BMW kluba organizētajā dragreisā uzvar Toyota Supra

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (31)
  • Drukāt
  • 25-04-2005

    Sestdien, 23.aprīlī, norisinājās Latvijas „BMW” kluba organizētās 200 metru dragreisa sacensības Biķernieku sporta kompleksā. Atšķirībā no iepriekšējiem gadiem šoreiz varēja piedalīties ne tikai „BMW” markas automobiļi. Lai arī B un C ieskaitē uzvarēja „BMW”, prestižajā D klasē un absolūtajā kopvērtējumā triumfēja speciāli šādām sacensībām sagatavotā „Toyota Supra”.

    Neskatoties uz nelabvēlīgajām laika prognozēm un atsevišķajām slapjā sniega pārslām sestdienas rītā, dragreisa norises laikā dalībniekiem un skatītājiem nācās pārciest vien salīdzinošo aukstumu. Tiesa, šādi laika apstākļi nav visai piemēroti sacensību norisei, jo automobiļu riepas nespēj uzņemt savu darba temperatūru (visizteiktāka šī problēma ir t.s. slikiem), tomēr ir savs labums – ieplūdes sistēma saņem pietiekami vēsu gaisu, bet dzinējs nepaspēj uzkarst.

    Pirms pasākuma par galveno favorītu tika uzskatīts viens no 1’500 vispār saražotajiem „BMW M3 CSL”, kāds Latvijā ir tikai viens. Automobilis ir speciāla rūpnīcas sagatavota „BMW M3” versija ar atvieglinātu virsbūvi un līdz 360 zirgspēkiem forsētu dzinēju. No Bauskas bija ieradies „BMW M3” E30 ar tajā ievietotu „BMW M5” E39 dzinēju, kas attīsta 400 zirgspēku jaudu. Viens no vizuāli iespaidīgākajiem un tehniski spējīgākajiem spēkratiem bija arī „Chevrolet Corvette C5 Widebody”.

    A grupas rezultāti
    (Automobiļi ar dzinēja darba tilpumu līdz diviem litriem.)

    1. Rolands Krūmiņš; „Honda Civic”; 10,426 sekundes
    2. Juris Vītols; „BMW 320is”; 10,571 s
    3. Aigars Silavnieks; „Honda Civic”; 10’444 s

    Piebildīsim, ka vietu secība noteikta pēc uzrādītā laika, kurā dalībnieks izstājās.

    Šajā grupā visplašāk tika pārstāvēti tieši citas markas automobiļi, pirmajā četriniekā finišējot „Honda Civic” modeļa spēkratiem. Labu sniegumu uzrādīja „BMW 320is” (192 ZS), kas automobilistu vidū tiek dēvēts par „itāļu M3”. Neskatoties uz to, ka pasākuma vadītājs kļūdaini norādīja, ka tas tiek ražots Itālijā, patiesībā tā ir Vācijā ražota versija Itālijas tirgum.

    B grupas rezultāti
    (Automobiļi ar dzinēja tilpumu no diviem līdz trim litriem.)

    1. Gvido Elksnis; „BMW M3”; 9,892 sekundes
    2. Jānis Kārkliņš; „BMW M3”; 9,954 s
    3. Māris Zirnis; „BMW M3”; 9’796 s

    Šajā grupā visplašāk tika pārstāvēti „BMW 325i” modeļi, kuri arī ieguva nomācošu pārsvaru pār citiem konkurentiem. Tomēr pirmās godalgotās pozīcijas izcīnīja „BMW M3”, pie tam pirmā no tām ir amerikāņu versija (ar deforsētu dzinēju). Tāpat atzīmēšanas vērts ir 4.vietas īpašnieka Sandija Jukša ar „Audi 90 2.3 Q” sniegums.

    C grupas rezultāti
    (Automobiļi ar dzinēja darba tilpumu no trim līdz četriem litriem.)

    1. Artūrs Orlovs; „BMW Z3 M Coupe”; 9,575 sekundes
    2. Māris Ozoliņš; „Subaru Impreza”; 9,753 s
    3. Rihards Stors; „Audi 90”; 9,634 s

    Šajā grupā „BMW” automobiļiem tika sastādīta sīva konkurence. Vislielākās cerības tika viestas ar ekskluzīvo „BMW M3 CSL”, tomēr tā vadītājs vēl nebija apradis ar neseno pirkumu, un starta palaišanas sistēma sagādāja negaidītu pārsteigumu. Tā par mata tiesu pirmajā braucienā tas apsteidza masīvo „Mercedes-Benz E320” ar automātisko pārnesumkārbu, tomēr otrajā braucienā pieļauto kļūdu pietrūka laika izlabot, zaudējot „Audi 90” ar 2,2-litru turbomotoru. Publika bija neizpratnē.

    D grupas rezultāti
    (Automobiļi ar dzinēja darba tilpumu virs četriem litriem.)

    1. Rihards Gailums; „Toyota Supra”; 9,177 sekundes
    2. Ilmārs Zausajevs; „Chevrolet Corvette”; 9,773 s
    3. Aleksandrs Peškovs; „Audi S2”; 9,506 s

    Uzvaru šajā grupā izcīnīja 1988.gada „Toyota Supra 3.0T”, kas aprīkota ar Latvijā vienīgajiem „Mickey Thompson ET Street 30x13,50-15” slikiem, kas nodrošina ļoti labu saķeri ar asfaltu, kas it īpaši būtiski ir īsajā 200 m sacensību trasē, lai varētu kompensēt pilnpiedziņas auto priekšrocības. Auto ir veikti vairākkārtējie jaudas palielināšanas uzlabojumi – trīslitru tilpuma dzinēja pārbūve, pilnībā pārveidotas turbo, gaisa ieplūdes, izplūdes, degvielas padeves sistēmas, transmisija un NOS sistēma. Neskatoties uz to, automobilis atbilst standartauto tehniskajām prasībām un tiek izmantota ne tikai sacensībām, bet arī ikdienas braukšanai.

    Savukārt otrs favorīts – unikālais „BMW M3” E30 ar „BMW M5” E39 (400 ZS) dzinēju – 15 dalībnieku konkurencē ierindojās tikai 8.vietā. Automobilis nespēja uzrādīt labu rezultātu saistībā ar sajūga problēmām.

    „BMW” klubs norāda, ka tradīcija tiks turpināta un arī nākamgad tas atklās oficiālo dragreisu sezonu.

    Piebildīsim, ka šā gada pavasarī gaidāms arī žurnāla „Forsāža” rīkotais oficiālais dragreiss.

    „BMW” kluba organizētā dragreisa rezultāti „MS Excel” formātā.

    Foto: AV


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties