BMWPower.lv izmēģina 'BMW 123d'

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (35)
  • Drukāt
  • Raimonds Zandovskis,
    04-03-2009

    Lai arī „BMW” 1.sērijas modelis pazīstams jau kopš 2004.gada, kad tas aizstāja „BMW” 3.sērijas versiju „Compact”, turpmāko gadu laikā tas ticis modernizēts un papildināts ar jaunām modifikācijām. Viens no tā interesantākajiem tehnoloģiskajiem jauninājumiem ir 204 zirgspēku jaudīgais divlitru biturbo dīzeļdzinējs, kas pieejams „BMW 123d” versijā.

    Jaunais divlitru biturbo dīzeļdzinējs „BMW” piedāvājumā ir pirmais četrcilindru dīzeļmotors ar divām turbīnām, kamēr līdz šim divlitru agregāts bija pieejams tikai ar vienu turbīnu un 177 zirgspēku jaudu, kas, tiesa, joprojām ir iegādājams. „BMW 123d” ir 1.sērijas topmodelis starp versijām ar dīzeļmotoru, jo tam netiek piedāvāts starp citiem šīs markas modeļiem populārais trīslitru sešcilindru dīzelis.

    :

    ::
    :
    „BMW” 1.sērijas modelis dizaina ziņā nav viennozīmīgi uztverts starp šīs markas cienītājiem. Vieni saka, ka tas ir neglītākais „BMW” ražošanā, otri – tam atšķirībā no citiem premiālā segmenta kompakto automobiļiem vismaz nav hromētu plastmasu pārbagātība un milzīga radiatora režģa, tādejādi samāksloti demonstrējot savu radniecību ar attiecīgās markas lielākajiem modeļiem. Ar citiem „BMW” modeļiem 1.sērijai eksterjerā ir līdzīgs lukturu komponējums un nu jau klasiskais divdaļīgais radiatora dekoratīvais režģis.

    Patīkami, ka „BMW” 1.sērija nav vienkārši samazināta 3.sērija, kā tas savulaik bija 3.sērijas „Compact” modeļa gadījumā. 3.sērijas modelis no paaudzes paaudzē ir audzis gabarītos, rezultātā atbrīvojot nišu principiāli jaunam kompaktam modelim. Kā norāda „BMW”, tad 1.sērija pēc saviem gabarītiem ir tikpat liela, kā pagājušā gadsimta 60.gadu beigu un 70.gadu sākuma 3.sērijas modeļa priekštecis „BMW 2002ti”. Turklāt arī kompaktā klase pa šiem gadiem izaugusi līdz kādreizējai vidējai klasei, salīdziniet, piemēram, šī segmenta pionieri „Volkswagen Golf” pirmajā un tagad jau sestajā paaudzē.

    :
    ::
    :
    „BMW 123d” ir jaudīgākais kompaktais hečbeks ar dīzeļdzinēju savā segmentā. Piemēram, „Audi A3” pieejams ar maksimums 170 zirgspēku jaudīgu divlitru dīzeļdzinēju, kas aprīkots ar vienu turbīnu un būtībā konkurē ar „BMW 120d” (177 ZS) modifikāciju. Lai arī skeptiķi dīzeli ar sportiskumu nesaista, tomēr kritizētāji nevarēs noliegt, ka „BMW 123d” gadījumā vairāk kā 100 zirgspēku no viena darba tilpuma litra četrcilindru dīzeļdzinējam ir savā ziņā vēl nebijis rādītājs.

    Dzinējam darbojoties brīvgaitā, ir nepārprotami dzirdams, ka zem motora pārsega atrodas agregāts, kas pārtiek no dīzeļa. Tāpat salonā nedaudz vibrē mehāniskās pārnesumkārbas vadības svira. Tomēr dīzelim raksturīgais tarkšķis pazūd līdz ar dzinēja apgriezienu palielināšanu, papildus tam arī „BMW 123d” dinamika liek aizmirst, ka tas ir tikai „dīzelis, kurus nemēdz saistīt ar sportiskumu”.

    :
    ::
    :
    „BMW 123d” maksimālais griezes moments sasniedz 400 Nm jau pie 2’000 apgr./min. Šāds raksturlielums teorētiski ir pielīdzināms atmosfēriskam V8 benzīna dzinējam. No vietas līdz 100 km/h komplektācijā ar sešpakāpju mehānisko pārnesumkārbu „BMW 123d” paātrinās tieši septiņās sekundēs. Versijā ar automātisko kārbu paātrinājums būs tikai par 0,1 sekundi lēnāks, realitātē šāda starpība nav jūtama. Tāpēc mehānisko pārnesumkārbu vērts izvēlēties tad, ja lielāka interese ir par degvielas patēriņa skaitļiem aiz komata. Ņemot vērā dzinēja lielo griezes momentu, paātrinoties, piemēram, no otrā pārnesuma droši var pārslēgties uzreiz ceturtajā, ja nav vēlme visu laiku „štepselēties”, tomēr automātiskā kārba tik un tā būtu optimālāka izvēle samērā jaudīga dīzeļmotora gadījumā.

    Runājot par jaudīgiem dzinējiem kompaktā automobilī, tad parasti ierobežojošs apstāklis ir priekšējā riteņu piedziņa, jo samērā īsa riteņu bāze un diezgan liela jauda, kas attiecīgi nereti saistāma arī ar smagu motoru, padara automobili vadāmības ziņā nebaudāmu. „BMW” 1.sērija, kas pieejama komplektācija pat ar 306 ZS trīslitru biturbo benzīna dzinēju, jebkurā modifikācijā ir ar klasisko, t.i., aizmugurējo riteņu piedziņu.

    :
    ::
    :
    Latvijā autobraucējiem, kam aizmugurējā riteņu piedziņa no pieredzes bieži vien aprobežojas ar žiguļiem, moskvičiem un citiem tā laika autoparka spēkratiem, šķiet kā būtisks trūkums. Tomēr līdzīgi kā automātisko pārnesumkārbu gadījumā, kas sen vairs nav lēnas un neekonomiskas, arī aizmugurējā riteņu piedziņa nav jāuztver kā aplams tehnoloģiskais risinājums. Tieši otrādi – tā nodrošina labāku un precīzāku vadāmību, iztrūkstot nepietiekamajai pagriežamībai, kas izteikti raksturīga priekšpiedziņas automobiļiem, it īpaši ar samērā jaudīgiem dzinējiem. Tāpat nav novērojamas stūres vibrācijas.

    Tāpat kā citi mūsdienu automobiļi, arī „BMW” 1.sērija aprīkota ar modernām elektroniskām gaitas stabilizācijas un vilkmes kontroles sistēmām, kas novērš iespējamo izslīdēšanu, piemēram, ziemas apstākļos. „BMW 123d” izmēģinājuma braucienu laikā ceļi bija apsniguši un vietām apledojuši, tomēr ne mirkli aizmugurējā riteņu piedziņa nelika vilties vai veicināt kādus secinājumus par „nepareizu konstrukcijas risinājumu”. Turklāt jāņem vērā, ka žigulīšu laikā nemaz tādu īstu ziemas riepu nebija – brauca ar tādām, kādas bija pieejamas. Nezinātājs un ierindas ikdienas braucējs, iespējams, pat nepamanīs, ka „BMW” 1.sērija ir ar aizmugurējo riteņu piedziņu.

    :
    ::
    :
    Tiem, kuriem patīk sportiskāka braukšana, aizmugurējo riteņu piedziņu uztvers kā būtisku priekšrocību. Tā ļauj veikt straujus manevrus arī paātrinoties, kamēr priekšpiedziņas gadījumā, kā jau minēts, būs novērojama vairāk vai mazāk izteikta nepietiekama pagriežamība, tādejādi stumjot ārā automobiļa purngalu no iecerētā pagrieziena.

    Arī lielā ātrumā „BMW 123d” būs stabils un pārliecinošs – uz šosejas pirmās sajūtas, ka brauc ātri, parādās pie ātruma, kas krietni pārsniedz Latvijā atļauto, kad pirmo reizi pēc žiperīgā uzrāviena pārslēdzies sestajā pārnesumā un ielūkojies spidometrā. Jāuzteic stingrā balstiekārta un salona pietiekami kvalitatīvā skaņas izolācija. Turklāt pat sestajā pārnesumā paātrinājums apdzīšanai uz šosejas būs bez jūtamas „aizdusas”. Pēc ražotāja datiem, „BMW 123d” maksimālais braukšanas ātrums sasniedz 238 km/h.

    :
    ::
    :
    Neskatoties uz samērā lielo jaudu un lieliskajiem dinamiskajiem raksturlielumiem, kāda citiem kompaktajiem hečbekiem ar dīzeļdzinēju šajā segmentā nav, „BMW 123d” ir arī ļoti ekonomisks. Uz šosejas tas patērēs 4,4 litrus uz 100 km, bet pilsētā – 6,5 litrus. Vidējais degvielas patēriņš – 5,2 litri. Versijā ar automātisko pārnesumkārbu šie rādītāji būs tikai par kādiem 5% lielāki. Interesanti, ka pēc ražotāja datiem „BMW 123d” uz šosejas ir ekonomiskāks, piemēram, par jebkuru „Ford Fiesta” versiju.

    Kaut arī „BMW 123d” priecē ar savu pirmšķirīgo dinamiku un degvielas taupīgumu, to diemžēl nevarētu teikt par tā cenu. Standarta komplektācijā šāds piecdurvju hečbeks maksā no 34 tūkstošiem eiro. Konkrētais izmēģinājuma automobilis, kas bija papildus aprīkots vēl ar biksenona lukturiem, divjoslu klimata kontroli, koka apdari, apsildāmiem sēdekļiem u.c. ne īpaši dārgām pozīcijām, maksā 38 tūkstošus eiro.

    :
    ::
    :
    „BMW 123d” būs piemērots tiem, kuri lielākoties brauc pa šoseju – ar to ir viegli apdzīt pat samērā lielā ātrumā un tas būs ekonomisks kreisējot arī pa Vācijas bāni. Latvijas apstākļiem pilnīgi pietiekoša būs „BMW 120d” (177 ZS) vai „BMW 118d” (143 ZS) modifikācija par attiecīgi 29 un 26 tūkstošiem eiro. Tomēr, ja ekonomija ir galvenā prioritāte, tad šāgada pavasarī „BMW” 1.sēriju papildinās „116d” modifikācija, kas aprīkota ar 115 ZS dīzeļdzinēju un vidēji patērēs 4,4 litrus uz 100 km.

    „BMW” markas automobiļus varat iegādāties pie oficiālajiem dīleriem Latvijā – „BM Auto” un „WESS Select”.


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties