Huans Pablo Montoja intervē Bergeru
|
|
Negadās bieži, kad darbinieki intervē savus bosus. Šoreiz piedāvājam vienu no tādām intervijām “F1 Racing” žurnālam – Huans Pablo Montoija iztaujā savu bosu – Gehardu Bergeru.
Huans Pablo Montoja (HPM): Labi, Gehard, tu noteikti nebiji iedomājies, ka pienāks tāda diena, kad es tevi intervēšu. Kad tu pilotēji BMW, ko tu domāji par to ? Vai uzticējies komandai tāpat kā tagad ?
Gerhards Bergers (GB): Viss bija pavisam savādāk…
HPM: …tāpēc, ka manis nebija !
GB: Tajā laikā tu vēl biji mazs bērns! Man jāsaka, ka sacīkšu gars BMW vienmēr ir bijis. Šodien 90% no mūsu komandā strādājošajiem nāk no ielas mašīnu ražotnēm, bet visi kā viens ir saistīti un lietas kursā par F1. Atšķirīgās filosofijas dēļ nevar salīdzināt dzinējus tad un tagad.
HPM: Cik labi iepazini sevi kā pilotu ?
GB: Pirms nebiju pazīstams ar Sennu, domāju, ka esmu labs pilots.
HPM: Vai aiz Sennas muguras juties kā “McLaren” otrais pilots?
GB: Patiesībā domāju, ka komandā mēs bijām vienlīdzīgās pozīcijās un viss notika godīgi.
HPM: Tu vēl joprojām runā kā pilots un man tas patīk !
GB: Airtons tiešām bija fantastisks pilots. Viņš spēli, ko sauc par F1 zināja labāk kā neviens. Atceros mūsu pirmo kopējo sacīksti 1991.gadā Fīniksā. Biju “pole position” īpašnieks, bet sacīkstē, kurā uzvarēja Senna, avarēju. Bet vienlaga Airtonam pierādīju, ka biju ātrs. Tad viņš domīgs devās atpakaļ uz savu dzimteni Brazīliju un kopš tās reizes man tā arī neradās iespējas viņu uzveikt, jo Sennam vienkārši nebija nekādu vāju punktu.
HPM: Kvalifikācijā kāda bija starpība starp tevi un Sennu ?
GB: Tu noteikti domā, ka viņš bija drosmīgs ātros pagriezienos, bet es biju spējīgs viņu apsteigt tikai dažos. Viņš perfekti par 99% izņēma visus līkumus, kamēr es par 102% tikai divus vai trīs, bet pārējos 75%. Airtons visu darīja nevainojami.
HPM: Tev ir liela “playboya” reputācija.
GB: Nekad neesmu sapratis no kurienes tā ir radusies. Nekad !
HPM: Esmu paŗliecināts, ka mums apkārt ir vairāki cilvēki, kas šajā jautājumā varētu daudz par tevi pastāstīt, bet jebkurā gadījumā, kādēļ nekad tā arī nepilotēji “Williams” ?
GB: 1986.gadā varēju izvēlēties – Mclaren, Williams, Ferrari. Izvēlējos pēdējos, jo nespēju turēties pretim kārdinājumam būt par sarkanā “Ferrari”pilotu. 1990.gadā, kad devos prom no “sarkanajiem zirgiem” bija atkal pārrunas ar “Williams”, bet izvēlējos “Mclaren”, jo Frenks negribēja man maksāt, cik savukārt vēlējos es. Būšu godīgs – nauda man vienmēr ir patikusi.
HPM: Kura ir bijusi labākā formula ar kuru jelkad esi braucis ?
GB: 1987.gada “Ferrari”. Tā bija netikai labākā formula kuru esmu pilotējis, bet arī labākā tajā laikā.
HPM: Kadēļ pēc aktīvās pilota karjeras beigām esi atgriezies BMW ?
GB: Mani noalgoja !
HPM: Vai nav grūti sēdēt birojā nevis formulā ?
GB: Grūti ir, tad ja tev nav, ko darīt. Kad beidz karjeru ir divas izvēles iespējas: aiziet pavisam no tā visa prom vai arī būt iekšā un veikt produktīvu darbu. Es biju ieplānojis no sporta aiziet pavisam, jo man vēl ir savs smago auto un cita veida privātbizness. Taču, tad nāca BMW ar piedāvājumu, kurš mani pat ļoti apmierināja.
HPM: Vai arī tagad pa auto ceļiem pārvietojies tikpat ātri kā savulaik trasē ?
GB: Kad biju tavā vecumā. Tagad nē.
HPM: Bet tu vēljoprojām esi enerģijas pārpilns.
GB: Tev nav 43 gadi un tu nezini, cik daudz enerģijas patērēsi līdz maniem gadiem. Kad nolēmu F1 pamest sev apsolīju divas lietas: nekad vairāk sevi nesāpināt, jo man savulaik vairākās avārijās tā ir palaimējies. Otrs, neapmeklēt atlētikas zāli un nesāpināt sevi citos veidos.
HPM: Muļķības !
GB: Neesmu vairs nekāds karstgalvis !
HPM: Ko tu domā par Mihaelu Šumaheru ?
GB: Kad Mihaels ieradās F1 viņš bija kā skabarga dibenā. Kopā ar Airtonu nolēmām, ka nepatīkam viņam, jo viņš jau, tad nevienu nerespektēja, gluži kā tu ! Toreiz viņā saskatīju tikai labu sacīkšu braucēju, bet ne izcilību.
HPM: Kādi ir Mihaela vājie punkti ?
GB: Viņš man nedaudz atgādina Airtonu, jo ir grūti atrast vāju vietu. Ir grūti Mihaelu uzvarēt, bet…
HPM: … ne neiespējami.
GB: To es atstāšu tavā ziņā.
HPM: Kādu padomu vēlies man dot ?
GB: Tā turpināt.
Tulkoja: Olafs Jākobsons
F1.lv
Bimmer