uz aci ietur ap 2 auto korpusu distanci (brīvi var ielīst, ja tādu apdzen). Lielākā ātrumā distance ir lielāka.
Offline
Samsasi
Vakar, 10:45 #58

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 5322

Braucu ar:


25 Nov 2025, 10:41:58 @RaL rakstīja:

Iemesli: negribu raustīties aiz viņa, negribu paātrināties/bremzēt pielāgojoties viņam, gaišajā laikā labāka redzamība, ja nav neviena priekšā, slapjā laikā nemet logā utt.





tieši tā.
Offline
kexxx
Vakar, 10:46 #59

Kopš: 12. Dec 2010

Ziņojumi: 13606

Braucu ar:


25 Nov 2025, 10:33:59 @Samsasi rakstīja:

25 Nov 2025, 10:14:47 @Arsm3ns rakstīja:
Adaptīvais uz minimālo distanci ir ļoti liela distance, vispābā


nu hvz, man nav cita skaidrojuma, kapēc viņi brauc pir dirsas pielipuši un nedzen.


jo viņi vai nu nemaz neiedomājas, ka traucē citiem vai arī vnk liek mīksto uz pārējiem
Offline
Arsm3ns
Vakar, 10:52 #60

Kopš: 27. Oct 2023

Ziņojumi: 1592

Braucu ar:


25 Nov 2025, 10:46:59 @kexxx rakstīja:

25 Nov 2025, 10:33:59 @Samsasi rakstīja:

25 Nov 2025, 10:14:47 @Arsm3ns rakstīja:
Adaptīvais uz minimālo distanci ir ļoti liela distance, vispābā


nu hvz, man nav cita skaidrojuma, kapēc viņi brauc pir dirsas pielipuši un nedzen.


jo viņi vai nu nemaz neiedomājas, ka traucē citiem vai arī vnk liek mīksto uz pārējiem
tas dzīvnieku pasaulē nozīmē- tāā gribētos apdzīt, bet man nesanāks Paostīšu vismaz bamperu.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, AiwaShuraLLP, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo