Iepazīstamies ar 'WESS Select' servisu

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (51)
  • Drukāt
  • Raimonds Zandovskis,
    16-06-2008

    Ar ko lielākajai daļai asociējas automobiļu serviss? Ar vietu, kurā vīri eļļainos tērpos darbojas ar tikpat eļļainiem instrumentiem, ar vietu, kurā apmeklētājam jāskatās zem kājām, lai kaut kam eļļainam neuzkāptu vai aiz kā nepakluptu. Lai arī ķirurgam dienu dienā jāsaskaras ar asinīm, tas nenozīmē, ka tāpēc ar tām jābūt tašķītiem visiem instrumentiem un operāciju zālei. Viss atkarīgs no darba organizācijas. Tieši šāda analoģija radās prātā pēc iepazīšanās ar „WESS Select” servisu.

    :

    ::
    :
    Ikviens apjomīgs serviss, kāds ir arī „WESS Select”, kurā kopumā ir 16 pacēlāju, sākas ar pieņēmēju. Satiekam Viktoru Tarvidu, kurš ir viens no „WESS Select” autoservisa meistariem-pieņēmējiem un kurš laipni izrāda servisa telpas un inventāru. Uzreiz jāatzīmē, ka parasti klientiem ieeja servisa telpās bez pieņēmēja pavadības ir liegta, kas saistīts ar darba drošības noteikumiem.

    Tiesa, telpas, kurās notiek remonts un var uzturēties arī pats klients, ir t.s. ātrais serviss ar diviem pacēlājiem, kur automobilim tiek veikti darbi, kas neaizņem vairāk par stundu. Piemēram, eļļas vai bremžu uzliku maiņa.

    :
    ::
    :
    Ieejot lielajā telpā ar 14 pacēlājiem, paveras tradicionālam servisam netipisks skats – viscaur gaišas (baltas un pelēkas) flīzes, neviena eļļas traipa (jo telpas tiek tīrītas katru dienu, bet automobiļi pirms iebraukšanas servisā nomazgāti), gar sienām izvietoti moderni aparāti.

    Automobilim iebraucot servisā, uz stūresrata, pārnesumkārbas vadības sviras un grīdas tiek uzlikts speciāls pārvalks, lai minētos elementus nesasmērētu. Pirmais ir amortizatoru un bremžu pārbaudes stends, kā nākamais – pacēlājs pēc analoģijas ar tehniskajā apskatēs esošajiem, kur tiek izgrozīts katrs ritenis atsevišķi, palīdzot noteikt tam piekrītošo balstiekārtas mezglu nolietojumu.

    :
    ::
    :Amortizaotru un bremžu pārbaudes stends:
    :
    Turpat ir riepu montāžas aparāts. Nereti servisos ir problēmas ar īpaši liela diametra riepu pārmontēšanu, jo nav tam atbilstošas ierīces. Tā kā „BMW” modeļiem no rūpnīcas pieejami diski līdz pat 22 collām, tad šis aparāts ir piemērots arī tāda diametra diskiem, kaut arī aparāts saglabā nelielu rezervi nākotnei vai šā brīža tūninga diskiem – 24 collām.

    Arī disku balansēšanas aparāts ir nedaudz sarežģītāks nekā ierastos servisos sastopamie. Balansējot disku, tam iespējams imitēt arī automobiļa svaru, kas ļaus regulējumu panākt vēl precīzāku un konkrētajam spēkratam atbilstošāku. Būtiski, ka diski pirms balansēšanas tiek mazgāti tam speciāli paredzētā aparātā. Proti, tie tiek mazgāti ar ūdens un plastmasas granulu maisījumu, tādejādi disku notīrot arī no bremžu uzliku skaidu piedeguma u.c. grūti tīrāmām vielām, ko citkārt, piemēram, ar parastu augstspiediena ūdens strūklu nost nedabūt.

    :
    ::
    :Riepu montāžas un disku balansēšanas stends:
    :
    No nākamajiem balstiekārtas darbu etapiem ir savirzes regulēšana. Arī tam šeit ir atsevišķs stends, kur savirze tiek regulēta, automobilī nepieciešamā daudzumā izvietojot nepieciešamo kilogramu smagus smilšu maisiņus, tādejādi panākot ideālu izsvarojumu un attiecīgi precīzāku savirzes regulējumu. Rezultātā automobili nepurinās pat tad, ja lielā ātrumā brauksiet, piemēram, pa Vācijas maģistrāli.

    :
    ::
    :
    Jāatzīmē, ka visi pacēlāji un stendi šeit iebūvēti praktiski grīdas līmenī, kas, pirmkārt, neļauj aiz tiem nejauši paklupt, un, otrkārt, uz tiem tādejādi iespējams uzbraukt ar īpaši zemiem automobiļiem. Kā norāda servisa pieņēmējs Viktors, tad šeit bijuši arī drifta sacensībām pielāgoti „BMW” ar īpaši zemu balstiekārtu.

    :
    ::
    :
    Ik uz diviem pacēlājiem ir liels elektroniskais stends ar datoru, tehnisko šķidrumu pistolēm u.tml. Izmantotie tehniskie šķidrumi tiek elektroniski iegrāmatoti, tādejādi ir viegli nosakāms, cik tieši eļļas vai logu mazgājamā šķidruma jūsu spēkratam pieliets. Interesanti, ka eļļa servisa telpā netiek ne ienesta, ne iznesta – tā pa speciālām caurulēm ceļo uz atsevišķu telpu, kur atrodas jaunās un izmantotās eļļas rezervuāri.

    :
    ::
    :Jaunās un izlietotās eļļas rezervuāru telpa:
    :
    Katram servisa darbiniekam ir savs instrumentu komplekts, tāpēc nav jāiet pie cita kolēģa aizņemties kādu atslēgu vai uzgriezni. Tie atrodas pārbīdāmā skapītī, visi instrumenti kārtīgi izvietoti pa kategorijām skapīša atvilktnēs, ātri atrodot nepieciešamo un pēc tam paredzētās vietas nosakot iztrūkstošo.

    Ja darbs ir specifiskāks un standarta komplektā nav piemērota instrumenta, tad ir atsevišķa telpa ar ne tik bieži lietojamiem instrumentiem vai tādiem, kurus ražošanā esošo automobiļu remontā vairs neizmanto. Servisa darbinieks attiecīgā katalogā var noskaidrot, kāds instruments nepieciešams un kurā plauktā tas šeit atrodas. Starp interesantākajām ierīcēm redzeslokā šķita speciāls pārnēsājams aparāts, kas ar mikroviļņu palīdzību kaut vai līdz sarkankvēlei uzkarsē ieķīlējušās skrūves u.tml., kuru atbrīvošanai nereti citviet izmanto lodlampu vai WD-40 šķīdumu.

    :
    ::
    :Speciālo instrumentu glabāšanas telpa:
    :
    Ne tikai instrumentiem, bet arī specifiskākiem darbiem paredzētas atsevišķas telpas, piemēram, no motora telpas izņemtu dzinēju remontam, balstiekārtai demontēto mezglu remontam arī ir atsevišķas darba telpas u.tml. Jāatzīmē, ka visas demontētās remontam paredzētās daļas arī tiek mazgātas speciālā aparātā, lai tās atbrīvotu no eļļas un smilšu masas.

    :
    ::
    :
    Runājot par detaļām, tad garantijas ietvaros nomainītās vecās daļas tiek glabātas atsevišķā telpā trīs mēnešus, jo rūpnīca var pieprasīt kādu no tām nosūtīt ekspertīzei. Savukārt pēc garantijas remontā nomainītās daļas tiek glabātas diennakti gadījumam, ja klients izlemj to paņemt sev vai pārliecināties, ka tā patiešām ir nolietojusies un ir nomainīta. Tāpat pēc darbu veikšanas klientam servisa pieņēmēja pavadībā iespējams paša acīm pārliecināties par izpildīto darbu.

    :
    ::
    :
    Iepazīstoties ar „WESS Select” servisu, pamanīju vēl kādu atšķirību no citiem servisiem – šeit valda pilnīgs klusums, fonā neskan radio. Kā norāda administrācija, tad šāds jautājums tika apspriests, tomēr tika nolemts, ka klusums ļauj labāk koncentrēties darbam. Tiesa, tas nenozīmē, ka darbiniekiem tiek liegtas jebkādas ērtības. Servisa otrajā stāvā ir speciāla zāle darbiniekiem ar ģērbtuvēm, ēdamzāli, dušām un pat saunu, kurā atpūsties pēc darba laika. Katram darbiniekam izsniegti pieci kombinezoni, kas tiek mainīti un pēc tam ķīmiski tīrīti katru darba dienu.

    :
    ::
    :
    Vēl darbiniekiem ir atsevišķas apmācības telpas, kurās pieejama tehniskā literatūra, videotēka ar dažādu sistēmu remonta pamācībām, kā arī datori ne tikai ar dažādiem tehniskiem materiāliem, bet arī iespēju sazināties ar „BMW” rūpnīcas tehnisko personālu, kas palīdzēs atrisināt kādus neskaidrus jautājumus. Katrs „WESS Select” servisa darbinieks, kurš izgājis pārbaudes laiku, vismaz vienu reizi gadā dodas uz „BMW” servisa mācību centru Maskavā kvalifikācijas celšanas kursos.

    :
    ::
    :
    Iepazīstoties ar „WESS Select” servisu, tā iekārtojumu, aparatūru un bavāriešu markai atbilstošo pedantisko attieksmi pret darbu, acīmredzams kļūst pamatojums tam, kāpēc darba izmaksas šeit caurmērā ir augstākas nekā citos autorizētos „BMW” servisos. Jāatzīmē, ka „WESS Select” šobrīd rīko akciju trīs līdz 10 gadus vecu „BMW” markas automobiļu īpašniekiem, piedāvājot servisa darbu ar 50% atlaidi un līdz 50% atlaidi rezerves detaļām.


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties