BMWPower.lv pirmie iespaidi par jauno BMW X5

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (9)
  • Drukāt
  • Raimonds Zandovskis,
    30-03-2007

    Trešdien, 28.martā, Latvijā notika jaunās paaudzes apvidus automobiļa „BMW X5” prezentācija un izmēģinājuma braucieni presei. Atgādināsim, ka starptautiski jaunais „BMW X5” tika prezentēts vēl pērnā gada rudenī Parīzes autoizstādē, bet Latvijas klienti šos auto oficiāli sāks saņemt tikai tagad.

    Viena no būtiskākajām jaunās paaudzes atšķirībām ir tā, ka tagad „BMW X5” apvidus automobilis ir krietni lielāks gabarītu ziņā par līdzšinējo – tā kopgarums ir 4,85 metri, kas ir par 19 centimetriem vairāk nekā iepriekš. Papildus centimetri ļāvuši automobili padarīt daudz ietilpīgāku un ievietot tajā trīs sēdekļu rindas, kurās var sasēsties, pēc ražotāja ieceres, septiņi pasažieri.

    :

    ::
    :
    Tāpat automobilim ir jauns virsbūves dizains, kas īpaši neatšķiras no līdzšinējās paaudzes modeļa, bet tagad vairāk ieturēts atjauninātā „BMW X3” stilā. Būtiskākas izmaiņas ir spēkrata interjerā – tagad tas līdzinās aktuālajam 5.sērijas modelim (līdzīgi kā iepriekšējās paaudzes „BMW X5” gadījumā ar tā brīža 5.sēriju (E39 – rūpnīcas indekss)). Tādējādi „BMW X5” ieguvis virkni jaunu papildus aprīkojuma iespēju, kas jau labu laiku pieejami citos markas lielajos modeļos.

    :
    ::
    :
    Sākotnēji „BMW X5” būs pieejams ar trim dzinējiem. Tiem visiem, salīdzinot ar iepriekšējās „BMW X5” paaudzes analoga tilpuma spēka agregātiem, palielināta jauda un pie tam samazināts degvielas patēriņš. Bāzes versijā apvidus automobilis tiek aprīkots ar trīslitru benzīna dzinēju, kas attīsta 272 ZS un 10,9 litru vidējo patēriņu. Topversija aprīkota ar 355 ZS jaudīgu 4,8-litru V8, bet dīzeļdzinējs pagaidām pieejams tikai viens – trīslitru ar 235 ZS jaudu un 8,7 litru vidējo patēriņu. Ražotājs atzīmē, ka jaunais „BMW X5” ir dinamiskāks un reizē ekonomiskāks par saviem konkurentiem.

    :
    ::
    :
    Jaunā „BMW X5” prezentācijas un izmēģinājuma braucienu ietvaros Latvijā bija pieejami divu modifikāciju spēkrati – ar trīslitru dīzeļdzinēju un 4,8-litru V8 benzīna dzinēju. Izmēģinājuma braucienu ietvaros pasākuma dalībnieki kolonnā devās uz Siguldu, kur mūs gaidīja dažādi veiklības braucieni. Brauciens tika organizēts tā, ka katram dalībniekam bija iespēja izmēģināt abu modifikāciju un dažādu komplektāciju jaunos „BMW X5”.

    :
    ::
    :
    Tā kā „Auto DELFI” uz pasākumu bija ieradies ar līdzšinējās paaudzes „BMW X5 4.8is”, tad arī jaunā spēkrata izmēģinājumu vēlējās sākt ar šā brīža jaudīgāko modifikāciju – „BMW X5 4.8i”. Tomēr taisnības labad jāatzīmē, ka jaunais „BMW X5 4.8i” ir tiešs pēctecis „BMW X5 4.4i” modifikācijai, kamēr līdzšinējais „BMW X5 4.8is” ir sportiskā modifikācija uz minētā standarta „BMW X5 4.4i” bāzes. Visticamāk, arī uz jaunā „BMW X5 4.8i” bāzes gaidāma sportiskā versija.

    :
    ::
    :Braucot ar jauno X5, dažam pirksti ieplešas vēdeklī:
    :Lai arī ražotājs norāda „BMW X5 4.8i” automobilim paātrinājumu no vietas līdz 100 km/h 6,5 sekundēs, gaitā iespiežot akseleratora pedāli grīdā (pat pie transmisijas ieslēgta „Sport” režīma) ir sajūta, ka tas auto nav nemaz tik straujš. Tomēr pavērojot spidometra bultiņu, kas pa ciparnīcu sāk skriet šķietami norādītajam paātrinājumam atbilstošā tempā, jāsecina, ka cilvēks vienkārši fiziski nejūt šo paātrināju līdzīgi kā citu tamlīdzīgas veiktspējas vieglo automobiļu (sedanu, kupeju u.tml.) gadījumā.

    :
    ::
    :
    Proti, iemesli tam, mūsuprāt, varētu būt divi – pirmkārt, nejūti „mugura iespiesta sēdeklī” efektu, pat ne mazdrusciņ; otrkārt, dzinēja izplūdes skaņa ir pieklusināta, tai nav sportiska regulējuma skanējums. Parasti šie divi faktori ir kā būtiskākie blakusefekti straujam paātrinājumam. Tāpēc, visticamāk, arī rodas iespaids, ka iespied akseleratora pedāli grīdā, un „nekas nenotiek”, kaut gan spidometra un tahometra bultiņa liecina par pretējo. Bet tik un tā neatstāj sajūta, ka tās 6,5 sekundes ir tikai „uz papīra”.

    :
    ::
    :
    Savukārt, lai arī „BMW X5” ar trīslitru dīzeļdzinēju, pēc ražotāja datiem, no vietas līdz 100 km/h paātrinās 8,3 sekundēs, dinamiskās gaitas īpašības braucot jūtami neatpaliek no benzīna topversijas. Pie tam, no vietas dīzelis startē ar lielāku kampienu nekā V8 benzīna modifikācija. Šeit atslēga slēpjas maksimālajā griezes momentā un dzinēja apgriezienu diapazonā, kurā tas pieejams. Proti, „BMW X5 4.8i” tas ir 475 Nm 3’400–3’800 apgr./min diapazonā, kamēr „BMW X5 3.0d” – 520 Nm jau 2’000–2’750 apgr./min diapazonā.

    Pēc „Auto DELFI” domām, jābūt principiālam dīzeļdzinēju nīdējam vai „Common-Rail” sistēmas (tiešā degvielas iesmidze) īpatnību neizbaudījušam automobilistam, lai šajā gadījumā izvēlētos par 16 tūkstošiem eiro dārgāko V8 modifikāciju.

    :
    ::
    :
    Kā jau jebkura jaunas paaudzes automobiļa gadījumā mūsdienās, arī „BMW X5” ieguvis virkni jaunu aktīvas un pasīvās drošības sistēmu. „BMW” jaunā apvidus automobiļa gadījumā īpaši piestrādājis pie tā stabilitātes pagriezienos, maksimāli samazinot virsbūves sānsveres. Par to, ka „BMW” šajā ziņā pastrādājis godam, pārliecinājāmies šo izmēģinājumu galapunktā – norobežotā stāvlaukumā Siguldā, kur pasākuma organizatori bija sagādājuši dažādus veiklības braucienus. Braucot, piemēram, slalomu starp mazpadsmit metru attālumā novietotiem konusiem sajūta vairāk vai mazāk bija kā tradicionālā vieglā automobilī, nevis „zvalstīgā džipā”.

    :
    ::
    :
    Savukārt par interjeru saruna ir atsevišķa. Par to „BMW” pēdējā laikā no dažādām pusēm saņēmis kritiku pat no markai lojāliem klientiem. Vissāpīgāko sitienu zem jostasvietas „BMW” pēdējo gadu laikā saņem par „iDrive” saskarni, kas vadāma ar speciālu grozāmu un spaidāmu kontrolleri viduskulisē. Tagad „iDrive” pieejams arī „BMW X5” automobilī un ļauj mainīt iestatījumus virknei tā sistēmu un iekārtu. Šai sistēmai savulaik debitējot 2001.gadā 7.sērijas luksusa sedanā, tā aptvēra 700 funkciju. Pēc plašas kritikas, jaunajai 5.sērijai (2003.gads) tika sagatavots atvieglināts „iDrive” variants, kāds sastopams arī jaunajā „BMW X5”, bet arī tas joprojām nav intuitīvs un uzreiz saprotams. Tamlīdzīgā „Audi MMI” sistēma ir daudz pārdomātāka un piešauties tās lietošanā var pāris minūšu laikā. Galvenokārt jāpateicas tam, ka „Audi” gadījumā „MMI” saskarnes biežāk lietotās funkcijas (audio, navigācija u.tml.) sasniedzamas caur taustiņiem turpat ap kontrolleri.

    :
    ::
    :
    Līdzšinējais "BMW X5 4.8is" (no kreisās) un jaunais "BMW X5 4.8i":
    :Bet arī ja vēlies iemest aci instrukcijā par „iDrive” iespējām un to lietošanu, tad ar to problēmas vēl nebeidzas. Šajā ziņā mums radās visai kurioza situācija. Meklējam cimdu nodalījumu, bet tradicionālajā vietā nekādas atveres nav. Tad meklējam pogu panelī, ar ko to atvērt (kā tas nereti ir jaunajiem auto). Laižot acu skatu pāri pogu piktogrammām, neko tam atbilstošu neatrodam. Tā kā visi testa auto aprīkoti ar rācijām, prasām pārējiem, vai kāds nezina, kur šeit atver cimdu nodalījumu. Pa rāciju atsaucas Normunds Avotiņš un pavēsta, ka starp ventilācijas atveri viduskonsolē un klimata kontroles vadības svirām apdares ielocījumā ir poga un piebilst, ka „instrukciju vajag lasīt!”. Bet kā izlasīsi instrukciju par cimdu nodalījuma atvēršanu, ja tā atrodas cimdu nodalījumā? Un zināt, kur tagad šeit ir cimdu nodalījums un kā tas atveras? Nospiežot minēto pogu, kurai nav nekādas piktogrammas, labās puses koka apdares panelis atvāžas uz leju, bet virs tā esošais plastmasas panelis – uz augšu. Līdzīgā konfigurācijā atverams priekšējais elkoņbalsts un glāžu turētāju ietvars aizmugurējā sēdekļa elkoņbalstā.

    :
    ::
    :
    Ja runājam par aizmugurējo, pareizāk sakot, vidējo sēdekļu rindu, tad tagad tās pasažieriem var iegūt atsevišķu divjoslu klimata kontroles vadības sistēmu. Tāpat virs tās uzstādāms DVD sistēmas ekrāns. Tāpat vidējā sēdekļu rindu iespējams pabīdīt uz priekšu un atpakaļ, pasažieru kājām atvēlot nepieciešamo telpu.

    Bet nonākot līdz trešajai sēdekļu rindai (papildus aprīkojums par 1’663 eiro), slavas dziesmas apklust. Nav noslēpums, ka trešā sēdekļu rinda šajā tirgus segmentā jau kļuvusi par ražotāja obligāti izpildāmo uzdevumu. Un šo prasību diktē Ziemeļamerikas tirgus, kur šā segmenta apvidus automobiļi ir vispieprasītākie. Tieši tāpēc arī „BMW X5” tik jūtami pieaudzis gabarītos – lai tajā spētu ievietot trešo sēdekļu rindu. Un tās sēdeklīši ir patiešām miniatūri, kurā civili var iesēsties tikai bērni. Ja tādā ielokās pieaugušais („Auto DELFI” to izmēģināja), tad ceļgali duras vidējās rindas atzveltnēs, kas jau tā ir par pāris centimetriem pabīdīta uz priekšu. Ja vēl vidējā rindā šādā stāvoklī kāds iesēdīsies, tad arī viņam ceļgali dursies jau priekšējā atzveltnē. Tādējādi „septiņvietīgais” jāuztver joprojām kā piecvietīgs ar iespēju papildus atbilstoši CSN pārvadāt vēl divus bērnus.

    :
    ::
    :
    Ja nonākam pie līdzšinējā „BMW X5” un jaunā „BMW X5” praktiskā salīdzinājuma, tad, tā kā „Auto DELFI” bija iespēja izbraukt ar abiem diviem vienā dienā, jāsecina, ka jaunais standarta modelis ir pat gaitā cietāks par līdzšinējo sportisko modifikāciju. Kā tas izpaužas? Braucot pār nelīdzenumiem, jūtamāki ir balstiekārtas trokšņi. Nē, nav tā, ka „sistu cauri”, bet tu pārlieku uzmācīgi dzirdi, kā balstiekārta šos nelīdzenumus un bedres absorbē. Tas ir kā atgādinājums tam, ka Bavārijas inženieri to projektējuši „nedaudz” labākam ceļa segumam. Tāpat jaunajā „BMW X5” jūtamāki ir vēja trokšņi, braucot ātrumā virs 100 km/h, nekā līdzšinējā apvidniekā. Iespējams, tas pieaugušo gabarītu dēļ.

    Tomēr, kas ir nenoliedzami skaidrs, jaunais „BMW X5” kļuvis ģimeniskāks (lasi – funkcionālāks). Tam ir jūtami plašāks salons, vairāk dažādu sīklietu novietņu u.tml. Iepriekšējais „BMW X5” vairāk atstāja tādu lietišķāku, sportiskāku un (atsevišķos sociālajos slāņos) bandītiskāku iespaidu.

    :
    ::
    :
    Jāatzīmē, ka vēl jauno „BMW X5” neredzot dzīvē, to Latvijā pasūtinājuši jau 58 (!) klienti. No tiem 46 savus spēkratus saņems jau tuvākajā laikā, bet pārējiem (un turpmākajiem klientiem) būs vairākus mēnešus jāpagaida kārtējās piegādes. Pieprasījums ir ļoti augsts.

    Jaunā „BMW X5” bāzes cenas (ieskaitot PVN):
    X5 3.0si – 52’503 eiro
    X5 4.8i – 69’009 eiro
    X5 3.0d – 53’073 eiro.


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties