750iL īpašnieka piedzīvojumi - I
|
|
Ar šo rakstu iesāku veselu rakstu sēriju, kurā dzirdēsiet neskaitāmas sūdzības par BMW ilggadīgo flagmani - 750i/iL, pārsvarā E32. Neticami, bet šie lieliskie auto ir spējīgi atbrīvot tā īpašnieku no pēdējā graša!
"Ar ko lai sāk... Nopirku 1998. gada februārī astoņus gadus vecu BMW 750iL, (pirms tam mans mīļākais autiņš bija 65’ gada Corvair Corsa) jo biju pārliecināts, ka arī lietots BMW ar 100 000 jūdžu nobraukumu ir labāks par citu jaunu auto.

Jūs sakāt ka šim auto ir V12?.. Ko neteiksiet!!! Man gan vairāk interesē, kādēļ bija eļļas noplūde bagāžniekā... Mašīna dūmoja kopš pirmās dienas. Mēnesi pēc tā iegādes tas lops sāka sūdīgi iet... nestrādāja divi vai trīs cilindri. Nolēmu problēmu savest kārtībā paša spēkiem. Tūkstoš dolāru vēlāk man ir jaunas sveces, svečvadi, gredzeni un rotori. Un kas par darbiņu... Trīs no svecēm bija, jā, uzminēji, - eļļā. Dīleris ieteica strādāt uz PCV (Positive Crankcase Ventilation) sistēmas. Deviņsimt dolārus vēlāk esmu atkal lepns kustoša 750iL īpašnieks. Tad nobira transmisijas kabelis – 300 USD. Ak jā, un visu laiku, kopš nopirku šo auto, displejs rāda mististku paziņojumu „ESD regelt”, kuru pēc brīža nomaina uzraksts „Brake Light CKT”, un NEVIENS BMW DĪLERIS MAN NEVAR PATEIKT KO PIE VELNA TAS NOZĪMĒ - $#%^&*!!! Savukārt stūrei bija liels brīvgājiens, un stūres sistēmas remontam bija nepieciešami 1400 USD, kā arī nācās iegādāt jaunus aizmugurējos amortizatorus – 1600 USD. Tad tika novērota eļļas tece, kuru esmu centies novērst divus gadus. Auto visu laiku smako pēc degušas eļļas un tas nav īpaši patīkami. Tad atņirdzās pečka, un salona ventilators visu laiku strādāja maksimālajā režīmā. Vadības bloku nomainīju – 300 USD (pēc tam gan nācās nomainīt arī pašu ventilatoru par 400 USD).Tad izdomāju pārbaudīt cilindrus (kompresija, hermētiskums utt. – šī pārbaude maksā 600 USD), un Trīs Musketieri, kuri sagādāja galvassāpes jau uzreiz pēc auto iegādes, uzrādīja 63%, norādot uz problēmām katrā no tiem. Pēc šīm labajām ziņām par 600 USD, kad man servisā vēl sāka stāstīt ka „šis modelis nebija domāts ražošanai ar šo motoru, bla bla bla”, nevarēju vairs klausīties. 2000. gada rudens – ūdens sūknis sabojājās, un tā remonts man maksāja 700 USD. Pēc tam vispār... Alternators sačakarējās nekurienes vidū un nācās auto vilkt uz tuvāko degvielas uzpildes staciju. Darbs ilga divus mēnešus un izmaksāja 900 USD. Pēc diviem mēnešiem alternators atkal atteicās strādāt. Šoreiz devos pie dīlera, un tur mani paņēma priekšā arī par jauna stūres pastiprinātāja sūkni. Dīleris mani pārliecināja, ka nule uzliktais alternators ir mēsls, tādēļ piekritu viņu piedāvājumam, ka visu varētu novērst pie dīlera. Rēķins – 2000 USD... Un ja jūs domājiet, ka pēc visiem šiem ieguldījumiem mans BMW būtu pilnīgā kārtībā, TAD JŪS SMAGI MALDĀTIES. Automātiskās transmisijas trīs režīmu (E/S/M) slēdzis nestrādā, neiedegas ASC signāllampa, kad izslēdz sistēmu, automašīnai vajag jaunus rotorus (trešo reizi!), tā čurā eļļu visur kur iespējams (pēc neskaitāmu blīvju, blīvslēgu, gredzenu utt. Nomaiņas), un tagad arī kondicioniera kompresors ir čupā (kad nospiež pogu, siksna sāk gaudot un sistēma atslēdz kompresoru).

Pēdējā lieta, ko pēc vairākkārtējiem remontiem beidzot esmu savedis kārtībā, ir CD mainītājs, jo uztaisīju paštaisītu mehānismu. Tas ir mehānisms, kas pārbīda kompaktdisku no novietnes uz nolasīšanas vietu. Šo es uzskatu par mazu uzvaru, jo es ZINU, ka tas nesalūzīs atkal..."
Dean H. - bmw750.com
Prfctyon