BMWPower.lv izmēģina 'BMW Alpina D3 Sedan'

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (40)
  • Drukāt
  • Raimonds Zandovskis,
    16-01-2009

    „BMW Alpina D3” ir divi zaķi ar vienu šāvienu – „BMW” aizpilda nišu starp četrcilindru „320d” un sešcilindru „325d”, savukārt „Alpina” iegūst plašāku auditoriju savai produkcijai. Tas aprīkots ar četrcilindru turbopūtes dīzeļdzinēju un virkni sportisko aksesuāru, tajā pašā laikā saglabājot pirmšķirīgus degvielas ekonomijas rādītājus.

    :

    ::
    :
    „BMW Alpina D3” komplektēts ar divlitru četrcilindru turbopūtes dīzeļdzinēju, kas aizgūts no „BMW 320d” modeļa, tiesa, „Alpina” inženieri tam uzstādījuši lielāku turbīnu, ražīgākas inžektora sprauslas, sportiskāku izplūdes sistēmu un pārprogrammējuši elektronisko dzinēja vadību. Rezultātā motors attīsta 200 zirgspēku jaudu un 410 Nm maksimālo griezes momentu jau pie 2’000 apgr./min. Tādejādi „BMW Alpina D3” ir automobilis, ko savā ziņā varētu dēvēt par „320d Sport” vai aizstājēju potenciālajam „323d”, kas iegūtu divlitru biturbo dīzeļdzinēju no „123d”.

    :
    ::
    :
    Atbilde uz jautājumu, kāpēc „BMW” pats ražošanā neievieš „323d” modifikāciju, motoru aizgūstot no jau minētā „123d”, ir gaužām vienkāršs. „BMW” 3.sērijas piedāvājums jau ir piesātināts ar dažādiem dīzeļdzinējiem, tāpēc jauna modifikācija radītu problēmas tās pozicionēšanā, un autoražotāja tirgvedības departaments dabūtu krietni pasvīst, lai papildus modifikācija neatņemtu pircējus kādai citai, piemēram, „325d”.

    :
    ::
    :
    Būdams vidutājs starp „320d” un „325d”, „BMW Alpina D3” jau standartā ir ar savu pievienoto vērtību, lai nenoņemtu potenciālos klientus kādai no divām minētajām versijām. Jau bāzē „BMW Alpina D3” iegūst oriģināla dizaina virsbūves aerodinamisko komplektu ar „Alpina” atpazīšanas zīmēm, 18 collu riteņu diskus (par papildus maksu – 19 collu), dubultu izplūdes sistēmas izeju, sportiskus sēdekļus un stūresratu, kā arī virkni citu aksesuāru, kas „BMW” standarta versijām būtu jāpērk par papildus samaksu (t.s. sportiskā M-paka). Turklāt „BMW Alpina D3” ir unikāls ar to, ka katra tā vienība tiek numurēta un attiecīga plāksnīte ar sērijas kārtas numuru novietota griestos pie atpakaļskata spoguļa. Savā ziņā ekskluzīvi.

    :
    ::
    :
    „Alpina” ar „BMW” sadarbojas jau aptuveni 40 gadu, un „Alpina” nebūtu dēvējams par tūninga ateljē, jo šo abu kompāniju inženieri cieši sadarbojas un „Alpina” spēkrati daļēji tiek montēti pašā „BMW” rūpnīcā, kurai „Alpina” piegādā savus dzinējus un transmisijas, bet jau praktiski nokomplektētu automobili „Alpina” savos resursos tikai pabeidz montēt, kas pamatā attiecas uz interjeru un eksterjera dekoratīvajiem elementiem.

    :
    ::
    :
    „Alpina” izstrādātie modeļi līdz šim pozicionēti kā vidutājs starp „BMW” standarta topmodeļiem un tās pašas virsbūves „M” sērijas modeļiem, apvienojot sportisku veiktspēju ar braukšanas komfortu. „BMW Alpina D3” gadījumā tas ir maksimāli sportisks četrcilindru dīzeļauto, kamēr 3.sērijas „Alpina” modifikācija ar benzīna dzinēju („BMW Alpina B3”) ar 360 zirgspēku biturbo motoru tiek pozicionēta „Alpina” markai tradicionāli – starp topmodeļa „BMW 335i” un izteikti sportisko „BMW M3”.

    :
    ::
    :
    Tādejādi „BMW Alpina D3” ir šī ražotāja bāzes modelis, bez pretenzijām uz patiesu sportiskumu. Tomēr tas nenozīmē, ka šis automobilis būtu pastarītis „Alpina” piedāvājumā un attiecīgi vienkārši tirgvedības departamenta auglis, lai no taupīt gribošajiem noplēstu vairāk naudas. Vēl 1998.gadā „Alpina” pierādīja, ka ar samērā jaudīgu dīzeļdzinēju aprīkots automobilis savā ziņā var būt pārāks par, piemēram, „BMW M3”. Minētajā gadā „Alpina” ar dīzeļdzinēja automobili uzvarēja Nirburgringas 24 stundu sacīkstēs. Uzvaras noslēpums ir apstāklī, ka šādam automobilim retāk jāiebrauc pitstopos uzpildīt degvielu, tikmēr trasē atvinnējot laiku, kamēr rijīgie benzīnnieki tankojas. Līdzīgu taktiku piekopj „Audi” un „Peugeot” Lemānas 24 stundu sacīkstēs, tādejādi gūstot uzvaras.

    :
    ::
    :
    Lai pārliecinātos par „BMW Alpina D3” sportiskumu, devāmies uz Latvijā pazīstamo Sporta kompleksu „333”. Jau pirmajos veiktajos trases apļos patīkami pārsteidza spēkrata vadāmība, kas ir patiešām pirmšķirīga, kas ir raksturīgs praktiski visiem „BMW” modeļiem, pie tam ja tā balstiekārta padarīta vēl sportiskāka, kā „Alpina” gadījumā ar citāda regulējuma atsperēm un amortizatoriem. Tomēr tas nenozīmē, ka ikdienas satiksmē automobilis būtu nepanesami ciets. Šķiet, gaitā tas ir pat komfortablāks nekā „BMW” 3.sērija ar „M” pakotnes balstiekārtu, nemaz nerunājot par rafinēto „BMW M3”. Tā arī ir „Alpina” tradicionālā filosofija.

    :
    ::
    :
    „Alpina” savos produkta materiālos norāda, ka „D3” vilkme (420 Nm) ir salīdzināma ar V8 benzīna dzinēja griezes momentu. Tīri skaitliskā izteiksmē, jā. Tā kā pats ikdienā braucu ar auto, kas aprīkots ar benzīna V8 dzinēju, šajā „Alpina” modelī minētais apgalvojums neizpildās. Un runa nav par dragreisa vai maksimālā ātruma disciplīnu, bet viens pats griezes moments gaitā nespēj atsvērt to, ka šim dzinējam ir tikai (salīdzinot ar V8) 200 zirgspēku, jo šie raksturlielumi ir savstarpējā mijiedarbībā.

    :
    ::
    :
    No vietas līdz 100 km/h automobilis paātrinās 7,4 sekundēs, bet tā maksimālais braukšanas ātrums sasniedz 238 km/h – diezgan iespaidīgi raksturlielumi četrcilindru dīzelim. Tomēr atslēdzot visas elektroniskās stabilizācijas sistēmas – gan vilkmes, gan kursa stabilizācijas – „BMW Alpina D3” lika nedaudz vilties, salīdzinot ar gaidīto. Lai arī izmēģinājuma automobilis bija aprīkots ar mehānisko pārnesumkārbu, to nebija iespējams dabūt kaut cik ievērojamā sānslīdē pat otrajā pārnesumā un ar akseleratora pedāli grīdā. Tāpat ar to nebija iespējams uzsākt braukšanu no vietas ar spolējošiem aizmugurējiem riteņiem. Kaut kā pietrūkst, lai arī elektronika neiejaucas. Protams, tā ir māžošanās, bet nu „BMW” automobilim, ņemot vērā tā statusu Latvijā, jābūt spējīgam to veikt.

    „BMW Alpina D3” būs piemērots cilvēkam, kurš vēlas automobili ar sportisku izcelsmi un aprīkojumu, bet tajā pašā laikā ar to braukt ikdienā un nedomāt par to, kādu apļa laiku tas spētu uzstādīt trasē. Šī auto pircējs par sportiskumu samaksās tikai auto iegādes brīdī, nevis vēl katru reizi arī degvielas uzpildes stacijā, lūkojoties tankštelles ciparplatē un domājot, kāpēc braucot atbilstoši ceļu satiksmes noteikumiem, tas nokurina aptuveni 20 litrus uz simta, kā tas arī ir V8 benzīna dzinēja gadījumā, ar kuru „Alpina” salīdzina „D3” griezes momentu. „BMW Alpina D3” vidēji patērē 5,9 litrus dīzeļa, tādejādi ar vienu degvielas tvertni spējot nobraukt 800 līdz pat tūkstoš kilometru.

    „BMW Alpina D3” iespējams iegādāties pie „Alpina” oficiālā izplatītāja Latvijā „BM Auto”. Bāzes aprīkojumā automobilis maksā 36 tūkstošus eiro. Tāpat šis automobilis pieejams „Coupe” un universāļa versijā „Touring”. „BMW Alpina D3” ar atjaunināto virsbūves tipu iegūst arī jaunu šī dzinēja versiju, kas izgatavota uz „BMW 123d” divlitru biturbo dīzeļa dzinēja bāzes, attīstot 214 ZS un 450 Nm.


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties